abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39744742
Hilarisch .
pi_39744771
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:48 schreef Autodidact het volgende:

a condition that renders sufferers unable to interpret social situations or to empathise with other people
He, zou ik dat ook hebben?
pi_39744862
He, hoe zou het met Wilders (VZMH) zijn?
pi_39744890
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:20 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik word wat geschuffeld van als die diagnoses van authisme. Ik krijg de indruk dat iedere niet-Gaiaan autist heet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39744937
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:20 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Dat kan ik toch niet weten, hup, op naar de Riag.
pi_39744938
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik word wat geschuffeld van als die diagnoses van authisme. Ik krijg de indruk dat iedere niet-Gaiaan autist heet.
Ach, tegenwoordig is stickers plakken hip.

Je kind te druk? Dat is geen druk, vervelend kind: dat is ADHD. Daar kun je dus niets aan doen noch het kind.

Je bent niet geinterreseerd in andere mensen? Nou, dan ben je authist. Je bent dus geen egoist, je kan er niets aan doen.
pi_39744967
Ach ja, in de Eerste Wereldoorlog waren soldaten met posttraumatische stress ook gewoon mietjes die geen echte kerels waren.
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:35:24 #59
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39745020
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmpf.

Goeiemorgen! In het Haagse ook zulk mooi weer?
prachtig, prachtig weer om naar de tandarts te gaan
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
pi_39745039
Waarom stopt de lijn bij 8000 jaar v/Chr? Is dat een bijbels staatje of zo?
pi_39745073
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:31 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ach, tegenwoordig is stickers plakken hip.

Je kind te druk? Dat is geen druk, vervelend kind: dat is ADHD. Daar kun je dus niets aan doen noch het kind.

Je bent niet geinterreseerd in andere mensen? Nou, dan ben je authist. Je bent dus geen egoist, je kan er niets aan doen.
Het gekste vind ik eigenlijk al die keren dat een of andere moordenaar strafvermindering krijgt omdat 'ie niet helemaal normaal is. Mij dunkt dat moord op zich al niet helemaal normaal is - en dat de abnormaliteitsfactor al is meegenomen in de straf. Het is juist die abnormaliteit die we niet willen, en willen afstraffen. (Voor moord mag je ook andere serieus afwijkende misdaad invullen).

En het is inderdaad afnemen van verantwoordelijkheid. Volg dat pad en je komt op de totale afwezigheid van de vrije wil uit. Vanuit de logica terecht, maar voor een mensenmaatschappij volstrekt absurd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39745079
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:32 schreef Autodidact het volgende:
Ach ja, in de Eerste Wereldoorlog waren soldaten met posttraumatische stress ook gewoon mietjes die geen echte kerels waren.
Goede vergelijking. Over nagedacht, er is een duidelijk verband. Heel goede vergelijking.
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:38:45 #63
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39745086
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:33 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

en maar fokken, en als we dan arm zijn is het de schuld van de blanke man, maar we fokken rustig door. neuk neuk neuk neuk neuk neuk .................
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
pi_39745104
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Goede vergelijking. Over nagedacht, er is een duidelijk verband. Heel goede vergelijking.
Ik vergelijk niks hoor. Mafketel.
pi_39745117
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik vergelijk niks hoor. Mafketel.
Oh, het kwam gewoon even uit de lucht vallen?
Duidelijk.
pi_39745146
Niet alleen in de Eerste Wereldoorlog trouwens, ik las ook dat onze Wolff politie die na hevige vuurgevechten niet helemaal dezelfde waren het niet waard zijn de politie te dienen. Dat zijn trouwens vaak de beste en angstloze politieagenten.
pi_39745162
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:40 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh, het kwam gewoon even uit de lucht vallen?
Duidelijk.
Nee, ik postte het. Zie je het? Er staat "Autodidact" voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 12-07-2006 09:53:15 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:45:37 #68
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39745214
bitch bitch bitch
-- Bertrand Russell
pi_39745242
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:32 schreef Autodidact het volgende:
Autisme bestaat wel. ADHD ofzo vast ook wel.

Maar tegen de tijd dat 95% van de bevolking gediagnosteerd kan worden als psychisch afwijkend is er iets mis met de statistische waarde van 'afwijking'.
pi_39745249
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:45 schreef Glasnosteraar het volgende:
bitch bitch bitch
Hijs 20 kg te licht.
pi_39745298
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Autisme bestaat wel. ADHD ofzo vast ook wel.

Maar tegen de tijd dat 95% van de bevolking gediagnosteerd kan worden als psychisch afwijkend is er iets mis met de statistische waarde van 'afwijking'.
En is dat het geval?

Feit is dat autisme gewoon een psychische ziekte is, zo luidt de wetenschappelijke consensus. Dat ene Raymond uit Den Haag dat niet vindt...tsja.
pi_39745312
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En is dat het geval?

Feit is dat autisme gewoon een psychische ziekte is, zo luidt de wetenschappelijke consensus. Dat ene Raymond uit Den Haag dat niet vindt...tsja.
Zeg, jij hebt zeker ook PDD-NOS of Borderline?
pi_39745329
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:50 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Zeg, jij hebt zeker ook PDD-NOS of Borderline?
Ik heb geen psychische aandoening, Raymond. Maar dank je voor je bezorgdheid.
pi_39745375
quote:
Het syndroom van Asperger ligt op het autismespectrum samen met lichte vormen van PDD-NOS het dichtst bij harmonisch normale mensen.

Over het onderscheid tussen autistische stoornis en de stoornis van Asperger bestaat in de wetenschap geen pasklaar antwoord. Ze hebben praktisch dezelfde oorzaken en gevolgen. Hun cultuur en gemeenschap is ietwat afwijkend maar vrijwel gelijklopend. Mensen met Asperger noemen zich ‘Aspies’. In de praktijk lijken mensen met Aspergerdiagnose en hun ouders zich ook steeds meer te distantiëren van autisme. Mensen met Asperger zijn evenmin gehandicapte sukkelaars als excentrieke wereldgenieën. Ze hebben autisme, meer nog : ze zijn autistisch.
Oh, het zit zelfs in hetzelfde schuitje. Nou vergeet het maar met je wetenschappelijke consensus hoor.

PDD-NOS:
PDD-NOS (Pervasive Development Disorder Not Otherwise Specified) is de restgroep van de pervasieve ontwikkelingsstoornissen, aan autisme verwante contactstoornissen, zoals beschreven in het handboek DSM (299.80). Ook de ICD-10 bevat een categorie pervasieve stoornissen (F84).

Onder PDD-NOS vallen stoornissen die niet voldoen aan de criteria van de andere aandoeningen in de groep. Zo zijn in de restgroep aandoeningen ondergebracht als atypisch autisme en MCDD. Omdat PDD-NOS (in het Nederlands ook POS-NAO) een restgroep is en de symptomen in vorm en intensiteit uiteenlopen, zijn er geen 'harde' criteria.
pi_39745421
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En is dat het geval?

Wetenschappelijke consensus is niet altijd overeenstemmend met de waarheid.
De diagnose op autisme gelijkende stoornis heeft weinig verband met de consensus over autisme.
Ik deed geen enkele uitspraak over autisme.

En ja, er is consensus over de hoeveelheid psychische afwijkingen bij mensen, en die hoeveelheid (ik zou 'm na moeten zoeken) is zo ontzettend veel hoger dan wat statistisch 'afwijkend' genoemd kan worden dat je je moet afvragen wat de norm is. Een ideaalbeeld?
pi_39745426
Ah, psycholoog IksRee is even op onderzoek uitgegaan .
pi_39745444
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:47 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Hijs 20 kg te licht.
Hey X-Ray, misschien heb ik het eerder gevraagd en ben ik het antwoord vergeten, maar hoe oud ben jij eigenlijk?
pi_39745633
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Wetenschappelijke consensus is niet altijd overeenstemmend met de waarheid.
Klopt, je kunt het bestrijden met wetenschappelijke onderbouwing.
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:55 schreef sigme het volgende:
De diagnose op autisme gelijkende stoornis heeft weinig verband met de consensus over autisme.
Ik deed geen enkele uitspraak over autisme.

En ja, er is consensus over de hoeveelheid psychische afwijkingen bij mensen, en die hoeveelheid (ik zou 'm na moeten zoeken) is zo ontzettend veel hoger dan wat statistisch 'afwijkend' genoemd kan worden dat je je moet afvragen wat de norm is. Een ideaalbeeld?
Hetzelfde geldt voor fysieke aandoeningen. De meeste mensen hebben wel ergens een litteken, aangeboren vervormingen etc. Op iedereen is fysiek gezien wel een afwijking van de norm....dat doet er niets aan af dat de norm is dat alles intact is, terwijl een andere norm ook is dat er een grote kans is op fysieke afwijking op elk bepaald moment. Je kunt dan twee dingen doen:
- Er is geen norm
- De norm is dat alle lichaamsdelen (ook psychische) overeenkomen met de meeste mensen, als dat niet het geval is kun je, als het nodig is, behandelen.

Het eerste is onaantrekkelijk. Als je geen norm hebt, kun je geen afwijkingen constateren en vervalt de noodzaak tot eventuele medische behandeling.
pi_39745692
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Hey X-Ray, misschien heb ik het eerder gevraagd en ben ik het antwoord vergeten, maar hoe oud ben jij eigenlijk?
Nog net geen 30...
  woensdag 12 juli 2006 @ 10:09:00 #80
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39745700
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:36 schreef Autodidact het volgende:
Waarom stopt de lijn bij 8000 jaar v/Chr? Is dat een bijbels staatje of zo?
Idd wel een tikje vreemd.Waarschijnlijk het moment dat ons soort mensen voor het eerst significant boven de nul-lijn uitkomt?

Schokkend staatje wel.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39745735
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Idd wel een tikje vreemd.Waarschijnlijk het moment dat ons soort mensen voor het eerst significant boven de nul-lijn uitkomt?
Zal wel, ik zat maar wat te zeuren .
pi_39745745
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor fysieke aandoeningen.
Fysieke aandoeningen zijn over het algemeen objectief meetbaar.
Er zijn vele bestaande, duidelijke geestelijke aandoeningen.

Maar...... er zijn wel degelijk ook vele vage aandoeningen die door de ene dokter wel en door de andere dokter niet erkend worden en waarvan je je gerust af mag vragen of dat wel een 'afwijking' is.

Je zou misschien ook eens kunnen accepteren dat bepaalde mensen gewoon zo zijn, zonder dat hysterisch als een psychische afwijking te kunnen bestempelen zodat er lekker met schuldvraag geschoven kan worden.

PDD-NOS is bij uitstek zo'n modeziekte die niet bestaat. Dat zie je trouwens al in de naam.
pi_39745775
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Klopt, je kunt het bestrijden met wetenschappelijke onderbouwing.
[..]

Hetzelfde geldt voor fysieke aandoeningen. De meeste mensen hebben wel ergens een wondje, aangeboren vervormingen etc. Op iedereen is fysiek gezien wel een afwijking van de norm....dat doet er niets aan af dat de norm is dat alles intact is, terwijl een andere norm ook is dat er een grote kans is op fysieke afwijking op elk bepaald moment. Je kunt dan twee dingen doen:
- Er is geen norm
- De norm is dat alle lichaamsdelen (ook psychische) overeenkomen met de meeste mensen

Het eerste is onaantrekkelijk. Als je geen norm hebt, kun je geen afwijkingen constateren en vervalt de noodzaak tot eventuele medische behandeling.
Eens.

Maar op het moment dat een opengekrabte muggebult wordt aangemerkt als een symptoom gelijkend op wondjespest (komt alleen nog maar voor bij krakers) en vervolgens tot 'vorm van wondjespest', dan is de afwijking van de norm gedevalueerd tot iets normaals.

Dat is mijn bezwaar tegen al die vormen van autisme. Tesamen met alle vormen van ADHD bevatten ze de complete kinderschare. (Licht overdreven.) En dan gaat het niet om de zuivere vrom van autisme of ADHD- maar de populaire vormen op de markt van vraag en aanbod.
pi_39745874
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:08 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nog net geen 30...
Geen zorgen! 30 zijn duurt maar één jaar en waarschijnlijk heb je daarna nog een heleboel tijd om geen dertig te zijn .
pi_39745914
'77 was een goed bouwjaar.
pi_39745924
29 en al vader, een stationwagen en bedrijf.

Snik, alleen de Golden Retreiver ontbreekt nog.
pi_39745941
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Eens.

Maar op het moment dat een opengekrabte muggebult wordt aangemerkt als een symptoom gelijkend op wondjespest (komt alleen nog maar voor bij krakers) en vervolgens tot 'vorm van wondjespest', dan is de afwijking van de norm gedevalueerd tot iets normaals.
Wondjespest is geen medisch aanvaarde diagnose. De oorzaak van muggebulten is duidelijk: muggen. Wel een leuk woord trouwens. Je had in WO1 ook verzonnen aandoeningen als loopgraafkoorts (bleek een vorm van tyfus) en loopgraafvoet (bevroren voet).
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:12 schreef sigme het volgende:
Dat is mijn bezwaar tegen al die vormen van autisme. Tesamen met alle vormen van ADHD bevatten ze de complete kinderschare. (Licht overdreven.) En dan gaat het niet om de zuivere vrom van autisme of ADHD- maar de populaire vormen op de markt van vraag en aanbod.
Even gegoogled:
quote:
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat ADHD bij kinderen in drie tot vijf procent van de gevallen voorkomt. Bij volwassenen is dit een tot twee procent.
quote:
in de VS heeft ongeveer 0,5 procent van de mensen een autistische stoornis.
Nu zeg ik je ... .
pi_39746224
Het klopt trouwens dat autisme steeds vaker vastgesteld wordt. Je kunt stellen dat:
- de criteria voor het stellen van de diagnose "afbrokkelen" en minder serieus genomen worden door de dokters
- autisme gewoon vaker voorkomt en eerder vastgesteld door sociaal-culturele omstandigheden

Ik denk dat het tweede het geval is. Bij mijn weten staan de criteria nog steeds rotsvast en is er niets aangetoond dat dokters ze niet serieus nemen. Je kunt wel vaststellen dat sociaal-culturele omstandigheden in de loop der tijd veranderd zijn. Zo is (a) de manier van opvoeden bij kinderen veranderd en (b) de toegang tot medische voorzieningen (ouders kunnen sneller naar de dokter) verbeterd.
pi_39746244
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wondjespest is geen medisch aanvaarde diagnose. De oorzaak van muggebulten is duidelijk: muggen. Wel een leuk woord trouwens. Je had in WO1 ook verzonnen aandoeningen als loopgraafkoorts (bleek een vorm van tyfus) en loopgraafvoet (bevroren voet).
Oh, ik wou gewoon een leuke ziekte als voorbeeld noemen, geen idee of ''ie aanvaard is.
Ik heb het wel eens gezien bij iemand - het heeft wel iets komisch, van die spontaal vallende gaten.
quote:
[..]

Even gegoogled:
[..]

[..]

Nu zeg ik je ... .
Nee, ik bedoel ook niet de cijfers van deskundigen. Ik bedoel dat enorm veel kinderen door niet-ter zake deskundigen (huisartsen, leerkrachten, ouders, journalisten, pillenverkopers) worden aangemerkt als ADHD, licht-autistisch en andere afwijkingen.

En, en dat was mij originele punt geloof ik, strafvermindering vanwege abnormaliteit. De abnormaliteit wordt al getoond door de gepleegde daad, dan nog eens abnormaliteit aantonen vind ik een open deur, danwel een deur die leidt naar per-definitie verminderde toerekingsvatbaarheid voor alle criminaliteit, en uiteindelijk geen toerekingsvatbaarheid voor alle menselijk handelen.

Dat laatste, daar komt men vanuit psychologie/filosofie/biologie/wetenschappelijk onderzoek ook uit. Maar het is niet bruikbaar.
pi_39746407
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:32 schreef sigme het volgende:

Nee, ik bedoel ook niet de cijfers van deskundigen. Ik bedoel dat enorm veel kinderen door niet-ter zake deskundigen (huisartsen, leerkrachten, ouders, journalisten, pillenverkopers) worden aangemerkt als ADHD, licht-autistisch en andere afwijkingen.
De diagnoses van een psychiater lijkt zijn de grondslag voor de uitkomst van de onderzoeken. Ik heb het helemaal niet over ouders, journalisten, pillenverkopers etc. Die kunnen zeggen wat ze willen, maar ze kunnen geen medische aandoening vaststellen en ze zijn derhalve totaal niet van belang. De optelling van het aantal gevallen waarbij autisme en ADHD medisch vastgesteld is door een psychiater, komt neer op het gegeven percentage. Je hebt geen ADHD of autisme als dat medisch niet vastgesteld is. Bij Keith Joseph, waar het dus om ging, is dit nu postuum vastgesteld door een psychiater. Dat telt.
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:32 schreef sigme het volgende:
En, en dat was mij originele punt geloof ik, strafvermindering vanwege abnormaliteit. De abnormaliteit wordt al getoond door de gepleegde daad, dan nog eens abnormaliteit aantonen vind ik een open deur, danwel een deur die leidt naar per-definitie verminderde toerekingsvatbaarheid voor alle criminaliteit, en uiteindelijk geen toerekingsvatbaarheid voor alle menselijk handelen.
Hadden we het over strafvermindering en criminaliteit? Ik heb het over de medische aandoening en de mate waarin de aandoening vastgesteld wordt. Maar goed, als bij criminelen een medische aandoening vastgesteld wordt moet je daar ook rekening mee houden, bijvoorbeeld door TBS op te leggen.
pi_39746608
quote:
Zidane smiled at Materazzi as he walked away. But there was another exchange, Zidane turned and floored him with a butt to the chest. The lip-reader claimed the Italian had said: “We all know you are the son of a terrorist whore.”

He added: “Viffanculo”. (f*** off). A source close to the Italian squad claimed that after twisting Zidane’s nipple, Materazzi asked him: “What, don’t you like it?” The French captain replied: “A bit too hard to turn me on.”

But Materazzi shouted: “Well, I did it that way because I know that’s how your mother likes it.”

http://www.thesun.co.uk/article/1,,2006310771,00.html
pi_39746764
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

De diagnoses van een psychiater lijkt zijn de grondslag voor de uitkomst van de onderzoeken. Ik heb het helemaal niet over ouders, journalisten, pillenverkopers etc. Die kunnen zeggen wat ze willen, maar ze kunnen geen medische aandoening vaststellen en ze zijn derhalve totaal niet van belang. De optelling van het aantal gevallen waarbij autisme en ADHD medisch vastgesteld is door een psychiater, komt neer op het gegeven percentage. Je hebt geen ADHD of autisme als dat medisch niet vastgesteld is. Bij Keith Joseph, waar het dus om ging, is dit nu postuum vastgesteld door een psychiater. Dat telt.
Nou RQ, psychiaters hebben ook een code over diagnostiseren zonder patient. Een psychiater die een dooie diagnostiseerd heeft de waarde van een leerkracht. Dat iemand psychiater is verleent geen waarheid aan de diagnose. Consensus of geen consensus, psychiaters slaan de grootste onzin uit. Ook volgens psychiaters.

En zéker volgens wetenschappelijk onderzoek: psychiaters trekken nog al eens conclusies die niet stroken met de eigen bevindingen. En hun consensus blijkt bij onderzoek vaak gebaseerd op (ik citeer) "verdraaien van feiten, het blindelings van elkaar overschrijven en het immuun voor kritiek maken van ondeugdelijke theorieën. () geen kunstgreep ongebruikt lieten om de zuivere leer in te dekken tegen de aanvallen van de historische werkelijkheid. ". bron
quote:
[..]

Hadden we het over strafvermindering en criminaliteit? Ik heb het over de medische aandoening en de mate waarin de aandoening vastgesteld wordt. Maar goed, als bij criminelen een medische aandoening vastgesteld wordt moet je daar ook rekening mee houden, bijvoorbeeld door TBS op te leggen.
Toch is dat een vreemde constructie, die men in het buitenland ook niet (nauwelijks) kent. Gek is gek, die zijn ontoerekeningsvatbaar en gaan naar een ziekenhuis (gesticht). Niet gek is niet gek en gaat naar de gevangenis. Wij stoppen iemand in de gevangenis - maar dan een beetje korter, om 'm daarna eens in een ziekenhuis op te nemen.
pi_39747042
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:59 schreef Drugshond het volgende:
(ik voel me net Stephan Hawking met zijn spierziekte).
Zou een bezoekje aan een arts mischien helpen? Voor jou dan uiteraard

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2006 11:03:44 ]
pi_39747079
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou RQ, psychiaters hebben ook een code over diagnostiseren zonder patient. Een psychiater die een dooie diagnostiseerd heeft de waarde van een leerkracht. Dat iemand psychiater is verleent geen waarheid aan de diagnose. Consensus of geen consensus, psychiaters slaan de grootste onzin uit. Ook volgens psychiaters.
Uiteraard worden medische fouten gemaakt, net zoals bij fysieke aandoeningen. Achteraf gezien kun je dat altijd nagaan doordat ze in dat geval de criteria niet goed hebben gehanteerd en maken derhalve een foutieve diagnose. Dit is, net zoals bij fysieke aandoening, in de overgrote meerderheid van de diagnoses niet het geval.

Trouwens, een dooie die zo veel in de media is geweest en wellicht ook wat medisch materiaal heeft achtergelaten kun je soms best diagnostiseren. Je hanteert gewoon de criteria die de diagnose stelt en gaat kijken of meneer eraan voldoet.
quote:
En zéker volgens wetenschappelijk onderzoek: psychiaters trekken nog al eens conclusies die niet stroken met de eigen bevindingen. En hun consensus blijkt bij onderzoek vaak gebaseerd op (ik citeer) "verdraaien van feiten, het blindelings van elkaar overschrijven en het immuun voor kritiek maken van ondeugdelijke theorieën. () geen kunstgreep ongebruikt lieten om de zuivere leer in te dekken tegen de aanvallen van de historische werkelijkheid. ". bron
Yep, fouten worden gemaakt, ook in de psychiatrische tak van medische wetenschap.
quote:
Toch is dat een vreemde constructie, die men in het buitenland ook niet (nauwelijks) kent. Gek is gek, die zijn ontoerekeningsvatbaar en gaan naar een ziekenhuis (gesticht). Niet gek is niet gek en gaat naar de gevangenis. Wij stoppen iemand in de gevangenis - maar dan een beetje korter, om 'm daarna eens in een ziekenhuis op te nemen.
Tsja, daar valt inderdaad wat voor te zeggen en ik denk dat ik het hier met je eens ben, maar het is een andere discussie.
  woensdag 12 juli 2006 @ 11:04:58 #97
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39747087
Mmmmm interessant allemaal.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_39747089
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:26 schreef -IksRee- het volgende:
He, hoe zou het met Wilders (VZMH) zijn?
Die is druk bezig kalenders en muismatten aan de man te brengen
pi_39747183
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:20 schreef Autodidact het volgende:

Nu zeg ik je ... .
15% van de schoolgaande jeugd in de VS gebruikt psycho-therapeutische 'medicijnen'.
pi_39747242
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

15% van de schoolgaande jeugd in de VS gebruikt psycho-therapeutische 'medicijnen'.
Dus? Hoeveel procent van de ouderen in de VS zit onder fysiek-medische begeleiding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')