Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:32 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Correct. Maar ook alcoholpromillage-tolerantiegrenzen, leeftijdsopbouw van de bevolking, weersomstandigheden etc... spelen allemaal een rol
Nerd. rot op met je doodsverwensingenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:33 schreef worldpimber het volgende:
Hahahaa![]()
Studente + Friesland + 1987 + dom meiske + net een rijbewijs em dam stoer 160 "planken" = sterf![]()
Student + dom?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:33 schreef worldpimber het volgende:
Hahahaa![]()
Studente + Friesland + 1987 + dom meiske + net een rijbewijs em dam stoer 160 "planken" = sterf![]()
Popje, hou je nu maar gewoon even stil... Denk even aan Xtreem's opmerkingquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Student + dom?
Moet je me toch even uitleggen.
volgens mij ben jij een lief klein naief meisje dat heel hard wegrent als ik "boe" fluisterquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Student + dom?
Moet je me toch even uitleggen.
Edit:
Nee, jij bent stoer.
Leeg profiel, er staat alleen dat je 'n man bent, verder geeneens 'n geboortedatum ofzo.![]()
domme studenten bestaan nietquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Student + dom?
Moet je me toch even uitleggen.
Edit:
Nee, jij bent stoer.
Leeg profiel, er staat alleen dat je 'n man bent, verder geeneens 'n geboortedatum ofzo.![]()
Heb je je rijbewijs met een staatsexamen gehaald?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Student + dom?
Moet je me toch even uitleggen.
Vrouwen en kansloze pogingen tot bijdehante opmerkingen.quote:Nee, jij bent stoer.
Leeg profiel, er staat alleen dat je 'n man bent, verder geeneens 'n geboortedatum ofzo.![]()
Hahaha!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
domme studenten bestaan niet
neen, want een opgevoerde brommer is illegaal..quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef wimwerf het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens....want een opgevoerde brommer kan ook dan de snelweg op...
quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
domme studenten bestaan niet![]()
In mijn ongekende naiviteit was ik er van uit gegaan dat de meeste Fokkers dat toch wel zouden begrijpenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef wimwerf het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens....want een opgevoerde brommer kan ook dan de snelweg op...
dus heeft de wetgever gezegd...kunnen en MOGEN.....dus niet alleen kunnen..;)
Dit is een totaal nietszeggend grafiekje en het aantal verkeersdoden daalt al tijden heeft niet zoveel met de hogere toegestane snelheid te maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Het direkte verband is nooit aangetoond, maar als je onderstaande grafiek over de grafiek met het aantal verkeersdoden legt zul je zien dat de snelheid op de wegen toeneemt terwijl het aantal doden afneemt:
[afbeelding]
Ondanks het massaal overtreden van de maximumsnelheid daalt het aantal verkeersdoden. Volgens Koos kan dat helemaal niet, want hij zegt dat voor iedere kilometer die je sneller rijdt dan een volkomen arbitrair vastgestelde maximumsnelheid, de kans op een dodelijk ongeval met 4% toeneemt. Bullshit dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:06 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dit is een totaal nietszeggend grafiekje en het aantal verkeersdoden daalt al tijden heeft niet zoveel met de hogere toegestane snelheid te maken.
Nee die grafiek toont enkel aan dat een verhoging niet leidt tot extra overtredingen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:57 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
De grafiek toont aan dat een verhoging van de maximumsnelheid niet leidt tot meer verkeersdoden.
Die gegevens heb jij vast voor ons neem ik aan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:18 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
En reken het nu eens om naar kilometers snelweg en door individuen afgelegde afstanden.
Staan allemaal in de EU-databank die nu off-line is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:12 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Die gegevens heb jij vast voor ons neem ik aan?
Ok maar dan ken je ze dus al? En heb je de berekening al vast een keer voor ons gedaan neem ik aan? Dus dan kan je ons die cijfers en berekeningen ook leveren nietwaar? En ons voor eens en altijd overtuigen. Want vooralsnog lijkt een lagere max snelheid (zoals in NL of UK) het beter te doen qua aantal doden dan een hogere max snelheid (zoals in FR of DLD).quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:13 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Staan allemaal in de EU-databank die nu off-line is.
jij rijd dan 125 he op de snelweg. maar als een flitspaal je pakt wat voor geldboete heb je dan ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef Faithy het volgende:
Naar aanleiding van de discussies over Zonnestraaltje en haar pas behaalde rijbewijs en haar eerste boete van 200 euro voor veul te hard rijden, maar even een topicje hierover
Maximumsnelheden zijn ingesteld, en terecht. Dit geldt gelukkig ook voor minimumsnelheden, al heb ik mij onlangs laten vertellen dat ze niet meer op 'te langzame' snelheden gaan bekeuren.
120 rijden op een snelweg is prima, zelf rijd ik er altijd ietsje boven, zo'n 125 als mn auto dat trektvind ook dat je moet proberen zoveel mogelijk de maximumsnelheid moet rijden om de optimale doorstroom op betreffende weg te bevorderen.
Nu kun je zeggen: mijn auto rijdt net zo lekker en soepel met 160km per uur. Ik let net zo goed op, en de rest moet maar opletten.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens
maximumsnelheden zijn niet voor niets ingesteld, anders zou het een janboel worden van auto's die de 300 halen en oude brikkies die de 90 net halendan zou je meer dan 3 rijstroken moeten hebben, omdat er dan ook nog mensen zijn die niet harder dan 120 dúrven.
natuurlijk zijn de snelheden als het ware achterhaald als je gaat kijken naar de structuren en topsnelheden en de comfortabelheid EN veiligheid van auto's, maar ze zjin er, en 90% van de bestuurders houdt zich hieraan, en daarom is er geen plek voor mensen die veel harder rijden dan die toegestane snelheid.
natuurlijk, het rijdt ook lekker in de auto van mn ouders (ik heb een oude rammelbak) en ik merk oko niet dat ik ineens 130 of 140 rijd, maar als ik dat zie rem ik weer af naar 120...
waarom? omdat de REST van het verkeer daar niet op ingespeeld is...
Als jij vindt dat je verantwoordt rijdt als je 160 rijdt op een snelweg waar 120 is toegestaan, vind ik dat een rijbewijs niet waardig (en al helemaal niet als je dat ding net een paar weken hebt).
Misschien ben jij wel een goede bestuurder, maar de rest van de snelweg rijdt (zeker 90%) wel netjes 120 of net daaronder/boven. Die schatten niet altijd even goed in (wat wil je met zo'n snelheid) hoe hard die mongool op de linkerbaan aan komt rijden.
Daarbij houd je daarmee als linkerbaar-160-rijder de rest van het verkeer op als de nette 120 rijder de 100 of 110 rijder in wil halen die op de middelste baan rijdt, omdat de 100 rijders op de rechter baan rijden...
Uw commentaar graag...
[..]j
Door de meetcorrectie gaat daar wsl nog wel wat af, dan is het 14 euro en anders 17 euro.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
jij rijd dan 125 he op de snelweg. maar als een flitspaal je pakt wat voor geldboete heb je dan ?
In Ierland wordt helemaal niet hard gereden (weet ik uit ervaring) en toch zijn daar twee keer zoveel doden als hier in Nederland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:15 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ok maar dan ken je ze dus al? En heb je de berekening al vast een keer voor ons gedaan neem ik aan? Dus dan kan je ons die cijfers en berekeningen ook leveren nietwaar? En ons voor eens en altijd overtuigen. Want vooralsnog lijkt een lagere max snelheid (zoals in NL of UK) het beter te doen qua aantal doden dan een hogere max snelheid (zoals in FR of DLD).
Niks, de flitskasten in NL werken pas vanaf 127km/u. Aangezien de meeste, zo niet alle tellers in Nederland enkele kilometers harder aangeven dan de werkelijke snelheid, zul je met 125 op de teller zo ongeveer 120 rijden. In de meeste auto's kun je gerust met 130 op de teller op de Nederlandse snelwegen cruisen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef jorienvdherik het volgende:
jij rijd dan 125 he op de snelweg. maar als een flitspaal je pakt wat voor geldboete heb je dan ?
Daarom vraag ik je ook om die cijfermatige onderbouwing. Jij hebt blijkbaar de daarvoor benodigde gegevens.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:43 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
In Ierland wordt helemaal niet hard gereden (weet ik uit ervaring) en toch zijn daar twee keer zoveel doden als hier in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |