The horror...ik moest het ook...quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:19 schreef boekenworm het volgende:
Bij ons op school was overblijven verplicht. Voor de kleine pauze kreeg ik altijd een biscuitje mee (en als we gingen gymen een volkorenbiscuitje met rozijnen erin) en een beker ranja. En voor de grote pauze kreeg ik twee boterhammen mee, eentje met zoet en eentje met hartig. En schoolmelk :p
Als ik mijn melkje niet op had gedronken, dan moest ik lauwe dikke Brinta 's avondsquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:31 schreef boekenworm het volgende:
Vond het zelf wel lekker. Pas vanaf groep 4 hadden ze schoolmelk, daarvoor gaf mijn moeder het mee in een beker. En dat was dan niet meer te zuipen tussen de middag (en als ik het niet op had gedronken moest ik het thuis om 16:00 drinken, dat was nog erger).
WTF! Die ken ikquote:Op donderdag 13 juli 2006 02:57 schreef schatje het volgende:
Ik kreeg ook altijd een pakje Tjolk mee.
[afbeelding]
Wat zijn ouders toch sadistenquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als ik mijn melkje niet op had gedronken, dan moest ik lauwe dikke Brinta 's avonds
Waarom gooide je het dan niet weg voor je naar huis ging?quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:31 schreef boekenworm het volgende:
Vond het zelf wel lekker. Pas vanaf groep 4 hadden ze schoolmelk, daarvoor gaf mijn moeder het mee in een beker. En dat was dan niet meer te zuipen tussen de middag (en als ik het niet op had gedronken moest ik het thuis om 16:00 drinken, dat was nog erger).
Ik werd met een busje gebracht en gehaald en op school weggooien mocht niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
Waarom gooide je het dan niet weg voor je naar huis ging?
Ik weet niet eens meer wat ik vroeger bij me had.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij tot de kinderen behoorde met wat lekkers in hun trommel. Jij kunt je dus geenszins verplaatsen in ons. Je hebt werkelijk geen idee welk een traumatische impact dat had op mijn jonge leven![]()
Mijn god, jaquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:59 schreef scrub_nurse het volgende:
ik kreeg zelfs op de middelbare school een thermoskannetje mee......om zelf thee in te doen...de eerste dag was t glas al helemaal kapot..bijna mn bek opengesneden...
en laten we t s over t uitdelen op je verjaardag hebben.....ik moest ALTIJD iets verantwoords uitdelen..LEES: fruit! nee, ja, dan maak je je geliefd ja![]()
en t laatste jaar mocht er dan van alle ellende n minimarsje bij van mijn ouders..nou die appels vlogen hup met n mooie zwaai de prullenbak in en die marssjes waren in 1 hap verdwenen...![]()
Ik kreeg altijd die gore naturel mee. De appel en rozijn zat te veel suiker opquote:
Waar zat je op school? Duitsland, 1940?quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:52 schreef _Arual_ het volgende:
Bij ons op school werden ongezonde dingen afgepakt door de leraren, dat mocht niet. Een jongen trakteerde voor zijn verjaardag op pepernoten, is met traktatie en al naar huis gestuurd.
Of je leest het topic even?quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:19 schreef VeX- het volgende:
Ik was altijd jaloers op kinderen die mochten overblijven. Overblijven was namelijk vet hip.
Kent iemand trouwens dit nog?
[afbeelding]
En gezond.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:19 schreef PirE het volgende:
Ik kreeg meestal een Liga-koek mee omdat ik die van een oom kreeg die bij die fabriek werkte (gratis dus lekker goedkoop). Soms ook nieuwe smaken maar dan moest ik wel laten weten of ze lekker waren.
Ik dronk meestal kraanwater omdat ik geen melk lust. En mijn ouders deden niet mee met dat schoolmelk gedoe zodat ik ook geen schoolmelk kreeg![]()
![]()
.
Op de middelbare school gingen we meestal in de pauze vers brood halen bij de bakkeren beleg bij de supermarkt. Super makkelijk altijd vers brood en beleg en redelijk betaalbaar als je dat met 3 man doet.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:19 schreef VeX- het volgende:
Ik was altijd jaloers op kinderen die mochten overblijven. Overblijven was namelijk vet hip.
Kent iemand trouwens dit nog?
[afbeelding]
Of die kinderen woonden 10 km van hun school afquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:06 schreef descendent1 het volgende:
En kinderen die mochten overblijven hadden gewoon ouders die zich niet om hen bekommerden! Niks om jaloers op te zijn!
Juist... ik moest bv een kwartier fietsen naar huis... dan wordt heen en terug in de pauze wel krap...quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
Of die kinderen woonden 10 km van hun school af
Ik een half uurquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:55 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Juist... ik moest bv een kwartier fietsen naar huis... dan wordt heen en terug in de pauze wel krap...
Of ze hadden gewoon werk ofzo. Niet iederen wordt geboren tussen de uitkeringstrekkers.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:06 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik nog...
En kinderen die mochten overblijven hadden gewoon ouders die zich niet om hen bekommerden! Niks om jaloers op te zijn!
Hehe. Dat hadden we nog niet in mijn tijdquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt, had hetelfde. En precies het jaar dat ik van die kut basisschool afging werd er ingevoerd dat niemand meer iets lekkers mee mocht nemen omdat er op school melk en fruit was. Alleen brood (Zonder zoetigheid natuurlijk!) mocht je nog meenemen. En toen kwamen ze 6 laat later oid ook nog met het fantastische fenomeen 'Gruiten'.. Groenten en fruit, dat is vet cool! Dat is Gruiten! Check nu www.gruiten.nl en bestel de Gruitbox snel, of lees eerst even de folder met Gruit-informatie! Gruitze!
NOU ZEG IK JE
Is bij ons ook een keer een dikke rel geweest. Een klasgenootje ging verhuizen en mocht trakteren ten afscheid. Het was een rozijnencracker ofzo, het soort dat ze nu verkopen als verantwoord bioloogies. Schoolhoofd over de zeik, afgepakt, leraar naar de buurtsuper gestuurd. Kregen we...rozijntjes (we waren 10 of 11...). Voor de leraren had de meester....pennywafels gekocht. Inderdaad, veel verantwoorder dan die rozijnenmeuk...quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:52 schreef _Arual_ het volgende:
Bij ons op school werden ongezonde dingen afgepakt door de leraren, dat mocht niet. Een jongen trakteerde voor zijn verjaardag op pepernoten, is met traktatie en al naar huis gestuurd.
Nee hoor, op een vrij vooruitstrevende school hier in NL. Iets te vooruitstrevend, en waarschijnlijk wat te links. En daar hoorde dus ook gezond, bijna biologisch verantwoord voedsel bij.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar zat je op school? Duitsland, 1940?![]()
Met zo,n lekkere karton smaak.quote:
Moet je toch eens degene die je trommeltje vult eens streng toesprekenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:40 schreef Mainport het volgende:
Ik krijg nog steeds niets fatsoenlijks mee.
hahahaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:05 schreef FrigginHell het volgende:
Middelbare school, brugklas. Ik kreeg een keer een roti met kip mee naar school... inclusief kousebandmocht in de magnetron op school. Alle klasgenoten kwijlend naar die roti staren
![]()
Het onder ogen zien is de 1e stap van het verwerkingsprocesquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het word tijd dat er weer school maaltijden worden ingevoerd, dat ruimt een boel ongelijkheid uit de weg, Nooit meer zal er dat jongetje zijn dat inplaats van een goed gevuld trommeltje met allerlei heerlijke snacks, sultana en een breaker van friesche vlag maar alleen 2 plakjes brood met boter en kaas in zijn broodtrommeltje heeft.
Terwijl alle kinderen trots hun eten ruilen zit het jongetje op zijn stoeltje met zijn knietjes tegen elkaar aan heerlijk zijn boterhammertjes op te eten wetende dat ook hij ooit met zijn goed gevulde broodtrommel kan patsen.
De andere kinderen besteden geen aandacht aan hem want hee hij heeft alleen brood mee kom nou zeg. Dat maakt het jongetje niet uit hij eet zijn met liefde klaargemaakte brood heerlijk op. En als het op is denk hij; waarom hebben mijn papa en mama niet zoveel geld zodat ik ook elke dag 3 pakjes yogidrink mee naar school kan nemen en dat ik ook die lekkere koekjes van prince kan opeten tijdens de pauze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |