quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:11 schreef Belana het volgende:
ja, net als anitra laatst, je bent er als mama zo trots op dat je het liefst ieder plasje even komt melden hierhet is zo'n mijlpaal he
Ik heb ooit voor mezelf een vergelijkbaar iets gehad. Verzekering wilde revalidatie niet betalen en toen heeft de revalidatiearts een brief geschreven naar de verzekering en toen kon het ineens wel. Soms proberen die lui het gewoon. Heel erg vervelend is dat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:25 schreef Githa het volgende:
Ik wacht tot dinsdag, dan hebben we een afspraak bij zijn arts dan gingen we het vervolg van die spalk ivm met de nieuwe operatie toch bespreken dus dan vraag ik gelijk over de verzekering en of zij daar iets in kan betekenen.
Is dat zo Githa? moet je binnen een bepaald termijn bezwaar aantekenen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:07 schreef marit1978 het volgende:
ideetje *kom even uit lurkstand* :
is er max.termijn waarbinnen je bezwaar moet aantekenen?
Zo ja, laat vast schriftelijk weten dat je bezwaar wil aantekenen maar dat je om verlenging van die termijn vraagt ivm vakantie van behandelend arts !
Ik als arts, zou geen moment twijfelen de discussie met VGZ aan te gaan !
dat lijkt me ook een grappig gezicht om te zienquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:49 schreef poemojn het volgende:
Maxim
Myrthe tilde haar loopfietsje ook eerst op en ging er dan mee lopenmaar ze heeft 't uiteindelijk toch nog doorgekregen.
Dat kregen wij bij Isis ook te horen. Maar aangezien we bij Geove (waar mijn partner toen nog verzekerd was) wilde laten betalen voor tandartskosten terwijl het kind nog geen tand in dr mond had zitten. Na telefonisch kontakt met Geove bleek dit voor orthodontie te zijn (meen ik iets van 7 of 8 euro in de maand). Ik was het hier niet mee eens omdat het nog wel erg lang duurde voordat ze ubehaupt voor een beugel in aanmerking zou kunnen komen en alles toch al steeds op de schop ging. Uiteindelijk heb ik haar bij mijn verzekering kunnen onderbrengen. Het is dus een regel waar ze wel onderuit kunnen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:17 schreef Githa het volgende:
Ja mijn vriend is verzekerd bij het VGZ, ik bij het CZ en in eerste instantie wilde we Jordy bij mij laten bijschrijven maar dat kon dus niet omdat je kind bij de hoogste verdiener bij geschreven moet staanwaarom dat is...
En Glenn vlak eronder...quote:
Wat super, die uitnodiging! Echt heel leuk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:52 schreef Sjeen het volgende:
Mag ik Isa's uitnodigingetje even hier spammen
[afbeelding]
Ow, peuterspeelzaal, dat wil ik misschien ook nog gaan regelen...
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:52 schreef Sjeen het volgende:
Mag ik Isa's uitnodigingetje even hier spammen
[afbeelding]
Ow, peuterspeelzaal, dat wil ik misschien ook nog gaan regelen...
Yep. That'll do itquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Luchtbel het volgende:
Maar ja 'sorry lieve mama' en ik ben het weer vergeten.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Is ook wel zo. Ik heb alleen nu niet altijd de gelegenheid om op die manier in te griipen (Glenn heeft een zusje van bijna 9 maanden) en dan verval ik gauw in: Glenn hou op. Hou nou op. Glehèèèn!! (x10)
Ik zie Jolie al helemaal tussen andere peuters.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie gaat in principe per februari naar de peuterspeelzaal. Dan is ze 2,5 jaar oud maar ik weet nog niet of ik haar dan groot genoeg vind voor een klasjesiets. Anders stellen we het nog een half jaar uit.
Ja ik dus helemaal niet. Weet wel dat het niet schools is. Maar ik zie haar nog niet in een groepje om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:18 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik zie Jolie al helemaal tussen andere peuters.Het is echt niet te schools hoor. Wel het in de kring zitten om samen wat te drinken, maar verder is het meer samen apart spelen. Beetje verven, plakken, in de zandbak, puzzelen, voorgelezen worden, etc.
Hier nog een echt meisje. Meneer weet mensen feilloos om zijn vingertje te winden door lief te lachen en grappig te doen. Maar als het moet is het een echte knul. Racen op zijn auto, zand eten, door de modder rollen en knokken met zijn vriendjes als hij niet met het autootje mag spelen waar hij zijn zinnen op heeft gezetquote:Op zondag 9 juli 2006 20:36 schreef Belana het volgende:
Renz, dan is Liam ook een echt meisjeje moet eens zien hoe die zijn gedrag in kan zetten om iets voor elkaar te krijgen
met zijn mooie lange wimpers knipperen, zijn liefste zachtste stemmetje opzetten, alles wordt uit de kast getrokken hoor
Ow dat klinkt echt supergoed iddquote:Op zondag 9 juli 2006 21:08 schreef m@x het volgende:
[..]
Hier nog een echt meisje. Meneer weet mensen feilloos om zijn vingertje te winden door lief te lachen en grappig te doen. Maar als het moet is het een echte knul. Racen op zijn auto, zand eten, door de modder rollen en knokken met zijn vriendjes als hij niet met het autootje mag spelen waar hij zijn zinnen op heeft gezet![]()
Klinkt stom maar hij is zo schattig samen met zijn vriendjes: Sheng (Chinees), Soll (half Ghanees/half Nederlands) en dan Kai (spierwit met rood haar). Als ze met z'n drietjes als prinsjes in de bolderkar worden rondgereden ben ik echt superverliefd.
Ooh jee, cas was niet gecharmeerd van zijn nieuwe bed?quote:Op zondag 9 juli 2006 22:07 schreef moussy het volgende:
Hier liggen er 2 heel pedagogisch op de bank te slapenCas wil niet in zn nieuwe bed en Peet was moe van een dagje België
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
Wat een lief bedje is dat zo Moussy, mooi dat grijs.
echt een cassie-bed is het geworden. Er moet nog 1 laagje verf op van de week, Peet vond het nodig om met zn legerkisten de boel kaal te schrapenquote:Op zondag 9 juli 2006 23:05 schreef Luchtbel het volgende:
Wat een lief bedje is dat zo Moussy, mooi dat grijs.
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:02 schreef Belana het volgende:
ben benieuwd hoe hij reageert als ie wakker wordt mous
Ja dat hebben ze.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:55 schreef Sjeen het volgende:
Hebben psz's ook vakantie?
Maar volgens mij doen ze dat op het KDV ook. Ze eten 's ochtends samen fruit en krijgen er een beker drinken bij.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:57 schreef Spuuglokje het volgende:
PSZ is iets schoolser (door dat in de kring drinken).
Thanks, dan hoef ik nu niet te proberen te bellen.quote:
Nou, dan is het toch nog goed afgelopenquote:Op maandag 10 juli 2006 09:00 schreef moussy het volgende:
[..]
het eerste wat hij heel duf zei was; mooi bed he, Cassie bed!
Bij ons ook en er wordt ook al gezamenlijk getekend en geschilderd dus wat dat betreft zie ik geen verschil.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar volgens mij doen ze dat op het KDV ook. Ze eten 's ochtends samen fruit en krijgen er een beker drinken bij.
Ja maar dat is toch ook gewoon zo. Jij bent hun moeder en je kent ze precies en kan waarschijnlijk aan elk geluidje horen wat er aan de hand is. Een ander heeft dat toch minder. Dat betekent niet dat je ze niet een keer een nachtje ergens anders onder kan brengen, maar je moet je er niet voor schamen hoor.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:40 schreef Suzanna het volgende:
Ik zit ook al een tijdje eraan te denken om Noa er in te schrijven. Ik moet wel even over een (zeer hoge) drempel heen stappen, want ik ben een echte thuisblijfmoeder en heb dus zelfs moeite met een weekendje weg zonder de kids... (aankomend weekend!!!) niet het alleen zijn met mn man, maar vooral het feit dat je de kindjes aan de zorgen van iemand anders toevertrouwt. Eigenlijk best erg, dat ik denk dat ik het het beste kan
...
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat het oogmerk van KDV en PSZ anders is. KDV is bedoeld als opvang; daarbij is het handig om de dag op een bepaalde manier te organiseren en dat is en wat schoolse organisatie.
De PSZ heeft als doel kinderen (voorzichtig) voor te bereiden op de basisschool. Bij de laatste gaat het dan vooral om dingen als het leren je stoel in de kring te zetten, daar een tijdje samen te zitten en je aandacht bij een (kort) verhaal of spel te houden.
Githa, een tip: als je Jordy wilt overschrijven moet je dit voor 1 november regelen. Daarna kun je niet overstappen en zit je er weer voor een jaar aan vast.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:19 schreef Githa het volgende:
Dat staat helemaal niet eens op de brief, er staat als ik bezwaar wil maken dat ik met het bovengenoemde nummer moet bellen, maar als ik dat bel dan weten die mensen van niks. Zij bespreken dit soort dingen niet telefonisch en dus kreeg ik een adres voor 'klachten' om mijn bezwaar bij aan te tekenen.
Standaard is dat toch iets van 6 weken?
Dinsdag hebben we een afspraak bij de chirurg staan dus dat is al redelijk snel en dan hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben en anders schrijf ik dan een brief met aanvraag voor uitstel ofzo.
Vervelend zo in vakantie periode.
Vandaag is mijn vakantie ingegaan, lekker begin zobeide ziek, vriend die ineens niet met zekerheid 3 weken vrij krijgt ivm zorgverlof in september en dan dit weer vandaag
BAH!
Op wateringen mag je je kind na z`n tweede verjaardag in komen schrijven en vaak kunnen ze dan 3 maanden later al terecht. Ze zijn heel lief daar, Tom gaat er 2 ochtenden heenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.
Bij ons KDV komen de peuters uiteindelijk in de peuter plus groep en dat is om ze voor te bereiden op de basisschool. Is er bij jullie ook niet zoiets op het KDV?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:51 schreef m@x het volgende:
Kijk, dat vind ik dus wel weer een goede reden om Kai toch één of twee ochtendjes per week naar de PSZ te brengen. Ik moet toch maar eens uitzoeken hoe dat hier werkt.
Foto'squote:Op maandag 10 juli 2006 15:04 schreef senesta het volgende:
Whaah, samara was kappertje aan het spelen vanmiddag en ik was uiteraard het min of meer onvrijwillige slachtoffer.
Na een telefoontje moest ik rennen naar een afspraak.
Ik vond wel dat ik de nodige aandacht trok maar niet echt bij stil gestaan.
Kijk ik net in de auto in mijn achteruitkijkspiegel zie ik in mijn haar al mijn dochters vrolijk gekleurde speldjes zitten.
Nou heb ik rood haar en dan ook nog groene, rode, roze, gele speldjes in mijn haar met meisjes en insectjes erop, dat vonden mensen best wel apart![]()
Ohw, thnxquote:Op maandag 10 juli 2006 11:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Githa, een tip: als je Jordy wilt overschrijven moet je dit voor 1 november regelen. Daarna kun je niet overstappen en zit je er weer voor een jaar aan vast.
Kinderen van 4 zijn toch wel leerplichtigquote:Op maandag 10 juli 2006 22:32 schreef poemojn het volgende:
Beterschap Jordy
Myrthe vindt de psz ook leuk, ze gaat er alleen naar toe voor het contact met kinderen. Daar was ze echt erg aan toe. Het op-school-voorbereiden vind ik niet echt nodig voor een tweejarige (en in principe ook niet voor een driejarige; vierjarigen hebben geen leerplicht dus kun je zelf al steeds thuishouden evt en dus uitgebreid laten wennen). Maar ze doet er wel gezellige dingen en voorlopig is 't een prima oplossing voor ons.
Nee vanaf de eerste dag van de maand na de 5e verjaardag zijn ze leerplichtig.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Kinderen van 4 zijn toch wel leerplichtig![]()
Kan me in ieder geval herinneren dat ik me daar flink over opgewonden heb destijds.
Ik zou willen schrijven dat ik het me kan voorstellen, maar dat klopt niet... want ik kan me er helemaal geen voorstelling van maken hoe het is...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:20 schreef Bar_en_Mar het volgende:
slaap niet meer zo lekker snachts, val meestal tegen 5en in slaap
Ik wil hier even op reageren. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en een KDV is echt niet enkel gericht op opvang. Er wordt een deel van de opvoeding overgenomen, kinderen groeien meer in hun sociale ontwikkelingen, en op een ukken en peutergroep worden ze net zo goed voorbereid op de basisschool door spellen, activiteiten en dingen zoals memory, leco en dat soort dingen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef sombie het volgende:
Ik denk dat het oogmerk van KDV en PSZ anders is. KDV is bedoeld als opvang; daarbij is het handig om de dag op een bepaalde manier te organiseren en dat is en wat schoolse organisatie.
De PSZ heeft als doel kinderen (voorzichtig) voor te bereiden op de basisschool. Bij de laatste gaat het dan vooral om dingen als het leren je stoel in de kring te zetten, daar een tijdje samen te zitten en je aandacht bij een (kort) verhaal of spel te houden.
O, zo bedoel ik het zeker niet! Het is meer dat de PSZ daar specifieker op is gericht en soms ook in samenwerking met een plaatselijke basisschool.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:47 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik wil hier even op reageren. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en een KDV is echt niet enkel gericht op opvang. Er wordt een deel van de opvoeding overgenomen, kinderen groeien meer in hun sociale ontwikkelingen, en op een ukken en peutergroep worden ze net zo goed voorbereid op de basisschool door spellen, activiteiten en dingen zoals memory, leco en dat soort dingen.
Misschien dat ik deze post ( en anderen) wel verkeerd interpreteer, maar het komt op mij over alsof een kinderdagverblijf maar als een oppasplek is, waar het personeel een beetje de hele dag op kinderen past en verder niks. Maar herstel mij als ik het verkeerd zie.
Wat een leuke foto's!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:49 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie was vannacht jaloers, vreselijk jaloers. Nog nooit meegemaakt. Ze heeft het wel eens als andere kinderen bij mij zitten ofzo maar vannacht was het echt zielig. Er was weer eens ruzie midden in de nacht en schijnbaar ging het niet zo zachtjes. Jolie wakker en ineens realiseerde ze zich dat zij niet meer bij mij op de kamer slaapt en hij wel. Tranen, dikke tranen boven een hemd en onderbroek op het randje van haar bed. 'Jullie samen. Jolie alleen' Ik kon het niet goed oppakken vannacht dus zei alleen maar domme dingen waar ze nog harder van moest huilen. 'Jolie samen liggen. Jolie hejemaal alleen' Gelukkig konden we d'r haar grote bed weer door te zeggen dat grote meisjes altijd in roze bedden slapenMaar toen we vanmorgen dit zagen liggen, liepen de tranen over m'n wangen. Ze is wel groot maar ook nog zo ontzettend klein eigenlijk.
En toen moest ze wakker gemaakt worden en draaide ze zich mopperend om. Te lief gewoon.
Het scheelt niet een hele operatie want hoe dan ook moet hij nog een keer geopereerd worden aan dit handje, maar wel de complexiteit ervan en natuurlijk het genezings procesquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:56 schreef bixister het volgende:
githa wat goed dat er zoveel verbetering bleek te zijn bereikt met die spalk. zou echt heerlijk zijn als dat een hele operatie zou schelen.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef Anitra het volgende:
Ik mis Ladybos, zou ze op vakantie zijn?
goedquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:10 schreef poemojn het volgende:
Hoe gaat het slapn nu eigenlijk Moussy?
Ze weet precies hoe ze je om de vinger moet winden hoor... Of heel hard lachen , of kusjes geven , bij papa een vinger in de neus steken of op de neus duwen en dan toet zeggen...quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:12 schreef poemojn het volgende:
Isisje moet wel onder de indruk zijn van je moeder als die boos wordt
Misschien het gevoel dat ze los zit?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:03 schreef Luchtbel het volgende:
Ja hebben we geprobeerd en ook andersom. Dus hij met haar op de fiets. Maar ze vindt het echt heel eng, ze zegt ook dat ze bang is maar ja uitleggen waarom kan ze natuurlijk nog niet.
En als ze er een ander kindje in ziet?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:34 schreef Luchtbel het volgende:
Ik denk niet dat het aan mij ligt want bij mijnwil ze dus ook niet. De eerste keren is ze er in gezet pas later omdat ik bang was dat ik d'r anders zou schoppen
lomp opstappen
Er naast lopen ook al geprobeerd. Fietsen en hand vasthouden, één hand aan stuur andere hand op knie. Maar niks helpt. Het is ook best een diep stoeltje waar ze nog best weggezakt in zit. Dus niet echt boven de fiets ofzo. Ik weet het ook niet. Blijven proberen misschien. Maar ja zielig.
Tot hoe lang zijn ze eigenlijk besmettelijk?quote:Op maandag 17 juli 2006 08:35 schreef moussy het volgende:
Ach, mijn kleine Cassie heeft de waterpokken. Gister kwamen de "muggenbulten" van het ene op het andere moment opzetten, Peet zei nog tegen Cas dat die ròtmuggen hem wel heel erg te pakken hadden genomen, tot we ook blaasjes zagen![]()
Nu weten we meteen waarom hij zo hangerig en jengelig was de laatste dagen en waarom hij steeds zere plekkies in zn mond heeft... daar zitten ze ook. Ik moet straks toch naar de tandarts, ff vragen wat er tegen te doen is. Wat was er nou ook al weer met een badje, havermout of zo? Is dat ook in een flesje te koop, of moet ik echt om havermout gaan?
* herkentquote:Op maandag 17 juli 2006 12:45 schreef snoopy het volgende:
Ja, soms vergeet je dat ze dingen natuurlijk allang zelf kunnen
Stom is dat hè? Maar vooral nu probeer ik hem zoveel mogelijk zelf te laten doen.
Maar ja, als hij niet mee wil werken moet je soms wel eens iets afdwingen.
quote:Op maandag 17 juli 2006 14:43 schreef bixister het volgende:
dacht hij niet te herkennen te zijn, zo grappig.en dan tussendoor steeds snel even de helm af en ons geruststellen: "ik was het maar hoor, Piet!"
![]()
Ik heb er laatst naar gevraagd bij de apotheek en daar zeiden ze dat ze niks hadden voor dreumesjes....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:37 schreef Snowwww het volgende:
Zo, nog een weekje en dan zitten we in Frankrijk! Nu ben ik vandaag op zoek gegaan naar muggenmelk, maar diegene die ik heb gevonden zijn voor kindjes vanaf 3 jaar.. En ik weet zeker dat er dazen en muggen zitten op de plek waar we naar toe gaan (opa en oma zijn al helemaal lek gestoken) dus ik wil wel zulk spul hebben. Hebben jullie ervaring met muggenmelk voor een kindje van net 1?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |