Alleen die kanttekening slaan imo nergens op.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
SP mag van mij alles zeggen wat ze willen, maar ik zal daar kanttekeningen bij zetten
Eens.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja
Het laat de kiezer zien hoe dom het was de LPF te kiezen uit protest tegen onlustgevoelens.
Mijn kritiek op de SP is dat ze populistisch zijn, 1 blik op de website is genoeg om dat beeld flink te onderstrepen, mijn god, dat is echt de Bildzeitung/Newsoftheworld van linkse politiek.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:58 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Alleen die kanttekening slaan imo nergens op.
Je verwijt dat ze zich druk maken om één geval, dat is niet zo.
Je verwijt ze dat de wachtgeldregeling willen afschaffen, dat is niet.
De kritiek van jou op de SP vind ik gezocht, erg makkelijk en niet gebasseerd op feiten.
Maar helaas gaan veel van deze onderbuikstemmers nu naar de SP, de linkse variant van het Populisme voor het domme volkquote:
Ongetwijfeld. Wat toch ook weer opmerkelijk genoemd mag worden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar helaas gaan veel van deze onderbuikstemmers nu naar de SP, de linkse variant van het Populisme voor het domme volk
Mja, gezien jouw eerder aangedragen argumenten die nie top feiten blijken te rusten, heb ik niet echt het idee dat jij er objectief naar kijkt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn kritiek op de SP is dat ze populistisch zijn, 1 blik op de website is genoeg om dat beeld flink te onderstrepen, mijn god, dat is echt de Bildzeitung/Newsoftheworld van linkse politiek.
Ik vind er werkelijk niets populistisch aan en ik vind de term 'riant' voor een vergoeding van 170.000 euro zonder meer op'n plaats. Stel dat je modaal zo'n 30-40.000 euro per jaar verdient, dan is dat wachtgeldbedrag meer dan 4 keer zo veel. Riant, dus. Bovendien kun je 'riant' in dit verband ook nog eens uitleggen als te ruimhartig. Iemand werkt maar een paar maanden, maar krijgt wel het volle pond.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ho ho
de meeste negatieve reacties hier zijn niet tegen het afschaffen van Wachtgeld op zich, maar dat de SP het populistitsch heeft over Riante wachtgeldregelingen met de ondertoon dat het allemaal zakkenvullers zijn. Als het afschaffen van een social vangnet zo een goed idee is omdat het te riant is, waarom dan niet ook andere sociale vangnetten afschaffen? Staan Sociale vangnetten ter diskussie wat de SP betreft, of is het alleen maar zo op het moment daarmee kan scoren bij haar achterban waar men maar één wenkbrauw heeft? Het voorstel is niet echt inhoudelijk, maar is slechts goedkoop populisme.
Blijven die niet eerder hangen bij het PvdA?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar helaas gaan veel van deze onderbuikstemmers nu naar de SP, de linkse variant van het Populisme voor het domme volk
Meen eens een onderzoek te hebben gezien waar men de demografie van de kiezer in kaart bracht, veel ontevreden burgers die uit "het is allemaal tuig daar in Den Haag" gevoelens eerst LPF en nu SP stemmen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Blijven die niet eerder hangen bij het PvdA?
En het probleem? Die mensen die lid van de SP zijn kiezen daar toch zelf voor? Vrije keuze enzo?quote:Op zondag 16 juli 2006 15:58 schreef MikeyMo het volgende:
typisch een voorstel van de SP; omdat zij hun salaris in de partijkas moeten storten moet eignlijk iedereen maar minder verdienen. Geen enkele andere partij is zo gefixeerd op de salarissen van goedverdienende mensen.
Ironisch genoeg gaat het geld wat de SP'ers verdienen naar de partij toe die hun vervolgens allemaal gelijkmatige salarissen uitbetalen. Ondertussen is de bankrekening van de partij het grootste van alle partijen
het feit dat de partij die het meest zeikt dat veel geld hebben niet nodig is, het meeste geld heeftquote:Op zondag 16 juli 2006 16:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En het probleem? Die mensen die lid van de SP zijn kiezen daar toch zelf voor? Vrije keuze enzo?
Maar aan de andere kant vind ik dan wel dat;quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef niet_links het volgende:
Ik ben het niet vaak met ze eens maar hiermee toch echt wel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |