abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39793226
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:

SP mag van mij alles zeggen wat ze willen, maar ik zal daar kanttekeningen bij zetten
Alleen die kanttekening slaan imo nergens op.
Je verwijt dat ze zich druk maken om één geval, dat is niet zo.
Je verwijt ze dat de wachtgeldregeling willen afschaffen, dat is niet.

De kritiek van jou op de SP vind ik gezocht, erg makkelijk en niet gebasseerd op feiten.
  donderdag 13 juli 2006 @ 16:59:04 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39793244
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja
Het laat de kiezer zien hoe dom het was de LPF te kiezen uit protest tegen onlustgevoelens.
Eens.
The End Times are wild
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:12:12 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39793660
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Alleen die kanttekening slaan imo nergens op.
Je verwijt dat ze zich druk maken om één geval, dat is niet zo.
Je verwijt ze dat de wachtgeldregeling willen afschaffen, dat is niet.

De kritiek van jou op de SP vind ik gezocht, erg makkelijk en niet gebasseerd op feiten.
Mijn kritiek op de SP is dat ze populistisch zijn, 1 blik op de website is genoeg om dat beeld flink te onderstrepen, mijn god, dat is echt de Bildzeitung/Newsoftheworld van linkse politiek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:13:12 #104
45206 Pietverdriet
pi_39793701
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens.
Maar helaas gaan veel van deze onderbuikstemmers nu naar de SP, de linkse variant van het Populisme voor het domme volk
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:16:05 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39793794
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar helaas gaan veel van deze onderbuikstemmers nu naar de SP, de linkse variant van het Populisme voor het domme volk
Ongetwijfeld. Wat toch ook weer opmerkelijk genoemd mag worden.
Overigens kwam een groot deel van de LPF-stemmers uit de PVDA-hoek vandaan. Wat duidelijk aangeeft hoe inconsistent de meesten in hun stemgedrag zijn.
The End Times are wild
pi_39793832
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

Mijn kritiek op de SP is dat ze populistisch zijn, 1 blik op de website is genoeg om dat beeld flink te onderstrepen, mijn god, dat is echt de Bildzeitung/Newsoftheworld van linkse politiek.
Mja, gezien jouw eerder aangedragen argumenten die nie top feiten blijken te rusten, heb ik niet echt het idee dat jij er objectief naar kijkt.

Maar laten we eens ontopic gaan. Wat vind jij van de SP in deze zaak? Zijn hun opmerkingen dat ze de wachtgeld regeling aan willen pakken wel of niet terecht?
pi_39794488
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:

Ho ho
de meeste negatieve reacties hier zijn niet tegen het afschaffen van Wachtgeld op zich, maar dat de SP het populistitsch heeft over Riante wachtgeldregelingen met de ondertoon dat het allemaal zakkenvullers zijn. Als het afschaffen van een social vangnet zo een goed idee is omdat het te riant is, waarom dan niet ook andere sociale vangnetten afschaffen? Staan Sociale vangnetten ter diskussie wat de SP betreft, of is het alleen maar zo op het moment daarmee kan scoren bij haar achterban waar men maar één wenkbrauw heeft? Het voorstel is niet echt inhoudelijk, maar is slechts goedkoop populisme.
Ik vind er werkelijk niets populistisch aan en ik vind de term 'riant' voor een vergoeding van 170.000 euro zonder meer op'n plaats. Stel dat je modaal zo'n 30-40.000 euro per jaar verdient, dan is dat wachtgeldbedrag meer dan 4 keer zo veel. Riant, dus. Bovendien kun je 'riant' in dit verband ook nog eens uitleggen als te ruimhartig. Iemand werkt maar een paar maanden, maar krijgt wel het volle pond.

De vergelijking met het sociale vangnet gaat nergens over. Dat vangnet (de naam zegt het al) is bedoeld als bijstand voor mensen die financieel de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar het is iets compleet anders dan een wachtgeldregeling. Ook hier geldt dat je gewoon wilt SP-bashen en dus een prima punt (namelijk de buitensporig hoge bedragen aan wachtgeld) wilt wegwimpelen als populisme.
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:20:45 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39802647
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Blijven die niet eerder hangen bij het PvdA?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:02:37 #110
45206 Pietverdriet
pi_39830673
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Blijven die niet eerder hangen bij het PvdA?
Meen eens een onderzoek te hebben gezien waar men de demografie van de kiezer in kaart bracht, veel ontevreden burgers die uit "het is allemaal tuig daar in Den Haag" gevoelens eerst LPF en nu SP stemmen.
pi_39874290
Volgens mij zijn de LPF'ers veelal eenmalige stemmers. En stemmen die nu niet of veel minder.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:58:58 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39878354
typisch een voorstel van de SP; omdat zij hun salaris in de partijkas moeten storten moet eignlijk iedereen maar minder verdienen. Geen enkele andere partij is zo gefixeerd op de salarissen van goedverdienende mensen.

Ironisch genoeg gaat het geld wat de SP'ers verdienen naar de partij toe die hun vervolgens allemaal gelijkmatige salarissen uitbetalen. Ondertussen is de bankrekening van de partij het grootste van alle partijen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 16 juli 2006 @ 16:02:18 #113
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_39878425
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:58 schreef MikeyMo het volgende:
typisch een voorstel van de SP; omdat zij hun salaris in de partijkas moeten storten moet eignlijk iedereen maar minder verdienen. Geen enkele andere partij is zo gefixeerd op de salarissen van goedverdienende mensen.

Ironisch genoeg gaat het geld wat de SP'ers verdienen naar de partij toe die hun vervolgens allemaal gelijkmatige salarissen uitbetalen. Ondertussen is de bankrekening van de partij het grootste van alle partijen
En het probleem? Die mensen die lid van de SP zijn kiezen daar toch zelf voor? Vrije keuze enzo?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:56:41 #114
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39881069
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En het probleem? Die mensen die lid van de SP zijn kiezen daar toch zelf voor? Vrije keuze enzo?
het feit dat de partij die het meest zeikt dat veel geld hebben niet nodig is, het meeste geld heeft
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_39901951
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef niet_links het volgende:
Ik ben het niet vaak met ze eens maar hiermee toch echt wel
Maar aan de andere kant vind ik dan wel dat;
-Het salaris van de 2e kamerleden ALS ze in de 2e kamer zitten omhoog maakt, dat maakt het voor mensen met meer talent ook eens interessant 2e kamerlid te worden
-Het aantal kamerleden terug naar 100, om zo het niveau in de kamer ook op te krikken

(en dan ben je met een hoger salaris en minder kamerleden nog niet eens meer kwijt, maar daar moet je het bij iets als de 2e kamer natuurlijk niet over hebben )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')