Taxi?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Flyga het volgende:
Maar ik bedoel dus de kinderen die choco prince koekjes mee kregen en liga's met chocolade erin en lekkere taxi!!!!!!
Geld mee op de basisschool?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:01 schreef A_L_N_F het volgende:
wij hadden thuis dozen staan met pakjes drinken (mochten we zelf uitzoeken) en gevulde koeken.
heerlijk.
en dan altijd nog geld mee om wat lekkers te kunnen kopen
Woonde je hier?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:08 schreef Foo_niks het volgende:
De laatste week van de maand was er nooit geld voor ontbijt of lunchpakket
En die kinderen zijn nu allemaal moddervette volwassen geworden terwijl jij een goddelijk lichaam hebt?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Flyga het volgende:
Maar ik bedoel dus de kinderen die choco prince koekjes mee kregen en liga's met chocolade erin en lekkere taxi!!!!!!
ham+pasta op 1 boterhamquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:10 schreef Mad-ass het volgende:
hmmm.... ik kreeg brood met chocopasta en ham erop.
Als ik er nu aan denk moet ik echt kotsen.![]()
Ik smeerde mijn eigen brood, wist ik tenminste wat ik mee kreegquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:24 schreef El_Rolando het volgende:
Bij mij zaten ook heel wat verwende nesten met uitpuilende broodbakken.
Lekker juist, huillie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wij moesten ons maar redden met die keiharde fruitkoeken, die gortdroge dingen met van die ribbels erop
O ja, die had je ook nog. Mensen die broodjes meekregen naar school... Wij hadden alleen broodjes bij speciale gelegenhedenquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:37 schreef 2Mini het volgende:
broodje pindakaas, appel, en een bekertje melk..
Ergens heb je wel een punt. Zoals ik hier boven al aangaf wordt het steeds erger. Sommige kinderen hebben zo'n luxe broodtrommel mee dat ik er nú zelfs jaloers op ben dat ik dan niet tijdens m'n lunchpauze naar binnen kan werkenquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het word tijd dat er weer school maaltijden worden ingevoerd, dat ruimt een boel ongelijkheid uit de weg, Nooit meer zal er dat jongetje zijn dat inplaats van een goed gevuld trommeltje met allerlei heerlijke snacks, sultana en een breaker van friesche vlag maar alleen 2 plakjes brood met boter en kaas in zijn broodtrommeltje heeft.
Terwijl alle kinderen trots hun eten ruilen zit het jongetje op zijn stoeltje met zijn knietjes tegen elkaar aan heerlijk zijn boterhammertjes op te eten wetende dat ook hij ooit met zijn goed gevulde broodtrommel kan patsen.
De andere kinderen besteden geen aandacht aan hem want hee hij heeft alleen brood mee kom nou zeg. Dat maakt het jongetje niet uit hij eet zijn met liefde klaargemaakte brood heerlijk op. En als het op is denk hij; waarom hebben mijn papa en mama niet zoveel geld zodat ik ook elke dag 3 pakjes yogidrink mee naar school kan nemen en dat ik ook die lekkere koekjes van prince kan opeten tijdens de pauze.
Kregen jullie ook geen schoolmelk op de kleuterschool?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:46 schreef DonnaNonna het volgende:
vroeger mochten wij niks meenemen naar school
twaalf uur middagpauze, was snel naar huis boterham halen en tot half 4 weer naar school
Dat zegt wel wat over jou,quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef -Sandstorm- het volgende:
Kinderen van wie de ouders niet de moeite doen om thuis te blijven en dus altijd moeten overblijven zijn later zo onsuccesvol.
Ik zie het in mijn omgeving. Ouders uit elkaar en die kutvrienden van me allemaal 3x blijven zitten. Kansloze eikels.
Was je moeder wel goed snik? Of smeerde ze ook broodjes jam met augurk?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:10 schreef Mad-ass het volgende:
hmmm.... ik kreeg brood met chocopasta en ham erop.
Als ik er nu aan denk moet ik echt kotsen.![]()
Die ken ik .. ik droom er nog elke nacht over. "Nu met appel erin" stond er op het pakje. Ik was een hele pauze zoet met het vinden/proeven van de appel. Vieze Aldi-troepquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wij moesten ons maar redden met die keiharde fruitkoeken, die gortdroge dingen met van die ribbels erop
Is het gek dan om op de midd. school zélf brood mee te nemen? Ik heb het 6 jaar lang gedaan.. Spaart je een hoop geld en het is nog lekker ookquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:32 schreef flugeltje het volgende:
--knip--
Overigens kreeg ik op de middelbare school ook gewoon brood mee, met kaas ofzo en dan 1 gulden om in de pauze nog iets lekkers zoals een roze koek te kopen.
Knappe jongen als je dat in een broodtrommeltje krijgt.quote:
Ach, zie het zo; Die kinderen van toen hebben nu wellicht een kont van van twee bij driequote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Flyga het volgende:
Weet je waar ik achteraf nogal van baal?![]()
Vroeger waren er in groep 1 en 2 enzo altijd van dei kinderen die hele lekkere dingen mee naar school kregen. En ik kreeg altijd een banaan en een pakje helly...
Maar neee ik kreeg natuurlijk fruit wat helemaal verlepte in mijn trommeltje![]()
bah bah bah
Ik vind boterhammen al niet zo lekker en diezelfde boterhammen 4 a 5 uur later zijn helemaal niet te eten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:43 schreef Spacehamster het volgende:
Ik kreeg dingen mee als een zakje met appel partjes (eeewww, die werden helemaal bruin) of een boterham met hagelslag (met boter....getver!) of nog erger een broodje kaas.
Ik vind boterhammen meenemen zo vies want ze worden zo klef en zweterig na een paar uurtjes.
En een appel is wel okee maar dan wel graag heel zodat ie nog vers is.
Op een gegeven moment ging ik de lunch stiekem weggooien.
En weer later weigerde ik de lunch gewoon.
Ik kocht liever zelf een reep of een beker drinkyoghurt.
Kleuter 1: pakje yogho yogho en een ligaquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:19 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik werd altijd kwaad omdat ik geen bier mee mocht nemen naar school.![]()
Ik liga! Ik at alleen dat binnenste op. De rest gooide ik wegquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kleuter 1: pakje yogho yogho en een liga
Kleuter 2: pakje appelsap en een evergreen
Kleuter 3: krat Amstel en berehap
tegenwoordig mag je blowen op schoolquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:19 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik werd altijd kwaad omdat ik geen bier mee mocht nemen naar school.![]()
Echt niet!quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:09 schreef DonnaNonna het volgende:
[..]
tegenwoordig mag je blowen op school
Wij moesten dat ook. Ik had een keer geen zin en had mijn ogen open (toen moest je ogen dicht doenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:05 schreef Nyx96 het volgende:
Wij moesten altijd bidden
Heilige Maria, moeder van God...
Verder kwam ik niet
En als er nu eens dieven kwamen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:05 schreef Nyx96 het volgende:
Wij moesten altijd bidden
Heilige Maria, moeder van God...
Verder kwam ik niet
Onze liga's hadden geen binneste alleen die droge koek ...quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:53 schreef Jorie het volgende:
[..]
Ik liga! Ik at alleen dat binnenste op. De rest gooide ik wegEn van drinken ook taxi!
quote:Op donderdag 13 juli 2006 02:57 schreef schatje het volgende:
Ik kreeg ook altijd een pakje Tjolk mee.
[afbeelding]
Ik weet hoe het voelt, heb precies hetzelfde meegemaaktquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Flyga het volgende:
Vroeger waren er in groep 1 en 2 enzo altijd van dei kinderen die hele lekkere dingen mee naar school kregen. En ik kreeg altijd een banaan en een pakje helly...
Maar neee ik kreeg natuurlijk fruit wat helemaal verlepte in mijn trommeltje![]()
bah bah bah
Oh die was ik helemaal vergeten!quote:Op donderdag 13 juli 2006 02:57 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Zegt me niets. In mijn tijd was voedsel nog eerlijk: wat je ziet is wat je krijgtquote:Op donderdag 13 juli 2006 03:43 schreef ganzenherder het volgende:
Als we het toch over nostalgisch voer hebben...
Vroegah had je ook van zo'n uberlekkere dinokoekjes, daar was ik echt verzot op. Maar dat was nog niet alles, er zat ook altijd een geweldige verassing bij![]()
Het zit diep hèquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Flyga het volgende:
bah bah bah
Evergreen ja!!quote:Op donderdag 13 juli 2006 03:39 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ik weet hoe het voelt, heb precies hetzelfde meegemaakt![]()
![]()
Die andere kindertjes kregen lekker zon échte liga met in het midden die chocolade enzo.
En ik kreeg zon gezonde evergreen liga's boordevol vezels en granen![]()
Inderdaad. En op de basisschool konden wij niet eens wat kopen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:46 schreef DonnaNonna het volgende:
vroeger mochten wij niks meenemen naar school
twaalf uur middagpauze, was snel naar huis boterham halen en tot half 4 weer naar school
quote:Op donderdag 13 juli 2006 02:57 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
zagen er zeker ook zo uit..?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef Flyga het volgende:
Want ontbijtkoek is een stuk minder plakkerig en muf dan een boterham van 4-5 uurquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind boterhammen al niet zo lekker en diezelfde boterhammen 4 a 5 uur later zijn helemaal niet te eten.
ik hou mezelf wel in leven door onbijtkoek.
ik nam elk jaar ijs mee...dan kwam papa en mama toen om een bepaalde tijd op school en dan mocht ik het uitdelen...(anders smolt het natuurlijk...)quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:59 schreef scrub_nurse het volgende:
en laten we t s over t uitdelen op je verjaardag hebben.....ik moest ALTIJD iets verantwoords uitdelen..LEES: fruit! nee, ja, dan maak je je geliefd ja![]()
en t laatste jaar mocht er dan van alle ellende n minimarsje bij van mijn ouders..nou die appels vlogen hup met n mooie zwaai de prullenbak in en die marssjes waren in 1 hap verdwenen...![]()
Het is wel duidelijk dat jij tot de kinderen behoorde met wat lekkers in hun trommel. Jij kunt je dus geenszins verplaatsen in ons. Je hebt werkelijk geen idee welk een traumatische impact dat had op mijn jonge levenquote:
Jeuzus. Ik een kwartje. Kon ik 1 chocomelkje kopen uit de automaatquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:19 schreef giscard het volgende:
Ik kreeg elke dag 15 gulden mee,
Toen kon je je daar nog best redelijk mee redden in de pauze.
The horror...ik moest het ook...quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:19 schreef boekenworm het volgende:
Bij ons op school was overblijven verplicht. Voor de kleine pauze kreeg ik altijd een biscuitje mee (en als we gingen gymen een volkorenbiscuitje met rozijnen erin) en een beker ranja. En voor de grote pauze kreeg ik twee boterhammen mee, eentje met zoet en eentje met hartig. En schoolmelk :p
Als ik mijn melkje niet op had gedronken, dan moest ik lauwe dikke Brinta 's avondsquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:31 schreef boekenworm het volgende:
Vond het zelf wel lekker. Pas vanaf groep 4 hadden ze schoolmelk, daarvoor gaf mijn moeder het mee in een beker. En dat was dan niet meer te zuipen tussen de middag (en als ik het niet op had gedronken moest ik het thuis om 16:00 drinken, dat was nog erger).
WTF! Die ken ikquote:Op donderdag 13 juli 2006 02:57 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Wat zijn ouders toch sadistenquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als ik mijn melkje niet op had gedronken, dan moest ik lauwe dikke Brinta 's avonds
Waarom gooide je het dan niet weg voor je naar huis ging?quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:31 schreef boekenworm het volgende:
Vond het zelf wel lekker. Pas vanaf groep 4 hadden ze schoolmelk, daarvoor gaf mijn moeder het mee in een beker. En dat was dan niet meer te zuipen tussen de middag (en als ik het niet op had gedronken moest ik het thuis om 16:00 drinken, dat was nog erger).
Ik werd met een busje gebracht en gehaald en op school weggooien mocht niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom gooide je het dan niet weg voor je naar huis ging?
Ik weet niet eens meer wat ik vroeger bij me had.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij tot de kinderen behoorde met wat lekkers in hun trommel. Jij kunt je dus geenszins verplaatsen in ons. Je hebt werkelijk geen idee welk een traumatische impact dat had op mijn jonge leven![]()
Mijn god, jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:59 schreef scrub_nurse het volgende:
ik kreeg zelfs op de middelbare school een thermoskannetje mee......om zelf thee in te doen...de eerste dag was t glas al helemaal kapot..bijna mn bek opengesneden...
en laten we t s over t uitdelen op je verjaardag hebben.....ik moest ALTIJD iets verantwoords uitdelen..LEES: fruit! nee, ja, dan maak je je geliefd ja![]()
en t laatste jaar mocht er dan van alle ellende n minimarsje bij van mijn ouders..nou die appels vlogen hup met n mooie zwaai de prullenbak in en die marssjes waren in 1 hap verdwenen...![]()
Ik kreeg altijd die gore naturel mee. De appel en rozijn zat te veel suiker opquote:
Waar zat je op school? Duitsland, 1940?quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:52 schreef _Arual_ het volgende:
Bij ons op school werden ongezonde dingen afgepakt door de leraren, dat mocht niet. Een jongen trakteerde voor zijn verjaardag op pepernoten, is met traktatie en al naar huis gestuurd.
Of je leest het topic even?quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:19 schreef VeX- het volgende:
Ik was altijd jaloers op kinderen die mochten overblijven. Overblijven was namelijk vet hip.
Kent iemand trouwens dit nog?
[afbeelding]
En gezond.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:19 schreef PirE het volgende:
Ik kreeg meestal een Liga-koek mee omdat ik die van een oom kreeg die bij die fabriek werkte (gratis dus lekker goedkoop). Soms ook nieuwe smaken maar dan moest ik wel laten weten of ze lekker waren.
Ik dronk meestal kraanwater omdat ik geen melk lust. En mijn ouders deden niet mee met dat schoolmelk gedoe zodat ik ook geen schoolmelk kreeg![]()
![]()
.
Op de middelbare school gingen we meestal in de pauze vers brood halen bij de bakkeren beleg bij de supermarkt. Super makkelijk altijd vers brood en beleg en redelijk betaalbaar als je dat met 3 man doet.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:19 schreef VeX- het volgende:
Ik was altijd jaloers op kinderen die mochten overblijven. Overblijven was namelijk vet hip.
Kent iemand trouwens dit nog?
[afbeelding]
Of die kinderen woonden 10 km van hun school afquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:06 schreef descendent1 het volgende:
En kinderen die mochten overblijven hadden gewoon ouders die zich niet om hen bekommerden! Niks om jaloers op te zijn!
Juist... ik moest bv een kwartier fietsen naar huis... dan wordt heen en terug in de pauze wel krap...quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Of die kinderen woonden 10 km van hun school af
Ik een half uurquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:55 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Juist... ik moest bv een kwartier fietsen naar huis... dan wordt heen en terug in de pauze wel krap...
Of ze hadden gewoon werk ofzo. Niet iederen wordt geboren tussen de uitkeringstrekkers.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:06 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik nog...
En kinderen die mochten overblijven hadden gewoon ouders die zich niet om hen bekommerden! Niks om jaloers op te zijn!
Hehe. Dat hadden we nog niet in mijn tijdquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt, had hetelfde. En precies het jaar dat ik van die kut basisschool afging werd er ingevoerd dat niemand meer iets lekkers mee mocht nemen omdat er op school melk en fruit was. Alleen brood (Zonder zoetigheid natuurlijk!) mocht je nog meenemen. En toen kwamen ze 6 laat later oid ook nog met het fantastische fenomeen 'Gruiten'.. Groenten en fruit, dat is vet cool! Dat is Gruiten! Check nu www.gruiten.nl en bestel de Gruitbox snel, of lees eerst even de folder met Gruit-informatie! Gruitze!
NOU ZEG IK JE
Is bij ons ook een keer een dikke rel geweest. Een klasgenootje ging verhuizen en mocht trakteren ten afscheid. Het was een rozijnencracker ofzo, het soort dat ze nu verkopen als verantwoord bioloogies. Schoolhoofd over de zeik, afgepakt, leraar naar de buurtsuper gestuurd. Kregen we...rozijntjes (we waren 10 of 11...). Voor de leraren had de meester....pennywafels gekocht. Inderdaad, veel verantwoorder dan die rozijnenmeuk...quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:52 schreef _Arual_ het volgende:
Bij ons op school werden ongezonde dingen afgepakt door de leraren, dat mocht niet. Een jongen trakteerde voor zijn verjaardag op pepernoten, is met traktatie en al naar huis gestuurd.
Nee hoor, op een vrij vooruitstrevende school hier in NL. Iets te vooruitstrevend, en waarschijnlijk wat te links. En daar hoorde dus ook gezond, bijna biologisch verantwoord voedsel bij.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar zat je op school? Duitsland, 1940?![]()
Met zo,n lekkere karton smaak.quote:
Moet je toch eens degene die je trommeltje vult eens streng toesprekenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:40 schreef Mainport het volgende:
Ik krijg nog steeds niets fatsoenlijks mee.
hahahaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:05 schreef FrigginHell het volgende:
Middelbare school, brugklas. Ik kreeg een keer een roti met kip mee naar school... inclusief kousebandmocht in de magnetron op school. Alle klasgenoten kwijlend naar die roti staren
![]()
Het onder ogen zien is de 1e stap van het verwerkingsprocesquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het word tijd dat er weer school maaltijden worden ingevoerd, dat ruimt een boel ongelijkheid uit de weg, Nooit meer zal er dat jongetje zijn dat inplaats van een goed gevuld trommeltje met allerlei heerlijke snacks, sultana en een breaker van friesche vlag maar alleen 2 plakjes brood met boter en kaas in zijn broodtrommeltje heeft.
Terwijl alle kinderen trots hun eten ruilen zit het jongetje op zijn stoeltje met zijn knietjes tegen elkaar aan heerlijk zijn boterhammertjes op te eten wetende dat ook hij ooit met zijn goed gevulde broodtrommel kan patsen.
De andere kinderen besteden geen aandacht aan hem want hee hij heeft alleen brood mee kom nou zeg. Dat maakt het jongetje niet uit hij eet zijn met liefde klaargemaakte brood heerlijk op. En als het op is denk hij; waarom hebben mijn papa en mama niet zoveel geld zodat ik ook elke dag 3 pakjes yogidrink mee naar school kan nemen en dat ik ook die lekkere koekjes van prince kan opeten tijdens de pauze.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mensen die na hun 12e hun broodje niet zelf smeren én zeiken over moeder/de vrouw zijn...naja...een beetje achtergebleven in sociale en opvoedkundige ontwikkeling...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:40 schreef Mainport het volgende:
Ik krijg nog steeds niets fatsoenlijks mee.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar zoek de definitie van ironie eens op.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mensen die na hun 12e hun broodje niet zelf smeren én zeiken over moeder/de vrouw zijn...naja...een beetje achtergebleven in sociale en opvoedkundige ontwikkeling...
Meteen nadat jij "meegaan met een grap" hebt opgezocht. En dan mag je je leeftijd voor je houden wmbquote:Op zondag 16 juli 2006 14:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar zoek de definitie van ironie eens op.
De humor.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Meteen nadat jij "meegaan met een grap" hebt opgezocht. En dan mag je je leeftijd voor je houden wmb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |