abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:00:11 #251
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39716641
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:44 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ouwe hiphop .

New skool .

Old Skool

Boogie Down Productions
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:22:28 #252
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_39717275
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:29 schreef El_Rolando het volgende:

[..]

Hoe heet het origineel?
weet niet of het het origineel is maar Biz Markie -- Just A Friend maakt gebruik van de zelfde sample en komt uit 1988

ikzelf vind de echte oldschool vaak heel repetetief zeker omdat veel van die nummers ook zo 7-9 minuten duren , toch wel beter dan die baggerzooi van nu (alhoewel er nog wel uitzonderingen als Edan , MF Doom , J-Zone en DJ Format te noemen zijn)
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:37:36 #253
136780 Nosh
hurpdurp
pi_39717702
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:20 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

!! jaaaaaaaaaaaa!
Ik vind vooral dat ene nummer heel tof. Die ene waarin Vinnie Paz schreeuwt over Mohammed, en dat alleen de Koran gelijk heeft, en dat homo's vies zijn en eigenlijk ook wel dood mogen.
Diepe shit hoor.

º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_39717733
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

weet niet of het het origineel is maar Biz Markie -- Just A Friend maakt gebruik van de zelfde sample en komt uit 1988
Ik ben even op zoek gegaan en het is Freddie Scott met 'You got what I need'.

Die plaat van Biz Markie heb ik trouwens net binnengehaald.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:44:48 #255
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_39717945
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

ikzelf vind de echte oldschool vaak heel repetetief zeker omdat veel van die nummers ook zo 7-9 minuten duren , toch wel beter dan die baggerzooi van nu (alhoewel er nog wel uitzonderingen als Edan , MF Doom , J-Zone en DJ Format te noemen zijn)
Nou, je hebt zoveel periodes waarin verschillende hiphop gemaakt worden. Tot ca. 1985 had je idd van die tergend lange electro-rap. Ben ik ook niet zo'n liefhebber van, al zitten er wat juweeltjes tussen. De golden era wat mij betreft is vanaf 1985 tot 1990. Toen zijn m.i. alle klassiekers gemaakt. In die periode was ook alles nieuw en werd het hiphopwiel uitgevonden natuurlijk.

O yeah, Edan, Blueprint, Doom etc zijn great.

Jammer dat mensen die Kayne West "coole shit" vinden te eigenwijs zijn om zich ook in deze namen te verdiepen. Dan hoor je toch wel degelijk kwaliteitsverschil lijkt mij. En het "underground" noemen begrijp ik ook nooit. Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
pi_39718033
Geef mij maar Gem Quarter, Onderhonden, Osdorp Posse, Opgezwolle, Beastie Boys, BodyCount, oude Snoop Doggy Dog, Eminem en Run DMC en ik ben happy.

Kom met Extince, Brainpower (ook al zijn beiden een keer per jaar best aan te horen), Ali B, 50 Cent, etc en je mag het lekker fijn zelf op je eigen mp3 speler op zetten. Ik ga er niet naar luisteren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_39718081
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Old Skool

Boogie Down Productions
Boogie Down Productions,.. wil always get paid..
pi_39718088
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt..

50 Cent
Eminem
Black Eyed Peas
The Game
D12
Chingy
Ali B
Brace
Voorgedraaide joints
Brainpower & Herman Van Veen - Dansplaat (remix)
pi_39722866
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef cosmick het volgende:

Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
Nee, des te meer mensen het horen des te beter. Vooral voor de artiesten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:35:00 #260
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_39723129
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:27 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Nee, des te meer mensen het horen des te beter. Vooral voor de artiesten platenbazen.
pi_39723190
^^^ Kortzichtigheid. Des te meer mensen je product kennen, des te beter het voor je is. Bijbvoorbeeld als je een keer een optreden doet, zullen meer mensen je kennen en kunnen besluiten om hun geld uit te geven.
pi_39723211
Ik ben het er wel mee eens. Ik luister graag muziek uit het genre dat in de 80's geproduceerd is en toen ook nog behoorlijke banden had met het hele electro gebeuren (hiphop-like platen van Herbie Hancock enzo, Rockit b.v). Goed voorbeeldje van wat ik mooi vind is de playlist van die Wildstyle FM zender in GTA VC.
pi_39723218
naja, voor de artiest zelf is het ook beter. alleen voor de muziek zelf meestal niet
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:39:45 #264
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_39723280
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef cosmick het volgende:

[..]

Jammer dat mensen die Kayne West "coole shit" vinden te eigenwijs zijn om zich ook in deze namen te verdiepen. Dan hoor je toch wel degelijk kwaliteitsverschil lijkt mij. En het "underground" noemen begrijp ik ook nooit. Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
tsja dat vind ik ook best wel jammer , en al helemaal omdat je wat onbekendere hiphop in de bekende grotere platenzaken amper te krijgen zijn aangezien de distributie van de kleinere labels gaat via de grote labels zodat deze grote labels kunnen bepalen hoeveel platen van de kleinere labels in de winkel liggen , maar dat geld zo'n beetje voor iedere muzieksoort jammergenoeg

en tsja wat Kayne West betrefd na die draak met adam levine en die verkrachting van dat Curtis Mayfield nummer zou ik het liefst zien dat ie meteen in de stront zakt , mjah
pi_39723283
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef jimjim1983 het volgende:

naja, voor de artiest zelf is het ook beter. alleen voor de muziek zelf meestal niet
Dat is evolutie ... jullie zijn veels te conservatief. Stilstand is achteruitgang.
pi_39723306
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:39 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Dat is evolutie ... jullie zijn veels te conservatief. Stilstand is achteruitgang.
dat is geen evolutie, dat is devolutie.
en conservatief is juist wat past bij de huidige commerciele hip hop.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:41:09 #267
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_39723328
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef jimjim1983 het volgende:
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats dus daar wordt 0% moeite voor gedaan.
Een doorsnee hiphopnummer is niet pakkend genoeg voor de mainstream, dus wordt er beroep gedaan op een pophitje uit de jaren 80 als basis. En uiteraard het liefst zang in het refrein want dat blijft hangen. Een onnozele clip erbij en voila, een hit

Maar het weinig meer met hiphop te doen uiteraard.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:42:10 #268
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_39723365
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef riley het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Ik luister graag muziek uit het genre dat in de 80's geproduceerd is en toen ook nog behoorlijke banden had met het hele electro gebeuren (hiphop-like platen van Herbie Hancock enzo, Rockit b.v). Goed voorbeeldje van wat ik mooi vind is de playlist van die Wildstyle FM zender in GTA VC.
Luister eens www.wefunkradio.com
pi_39723907
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef cosmick het volgende:

Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats
Wat voor een elitaire zinssnede is dit nu weer? Is de massa dom, of ben jij nu zo slim?
pi_39733017
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:00 schreef -Angelus- het volgende:

[..]

Wat voor een elitaire zinssnede is dit nu weer? Is de massa dom, of ben jij nu zo slim?
de massa is dom
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:49:01 #271
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39733081
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef cosmick het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats dus daar wordt 0% moeite voor gedaan.
Een doorsnee hiphopnummer is niet pakkend genoeg voor de mainstream, dus wordt er beroep gedaan op een pophitje uit de jaren 80 als basis. En uiteraard het liefst zang in het refrein want dat blijft hangen. Een onnozele clip erbij en voila, een hit

Maar het weinig meer met hiphop te doen uiteraard.
we funk is te relaxed

google een op de huilende rappers en tjek die raps.... erg grappig
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_39743640
Die Ts is een idioot,hiphop is tegenwoordig veel volwassener,ik weet nog wel wat popiejopie shit voor jou:
Brooklyn Zoo,ODB
Warrior,Lloyd Banks
Thiefs theme,Nas
Breathe,Fabolous
en alles van Paris
nederlandstalig voor de toekomst,KEMPI !!Das andere shit dan Baas B en Lange jodenerd.
http://www.spinmasters.nl/ klik op downloads,als die neger vrij komt,is die CD nie meer gratis.minstens vier nr 1hits zitten erbij,das de nederlandse 50 cent,daar ga je nog van horen,als je TMF of de Box kijkt ,tenminste?

[ Bericht 32% gewijzigd door klootje op 12-07-2006 07:20:17 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 09:51:05 #273
141379 postmortum
Knuffelpool
pi_39745321
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 07:11 schreef klootje het volgende:

als die neger vrij komt,is die CD nie meer gratis.
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_39761059
Straight outta Compton, another crazy ass nigga
More punks I smoke, yo, my rep gets bigger
I'm a bad motherfucker and you know this
But the pussy ass niggaz don't show this
But I don't give a fuck, I'ma make my snaps
If not from the records, from jackin the crops
Just like burglary, the definition is 'jackin'
And when illegally armed it's called 'packin'
Shoot a motherfucker in a minute
I find a good piece o' pussy, I go up in it
So if you're at a show in the front row
I'm a call you a bitch or dirty-ass ho
You'll probably get mad like a bitch is supposed to
But that shows me, slut, you're composed to
a crazy muthafucker from tha street
Attitude legit cause I'm tearin up shit
MC Ren controls the automatic
For any dumb muthafucker that starts static
Not the right hand cause I'm the hand itself
every time I pull a AK off the shelf
The security is maximum and that's a law
R-E-N spells Ren but I'm raw
See, coz I'm the motherfuckin villain
The definition is clear, you're the witness of a killin
that's takin place without a clue
And once you're on the scope, your ass is through
Look, you might take it as a trip
but a nigga like Ren is on a gangsta tip
Straight outta Compton...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')