Heb jij naar het tennissen zitten kijken?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Opvallende speler?
Bijna niet gezien dit WK. Behalve het sarren van Zidane bijna onzichtbaar geweest.
Vinnie Jones is een padvinder vergeleken met Materazzi.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Materazzi, een voetballer, met de narigheden van Vinnie Jones....
Gescoord tegen Tsjechië en Frankrijk, niet ingegaan op de provocaties in de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk, de rode kaart tegen Australië en verder heeft hij geweldig verdedigd dit toernooi, welke speler was tijdens dit WK opvallender?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Opvallende speler?
Bijna niet gezien dit WK. Behalve het sarren van Zidane bijna onzichtbaar geweest.
quote:Op maandag 10 juli 2006 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Opvallende speler?
Jezus wat een overtredingen.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:37 schreef SocialDisorder het volgende:
BTW, materazzi is geen voetballer, maar een laffe freefighter.
http://video.google.com/videoplay?docid=5142970568688502787
Zidane wereldspeler. Geen smerige overtredingen, alleen die ene na de provocatie van Materazzi, heeft heel Frankrijk en de wereld in vervoering gebracht met schitterende acties, het enige hoogtepunt dit WK.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gescoord tegen Tsjechië en Frankrijk, niet ingegaan op de provocaties in de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk, de rode kaart tegen Australië en verder heeft hij geweldig verdedigd dit toernooi, welke speler was tijdens dit WK opvallender?
Opvallende speler?
quote:Op donderdag 6 april 2006 13:57 schreef ErikT het volgende:
Met zulke spelers word je wereldkampioen. Niet met baardhaarloze jochies die hun hockeystick vergeten zijn (Kromkamp).
Houd toch op.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zidane wereldspeler. Geen smerige overtredingen, alleen die ene na de provocatie van Materazzi, heeft heel Frankrijk en de wereld in vervoering gebracht met schitterende acties, het enige hoogtepunt dit WK.
quote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zidane wereldspeler. Geen smerige overtredingen, alleen die ene na de provocatie van Materazzi, heeft heel Frankrijk en de wereld in vervoering gebracht met schitterende acties, het enige hoogtepunt dit WK.
zeker geen heilige, Zidane heeft ook rottrekjes. Maar dat zijn trekjes, waar wereldacties tegenoverstaan. De trekjes van Materazzi bestaan uit af en toe hard en goed verdedigen, verder alleen maar schoppen, slaan en ellebogen.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:00 schreef ErikT het volgende:
[..]
Heilige Zidane. Dit was zeker zijn eerste rode kaart ooit. Lekkere teamspeler... Ik kan me nog wel een paar rode kaarten herinneren, ook van die debiele acties.
Zinedine Zidane viel in de groepswedstrijden zwaar tegen en wordt door de NOS-commentatoren gruwelijk overgewaardeerd, iedere pass van hem is een wereldpass en als een pass niet aankomt, begrijpen zijn medespelers hem niet. Verdedigers worden nooit zo gewaardeerd als aanvallers, jij bent vast zo’n voetbalvolger die net als de commentator opgewonden raakt van sterren als Zinedine Zidane, Thierry Henry en Ronaldinho?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En een goede verdedigende actie is geen wereldactie.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zeker geen heilige, Zidane heeft ook rottrekjes. Maar dat zijn trekjes, waar wereldacties tegenoverstaan. De trekjes van Materazzi bestaan uit af en toe hard en goed verdedigen, verder alleen maar schoppen, slaan en ellebogen.
Oja vandaar dat elke tegenstander van Internazionale met knikkende knieen naar Milaan komt in de hoop dat Materazzi op de bank vertoeft. Marco is 1 van de beste verdedigers van de wereld top.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zeker geen heilige, Zidane heeft ook rottrekjes. Maar dat zijn trekjes, waar wereldacties tegenoverstaan. De trekjes van Materazzi bestaan uit af en toe hard en goed verdedigen, verder alleen maar schoppen, slaan en ellebogen.
Henry heeft zwaar ondermaats gepresteerd dit WK, net als Ronaldhino overigens (iets wat van heel Brazilië gezegd kan worden, met uitzondering Robinho), voor zover je het presteren wilt noemen. Harde verdedigers kan ik wel degelijk waarderen. Ik ben blij met Stam terug in de eredivisie, in mijn mening de enige verdediger die we nog hebben in NL tegenover de tot verdediging gedegradeerde middenvelders die tegenwoordig achterin staan.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zinedine Zidane viel in de groepswedstrijden zwaar tegen en wordt door de NOS-commentatoren gruwelijk overgewaardeerd, iedere pass van hem is een wereldpass en als een pass niet aankomt, begrijpen zijn medespelers hem niet. Verdedigers worden nooit zo gewaardeerd als aanvallers, jij bent vast zo’n voetbalvolger die net als de commentator opgewonden raakt van sterren als Zinedine Zidane, Thierry Henry en Ronaldinho?
Volgens mij was er niet zoveel voor nodig. Zo blijkens de geschiedenis.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:21 schreef Cheiron het volgende:
Enorme hekel aan die kut-overtredingen die hij maakt, maar al met al heeft hij een uitstekend WK gespeeld. Daar moet je gewoon eerlijk in wezen. 2 keer scoren en verdedigend je werk doen, dat is gewoon goed.
Vraag mij wel af wat je tegen Zidane moet zeggen om hem zo te laten flippen in zn laatste wedstrijd wat ook nog eens een wk-finale is..
Wat probeer je nou te bewijzen?quote:Op maandag 10 juli 2006 10:42 schreef SocialDisorder het volgende:
Materazzi is zo'n fantastische verdediger dat Italiaanse fans massaal hoopten dat hij niet mee zou gaan voor het WK.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=626129/sc=a2a9a0
Wat probeer je nou te bereiken in dit topic? Ben je zo teleurgesteld dat jouw held Zinedine Zidane in de provocaties van Marco Materazzi trapte? Kan je net niet hebben dat Marco Materazzi een goed WK heeft gespeeld? Wat is je probleem? Het feit alleen al dat jij Zinedine Zidane een geweldig WK vond spelen, zegt al dat je er niet bijzonder veel verstand van hebt. In de groepswedstrijden was hij kut, daarna een paar mooie bewegingen en twee benutte strafschoppen, als dat al geslaagd is?quote:Op maandag 10 juli 2006 10:42 schreef SocialDisorder het volgende:
Materazzi is zo'n fantastische verdediger dat Italiaanse fans massaal hoopten dat hij niet mee zou gaan voor het WK.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=626129/sc=a2a9a0
Materazzi heeft een aardig WK gespeeld, maar heeft zich op geen moment kunnen onderscheiden. Zidane heeft een heel team op sleeptouw genomen, daarmee bewijzend dat Frankrijk van deze meester afhankelijk is, en waarschijnlijk volgend EK niets meer van betekenis kan inbrengen.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te bereiken in dit topic? Ben je zo teleurgesteld dat jouw held Zinedine Zidane in de provocaties van Marco Materazzi trapte? Kan je net niet hebben dat Marco Materazzi een goed WK heeft gespeeld? Wat is je probleem? Het feit alleen al dat jij Zinedine Zidane een geweldig WK vond spelen, zegt al dat je er niet bijzonder veel verstand van hebt. In de groepswedstrijden was hij kut, daarna een paar mooie bewegingen en twee benutte strafschoppen, als dat al geslaagd is?
Dit is weer een typische uitwas van de Joga Bonito-cultuur...quote:Op maandag 10 juli 2006 10:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Materazzi heeft een aardig WK gespeeld, maar heeft zich op geen moment kunnen onderscheiden. Zidane heeft een heel team op sleeptouw genomen, daarmee bewijzend dat Frankrijk van deze meester afhankelijk is, en waarschijnlijk volgend EK niets meer van betekenis kan inbrengen.
Er gaan geruchten dat hij hem terrorist heeft genoemd...quote:Ik ben overigens wel erg benieuwd naar wat Materazzi tegen Zidane gezegd heeft om hem zover te krijgen, want Zidane negeerde Materazzi's provocaties redelijk, je zag Zidane ook weglopen, maar het laatste wat Materazzi zei, moet wel erg hard aangekomen zijn.
Idem. Die nare trekjes van 'm kan ik meer missen dan m'n schoonmoeder, maar zonder dat is het gewoon één van de beste verdedigers van de Wereld...quote:Op maandag 10 juli 2006 10:54 schreef Beschouw het volgende:
Materazzi is vooral rustig gebleven en nimmer ingegaan op provocaties. Niet gespeeld dus zoals we hem kennen uit de Serie A. Heeft ontegenzeggelijk zijn waarde gehad voor Italië. Zo spelend is het een voetballer naar mijn hart.
Fabio Cannavaro en Marco Materazzi vormde dit WK het centrum van een geweldige verdediging, dat alleen een eigen doelpunt en een gemakkelijk gegeven strafschop te verwerken kreeg. Net als zijn compaan Fabio Cannavaro verdient Marco Materazzi alle lof, hij is dit WK niet ontspoord en was zelfs offensief érg gevaarlijk, getuige zijn twee treffers. Jij neemt zijn verleden mee en verliest hierdoor je objectiviteit, dat jouw held ingaat op de provocaties, zagt meer over Zinedine Zidane dan over Marco Materazzi. Een echte wereldster gaat hier niet op in, zeker niet in het laatste kwartier van je loopbaan. Wat er gezegd is zullen wij hoogstwaarschijnlijk nooit te weten komen, lekker belangrijk ook.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:50 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Materazzi heeft een aardig WK gespeeld, maar heeft zich op geen moment kunnen onderscheiden. Zidane heeft een heel team op sleeptouw genomen, daarmee bewijzend dat Frankrijk van deze meester afhankelijk is, en waarschijnlijk volgend EK niets meer van betekenis kan inbrengen.
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar wat Materazzi tegen Zidane gezegd heeft om hem zover te krijgen, want Zidane negeerde Materazzi's provocaties redelijk, je zag Zidane ook weglopen, maar het laatste wat Materazzi zei, moet wel erg hard aangekomen zijn.
Hoeoeoeoe, dat is erg zeg. Een beetje vent had zich omgedraaid en "Je moeder is een terrorist" gezegd. Laten provocerenquote:Er gaan geruchten dat hij hem terrorist heeft genoemd...
"Jij hebt een terrorist als president"quote:Op maandag 10 juli 2006 11:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hoeoeoeoe, dat is erg zeg. Een beetje vent had zich omgedraaid en "Je moeder is een terrorist" gezegd. Laten provoceren
"Hey Marco, wedstrijdje kopen?"quote:Op maandag 10 juli 2006 11:04 schreef ErikT het volgende:
[..]
Hoeoeoeoe, dat is erg zeg. Een beetje vent had zich omgedraaid en "Je moeder is een terrorist" gezegd. Laten provoceren
Gloryhunter, successupporter.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef Materazzi het volgende:
Weet iemand misschien hoe ik aan een Materazzi shirt kan komen ??
Alvast bedankt..:)
Materazzi is super verdediger..
jij bent niet de echte?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef Materazzi het volgende:
Weet iemand misschien hoe ik aan een Materazzi shirt kan komen ??
Alvast bedankt..:)
Materazzi is super verdediger..
eenschquote:
Zidane,de man die 1 goede wedstrijd heeft gespeeld,2 aardige,1 niet en de overige wedstrijden net zoals heel Frankrijk crap was,die Zidane?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Klopt, die Zinedine Zidane, die als afscheidscadeau door de FIFA is uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. Hoe ongeloofwaardig kan je als voetbalbond zijn? Fabio Cannavaro was de beste!quote:Op maandag 10 juli 2006 12:08 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zidane,de man die 1 goede wedstrijd heeft gespeeld,2 aardige,1 niet en de overige wedstrijden net zoals heel Frankrijk crap was,die Zidane?
en dan te bedenken dat Cristiano Homonaldo niet werd verkozen tot talent van het toernooi door de FIFA door zijn onsportieve gedragquote:Op maandag 10 juli 2006 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, die Zinedine Zidane, die als afscheidscadeau door de FIFA is uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. Hoe ongeloofwaardig kan je als voetbalbond zijn? Fabio Cannavaro was de beste!
En een paar jaar later schopt Marco hem keihard in zijn maagquote:Op maandag 10 juli 2006 10:11 schreef ErikT het volgende:
[afbeelding]
Geweldig plaatje dit, mag niet ontbreken. Rui Costa is natuurlijk helemaal een held.
Ach, de FIFA valt toch niet serieus te nemen? Natuurlijk hoeft de beste speler van het toernooi niet per sé van de wereldkampioen te komen, maar Zinedine Zidane heeft maar weinig gepresteerd. Een (overbodige) schaar op het middenveld is al briljant, als ik het commentaar mag geloven, maar ik ben daar niet van onder de indruk. Als je Zinedine Zidane als de FIFA zijnde zo graag wilt eren, geef hem dan een ouevre-prijs, want zelfs Marco Materazzi verdiende de Gouden Bal meer dan Zinedine Zidane, om maar weer OT te lullen.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat Cristiano Homonaldo niet werd verkozen tot talent van het toernooi door de FIFA door zijn onsportieve gedrag
Kan ik het eik alleen maar mee eens zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 12:39 schreef M0NTANA het volgende:
want zelfs Marco Materazzi verdiende de Gouden Bal meer dan Zinedine Zidane, om maar weer OT te lullen.
elke sportzaak van Nederland?quote:Op maandag 10 juli 2006 14:08 schreef Materazzi het volgende:
Slaat nerges op successuporter en gloryhunter ik zoek dat rot shirt al hele wk en ik toen wist ik niet eens ze voornaam.. Ik vind strakke speler klaar.. daarom zoek ik dat shirt dus zou iemand mij a.u.b kunnen vertellen waar je zown shirt kunt kopen?
Je wist zijn voornaam niet eens? En je vindt jezelf geen gloryhunter of successupporter?quote:Op maandag 10 juli 2006 14:08 schreef Materazzi het volgende:
Slaat nerges op successuporter en gloryhunter ik zoek dat rot shirt al hele wk en ik toen wist ik niet eens ze voornaam.. Ik vind strakke speler klaar.. daarom zoek ik dat shirt dus zou iemand mij a.u.b kunnen vertellen waar je zown shirt kunt kopen?
quote:Op maandag 10 juli 2006 00:39 schreef the_legend_killer het volgende:
De meeste weten niet eens dat hij voor Everton heeft gespeeld.
quote:Op maandag 10 juli 2006 07:32 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En toen in 1 seizoen 3 keer rood opliep
quote:Op maandag 10 juli 2006 15:32 schreef chrisgyan het volgende:
Kom er net achter dat Materazzi nog een jaar in de Premier League bij Everton heeft gespeeld. Nooit geweten.
Statistieken dat seizoen (98/99):
1 doelpunt, 12 gele en 3 rode kaarten![]()
Volgens mij heb jij nog niet gehoord van de andere kopstoten die zidane heeft uitgedeelt? je komt trouwens aardig wanhopig over als materazzi haterquote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik haat materazzi niet. Ik haat iedere speler die het uitdelen van ellebogen als onderdeel van het spel ziet. Die haat wordt nog eens versterkt door het gebrek aan incasseringsvermogen.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij nog niet gehoord van de andere kopstoten die zidane heeft uitgedeelt? je komt trouwens aardig wanhopig over als materazzi hater
Ik snap al die ophef niet.. Nadat marco, zidane had vastgepakt was heel duidelijk te zien dat éérst zidane begon te zeiken.. logisch dat je dan ook wat te horen krijgt.. Triest dat men nu de grote fout van zidane bij iemand anders gaan zoekenquote:Op maandag 10 juli 2006 16:59 schreef phreaks het volgende:
Materazzi vertelde Zidane dat zijn zus een hoer is. http://www.nu.nl/news/775(...)s_van_Zidane%27.html
Hier nog wat acties van Materazzi:
http://video.google.com/videoplay?docid=4454423686791361608
ik geloof niet dat er iemand twijfelt over de schuld van Zidane, we zijn alleen benieuwd naar de reden erachter.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:01 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ik snap al die ophef niet.. Nadat marco, zidane had vastgepakt was heel duidelijk te zien dat éérst zidane begon te zeiken.. logisch dat je dan ook wat te horen krijgt.. Triest dat men nu de grote fout van zidane bij iemand anders gaan zoeken
quote:Op maandag 10 juli 2006 16:59 schreef phreaks het volgende:
Materazzi vertelde Zidane dat zijn zus een hoer is. http://www.nu.nl/news/775(...)s_van_Zidane%27.html
Nu ben ik benieuwd wat Zidane eerst tegen Materazzi zeiquote:Op maandag 10 juli 2006 17:30 schreef the_legend_killer het volgende:
Wereldkampioen
De media schijft het nu al in de schoenen van Marco.
Hij zou de zus van Zidane een hoer hebben genoemd. ( moeten wij niet vergeten dat Zidane begon met praten waarop Marco iets op terug zei )
quote:Opmerking Materazzi deed Zidane ontsporen
10/7/2006 16:47
De oorzaak is nog niet helemaal duidelijk, maar wel staat vast dat een opmerking van Marco Materazzi Zinedine Zidane in zijn ziel raakte.
'Hij heeft me gezegd dat Materazzi iets heel naars heeft gezegd', zegt zaakwaarnemer Alain Migliaccio tegen de BBC. 'Maar hij wilde me niet zeggen wat.' In Frankrijk gaat het verhaal de ronde dat Zidane's moeder werd beledigd, terwijl in Engeland wordt verteld dat de opmerking 'terrorist' Zidane deed ontsporen. Braziliaanse liplezers houden het op een belediging van Zidane's zus.
Zidane heeft voorlopig geen behoefte opening van zaken te geven. 'Zidane wilde er niet over praten, maar het zal ergens volgende week gebeuren', aldus Migliaccio. 'Hij is normaal gesproken iemand die het makkelijk van zich af laat glijden, maar zondag heeft iets hem van binnen doen exploderen. Hij was erg teleurgesteld en droef. Zo wilde hij niet afzwaaien.'
Materazzi's vader gelooft dat juist zijn zoon het slachtoffer is. 'Hij vertelde me te zijn geprovoceerd. Het lijkt erop of ze iets tegen hem hebben. In de laatste twee jaar heeft Marco alleen maar geïncasseerd. De blessures zijn daar een bewijs van. Ik wil niet te controversieel zijn, maar sommige dingen moeten worden verteld in plaats van de beschuldigende vinger te wijzen of iemand te brandmerken.'
Volgens een stel liplezers uit brazilie ja, totale onzin dus!quote:Op maandag 10 juli 2006 16:59 schreef phreaks het volgende:
Hier nog wat acties van Materazzi:
http://video.google.com/videoplay?docid=4454423686791361608
Idd.. Zidane is frans...Materazzi is Italiaans.. dus ze praten Portugees tegen elkaarquote:Op maandag 10 juli 2006 18:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Volgens een stel liplezers uit brazilie ja, totale onzin dus!
Zidane spreekt italiaans, en liplezen is onmogelijk vanuit het oogpunt wat wij op tv zagen!quote:Op maandag 10 juli 2006 18:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Idd.. Zidane is frans...Materazzi is Italiaans.. dus ze praten Portugees tegen elkaar![]()
Da's logisch, toch?quote:Op maandag 10 juli 2006 18:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Idd.. Zidane is frans...Materazzi is Italiaans.. dus ze praten Portugees tegen elkaar![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:49 schreef DANILXL het volgende:
gouden bal voor die tering hufter, nou denk het ff niet
Matterazi is een vuile provocateur en daar houdt ik dus helemaal niet van. hij is zo iemand van de geniepige eeleboogstoten, trappen en o zo per ongeluk op iemand zijn enkel/knie gaan staan
Matterazi:
Nee dit komt door zijn inzet.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:49 schreef DANILXL het volgende:
gouden bal voor die tering hufter, nou denk het ff niet
Matterazi is een vuile provocateur en daar houdt ik dus helemaal niet van. hij is zo iemand van de geniepige eeleboogstoten, trappen en o zo per ongeluk op iemand zijn enkel/knie gaan staan
Matterazi:
Ga dan morgen weg bij je pc en ga naar de plaatselijke sportzaak!quote:Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef Materazzi het volgende:
Dan vind je me maar gloryhunter of weet ik veel wat voor lompe woorden je gebruikt maar ik zoek een materazzi shirt
le-zenquote:Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef Materazzi het volgende:
Dan vind je me maar gloryhunter of weet ik veel wat voor lompe woorden je gebruikt maar ik zoek een materazzi shirt
quote:Materazzi ontkent aantijgingen
Marco Materazzi ontkent Zinedine Zidane een "vuile terrorist"te hebben genoemd vlak voordat de Fransman hem met een kopstoot trof. "Het is absoluut niet waar. Ik heb hem geen terrorist genoemd. Ik ben onschuldig. Ik weet niet eens wat het woord betekent", tekende het Italiaanse persbureau Ansa op uit de mond van de Siciliaan.
"De hele wereld zag live op TV wat er gebeurde", aldus Materazzi. Eerder meldde de Parijse actiegroep SOS Racisme dat Materazzi volgens "welingewijde bronnen Zidane een vuile terrorist had genoemd". Volgens Braziliaanse media had Materazzi de zus van Zidane beledigd, terwijl andere media melding maakten van een opmerking over Zidane's moeder, die van Algerijnse afkomst is, waardoor de Fransman door het lint ging.
Laat je er 1 bedrukken anders vind je er geen of ga naar Milaanquote:Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef Materazzi het volgende:
quote:Ik weet niet eens wat het woord betekent
Zo simpel dat het toch nog te moeilijk voor je is?quote:
Ja, Zidane deed het zomaar om niets..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik geloof eerder materazzi dan zidane
Het is een verdediger, niet een "voetballende virtuoosquote:Op maandag 10 juli 2006 10:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus? Die Gouden Bal kan Marco Materazzi gestolen wonnen, hij is wereldkampioen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zo simpel dat het toch nog te moeilijk voor je is?
Zidane won die bal, ergo Materazzi: verliezer.
Een gelouterde prof zoals Zinedine Zidane moet niet ingaan op provocaties, al helemaal niet in het laatste kwartier van zijn glasrijke loopbaan, in een finale met miljoenen kinderen als toeschouwer.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, Zidane deed het zomaar om niets..
Je zag Materazzi toch babbelen.
Zidane heeft wel meer gewonnen hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus? Die Gouden Bal kan Marco Materazzi gestolen wonnen, hij is wereldkampioen!
quote:Een gelouterde prof zoals Zinedine Zidane moet niet ingaan op provocaties, al helemaal niet in het laatste kwartier van zijn glasrijke loopbaan, in een finale met miljoenen kinderen als toeschouwer.
In zijn voetballoopbaan wel, maar op dit moment is het Marco Materazzi die het hardst lacht en terecht.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zidane heeft wel meer gewonnen hoor.
Marco Materazzi heeft zich dit toernooi voorbeeldig gedragen, zijn rode kaart had Alessandro Nesta bijvoorbeeld nooit gekregen en ook die strafschop in de finale werd makkelijk gegeven, doordat Marco Materazzi zijn naam tegen heeft. Zinedine Zidane liet zich gaan tijdens een finale van een WK, heel dom om dat op zo'n podium te doen, de voetbal met de meeste media-aandacht. Provocaties zijn de normaalste zaak in de wereld van het profvoetbal, onbegrijpelijk dat Zinedine Zidane zich zo kinderlijk liet gaan en zijn glasrijke carrière zó afsluit.quote:[..].
Kom op zeg.... En Materazzi dan? Die voor het oog van miljoenen zich keer op keer laat gaan met elleboogjes en slidingen waar je bijna misselijk van wordt.
Zidane laat zich een keer gaan en mensen doet alsof het een monster is... Juist in het laatste kwartier van z'n carierre is het logisch dat ie zich laat gaan.
Maar goed, het gaat hier over die overgewaardeerde schopper. Die wekelijks voor de ogen van tere kinderzieltjes er op uit is om iemand te blesseren.
Ik bedoel er mee te zeggen dat een finale van het WK andere koek is dan een wedstrijd in de Serie A of een CL-wedstrijd, deze wedstrijd wordt door een miljard mensen bekeken en dus telt je voorbeeldfunctie extra zwaar. Dit zeg ik niet als liefhebber van Marco Materazzi, maar als voetballiefhebber, de actie van Zinedine Zidane was gewoon oliedom.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
Echt, serieus..
Dat jij als Materazzi-loefhebber zoiets durft te zeggen... Hoe krom wil je het hebben.
Voetballiefhebber? Jij? Degene die de kung-fu-kick van Bouaouzan wel mee vond vallen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik bedoel er mee te zeggen dat een finale van het WK andere koek is dan een wedstrijd in de Serie A of een CL-wedstrijd, deze wedstrijd wordt door een miljard mensen bekeken en dus telt je voorbeeldfunctie extra zwaar. Dit zeg ik niet als liefhebber van Marco Materazzi, maar als voetballiefhebber, de actie van Zinedine Zidane was gewoon oliedom.
Ja, laat maar.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In zijn voetballoopbaan wel, maar op dit moment is het Marco Materazzi die het hardst lacht en terecht.
[..]
Marco Materazzi heeft zich dit toernooi voorbeeldig gedragen, zijn rode kaart had Alessandro Nesta bijvoorbeeld nooit gekregen en ook die strafschop in de finale werd makkelijk gegeven, doordat Marco Materazzi zijn naam tegen heeft. Zinedine Zidane liet zich gaan tijdens een finale van een WK, heel dom om dat op zo'n podium te doen, de voetbal met de meeste media-aandacht. Provocaties zijn de normaalste zaak in de wereld van het profvoetbal, onbegrijpelijk dat Zinedine Zidane zich zo kinderlijk liet gaan en zijn glasrijke carrière zó afsluit.
En dan wel doen alsof Zidane een moordaanslag pleegde. Dat was tenminste nog met een reden (provoceren)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Voetballiefhebber? Jij? Degene die de kung-fu-kick van Bouaouzan wel mee vond vallen?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:52 schreef M0NTANA het volgende:
deze wedstrijd wordt door een miljard mensen bekeken
Wat de actie van Rachid Bouaouzan betreft, vind ik het belachelijk dat één onbezonnen actie hem de rest van zijn leven zal blijven achtervolgen, terwijl er iedere week meedogeloze tackles worden ingezet. Marco Materazzi is een man die al meerdere malen over de schreef is gegaan, net als bijvoorbeeld Paolo di Canio is het een cultheld en de voetballeek is tijdens dit WK te weten gekomen dat Marco Materazzi een geweldige verdediger is, die tevens gevaarlijk is bij dode spelmomenten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:54 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Voetballiefhebber? Jij? Degene die de kung-fu-kick van Bouaouzan wel mee vond vallen?
Griekenland speelde ook een werelds EK, dat maakt ze nog geen topland.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:05 schreef M0NTANA het volgende:
dat Marco Materazzi een geweldige verdediger is, die tevens gevaarlijk is bij dode spelmomenten.
Griekenland was een one day fly, terwijl Marco Materazzi verdedigend gezien echt al wat langer aan de top staat. Natuurlijk zal hij in de toekomst nog meer smerige overtredingen maken, dat hoort bij hem en 99% van de voetballiefhebbers mag Marco Materazzi dan ook niet. Ik wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Griekenland speelde ook een werelds EK, dat maakt ze nog geen topland.
Feit is dat Materazzi nu misschien piekte, maar eigenlijk gewoon een ordinaire schopper is die vaak ver over de schreef gaat. En dat ditt WK ook deed door met 2 benen gestrekt iemand neer te leggen.
Ik denk dat jij meer op je plaatst bent in het Freefight topic.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Griekenland was een one day fly, terwijl Marco Materazzi verdedigend gezien echt al wat langer aan de top staat. Natuurlijk zal hij in de toekomst nog meer smerige overtredingen maken, dat hoort bij hem en 99% van de voetballiefhebbers mag Marco Materazzi dan ook niet. Ik wel.
Laten we het erop houden dat smaken verschillen.
Nee, Montana.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Griekenland was een one day fly, terwijl Marco Materazzi verdedigend gezien echt al wat langer aan de top staat. Natuurlijk zal hij in de toekomst nog meer smerige overtredingen maken, dat hoort bij hem en 99% van de voetballiefhebbers mag Marco Materazzi dan ook niet. Ik wel.
Laten we het erop houden dat smaken verschillen.
een topverdediger heeft dat niet nodig. Zie Cannavaro.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, Montana.
Een topverdediger doet dat soort dingen namelijk niet...
We zijn het eens. :|quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
een topverdediger heeft dat niet nodig. Zie Cannavaro.
quote:
Hij speelde redelijk okay ja, maar er waren er wel meer die nog beter waren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:23 schreef M0NTANA het volgende:
Klopt, Fabio Cannavaro is een nóg betere verdediger dan Marco Materazzi en heeft bovendien geen gemene streken nodig, maar jullie kunnen toch wel toegeven dat Marco Materazzi tijdens dit WK uitstekend heeft verdedigd? En geloof me, ook in de Serie A staat hij al jaren zijn mannetje.
Waarom ze spontaan staan te bibberen maakt niet uit, dat ze massaal staan te bibberen is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:27 schreef SocialDisorder het volgende:
ja aanvallers staan massaal te bibberen als ze tegen Inter moeten, omdat hij zo goed een bal af kan pakken...
Misschien waren er verdedigers beter, maar er was geen enkele verdediger opvallender.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij speelde redelijk okay ja, maar er waren er wel meer die nog beter waren.
Dat ie in de Serie A al jaren z'n mannetje staat is wel bekend ja,.
Zidanequote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:41 schreef M0NTANA het volgende:
welke speler was tijdens dit WK opvallender dan Marco Materazzi?
Robinho, Teves, Maxi Rodriguez, Cannavaro, Buffon, Cambiasso, Lehmann, Klose, Ribéry, om er maar een paar te noemen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom ze spontaan staan te bibberen maakt niet uit, dat ze massaal staan te bibberen is het belangrijkste.
[..]
Misschien waren er verdedigers beter, maar er was geen enkele verdediger opvallender.
Gescoord tegen Tsjechië en Frankrijk, niet ingegaan op de provocaties in de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk, de rode kaart tegen Australië en verder heeft hij geweldig verdedigd dit toernooi, welke speler was tijdens dit WK opvallender dan Marco Materazzi?
Jij leest het wordt opvallend als opvallend in de positieve zin, maar opvallend kan ook door middel van provcaties, rode kaarten en veroorzaakte strafschoppen. Marco Materazzi had het allemaal, met daarnaast ook nog twee keurige kopdoelpunten, een benutte strafschop in de finale en geweldig verdedigend werk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:45 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Robinho, Teves, Maxi Rodriguez, Cannavaro, Cambiasso, Lehmann, Klose, Ribéry, om er maar een paar te noemen.
In die zin vond ik de complete selectie van Portugal nog opvallender dan Materazzi.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jij leest het wordt opvallend als opvallend in de positieve zin, maar opvallend kan ook door middel van provcaties, rode kaarten en veroorzaakte strafschoppen. Marco Materazzi had het allemaal, met daarnaast ook nog twee keurige kopdoelpunten, een benutte strafschop in de finale en geweldig verdedigend werk.
Voor mij persoonlijk was Marco Materazzi dus de opvallendste speler van het WK, daarna Zinedine Zidane.
Je hebt helemaal gelijk. De hele selectie van Portugal heeft zowel gescoord in de reguliere speeltijd als in de strafschoppenreeks, kreeg een rode kaart, provoceerde, veroorzaakte een strafschop en verdedigde uitstekend het hele toernooi. Kom op zeg, toegeven is niet zo moeilijk?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
In die zin vond ik de complete selectie van Portugal nog opvallender dan Materazzi.
Je blinde liefde voor mensen die anderen door tweeën schoppen toont aan van wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. De hele selectie van Portugal heeft zowel gescoord in de reguliere speeltijd als in de strafschoppenreeks, kreeg een rode kaart, provoceerde, veroorzaakte een strafschop en verdedigde uitstekend het hele toernooi. Kom op zeg, toegeven is niet zo moeilijk?
Jouw held Zinedine Zidane anders ook wel, aangezien hij met voetbal stopt, is het niet eens zo'n gek idee.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:59 schreef SocialDisorder het volgende:
[afbeelding]
Hier zou Marco beter op z'n plaats zijn.
Vanwaar jouw kruistocht tegen Marco Materazzi? Ben jij echt zo'n moraalridder die alle randzaken uit de voetballerij wilt laten verdwijnen? Waarom neem je het dan zo op voor Zinedine Zidane? Twaalfmaal de rode kaart zegt toch genoeg, dan is dit toch ook geen incident?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
als je zo wilt beginnen:
Staan "iets" meer smerige overtredingen in dan Zidane in z'n hele carrière heeft gemaakt. En dit is slechts een kleine selectie.
Nope, ik kan genieten van de beelden van een Vinnie Jones, een Paul Gasgoine, een Jantje Wouters en Edje Davids. Ik weet dat sport meer is dan alleen beter zijn, een stukje provocatie etc komt erbij kijken. Zoals een trainer van mij zei: "alles mag, zolang de scheids er niet voor fluit".quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vanwaar jouw kruistocht tegen Marco Materazzi? Ben jij echt zo'n moraalridder die alle randzaken uit de voetballerij wilt laten verdwijnen? Waarom neem je het dan zo op voor Zinedine Zidane? Twaalfmaal de rode kaart zegt toch genoeg, dan is dit toch ook geen incident?
Maar dan moet je er ook bij vermelden dat Zidane een frivole middenvelder is met 12 keer een rode kaart (dat zijn er best veel hequote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:10 schreef SocialDisorder het volgende:
als je zo wilt beginnen:
Staan "iets" meer smerige overtredingen in dan Zidane in z'n hele carrière heeft gemaakt. En dit is slechts een kleine selectie.
Misschien moet je wat meer wedstrijden bekijken van Inter..... Materazzi kan namelijk uitstekend incasseren.... (ik ben geen fan ofzo van Materazzi).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nope, ik kan genieten van de beelden van een Vinnie Jones, een Paul Gasgoine, een Jantje Wouters en Edje Davids. Ik weet dat sport meer is dan alleen beter zijn, een stukje provocatie etc komt erbij kijken. Zoals een trainer van mij zei: "alles mag, zolang de scheids er niet voor fluit".
Wat ik tegen Materazzi en zijn soortgenoten heb, is dat zij wel uitdelen, maar bij het minste of geringste contact gaan liggen huilen alsof ze dood gaan, en miepen om een kaart. En als er tegen hen gefloten wordt, doen alsof ze niet weten wat ze fout gedaan hebben. Ikop dat soort figuren.
Bovengenoemden hadden tenminste de kloten om toe te geven dat ze wat gedaan hebben. Dát is het verschil.
Heb jij je ogen wel open gehad? Materazzi heeft geincasseerd als een gek en nooit gemopperd of om een kaart gevraagd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nope, ik kan genieten van de beelden van een Vinnie Jones, een Paul Gasgoine, een Jantje Wouters en Edje Davids. Ik weet dat sport meer is dan alleen beter zijn, een stukje provocatie etc komt erbij kijken. Zoals een trainer van mij zei: "alles mag, zolang de scheids er niet voor fluit".
Wat ik tegen Materazzi en zijn soortgenoten heb, is dat zij wel uitdelen, maar bij het minste of geringste contact gaan liggen huilen alsof ze dood gaan, en miepen om een kaart. En als er tegen hen gefloten wordt, doen alsof ze niet weten wat ze fout gedaan hebben. Ikop dat soort figuren.
Bovengenoemden hadden tenminste de kloten om toe te geven dat ze wat gedaan hebben. Dát is het verschil.
Waar verdedig ik Zidane dan? Je blijft hem er maar bij halen, maar ik heb hem al een paar posts niet meer genoemd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:27 schreef M0NTANA het volgende:
SD valt niet meer serieus te nemen, Marco Materazzi incasseert juist wél. Waarschijnlijk heeft SD nog nooit een wedstrijd met Marco Materazzi gezien, want alleen al in de halve finale tegen Duitsland toonde Marco Materazzi aan geweldig te kunnen incasseren. Ga lekker ergens anders de moraalridder uithangen, maar zorg wel dat je geloofwaardig blijft, want Marco Materazzi constant afbranden en Zinedine Zidane ondanks alles verdedigen is een beetje tegenstrijdig. Vind je niet?
Gezien zijn status en de ophef die er uiteindelijk over is ontstaan denk ik dat het wel het meest opvallend was.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:43 schreef Cart_man het volgende:
[..]
1 goede wedstrijd gespeeld en 1 domme actie gemaakt. Opvallend hoor.
Wouters ideale schoonzoon?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Waar verdedig ik Zidane dan? Je blijft hem er maar bij halen, maar ik heb hem al een paar posts niet meer genoemd.
Jouw geloofwaardigheid neemt ook drastisch kleine vormen aan, makker. Je blijft me moraalridder noemen, dus ik neem aan dat je Jones, Gasgoine, Davids en Wouters nette spelers vindt? Ideale schoonzoons?
Zinedine Zidane is jouw held, je maakt van hem bijna het slachtoffer in dit hele verhaal:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Waar verdedig ik Zidane dan? Je blijft hem er maar bij halen, maar ik heb hem al een paar posts niet meer genoemd.
Jouw geloofwaardigheid neemt ook drastisch kleine vormen aan, makker. Je blijft me moraalridder noemen, dus ik neem aan dat je Jones, Gasgoine, Davids en Wouters nette spelers vindt? Ideale schoonzoons?
Marco Materazzi heeft zijn naam tegen, maar deed dit WK bijna niets verkeerd, zowel die rode kaart als de strafschop tegen vond ik persoonlijk zwaar gestraft. Hij speelde een uitstekend WK en ook in de Serie A bewijst hij zich wekelijks, maar jij komt ineens met argumenten dat hij niet kan incasseren. En ook ineens denk je te moeten vermelden dat je spelers als Edgar Davids, Jan Wouters, Paul Gascoigne en Vinnie Jones wél waardeerd, who gives a fuck?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik zie Inter eigenlijk alleen in de Champions League, de Serie A volg ik niet. Te druk met belangrijkere dingen dan het Italiaanse voetbal. En daar kan ik me wedstrijd na wedstrijd kapot ergeren aan het gedrag van de door enkelen hier verafgode San Marco.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:23 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Misschien moet je wat meer wedstrijden bekijken van Inter..... Materazzi kan namelijk uitstekend incasseren.... (ik ben geen fan ofzo van Materazzi).
Het is geen type Figo, C. Ronaldo die om elke scheet gaan liggen
Kun je nog één smerige overtreding aanwijzen dan, dit WK he? Want jij concentreert je met Materazzi ook alleen op dit WK. En zeggen dat hij het niet deed na aanleiding van provocaties van Materazzi reduceert jouw geloofwaardigheid tot een absoluut nulpunt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zinedine Zidane is jouw held, je maakt van hem bijna het slachtoffer in dit hele verhaal:
Die strafschop was terecht, hoe blind kun je zijn om te denken dat het geen strafschop is. Tenzij je met een Italiaanse/Materazzi-bril kijkt natuurlijk. De rode kaart is ook terecht. Iedereen is het daar over eens. Je doet nu net alsof Materazzi het slachtoffer is.quote:[..]
Marco Materazzi heeft zijn naam tegen, maar deed dit WK bijna niets verkeerd, zowel die rode kaart als de strafschop tegen vond ik persoonlijk zwaar gestraft. Hij speelde een uitstekend WK en ook in de Serie A bewijst hij zich wekelijks, maar jij komt ineens met argumenten dat hij niet kan incasseren. En ook ineens denk je te moeten vermelden dat je spelers als Edgar Davids, Jan Wouters, Paul Gascoigne en Vinnie Jones wél waardeerd, who gives a fuck?
Lekker geloofwaardig, SD!![]()
Wauw wat een eer....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik zie Inter eigenlijk alleen in de Champions League, de Serie A volg ik niet. Te druk met belangrijkere dingen dan het Italiaanse voetbal. En daar kan ik me wedstrijd na wedstrijd kapot ergeren aan het gedrag van de door enkelen hier verafgode San Marco.
Maar als jij zegt dat hij kan incasseren, geloof ik je graag. Jouw geloofwaardigheid schrijf ik iets hoger aan dan sommigen hier.
Motivatie wel, een excuus, nee geen excuus. Zidane had door moeten lopen, of een opmerking terug moeten plaatsen over Inter's omkooppraktijken, of Materazzi z'n moeder en een werkplek onder een rode lamp of iets dergelijks. Niets kan een excuus zijn voor een sportman, of wie dan ook for that matter, om een kopstoot uit te delen. Als Zidane niets had gedaan, had Trezeguet geen pingel hoeven te nemen, en had Frankrijk wellicht gewonnen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Wauw wat een eer....
Ik zeg ook niet dan Marco een nette voetballer is, verre van. Maar het gedrag van Materazzi doorgaans kan geen motivatie zijn voor de actie van Zidane.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Motivatie wel, een excuus, nee geen excuus. Zidane had door moeten lopen, of een opmerking terug moeten plaatsen over Inter's omkooppraktijken, of Materazzi z'n moeder en een werkplek onder een rode lamp of iets dergelijks. Niets kan een excuus zijn voor een sportman, of wie dan ook for that matter, om een kopstoot uit te delen. Als Zidane niets had gedaan, had Trezeguet geen pingel hoeven te nemen, en had Frankrijk wellicht gewonnen.
Waar heb ik gezegd dat Zinedine Zidane de kopstoot niet gaf naar aanleiding van de provocaties?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Kun je nog één smerige overtreding aanwijzen dan, dit WK he? Want jij concentreert je met Materazzi ook alleen op dit WK. En zeggen dat hij het niet deed na aanleiding van provocaties van Materazzi reduceert jouw geloofwaardigheid tot een absoluut nulpunt.
Och, de strafschop was een minieme aanraking gevolgd door een mooie duideling, later in de wedstrijd volgde er een duidelijkere strafschop en ik ben niet de enige die vermoed dat er ook wordt meegenomen wie de overtreding maakt. Dat je de strafschop kan geven, ben ik met je eens, maar net als bij de rode kaart had je hem ook niet kunnen geven. Persoonlijk snap ik niet dat je de overtredingen van Zinedine Zidane, Vinnie Jones, Paul Gascoigne, Jan Wouters en Edgar Davids wél accepteert, maar die van Marco Materazzi niet. Wat is het grote verschil? Dat Marco Materazzi wel degelijk kan incasseren heb je vanmorgen geleerd, dus nu even een andere verklaring.quote:[..]
Die strafschop was terecht, hoe blind kun je zijn om te denken dat het geen strafschop is. Tenzij je met een Italiaanse/Materazzi-bril kijkt natuurlijk. De rode kaart is ook terecht. Iedereen is het daar over eens. Je doet nu net alsof Materazzi het slachtoffer is.
Jij beweert dat ik een moraalridder ben. Dat spreek ik tegen door mijn bewondering voor bikkels als bovengenoemden uit te spreken. Valt het je tegen?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als Zidane niets had gedaan, had Trezeguet geen pingel hoeven te nemen, en had Frankrijk wellicht gewonnen.
Zidane en een strafschop is toch meestal wel een garantie voor een doelpunt..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Frankrijk met Zidane kon in 90 Minuten niet van Italie winnen...dus dit vind ik wel een beetje koffiedik kijken van je..
Wie zegt dan dat hij in plaats van Trezeguet zou schieten? En dan nog heeft Italie nog steeds geen pingel gemist dus nog niet verloren ook al had Zidane gescoord.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zidane en een strafschop is toch meestal wel een garantie voor een doelpunt..
Klopt, maar dan had David Trezeguet hem genomen in plaats van Eric Abidal of Willy Sagnol.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zidane en een strafschop is toch meestal wel een garantie voor een doelpunt..
Owh dus nu zijn Jones, Gasgoine, Wouters en Davids wél interessant?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat Zinedine Zidane de kopstoot niet gaf naar aanleiding van de provocaties?
[..]
Och, de strafschop was een minieme aanraking gevolgd door een mooie duideling, later in de wedstrijd volgde er een duidelijkere strafschop en ik ben niet de enige die vermoed dat er ook wordt meegenomen wie de overtreding maakt. Dat je de strafschop kan geven, ben ik met je eens, maar net als bij de rode kaart had je hem ook niet kunnen geven. Persoonlijk snap ik niet dat je de overtredingen van Zinedine Zidane, Vinnie Jones, Paul Gascoigne, Jan Wouters en Edgar Davids wél accepteert, maar die van Marco Materazzi niet. Wat is het grote verschil? Dat Marco Materazzi wel degelijk kan incasseren heb je vanmorgen geleerd, dus nu even een andere verklaring.
er staat wellicht. Wellicht is de betekenis je bekend.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Frankrijk met Zidane kon in 90 Minuten niet van Italie winnen...dus dit vind ik wel een beetje koffiedik kijken van je..
Ik niet, ik zeg wel dat Zidane een penal zou nemen indien hij geen rood had gehad en het feit dat hij geen rood zou hebben gehad en verandering is de loop van de geschiedenis zou teweeg brengen : Pquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat hij in plaats van Trezeguet zou schieten? En dan nog heeft Italie nog steeds geen pingel gemist dus nog niet verloren ook al had Zidane gescoord.![]()
The Butterfly Effectquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik niet, ik zeg wel dat Zidane een penal zou nemen indien hij geen rood had gehad en het feit dat hij geen rood zou hebben gehad en verandering is de loop van de geschiedenis zou teweeg brengen : P
Maar je aanname klopt al niet. Zidane had niet de penalty van Trezeguet genomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
er staat wellicht. Wellicht is de betekenis je bekend.
Dan weet je ook wel wat de betekenis koffiedik kijken betekend.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zie mijn reply...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:59 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar je aanname klopt al niet. Zidane had niet de penalty van Trezeguet genomen.
dan weet jij dus dat ik weet wat de betekenis van koffiedik kijken betekent, en weet ik dat jij weet wat de betekenis van wellicht betekent, en we eigenlijk elkaars verhaal maar zitten te bevestigen. Je weet toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan weet je ook wel wat de betekenis koffiedik kijken betekend.
Wellicht welquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:59 schreef ErikT het volgende:
[..]
Maar je aanname klopt al niet. Zidane had niet de penalty van Trezeguet genomen.
Flikker op met je wellicht!quote:
Kort lontje?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:03 schreef ErikT het volgende:
[..]
Flikker op met je wellicht!
Zidane zou als aanvoerder altijd de eerste of laatste pingel nemen. Geen twijfel over mogelijk.
Andere state of mind van de spelers, Zidane zou een strafschop nemen, misschien had Trezeguet komen te vervallen, etc etc. Alles heeft invloed op het verloop van een wedstrijd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan dan?
Nu zeg je weer dat Trezeguet misschien had komen te vervallen.. Je loopt niet over van zekerheden hequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Andere state of mind van de spelers, Zidane zou een strafschop nemen, misschien had Trezeguet komen te vervallen, etc etc. Alles heeft invloed op het verloop van een wedstrijd.
Maar de enige die uitsluitsel kan geven over hoe het lijstje van penalty-nemers eruit gezien zou hebben als Zidane erbij had geweest, heet Domenech.
Ik kan niet zo goed tegen dom gelul, en dit is onderhand al een topic vol door jou.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Kort lontje?
Maar daardoor is het niet zeker dat Trezeguet een pingel zou nemen.
Inter degradeert niet hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef SocialDisorder het volgende:
On Topic:
hoe staan de spitsen in de Serie B eigenlijk tegenover het toekomstbeeld dat ze straks tegen Materazzi moeten?
Zoals ik zei, Domenech was de enige die het zeker weet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nu zeg je weer dat Trezeguet misschien had komen te vervallen.. Je loopt niet over van zekerheden heAnyways..back to Materazzi!
Doe er nog maar een schepje bovenop.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef SocialDisorder het volgende:
On Topic:
hoe staan de spitsen in de Serie B eigenlijk tegenover het toekomstbeeld dat ze straks tegen Materazzi moeten?
Wat zou Materazzi in de Serie B doen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef SocialDisorder het volgende:
On Topic:
Owh nee, das waar ook, AC Milan & Juve worden waarschijnlijk teruggezet, Inter wordt kampioen.quote:
Misschien moet je eens het Italiaans voetbal gaan volgen, alsvorens je onzin gaat uitkramen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef SocialDisorder het volgende:
On Topic:
Je wordt steeds ongeloofwaardiger hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:15 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Owh nee, das waar ook, AC Milan & Juve worden waarschijnlijk teruggezet, Inter wordt kampioen.
Mi scusi
ik beweer nergens dat ik een kenner ben. maar ze wilden graag ontopic dus dan gaan we toch ontopic.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je wordt steeds ongeloofwaardiger hoor"kenner"
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik beweer nergens dat ik een kenner ben. maar ze wilden graag ontopic dus dan gaan we toch ontopic.
Maar om er dan toch een Montana-achtige draai aan te geven; ik neem aan dat er ploegen uit de Serie B naar de Serie A promoveren, hoe kijken die aan tegen het feit dat ze het straks tegen Materazzi op moeten nemen?
zag je hem, die schijnbeweging?
je geloofwaardigheid begint af te nemenquote:
Als er "wellicht niet" had gestaan...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:56 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
quote:Red cards have no impact after halftime, says study
Red cards that are handed out after half-time do not have a negative impact on the penalised team, according to a new study by the German Institute for Economic Research in Berlin (DIW).
The study, based on data from all World Cup matches played between 1930 to 2002, investigates how the expulsion of a player influences the outcome of soccer matches.
''An early expulsion increases the winning probability of the non-affected team considerably,'' the study says. ''However, if the red card is given after half-time, its impact on the final outcome of the match can be disregarded.''
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je geloofwaardigheid begint af te nemen
Doe jij dat dan ook?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:32 schreef M0NTANA het volgende:
SD, zou je een account aan kunnen maken op Voetbalzone.nl en dit topic kunnen verlaten?
Doch gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je anti Marco kruistocht is/was minstens net zo irritant.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als ik tegenover Materazzi sta.... krijg ik beter betaald dan nu en dat voor 180 minuten contra Materazzi![]()
Beetje respect voor Cannavaro he!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
op die fiets, ja dan zou ik het ook niet erg vinden om tegen dat kleintje te moeten voetballen
Zou jij gewoon je internet-account op kunnen zeggen? Je anti-vBasten-kruistocht kwam me me strot uit, je strijd voor Bouaouzan is lachwekkend en je liefde voor Materazzi neigt naar het ziekelijke.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:32 schreef M0NTANA het volgende:
SD, zou je een account aan kunnen maken op Voetbalzone.nl en dit topic kunnen verlaten?
Ik had het over Materazziquote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doe jij dat dan ook?
Je anti Marco kruistocht is/was minstens net zo irritant.
Liever een afwijkende mening dan geen mening en daarom maar achter de rest aanhuppelen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zou jij gewoon je internet-account op kunnen zeggen? Je anti-vBasten-kruistocht kwam me me strot uit, je strijd voor Bouaouzan is lachwekkend en je liefde voor Materazzi neigt naar het ziekelijke.
ik kan hier een gevatte, scherpe doch gemeende opmerking plaatsen. Doe ik maar niet om het gezellig te houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Liever een afwijkende mening dan geen mening en daarom maar achter de rest aanhuppelen!![]()
bron: robink op http://sport.fok.nl/wk2006/nieuws/26892quote:Italy defender Marco Materazzi admitted on Tuesday he insulted Zinédine Zidane because he had been "very arrogant", according to La Gazetta dello Sport. The incident has been the subject of all sorts of speculation, and Materazzi is the first involved to give his version of the story.
"I held his shirt for a few seconds only, he turned to me, looked at me from top to bottom with utmost arrogance (and said): "if you really want my shirt, I'll give it to you afterwards". I answered him with an insult," admitted Materazzi in an interview with the Italian sports daily.
The Inter Milan player denied the insult was aimed at Zidane's sister but said:
"It was the type of insults that we've heard before so many times on the pitch, and sometimes we don't even notice it.
"What's sure is that I never called him a terrorist: I am not cultured and I don't even know what an islamic terrorist is. My sole terrorist is her...," added Materazzi pointing at his 10-month-old daughter sleeping next to him during the interview.
"I certainly did not talk about Zidane's mother. For me, mothers are sacred," he concluded.
Le Corriere della Serra, another Italian daily, explained in an article about the unsavoury episode that Materazzi would not have been so insensitive to have insulted Zidane's mother since he lost his own when he was only 14.
Voor de CL-wedstrijden tegen Villarreal was Marco Materazzi al in verregaande onderhandelingen met de club, maar door zijn schandalige elleboogstoot leek de interesse weg, toch vreemd dat Villarreal later tóch weer interesse toonde. Lijkt erop dat Internazionale haar verdediger toch wilt behouden, maar anders staat Marco Materazzi bij voldoende clubs in de belangstelling.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:52 schreef sjimz het volgende:
Fernando Roig, president van Villarreal, liet weten de strijd om Marco Materazzi niet te hebben opgegeven. (El Mundo Deportivo)
Dus omdat ik het niet met je eens ben loop ik mee met de rest en heb ik geen mening?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Liever een afwijkende mening dan geen mening en daarom maar achter de rest aanhuppelen!![]()
amenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom je zo hypocriet bent..
Die nare trekjes maken Materazzi af, vind je, Maar als Zidane het doet is het huis te klein en schreeuw je moord en brand en bazel over kinderen die het zien.
Maar waarom geldt dat dan niet voor Materazzi die zich toch vaker dan een paar keer per seizoen compleet achterlijke overtredingen maakt?
Als je van dat harde voetbal houdt, dan moet je dit toch ook goed vinden. Ik bedoel, die overtredingen van hem hebben net zo weinig met voetbal te maken als wat Zidane deed.
En gekke is, Zidane had wsl nog een reden ook. Materazzi doet dit soort shit gewoon omdat ie niet helemaal spoort.
Wat maakt het bij Materazzi nou zo tof? En begin ajb niet weer over het aantal mensen dat er naar keek, want dat is echt een rukargument
Ik veroordeel Zinedine Zidane niet, ik veroordeel SD die zwijgt over Zinedine Zidane en overtredingen uit het verleden van Marco Materazzi erbij haalt. Kortom, in zijn ogen is Marco Materazzi een schoft en hij klaagt niet over zijn held Zinedine Zidane, dat snap ik dus niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom je zo hypocriet bent..
Die nare trekjes maken Materazzi af, vind je, Maar als Zidane het doet is het huis te klein en schreeuw je moord en brand en bazel over kinderen die het zien.
Maar waarom geldt dat dan niet voor Materazzi die zich toch vaker dan een paar keer per seizoen compleet achterlijke overtredingen maakt?
Als je van dat harde voetbal houdt, dan moet je dit toch ook goed vinden. Ik bedoel, die overtredingen van hem hebben net zo weinig met voetbal te maken als wat Zidane deed.
En gekke is, Zidane had wsl nog een reden ook. Materazzi doet dit soort shit gewoon omdat ie niet helemaal spoort.
Wat maakt het bij Materazzi nou zo tof? En begin ajb niet weer over het aantal mensen dat er naar keek, want dat is echt een rukargument
Dit ís toch het Materazzi topique? Waarom zeiken over Zidane in het Materazzi topic? Beetje selectief met je wens om on-topic te blijven misschien?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik veroordeel Zinedine Zidane niet, ik veroordeel SD die zwijgt over Zinedine Zidane en overtredingen uit het verleden van Marco Materazzi erbij haalt. Kortom, in zijn ogen is Marco Materazzi een schoft en hij klaagt niet over zijn held Zinedine Zidane, dat snap ik dus niet.
Dat doe je wel. je doet iig flink laatdunkend over hem.quote:
Wie begon er in dit topic over Zinedine Zidane? Jij vond het dit WK de opvallendste speler en ik vond Marco Materazzi de meest opvallende speler, volgens mij begon toen de hele discussie pas.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:20 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dit ís toch het Materazzi topique? Waarom zeiken over Zidane in het Materazzi topic? Beetje selectief met je wens om on-topic te blijven misschien?
Een incident?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat doe je wel. je doet iig flink laatdunkend over hem..
En dat is wel logisch aangezien het bij Zidane een incident is en bij Materazzi niet.
Meneer had volgens mij wel vaker van dit soort "incidenten" waar ie kortsluiting kreeg.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:24 schreef M0NTANA het volgende:
Materazzi de meest opvallende speler, volgens mij begon toen de hele discussie pas.
[..]
Een incident?![]()
SocialDisorder begint niet met een M.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:22 schreef SocialDisorder het volgende:
er is er trouwens maar één user die steeds zidane erbij haalt dit topic. Z'n naam begint met een M.
Opvallende speler?
quote:Op maandag 10 juli 2006 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gescoord tegen Tsjechië en Frankrijk, niet ingegaan op de provocaties in de wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk, de rode kaart tegen Australië en verder heeft hij geweldig verdedigd dit toernooi, welke speler was tijdens dit WK opvallender?
Volgens mij begon jij over Zinedine Zidane en niet ik? Of heb ik het mis?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je vroeg er zelf om. Ik gaf slechts antwoord.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wie begon er in dit topic over Zinedine Zidane? Jij vond het dit WK de opvallendste speler en ik vond Marco Materazzi de meest opvallende speler, volgens mij begon toen de hele discussie pas.
[..]
Een incident?![]()
Bij Materazzi is er meestal wel een bal in de buurt. Een kopstoot uitdelen terwijl de bal aan de andere kant van het veld is veel triester en smeriger dan een gerichte tackle waarbij je de bal toevallig mist. fquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Inter en omkopenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Motivatie wel, een excuus, nee geen excuus. Zidane had door moeten lopen, of een opmerking terug moeten plaatsen over Inter's omkooppraktijken, of Materazzi z'n moeder en een werkplek onder een rode lamp of iets dergelijks. Niets kan een excuus zijn voor een sportman, of wie dan ook for that matter, om een kopstoot uit te delen. Als Zidane niets had gedaan, had Trezeguet geen pingel hoeven te nemen, en had Frankrijk wellicht gewonnen.
Verschil is dat Materazzi op top-niveau speelt dus vaker te zien valtquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Bij Materazzi is er meestal wel een bal in de buurt. Een kopstoot uitdelen terwijl de bal aan de andere kant van het veld is veel triester en smeriger dan een gerichte tackle waarbij je de bal toevallig mist. f
Geen enkele andere verdediger behalve Materazzi en misschien Chivu in z'n Ajax-tijd had rood gekregen bij die tackle van Materazzi tegen Australie. Het is natuurlijk ook wel een image wat gevormd wordt door de media. Heeft ie natuurlijk deels aan zichzelf te danken, maar er zijn genoeg verdedigers die smeriger of harder zijn dan Materazzi, maar minder snel een kaart krijgen of zo in beeld gebracht worden.
Twee maand schorsing voor een vuistslag in de tunnel na de match, toen was er ook een bal in de buurt?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Bij Materazzi is er meestal wel een bal in de buurt. Een kopstoot uitdelen terwijl de bal aan de andere kant van het veld is veel triester en smeriger dan een gerichte tackle waarbij je de bal toevallig mist. f
Daarom had hij het waarschijnlijk ook over "meestal"quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Twee maand schorsing voor een vuistslag in de tunnel na de match, toen was er ook een bal in de buurt?![]()
Merk nu pas hoe oud deze reeks al is. Een fantopic omwille van zijn vele overtredingenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:46 schreef methodmich het volgende:
Jarenlang post niemand in het Materazzi-topic, op TLK na, en ineens is hij hot.
Het blijft opmerkelijk!
Je gaat haast denken dat TLK en Marco Materazzi dezelfde persoon zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:46 schreef the_legend_killer het volgende:
Zidane is de zogenaamde alles kunner.
Als je hem ziet dan kijkt hij zuper arrogant.
En als hij dan een tik krijgt zie hem kijken : Waar heb ik dit aan verdiendWeet je wel wie ik ben !
ah, dus het is stiekem wél een Zidane topic?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:31 schreef M0NTANA het volgende:
Mooie quote van TLK uit het eerste deel van de Marco Materazzi-reeks:
[..]
Je gaat haast denken dat TLK en Marco Materazzi dezelfde persoon zijn.![]()
Je hebt weer helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ah, dus het is stiekem wél een Zidane topic?
weet ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je hebt weer helemaal gelijk.![]()
(Mijn baas is mijn lange discussies met jou zat, ik mag er niet meer op ingaan, het gaat ten koste van mijn productiviteit.)
Eigenlijk lijken wij best op elkaar, alleen onze meningen niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:35 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
weet ik.
mijn baas heeft hetzelfde. Hij gaat geen discussies meer met mij aan. Kost alleen maar tijd.
Eigenlijk wel he. In feite lijkt iedereen op elkaar, vanaf de maan bezien.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Eigenlijk lijken wij best op elkaar, alleen onze meningen niet.![]()
Geen idee, ik kom er nooit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Eigenlijk wel he. In feite lijkt iedereen op elkaar, vanaf de maan bezien.
wordt dit niet heel erg off-topic? En moest jij niet weer aan het werk?quote:
Excuses, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wordt dit niet heel erg off-topic? En moest jij niet weer aan het werk?
uiteraardquote:
TLK kan in Materazzi's hoofd kijken. Dat heb je met idolen. TLK is Materazzi gaan leven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
quote:Zidane geeft woensdagavond 'live' uitsluitsel
PARIJS - Aan al het gespeculeer over de aard en inhoud van de beledigingen tegen Zinedine Zidane komt woensdagavond waarschijnlijk een einde. De afgezwaaide aanvoerder van WK-finalist Frankrijk heeft toegezegd woensdagavond te verschijnen in een rechtstreeks tv-programma op het Franse Canal Plus. Hij heeft ingestemd met een interview. De uitzending begint om 20.00 uur.
Volgens de manager van Zidane zal de Franse voetbalvedette uitleggen waarom hij aan zijn Italiaanse tegenstander Marco Materazzi zondag in de WK-finale in Berlijn, door Italië gewonnen via strafschoppen, een doldrieste kopstoot tegen diens borst uitdeelde. Zidane werd voor dat ernstige vergrijp uit het veld gestuurd op advies van de vierde official langs de lijn. Daarmee kwam een triest einde aan de grootse carrière van 'Zizou'.
das idd veel beterquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:20 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben benieuwd..
Niet dat het ene moer uitmaakt, die actie van Zidane is gewoon niet goed te praten whatever Marco ook gezegd heeft. Sla hem dan na de wedstrijd op zijn muil.![]()
quote:Zinedine Zidane moet mogelijk afstand doen van de Gouden Bal, de trofee die toebehoort aan de beste speler van het WK. Dat zegt Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA, in een reactie op het wangedrag van de Franse voetbalvedette in de verloren WK-finale zondag tegen Italië.
"Ik heb de tuchtcommissie van de FIFA opdracht gegeven de rode kaart voor Zidane te onderzoeken", gaf Blatter aan. "Als uit dat onderzoek duidelijk naar voren komt dat hij tegen alle sportethiek in heeft gehandeld, moet de FIFA ingrijpen. Dat is onze verantwoordelijkheid, hoewel de uitverkiezing van de meest waardevolle speler van het WK eigenlijk geen FIFA-zaak is."
Stemmen
De Gouden Bal wordt na elk WK toegekend aan de voetballer die van de WK-journalisten de meeste stemmen krijgt. Vaak worden deze stemmen al voor het begin van de finale uitgebracht.
Zidane is niet de eerste omstreden winnaar in deze uitverkiezing. Doelman Oliver Kahn (2002) en spits Ronaldo (1998) mochten na een zwakke prestatie in de WK-finale ook de Gouden Bal in ontvangst nemen, hetgeen eveneens tot veel kritiek leidde.
Kopstoot
Zidane deelde zondag in de WK-finale een zware kopstoot uit aan tegenstander Materazzi. De FIFA wil in het eigen onderzoek "alle omstandigheden" van het incident boven tafel krijgen, dus ook mogelijke racistische of beledigende opmerkingen van de Italiaan.
Marco Materazzi de Gouden Bal? En dan laten uitreiken door Zinedine Zidane?quote:
ik denk dat ze die Gouden Bal dan dmv een chirurgische ingreep moeten verwijderen uit een niet nader gedefinieerde lichaamsholte van Materazzi.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco Materazzi de Gouden Bal? En dan laten uitrijken door Zinedine Zidane?![]()
Om jezelf maar even te quoten:quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik denk dat ze die Gouden Bal dan dmv een chirurgische ingreep moeten verwijderen uit een niet nader gedefinieerde lichaamsholte van Materazzi.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik denk dat jij meer op je plaatst bent in het Freefight topic.
Jouw voorliefde voor geweld, flauw grapje.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:29 schreef SocialDisorder het volgende:
sorry ik volg hem niet helemaal
en moest jij niet werken, of ben je vrij vandaag?
ik zeg nergens dat ik ook goed zou keuren. Nuanceverschilletjequote:Op woensdag 12 juli 2006 15:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jouw voorliefde voor geweld, flauw grapje.
En ja, ik ben aan het "werk" vandaag. Concentratieproblemen met dit weer.![]()
quote:Everton jaagt nog steeds op tonnen Materazzi
12/7/2006 17:06
Everton heeft met gemengde gevoelens toegekeken hoe Marco Materazzi een hoofdrol opeiste tijdens de WK-finale. De Engelse club heeft nog steeds 675.000 euro tegoed van Perugia, dat de verdediger in juli 1999 voor 4,1 miljoen euro terug had gekocht.
Perugia had Materazzi in 1998 nog aan Everton verkocht voor 3,8 miljoen euro. Na een teleurstellend seizoen, waarin Materazzi weinig speelde en vooral opviel door liefst drie rode kaarten te incasseren, meldde Perugia zich weer voor de centrale verdediger.
'Het is erg frustrerend om een speler van dat kaliber de WK-finale te zien spelen en te weten dat de volle transfersom nooit is betaald', klaagde directeur Keith Wyness op de website van Everton. 'Er staat nog steeds een bedrag van 675.000 euro open en we proberen dat nog uit alle macht terug te krijgen met de hulp van alle voetbalbonden, de FA, de FIFA et cetera. Ik zal de Italiaanse overheid vragen in te grijpen en ons ervan te verzekeren dat we worden betaald.'
Het grote probleem is dat Perugia zich in 2005 failliet heeft laten verklaren en daardoor van mening is dat de club geen openstaande schuld bij Everton meer heeft. Maar de Engelse club weet zich gesteund door de FIFA in zijn strijd, die al zeven jaar duurt. 'Het sleept al een lange tijd voort, maar we zullen volhouden totdat we succes hebben.'
Harde woorden over zijn moeder en zus? Ach, volgens mij gebeurt dit wel vaker.quote:Zidane: 'Excuses aan kinderen'
Zinedine Zidane heeft op de Franse betaalzender Canal+ zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn kopstoot in de borststreek van de Italiaan Marco Materazzi tijdens de WK-finale. Niet aan de speler zelf, maar aan alle kinderen die de actie gezien hebben.
“Ik verontschuldig me bij de kinderen en opvoerders van hen die dat gezien hebben. Mijn actie is onvergefelijk. Natuurlijk was dat een foute actie. Ik wil dat klaar en duidelijk zeggen, want het werd gezien door twee à drie miljard televisiekijkers en miljoenen en miljoenen kinderen”, aldus de winnaar van de Gouden Bal.
De 34-jarige balvirtuoos wilde niet zeggen wat Materazzi hem had toegezegd. “Het ging over mijn moeder en over m'n zus. Hij zei hele harde woorden en herhaalde ze meerdere keren. Je luistert er eens naar en je probeert te vertrekken. Je hoort ze twee keer en dan de derde keer..."
Zidane onderstreepte wel dat hij geen excuses wil aanbieden aan Materazzi, omdat een 'ernstige provocatie' de actie vooraf ging. "Ik kan geen spijt hebben van mijn actie, want dat zou betekenen dat hij gelijk had om dat allemaal te zeggen.”
Zizou onthulde bovendien dat hij tijdens de finale een afscheidshemd onder zijn tenue droeg, met daarop de tekst merci. Door zijn rode kaart is dat shirt verborgen gebleven en kwam er een abrupt einde aan zijn imposante loopbaan.
Wie spreekt er hier de waarheid? Ik ben persoonlijk geneigd om Marco Materazzi te vertrouwen, al ben ik wellicht niet geheel objectief. Wie geloven jullie?quote:Matrix and Zizou speak out
Both Marco Materazzi and Zinedine Zidane have given their side of the story leading up to the disgraceful head-butt in the World Cup Final.
Words were exchanged between the players before the Frenchman violently struck Materazzi in the chest. Lip-readers have been unable to clarify exactly what was said.
“I want to ask forgiveness from all the children who watched that. There was no excuse for it,” said Zidane this evening.
“I want to be open and honest about it because it was seen by two or three billion people watching on television and millions and millions of children were watching. I won’t repeat exactly what was said, but it was very personal and concerned my mother and sister."
However, Materazzi has also spoken out against claims his provocation was enough to warrant punishment from FIFA.
“I said nothing that had anything to do with racism, religion or politics,” the defender told the Gazzetta dello Sport. “I didn’t even mention his mother. I lost my mother at the age of 15 and to this day am still moved to tears talking about her.”
There were suggestions in the world’s media that Zidane was infuriated by an alleged comment because his mother is currently battling a serious illness.
“Naturally, I had no idea Zidane’s mother was in hospital. I wish them all the best and a speedy recovery. As for Zidane, he has always been my hero and I admire him a great deal.”
The Frenchman was sent off in extra time for that head-butt and could now be stripped of his Golden Ball award as Player of the Tournament. A FIFA investigation has begun into the incident.
Ik geloof dat ik me ga concentreren op de Champions League, en dit incident achter me ga laten. Het zal voornamelijk een "I say, you say" verhaal worden. Ik geloof ze allebei, er zal in beide gevallen een kern van waarheid in zitten, de details lichtelijk verdraaid om er een leuke wending aan te geven in het voordeel van de betreffende persoon. Ook is één en ander nogal afhankelijk van interpretatie.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wie spreekt er hier de waarheid? Ik ben persoonlijk geneigd om Marco Materazzi te vertrouwen, al ben ik wellicht niet geheel objectief. Wie geloven jullie?
quote:Marco Materazzi vindt dat Zinedine Zidane de Gouden Bal niet hoeft in te leveren. De Italiaan heeft dit donderdag gezegd in een interview met de Gazzetta dello Sport.
Hiermee reageert de verdediger op de uitspraken van Fifa-voorzitter Sepp Blatter, die vindt dat Zidane de trofee voor de beste speler op het WK moet inleveren vanwege de kopstoot die hij uitdeelde aan Materazzi. "Zidane was de beste voetballer van het toernooi. Hij heeft de prijs verdiend op grond van wat hij op het veld heeft laten zien,," aldus de Italiaan.
Uit hetzelfde interview:quote:
quote:Materazzi spreekt Zidane tegen
Marco Materazzi weerlegt op de website van de Gazzetta dello Sport de kritiek van Zinedine Zidane dat hij zijn moeder zou hebben beledigd. "Ik heb niets gezegd dat te maken had met politiek, religie of racisme. Ik heb zijn moeder niet beledigd." Donderdag verschijnt er een interview met Materazzi in de roze sportkrant.
"Ik heb zelf mijn moeder verloren toen ik vijftien was en ik wordt nog steeds emotioneel als ik over haar praat", legde de verdediger uit. "Natuurlijk wist ik niet dat zijn moeder (van Zidane, red.) in het ziekenhuis ligt, maar ik wens haar het allerbeste toe", vervolgde Materazzi, die ook nog zei dat hij Zidane altijd heeft bewonderd.
dat had je al gepostquote:
Klopt, maar niet iedereen is de Engelse taal machtig. Jij dus blijkbaar wel.quote:
Als games-reviewer wil dat wel eens handig wezenquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar niet iedereen is de Engelse taal machtig. Jij dus blijkbaar wel.![]()
Ik ben ook blij dat Zinedine Zidane het met me eens is dat hij een slecht voorbeeld was voor die miljarden televisiekijkers, waaronder al die kinderen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:47 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als games-reviewer wil dat wel eens handig wezen
Maar wel leuk om te lezen dat Materazzi het met me eens is dat Zidane de gouden bal verdient. Ik begin hem steeds meer te mogen, die Marco.
zijn we stiekem dichter bij elkaar gekomen. Hoe romantischquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat Zinedine Zidane het met me eens is dat hij een slecht voorbeeld was voor die miljarden televisiekijkers, waaronder al die kinderen.
Als hetzelfde zou zijn gebeurd bij een kopstoot van een linksback van Costa Rica aan een rechtsbuiten van Ecuador, zou er dan ook een heel onderzoek door de FIFA gekomen zijn?quote:FIFA voelt Materazzi aan de tand
De wereldvoetbalbond FIFA heeft een onderzoek gestart naar Marco Materazzi naar aanleiding van het incident met Zinedine Zidane in de WK-finale.
“Als deel van het proces krijgt Zinedine Zidane het recht om zijn stem te laten horen via een geschreven verweer. Daarvoor krijgt hij tot 18 juli de tijd. Materazzi zal vervolgens een kopie ontvangen, zodat hij daarop kan reageren.”
“Beide spelers is opgedragen om op 20 juli te verschijnen voor de tuchtcommissie op het hoofdkwartier van de FIFA”, aldus de wereldvoetbalbond.
De FIFA startte al eerder een onderzoek om achter de ware toedracht te komen van de kopstoot van Zidane op de borst van Materazzi, nadat deze beledigende uitspraken had gedaan.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon een kwestie van het woord van Zidane tegen het woord van Materazzi, of ze moeten camerabeelden met een goede angle zodat ze het hele gesprek kunnen liplezen en niet alleen het stuk van Materazziquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:58 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze willen Materazzi straffen omdat het bij Zidane is gebeurd..
Schandalig, want ze willen nu diegene straffen die provoceerd.
Nou Zidane was toch begonnen met zijn:"wil je mijn shirt hebben..."
En ga er nu ook maar vanuit dat Zidane liegt, want Materazzi als gezins mens zegt zoiets echt niet.
Ga er maar vanuit dat het vaker voorkomt wat Marco heeft gezegt
( BTW met Duitsland - Argentinie provoceerde ook een speler van de duitsers wat tot een vechtpartij leidde maar daar hoor je niets over )
quote:Materazzi legt verklaring af bij FIFA
ZURICH - Marco Materazzi heeft vrijdag een verklaring afgelegd voor de tuchtcommissie van de wereldvoetbalbond FIFA. De Italiaanse international mocht in Zürich zijn visie geven op het incident rond hem en de Franse aanvoerder Zinedine Zidane, die zondag een kopstoot aan hem uitdeelde in de WK-finale.
Zidane verklaarde deze week voor de Franse televisie dat de kopstoot een reactie was op de forse beledigingen van Materazzi jegens zijn moeder en zus. De FIFA besloot daarop een onderzoek tegen Materazzi in te stellen. De bond wilde vrijdag niet ingaan op de hoorzitting van de Italiaanse verdediger. "Er worden geen details vrijgegeven over de ontmoeting tussen Materazzi en de officials van de FIFA", aldus een zegsman.
Materazzi en Zidane worden volgende week beiden door de tuchtcommissie van de FIFA gehoord.
Nou TLK, kende je hem toch niet zo goed als jezelf dachtquote:
Wellicht unieke straf voor Materazzi
Geschreven door Jurre de Ruiter op zaterdag, 15 juli om 23:59
Een historische schorsing dreigt voor Marco Materazzi. De Italiaan wordt ervan beschuldigd Zinedine Zidane tijdens de WK-finale te hebben uitgescholden en wordt wellicht voor twee duels geschorst.
Materazzi heeft tijdens de hoorzitting van de FIFA toegegeven Zidane te hebben uitgescholden. De Fransman ging daarna los en gaf de verdediger van Internazionale een kopstoot.
Als Materazzi wordt geschorst, mist hij opvallend genoeg het EK-kwalificatieduel met Frankrijk.
quote:Geen hernieuwde confrontatie Zidane-Materazzi
Uitgegeven: 19 juli 2006 13:52
PARIJS - Er komt geen nieuwe confrontatie tussen Zinedine Zidane en Marco Materazzi. De twee spelers zouden donderdag verklaringen afleggen voor de tuchtcommissie van de wereldvoetbalbond FIFA over het incident in de WK-finale, waarbij Zidane een kopstoot uitdeelde aan zijn Italiaanse opponent.
De FIFA liet woensdag echter weten dat alleen de Franse middenvelder zal komen opdagen. Materazzi heeft namelijk op 14 juli al een verklaring afgelegd en de wereldvoetbalbond oordeelde dat dat voldoende is. Zidane verschijnt wel voor de tuchtcommissie.
De zaak wordt achter gesloten deuren afgewerkt. De commissie zal op dezelfde dag de uitspraak bekendmaken.
quote:Zidane voor tuchtcommissie
Uitgegeven: 20 juli 2006 11:11
Laatst gewijzigd: 20 juli 2006 11:12
ZURICH - Zinedine Zidane is donderdagochtend gearriveerd in het hoofdkwartier van de wereldvoetbalbond FIFA in Zürich. De Franse voetballer legt daar een verklaring af voor de tuchtcommissie over het incident in de WK-finale, waarbij Zidane een kopstoot uitdeelde aan de Italiaanse verdediger Marco Materazzi.
Materazzi is niet in Zwitserland aanwezig. Hij heeft op 14 juli al een verklaring afgelegd. De wereldvoetbalbond vond dat voldoende. De zaak van Zidane vindt achter gesloten deuren plaats.
De commissie zal donderdag de uitspraak bekendmaken.
Belachelijk, puur en alleen omdat het Zinedine Zidane was, door de FIFA haast tot slachtoffer gebombardeerd. Wat doen we dan bijvoorbeeld met Lorenzo Staelens?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zidane vs Materazzi: De uitspraak van de FIFA.
2 wedstrijden schorsing voor Marco dus.
Neerknuppelen, in een donker hok gooien en nooit meer vrij latenquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Belachelijk, puur en alleen omdat het Zinedine Zidane was, door de FIFA haast tot slachtoffer gebombardeerd. Wat doen we dan bijvoorbeeld met Lorenzo Staelens?
Vrij simpel; commissie die over de schorsingen gaat besluit Marco voor drie wedstrijden te schorsen wegens het inkomen met 2 gestrekte benen. Inkomen met 2 gestrekte benen is niet pas een overtreding als je je tegenstander raakt hoor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:44 schreef M0NTANA het volgende:
Hoe kan je voor drie wedstrijden geschorst worden als je je tegenstander niets eens raakt?
http://www.youtube.com/watch?v=3AmPy5GtX5Q&search=materazzi%20australia
erm, elke kopstoot en vuistslag wordt verder onderzocht. Ene meneer Frings mocht tegen Italië niet deelnemen aan de wedstrijd, omdat hij ene meneer Cruz tegen de kaak sloeg. Nou ja, sloeg, hij haalde uit, maar raakte vooral lucht.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:20 schreef M0NTANA het volgende:
Zoals ik al eerder zei, aan 99% van alle kopstoten en vuistslagen gaan provocaties vooraf, dus waarom moet er nu net nu een onderzoek volgen? Omdat het Zinedine Zidane is? Omdat het de Gouden Bal-winnaar is? Of is het allemaal heel toevallig, dat het net nu gebeurd?
Maar wordt er ook onderzocht of Julio Ricardo Cruz eerst provoceerde? Moeten beide een verklaring afleggen op het FIFA-hoofdkantoor? Wordt Tim Borowski nu ook geschorst voor het provoceren van de Argentijnen? Gelijke monniken, gelijke kappen toch? Wordt een mooi seizoen, voortaan gaat iedereen zich verweren door te verklaren dat hij werd geprovoceerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
erm, elke kopstoot en vuistslag wordt verder onderzocht. Ene meneer Frings mocht tegen Italië niet deelnemen aan de wedstrijd, omdat hij ene meneer Cruz tegen de kaak sloeg. Nou ja, sloeg, hij haalde uit, maar raakte vooral lucht.
Bij elk onderzoek worden alle betrokken partijen gehoord. Dat is standaard. Dat was na Turkije - Zwitserland, dat was na Duitsland - Argentinië, en dat was na Frankrijk - Italië. Vervolgens wordt op grond van dat onderzoek bepaald wie er gestraft wordt, en op welke manier.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar wordt er ook onderzocht of Julio Ricardo Cruz eerst provoceerde? Moeten beide een verklaring afleggen op het FIFA-hoofdkantoor? Wordt Tim Borowski nu ook geschorst voor het provoceren van de Argentijnen? Gelijke monniken, gelijke kappen toch? Wordt een mooi seizoen, voortaan gaat iedereen zich verweren door te verklaren dat hij werd geprovoceerd.
De FIFA verklaarde dat het niet racistisch was, dus het zal alleen "Je moeder is een hoer!" zijn geweest en wellicht dat de zus en vrouw van Zinedine Zidane erbij zijn betrokken. Maar het is naïef om te veronderstellen dat dit verder nooit gebeurt, provocaties horen bij de voetballerij, net als dat het erbij hoort dat je er niet op in moet gaan, dat je het negeert.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:45 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Bij elk onderzoek worden alle betrokken partijen gehoord. Dat is standaard. Dat was na Turkije - Zwitserland, dat was na Duitsland - Argentinië, en dat was na Frankrijk - Italië. Vervolgens wordt op grond van dat onderzoek bepaald wie er gestraft wordt, en op welke manier.
Idd gelijke monniken gelijke kappen, maar als Borowski alleen "Fuck you" heeft gezegd, en de Argentijnen daarop zo reageerden, is dat amper te vergelijken met "je moeder is een terroristenhoer" of iets dergelijks.
quote:Materazzi: ‘Onjuiste beslissing'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 23 juli om 20:07
In verklaringen aan de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport heeft Marco Materazzi laten weten diep teleurgesteld te zijn in de beslissing van de wereldvoetbalbond FIFA.
De verdediger werd namelijk voor twee wedstrijden geschorst naar aanleiding van het incident met Zinedine Zidane in de WK-finale. De Fransman gaf de Italiaan een kopstoot in de borststreek nadat deze zogenaamd de familie van Zidane had beledigd.
“Ik ben diep teleurgesteld, maar ik kan tenminste met opgeheven hoofd over straat. Ik heb niets te verbergen. Iedereen heeft van alles over mij geschreven en bovendien allemaal in negatieve zin.”
“Ik heb fouten gemaakt in mijn leven, maar niet continue. Het leven gaat door en nogmaals, ik kan tenminste met opgeheven hoofd over straat”, aldus de verdediger van Internazionale.
de Lorre !!!quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:23 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Neerknuppelen, in een donker hok gooien en nooit meer vrij laten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |