abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39718737
Nou, dertig kilo in drie maanden vind ik wel belachelijk snel. Dat kan toch nooit goed zijn volgens mij. En zo veel van tevoren betalen zou ik nooit doen. Ik heb al vaker van zoiets gehoord, ook allang voor Salugen.

Misschien kun je gewoon es kijken op het bloedgroependieet of zo, dat is dan toch ook al meer aangepast aan je lichaam. Ik heb eens een klein infostukje daarover gelezen en voor mij klopte dat wel. Stond precies bij dat ik het vooral goed doe op granen, groente en fruit en qua vlees eigenlijk alleen kip, dat ik waarschijnlijk minder goed reageerde op zuivel en varkensvlees. Dat klopte dus wel, van zuivel val ik ook minder snel af en zo. Ik voel me het beste bij groente, fruit en veel volkorenproducten en pitten en zaden.
Sanity is (not) statistical
pi_39718920
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:13 schreef Iksje het volgende:

[..]

Hoe overleef je dat? Ik kan nog geen twee dagen zonder fruit
vorig jaar heb ik het gelukkig overleefd

En dit jaar gata dta ook lukken, het fruit is toch prijzig dus komt mooi uit.... goed voor mijn portomonnee

Wat zijn 2 weken nou? Helemaal niks.... je moet het vergelijken met geen snoep eten... is ook lekker.... maar dta lukt toch ook bij iedereen?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:22:39 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_39718993
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:20 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

vorig jaar heb ik het gelukkig overleefd

En dit jaar gata dta ook lukken, het fruit is toch prijzig dus komt mooi uit.... goed voor mijn portomonnee

Wat zijn 2 weken nou? Helemaal niks.... je moet het vergelijken met geen snoep eten... is ook lekker.... maar dta lukt toch ook bij iedereen?
ja, maar fruit is gezond en snoep niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39719125
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]

ja, maar fruit is gezond en snoep niet
maar het is dezelde omschakeling. Tijdens een dieet mag je niet snoepen. Tijdens SBD mag je de eerste 2 weken geen fruit.....

Dezelfde knop... wat niet mag, mag niet.... vind wel dat ik het extra moeilijk heb Geen snoep.... ok logisch... maar ook geen fruit! Maar het gaat tot nu toe nog goed nog 12,5 dag te gaan

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2006 12:29:17 ]
pi_39719326
Nou, twee weken niet snoepen lukt me ook niet en ik was ook niet van plan om het te gaan doen eigenlijk. Ik ga zometeen lekker aan de thee en het fruit en daarna neem ik een lekker marsijsje, dieet of niet =P
pi_39719414
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:34 schreef Maeghan het volgende:
Nou, twee weken niet snoepen lukt me ook niet en ik was ook niet van plan om het te gaan doen eigenlijk. Ik ga zometeen lekker aan de thee en het fruit en daarna neem ik een lekker marsijsje, dieet of niet =P
Als ik ga dieten, dan dieet ik ook echt.... En dat betekend voor de maanden dat ik dieet, geen snoep of whatever....

Vorig jaar heb ik 3 maanden lang geen snoep, koek en ijsjes etc. aangeraakt. Best knap van mezelf

Op ene gegeven moment heb je ook helemaal geen behoefte meer aan snoep koek etc....

Maar helaas door persoonlijk omstandigeheden, ben ik vorig jaar september weer gaan snoepen..... de meeste grijpen in streessituaties naar een sigaret.... ik dus naar die koek en snoep

Maar de komende paar maanden is voor mij snoep verboden. Hoewel, ik mag in fase 2 pure chocolade met mate... en dan met meer dan 80% cacao....
pi_39719745
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:07 schreef Faat het volgende:

[..]

Ik heb ze pakken gekregen, ik mag meteen komen, maar ik moet wel ¤ 580 betalen vòòrdat ze me
doorsturen naar het lab om bloed te prikken. Ik denk er nog eventjes over na, ik vind het een hoop geld
Niet doen, veel reclame, en het programma zal weinig inhoud hebben. Trouwens wist je dat erg veel mensen na zulk soort programma's gewoon terug hervallen Ze willen enkel je geld, zoals je ziet mag je al meteen 580 euros op tafel gaan leggen, voor ze nog maar iets met je gaan doen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:49:48 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_39719784
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Als ik ga dieten, dan dieet ik ook echt.... En dat betekend voor de maanden dat ik dieet, geen snoep of whatever....

Vorig jaar heb ik 3 maanden lang geen snoep, koek en ijsjes etc. aangeraakt. Best knap van mezelf

Op ene gegeven moment heb je ook helemaal geen behoefte meer aan snoep koek etc....

Maar helaas door persoonlijk omstandigeheden, ben ik vorig jaar september weer gaan snoepen..... de meeste grijpen in streessituaties naar een sigaret.... ik dus naar die koek en snoep

Maar de komende paar maanden is voor mij snoep verboden. Hoewel, ik mag in fase 2 pure chocolade met mate... en dan met meer dan 80% cacao....
Klinkt als een soort Montignac. Kortom, geen dieet maar een levenswijze waar je de rest van je leven flink aan vast zit. Dus, bepaalde rare gewoontes nooit meer mogen doen. (Geen aardappels, geen kaas op brood )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39719843
Och ja. Voor mij is het gewoon gezond eten, echt 'dieten' is me veel te extreem. Drie maanden zou me gewoon nooit lukken. De keren dat ik probeerde om niet te snoepen werd de trek ook helemaal niet minder, zoals iedereen zegt. Suikerwerk kan ik sowieso niet goed eten ivm tandvleesproblemen, dus dat eet ik niet zo vaak, en chips eet ik maar een paar keer per jaar, met feestjes oid, dat kan ik wel laten en dan mis ik het idd na een tijdje niet meer. Maar chocola laten staan? Dan wordt het alleen maar erger en erger en erger. Ik eet bijna dagelijks chocolade, anders vind ik het helemaal niet leuk meer.
pi_39720057
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:52 schreef Maeghan het volgende:
Och ja. Voor mij is het gewoon gezond eten, echt 'dieten' is me veel te extreem. Drie maanden zou me gewoon nooit lukken. De keren dat ik probeerde om niet te snoepen werd de trek ook helemaal niet minder, zoals iedereen zegt. Suikerwerk kan ik sowieso niet goed eten ivm tandvleesproblemen, dus dat eet ik niet zo vaak, en chips eet ik maar een paar keer per jaar, met feestjes oid, dat kan ik wel laten en dan mis ik het idd na een tijdje niet meer. Maar chocola laten staan? Dan wordt het alleen maar erger en erger en erger. Ik eet bijna dagelijks chocolade, anders vind ik het helemaal niet leuk meer.
Ik heb eens gezocht op bloedgroependieet maar ik vind heel weinig, heb je er nog een goede site van?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 juli 2006 @ 13:01:11 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39720080
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:37 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Misschien een idee om eens over na te denken... In plaats van streng dieëten (hoe schrijf je dat eigenlijk?) en dan al dan niet door omstandigheden weer doorslaan in snoepen, is het misschien een goed plan om je eetpatroon aan te passen en met mate te genieten van de dingen die je echt lekker vindt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39720454
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:49 schreef Troel het volgende:

[..]

Klinkt als een soort Montignac. Kortom, geen dieet maar een levenswijze waar je de rest van je leven flink aan vast zit. Dus, bepaalde rare gewoontes nooit meer mogen doen. (Geen aardappels, geen kaas op brood )
ik mag in fase 3 gewoon weer brood. En nu mag ik al gewoon een blokje kaas..... EN mag zelfs dalijk een stukje chocolade

Aardappelen mag ik straks ook weer alleen dan een bepaald soort
pi_39720489
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Misschien een idee om eens over na te denken... In plaats van streng dieëten (hoe schrijf je dat eigenlijk?) en dan al dan niet door omstandigheden weer doorslaan in snoepen, is het misschien een goed plan om je eetpatroon aan te passen en met mate te genieten van de dingen die je echt lekker vindt
Hbe ik al gedaan... lukte helaas niet. Meid ik heb zoveel geprobeerd..... niks hielp. SBD is het enoge wat bij mij tot nu toe geholpen heeft
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 juli 2006 @ 14:19:54 #214
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39722607
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:57 schreef Troel het volgende:
SLimpie was een succes zo vlak na de operatie
Bij mij niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 juli 2006 @ 14:39:03 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39723246
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:15 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hbe ik al gedaan... lukte helaas niet. Meid ik heb zoveel geprobeerd..... niks hielp. SBD is het enoge wat bij mij tot nu toe geholpen heeft
Maar ook niet eigenlijk als ik je post goed lees (kan zijn dat ik het niet goed lees hoor)...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:27:24 #216
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_39724635
Zo , weer thuis uit het werk. Moet nog boodschappen doen , doe liever even een tukkie

Wat moet ik nu weer eens gaan koken ?,elke dag wat verzinnen

Hoe doen jullie dat?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:32:39 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_39724775
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:27 schreef Bep het volgende:
Zo , weer thuis uit het werk. Moet nog boodschappen doen , doe liever even een tukkie

Wat moet ik nu weer eens gaan koken ?,elke dag wat verzinnen

Hoe doen jullie dat?
Gewoon van te voren verzinnen, van te voren boodschappen doen en hopen dat de verse groenten na een paar dagen van dit weer nog vers en te eten zijn

Vanavond macaroni a la Troel overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39724873
En wat is macaroni à la Troel?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:36:31 #219
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_39724878
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Gewoon van te voren verzinnen, van te voren boodschappen doen en hopen dat de verse groenten na een paar dagen van dit weer nog vers en te eten zijn

Vanavond macaroni a la Troel overigens.
Macaroni is ook wel weer eens lekker , maar wel veel calorien toch?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:37:18 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_39724893
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:36 schreef Bep het volgende:

[..]

Macaroni is ook wel weer eens lekker , maar wel veel calorien toch?
Ligt eraan hoe je het klaar maakt.
Je kan het zo gek maken als je het wilt. Daarnaast, lang niet alle calorien zijn fout, je hebt ook gewoon calorien nodig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:37:40 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_39724904
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:36 schreef Iksje het volgende:
En wat is macaroni à la Troel?
Eigenlijk gewoon macaroni met een spaghettisaus met veel tomaat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39725226
Met pasta kan je veel kanten uit, en volkoren pasta is lekker en vult een stuk beter dan de witte.
Een heel makkelijk receptje is wat pasta koken, bol mozarella (light) in stukjes snijden, kerstomaatjes halveren en 10min. op 220°C in de oven, basilicumblaadjes versnijden en dan alles mengen. (wel relatief weinig groentjes natuurlijk)

Of een koude pasta maken met wat tonijn uit blik ofzo.
pi_39725773
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Maar ook niet eigenlijk als ik je post goed lees (kan zijn dat ik het niet goed lees hoor)...
Dat komt door persoonlijke omsttandigheden.... waardoor ik het dieet niet heb afgemaakt. Dus het lukt tot 10 kilo, nog 10 en ik was op mijn streef.....

Toen ik 10 kilo was afgevallen begon de persoonlijke ellende.... waar je niet echt blij van wordt...... en dus topt met je dieet etc... en dat het geen fuck meer kan schelen.... alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 juli 2006 @ 17:45:33 #224
13151 crew  Rewimo
pi_39727183
Klinkt bekend hoor charmed_angel Wat dat betreft is WLS wel een voordeel, daar kun je niet mee stoppen tot het zelf een keer stopt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39727869
ik ga vanavond aardappels, witlof en thaise kipblokjes eten....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39728058
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:45 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt bekend hoor charmed_angel Wat dat betreft is WLS wel een voordeel, daar kun je niet mee stoppen tot het zelf een keer stopt
sorry de afkorting? WLS
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:01:17 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_39729500
Weight Loss Surgery
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39729631
Wat een gebabbel zo overdag en wat veel onderwerpen En ik heb overal wel een mening over, maar ben te lui om te reageren

En nu wil ik een ijsje, maar er is geen ijs in huis (maar goed ook )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:08:34 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39729755
Ik ben toch wel heel trots op mezelf dat ik vandaag een open rol Filippinos (chocoladekoekjes!!) én Bastognekoeken heb weten te weerstaan .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 juli 2006 @ 19:14:49 #230
13151 crew  Rewimo
pi_39730023
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben toch wel heel trots op mezelf dat ik vandaag een open rol Filippinos (chocoladekoekjes!!) én Bastognekoeken heb weten te weerstaan .
De dag is nog niet om
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:20:48 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39730273
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De dag is nog niet om
Ik ben niet meer op m'n werk, waar de verderfelijke zaken liggen .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_39730320
* Isabeau gaat overigens naar de winkel perenijsjes kopen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:37:03 #233
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39732775
Ik heb net ook weer perenijsjes gehaald en gelijk raketten meegenomen.
Daar zitten maar 40 calorieën in.

En ze zijn in de aanbieding.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:49:25 #234
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39733099
Terwijl iedereen perenijsjes haalt, heb ik een half uur gesport
pi_39739076
Ik heb een voorraadje aardbeienijsjes gehaald, die zijn net als perenijsjes heerlijk (en weinig kcal) .
Ik heb trouwens dit weekend mijn fietstrainer in elkaar gezet en een half uurtje mee aan de slag geweest. Euh, ja, ik dacht dat ik wel wat gewend was van spinning maar meeeen, wat vermoeiend zeg, op je eigen fiets een bergje beklimmen. En nu heb ik al twee dagen flinke spierpijn in mijn kuit (lees: trap af is erg vervelend).... Morgen maar weer naar spinning, daar krijg ik geen spierpijn meer van
pi_39743838
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39745794
Tot nu toe gaat het goed met SBD Ben al 1,5 kilo kwijt.... maar dat is merendeel vocht. Ben gisteren uit eten geweest en heb me super aan SBD gehouden. Nooit verwacht dat dat zou kunnen in een restaurant..... maar het is me gelukt.... Aardappeltjes en patatjes laten staan was wel moeilijk..... maar me vriendinnen aten ze snel op voor mij..... geen toetje genomen.... maar een lekker kopje groene thee Ben trots op mezelf

Op naar dag 3..... ga zo even lekker boodschapjes doen.

Gisteravond niet gesport ivm het uiteten gaan. Vanavond weer 2 uurtje fitnessen

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2006 10:14:05 ]
  † In Memoriam † woensdag 12 juli 2006 @ 10:15:39 #238
43556 miss_dynastie
pi_39745834
Soeplepels, teigan?
pi_39745884
nee, van die desertlepels.....

vriendje was gisteren wel helemaal verontwaardigd toen ik de pint onder zijn neus wegpakte om hem op te bergen, hij had nog niet genoeg gehad...
pi_39745895
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Soeplepels, teigan?

Ik las eerst soepstengels..... Ben nog niet echt wakker
pi_39746924
2 kilo kwijt sinds gister.... dat was het vocht waarschijnlijk
pi_39747721
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef daeri het volgende:
2 kilo kwijt sinds gister.... dat was het vocht waarschijnlijk
ja meestal wel maar het is een leuk startschot
pi_39747739
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:27 schreef Emu het volgende:

[..]

ja meestal wel maar het is een leuk startschot
yep
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:51:08 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_39750215
Heerlijk zo'n volwassenbadje in de tuin

Mijn buurvrouw wil er vanmiddag al bij komen zitten

Ik zie het al voor me, twee dames in een badje met een kan thee ernaast
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39750327
klinkt wel relaxed...

ik weet nog niet wat ik nou ga doen, ergens heb ik wel zin om even te gaan skaten ofzo, maarja, in mijn eentje is er niet zoveel aan..
pi_39750728
mijn ma zei dat ik echt aan het wegsmelten ben de laatste tijd

ik denk trouwens dat ik mijn streefgewicht ga aanpassen van 80kg naar 75kg maar daar ga ik het dan bij houden, het zou namelijk een bmi opleveren van 22.5
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:31:42 #247
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_39751731
Ow bah, ik snoep teveel. Wat dat betreft is werken veel beter voor me dan zwangerschapsverlof, bij gebrek aan ritme ga ik altijd snoepen en dat kan ik nu wel merken. Gelukkig geef ik borstvoeding, dus dat vreet alweer een deel van die calorien weg.

Vanavond weer sporten, heb er nu al zin in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 juli 2006 @ 13:34:29 #248
13151 crew  Rewimo
pi_39751857
Tosti gegeten Af en toe is zo'n "kaas met een warme boterhammetje" (= Christans voor tosti) wel lekker
pi_39751902
ik merk het nu ook wel Jojogirl, ik zit nu thuis omdat ik vakantie heb, en de neiging om dingen te eten is veel groter....

ik had vanmorgen met vriendje afgesproken dat ik 2 dingen in het huishouden zou doen....
ik heb er eentje gedaan, de ander nog niet, maar ondertussen heb ik nog tich andere dingen gedaan...
ik weet niet waar ik last van heb, ik ben helemaal niet zo'n opruim/schoonmaak type normaal
pi_39752218
ik moet dit jaar ook nog vakantie nemen, maar ik heb schrik om dan te falen met mijn dieet, daarom stel ik het zo lang mogelijk uit, waarschijnlijk tot decemeber ofzo
pi_39755472
*is hyper
Ik heb zojuist een weekendje Terschelling geboekt. Ik ga voor het eerst een weekendje weg met mn vriend. En het wordt héééérlijk weer! Heb mn badpak al even gepast, en ook al vind ik mezelf niet leuk in badpak, hij staat me wel
It is your friends who make your world!
pi_39756751
Ok na veel ontkenning moet ook ik maar eens gaan toegeven: Ook bij mij moeten er wat kilo's af.
Sinds dat ik niet meer bij mijn ouders woon, maar in mijn studentenhuisje samen met mijn leuke vriend, ben ik toch wel gegroeid. Al is dat helaas niet het geval in de lengte

Ik ben ongeveer 1.64 en de weegschaal geeft 83 aan. En dit is toch echt teveel

De tussendoortjes (koekjes en drop) die ga ik zometeen uit mijn voorraadkast gooien.
En dan het ontbijt... dat ken ik niet. Ik heb me voorgenomen elke ochtend een goed ontbijt te nemen.
En 's avonds koken, inplaats van ergens wat te eten halen

Vanavond staat op het menu:
Rauwe andijvie stampot met spekjes.
Ieders één speklab.
En geen toetje
pi_39757310
Welkom Caitlynn! En veel succes met afvallen
It is your friends who make your world!
pi_39757627
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef caitlynn het volgende:
Ok na veel ontkenning moet ook ik maar eens gaan toegeven: Ook bij mij moeten er wat kilo's af.
Sinds dat ik niet meer bij mijn ouders woon, maar in mijn studentenhuisje samen met mijn leuke vriend, ben ik toch wel gegroeid. Al is dat helaas niet het geval in de lengte
Wat grappig dat je dit zo stelt, bij mij is het juist precies andersom. Omdat veel snoepen enzo erg duur is ben ik het een stuk minder ga doen sinds ik bij m'n ouders weg ben. Daar was altijd alles voorhanden, volle snoep- en koektrommels, ijsjes als toetje in het weekend, chips in de kast etc. etc. Nu koop ik eigenlijk alleen voor m'n vriend nog wat chocola en chips waarvan ik soms een klein stukje eet, en daarnaast heb ik een klein droptrommeltje waaruit ik af en toe wat mag.

Kortom: de verleiding is hier een stuk kleiner dan in het ouderlijk huis, en dat is een van de redenen waarom ik van ongeveer 100 kilo 2 jaar geleden naar (net op de weegschaal gestaan) 86 kilo ben gegaan.

Enne: veel succes!
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:01:41 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_39764320
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef caitlynn het volgende:

Ik ben ongeveer 1.64 en de weegschaal geeft 83 aan. En dit is toch echt teveel

De tussendoortjes (koekjes en drop) die ga ik zometeen uit mijn voorraadkast gooien.
En dan het ontbijt... dat ken ik niet. Ik heb me voorgenomen elke ochtend een goed ontbijt te nemen.
En 's avonds koken, inplaats van ergens wat te eten halen

Vanavond staat op het menu:
Rauwe andijvie stampot met spekjes.
Ieders één speklab.
En geen toetje
En spekjes en een speklap? Wellicht is het dan een idee om de speklap te laten voor wat het is en enkel de spekjes door de stamppot te doen, scheelt alweer behoorlijk in de calorietjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39764636
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef Troel het volgende:

[..]

En spekjes en een speklap? Wellicht is het dan een idee om de speklap te laten voor wat het is en enkel de spekjes door de stamppot te doen, scheelt alweer behoorlijk in de calorietjes.
ik wou het al zeggen maar ik dacht nog dat t zo lullig over zou komen als ik het zou doen... je kan idd beter de speklap laten liggen en dan wel een toetje doen.. maar die bijv. een uurtje na je eten opeten... en dan wel een licht toetje he, van vitalinea ofzo.. (fruit als toetje kan ook... lekker, en gezond)
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:19:18 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_39764939
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:10 schreef daeri het volgende:

[..]

ik wou het al zeggen maar ik dacht nog dat t zo lullig over zou komen als ik het zou doen... je kan idd beter de speklap laten liggen en dan wel een toetje doen.. maar die bijv. een uurtje na je eten opeten... en dan wel een licht toetje he, van vitalinea ofzo.. (fruit als toetje kan ook... lekker, en gezond)
Een bakje magere yoghurt met een appeltje erin
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39765026
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Een bakje magere yoghurt met een appeltje erin
zonder suiker, ik snap zoiezo niet dat mensen overal suiker in stoppen
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:25:57 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39767120
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:21 schreef daeri het volgende:

[..]

zonder suiker, ik snap zoiezo niet dat mensen overal suiker in stoppen
Beetje kaneel erdoor is dan wél weer lekker .
pi_39767140
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Beetje kaneel erdoor is dan wél weer lekker .
gewoon yoghurt blank, niks erin... heerlijk
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:29:41 #261
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39767238
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef daeri het volgende:

[..]

gewoon yoghurt blank, niks erin... heerlijk
Hmm nee, dat vind ik toch wat te zurig...
pi_39767884
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hmm nee, dat vind ik toch wat te zurig...
wen je vanzelf aan
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 juli 2006 @ 23:51:17 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39772988
Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik even zwaar ben als mijn vader
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 juli 2006 @ 07:33:28 #264
13151 crew  Rewimo
pi_39778529
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:45 schreef daeri het volgende:
wen je vanzelf aan
Gewoon wat zoetstof erin. Je hoeft jezelf toch niet te kwellen met dingen die je niet lekker vindt?
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:25:08 #265
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39778835
Je went gewoon aan yoghurt en nu vind ik het zelfs vreemd om er suiker in het doen. Ik vond het net als met thee zonder suiker. Als iemand nu suiker in m'n thee gooit, lust ik het niet meer. En thee vind ik gewoon lekker.

Dat kunnen jullie samen op de wip Sjeen!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39778855
ik had eerder ook dat alles zo zoet mogelijk moest...

ik kreeg gisteren bij mijn schoonouders limonade die ik veels te zoet vond....(en volgens mijn schoonvader was ie nog niet zoet genoeg...)
je went dus wel aan alles zonder suiker....
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:29:44 #267
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39778889
Het is echt een verslaving, maar dat merk je pas goed als je ervanaf bent. Ik drink de siroop ook ontzettend verdund, anders vind ik het echt niks. Ongeveer vier keer minder dan wat er op de fles staat. Ik had het ook sterk met room. Magnums vind ik echt niet lekker meer. Althans, de chocolade wel natuurlijk, maar de binnenkant niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39778916
ik was eerder ook verslaafd aan suiker, ik vrat enorm veel snoep weg, maar mijn lichaam kon er toen al niet meer tegen... Teveel suiker in een keer gaf mij een misselijk, duizelig gevoel enzo...

En na een paar dagen zonder suiker werd ik eerst bloedchagrijnig enzo, pas na een paar weken ging het eens beter...
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:47:43 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_39779085
Ow, ik wacht nog steeds op de dag dat er grotere magnums komen met enkel buitenkant
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:51:40 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39779137
Nou, ik heb me vandaag weer gewogen sinds het begin van het lijnen, 2,5 week geleden.

Resultaat: -0,0.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker motiverend .
pi_39779424
tja, XcUZ_me, dat valt wel tegen dan...

maar is dit de eerste keer dat je in die 2,5 week weegt? Misscihen dat je de eerste week wat bent aangekomen, en dat er nu weer af aan het gaan is...
En wat ga je nu doen dan? Door met Sonja Bakker?
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:12:47 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39779447
Ik heb me op dag 1 gewogen en nu dus vandaag voor het eerst weer sinds die tijd.

Ik weet het niet meer... ik snap het gewoon niet. Heb gewoon niet gezondigd met iets, veel water gedronken en zó veel anders en minder gegeten dan dat ik deed.

Zit echt ff in de put, weet nog niet wat ik ga doen .
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:13:47 #273
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39779459
Blijkbaar werkt voor mij alleen maar echt heel rigoureus lijnen. 's Ochtends één boterham, 's middags één boterham en 's avonds een ontbijtbordje met avondeten .
pi_39779488
dan moet jouw lichaam wel in de spaarstand zijn gesprongen, dat kan gewoon niet goed zijn...
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:18:34 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_39779537
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:15 schreef teigan het volgende:
dan moet jouw lichaam wel in de spaarstand zijn gesprongen, dat kan gewoon niet goed zijn...
In het SB-topic raden ze me juist aan om nóg strenger te gaan zitten.. .
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 09:23:58 #276
43556 miss_dynastie
pi_39779610
Nou, nog strenger heeft geen nut, lijkt me.
Ik zou Sonja Bakker gewoon dumpen en desnoods een ander, wel verantwoord en ook op lange termijn vol te houden dieet gaan doen, zoals bijv. Weight Watchers. Vergt ook discipline, maar je hongert jezelf tenminste niet uit.
pi_39779614
als jij nog minder gaat eten dan 2 boterhammen en een klein bordje avondeten, dan kan je door naar een eetstoornissenkliniek...
pi_39779624
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 07:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Gewoon wat zoetstof erin. Je hoeft jezelf toch niet te kwellen met dingen die je niet lekker vindt?
probleem is, ik heb t nooit lekker gevonden met suiker... of zoetstof, als ik iets wel vies vind is het zoetstof
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 juli 2006 @ 09:25:04 #279
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39779626
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:18 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

In het SB-topic raden ze me juist aan om nóg strenger te gaan zitten.. .
Niet doen meid, echt niet!!! Juist meer gaan eten en dan lekker over zes keer per dag verdelen. Als je nu nog minder gaat eten, raakt je lichaam helemaal in de war.

pi_39779662
Wat raden jullie trouwens aan? elke dag wegen? of elke week?
pi_39779695
Elke week daeri...
Niet elke dag.... Je gewicht schommelt, en als je elke dag weegt dan verbind je veels te veel waarde aan die schommelingen...

Elke week geeft een betrouwbaarder beeld.

Ik mag er nu maar 1 keer in de maand opstaan van vriendje, en dat vind ik wel moeilijk, maar het geeft mij ook wel rust.
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 09:29:15 #282
43556 miss_dynastie
pi_39779713
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:26 schreef daeri het volgende:
Wat raden jullie trouwens aan? elke dag wegen? of elke week?
Ligt er een beetje aan, elke dag wegen moet je wel kunnen 'relativeren'; je bent een mens, je gewicht schommelt, dus als je je een dag aan je dieet hebt gehouden en je bent toch een halve kilo zwaarder de volgende ochtend, dan zou je weleens heel erg kunnen balen. De kunst is dan om te zeggen: dat hoort erbij. Denk je dat je dat wat minder goed kan, dan zou ik eens in de week wegen. Ik zou me trouwens 's ochtends wegen
pi_39779772
Ok, dank je wel, dan ga ik me maar gewoon een keer in de week wegen... aangezien ik 600 gram zwaarder was dan gister

Sochtends wegen doe ik zoiezo
pi_39779809
daeri, goed idee, als je niet kan relativeren dan wordt het nl. al snel twee keer per dag wegen, je hele stemming hangt ervanaf, en dan ben je helemaal niet meer te genieten...

zo ging het bij mij tenminste wel, maarja, ik ben een beetje eetgestoord....
pi_39779881
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:33 schreef teigan het volgende:
daeri, goed idee, als je niet kan relativeren dan wordt het nl. al snel twee keer per dag wegen, je hele stemming hangt ervanaf, en dan ben je helemaal niet meer te genieten...

zo ging het bij mij tenminste wel, maarja, ik ben een beetje eetgestoord....
ik ben ook wel n beetje gestoord hoor... maar mn vriendje wil nu wel erg extreem gaan doen hij wil zichzelf op de 55 hebben, hij weegt nu 68 kilo (woog ooit 85 kilo met 1,78) ... 55 kilo vind ik gewoon niet leuk

Nu heeft ie me wel beloofd niet onder de 60 te gaan, maar hij is nogal eigenwijs
pi_39780107
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:38 schreef daeri het volgende:

[..]

ik ben ook wel n beetje gestoord hoor... maar mn vriendje wil nu wel erg extreem gaan doen hij wil zichzelf op de 55 hebben, hij weegt nu 68 kilo (woog ooit 85 kilo met 1,78) ... 55 kilo vind ik gewoon niet leuk

Nu heeft ie me wel beloofd niet onder de 60 te gaan, maar hij is nogal eigenwijs
Ehm..... mijn vriendje is 50 bij 1.80 en dat is echt veeeeeel te weinig hoor!
65 of 70 zou perfect zijn, dus eigenlijk zit je vriend al heel goed

enne: het is sowieso
pi_39780338
waar zie je die verkeerde sowieso dan staan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 juli 2006 @ 10:05:27 #288
13151 crew  Rewimo
pi_39780414
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:47 schreef Troel het volgende:
Ow, ik wacht nog steeds op de dag dat er grotere magnums komen met enkel buitenkant
Ik vind Magnums ook niks, maar ik hou niet van vanilleijs Maar laatst had ik imitatie van de Lidl, krokante witte chocolade buitenlaag met aardbeienijs middenin. En die zijn echt
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:10:12 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_39780526
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:01 schreef teigan het volgende:
waar zie je die verkeerde sowieso dan staan?
De post erboven van daeri
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39780590
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:32 schreef daeri het volgende:

Sochtends wegen doe ik zoiezo
hier
En het is ook geen zo-ie-zo, zowiezo, so-wie-so, sowiezo, zowieso
Gewoon SOWIESO
Een Germanisme
pi_39780616
eerst woog ik mij elke week, nu doe ik zondagavond en woensdagmorgend
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:15:21 #292
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_39780649
Ik weeg me nu eens per week op de sportschool. Daar ga ik twee keer per week heen, maar 1 keer is 's avonds, dus ik weeg alleen als ik 's ochtends ga, in het weekend.
Thuis spring ik ook nog wel eens op de weegschaal, maar das nog zo'n ouderwetse dus die is niet zo nauwkeurig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 juli 2006 @ 10:18:03 #293
13151 crew  Rewimo
pi_39780705
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:12 schreef freecell het volgende:
hier
En het is ook geen zo-ie-zo, zowiezo, so-wie-so, sowiezo, zowieso
Gewoon SOWIESO
Een Germanisme
Gebruik je toch gewoon überhaupt
pi_39781173
en ik het hele topic afzoeken met de control f...

vandaar dat ik hem dus niet kon vinden.
pi_39782025
wat een gedoe om een woordje zeg
pi_39782110
XcUZ_Me: misschien helpt het voor jou om een dag normaal te eten en twee dagen vrij streng te lijnen? Mijn moeder valt ook vrij moeilijk af en die doet dat altijd zo. Sowieso kan ze dan uitkijken naar haar 'eetdag', waarop ze dus wel wat extra's mag, en het voorkomt dat je stofwisseling vertraagt omdat je dus iedere derde dag genoeg eet.

Verder met SB zou ik niet doen, want je bent nu al teleurgesteld en ik denk dat het erg moeilijk vol te houden is als je nu nog doormoet daarmee. Aan de andere kant, misschien heb je je nu wel gewogen precies op een dag dat je vocht vasthoud oid en vertekent het beeld daardoor?

Hoe vaak sport je? Mss. dat je daarmee je verbranding wat omhoog kunt brengen? Door bijv. krachttraining, want hoe meer spieren, hoe meer energie je verbruikt. Verder verbrand je meer vet met wat minder intensieve activiteiten, zoals wandelen, voor zover ik heb begrepen.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:38:03 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_39783027
Mijn bloedwaardes zijn binnen, uitslagen waren vrijdag gefaxt, alleen niet aangekomen. Da's dus meteen dezelfde dag

Alleen mijn ijzer is dus te laag

http://www.troel.nl/bloedwaardes.xls
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39783462
De mijne ook. Bloedplaatjes contrôle
Alleen bezinking was iets te hoog, maar niks rampzaligs.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:55:08 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_39783641
Sjeen gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 juli 2006 @ 13:57:59 #300
13151 crew  Rewimo
pi_39787308
Zijn hier nog mensen die mijn hiermee kunnen helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')