Op vrijdag 7 juli 2006 is Roger Keith "Syd" Barrett overleden aan gevolgen van zijn langdurige diabetes, Syd was mede-oprichter van Pink Floyd en de creatieve geest achter hun eerste twee albums, The Piper at the Gates of Dawn en A Saucerful of Secrets. Syd heeft na zijn vertrek ook altijd nog een grote invloed gehad op Pink Floyd, het album Wish You Were Here is een ode aan hem, tijdens het opnemen van het nummer Shine on you crazy diamond is Syd zelfs even in de studio geweest. Syd is gestorven op 60 jarige leeftijd.quote:Pink Floyd is the premier space rock band. Since the mid-'60s, their music relentlessly tinkered with electronics and all manner of special effects to push pop formats to their outer limits. At the same time they wrestled with lyrical themes and concepts of such massive scale that their music has taken on almost classical, operatic quality, in both sound and words. Despite their astral image, the group was
brought down to earth in the 1980s by decidedly mundane power struggles over leadership and, ultimately, ownership of the band's very name. After that time, they were little more than a dinosaur act, capable of filling stadiums and topping the charts, but offering little more than a spectacular recreation of their most successful formulas. Their latter-day staleness cannot disguise the fact that, for the first decade or so of their existence, they were one of the most innovative groups around, in concert and (especially) in the studio.
www.allmusic.com
in het syd barrett topic staat daar al een uitleg over http://forum.fok.nl/topic/883022/3/50quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef gebruikersnaam het volgende:
vanavond roger waters live vanuit italie.
de link ook maar even toevoegen http://www.brain-damage.co.uk/news/0607091.html
http://www.vpro.nl/zoeken/?pl=20&searchkey=syd+barrett&scope=vpro voor meer beeld/lees/radio voer
net gekocht, vanavond maar even opzettenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:33 schreef highway101 het volgende:
mooie OP. Binnenkort maar even de nieuwe dvd pulse kopen....
wel bizar iddquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:53 schreef fondue het volgende:
zo, dikke reclamestunt voor die nieuwe dvd
7 7 7quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:56 schreef PeZu het volgende:
[..]
wel bizar idd
syd sterf op 7 juli
pulse dvd komtt uit op 7 juli
roger in ahoy op 7 juli
als ik op ascolata klik \zie ik een stuk of wat kanalen waarop is roger?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:31 schreef Gert het volgende:
Benieuwd of ie "iets met Syd" gaat doen. Iets meer dan een enkel zinnetje voordat SOYCD wordt ingezet, bedoel ik dan...
zie daarvoor : Ik wil weer zwart worden! | # 3quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef PeZu het volgende:
hmm ik vidn mijn oranje naam nu minder gepast, kan ik niet gewoon weer mijn naam in het zwart, met daarachter R.I.P Syd?
Dat gaat je ook niet lukken muts, zonder realplayer.quote:
das meestal bij een grote tour....quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:44 schreef Gert het volgende:
Jezus, gaan ze nu tussen elk nummer doorlullen?
En dan zeker ook nog reclame dadelijk...
Ah, Set the controls... wederom dezelfde setlist tot nu toe als de laatste concerten..
hopelijk hebben di eitaliaanen wel dat beetje respect om hun spaghettie bekken ff dicht te houdenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:45 schreef Hankster het volgende:
zelfde setlist..tjsa, ik vond de setlist perfect zo, dus ik snap dan ook niet waarom hij het zou gaan veranderen...
maar ik ben dus juist zo benieuwd wat hij eventueel over Syd zal zeggen...en dan gaan ze er juist tijdens dit concert elke keer doorheen lullen![]()
Bek houden jijquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat gaat je ook niet lukken muts, zonder realplayer.![]()
ik vrees van niet....quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
hopelijk hebben di eitaliaanen wel dat beetje respect om hun spaghettie bekken ff dicht te houden
Nou nee hoor, dat wil nog weleens wisselen. Al staat de "body" van een playlist altijd wel.quote:
Doe dan ook niet zo oerstom. Ga in het K3-topic posten of zo.quote:
IK heb recht om hier te posten ja,quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Doe dan ook niet zo oerstom. Ga in het K3-topic posten of zo.![]()
precies.....de '94 tour was een gigantische tour maar bijna geen enkele avond was helemaal het zelfde...ik geloof dat tijdens Earl's Court maar iets van 2 of 3 avonden van de 14 dezelfde setlist hadden als die op de DVDquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Nou nee hoor, dat wil nog weleens wisselen. Al staat de "body" van een playlist altijd wel.
doe eens liefquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Doe dan ook niet zo oerstom. Ga in het K3-topic posten of zo.![]()
Dave heeft daar veel meer een handje van inderdaadquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
doe eens lief
en bij roger veranderd de setlist op een grote tour vrijwel niet, 1 of 2 verschuivingen meer niet
das ook wel even uiets anders dan elke dag een andere stad dan als je 14 dagen op earls court staatquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef Hankster het volgende:
[..]
precies.....de '94 tour was een gigantische tour maar bijna geen enkele avond was helemaal het zelfde...ik geloof dat tijdens Earl's Court maar iets van 2 of 3 avonden van de 14 dezelfde setlist hadden als die op de DVD
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
doe eens lief
en bij roger veranderd de setlist op een grote tour vrijwel niet, 1 of 2 verschuivingen meer niet
en ik aan arrow en ahoy.. vippekel hierquote:
wat ik dus gewoon wilde zeggen is dat ze tijdens de TDB tour heel veel veranderingen brachten in de setlist...dat van EC was slechts een voorbeeldquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
das ook wel even uiets anders dan elke dag een andere stad dan als je 14 dagen op earls court staat
ik kon het er niet uit opmaken..m'n italiaans is niet zo goed...quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:58 schreef PeZu het volgende:
[..]
en ik aan arrow en ahoy.. vippekel hier
well this is for syd
De setlist is de afgelopen maand niet meer veranderd, klopt. Maar vergeleken met de eerste paar concerten is de volgorde drastisch gewijzigd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
doe eens lief
Have A Cigar klinkt inderdaad rete strak...en de intro ban Shine On ging ook weer eens een keer goedquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:59 schreef Gert het volgende:
[..]
De setlist is de afgelopen maand niet meer veranderd, klopt. Maar vergeleken met de eerste paar concerten is de volgorde drastisch gewijzigd.
Ik had wel verwacht dat hij iets rond SOYCD zou doen... ermee openen, of een kleine speech houden...
Have A Cigar.... staat echt als een huis live..![]()
hij zei toch ook. this i sfor sydquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:59 schreef Gert het volgende:
[..]
De setlist is de afgelopen maand niet meer veranderd, klopt. Maar vergeleken met de eerste paar concerten is de volgorde drastisch gewijzigd.
Ik had wel verwacht dat hij iets rond SOYCD zou doen... ermee openen, of een kleine speech houden...
Have A Cigar.... staat echt als een huis live..![]()
Bingo.quote:
Pff ben je nu nóg bezig... ik zal je (hier) niet meer pesten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:11 schreef Haaibaaike het volgende:
offtopic ik laat me door Gert niet wegsturennever.
Ik ben nergens bezig.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Pff ben je nu nóg bezig... ik zal je (hier) niet meer pesten.
Enjoy the concert.
(moet je wel eerst even real player downloaden)
net als in ahoyquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:10 schreef Gert het volgende:
Muil houden, maffia-sletje.
Nu wat Final Cut-werk.
Southampton Dock... oef wat mooi.![]()
vroem vroem....kgggrrrrrr.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef Gert het volgende:
Als ze de teksten in de cartoons op het filmdoek maar niet gaan vertalen tijdens het nummer.
denk het wel, dat is zijn tournaam.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef Hankster het volgende:
hehehe..dat zou een hele afknapper zijn zeg.
Maar hey, wordt DSOTM nou wel of niet uitgezonden? Anders zijn we zo klaar
zal toch wel.....dat hoort toch ook bij het concert!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef Hankster het volgende:
hehehe..dat zou een hele afknapper zijn zeg.
Maar hey, wordt DSOTM nou wel of niet uitgezonden? Anders zijn we zo klaar
ja..dat het gespeel dgaat worden snap ik ook welquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
denk het wel, dat is zijn tournaam.
In ahoy was dit voor de break.
na de break DSOTM en dan ...
n.a.v de WMP die werkte toen niet..Toen ik real-player had...Vandaar dat ik de real-player eraf gehaald hebt. Misschien komt het wel op ''dvd''quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:26 schreef Raphaelo29 het volgende:
waarom wil je geen realplayer...het is gratis en anders kun je het concert niet volgen![]()
Italianen kennen toch wel Engels? waarom gaan ze het dan vertalen.....valt nog mee dat ze niet tijdens het nummer de tekst gaan vertalen![]()
quote:
Je had een rap-versie van Sheep verwacht?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:38 schreef Hankster het volgende:
hey.....sheep klinkt hetzelfde als op Arrow Rock...als in Verona...Lissabon...Hyde Park...knap hoor!
quote:Om het dichter bij huis te halen:
Kijk of je ergens iets kunt vinden van RPWL en Sylvan. Dit zijn twee geweldige bands uit Duitsland.
Ik denk dat RPWL je meer zal aanspreken als het om Floyd gaat.
En de zangers van genoemde bands kunnen erg goed overweg met hun engels
ik zal er eens naar zoeken. Ik ben benieuwd! (en zal niet met een PF oor ernaar luisterenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:54 schreef ummagumma het volgende:
Om het dichter bij huis te halen:
Kijk of je ergens iets kunt vinden van RPWL en Sylvan. Dit zijn twee geweldige bands uit Duitsland.
Ik denk dat RPWL je meer zal aanspreken als het om Floyd gaat.
En de zangers van genoemde bands kunnen erg goed overweg met hun engels.
Euhhh mijn email staat in mijn profiel.quote:
vanmiddag aangeschaft die DVDquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:44 schreef ondeugend het volgende:
Ik KAN en WIL het me niet voorstellen dat iemand hem nog niet gezien heeft....
maar.....
http://www.youtube.com/watch?v=HlLEAWV_iPs
Ik zal m even voor je zippen en dan mailen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:45 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Euhhh mijn email staat in mijn profiel.![]()
mag 'k em ook?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:48 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik zal m even voor je zippen en dan mailen..
Weet je wat van nieuwsgroepen zijn en het downloaden daarin is of wil je uitleg?
De uitleg? Ik bedoelde het zippen en mailen meer cynisch. Lijkt me logisch met een bestand van een paar honderd MB.quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:48 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik zal m even voor je zippen en dan mailen..
Weet je wat van nieuwsgroepen zijn en het downloaden daarin is of wil je uitleg?
Ach.. een nachtje MSN samen ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:52 schreef five2one het volgende:
[..]
De uitleg? Ik bedoelde het zippen en mailen meer cynisch. Lijkt me logisch met een bestand van een paar honderd MB..
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:52 schreef five2one het volgende:
[..]
De uitleg? Ik bedoelde het zippen en mailen meer cynisch. Lijkt me logisch met een bestand van een paar honderd MB..
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:55 schreef five2one het volgende:
Ik voeg jullie morgenavond even toe op MSN en dan leg ik het jullie uit! Ik ga nu écht slapen na een hele dag verbouwen. De DVD staat er trouwens morgen pas helemaal op zie ik.
Welterusten!.
uhm knal je die toevallig nog een keer op binaries?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:58 schreef five2one het volgende:
Nog 1 snoepje dan... Ik heb ook de gehele live opname van Lichtenvoorde in goede kwaliteit. Tot morgen.
hij is nu aan het uploaden is al bij rar 27quote:
Niet up to me...quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:14 schreef PeZu het volgende:
[..]
hij is nu aan het uploaden is al bij rar 27
ik zou wel willen maar die gare msn valt hier de god anse tijd weg... blijft maar aanmelden...quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Niet up to me...
Of bied je me iets aan ?![]()
Jajaquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik zou wel willen maar die gare msn valt hier de god anse tijd weg... blijft maar aanmelden...
hee niet zo ondeugend hequote:
eh, da's nuquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:55 schreef five2one het volgende:
Ik voeg jullie morgenavond even toe op MSN en dan leg ik het jullie uit!
en?quote:
ik heb hem al lang binnen...quote:
dat gebruik ik niet, heleesquote:
Ja, kheb m net ontvangen vd redactie, dit weekend kijken en dan zsm een review over schrijven. Ik gok begin volgende week ergens op de FP.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:13 schreef highway101 het volgende:
Komt er nog een echte review op de frontpage?
Wel 5 sterren geven he?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:27 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Ja, kheb m net ontvangen vd redactie, dit weekend kijken en dan zsm een review over schrijven. Ik gok begin volgende week ergens op de FP.
Xal mn best doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:58 schreef ummagumma het volgende:
[..]
Wel 5 sterren geven he?![]()
Het was het wel waard om jaren te wachten op deze dvd hoor....perfect geluid en beeldkwaliteit
comfortably numb....wat een geweldig nummer blijft dat toch.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:44 schreef ondeugend het volgende:
Ik KAN en WIL het me niet voorstellen dat iemand hem nog niet gezien heeft....
maar.....
http://www.youtube.com/watch?v=HlLEAWV_iPs
docu's: Syd story en Dark Side docuquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:18 schreef ummagumma het volgende:
ik verwacht ook niks anders![]()
Over dvd's gesproken, hoeveel officiele dvd's zijn er verkrijgbaar van Pink Floyd ?
Dude bedoel je deze?quote:[b]Op zaterdag 15 juli 2006 13:13
Maar ik heb zo te zien alle officiele dvd's van Floyd plus nog wat andere zoals inside Pink Floyd en de afschuwelijke live in London.![]()
Naast More zijn er nog twee speelfilms met muziek van PF.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:13 schreef ummagumma het volgende:
Volgens mij klopt er iets niet met More, de film. Dit is een speelfilm waar alleen Floyd de muziek voor gemaakt is. Op verschillende site's staat Pink Floyd vermeld als acteur wat doet lijken als of het om een concert film gaat. Lijkt mij fout dus...
mooi kun je het straks uploaden naar de nieuwsgroepemquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:17 schreef Pudy het volgende:
Weiger het maar, ik ga met 500kb per sec (en zit op 98%)
[reclame]quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:13 schreef highway101 het volgende:
Je krijgt er spijt vanquote:Op maandag 17 juli 2006 13:22 schreef Gert het volgende:
Ik ga hem niet kopen.
Ik vind Pink Floyd zonder Waters maar saai.
En om 'm nou alleen voor de fantastische lichtshow aan te schaffen..
Live8 dvd (al zijn dat veel te weinig nrs. natuurlijk)quote:Op maandag 17 juli 2006 14:47 schreef ummagumma het volgende:
Misschien komt het wel goed en spelen ze nog een keer alle 4 op 1 podium. Daar zal heus wel filmmateriaal van komen.
vandaar ook "nog een keer" in mn laatste zinquote:Op maandag 17 juli 2006 14:51 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Live8 dvd (al zijn dat veel te weinig nrs. natuurlijk)
Saai wil ik niet zeggen, het is een behoorlijk mooie en lekkere dvd imho, ik vind het met Waters ook beter (vooral tijdens Comfortably Numb, valt het erg op dat hij er niet bij is), maar veel nummers van MLOR en Division Bell vind ik toch ook erg de moeite waardquote:Op maandag 17 juli 2006 13:22 schreef Gert het volgende:
Ik ga hem niet kopen.
geeft niks...ik vergeef het jequote:Op maandag 17 juli 2006 15:05 schreef ruud_fr het volgende:
Sorry, niet goed gelezen
Uhuh, het is ook wel goed natuurlijk. En als je Gilmour hoort spelen dan is dat toch nog wel even een klasse apart vergeleken met de gitaristen die Waters nu bij zich heeft. Maar tja, ik weet het niet precies, maar het lijkt haast wel té glad. De coupletten van Comfortably Numb bijvoorbeeld, ik vind dat tweestemmige echt niet kunnen. De cynische toonzetting van Waters doet veel meer recht aan het nummer.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:47 schreef ummagumma het volgende:
Maar de achtergeblevenen doen ook hun best hoor en niet al te zuinig.
tsja..die versie is het toch niet: Comfortably Numb hoort gewoon mét Roger en David (vooral David vanwege de solo's) Ik vind de versie van Live8 dan ook echt de allermooiste versie die ik ooit heb gehoord van dat nummer (vele malen mooier nog dan bijv. tijdens de The Wall Tour..) De stem van Roger...de zang en solo's van David..de emoties...schitterend!quote:Op maandag 17 juli 2006 15:48 schreef ummagumma het volgende:
Wat vind je of vinden jullie van de Live @ Berlin uitvoering van Comfortably Numb? Ik vind het opzich een van de betere versies die ik gehoord heb tot nu toe . Rick DiFonzo en Sneeuwwitje
Snowy White op de muur. Zelfs Van the Man kon me wel bekoren.
Ze proberen het inderdaad wat melodischer op te lossen...en dat hadden ze van mij ook niet hoeven doen neenquote:Op maandag 17 juli 2006 15:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Uhuh, het is ook wel goed natuurlijk. En als je Gilmour hoort spelen dan is dat toch nog wel even een klasse apart vergeleken met de gitaristen die Waters nu bij zich heeft. Maar tja, ik weet het niet precies, maar het lijkt haast wel té glad. De coupletten van Comfortably Numb bijvoorbeeld, ik vind dat tweestemmige echt niet kunnen. De cynische toonzetting van Waters doet veel meer recht aan het nummer.
Zoals ik al zei, ik vind het studiowerk an TFC nog steeds erg mooi, maar niet vernieuwend. Amused To Death vind ik een goede plaat maar het mist gewoon wat (en nee, dan bedoel ik dus niet perse Dave's gitaar) Ik moet hem maar weer eens opzetten.quote:Op maandag 17 juli 2006 15:18 schreef Gert het volgende:
Los daarvan, vind ik het PF-studiowerk na de Final Cut zo matig dat ik het al een jaar of 10 niet meer draai, itt een plaat als Amused to Death.
Alle 4 nog eens op een podium, alleen dan voor een volledige set.. dat zou mooi zijn ja. Nu kan het nog.
Waarom is er niet een apart topic gemaakt over deze DVDquote:Op 14 juli 2006 10:13 schreef highway101 het volgende:
Da's nog het normaalste nummer, op "Piper".quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:20 schreef Djaser het volgende: Astronomy Domine klinkt direct al 'apart'.
uhm niks van gehoord, van arrow was het er vrij snel...quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet iemand hier toevallig of er ergens (audio)bootlegs rondzwerven van Roger Waters in Ahoy?
nou bij arrow was het ook lekker warm hoor...quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:26 schreef ummagumma het volgende:
heb ook niks gehoord over ahoy opname's.
veels te warm geweest om met zo'n ding rond te sjouwen.
Je spreekt jezelf nu behoorlijk tegen, twee albums met Syd dus.quote:Op woensdag 19 juli 2006 18:04 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en er is maar album met Syd
op de 2de cd staat alleen 1 nummer met Syd
Apart=uniekquote:en apart? zeker niet
wel uniek
apart=vreemd?quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu behoorlijk tegen, twee albums met Syd dus.![]()
Daarbij... hij speelt ook op 'Remember a day'.
[..]
Apart=uniek
Zeker wel apart.
Er is ook een DVDtje van Lichtenvoorde te krijgen tegenwoordig (nzb-filetje, zoeken op Roger Waters Caught by the Arrow). Duurt 36 minuten, vaak een kalend hoofd in beeld, maar wel leuk voor de herinneringquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
nou bij arrow was het ook lekker warm hoor...
Dat heb ik ook..quote:Op maandag 17 juli 2006 13:22 schreef Gert het volgende:
Ik ga hem niet kopen.
The Who zijn eigenlijk ook The Two, maar van the who zijn twee leden dood gegaan. ( net als Queen)quote:Op maandag 24 juli 2006 18:54 schreef Hankster het volgende:
om een naam van een band af te laten hangen van 1 persoon...
Ik vind zelfs de huidige The Who ook gewoon 'een' The Who, en de huidige Queen ook gewoon 'een' Queen. Wat maakt de naam van een band nu uit als minstens de helft van originele band er nog in zit? (ik vind de huidige GNR dus wel wat twijfelachtig...en al zou Roger zichzelf PF noemen zou ik ook wel wat te lachwekkend vinden) ..het gaat mij gewoon om een lekker stuk muziek
We weten allemaal dat het om de verkoop gaat...maar zolang het een stel goede muzikanten zijn die de oude vertrouwde nummers op een goede manier ten gehore brengen vind ik het al lang goed![]()
En eerlijk gezegd vind ik de huidige PF altijd nog een 'echte PF, aangezien ze 2 toch wel behoorlijke studioplaten hebben gemaakt en de '94 Tour een echt geweldige tour was imo.
Ik moet Queen+Paul Rodgers nog maar de studio in zien duiken, maar ik ben wel onwijs benieuwd naar Wire&Glass van The Who
die single is nu toch al uit? .. ik ben eerlijk gezegd wel heel erg benieuwd!quote:Op maandag 24 juli 2006 19:18 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
The Who zijn eigenlijk ook The Two, maar van the who zijn twee leden dood gegaan. ( net als Queen)
ik ben ook erg benieuwd![]()
al heb ik de single( mini-opera) al op mijn computer![]()
Ik vond het ook kinderachtig hoor van Waters, dat hij niet wilde dat de rest onder de naam Pink Floyd kon blijven voortbestaan.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:54 schreef Hankster het volgende:
om een naam van een band af te laten hangen van 1 persoon...
[...]
En eerlijk gezegd vind ik de huidige PF altijd nog een 'echte PF, aangezien ze 2 toch wel behoorlijke studioplaten hebben gemaakt
Nou ja, ik knap niet af op het feit dat ze anders zijn, maar op het feit dat ik het niet mooi vind.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:44 schreef highway101 het volgende:
Ik vind "Momentary Lapse Of Reason" en "Division Bell" hele goede platen. Alleen "anders" dan het andere Pink Floyd werk, en veel mensen lijken daar op af te knappen (wat ik lees in reviews).
mwah ik vind sorrow, one slip en learning to fly toch ook wel pareltjes.....quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:53 schreef Gert het volgende:
Zit nu net naar "The Blue" te luisteren, van Gilmours laatste cd, da's toch wel weer erg lekker laidback.![]()
Heerlijke solo.![]()
Ik vind dat bands als TOOL, Radiohead, Muse, dEUS, R.E.M, RHCP, Placebo e.d. ook wel hun sporen verdiend hebben eigenlijk. Het is geen 3 decennia lang, maar toch wel allemaal een aantal goede albums uitgebracht en bewezen dat het geen ééndagsvliegjes zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:01 schreef highway101 het volgende:
Momentary Lapse of Reason en Division Bell vind ik nog aanzienlijk beter, dan wat je tegenwoordig gemiddeld op de radio hoort. De meeste bandjes bestaan nog geen jaar, hebben 1 of 2 hitjes, en verdwijnen weer. Er zijn tegenwoordig veel te weinig goede rockbands die jaren meegaan. Wat dat betreft kan alleen U2 eraan tippen, alhoewel dat wel wat anders is dan Pink Floyd natuurlijk.
Die is het ja. Begint om 0:20quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik vermoed Crazy Diamond
maar die heb ik al gezien
Er schijnt ook een door vrienden gemaakte film-opname bij te zitten van de allereerste keer dat Barrett LSD nam.. bizar.quote:
Wat zijn die suikerklontjes toch zompig jongens...ook ééntje proberen?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Er schijnt ook een door vrienden gemaakte film-opname bij te zitten van de allereerste keer dat Barrett LSD nam.. bizar.![]()
Dat is natuurlijk complete onzin.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:01 schreef highway101 het volgende:
Momentary Lapse of Reason en Division Bell vind ik nog aanzienlijk beter, dan wat je tegenwoordig gemiddeld op de radio hoort. De meeste bandjes bestaan nog geen jaar, hebben 1 of 2 hitjes, en verdwijnen weer. Er zijn tegenwoordig veel te weinig goede rockbands die jaren meegaan. Wat dat betreft kan alleen U2 eraan tippen, alhoewel dat wel wat anders is dan Pink Floyd natuurlijk.
Het is dus dezelfde als op de dvd?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Er schijnt ook een door vrienden gemaakte film-opname bij te zitten van de allereerste keer dat Barrett LSD nam.. bizar.![]()
tis dat je mf doom ook goed vindt anders begon ik echt te twijfelen hoorquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:12 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
@webfreak
persoonlijk weiger ik te luisteren na alles wat uitkwam na the wall(wat mij ook al niet al te veel boeit
op enkele tracks na)
waarom?quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
tis dat je mf doom ook goed vindt anders begon ik echt te twijfelen hoor![]()
ik vind dus high hopes, sorrow, learning to fy en nog wel wat post wall nrs goed ook erg mooi, tevens als the wallquote:
ik heb het nog nooit gehoordquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik vind dus high hopes, sorrow, learning to fy en nog wel wat post wall nrs goed ook erg mooi, tevens als the wall
daarvoor vind ik het ook vetjes
ja en ik vraag me oaf wrom je het weigert te luisteren....quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
ik heb het nog nooit gehoord
a:ik heb al genoeg floyd op de pcquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja en ik vraag me oaf wrom je het weigert te luisteren....
aah goede motivatiequote:Op donderdag 27 juli 2006 22:52 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
a:ik heb al genoeg floyd op de pc
b:wegens het feit dat the wall ook al minder was(voor 2 cd's)
ter pleke geinmproviseerdquote:
volgens mij bij de betere tweedehands lp/cd zaak...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:06 schreef super-muffin het volgende:
Ik zoek nog steeds the Piper at the Gates of Dawn op LP. Weet iemand waar je die kunt krijgen?
mooi!!!!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:48 schreef Haaibaaike het volgende:
Voor de liefhebbers van Pink Floyd vanaf volgende week vrijdag 4 augustus zijn ze dagartiest![]()
klik hier
och...je post gaat over C.N. ... C.N. is van Pink FLoyd .... dit topic gaat over Pink FLoyd....is toch wel redelijk on topique dacht ikquote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:40 schreef SeaOfLove het volgende:
Wie weet is het zo erg niet on-topic (spank me) maar ik vind 'comfortably numb' zooooo mooi!!!
Om 22:00 is er een concert uit 1969 opgenomen in het Concertgebouw in Amsterdam .quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:32 schreef Gert het volgende:
En wat zenden ze uit voor soort concerten, als je "dagartiest" bent?
Is er kans op iets bijzonders, uit de archieven van de omroep?
uhuhquote:Op zaterdag 29 juli 2006 02:40 schreef SeaOfLove het volgende:
Wie weet is het zo erg niet on-topic (spank me) maar ik vind 'comfortably numb' zooooo mooi!!!
wish you were here is ook zoooooooooooo mooiquote:
Super mooi jaquote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
wish you were here is ook zoooooooooooo mooi![]()
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
wish you were here is ook zoooooooooooo mooi![]()
we are just two lost souls.........quote:
ach daar heb ik het complete concert al vanquote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:44 schreef fripper het volgende:
[..]
Om 22:00 is er een concert uit 1969 opgenomen in het Concertgebouw in Amsterdam .
comf numb en sorrow zijn idd erg mooi maar idd dogs ookquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:17 schreef highway101 het volgende:
Welke Pink Floyd plaat heeft volgens jullie het mooiste gitaarwerk?
Ik denk aan Comfortably Numb, maar er zijn zoveel met mooi gitaarwerk zoals On The Turning Away, Sorrow, Another Brick in the Wall, Dogs, Time, SYD etc
Wish you were here, Dogs en van de DVD the wall in Berlin het gitaarwerk van Snowy White bijquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:17 schreef highway101 het volgende:
Welke Pink Floyd plaat heeft volgens jullie het mooiste gitaarwerk?
Ik denk aan Comfortably Numb, maar er zijn zoveel met mooi gitaarwerk zoals On The Turning Away, Sorrow, Another Brick in the Wall, Dogs, Time, SYD etc
Stel je voor hij had het nooit gebruikt....quote:Op zondag 30 juli 2006 16:06 schreef caartyaait het volgende:
Jammer van die LSD drugs etc
Goh, een lid van een psychedelische rockgroep die nooit LSD heeft gebruiktquote:Op zondag 30 juli 2006 16:55 schreef five2one het volgende:
[..]
Stel je voor hij had het nooit gebruikt.....
Levensweg of lijdensweg?quote:Op maandag 31 juli 2006 07:08 schreef five2one het volgende:
Daar gaat het helemaal niet om. Waarom zou je in vredesnaam een levensweg van een artiest moeten willen veranderen?
Ik dacht altijd dat dat juist door de LSD kwam..quote:Op maandag 31 juli 2006 10:31 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
hij gebruikte de LSD als medicijn tegen z´n schizofrenie
net eerbetoon....en klinkt goed ookquote:Op zondag 30 juli 2006 14:48 schreef Gert het volgende:
Red Hot Chili Peppers' tribute to Syd (Live at Earls Court)
lsd is idd vaak een trigger voor psychosesquote:Op maandag 31 juli 2006 16:32 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat juist door de LSD kwam..
volgens mij had hij al schizofrenie toen ie een kind wasquote:Op maandag 31 juli 2006 16:35 schreef PeZu het volgende:
[..]
lsd is idd vaak een trigger voor psychoses
en kan idd schizofrenie veroorzaken, lijkt neer zeer inwaarschijnlijk om het dan als medicijn te gebruiken...
dat kan, veborgen dacht ik en getriggered door lsd gebruik....quote:Op maandag 31 juli 2006 16:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
volgens mij had hij al schizofrenie toen ie een kind was
quote:Misschien komt er opnieuw een reünie van Pink Floyd. Een vriend van de groep zegt dat er plannen zijn om ter ere van Syd Barrett een optreden te geven. Syd overleed een paar weken geleden. Hij was één van de oprichters van Pink Floyd. Of er nu al dan niet een concert komt, is dus allesbehalve zeker. Vorig jaar speelde de groep voor het eerst in 25 jaar terug samen op Live8
En dan het complete TPATGOD spelen.quote:
+ meerquote:Op maandag 31 juli 2006 19:15 schreef Hankster het volgende:
dat zei ik al direct die maandag dat het overlijden bekend werd
*duimen, duimen....heel Wish You Were Here?*
ik vind die op Live8 vele malen beter.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:44 schreef SanyaN het volgende:
Zo die solo van Comfortably Numb, op de DVD Pulse tjonge dat is echt grandioos gedaan zeg........
mwah ik vind heel pink floyd horen ook al kicken.....quote:Op maandag 31 juli 2006 20:31 schreef Hankster het volgende:
[..]
uyteraerd! Maar om heel Shine On te horen zou ik al kicken vinden
Ik kan niet eerder doodgaan als dat ik daar bij ben geweest.quote:
Ervan uitgaande dat het om het volgende optreden gaat: http://www.harvested.org/CDR003-Amsterdam69/index.htmlquote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:44 schreef fripper het volgende:
[..]
Om 22:00 is er een concert uit 1969 opgenomen in het Concertgebouw in Amsterdam .
Hier hetzelfde. Je weet, zulke berichten, ze zijn vaker niet waar dan waar. Maar je blijft hopen..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:59 schreef Hankster het volgende:
het management van PF heeft 'no comment'....anders is het altijd een duidelijke ontkenning. Ik weet het, ik lees en interpreteer wat ik wíl lezen...maar het blijft interessant
Bronnetje?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:59 schreef Hankster het volgende:
het management van PF heeft 'no comment'....anders is het altijd een duidelijke ontkenning. Ik weet het, ik lees en interpreteer wat ik wíl lezen...maar het blijft interessant
dit PF forum--> Floyd chat-->een topic met als titel iets van Floyd to reform-->ik dacht de laatste pagina...ik heb op het moment ff geen zin/tijd om het op te zoekenquote:
Porcupine Tree, Sylvan, RPWL, Riversidequote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:35 schreef highway101 het volgende:
Ik ben een beetje opzoek naar nieuwe muziek.
Wat voor bands maken er tegenwoordig nog muziek zoals Pink Floyd? Ik kan me zo geen band bedenken, die díé kwaliteit haalt, maar er moet toch wel iets zijn?
Van tegenwoordig vind ik Coldplay en Satriani wel te pruimen, maar das toch wat anders dan Floyd, en zeker ook niet de kwaliteit daarvan.
www.theufoclub.comquote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:35 schreef highway101 het volgende:
Ik ben een beetje opzoek naar nieuwe muziek.
Wat voor bands maken er tegenwoordig nog muziek zoals Pink Floyd? Ik kan me zo geen band bedenken, die díé kwaliteit haalt, maar er moet toch wel iets zijn?
Van tegenwoordig vind ik Coldplay en Satriani wel te pruimen, maar das toch wat anders dan Floyd, en zeker ook niet de kwaliteit daarvan.
klinkt niet slechtquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:25 schreef BeRightBack het volgende:
[..]
www.theufoclub.com
Een bandje van hier uit de buurt..
OK, ik kon maar 4 nummers vinden in de nachtwinkel...maar je hebt helemaal gelijk. Het lijkt net of de zonen v PF een band zijn begonnen. Ik vind alleen de zang een beetje zoetsappig, maar voor de rest erg lekker inderdaadquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:28 schreef ummagumma het volgende:
luister dan eens toch maar naar RPWL...ze waren eerst een floyd coverbandje maar daarna zijn ze eigen muziek gaan maken. Klinkt erg lkekker en je hoort echt de invloeden van Pink Floyd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |