quote:
weet niet of het het origineel is maar Biz Markie -- Just A Friend maakt gebruik van de zelfde sample en komt uit 1988quote:
Ik vind vooral dat ene nummer heel tof. Die ene waarin Vinnie Paz schreeuwt over Mohammed, en dat alleen de Koran gelijk heeft, en dat homo's vies zijn en eigenlijk ook wel dood mogen.quote:
Ik ben even op zoek gegaan en het is Freddie Scott met 'You got what I need'.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
weet niet of het het origineel is maar Biz Markie -- Just A Friend maakt gebruik van de zelfde sample en komt uit 1988
Nou, je hebt zoveel periodes waarin verschillende hiphop gemaakt worden. Tot ca. 1985 had je idd van die tergend lange electro-rap. Ben ik ook niet zo'n liefhebber van, al zitten er wat juweeltjes tussen. De golden era wat mij betreft is vanaf 1985 tot 1990. Toen zijn m.i. alle klassiekers gemaakt. In die periode was ook alles nieuw en werd het hiphopwiel uitgevonden natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ikzelf vind de echte oldschool vaak heel repetetief zeker omdat veel van die nummers ook zo 7-9 minuten duren , toch wel beter dan die baggerzooi van nu (alhoewel er nog wel uitzonderingen als Edan , MF Doom , J-Zone en DJ Format te noemen zijn)
Boogie Down Productions,.. wil always get paid..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
![]()
![]()
Old Skool
Boogie Down Productions
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Klopt..
50 Cent
Eminem
Black Eyed Peas
The Game
D12
Chingy![]()
Ali B![]()
Brace
Voorgedraaide joints
Brainpower & Herman Van Veen - Dansplaat (remix)![]()
Nee, des te meer mensen het horen des te beter. Vooral voor de artiesten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef cosmick het volgende:
Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:27 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Nee, des te meer mensen het horen des te beter. Vooral voor de artiesten platenbazen.
tsja dat vind ik ook best wel jammer , en al helemaal omdat je wat onbekendere hiphop in de bekende grotere platenzaken amper te krijgen zijn aangezien de distributie van de kleinere labels gaat via de grote labels zodat deze grote labels kunnen bepalen hoeveel platen van de kleinere labels in de winkel liggen , maar dat geld zo'n beetje voor iedere muzieksoort jammergenoegquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Jammer dat mensen die Kayne West "coole shit" vinden te eigenwijs zijn om zich ook in deze namen te verdiepen. Dan hoor je toch wel degelijk kwaliteitsverschil lijkt mij. En het "underground" noemen begrijp ik ook nooit. Hiphop is hiphop en hoort niet thuis in de Top40 toch?
Dat is evolutie ... jullie zijn veels te conservatief. Stilstand is achteruitgang.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef jimjim1983 het volgende:
naja, voor de artiest zelf is het ook beter. alleen voor de muziek zelf meestal niet
dat is geen evolutie, dat is devolutie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:39 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Dat is evolutie ... jullie zijn veels te conservatief. Stilstand is achteruitgang.
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats dus daar wordt 0% moeite voor gedaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef jimjim1983 het volgende:
naja, voor de artiest zelf is het ook beter. alleen voor de muziek zelf meestal niet
Luister eens www.wefunkradio.comquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef riley het volgende:
Ik ben het er wel mee eens. Ik luister graag muziek uit het genre dat in de 80's geproduceerd is en toen ook nog behoorlijke banden had met het hele electro gebeuren (hiphop-like platen van Herbie Hancock enzo, Rockit b.v). Goed voorbeeldje van wat ik mooi vind is de playlist van die Wildstyle FM zender in GTA VC.
Wat voor een elitaire zinssnede is dit nu weer? Is de massa dom, of ben jij nu zo slim?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef cosmick het volgende:
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats
de massa is domquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:00 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Wat voor een elitaire zinssnede is dit nu weer? Is de massa dom, of ben jij nu zo slim?
we funk is te relaxedquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:41 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. De massa begrijpt niets van beats dus daar wordt 0% moeite voor gedaan.
Een doorsnee hiphopnummer is niet pakkend genoeg voor de mainstream, dus wordt er beroep gedaan op een pophitje uit de jaren 80 als basis. En uiteraard het liefst zang in het refrein want dat blijft hangen. Een onnozele clip erbij en voila, een hit
Maar het weinig meer met hiphop te doen uiteraard.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:11 schreef klootje het volgende:
als die neger vrij komt,is die CD nie meer gratis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |