Voila wat aanpassingen en nu kan iedereen zich erin vinden. opgelost.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Wat zuigt hiphop toch, waardeloze troep, net of het uit de computer komt rollen.
Vroeger had je tenminste van die ouwe toppertjes.
Vroeger was alles beter, zonder hiphop.
BSquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:19 schreef -IksRee- het volgende:
Warren G, Nate Dogg, Tupac en Snoop zijn feitelijk van dezelfde generatie als Eminem etc.
Alleen SugerHillGang en Grandmaster Flash zijn de vorige.
god zij dankquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:21 schreef jimjim1983 het volgende:
A Tribe Called Quest
The Pharcyde
Organized Konfusion
zo maken ze ze niet meer![]()
ja want 50 cent, de black eyed peas en eminem maken veel creatievere, originelere en leukere muziekquote:
hoor je mij niet zeggenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja want 50 cent, de black eyed peas en eminem maken veel creatievere, originelere en leukere muziek
En 50 cent kan tenminste kogels koppenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:39 schreef Apropos het volgende:
50 Cent is intelligenter dan Tupac. Die kon ook niet schrijven, en zat ook nog eens stevig onder de plak bij een van de grootste mafiosi uit de muziekgeschiedenis.
zeg toch niet zulke domme dingen jongenquote:
He, Mr. Knight is da bomb ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:39 schreef Apropos het volgende:
50 Cent is intelligenter dan Tupac. Die kon evenmin schrijven, en zat ook nog eens onder de plak bij een van de grootste mafiosi uit de muziekgeschiedenis.
Nate en Snoop rappen zelfs al jaren mee op Eminem z'n albumsquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
zeg toch niet zulke domme dingen jongen
bedenk eens wanneer die mensen succes hadden.
maar zijn al bezig sinds?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nate en Snoop rappen zelfs al jaren mee op Eminem z'n albums
Ja, de intelligentie straalt er van af. Daar is een groots filosoof of wetenschapper aan verloren gegaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:39 schreef Apropos het volgende:
50 Cent is intelligenter dan Tupac.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:18 schreef Goomba het volgende:
Wat Nederland betreft vind ik dat o.a. Postmen er met kop en schouders bovenuit steekt.
Tuurlijk joh.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:22 schreef Bob-B het volgende:
Het is altijd al een wannabe genre geweest. Pochende mannetjes met alles groot en rijk en duur en mooi en vrouwe en en en... Terwijl ze alles moeten huren voor hun videoclips...
En dan het ergste is dan al die wannabe wannabe's die over straat lopen als een geplukte kip om zoveel mogelijk op eminem te lijker of halve euro.
Jij kan wel huilen trouwensquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:22 schreef Bob-B het volgende:
Het is altijd al een wannabe genre geweest. Pochende mannetjes met alles groot en rijk en duur en mooi en vrouwe en en en... Terwijl ze alles moeten huren voor hun videoclips...
En dan het ergste is dan al die wannabe wannabe's die over straat lopen als een geplukte kip om zoveel mogelijk op eminem te lijker of halve euro.
ah, een kennerquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:22 schreef Bob-B het volgende:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:22 schreef Bob-B het volgende:
We don't die!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Jij komt niet veel verder dan G-Unit of wel
quote:
Afgezien van het fout dat je er compleet naast zit, vergroot je geringe kennis van de Nederlandse taal je geloofwaardigheid c.q. 'cred' geenzins.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:22 schreef Bob-B het volgende:
dat heet grime noobquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:44 schreef FB-aight het volgende:
Wat ik opzich wel goeie hip/hop vind van tegenwoordig is Dizzee rascal...
eigen sound, en lekker ritme
Het valt weldegelijk onder de noemer Hip Hop hoor.quote:
Stoma-gat.. ik ga niet over sub-muziek-soorten lullenquote:
of negermuziekquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:57 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Stoma-gat.. ik ga niet over sub-muziek-soorten lullen
ik gooi het gewoon in 1 soort HIP-HOP
Ook goed, maar dan kan ik opgezwolle/extince er niet bij flikkeren... kan ik ze niet aandoenquote:
mijn genaratie hequote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:52 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jij noemt anders ook old skool en golden age artiesten een en dezelfde generatie
insmeren met schoenpoetsquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:59 schreef FB-aight het volgende:
[..]
Ook goed, maar dan kan ik opgezwolle/extince er niet bij flikkeren... kan ik ze niet aandoen
Je doet me onrecht.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:12 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ja, de intelligentie straalt er van af. Daar is een groots filosoof of wetenschapper aan verloren gegaan.
oplossingquote:
Het enige wat de Osdorp Posse got working for them, is dat ze als eerste waren in Nederland. Voor de rest is het dikke vette schijt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:13 schreef LuNaTiC het volgende:
Black Eyed Peas is ook niet meer wat het geweest is. Met weemoed denk ik terug aan het optreden wat ze gaven in Tivoli in 2001. Was nog in de tijd van hun album Bridging the Gap. Man wat een ongelofelijk vet energiek optreden gaven ze daar.
Hoewel ik hen het succes wel gun ben ik niet echt gecharmeerd van de muziek waar ze het mee doen. Maar goed, denk dat ze lang genoeg underground hebben geploeterd om het te verdienen. Maar de manier waarop
Nu luister ik sowieso al een tijdje weinig hiphop meer (behalve als ik af en toe in zo'n bui ben) en ben ik ook niet echt op de hoogte, maar er moet vast nog wel goeie shit zijn. Maar ben eht verder met de TS eens: de bekende zooi is ook echt pulp.
Maarja, was deze discussie 5 jaar geleden ook al niet?(de Osdorp Posse rappen het al vanaf 1991, dus of het ooit zal veranderen? Naaah... gewoon wat verder zoeken en je vindt vast wel iets.)
het is er wel, maar bar weinigquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:13 schreef LuNaTiC het volgende:
maar er moet vast nog wel goeie shit zijn.
ik vind de roots van die kerk hip-hopquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het is er wel, maar bar weinig
shit zoals roots manuva e.d. vind ik ook geen zak aan.
immortal is lekkerquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:21 schreef LuNaTiC het volgende:
The Roots vind ik juist dan weer een schoolvoorbeeld van goede artiesten met heerlijke hiphop. Die ik ook schaar onder de beste live-acts. Kreeg toevallig een tip van iemand voor goede hiphop: Immortal Technique.
moet zeggen dat dat wel een aanradertje is op hiphop gebied (zegt hij met zijn weggezakte hiphop kennis van vandaag)
Hiphop feestjesquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:24 schreef FB-aight het volgende:
[..]
dat gaat gewoon om de sfeer... heerlijk
Ik vind het persoonlijk echte muziek om een feestje lekker los te maken! i.c.m met wat whisky
osdorp posse rapt al van 1989 in het nederlands , in 1991 kwamn osdorp stijl op djax uitquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:13 schreef LuNaTiC het volgende:
Black Eyed Peas is ook niet meer wat het geweest is. Met weemoed denk ik terug aan het optreden wat ze gaven in Tivoli in 2001. Was nog in de tijd van hun album Bridging the Gap. Man wat een ongelofelijk vet energiek optreden gaven ze daar.
Hoewel ik hen het succes wel gun ben ik niet echt gecharmeerd van de muziek waar ze het mee doen. Maar goed, denk dat ze lang genoeg underground hebben geploeterd om het te verdienen. Maar de manier waarop
Nu luister ik sowieso al een tijdje weinig hiphop meer (behalve als ik af en toe in zo'n bui ben) en ben ik ook niet echt op de hoogte, maar er moet vast nog wel goeie shit zijn. Maar ben eht verder met de TS eens: de bekende zooi is ook echt pulp.
Maarja, was deze discussie 5 jaar geleden ook al niet?(de Osdorp Posse rappen het al vanaf 1991, dus of het ooit zal veranderen? Naaah... gewoon wat verder zoeken en je vindt vast wel iets.)
juist! die sfeer is toch te bruut!?quote:
maar waar zijn tegenwoordig nog leuke hip hop feestjes? ik zie ze nietquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:31 schreef FB-aight het volgende:
[..]
juist! die sfeer is toch te bruut!?
Ik ben op veel houseparty's geweest
en veel hip-hop feestjes
de sfeer is gewoon onbetaalbaar op zo'n hip-hop feest
Erg leuk idd ja... dit doet me nog wel eens terug verlangen naar Tivoli... BEP, GZA, Delinquent Habits, Jurassic 5, Arsonists...quote:
Weet ik... heb alle albums tot aan Harde Kernramp origineel, heb het boek gelezen... dat was verder ook niet mn punt, is me eigenlijk ook niet waard om te bediscussierenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:30 schreef postmortum het volgende:
[..]
osdorp posse rapt al van 1989 in het nederlands , in 1991 kwamn osdorp stijl op djax uit![]()
Dat vinden The Roots ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:22 schreef Bob-B het volgende:
te verquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:43 schreef postmortum het volgende:
in 013 definitie van doopheid is altijd leuk hiphopfeestje![]()
Zijn verkrachting van Move On Up vergeef ik hem nooit.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:47 schreef Pikhoofd het volgende:
Kanye West is wel goed!
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:39 schreef Apropos het volgende:
50 Cent is intelligenter dan Tupac. Die kon evenmin schrijven, en zat ook nog eens onder de plak bij een van de grootste mafiosi uit de muziekgeschiedenis.
Wat is er nou weer mis met The Game??quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt..
50 Cent
Eminem
Black Eyed Peas
The Game
D12
Chingy
Ali B
Brace
Voorgedraaide joints
Ik vind hem goed, is een pure MC die gast.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij heeft een plofkop en hij maakt baggermuziek
Oh, jij bent zoeentje die alleen "Underground" dope vindt, omdat het "Underground is..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij heeft een plofkop en hij maakt baggermuziek
knap van je dat je dat zo zietquote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:17 schreef Mensenkenner het volgende:
[..]
Oh, jij bent zoeentje die alleen "Underground" dope vindt, omdat het "Underground is...
fifty uuuuuuh bentley uuuuuuuuuhquote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:16 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik vind hem goed, is een pure MC die gast.
ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dat trek. dat album van hem vind ik ook dikke baggerquote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:20 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ga eens wat anders downloaden van de Game.
Probeer zijn mixtapes is bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:38 schreef Neleos het volgende:
[..]
Dat vinden The Roots ook
http://www.youtube.com/watch?v=GwEMRGJC44M&mode=related&search=the%20roots
Daarom moet je het juist downloaden, het is heel wat anders als zijn album.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dat trek. dat album van hem vind ik ook dikke bagger
hmmmm. nee dank jequote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:28 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Daarom moet je het juist downloaden, het is heel wat anders als zijn album.
Dan niet, jammer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hmmmm. nee dank jeik vertrouw je niet.
Sinds Q-Tip zich tot de islam bekeerd heeft kan hij geen goed bij mij meer doenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:44 schreef Mensenkenner het volgende:
Maar uiteindelijk moet ik de Topicstarter toch gelijk geven, ATCQ.
The Documentary is een classic.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:26 schreef jimjim1983 het volgende:
ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dat trek. dat album van hem vind ik ook dikke bagger
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:51 schreef mrcool het volgende:
Illmatic!En ik noem de ouwe sjit van de Wu: 36 Chambers, Liquid Swords, Ironman!
![]()
Vooral die van GZA/Genius, Liquid Swords! Daytona 500 van Ghostface is ook zo ubervet!quote:
NWAquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:19 schreef Autodidact het volgende:
Fuck the police! Fuck fuck fuck the police!
[Fuck them motherfuckers!]
Fuck fuck fuck the police!
[Get paid back] You're motherfucking right yo
Ik vind vooral Ironman van Ghosface erg goed assasination day.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:55 schreef mrcool het volgende:
[..]
Vooral die van GZA/Genius, Liquid Swords! Daytona 500 van Ghostface is ook zo ubervet!![]()
GZA rapt daar ook zo vloeiend, moet wel zeggen dat ie live erg tegen viel!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:57 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En dat nummertjje van GZA, duel of the iron mic.
Live vallen er veel tegen, maar ik moet zeggen van alle rapformaties die ik live heb gezien stak de Wu-Tang er toch wel met kop en schouders boven uit.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:01 schreef mrcool het volgende:
[..]
GZA rapt daar ook zo vloeiend, moet wel zeggen dat ie live erg tegen viel!Sowieso ben ik bijna altijd teleurgesteld geweest van live Hip-Hop, behalve de OP dan!
Dat was dus ook precies wat de GZA toen deed, erg zonde en bijzonder arrogant. Kwam op het podium met een minidiscje, rapt 40 minuutjes en is weer weg. Volgens mij was ie ook zo stoned als een garnaal want hij slikte echt complete lappen text in. Helaas heb ik Wu-Tang nooit compleet gezien! Cypress Hill was btw wel echt een showtje van hoge kwaliteit. Het was alleen teringdruk en je viel bijna om van de skunkdamp die er hing!quote:Op zondag 9 juli 2006 00:08 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het lijkt net of al die andere maar effe een programma afwerken en weer naar huis gaan.
Als hij dat deed vind ik dat goed kut voor je, ook ik heb de formatie nooit compleet gezien.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:11 schreef mrcool het volgende:
[..]
Dat was dus ook precies wat de GZA toen deed, erg zonde en bijzonder arrogant. Kwam op het podium met een minidiscje, rapt 40 minuutjes en is weer weg. Volgens mij was ie ook zo stoned als een garnaal want hij slikte echt complete lappen text in. Helaas heb ik Wu-Tang nooit compleet gezien! Cypress Hill was btw wel echt een showtje van hoge kwaliteit. Het was alleen teringdruk en je viel bijna om van de skunkdamp die er hing!
Klopt als een bus! Dat was zo fucking grappig toen. Een maat van me bood hem een paar sucken aan van onze joint. Toen hij een suck had genomen begon hij te hoesten en zei hij dat hij een hekel aan tabak had, dus draaide hij een lekkere blunt voor ons en liet ons wel ff weten hoe hij vind dat skunk gerookt dient te worden, puur dus!quote:Op zondag 9 juli 2006 00:14 schreef MrSASO het volgende:
Die gast van de Pharcyde rookt zeker te weten puur.
quote:Op zondag 9 juli 2006 00:21 schreef mrcool het volgende:
Vrienden van me hadden ooit kaartjes voor wijlen ODB in Paradiso. Eenmaal daar was hij er niet omdat ie het land niet mocht verlaten!
Foundation!quote:
At the speed of lifequote:Op zondag 9 juli 2006 00:26 schreef mrcool het volgende:
[..]
Foundation!En ook Make Or Take van Nine mogen we hier niet vergeten!
Nou inderdaad, die gaan al lang mee zeg.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:34 schreef mrcool het volgende:
Ook mogen we de vroegere nummertjes van Outkast niet vergeten.
Eens, heel erg eens. Grandmaster Flashquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Wat zuigt die nieuwe hiphop toch, 50 Cent, Eminem, Black Eyed Peas (voor zover het hiphop is), waardeloze troep, net of het uit de computer komt rollen. Edit: en niet te vergeten Nederlandse "hiphoppers" als Ali B en Brace.
Vroeger had je tenminste Warren G, Nate Dogg, Sugar Hill Gang, Tupac, Snoop Doggy Dogg, Grandmaster Flash en meer van die ouwe toppertjes.
Vroeger was alles beter, zelfs hiphop.
What the fuck, mijn held, wat doe jequote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Sinds Q-Tip zich tot de islam bekeerd heeft kan hij geen goed bij mij meer doenIk ga immers ook niet naar communistische danwel fascistische muziek luisteren
Award Tour, Wordplay, I left my wallet in El Segundoquote:
quote:Op zondag 9 juli 2006 00:49 schreef VeX- het volgende:
50 uh, bentley uh.
'ya like a kid ya'quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:20 schreef Autodidact het volgende:
Motherfuck Dre
Motherfuck Snoop
Motherfuck Death Row
Yo, and here comes me left blow
'cuz i'm the E-A-Z-Y-E, and this is the season
to let the Real motherfuckin G's in, ya like a kid ya
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:15 schreef pberends het volgende:
Wat zuigt die nieuwe hiphop toch, 50 Cent, Eminem, Black Eyed Peas (voor zover het hiphop is), waardeloze troep, net of het uit de computer komt rollen. Edit: en niet te vergeten Nederlandse "hiphoppers" als Ali B en Brace.
Vroeger had je tenminste Warren G, Nate Dogg, Sugar Hill Gang, Tupac, Snoop Doggy Dogg, Grandmaster Flash en meer van die ouwe toppertjes.
Vroeger was alles beter, zelfs hiphop.
En eminem al jaren op hun albums ?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nate en Snoop rappen zelfs al jaren mee op Eminem z'n albums
Whaaatttt!!!!quote:Op zondag 9 juli 2006 06:14 schreef Campina het volgende:
Wat hebben we aan al die kloterappers in dit topic als we Lil John nog hebben?
yeaaahhhh
4 jaar verschil dus. Das nou niet echt een andere generatie.quote:Op zondag 9 juli 2006 01:52 schreef dontcare het volgende:
[..]
En eminem al jaren op hun albums ?
Ook Eric B kan op een eminem album mee doen , maakt ze nog niet de zelfde generatie ...
Snoop Dogg en Nate Dogg (woef) hadden zo ongeveer hun debuut op The Cronic van Dre en die is uit '91/92 , Eminem begon in '96
Welnee, je vergeet gabber.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:41 schreef Clourhide het volgende:
(De laatste Europese muziekstroming was de Engelse punk in de jaren zeventig, kan je nagaan hoe beroerd het hier is qua muziek in Europa.).
Interessant fenomeen inderdaad. Waar zijn die gebleven...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:21 schreef crackhead het volgende:
Ik vind het maar treurig om te zien dat de hiphop van tegenwoordig de dingen verheerlijkt waar ze zich vroeger juist tegen afzette; domheid, criminaliteit, enz.
Voor een paar euro heb je wellicht de grote namen, maar echte oude hiphop koop je natuurlijk op vinyl.. als je het nog kan vinden.quote:Op zondag 9 juli 2006 01:29 schreef Semargofni het volgende:
Public Enemy, Gang Starr, Ice-T, Talib Kweli, Guru, A tribe Called Quest enz enz.
Nas kan ik ook zeker waarderen, zijn eerste album was misschien het beste maar Stillmatic vind ik zeker gelijkwaardig.
Die shizzle van tegenwoordig luister ik wel gewoon ter afwisseling. Voordeel van al die oude hip hop is dat je die cd`s makkelijk voor een paar euro op de kop kan tikken.![]()
Promoe van the Looptroop heeft aardig wat maatschappij kritische teksten... en vergeet KRS ONE nietquote:Op zondag 9 juli 2006 09:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Interessant fenomeen inderdaad. Waar zijn die gebleven...
The Infamous! Hell On Earth!quote:Op zondag 9 juli 2006 12:17 schreef descendent1 het volgende:
Als je de nieuwe Mobb Deep naast de oude zet danneh..
Kan ik TS alleen maar hartgrondig gelijk geven..![]()
Zo zijn er nog wel meer hoor, Immortal Technique bijvoorbeeldquote:Op zondag 9 juli 2006 12:00 schreef Halsyon het volgende:
[..]
Promoe van the Looptroop heeft aardig wat maatschappij kritische teksten... en vergeet KRS ONE niet
die vent zit bij de scientologyquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:20 schreef VeX- het volgende:
Slick Rick. Wat doet die vent tegenwoordig zeg. Hij moet maar weer eens een classic droppen/
ik vergiste mequote:
quote:Fresh is a Scientologist and has performed for large audiences of Scientologists at the annual Scientology Celebrity Centre Gala in 2004 and 2005. He also recorded on a couple of songs on the Scientology music album "The Joy of Creating" along with Isaac Hayes, Chick Corea, and others.
Dat en het moeten aanschaffen van een extra apparaat voor zover je die dingen nog ergens kan halen. Dus gewoon cd`s voor mij, lekker makkelijk.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Voor een paar euro heb je wellicht de grote namen, maar echte oude hiphop koop je natuurlijk op vinyl.. als je het nog kan vinden.
Ja maar... oude hiphop is niet eens op cd verschenen!quote:Op zondag 9 juli 2006 13:59 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Dat en het moeten aanschaffen van een extra apparaat voor zover je die dingen nog ergens kan halen. Dus gewoon cd`s voor mij, lekker makkelijk.
you got what I need toch?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:13 schreef -Sandstorm- het volgende:
Rob G - XTC I got what you need
Ik hoorde hem eerst ook als hardcore nummer.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:13 schreef -Sandstorm- het volgende:
Rob G - XTC I got what you need
Hoe heet het origineel?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:21 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik hoorde hem eerst ook als hardcore nummer.
Maar het orgineel is toch echt stukken beter.
Eens, die rommel van nu is echt zum kotsenquote:Ouwe hiphop moet terug
Check mijn Top 100 maar ff.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:06 schreef Semargofni het volgende:
Das pas echt old skool.
Noem eens wat artiesten op ?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook niet, het leek in je initiële reactie er een beetje op dat M&M al jaren bezig is en dat hij dus eerder was als de 2 doggs (woef)quote:Op zondag 9 juli 2006 08:32 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
4 jaar verschil dus. Das nou niet echt een andere generatie.
quote:Op zondag 9 juli 2006 12:29 schreef descendent1 het volgende:
En daarbij: Half NWA is zo ongeveer dood; Big Pun ook; en 50 cent nog steeds niet![]()
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt..
50 Cent
Eminem
Black Eyed Peas
The Game
D12
Chingy
Ali B
Brace
Voorgedraaide joints
Da's toch geen hiphop man.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:18 schreef SimtekF1 het volgende:
Mijn all time favo is toch wel Bone Thugs N Harmony/Bizzy Bone.
Nee, jij? Kom op zeg, dat rare snelle semi gezang over zoetzappige beats kan ik geen hphop noemen.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Bone Thugs N Harmony geen hip hop?
Ik neem aan dat je een geintje maakt?
Ja, gezellig nummerquote:Op maandag 10 juli 2006 22:36 schreef Tom32 het volgende:
Die top 100 is..
Cool!![]()
Raw Dope Posse - Listen To My Turbo......... Understand!![]()
OMG.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:37 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nee, jij? Kom op zeg, dat rare snelle semi gezang over zoetzappige beats kan ik geen hphop noemen.
Ik heb het wel eens gecheckt hoor, ieder zijn ding.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:41 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Download deze albums eens, pure old school hip hop.![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 22:48 schreef Tom32 het volgende:
*Zet album op van Kool G Rapp en DJ Polo en verlaat dit topic*
Psies, je vind het mooi of je vind het niet mooi.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:46 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens gecheckt hoor, ieder zijn ding.
En KOM OP. "Pure oldschool hiphop". No fucking way. Wat is je vergelijkingsmateriaal?
Dat is geen old school.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:57 schreef SimtekF1 het volgende:
Als ik het over old school hip hop heb, bedoel ik albums als 36 Chambers van Wu Tang, Eternal East 1999 van Bone, Illmatic van Nas, 2Pacalypse Now van 2Pac.
Dat soort albums.
Okay man, maar als je het over oldschool hiphop hebt, dan heb je het toch echt over de periode van eind jaren 70 tot 1990quote:Op maandag 10 juli 2006 22:57 schreef SimtekF1 het volgende:
Psies, je vind het mooi of je vind het niet mooi.
Als ik het over old school hip hop heb, bedoel ik albums als 36 Chambers van Wu Tang, Eternal East 1999 van Bone, Illmatic van Nas, 2Pacalypse Now van 2Pac.
Dat soort albums.
Tuurlijk, maar ik prefereer toch "boogie down bronx"quote:Op maandag 10 juli 2006 22:58 schreef Tom32 het volgende:
Ja. Moet natuurlijk zijn Kool G rap.
Man Made van Man Parrish is dat ook goed?![]()
Daarom juistquote:Op maandag 10 juli 2006 23:01 schreef TC03 het volgende:
Het is zo eentonig en totaal niet melodieus.
quote:Op maandag 10 juli 2006 23:02 schreef Tom32 het volgende:
36 Chambers is geen rap, als ik eerlijk ben heb ik er nog nooit van gehoord.
Het is een rap album die de boodschap van de 5% en de NOI probeert te vertolken.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:02 schreef Tom32 het volgende:
Ghehe ook goed, maar voor mij is dat old skool.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:00 schreef cosmick het volgende:
[..]
Okay man, maar als je het over oldschool hiphop hebt, dan heb je het toch echt over de periode van eind jaren 70 tot 1990
Dus een auto uit 1990 is voor jou ook een old-timer?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:08 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ghehe ook goed, maar voor mij is dat old skool.
Haha, yeah. Gigolo Toni is in the house..quote:
Hehe bijna.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:12 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dus een auto uit 1990 is voor jou ook een old-timer?
De soundtrack met dat nummer? " Breakdance" toch? Niet in de bioscoop gezien toen maar heb wel de originele VHS-cassettequote:Op maandag 10 juli 2006 23:20 schreef Tom32 het volgende:
heh.. Ollie and Jerry - There's No Stopping us! In de bioscoop gezien toen! Ken je die nog?![]()
Ken je de Soundtrack cosmick?
Dat hoeft niet altijd zo te zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 23:01 schreef TC03 het volgende:
Ik snap niet wat mensen zo waarderen aan hiphop. Het is zo eentonig en totaal niet melodieus.
Ah, "give the dj a break" is toch wel een alltime favorite van mequote:Op maandag 10 juli 2006 23:30 schreef Tom32 het volgende:
Break Machine LOL dat is oud.
Street Dance Street Dance....
Ben tegenwoordig meer Dynamix II > Bass were it hurts!![]()
*niet dat mijn buren dat tof vinden maar ja*
moet je wel van dat typische hoorn geluid houdenquote:Op maandag 10 juli 2006 23:44 schreef Tom32 het volgende:
En het liefst luisteren hierop:
http://www.audiophile.com.au/tnny_specs/prstg_wstmnstr.html
![]()
Strakke Bak!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
moet je wel van dat typische hoor geluid houden
ik luuster het hier op klikkerdeklik
quote:Op maandag 10 juli 2006 23:52 schreef Tom32 het volgende:
[..]
Strakke Bak!![]()
Kom ik met m'n JVC stereo setje 4 x 150 Watt![]()
Heerlijke bassweergave, en zo'n oversized koptelefoon geeft meteen zo'n 'freestyler videoclip' vibe.quote:
Yeah, bevalt prima.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
Heerlijke bassweergave, en zo'n oversized koptelefoon geeft meteen zo'n 'freestyler videoclip' vibe.![]()
praat meneer over nederlandse taal met je 'het' foutquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:40 schreef Mensenkenner het volgende:
[..]
Afgezien van het fout dat je er compleet naast zit, vergroot je geringe kennis van de Nederlandse taal je geloofwaardigheid c.q. 'cred' geenzins.
Die nummers van hem met CL Smooth zijn ook zeer nice.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:12 schreef lodi1979 het volgende:
Wat dachten jullie dan van Pete Rock?????????
Die is pas echt master, vooral de instrumentals (petestrumentals)!!
Trouwens....Artifacts, Grand Puba en Brand Nubian zijn ook vet!!!!!
Thanks , zocht al welke cd ik op zal zetten (nou ja bijna via jou dan )quote:Op maandag 10 juli 2006 22:58 schreef Tom32 het volgende:
Ja. Moet natuurlijk zijn Kool G rap.
Man Made van Man Parrish is dat ook goed?![]()
Cool , ik heb 2 X Magnat Quantum 905 , de bass stampt uit een R.E.L stampede via een Harman Kardon 3480quote:Op maandag 10 juli 2006 23:46 schreef PeZu het volgende:
[..]
moet je wel van dat typische hoorn geluid houden
ik luuster het hier op klikkerdeklik
Toastin'quote:Op dinsdag 11 juli 2006 04:21 schreef sig000 het volgende:
Die oude hiphop is ook maar afgekeken op Jamaica .![]()
In de Bronx was die Jamaicanse shizzle aardig populair en met wat Electronica en goed naar Dub luisteren, hebben ze HipHop uitgevonden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 05:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Toastin'
't Is toch wat anders alhoewel ik wel weet wat je bedoelt.
Violent by Designquote:Op dinsdag 11 juli 2006 04:05 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
noems eens wat goeie albums van jedi mind tricks aub
Jij bent dan ook een klein negertje ik neem het je niet kwalijkquote:
quote:
weet niet of het het origineel is maar Biz Markie -- Just A Friend maakt gebruik van de zelfde sample en komt uit 1988quote:
Ik vind vooral dat ene nummer heel tof. Die ene waarin Vinnie Paz schreeuwt over Mohammed, en dat alleen de Koran gelijk heeft, en dat homo's vies zijn en eigenlijk ook wel dood mogen.quote:
Ik ben even op zoek gegaan en het is Freddie Scott met 'You got what I need'.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
weet niet of het het origineel is maar Biz Markie -- Just A Friend maakt gebruik van de zelfde sample en komt uit 1988
Nou, je hebt zoveel periodes waarin verschillende hiphop gemaakt worden. Tot ca. 1985 had je idd van die tergend lange electro-rap. Ben ik ook niet zo'n liefhebber van, al zitten er wat juweeltjes tussen. De golden era wat mij betreft is vanaf 1985 tot 1990. Toen zijn m.i. alle klassiekers gemaakt. In die periode was ook alles nieuw en werd het hiphopwiel uitgevonden natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ikzelf vind de echte oldschool vaak heel repetetief zeker omdat veel van die nummers ook zo 7-9 minuten duren , toch wel beter dan die baggerzooi van nu (alhoewel er nog wel uitzonderingen als Edan , MF Doom , J-Zone en DJ Format te noemen zijn)
Boogie Down Productions,.. wil always get paid..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
Old Skool
Boogie Down Productions
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt..
50 Cent
Eminem
Black Eyed Peas
The Game
D12
Chingy![]()
Ali B![]()
Brace
Voorgedraaide joints
Brainpower & Herman Van Veen - Dansplaat (remix)![]()
Nee, des te meer mensen het horen des te beter. Vooral voor de artiesten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef cosmick het volgende:
Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:27 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Nee, des te meer mensen het horen des te beter. Vooral voor de artiesten platenbazen.
tsja dat vind ik ook best wel jammer , en al helemaal omdat je wat onbekendere hiphop in de bekende grotere platenzaken amper te krijgen zijn aangezien de distributie van de kleinere labels gaat via de grote labels zodat deze grote labels kunnen bepalen hoeveel platen van de kleinere labels in de winkel liggen , maar dat geld zo'n beetje voor iedere muzieksoort jammergenoegquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Jammer dat mensen die Kayne West "coole shit" vinden te eigenwijs zijn om zich ook in deze namen te verdiepen. Dan hoor je toch wel degelijk kwaliteitsverschil lijkt mij. En het "underground" noemen begrijp ik ook nooit. Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
Dat is evolutie ... jullie zijn veels te conservatief. Stilstand is achteruitgang.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef jimjim1983 het volgende:
naja, voor de artiest zelf is het ook beter. alleen voor de muziek zelf meestal niet
dat is geen evolutie, dat is devolutie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:39 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Dat is evolutie ... jullie zijn veels te conservatief. Stilstand is achteruitgang.
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats dus daar wordt 0% moeite voor gedaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef jimjim1983 het volgende:
naja, voor de artiest zelf is het ook beter. alleen voor de muziek zelf meestal niet
Luister eens www.wefunkradio.comquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef riley het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Ik luister graag muziek uit het genre dat in de 80's geproduceerd is en toen ook nog behoorlijke banden had met het hele electro gebeuren (hiphop-like platen van Herbie Hancock enzo, Rockit b.v). Goed voorbeeldje van wat ik mooi vind is de playlist van die Wildstyle FM zender in GTA VC.
Wat voor een elitaire zinssnede is dit nu weer? Is de massa dom, of ben jij nu zo slim?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef cosmick het volgende:
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats
de massa is domquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:00 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Wat voor een elitaire zinssnede is dit nu weer? Is de massa dom, of ben jij nu zo slim?
we funk is te relaxedquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats dus daar wordt 0% moeite voor gedaan.
Een doorsnee hiphopnummer is niet pakkend genoeg voor de mainstream, dus wordt er beroep gedaan op een pophitje uit de jaren 80 als basis. En uiteraard het liefst zang in het refrein want dat blijft hangen. Een onnozele clip erbij en voila, een hit
Maar het weinig meer met hiphop te doen uiteraard.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:11 schreef klootje het volgende:
als die neger vrij komt,is die CD nie meer gratis.
Mja, spaties, komma's e.d.quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:11 schreef klootje het volgende:
Ik ben een idioot, hiphop is tegenwoordig veel volwassener,ik weet nog wel wat popiejopie shit voor mezelf:
* Brooklyn Zoo, ODB
* Warrior, Lloyd Banks
* Thiefs theme, Nas
* Breathe, Fabolous
* en alles van Paris
nederlandstalig voor de toekomst,KEMPI !!
Das andere shit dan Baas B en Lange jodenerd.
http://www.spinmasters.nl/
klik op downloads, als die neger vrij komt, is die CD nie meer gratis.
Minstens vier nr 1hits zitten erbij, das de nederlandse 50 cent, daar ga je nog van horen, als je TMF of de Box kijkt, tenminste?
quote:Op maandag 10 juli 2006 23:02 schreef Tom32 het volgende:
Ja,dat proberen die watjes uit Diemen zuid en Almere ook?Het lukt alleen niet!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:51 schreef MrSASO het volgende:
Jezus dat nummer van Kempi - Ga ju met du Kempi mee.
Het lijkt wel een Amerikaans top 40 hitje.
quote:
Erik Tabakquote:Op dinsdag 18 juli 2006 05:07 schreef klootje het volgende:
[..]
Ja,dat proberen die watjes uit Diemen zuid en Almere ook?Het lukt alleen niet!
Lul watje wil is beter,misschien omdat ik die teringwout Erik Tabak ken,ik hou nie eens van rap en de boertjes internetnerds hebben weer muil,koop dan lange frans of ali b,wat zal mij het verotten,stelletje boerenrukkertjes.
En ja,Kempi zit vast,iets wat jullie hockeyschoudertashomo's nooit zullen meemaken.
WoenselWest!
HAAHAHAAAAquote:Op dinsdag 18 juli 2006 05:07 schreef klootje het volgende:
[..]
Ja,dat proberen die watjes uit Diemen zuid en Almere ook?Het lukt alleen niet!
Lul watje wil is beter,misschien omdat ik die teringwout Erik Tabak ken,ik hou nie eens van rap en de boertjes internetnerds hebben weer muil,koop dan lange frans of ali b,wat zal mij het verotten,stelletje boerenrukkertjes.
En ja,Kempi zit vast,iets wat jullie hockeyschoudertashomo's nooit zullen meemaken.
WoenselWest!
Klikquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef Zuen het volgende:
[..]
'Raw like cocaine straight from Bolivia' Da Mystery of Chessboxin', geweldig nummer![]()
![]()
Wat een bagger muv van ODBquote:Op woensdag 12 juli 2006 07:11 schreef klootje het volgende:
Die Ts is een idioot,hiphop is tegenwoordig veel volwassener,ik weet nog wel wat popiejopie shit voor jou:
Brooklyn Zoo,ODB
Warrior,Lloyd Banks
Thiefs theme,Nas
Breathe,Fabolous
en alles van Paris
nederlandstalig voor de toekomst,KEMPI !!Das andere shit dan Baas B en Lange jodenerd.
http://www.spinmasters.nl/ klik op downloads,als die neger vrij komt,is die CD nie meer gratis.minstens vier nr 1hits zitten erbij,das de nederlandse 50 cent,daar ga je nog van horen,als je TMF of de Box kijkt ,tenminste?
De gekste NUAquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |