Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:32 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Correct. Maar ook alcoholpromillage-tolerantiegrenzen, leeftijdsopbouw van de bevolking, weersomstandigheden etc... spelen allemaal een rol
Nerd. rot op met je doodsverwensingenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:33 schreef worldpimber het volgende:
Hahahaa![]()
Studente + Friesland + 1987 + dom meiske + net een rijbewijs em dam stoer 160 "planken" = sterf![]()
Student + dom?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:33 schreef worldpimber het volgende:
Hahahaa![]()
Studente + Friesland + 1987 + dom meiske + net een rijbewijs em dam stoer 160 "planken" = sterf![]()
Popje, hou je nu maar gewoon even stil... Denk even aan Xtreem's opmerkingquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Student + dom?
Moet je me toch even uitleggen.
volgens mij ben jij een lief klein naief meisje dat heel hard wegrent als ik "boe" fluisterquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Student + dom?
Edit:
Nee, jij bent stoer.
Leeg profiel, er staat alleen dat je 'n man bent, verder geeneens 'n geboortedatum ofzo.![]()
domme studenten bestaan nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Student + dom?
Edit:
Nee, jij bent stoer.
Leeg profiel, er staat alleen dat je 'n man bent, verder geeneens 'n geboortedatum ofzo.![]()
Heb je je rijbewijs met een staatsexamen gehaald?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Student + dom?
Vrouwen en kansloze pogingen tot bijdehante opmerkingen.quote:Nee, jij bent stoer.
Hahaha!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
domme studenten bestaan niet
neen, want een opgevoerde brommer is illegaal..quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef wimwerf het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens....want een opgevoerde brommer kan ook dan de snelweg op...
quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
domme studenten bestaan niet![]()
In mijn ongekende naiviteit was ik er van uit gegaan dat de meeste Fokkers dat toch wel zouden begrijpenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef wimwerf het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens....want een opgevoerde brommer kan ook dan de snelweg op...
dus heeft de wetgever gezegd...kunnen en MOGEN.....dus niet alleen kunnen..;)
Dit is een totaal nietszeggend grafiekje en het aantal verkeersdoden daalt al tijden heeft niet zoveel met de hogere toegestane snelheid te maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Het direkte verband is nooit aangetoond, maar als je onderstaande grafiek over de grafiek met het aantal verkeersdoden legt zul je zien dat de snelheid op de wegen toeneemt terwijl het aantal doden afneemt:
[afbeelding]
Ondanks het massaal overtreden van de maximumsnelheid daalt het aantal verkeersdoden. Volgens Koos kan dat helemaal niet, want hij zegt dat voor iedere kilometer die je sneller rijdt dan een volkomen arbitrair vastgestelde maximumsnelheid, de kans op een dodelijk ongeval met 4% toeneemt. Bullshit dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:06 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dit is een totaal nietszeggend grafiekje en het aantal verkeersdoden daalt al tijden heeft niet zoveel met de hogere toegestane snelheid te maken.
Nee die grafiek toont enkel aan dat een verhoging niet leidt tot extra overtredingen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:57 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
Die gegevens heb jij vast voor ons neem ik aan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:18 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
En reken het nu eens om naar kilometers snelweg en door individuen afgelegde afstanden.
Staan allemaal in de EU-databank die nu off-line is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:12 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Die gegevens heb jij vast voor ons neem ik aan?
Ok maar dan ken je ze dus al? En heb je de berekening al vast een keer voor ons gedaan neem ik aan? Dus dan kan je ons die cijfers en berekeningen ook leveren nietwaar? En ons voor eens en altijd overtuigen. Want vooralsnog lijkt een lagere max snelheid (zoals in NL of UK) het beter te doen qua aantal doden dan een hogere max snelheid (zoals in FR of DLD).quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:13 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Staan allemaal in de EU-databank die nu off-line is.
jij rijd dan 125 he op de snelweg. maar als een flitspaal je pakt wat voor geldboete heb je dan ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef Faithy het volgende:
Naar aanleiding van de discussies over Zonnestraaltje en haar pas behaalde rijbewijs en haar eerste boete van 200 euro voor veul te hard rijden, maar even een topicje hierover
Maximumsnelheden zijn ingesteld, en terecht. Dit geldt gelukkig ook voor minimumsnelheden, al heb ik mij onlangs laten vertellen dat ze niet meer op 'te langzame' snelheden gaan bekeuren.
120 rijden op een snelweg is prima, zelf rijd ik er altijd ietsje boven, zo'n 125 als mn auto dat trektvind ook dat je moet proberen zoveel mogelijk de maximumsnelheid moet rijden om de optimale doorstroom op betreffende weg te bevorderen.
Nu kun je zeggen: mijn auto rijdt net zo lekker en soepel met 160km per uur. Ik let net zo goed op, en de rest moet maar opletten.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens
maximumsnelheden zijn niet voor niets ingesteld, anders zou het een janboel worden van auto's die de 300 halen en oude brikkies die de 90 net halendan zou je meer dan 3 rijstroken moeten hebben, omdat er dan ook nog mensen zijn die niet harder dan 120 dúrven.
natuurlijk zijn de snelheden als het ware achterhaald als je gaat kijken naar de structuren en topsnelheden en de comfortabelheid EN veiligheid van auto's, maar ze zjin er, en 90% van de bestuurders houdt zich hieraan, en daarom is er geen plek voor mensen die veel harder rijden dan die toegestane snelheid.
natuurlijk, het rijdt ook lekker in de auto van mn ouders (ik heb een oude rammelbak) en ik merk oko niet dat ik ineens 130 of 140 rijd, maar als ik dat zie rem ik weer af naar 120...
waarom? omdat de REST van het verkeer daar niet op ingespeeld is...
Als jij vindt dat je verantwoordt rijdt als je 160 rijdt op een snelweg waar 120 is toegestaan, vind ik dat een rijbewijs niet waardig (en al helemaal niet als je dat ding net een paar weken hebt).
Misschien ben jij wel een goede bestuurder, maar de rest van de snelweg rijdt (zeker 90%) wel netjes 120 of net daaronder/boven. Die schatten niet altijd even goed in (wat wil je met zo'n snelheid) hoe hard die mongool op de linkerbaan aan komt rijden.
Daarbij houd je daarmee als linkerbaar-160-rijder de rest van het verkeer op als de nette 120 rijder de 100 of 110 rijder in wil halen die op de middelste baan rijdt, omdat de 100 rijders op de rechter baan rijden...
Uw commentaar graag...
[..]j
Door de meetcorrectie gaat daar wsl nog wel wat af, dan is het 14 euro en anders 17 euro.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
jij rijd dan 125 he op de snelweg. maar als een flitspaal je pakt wat voor geldboete heb je dan ?
In Ierland wordt helemaal niet hard gereden (weet ik uit ervaring) en toch zijn daar twee keer zoveel doden als hier in Nederland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:15 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ok maar dan ken je ze dus al? En heb je de berekening al vast een keer voor ons gedaan neem ik aan? Dus dan kan je ons die cijfers en berekeningen ook leveren nietwaar? En ons voor eens en altijd overtuigen. Want vooralsnog lijkt een lagere max snelheid (zoals in NL of UK) het beter te doen qua aantal doden dan een hogere max snelheid (zoals in FR of DLD).
Niks, de flitskasten in NL werken pas vanaf 127km/u. Aangezien de meeste, zo niet alle tellers in Nederland enkele kilometers harder aangeven dan de werkelijke snelheid, zul je met 125 op de teller zo ongeveer 120 rijden. In de meeste auto's kun je gerust met 130 op de teller op de Nederlandse snelwegen cruisen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef jorienvdherik het volgende:
jij rijd dan 125 he op de snelweg. maar als een flitspaal je pakt wat voor geldboete heb je dan ?
Daarom vraag ik je ook om die cijfermatige onderbouwing. Jij hebt blijkbaar de daarvoor benodigde gegevens.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:43 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
In Ierland wordt helemaal niet hard gereden (weet ik uit ervaring) en toch zijn daar twee keer zoveel doden als hier in Nederland.
En jij hebt blijkbaar moeite met lezen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:48 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Daarom vraag ik je ook om die cijfermatige onderbouwing. Jij hebt blijkbaar de daarvoor benodigde gegevens.
Toch rij ik dagelijks over een weg die in de spits driebaans is en de max snelheid 100 heeft en buiten de spits twee baans met een max snelheid van 120.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:03 schreef LordLynx het volgende:
Het probleem met de huidige maximumsnelheden is dat ze niet flexibel zijn, in de spits is 80 of 100 kmu natuurlijk voldoende, maar daarbuiten is het compleet idioot. De huidige auto's zijn veel beter geschikt om bj hogere snelheden te rijden dan 10 jaar geleden, dus zou de maximum snelheid daar ook op aangepast moeten worden.
Het afleren bij kikoooooo is duur Mijn topic over mijn achterlijke boetes... Overal leer ik van, behalve van CJIB enveloppen over snelheidsovertredingen... Ik snap ook niet die reactie van die vent hier een paar posts boven, dat ie van een 30eu overtreding leert en nooit meer het gas intraptquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:21 schreef kikoooooo het volgende:
Het nederlandse snelheidsbeperkingssysteem is compleet achterhaald.
Buiten de bbk kijk ik niet eens hoe hard ik mag, ik schat zelf wel in hoe snel ik kan om nog steeds verantwoordelijk bezig te zijn. Op een lege A28/A37 's avonds/snachts ga ik dus echt geen 120 rijden, maar trek ik hem wel los tot de rijbewijsgrens (snachts wordt er in drenthe nooit geflitst). Het is toch compleet belachelijk dat je op een lege A12, snachts rond 4 uur precies de maximumsnelheid moet rijden omdat ome koos daar voor 'het milieu' en de 'verkeersveiligheid' leuke verkapte belastingpoorten neerzet?
Het flitsbeleid is echt van de zotte, zeker op maatregelen die ook al van de zotte zijn (120 op de snelweg) Daarom ga ik altijd in beroep tegen al mijn boetes. Fototje opvragen, ijkrapportje opvragen, kijken of de BOA wel z'n flitsdiploma heeft enz enz, zo verdient onze achterlijke spee geen cent aan me.
De tyfus voor het nederlandse verkeersbeleid, het wordt eens tijd dat een man minister van vws wordt!
god-ver-domme!
Het zou wat worden als iedereen dat zou doen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:21 schreef kikoooooo het volgende:
Buiten de bbk kijk ik niet eens hoe hard ik mag, ik schat zelf wel in hoe snel ik kan om nog steeds verantwoordelijk bezig te zijn.
Je zegt dat er op eurostat gegevens staan over het aantal voertuigkilometers en het weer enzo. Daaruit heb je, blijkt uit je posts, in het verleden een theorie ontwikkeld waaruit blijkt dat een hogere maximumsnelheid geen invloed heeft op het aantal verkeersdoden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:16 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
En jij hebt blijkbaar moeite met lezen.
Zo jouw inschattingsvermogen is foutloos?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:21 schreef kikoooooo het volgende:
Het nederlandse snelheidsbeperkingssysteem is compleet achterhaald.
Buiten de bbk kijk ik niet eens hoe hard ik mag, ik schat zelf wel in hoe snel ik kan om nog steeds verantwoordelijk bezig te zijn.
Waarom niet gewoon je boete accepteren als je willens en wetens te hard rijdt. Willens en wetens de wet overtreed dus?quote:Het flitsbeleid is echt van de zotte, zeker op maatregelen die ook al van de zotte zijn (120 op de snelweg) Daarom ga ik altijd in beroep tegen al mijn boetes. Fototje opvragen, ijkrapportje opvragen, kijken of de BOA wel z'n flitsdiploma heeft enz enz, zo verdient onze achterlijke spee geen cent aan me.
De tyfus voor het nederlandse verkeersbeleid, het wordt eens tijd dat een man minister van vws wordt!
god-ver-domme!
Ja maar je ziet toch zo aan z'n posts dat hij erg goed is in zichzelf beheersen en nooit fouten maakt?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Het zou wat worden als iedereen dat zou doen.![]()
Hoor je mij dat zeggen? Bij 120 kun je ook een inschattingsfout maken hoor!quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:32 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Zo jouw inschattingsvermogen is foutloos?
[..]
Waarom altijd bezwaar maken?quote:Waarom niet gewoon je boete accepteren als je willens en wetens te hard rijdt. Willens en wetens de wet overtreed dus?
Aan het opvragen van ijkrapporten enzo zouden gewoon kosten gehangen moeten worden. Dan leer je het wel af om onnodig in beroep te gaan. Het zou toch ook van de zotte zijn als elke inbreker tot aan de hoge raad zou procederen?
Snelheid zou gevarieerd omhoog kunnen. Je gaat in de randstad natuurlijk geen snelheden invoeren van 150 oid... Maar snachts als er geen hond rijdt, moet dat toch kunnen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:42 schreef Integrity het volgende:
Ik geloof dat, als jij hier in Nederland de snelheden omhoog gooit, je behoorlijk wat meer ongelukken krijgt. Nederland telt ruim 6 miljoen auto's en in de randstad staat het nu al continu stil. Nederland is een beetje vol en dan wordt er hier gepraat over sneller kunnen rijden.
In ethische termen: het eigen belang staat onder het algemeen belang. Snelheid omhoog betekent sneller op je plek komen en meer doden.
Dan heb je een gulden middenweg te pakken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Snelheid zou gevarieerd omhoog kunnen. Je gaat in de randstad natuurlijk geen snelheden invoeren van 150 oid... Maar snachts als er geen hond rijdt, moet dat toch kunnen?
Net als hier in drenthe... vanaf utrecht naar groningen/emmen is het vanaf 12 uur één groot leeg stuk asfalt, waar het echt voor niemand gevaar oplevert als ik er nou 120 of 180 rij ...
pardon? vent?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik snap ook niet die reactie van die vent hier een paar posts boven, dat ie van een 30eu overtreding leert en nooit meer het gas intrapt
dan vraag ik me af hoe vaak jij in de randstad rijdt..quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:52 schreef Devilnl het volgende:
zelfs een kind kan vlekkeloos inhalen zonder brokken met die snelheid @ snelweg...
Sorry, ik ga er per definitie van uit dat vrouwen niet kunnen autorijden en dat eigenlijk ook nooit doen.quote:
wie zegt dat ik het over de randstad heb? je weet waar Zonnestraaltje woont of nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:56 schreef Faithy het volgende:
[..]
dan vraag ik me af hoe vaak jij in de randstad rijdt..
per dag (en ik hoef maar 14 km snelweg te rijden) werpen zich talloze argeloze bestuurders voor mijn autootje
ja... kind kan de was doen
ehm. dat weet ik, maar jij generaliseerde in je post, dat elke mongool op elke plaats op de snelweg in kan halenquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:59 schreef Devilnl het volgende:
[..]
wie zegt dat ik het over de randstad heb? je weet waar Zonnestraaltje woont of niet![]()
Je zult het toch met me eens zijn dat een inschattingsfout met 150 een veel groter effect kan hebben?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:38 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hoor je mij dat zeggen? Bij 120 kun je ook een inschattingsfout maken hoor!
[..]
Jazeker.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:05 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Je zult het toch met me eens zijn dat een inschattingsfout met 150 een veel groter effect kan hebben?
Ik drink niet wanneer ik moet rijden. Verder ga ik niet eens op deze opmerking in.quote:Maar jij schat het verkeer met een biertje op zeker nog beter in of niet?
Oh klopt er kan een heleboel. Maar als je dan met 40 te hard geflitst wordt moet je toch ook niet gaan huilen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:52 schreef Devilnl het volgende:
hier op Fok zijn 99% moraal ridders zo te zien..
160 op snelweg.. 40te hard.. en? moet je nu huilen?
rij eens 120 tussen leeuwarden-harlingen.. binnen 2 minuten zijn er 10 auto's om je heen gevlogen (s'ochtens vroeg).. ok. ik zeg niet dat die 160 rijden.. maar altijd meer dan 120(duh).
daar gaat worldpimber toch ook niet elke keer een topic over maken met z'n gehuil over iemand ze snelheid?
zelfs een kind kan vlekkeloos inhalen zonder brokken met die snelheid @ snelweg...
tis niet zo dat je de andere voorbij vliegt ofzo.. 40km snelheids verschil (dezelfde kant op) is niet zo hele veel opzich..
ok, een vrachtauto komt dan wat sneller op je af. maar als het goed is weet je wel dat vrachtauto's maar 80 mogen (en dat meestal ook rijden)..
kap 's met dat gejank hiero![]()
Zoals ik al zei in centraal rijles topic..quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:07 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Oh klopt er kan een heleboel. Maar als je dan met 40 te hard geflitst wordt moet je toch ook niet gaan huilen?
Dus 180 op een lege snelweg vind jij niet veilig? Dan zou ik maar eens gaan twijfelen aan je eigen rijvaardigheid.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:14 schreef Faithy het volgende:
lieverd, het gaat me niet om de BOETE van HAAR, maar over het WEGGEDRAG EN DE SNELHEDEN die ik in het hedendaagse verkeer niet VEILIG vind...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |