Nee en neequote:Op dinsdag 11 juli 2006 04:52 schreef Soempie het volgende:
Volgens mij was dat ook de naam van de onderzeeer zelf..maar misschien vernoemd naar de maker.
Was het niet gewoon een ton van hout met een slang er aan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 04:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee en nee
Tip: het was een Nederlander en hij was niet de man die het idee bedacht en getekend heeft.
Hunley was volgens mij van de duikersklok.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 05:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Was het niet gewoon een ton van hout met een slang er aan?![]()
Dit is een frustrerend spel zeg.
Ik bedoelde overigens de Hunley, maar dat is hem dus niet.
En nu moet ik steeds aan Verne denken en kapitein Nemo![]()
Bedoelde je met Verne: degene die het bedacht en getekend heeft?
Volgens mij waren ze er namelijk wel eerder of niet?
Helaasquote:
Ja, 1890 of 1891 overleden geloof ikquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:26 schreef AntonDingeman het volgende:
oh fuck die is natuurlijk van veel eerder dan 1910 ... dat had ik te laat gelezen
Zit te twijfelen over de beoordeling van dit antwoord.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:59 schreef AntonDingeman het volgende:
omdat het te koud is voor die ijzeren rails (gokje)
Het is zo koud dat het metaal te hard wordt waardoor het te broos wordt een simpelweg breekt zodra er een trein langskomt?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:02 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Zit te twijfelen over de beoordeling van dit antwoord.
Het zou namelijk de reden voor het antwoord kunnen zijn
Als je daar gelijk in hebt, is de vraag onjuist en moet ik een andere vraag stellenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:02 schreef Nembrionic het volgende:
Alhoewel ik een stinkend bruin vermoeden heb dat het een wetgeving uit het jaar 0 is
?? Je weet zelf het antwoord toch wel, hoop ik?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:03 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Als je daar gelijk in hebt, is de vraag onjuist en moet ik een andere vraag stellen
Jazeker weet ik het.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
?? Je weet zelf het antwoord toch wel, hoop ik?
Je weet niet precies waarom...maar het is een 'waarom' vraag en je hebt wél het antwoord?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:09 schreef dartfanaat het volgende:
Grond onstabiel vond ik heel erg in de buurtZou ook een reden kunnen zijn.
Weet het antwoord, maar weet niet precies "waarom"
Een harde ondergrond?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef dartfanaat het volgende:
Hintje: In Ijsland hebben ze iets niet.........
Het staat er erg onduidelijk, maar als je het antwoord weet........snap je precies wat ik bedoelquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je weet niet precies waarom...maar het is een 'waarom' vraag en je hebt wél het antwoord?
![]()
Et voila........quote:
O, jij wilt een vraag van niveau......zeg dat dan. Als ik het volgende punt heb stel ik een vraag van niveauquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:15 schreef Nembrionic het volgende:
Mijn God
Q: "Het is rood met gele stipjes en het is geen aarbei"
A: "stiekum toch een aardbei"
Beetje dat niveau
Persoonlijk denk ik dat ze dat allemaal niet hebben is omdat het gewoon compleet onrendabel is
Hoeft niet persé hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:17 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
O, jij wilt een vraag van niveau......zeg dat dan. Als ik het volgende punt heb stel ik een vraag van niveau
Hoelang wilde je dat deze vraag bleef openstaan ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoeft niet persé hoor
Maar deze was gewoon heel erg flauw
Heb me ook maar even aan een flauwe vraag tegoed gedaan.
Deze is al bijna opgelost hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:25 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Hoelang wilde je dat deze vraag bleef openstaan ?
Misschien weet iemand het, ik iig niet
Hoe parkeer je een giraffe?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:25 schreef Soempie het volgende:
hoe mag het niet?? op de invalideplek?
Ik reken deze goedquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:27 schreef dartfanaat het volgende:
Ergens niet aan vastbinden?
Ik zeg maar iets
Mwoah...jij wilde voorlopige je giraffe onbeheerd en onaangelijnd achter een lantaarnpaal verstoppen. Das pas vaagquote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mwoah...jij wilde voorlopige je giraffe onbeheerd en onaangelijnd achter een lantaarnpaal verstoppen. Das pas vaag![]()
Alleen als je in Oklahoma bent...mét een giraffequote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
nu weet ik in elk geval hoe het wel hoort
Aan de naam van de eerste man van Bette Davis...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:30 schreef dartfanaat het volgende:
Nieuwe vraag:
Waaraan dankt de "Oscar" zijn naam?
Van die man wist ik niet......quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Aan de naam van de eerste man van Bette Davis...
Althans dat kregen we op school, maar er schijnen meer kanten aan t verhaal te zitten
die ik ff niet meer weet....
Bij Wikipedia lees je dat welquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef Berkery het volgende:
Iemand van the Academy vond dat het beeldje leek op haar oom Oscar. Maar je leest nooit wie, anders zou je zo weten wie die Oscar nou was.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef Berkery het volgende:
Iemand van the Academy vond dat het beeldje leek op haar oom Oscar. Maar je leest nooit wie, anders zou je zo weten wie die Oscar nou was.
quote:is een erfelijke aandoening die bepaalde delen van de hersenen aantast. De eerste symptomen openbaren zich meestal tussen het 35e en 45e levensjaar, maar kunnen ook eerder of later in het leven optreden. Zij uit zich o.a. in onwillekeurige bewegingen die langzaam verergeren, verstandelijke achteruitgang en een verscheidenheid van psychische symptomen. De ziekte leidt gemiddeld na een zestiental jaren tot de dood van de patiënt(e), meestal door bijkomende oorzaken zoals longontsteking.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:58 schreef Nembrionic het volgende:
Of natuurlijk: netjes opgezet zitten zijn
Mijn kat deed dat altijd als hij een vogel in de tuin zag.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:00 schreef Soempie het volgende:
nee allemaal niet..voor de duidelijkheid: hij trekt z'n 'bovenlip' op
wat is dat dan? misschien heb je er een ander woord voorquote:
Bedoel je daarmee te zeggen dat die de geile blik van een kat is?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
flemen
bovenlip optrekken daar zit dat orgaan en kan ie beter ruiken ofzomeestal met sexuele bedoelingen
![]()
Jachtluipaard, slechtvalkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
goed, laten we het maar ff bij dieren houden dangeen rare foto's alleen:
Noem 6 van de snelste dieren (land, zee en lucht).
Ja wat?quote:
Dude! Een haai haalt de 40 km/hquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:21 schreef YoshiBignose het volgende:
veel snelle behalve haai, die gaat toch helemaal niet snel man
Dude! Dat haalt mijn oma's invalideautootje ookquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dude! Een haai haalt de 40 km/h
Wat is het toch met mensen hier?
Jouw oma is een fossiel. Dat is dus geen dier MEER.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dude! Dat haalt mijn oma's invalideautootje ook![]()
goed gegoogeldquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:24 schreef Berkery het volgende:
..en de zeilvis
whehe das alleen rond de kerstquote:
Een luipaard is iets anders dan een jachtluipaard.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:24 schreef danos het volgende:
luipaard
Wil je dat lijstje even posten dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
idd. verbal had de meeste goed dus hij krijgt de punten. berkery had wel mooi die zeilvis ( gegoogled) maar voor de rest niks dus Verbal + 1
Een zeilvis is gewoon een merlijn en dat heb ik niet gegoogled. Ik kijk wél af en Rex Huntquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:26 schreef YoshiBignose het volgende:
idd. verbal had de meeste goed dus hij krijgt de punten. berkery had wel mooi die zeilvis ( gegoogled) maar voor de rest niks dus Verbal + 1
Je kunt de snelheid van dieren op meerdere manieren beoordelen. Jachtluipaard is erg snel, maar houdt dat niet te lang vol. Een antilope is minder snel op de korte afstand, maar over een langer stuk is 'ie toch echt sneller.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:28 schreef Byte_Me het volgende:
antilope?
Dat weet ik niet, maar ik moet ervandoor dus laat ik dat graag aan iemand anders overquote:
Is dat 2e of 11e?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:34 schreef Nembrionic het volgende:
Adrianus de IIe?
Sleutelwoordquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:33 schreef danos het volgende:
zandloopkevers zijn de relatief snelste dieren ter wereld, als je afgaat op de lengte en de snelheid dan zou een cheetah 1270 km/u moeten lopen om dezelfde relatieve snelheid te behalen (discovery.com)
klopt en een luis springt 200 keer zijn eigen lengte ofzo. ja heel fijnquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:33 schreef danos het volgende:
zandloopkevers zijn de relatief snelste dieren ter wereld, als je afgaat op de lengte en de snelheid dan zou een cheetah 1270 km/u moeten lopen om dezelfde relatieve snelheid te behalen (discovery.com)
lol en toch wint mijn maat 43 toch altijd van ze als ik ze probeer fijn te stampenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
klopt en een luis springt 200 keer zijn eigen lengte ofzo. ja heel fijn![]()
![]()
Nee, Adrianus. Was al gegeven. Nu alleen nog Adrianus de hoeveelste...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:36 schreef Soempie het volgende:
Leo? Gregorius? Innocentius?
Soempie +1quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:38 schreef Soempie het volgende:
adrianus de VI e?
Ja, dat weet ik. Maar die posts zijn gewoon gelijktijdig gepost.quote:
die orden hebben niks met intelligentie te maken, logische puzzels welquote:
Sorriequote:
ja als je het niet weetquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef danos het volgende:
dit is allemaal google werk
Bij mij zit het gewoon in m'n hoofd hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef danos het volgende:
dit is allemaal google werk
nouja er zijn maar 2 mensen die het weten, ga elkaar dan lekker vraagjes stellen via msn. Was is er nou boeiend aan om wat van de griekse mythologie te wetenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef Palau het volgende:
Het is toevallig ff weten, maar het is niet zo dat zo weinig mensen de vraag weten dat het niet leuk meer is.
Dus omdat jij het niet boeiend vind moeten we het maar snél over voetbal (of whatever) gaan hebbenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:12 schreef danos het volgende:
[..]
nouja er zijn maar 2 mensen die het weten, ga elkaar dan lekker vraagjes stellen via msn. Was is er nou boeiend aan om wat van de griekse mythologie te weten
natuurlijk niet, maar ik krijg niet eens de kans om er over na te denken omdat een of andere mofo alweer binnen 1 minuut het antwoord geeft omdat er 2 mensen zijn die er veel van weten. Vind ik niet erg voor een vraag of 2 maar bij vraag 3 ga ik me toch afvragen wat het nut er dan van isquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet boeiend vind moeten we het maar snél over voetbal (of whatever) gaan hebben![]()
Goed, punt gemaakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:16 schreef danos het volgende:
[..]
natuurlijk niet, maar ik krijg niet eens de kans om er over na te denken omdat een of andere mofo alweer binnen 1 minuut het antwoord geeft omdat er 2 mensen zijn die er veel van weten. Vind ik niet erg voor een vraag of 2 maar bij vraag 3 ga ik me toch afvragen wat het nut er dan van is
Helaasquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:20 schreef requiem4adream het volgende:
lectoru salutim (in nl ook wel lezers scripten)
Nee, dat is twee keer de standaard maat fles. Ik zoek nog zes maten groter (20 keer een normale fles).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:23 schreef PAA-053 het volgende:
Magnum?
Ik denk dat het wapen net als de fles is genoemd naar het formaat. Het ijsje ook, trouwens.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:32 schreef Soempie het volgende:
zijn die namen van champagneflessen ergens van afgeleid?
Vernoemd naar wapens ofzo?
Mijn bronnen kennen de Nebukadnezar als de grootste.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:41 schreef marhil het volgende:
uhum, die is maar 15 de sovereign is 25 l
Ja, dat weet ik, maar toch moet het kloppen (beroepseer).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:45 schreef marhil het volgende:
geen probleem hoor V het is maar een spelletje
En nu graag in het Nederlands.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:43 schreef Nembrionic het volgende:
Over Nabuccodonosor ?
Heel goed. En hoe heette die koning?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef marhil het volgende:
Verdis nabucco gaat over de exodus dacht ik onder de koning van babylon
Dat komt het volgens mij ook niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:42 schreef Soempie het volgende:
Nooit geweten dat magnum (ijs, wapen en dus champagne) van een bijbelse koning kwam.
Nebukadnezzar de 2equote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:46 schreef pyl het volgende:
[..]
En nu graag in het Nederlands.
[..]
Heel goed. En hoe heette die koning?
Uhm.... tja, dit is de - verkorte - naam in het Italiaans. ik zoek, veel eenvoudiger, de Nederlandse naam.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:47 schreef marhil het volgende:
koning nabucco
Nebukadnezar, dus, ja.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:48 schreef Nembrionic het volgende:
Nebukadnezzar de 2e
Oe, nembrionic stelt moeilijke vragenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |