abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:17:27 #51
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39617901
Op deze leeftijd gaan ze ook totaal op in waar ze mee bezig zijn. Je moet dan zo wat recht in hun gezichtsveld gaan staan en dat wat ze doen onderbreken. Dan krijg je pas de aandacht. Het is zo vermoeiend inderdaad. Ik betrap me er ook nog regelmatig op dat ik op afstand iets roep en niet doordring. Dan denk ik later...ach dommerik...loop er dan ook naar toe. Dan ziet ze je en hoort ze je dus ook eerder...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:23:38 #52
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39618046
Ja EW, ik heb dat ook soms. Ik moet soms ook in een uur tijd gewoon wel honderd keer 'even wachten' zeggen. Ook zoiets. Maar ja 'sorry lieve mama' en ik ben het weer vergeten.

Jolie gaat in principe per februari naar de peuterspeelzaal. Dan is ze 2,5 jaar oud maar ik weet nog niet of ik haar dan groot genoeg vind voor een klasjesiets. Anders stellen we het nog een half jaar uit.

Rottdog ik snap trouwens dat je er over gaat nadenken hoor. Jolie weegt 13,5 kilo en die ziet er net zo uit als Zoe vind ik zo ongeveer. Lijkt me gewoon zo gek soms dat het dan toch zo kan verschillen.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:24:13 #53
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39618060
Is ook wel zo. Ik heb alleen nu niet altijd de gelegenheid om op die manier in te griipen (Glenn heeft een zusje van bijna 9 maanden) en dan verval ik gauw in: Glenn hou op. Hou nou op. Glehèèèn!! (x10)
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:25:53 #54
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39618110
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Luchtbel het volgende:
Maar ja 'sorry lieve mama' en ik ben het weer vergeten.
Yep. That'll do it
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:57:04 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39618961
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Is ook wel zo. Ik heb alleen nu niet altijd de gelegenheid om op die manier in te griipen (Glenn heeft een zusje van bijna 9 maanden) en dan verval ik gauw in: Glenn hou op. Hou nou op. Glehèèèn!! (x10)
Herkenbaar . Als Dreumes begint te gillen roep ik al in een soort reflex "Freek! Hou daar mee op!" Terwijl ik niet eens zie wat er gebeurt, en Dreumes errug goed in de drama modus kan.
Ik zou toch beter moeten weten, zelf oudste kind zijnde
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:34:55 #56
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39621839
Rotdog!
Kijk hier 's -> *klik*

Alle zieke kindjes..
Alle kindjes die iets op potjes en wc's doen

.

Over potjes en wc's... Vandaag waren we bij opa en oma en hij deed het zooooooooooooooooo goed!.
Wilyan heeft de hele dag een boxertje aangehad en dat ging perfect. Er stond buiten een potje, daar zat hij af en toe wel even op maar hij deed er niks. Nee, want als hij écht moest, MOEST hij naar de wc!
Één keertje ging het mis. Maar dat was de schuld van opa, die was beneden naar de wc geweest, en daar is dan niet meer te wezen. Dus Wilyan moest naar de wc boven en dat naar boven klimmen samen met heel hoge nood ging dus mis. Het arme mannetje was er zo sneu van.. Maar hij kreeg voor elke keer dat hij wat op de wc (of potje) deed een dropje van oma (thuis een sticker op zijn (nu 15) P&P-kaart) Omdat er na het ongelukje nog wel twee drupjes in de wc beland zijn kreeg hij dus ook nog een dropje en daar werd hij toch wel iets vrolijker van. Daarna heeft hij ook nog een klein rondje met oma, pappa en 'tante' L. gewandeld zonder luier om..

Maar O wat ben ik trots!
Bijna de hele dag in een boxertje, plassen poepen op de wc en ook nog zonder WCbril-verkleiner!

Ik ben zo trots..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:18:21 #57
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39636353
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie gaat in principe per februari naar de peuterspeelzaal. Dan is ze 2,5 jaar oud maar ik weet nog niet of ik haar dan groot genoeg vind voor een klasjesiets. Anders stellen we het nog een half jaar uit.
Ik zie Jolie al helemaal tussen andere peuters. Het is echt niet te schools hoor. Wel het in de kring zitten om samen wat te drinken, maar verder is het meer samen apart spelen. Beetje verven, plakken, in de zandbak, puzzelen, voorgelezen worden, etc.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 17:20:08 #58
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39636408
Kan me helemaal voorstellen dat je trots bent, Noli!
pi_39636948
Djen en Djulian zijn in de tuin aan het spelen en Djen d'r vriendje woont 3 huizen verder en zijn ook in de tuin. Djulian hoort ze roepen en roept terug: Ben jij nou?
Ineens flapt hij allemaal zinnetjes eruit

Het verjaardagskado van mijn ouders staat inmiddels in de gang, mijn moeder kwam het vanmorgen vast brengen. Hij heeft het Blimp bed gekregen, alleen het mastrasje hoeven we zelf te halen

[ Bericht 1% gewijzigd door Anitra op 08-07-2006 19:27:37 ]
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:40:43 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_39638275
vandaag heeft Liam geen zin in het potje. hij heeft al geplast zegt ie! beejte luiigheid geloof ik. we zijn door omstandigheden niet toegekomen aan onderbroekn kopen, daar baal ik wel van, want ik denk wel dat dat helpt. misschien dat ik mijn moeder even inschakel dat zij even met hem onderbroeken gaat kopen
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 juli 2006 @ 10:57:01 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39653798
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:18 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik zie Jolie al helemaal tussen andere peuters. Het is echt niet te schools hoor. Wel het in de kring zitten om samen wat te drinken, maar verder is het meer samen apart spelen. Beetje verven, plakken, in de zandbak, puzzelen, voorgelezen worden, etc.
Ja ik dus helemaal niet. Weet wel dat het niet schools is. Maar ik zie haar nog niet in een groepje om eerlijk te zijn.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:45:12 #62
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39655842
Waarom eigenlijk niet Luchtbel?
  zondag 9 juli 2006 @ 12:55:59 #63
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39656067
Gewoon om hoe ze is, kan ik niet uitleggen verder.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:18:00 #64
105888 renzell
pi_39656607
Oke, was gewoon benieuwd.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:20:20 #65
105888 renzell
pi_39656677
Maar ik snap ook dat dat soort dingen soms gewoon niet te benoemen zijn, dat je gevoel je er blijkbaar iets over vertelt, waar je niet perse de woorden voor hebt. Ik vroeg het me vooral af, omdat ik juist niet kan wachten tot Juul naar een klasje mag. Voor hem zou het echt heel goed zijn denk ik. Gewoon, om hoe hij is.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:24:00 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39656756
Hoe bedoel je dat dan?
  zondag 9 juli 2006 @ 13:28:11 #67
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39656871
Tom groeit als kool
Hij is al een kilo zwaarder, krijgt weer wat spek op zijn lijfje en een gezonde blos op zijn bolle wangetjes
Hij valt nog steeds overal in slaap en is steeds bek-af maar dat vind ik logisch, alle moeheid komt er nu uit nu het eindelijk kan.
Zijn stem klinkt nog wel vreemd, heel hoog en schril maar het schijnt dat dat nog bijtrekt.

Het bent meloen
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:30:53 #68
105888 renzell
pi_39656943
Nou, Juul is een heel extravert en gretig jongetje. Hij wordt echt gelukkig van het samenzijn met andere kindjes. Onder andere daarom denk ik dat het goed voor hem is om in een groep te zijn. Wij passen thuis om de beurt op Juul en hij is vooralsnog dus nooit naar een oppas of kinderdagverblijf geweest. Deze week pas gaat ie voor het eerst (naar een oppasmoeder waar ook wat andere kindjes zijn). Ik weet niet. Het is gevoelsmatig, zoals je al zegt, moeilijk te omschrijven. Maar ik denk dat het voor Juul goed zou zijn, echt goed. Hij haalt zo veel uit andere mensen. Sja, hoe zeg ik dat beter? Hij bloeit echt op als hij contact kan maken. Met kindjes of grote mensen, altijd en overal. Zoiets. Ik kan het ook niet beter benoemen dan dat.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:40:40 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39657170
Nou ik denk dat je het prima zegt hoor. Ik dacht al dat je zoiets bedoelde.

Jolie is natuurlijk al vier dagen weg en soms vijf. Daarom gaat ze ook niet in oktober al en in januari nemen ze geen nieuwe kindjes aan. Zo vlak na de feestdagen enzo. Februari dus.
Jolie is lief en sociaal maar kan soms moeilijk in groepjes meegaan. Ze snapt ook vaak dingen niet en houdt niet van dichtbij vaak. Voorbeeldje op verjaardagsfeestje van driejarige dochter van vriendin: Jolie wil niet meedoen met zakdoekje leggen, snapt waarom iedereen gaat zitten. Moet huilen. Jolie wil niet meedoen met euhm ik weet niet meer hoe dat heet, maar kindjes pakken hand in kring en gaan zo heen en weer huppelen. Jolie moet huilen: doen ze nou? zjelie nee hand pakken.
Jolie moet soms midden in de stad op de grond gaan liggen om te voelen aan klinkers terwijl er omheen allemaal andere stenen liggen. Is gek, kan je daar wel op lopen? Veel dingen wil ze alleen op haar manier en zelf daarom, niemand mee bemoeien. Misschien juist goed om in een groep te gaan. Daarom gaat ze ook. Maar als het niet gaat om dit soort dingen, hoeft ze daar van mij nog niet over heen te komen. Nog te klein vind ik.
Snap je een beetje wat ik bedoel nu?

Julius in een klasje man man tot laatst dacht ik nog steeds aan die kleine baby bij Julius.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:41:32 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39657192
Coolbabe wat fijn!
pi_39657310
Volgens mij zijn dat ook vrij ingewikkelde spelletjes voor een psz. Tenminste ik geloof niet dat ze dat soort dingen bij Myrthe's groep doen. Al zijn dat ook alleen 2-jarigen natuurlijk. Voor hen wordt alles heel vrijblijvend gehouden, wil je geen werkje doen dan mag je lekker zelf spelen. Alleen drinken en verhaaltje luisteren gaat wel echt in groepsverband dacht ik. De groep driejarigen krijgt wel al meer echte opdrachtjes maar is daar gewoonlijk wel aan toe volgens de juf. En verder is er ook niveauverschil bij dingen als bijv plakken, de 2-jarigen krijgen voorgescheurde stukjes, en de 3-jarigen mogen zelf scheuren (en ook knippen dacht ik, en met prikpennen spelen). Verder is 't speelgoed wat ze er hebben niet erg ingewikkeld, wel leuke dingen natuurlijk.
Ik weet niet hoe dat bij jouw psz is maar misschien zou jij het juist fijn vinden als Jolie eerst op een vrijblijvende manier aan 't groepsgebeuren kan wennen voor er echt opdrachtjes gemaakt moeten worden?

Gefeliciteerd Coolbabe
  zondag 9 juli 2006 @ 13:51:26 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_39657443
coolbabe, wat fijn dat Tom al een kilo is aangekomen! jeetje dat een kind daar zo van kan opknappen he!! ben echt heel blij voor je!
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 juli 2006 @ 13:52:50 #73
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39657485
Ik zeg ook niet dat ze dat daar doen, het gaat ook niet over niveau en opdrachtjes. Het was alleen een voorbeeld van Jolies gedrag en dan vind ik gedrag eigenlijk een te groot woord om te gebruiken.
Dit is niet kattig bedoeld, ik kan het gewoon niet subtieler zeggen ofzo
  zondag 9 juli 2006 @ 13:56:01 #74
105888 renzell
pi_39657566
Ja, ik snap nu precies wat je bedoelt Luchtbel. Misschien inderdaad daarom juist wel goed voor Jolie, uiteindelijk. Hoewel ik je keuze om haar nog niet te laten gaan, wel begrijp. Zeker ook omdat ze al 4 of 5 dagen weg is. Dat scheelt een hoop denk ik. Wat een eigenzinnig kindje lijkt ze me trouwens. Grappig, bijzonder. Je denkt toch altijd een beetje dat ieder kindje zoals je iegen kind is, maar als jij dan dat soort dingetjes opschrijft (over die tegels bijvoorbeeld), dan denk ik echt: huh?! Oh ja, da's gewoon echt een ander mensje, met een eigen karakter, die vindt het misschien wel helemaaaaaal niet leuk in zo'n klasje. Dat kan gewoon! Dat die heel andere dingetjes doet en beleeft en vindt dan Juul. Oh ja, Rens, het zijn gewoon MENSEN!!!

Ja, het idee van Juul in een klasje is echt Maarrrrr..... ik moet niet te voorbarig worden hi hi, meneer is pas 15 maanden, dus het duurt nog wel even.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 09-07-2006 14:12:54 ]
pi_39657639
En ik bedoelde alleen dat de stap naar een psz waar al wel echt dingen van haar verwacht worden misschien juist veel groter is dan zo'n tussenstap als ze hier bij de 2-jarigen doen. Maar dat verschilt per psz waarschijnlijk, en misschien dat ze bij die van jullie sowieso alleen vrijblijvend werken.

Heb je hem al ingeschreven dan Renzell, of mag dat over 3 mnd pas?
  zondag 9 juli 2006 @ 14:05:21 #76
105888 renzell
pi_39657757
Ha ha, ik heb hem al lang ingeschreven Poemojn. Bij de Vrije School hier in Eindhoven.
  zondag 9 juli 2006 @ 14:10:00 #77
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39657855
Ja ja iedereen is anders he Ik snap er soms ook niks van hoor, in de Ikea likte ze een keer aan zo'n pijl die op de grond geplakt zitten om de route aan te geven 'tisditnou?' tomatensoep raakt ze niet meer aan sinds mijn vriend er een keer room in gooide 'jogjurt is toetje, nee soep' en ze vroeg een keer aan hem of ze hem mocht likken. Ze likte z'n hele gezicht af en gaf daarna een aai over z'n wang 'hard en liev' zei ze. Mijn eigen dochter en ik snap het wel een beetje maar eigenzinnig vind ik het ook. Dat ben ik helemaal met je eens. Dochters.

Poemojn, ik vind het in haar geval al een hele verwachting om daar te blijven met andere kinderen en te spelen. Gewoon een ander beeld daarvan. En we proberen het ook gewoon, voor hetzelfde geld gaat het goed. Ik hou er alleen wel rekening mee dat het niet zo makkelijk zal gaan. En dan vind ik het niet erg om het uit te stellen.
  zondag 9 juli 2006 @ 14:15:46 #78
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39658009
Maar waarom zou er van Jolie verwacht worden dat ze verandert? Helemaal als je een fijne juf hebt kan een kind gewoon zijn zoals hij/zij is. Ik heb Sterre eens van een peuterschool afgehaald omdat ik de juf fouter dan fout vond. (Zij was eerst niet Sterres juf, maar doordat de lieve juf met pensioen ging, kreeg zij die foute.) Als je het treft heeft je kind erg veel plezier in het apart en samen spelen/knutselen. Gelukkig is het niet direct verplicht, maar uiteindelijk maakt het de overgang naar de echte school wel gemakkelijker. Op peuterscholen hoeven ze ook niks als ze niet willen, en helemaal als je vantevoren aangeeft hoe Jolie 'werkt'.
  zondag 9 juli 2006 @ 14:18:14 #79
105888 renzell
pi_39658077
Mooi, die gekke gedachtenkronkels. "Hard en liev" en likken aan een pijl op de grond.
Heel lief en ook een beetje gek! En eigenzinnig, ja!
  zondag 9 juli 2006 @ 14:18:17 #80
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39658081
Niet, dat wordt niet verwacht.
Maar ze hoeft van mij ook niet te huilen om zulke dingen. Dat bedoel ik. Ik vind het niet nodig om verdriet te hebben over zulke dingen. Die kans is er. Dat was alles wat ik wilde zeggen eigenlijk. Het is helemaal geen issue, hoewel het dat nu wel lijkt. Ik wilde alleen zeggen dat ik wel denk dat Jolie nog te klein is maar dat we het dan later weer proberen. En Renzell uitleggen waarom ik dat denk en een kijkje geven in de wondere wereld van mijn dochter

Ik zie echt geen probleem of iets dat anders zou moeten ofzo.
  zondag 9 juli 2006 @ 14:23:42 #81
105888 renzell
pi_39658228
Het verschil tussen Maria en Julius is ook zo grappig. Maria is echt een meisje met een dubbele agenda. Die zet haar gedrag heel bewust in. Geveinsde verlegenheid voor een camera bijvoorbeeld, terwijl ze ondertussen als een koninginnetje staat te poseren. En dan komt mijn boerenpummeltje daar weer overheen gewalst. Gooit zonder ook maar een moment na te denken een emmer water over zichzelf heen, of gaat plotseling met kleren aan in het zwembad zitten, dat soort dingen. Maria kan hem dan echt aan kijken van: "Wat doe jij nou???" En oh wee, als er een spettertje water op madam haar kleertjes komt. Dan kijkt ze meteen zo'n beetje half in paniek naar Sugar: "Oh oh, mam, dit gaat niet goehoed, doe er wat aan!" Zo lief vind ik dat!
pi_39658246
Huilen is ook zielig, logisch dat je dat wilt voorkomen.

Myrthe was vanmorgen thuisgebleven (vd kerk) met papa. Toen ik terugkwam had zij al twee koekjes gehad, papa een aantal en er was er nog eentje voor mij overgelaten. Natuurlijk wilde ik die zelf opeten maar er echt van genieten kon ik niet want Myrthe stond met grote krokodillentranen naast me te huilen dat zij óók nog een koekje wilde.
Zometeen moet ik weer weg, dus ik zei 'En, zul je goed op papa passen?' Antwoord met grote grijns: 'Ja, samen koekjes eten!' Dus dat komt wel goed zo.

[ Bericht 88% gewijzigd door poemojn op 09-07-2006 15:46:23 ]
  † In Memoriam † zondag 9 juli 2006 @ 20:25:52 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_39668379
Cas gaat vanavond voor het eerst in zn "grote" bed, zal mij benieuwen hoe dat gaat lopen, maar volgens mij wordt het helemaal niks
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_39668535
Succes Cas!!
  † In Memoriam † zondag 9 juli 2006 @ 20:31:04 #85
81992 Githa
pi_39668538
Wat jij zegt herken ik ook Renzell, Jordy is net als Julius en ik den dat hij ook vreselijk zal genieten in een 'klasje'.
  zondag 9 juli 2006 @ 20:36:14 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_39668696
Renz, dan is Liam ook een echt meisje je moet eens zien hoe die zijn gedrag in kan zetten om iets voor elkaar te krijgen met zijn mooie lange wimpers knipperen, zijn liefste zachtste stemmetje opzetten, alles wordt uit de kast getrokken hoor
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 juli 2006 @ 20:38:40 #87
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_39668761
slaap lekker cas in je grote bed !!!
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_39669280
Hier komen er denk ik weer wat tandjes/kiezen door met als resultaat een meisje dat na een half uurtje slaap huilend wakker werd.
Gelukkig nog druppeltjes in huis dus die gegeven en toen papa thuis kwam kreeg ze een cadeautje wat hij van oma had meegekregen (kinderbestekje) en vervolgens na veel geknuffel weer lekker terug naar bed.

Vanmiddag had ik trouwens een meiske dat lekker op straat stond te dansen , in de pastorie tuin , tegenover ons huis , hadden ze een openlucht (kerk)dienst met veel muziek en Isis vond dat wel erg leuk om op te dansen.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:08:20 #89
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39669744
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:36 schreef Belana het volgende:
Renz, dan is Liam ook een echt meisje je moet eens zien hoe die zijn gedrag in kan zetten om iets voor elkaar te krijgen met zijn mooie lange wimpers knipperen, zijn liefste zachtste stemmetje opzetten, alles wordt uit de kast getrokken hoor
Hier nog een echt meisje. Meneer weet mensen feilloos om zijn vingertje te winden door lief te lachen en grappig te doen. Maar als het moet is het een echte knul. Racen op zijn auto, zand eten, door de modder rollen en knokken met zijn vriendjes als hij niet met het autootje mag spelen waar hij zijn zinnen op heeft gezet

Klinkt stom maar hij is zo schattig samen met zijn vriendjes: Sheng (Chinees), Soll (half Ghanees/half Nederlands) en dan Kai (spierwit met rood haar). Als ze met z'n drietjes als prinsjes in de bolderkar worden rondgereden ben ik echt superverliefd.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 9 juli 2006 @ 21:42:15 #90
103793 kozakken
Living the life
pi_39670824
Jonne is sinds gisternacht opeens panisch voor 'vliegjes'. Hij was vannacht gestoken en om half vier mocht ik dus heeeel gezellig z'n tranen en paniek in toom weten te krijgen.
Prrrikweg en 'zeep voor vliegjes' hielpen gelukkig na een tijdje wel. (oftewel: antimugblok)
Maar vanavond He-le-maal mis. Hij was zo panisch om te gaan slapen.
Heel pedagogisch opnieuw antimugblok opgesmeerd en vervolgens rustig tegen hem gepraat. Niets hielp. Hij wilde niet eens gaan liggen!
Toen heb ik hem maar een vliegenmepper in de handen gedrukt om de vliegjes van zich af te slaan, wanneer hij dat zou willen.
Toen werd hij ietsje rustiger. Vond het zo zielig voor hem.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:42:52 #91
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39670845
Ah ik snap nu wat je bedoelt Luchtbel.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:43:31 #92
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_39670864
Is een klamboe misschien iets voor Jonne?
  zondag 9 juli 2006 @ 21:50:07 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_39671066
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:08 schreef m@x het volgende:

[..]

Hier nog een echt meisje. Meneer weet mensen feilloos om zijn vingertje te winden door lief te lachen en grappig te doen. Maar als het moet is het een echte knul. Racen op zijn auto, zand eten, door de modder rollen en knokken met zijn vriendjes als hij niet met het autootje mag spelen waar hij zijn zinnen op heeft gezet

Klinkt stom maar hij is zo schattig samen met zijn vriendjes: Sheng (Chinees), Soll (half Ghanees/half Nederlands) en dan Kai (spierwit met rood haar). Als ze met z'n drietjes als prinsjes in de bolderkar worden rondgereden ben ik echt superverliefd.
Ow dat klinkt echt supergoed idd

en idd, Liam is verder ook een echte rouwdouwer met korsten op zijn knieën
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 juli 2006 @ 21:56:42 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39671311
Renzell en Luchtbel, mooi om te lezen hoe jullie over de PSZ spreken. Ik heb in het begin oo een grote twijfel gehad of ik Fleur naar de PSZ zou doen. Mede omdat ze al vijf dagen in de week bij de oppas zit. Uiteindelijk is ze met 2,5 jaar naar de PSZ gegaan. En toen ze de eerste keren huilde bij het weggaan, stak dit echt. En twijfelde ik enorm.

Aan de ene kant is het een mensenkind die graag dingen samen met anderen doet, maar het is ook een kindje dat graag intensief zelf dingen doet. En dan is drukte haar echte vijand. Ze zoekt dan een stil hoekje op en kan helemaal in haar spel op gaan.

Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik ze naar de PSZ heb gedaan. Ze baalt nu dat het vakantie is en wil niets liever dan weer naar haar vrienden kunnen en naar de Juffen. Die overigens inderdaad van de 'oude stempel' zijn en echte Peuterleidsters zijn. De kinderen ontwikkelen zich op zich zelf. Er wordt wel structuur gegeven, maar de werkjes maken ze zelf. Geen extra hulp om het mooier te maken. Want alleen dan zie je de vooruitgang in de ontwikkeling.

@ Kozakken. Vervelend dat je kleine vent zo in paniek is. Dat idee van die vliegermepper vind ik helemaal top. En wellicht binnenkort een klamboe....(als het kan natuurlijk).

Fleur ligt eigenlijk al vanaf d'r geboorte onder een klamboe. Meer om d'r wereld in bed kleiner te maken, waarbij de functie van antui-mug mooi is meegenomen.
  zondag 9 juli 2006 @ 22:06:09 #95
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39671631
Bij ons ook meisjes onder klamboes 's nachts... Emma speelt er weleens mee (die is 8 maanden) maar Noa blijft er netjes vanaf, behalve als ze opstaat.
Lijkt me ook een idee voor Jonne, ik zat er gelijk aan te denken!
  † In Memoriam † zondag 9 juli 2006 @ 22:07:37 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_39671671
Hier liggen er 2 heel pedagogisch op de bank te slapen Cas wil niet in zn nieuwe bed en Peet was moe van een dagje België
pi_39671708
Oh jee, dat wordt nog wat met Cas. Lijkt me een lastig iets zo'n nieuw bed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 juli 2006 @ 22:10:13 #98
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39671772
Heeeeeeeel pedagogisch idd ... ach, je moet toch iets he... (wel gezellig samen op de bank )
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 22:15:08 #99
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39671913
quote:
Op zondag 9 juli 2006 22:07 schreef moussy het volgende:
Hier liggen er 2 heel pedagogisch op de bank te slapen Cas wil niet in zn nieuwe bed en Peet was moe van een dagje België
Ooh jee, cas was niet gecharmeerd van zijn nieuwe bed?
Sliep hij voorheen nog in een ledikantje?

Samara is al heel vroeg in een peuterbedje gegaan, die klom met een jaar al uit haar bedje en liet zich op de grond vallen, dat vond ik zo eng dat ik een peuterbedje heb gekocht.
Mijn ledikantje had ook geen spijlen los, die hebben we met joey vast gelijmd want die trapte ze eruit toen hij nog maar een paar maanden was.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † zondag 9 juli 2006 @ 22:29:51 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_39672716
Eerst lag ik heel pedagogisch bij hem in zn bedje, en maar kwekken. Dan moest zn voetenzak uit, dan weer aan, dan aan, maar los, dan moest het blad boven zn bed weg, dan moest het er weer op, toen moest ie zn muziekdoos aan zn bed, toen allebei (ik ben van de reserve ) toen had ie honger én dorst, toen mocht ik mn ogen niet dicht doen, daarna wilde hij het blad weer van zn bed af. Als laaste redmiddel gooide hij papa sjittuh in de strijd, maar die past echt niet in dat bedje, dus maar heel pedagogisch mee naar beneden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')