Wat je bij de dierenwinkel koopt is een soort citronell maar dat diervriendelijker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:14 schreef Ole het volgende:
Is er niet iets bij de dierenwinkel wat je op die plek kunt spuiten?
Ik heb ook wel eens begrepen dat katten niet van schoonmaakazijn houden.
ik geef al mijn katten 2 keer per dag eten, ook toen ze jong waren. Meer is ook niet nodig: die beesten aten in het begin zoveel dat ze me toch een dikke buik kregen en gelijk 2 keer zo zwaar warenquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:41 schreef NX het volgende:
Misschien een rare vraag... maar hoe vaak moe je een kat (wat jonger is dan een jaar of net een jaar is) eten geven?
Vraagje: hoe kom je hier nu weer bij ? Er is notabene pasgeleden een onderzoek in de media verschenen dat de zorg voor huisdieren verkeerd gaat door onkunde van de verzorgers, waarbij een hoogleraar dierenvoeding als voorbeeld aanhaalde dat mensen enkel droogvoer geven (lees hier) terwijl natvoer véél beter afgestemd is op de behoeften van een kat.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:33 schreef broodje_poep het volgende:
Ik zou in iedergeval alleen droogvoer geven, is zoiezo beter en dan zit hij ook minder te schansen. Die brokken in gelei e.d. zijn erg slecht voor je kat, snap eigenlijk niet dat dat uberhaupt verkocht wordt.
Dat deed die van mij ook toen ie jong was. Maar 1 keer at hij van de verkeerde plant en kotste het vervolgens uit. Sindsdien doet hij het nooit meer.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:49 schreef coolbabe het volgende:
Hoe hou je kittens uit de buurt van je planten? Al m`n planten zijn aan gort geknaagd en ik vind de potgrond steeds door het hele huis heen
Sluit je vriendin een dag op op de slaapkamer en dan kijken waar zij gaat neerplassenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:19 schreef MrWes het volgende:
Mijn vriendin was flink pissig op de kat, maarja hij heeft flink wat uurtjes daar vast gezeten, hij kan er in mijn ogen weinig aan doen.
Zodoende ben ik benieuwd hoe je de geur uit de matrassen krijgt, de rest zit al in de was.
Ach het was het moment he.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:59 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Sluit je vriendin een dag op op de slaapkamer en dan kijken waar zij gaat neerplassen![]()
geur krijg je wel weg met azijn opgelost in water en dat inwrijven en laten opdrogen.
Het is voor katten inderdaad fijner om met z'n tweetjes te zijn. De vuistregel is doorgaans dat iedere kat een ruimte heeft om zich af te zonderen, heb je nog geen twee kamers dan zou ik denk ik niet zo snel aan één kat beginnen ook.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:53 schreef Numbie het volgende:
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid deze week nog een kitten ophalen bij een boerderij hier in de buurt. Maar nou hoor ik van verschillende mensen dat het voor de kitten beter is om niet één, maar twee katten in huis te halen. Ik studeer, en woon op een kamer/apartement dus heb niet erg veel ruimte. Wat zouden jullie aanraden?
Ik heb mijn katten die met zo'n 7 weken van de boerderij gehaald zijn al twee jaar en hoewel ik gek op ze ben en ze voor ons superlief zijn botert het tussen hen twee helemaal niet omdat ze nooit goede 'kattenomgangsvormen" in het nest geleerd hebben. Ze vechten ook regelmatig. Voor henzelf is dat gewoon erg vervelend. We hebben er later 2 katten bijgenomen die wel tot 13 weken bij de moeder gebleven zijn en die weten zich dermate naar hen toe te gedragen dat ze die perfect accepteren, beter dan hun eigen broer/zus dus. Ik weet inmiddels wel beter dan een te jong kitten te nemen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:40 schreef todog het volgende:
Wij hebben onze 2 kittens weggehaald na ongeveer 7 weken. Ook van de boerderij. We hadden ze graag nog even bij hun moeders gelaten, maar ze begonnen de schuur uit te lopen en dan verwilderen ze snel.
Na een dag waren ze al bijna vergeten waar ze eerst woonden en inmiddels zijn ze enorm gegroeid. (4 weken verder)
Een van de katjes (welke weten we nog niet) heeft last van wagenziekte en moet daarvan kotsen.![]()
Bedankt voor je reactie. Heb besloten om één kitten in huis te nemen. Ik had even overlegd met de vrouw op die boerderij, en ze wilde graag van de beestjes af, maar ik denk niet dat ik twee katten ook aan kan. De kittens zijn nu acht weken, en ik ga morgen er eentje afhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Het is voor katten inderdaad fijner om met z'n tweetjes te zijn. De vuistregel is doorgaans dat iedere kat een ruimte heeft om zich af te zonderen, heb je nog geen twee kamers dan zou ik denk ik niet zo snel aan één kat beginnen ook.
En let je er bij kittens van de boerderij wel een beetje op dat ze niet zo heel jong zijn ? Ik heb zelf twee katten van de boerderij waarvan me verteld was dat ze 9 weken waren, maar de DA schatte ze op 7. (je zou kunnen rondsnuffelen op de websites van kattenfokkers om een beetje een idee in je hoofd te krijgen hoe een kitten van een bepaalde leeftijd eruit hoort te zien) Wettelijke minimumleeftijd om een kitten van de moeder te scheiden is 7 weken, maar verstandiger is om een paar weken langer te wachten.
Veel succes met en plezier van het grut dan. Hoe gaat hij/zij heten ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:56 schreef Numbie het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Heb besloten om één kitten in huis te nemen. Ik had even overlegd met de vrouw op die boerderij, en ze wilde graag van de beestjes af, maar ik denk niet dat ik twee katten ook aan kan. De kittens zijn nu acht weken, en ik ga morgen er eentje afhalen.![]()
Wat bedoel je met vechten?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb mijn katten die met zo'n 7 weken van de boerderij gehaald zijn al twee jaar en hoewel ik gek op ze ben en ze voor ons superlief zijn botert het tussen hen twee helemaal niet omdat ze nooit goede 'kattenomgangsvormen" in het nest geleerd hebben. Ze vechten ook regelmatig. Voor henzelf is dat gewoon erg vervelend. We hebben er later 2 katten bijgenomen die wel tot 13 weken bij de moeder gebleven zijn en die weten zich dermate naar hen toe te gedragen dat ze die perfect accepteren, beter dan hun eigen broer/zus dus. Ik weet inmiddels wel beter dan een te jong kitten te nemen.
Dat roepen deden die van mij vroeger ook, dan zat de één op de bank en was de ander gewoon in paniek omdat hij haar niet zagquote:Op donderdag 20 juli 2006 08:16 schreef todog het volgende:
[..]
Wat bedoel je met vechten?
Ik zie dat ze regelmatig elkaar achternazitten en het stoeien ziet er niet zachtzinnig uit, toch krijg ik niet de indruk dat ze echt vechten.
Als de een 't niet leuk vindt, dan krijgt de ander een snauw en is het ook meteen afgelopen.
Ze zijn wel erg aan elkaar gehecht. Als de een wegloopt naar een andere kamer op ontdekkingstocht, volgt de ander altijd en als ze elkaar te lang niet zien gaan ze elkaar roepen.
Ook likken ze elkaars koppies, deden hun moeders ook altijd bij hen, zullen ze wel afgekeken hebben.
Misschien imitatiegedrag van de moeder? Kittens worden uitgebreidt gewassen door de moederkat en aangezien katten ons (als we ze tenminste goed behandelen) als surrogaatmoeder gaan beschouwen en het kittenstadium niet ontgroeien imiteren ze het wasgedrag van de moederkat op ons ... zou dat het zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:50 schreef _Nienna_ het volgende:
Nog een vraagje van deze kant.
Onze katten wassen ons nogal eens. Voornamelijk als ze in een enorme knuffelbui zijn. Meestal laten we het wel toe, maar soms is het erg vervelend omdat je je daarna toch weer met schoon water wil wassenWaarom doen ze dat eigenlijk?
De beste manier vind ik nog altijd gewoon wat koffiedrab uit de filter op de potaarde lepelen. Katten vinden koffie blijkbaar echt goor.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:49 schreef coolbabe het volgende:
Hoe hou je kittens uit de buurt van je planten? Al m`n planten zijn aan gort geknaagd en ik vind de potgrond steeds door het hele huis heen
poesjes miepen meestal wel vaker dan katers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:09 schreef Marjan1985 het volgende:
Nee het veel mauwen ben ik wel gewend, ben al sinds kleins af aan katten gehad.... Zij drinkt en eet genoeg wel, ontlasting is ook prima, geen vlooien, geen waterige oogjes of spul uit de neus
Maar het is gewoon alsof ik aanvoel dat haar iets niet lekker zit....
Ik zeg altijd hij, maar het is een zij
Kan ook een vetbult of een onsteking oid zijn.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Jelle88 het volgende:
Vanmiddag heb ik een dikke ovale bobbel op de buik van mijn kat gevonden. Hoe groot is de kans dat dit kanker is of iets anders levensbedrijgends? Ik ga in ieder geval maandag naar de dierenarts met hem. Als ik de bobbel aanraak mauwt hij ook van de pijn
![]()
http://www.sablok.nl/weetjesdoc/kattengras.htmquote:Waarom eten katten gras?
Het s een fabeltje dat katten gras eten om hun maag te zuiveren. In de volksmond heet het dat katten gras eten, daarna moeten braken en met het braaksel haarballen lozen. Het is inderdaad vaak zo dat katten het gras opbraken, omdat ze nu eenmaal geen planteneters zijn en gras niet kunnen verteren. Dat er in het braaksel haarballen kunnen zitten is mooi meegenomen, maar niet de reden van het gras eten. Toch vindt men ook in veel handboeken deze verklaring terug. Ook honden eten graag gras, terwijl ze geen last van haarballen hebben. Daarbij moet men bedenken dat katten eigenlijk geen gras eten, maar er op sabbelen en knagen. Het gaat de kat om wat er in gras zit! Katten eten gras vanuit een natuurlijke behoeft aan foliumzuur en ze knagen aan gras vanuit een instinctieve drang om daarin te voorzien. In hun natuurlijke voeding zit te weinig foliumzuur, dat wil zeggen, wanneer een kat moet rondkomen van prooidieren, zoals muizen en vogeltjes. Gras bevat veel foliumzuur en katten zijn er daarom dol op. Foliumzuur is een van de B-vitamines en is essentieel voor een kat. Vitamine B 6 is nodig voor de aanmaak van hemoglobine in rode bloedcellen. Hemoglobine is onontbeerlijk voor het zuurstoftransport in het lichaam van de kat. Bij een tekort aan foliumzuur is bloedarmoede een van de symptomen die optreden.
Hoe is het nou met de kat?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Jelle88 het volgende:
Vanmiddag heb ik een dikke ovale bobbel op de buik van mijn kat gevonden. Hoe groot is de kans dat dit kanker is of iets anders levensbedrijgends? Ik ga in ieder geval maandag naar de dierenarts met hem. Als ik de bobbel aanraak mauwt hij ook van de pijn
![]()
Dat heb ik hier ook.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:56 schreef Ieneminie het volgende:
ik heb een vraagje: ik heb 2 kittens van 9 weken. De ene eet de oren van je hoofd, maar de ander is niet echt geinterresseerd in eten, maakt niet uit wat. Ik heb verschillende brokjes geprobeerd, natvoer, snoepjes. Hij eet van alles wel wat, maar veel minder dan de andere kitten. Hij is ontvlooid, ontwormd en heeft vorige week de eerste inenting gehad. Verder had hij wat last van diarree maar dit is vrijwel over, met behulp van pilletjes van de DA.
Herkent iemand dit? Is het gewoon een kitten wat niet zo'n honger heeft of kunnen er ook andere oorzaken zijn? Hij is verder wel tierig en speelt net zoveel als z'n broertje.
Ik herken het.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:05 schreef Ieneminie het volgende:
dankjewel. Klinkt heel stom, maar ik kan wel janken. Het is net je eigen kind, wil absoluut niet dat het slecht met m gaat.
Klik hier eens, erg veel informatie over kittens.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:09 schreef Ewelina het volgende:
Mijn kat heeft kleintjes gekregen, en uiteraard wil ik ze zo goed mogelijk verzorgen. En omdat ik nieuwsgierig ben, wil ik een aantal dingen graag weten. Ik heb nog nooit kittens gehad, dus vandaar dat ik dit vraag.
- hoe kun je de moederpoes het best verzorgen? Heeft ze nog iets speciaals nodig? Ze krijgt al speciaal voer, maar moet er nog iets bij?
- hoe kun je de kittens het best verzorgen? Ze zijn nu een week oud, dus voorlopig is het alleen maar kijken, maar alvast voor later.
- momenteel is het nest een flinke dikke deken onder het bed, is dat voldoende of moet er nog iets bij?
- wanneer gaan de oogjes open?
- wanneer kun je zien of ze langharig worden? (moederpoes is langharig, vandaar, en ik hoop dat de kittens het ook worden)
Misschien is het een idee om ze op vaste tijden te voeren?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:53 schreef Ingetje79 het volgende:
......het probleem is hier alleen dat we 3 katten hebben die de hele dag door voer kunnen pakken (Royal Canin Fit 32), dus apart voeren is geen optie.
Helaas weet ik niet hoelang zoiets duurt. Ik hoop dat hij weer snel opduikt!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:18 schreef KRS het volgende:
Wie weet hoelang een kater in deze situatie weg kan blijven????
OEPS........ Ik lees het nu pas weer terug.... Maar hij is nog geen 2 maand weg hoor (gelukkig) Maar hij is sinds 25 juLi vermist....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:18 schreef KRS het volgende:
Ik heb ook een vraagje mbt mijn kater.
Ik had altijd 1 poes en 1 kater in huis.
De poes heeft vorig jaar september een nestje gehad van 4 kittens. Daar hebben we 1 kater van gehouden.
De oudere poes en kater zijn gesterilliseerd/gecastreerd. Maar de jongste dus niet (die is nu 11 mnd)
Wij zijn half juli tot eind juli op vakantie geweest en 3 dagen voordat we terug kwamen is hij weggelopen, vertelde de oppas ons. (Sinds 25 juni)
We hebben er alles aan gedaan om hem terug te vinden, maar hij is er nog steeds niet weer....
Mijn vriend heeft de hoop al opgegeven, maar ik niet...
Ik hoop nog steeds dat hij weer naar ons terug komt en dat ie alleen maar de hort op is voor de vrouwtjes aangezien hij dus niet gecastreerd is.
Wie weet hoelang een kater in deze situatie weg kan blijven????
Maakt helaas voor mijn reactie niet uit...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef KRS het volgende:
[..]
OEPS........ Ik lees het nu pas weer terug.... Maar hij is nog geen 2 maand weg hoor (gelukkig) Maar hij is sinds 25 juLi vermist....
Zou een Feliway feromonending iets zijn? Plug je gewoon in het stopcontact en het verspreidt de feromonen waardoor een stresskat zich lekkerder gaat voelen. dezelfse die hij verspreidt bij het kopjes geven en wassen. Stress kan ook zorgen dat een kat zich zo vaak likt dat ie kaal wordt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:11 schreef Dipkip het volgende:
Hallo, allemaal, ik heb ook wat vraagjes over mn kat.
De mijne is een poes zonder ras met nogal wat overgewicht. Ze is vroeger aangereden en sindsdien spoort ze niet meer helemaal. Haar evenwicht is zeer slecht, ze ziet geen diepte en ze heeft nauwelijks geheugen. Ze heeft een vast patroon dat ze als ze wakker is rondjes loopt, zich wast, wat eet, rondje loopt, zich wast, etc. Hierdoor heeft ze overgewicht en ze heeft haar buikje zo vaak gewassen dat het kaal wordt. Ik probeer haar op dieet te laten gaan, ze was vroeger gewend altijd brokjes te hebben en nu krijgt ze twee keer per dag een beetje. De eerste weken zat ze er constant om te jammeren, maar volgens mij is ze nu wel een beetje gewend, ze doet nu rondje lopen, wassen, rondje lopen, wassen. Ze valt nog niet veel af maar het is ook pas sinds een maand of twee. Hoe lang zou het duren voor ze af gaat vallen?
Ze mag niet naar buiten vanwege haar eigen veiligheid dus ik probeer haar in huis wat extra beweging te geven, maar ze raakt snel afgeleid dus ik kan niet zeggen dat ze veel "sport". Is er misschien een voer wat niet superduur is wat wat minder calorieen bevat? Ik kreeg van mijn moeder de tip over te stappen op seniorenvoer omdat daar minder in zou zitten, maar mag een poes van zo'n 6-7 jaar daar al aan? Ze blieft geen blikvoer overigens, dat vind ze eng, ook door de brokjes heen.
Verder was ze altijd heel lief, maar nu ik werk heb, plast ze op het bed als ik weg ben. Ik denk dat ze me heel erg mist, ze is erg op mij gericht. Ze kan niet met andere katten vanwege haar handicap, dan wordt ze al snel volledig aan puin geslagen en hangen de plukken vacht er bij. Ze wordt iedere keer weer het pispaaltje, en dus is het altijd dipkip + poes met zn tweetjes tegen de wereld geweest. Ik begrijp ook best dat ze boos op me is, maar ja er moeten brokjes op de plank komen. Wat kan ik er aan doen dat dit minder vervelend is voor ons beiden? Na de 3e keer heb ik haar maar in de badkamer gezet overdag want ik had gewoon geen dekens meer in huis om mn bed mee te verschonen maar ik vond het zo enorm zielig. De kattebak was alle keren gewoon schoon en normaal gesproken kon ze het prima hebben als ik eens een dag weg was, zelfs als ik de volgende dag pas terugkwam was er geen probleem. Ik denk dat ze dat ok vond omdat ik daarna altijd wel weer een paar dagen thuis was. Wat kan ik doen zodat poes sneller aan het nieuwe ritme went? Ik ga zo een afdekzeiltje kopen voor het bed, maar ik wil natuurlijk dat ze het gewoon weer op de bak gaat doen. Ze deed trouwens de rest van haar behoefte gewoon wel op de bak en in de badkamer deed ze het ook niet op de grond ofzo, zelfs al was ze heel gestresst. Ik denk dat het dus iets met geur te maken heeft?
Heel erg bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal.
Bij de dierenwinkel of dierenarts. Tis wel duur. Een ergens tussen de 16 en 20 euro. Maar je doet er ongeveer 6 weken mee en met een beetje mazzel heb je het daarna een tijd niet meer nodig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:44 schreef Dipkip het volgende:
Zoiets zou ik nou nooit zelf opgekomen zijn! Weet je ook waar je zoiets koopt, gewoon bij een dierenwinkel? Is het duur? Ruik je het zelf ook?
Als geen van beide katten het erg vindt, wat is er dan mis meequote:Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef Neptune het volgende:
Uhm even een vraagje... We hebben hier drie katten, alle drie mannetjes. En nu begint de jongste (bijna 4 maanden) telkens te drinken bij de oudste... Gewoon aan de voorkant op zijn borst en maar stampen en sabbelen. Snapt ie het nou echt niet?
De oudste blijft gewoon dommig liggen en naar ons kijken voor hulp... Wat te doen?
Soms is het een teken dat de kat te vroeg bij de moeder is weggehaald...quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als geen van beide katten het erg vindt, wat is er dan mis mee![]()
Blijkbaar heeft die kleine nog behoefte aan die warmte.
Een van mijn poezen deed dat ooit bij mij tot ze een jaar of twee was. Nee, niet aan mijn borst
Maar als ik dan mijn badjas aan had kroop ze erbij in en trommelde als een gek en sabbelde in mijn oksel![]()
Ja, weet ik. Daarom vind ik het ook niet erg. Zo krijgt het beestje toch nog de kans om die warmte in te halen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:35 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Soms is het een teken dat de kat te vroeg bij de moeder is weggehaald...
Thanks voor alle reactiesquote:Op zondag 27 augustus 2006 12:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Sinds gisteren klinkt het mauwtje van onze 7-jarige kater heel zacht en schor.. iemand die weet wat dit kan zijn, of is het gewoon een koutje?
gewoon Frontline.quote:Op maandag 4 september 2006 18:21 schreef Ereshkigal het volgende:
HELP we hebben vlooien !!
schoonzusje stond onverwachts op de stoep met haar hond...
nu vrees ik dat we daar die ellendige beesten van hebben gekregen
de katten zijn weer ingesprayt met antivlooi zooi
huis is gestofzuigt en schoongemaakt...
is er nog een middeltje dat ik kan gebruiken om er zeker van te zijn dat het weg is ???
HELP
Jawel. Maar ik zie geen oplossing. Heb hetzelfde probleem gehad en het probleem was pas opgelost toen de kat overleedquote:Op zondag 17 september 2006 12:09 schreef Quoi het volgende:
Niemand mijn verhaaltje gelezen? *pruillip*
;-)
Ja, het is dan ook geen onzindelijk gedrag. Maar eh, jij denkt misschien dat je de zitzak goed hebt schoongemaakt, maar poes ruikt het misschien nog steeds. Ik lees wel eens dat biotex of dettol goed werkt. En ter afschrikking zou je er iets op kunnen spuiten met een citrusgeur, dat schrikt af.quote:Op maandag 18 september 2006 15:05 schreef Puck1 het volgende:
zitzak is waterdicht,hebben we wel goed schoongemaakt,ik weet dat kattenpies sterk ruikt.
Maarja kunnen we hier nog iets aan doen?Dat ze er niet meer op piest?Voor de rest doet ze het altijd netjes in de kattenbak.
Nee, het maakt niks uit. Mijn kat is een schildpad, dus rood met zwart. Waar de teentjes bovenop rood zijn, zijn de kussentjes roze, waar ze zwart is zijn de kussentjes ook zwart. Voor de snorharen geldt hetzelfde: waar ze rood is zijn de snorharen wit, anders roze.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:19 schreef kruimel_20 het volgende:
vraagje, de kussentjes onder de pootjes van onze kitten zijn zwart. Maar bij 1 pootje zijn ze ook roze. maakt dat wat uit? (rare vraag ik weet het maar vraag het me af)
Tuurlijk heeft ze daar geen last van, het hoort gewoon zo!quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:53 schreef kruimel_20 het volgende:
nee een schildpadjemet een beetje rood erdoor.
Haar snorharen zijn wit met aan de aanzet zwart.
Ze heeft in haar mond ook een "flapje" van haar lip wat niet zwart is maar wit. Maar voor zover ik merk heeft ze er geen last van.
Lol, dan had ik inmiddels mn droomleven moeten hebbenquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:57 schreef Ticootje het volgende:
Het brengt toch geluk als je een snorhaar vind?
Maar het kan geen kwaad hoor.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:11 schreef Roeji het volgende:
[..]
Lol, dan had ik inmiddels mn droomleven moeten hebben![]()
Kan Chlamidya zijn. Hebben veel asielkatten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, weer een vraag. Ik weet nog niet zoveel van katten, vandaar
Toen we onze kat vorige week uit het asiel hebben gehaald vertelden ze dat hij niesziekte heeft gehad. Op de dag dat ik hem ophaalde was hij precies 1,5 week genezen verklaard door de dierenarts. Ook hoefde hij niet meer in quarantaine en ging het erg goed met hem.
Toen hij hier in huis kwam heeft hij nog een paar keer geniest (de eerste dagen) maar sinds zaterdag eigenlijk helemaal niet meer.
Nu zag ik gisteravond dat er wat spul uit z'n oogje kwam. Geen traan, maar meer een soort snottig/afscheidings iets. Het was maar heel weinig. Dat heb ik weggeveegd. Vanmorgen zat er weer een beetje, ook weer weggeveegd met een wattenstaafje wat eerst in kokend water heeft gezeten.
Is dit nou iets wat erop kan duiden dat die ziekte weer terug is?
Hij is verder gewoon zichzelf, lui, speels, aandachtvragend door op m'n toetsenbord te gaan liggen.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:19 schreef _Nienna_ het volgende:
Ach arm katje. Beetje vreemde reactie van het asiel wel hoor. Beterschap voor 'mEn succes met pillen geven..
Ik heb het geluk dat de dierenarts hier om de hoek zit, 30 seconden loopafstand. Heb ook geen auto, dus daar ben ik heel blij mee.
Vraagje met een totaal andere strekking: 1 van onze katten blijkt erg veel van water te houden. Zoveel zelfs dat ie mee wil douchen. Soms mag ie (als ik uitgezeept ben) er wel even bij. Maar nu iedere keer als de douche aanstaat wordt ie wild en MOET ie erbij. Kan dat veel kwaad? Een kat ligt van nature toch niet iedere dag in het water....
quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:19 schreef _Nienna_ het volgende:
Vraagje met een totaal andere strekking: 1 van onze katten blijkt erg veel van water te houden. Zoveel zelfs dat ie mee wil douchen. Soms mag ie (als ik uitgezeept ben) er wel even bij. Maar nu iedere keer als de douche aanstaat wordt ie wild en MOET ie erbij. Kan dat veel kwaad? Een kat ligt van nature toch niet iedere dag in het water....
Je hebt een práchtexemplaar!quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik stond met m'n mond vol tanden. Het pilletje hoefde ik niet in z'n bekje te duwenik legde het voor hem neer en hij at het gewoon op
wat een lieverd.
Het oogzalfje is iets lastiger maar volgens mij heeft hij door dat het wel verzacht want ik mag het nu wel doen (voorzichtig), als ik het maar snel doe. Langer dan 5 seconden en hij heeft geen zin meer.
Ik plaats ze even in het andere topicquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:10 schreef tonja het volgende:
Foto!
Zou het misschien kunnen dat hij blaas of nier problemen heeft?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:08 schreef Kaap het volgende:
[........]
kop in ontlasting heeft geen nut. Kan goed zijn dat het gewoon stress is dat ze voor de bak poept. Bak is wel goed schoon??quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef Blik het volgende:
Sinds 2 weken heb ik een poes. Genaamd Floortje, ze is 7 maanden oud.
Nu heb ik het volgende probleem. Als ik niet thuis ben poept ze regelmatig vlak voor de kattenbak. Dat is ook de enige plek waar ze het doet. Als ik wel thuis ben doet ze het gewoon in de kattenbak. Wat kan ik hier het beste aan doen, ik heb d'r kop al in de poep gedrukt en vervolgens in de kattenbak gezet.
ik weet het niet meer, en het gaat al de hele week zo.
Probeer eens een ander soort kattebak-korrels....quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef Blik het volgende:
Sinds 2 weken heb ik een poes. Genaamd Floortje, ze is 7 maanden oud.
Nu heb ik het volgende probleem. Als ik niet thuis ben poept ze regelmatig vlak voor de kattenbak. Dat is ook de enige plek waar ze het doet. Als ik wel thuis ben doet ze het gewoon in de kattenbak. Wat kan ik hier het beste aan doen, ik heb d'r kop al in de poep gedrukt en vervolgens in de kattenbak gezet.
ik weet het niet meer, en het gaat al de hele week zo.
Poep wordt iedere dag eruit gehaald, en verder 2 keer per week schoongemaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:03 schreef Lips het volgende:
[..]
kop in ontlasting heeft geen nut. Kan goed zijn dat het gewoon stress is dat ze voor de bak poept. Bak is wel goed schoon??
Ik heb er 3. 1tje komt me soms halen omdat ze moet piesen..KOmt ze met de staart omhoog aansjokken, moet ik mee naar de kattebak en als ze dan klaar is, lijkt ze helemaal opgelucht.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Poep wordt iedere dag eruit gehaald, en verder 2 keer per week schoongemaakt.
Ik snap gewoon niet waarom ze erbuiten poept als wij weg zijn terwijl normaal alles perfect gaat
misschien ga ik dat dan maar eens proberen. Hij staat ongeveer 2 meter van d'r eten af, maar er wel recht voorquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:10 schreef Lips het volgende:
Dan denk ik dat het toch een vorm van stress is wanneer ze alleen thuis is.
Of de kattenbak staat te dicht bij haar eten of op een voor haar onlogische plaats.
Ik hoop voor je dat het werkt!quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:50 schreef Blik het volgende:
[..]
misschien ga ik dat dan maar eens proberen. Hij staat ongeveer 2 meter van d'r eten af, maar er wel recht voor
Dat voer is voorgeschreven om herhaling van de problemen te voorkomen. Dus is het nodig, en dat het duur is, is dan erg vervelend. De DA schrijft je echt niet voor niks dieet-voer voorquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef Kaap het volgende:
Ok, even verder vertellen over wat ik eerder vertelde. Mijn kat heeft dus blaasgruis. De DA zegt dat hij voortaan speciaal voedsel zal moeten eten. Tevens heeft hij een prik gehad om het nu te verhelpen, het voer is om te voorkomen.
Mijn punt is, omdat hij nu blaasgruis heeft/had, heeft hij dit de rest van zijn leven? Dat is wat de DA me duidelijk maakt. De dierenspeciaalzaak waar ik geregeld kom, vind dat de DA gelijk kan hebben, maar het kan ook een 1-malig incident zijn.
Dat voer is S/D van Hills, dat is vreselijk duur eten. Niet dat ik het niet voor mijn katten over heb, maar het moet niet onnodig zijn.
Wat vinden jullie hiervan?
Wij hebben voer van Prins. Een stuk goedkoper en volgens mij net zo goed. Je hebt trouwens verschillende soorten blaasgruisvoeding: SD en CD. Je moet de SD variant niet te lang gebruiken, geloof ik, omdat het na lange tijd kan resulteren in zwakkere botten. Maar dat moet je zelf nog even nazoeken, het is alweer een tijdje terug dat ik het heb nagezocht. Volgens de site van Prins is al hun voeding van de onderstaande lijn trouwens blaasgruisvoorkomend.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef Kaap het volgende:
Ok, even verder vertellen over wat ik eerder vertelde. Mijn kat heeft dus blaasgruis. De DA zegt dat hij voortaan speciaal voedsel zal moeten eten. Tevens heeft hij een prik gehad om het nu te verhelpen, het voer is om te voorkomen.
Mijn punt is, omdat hij nu blaasgruis heeft/had, heeft hij dit de rest van zijn leven? Dat is wat de DA me duidelijk maakt. De dierenspeciaalzaak waar ik geregeld kom, vind dat de DA gelijk kan hebben, maar het kan ook een 1-malig incident zijn.
Dat voer is S/D van Hills, dat is vreselijk duur eten. Niet dat ik het niet voor mijn katten over heb, maar het moet niet onnodig zijn.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik had mijn andere kat ook meegenomen naar de DA, want ze moesten beide weer ingeent worden. Uiteraard beiden sjago toen we weggingen. Bij de dierenwinkel maar wat leuks gekocht. Een klein plat huisje met allemaal gaten erin. In 3 gaten zitten muisjes met korrols erin op een stalen veer. Als ze die dus proberen te pakken maken de muisjes geluid en door de veer bewegen ze. Het huisje is verder gemaakt van krabpaal materiaal.
Ik heb ze nog nooit zo hard zien gaan met speelgoed. Voetjes door die gaten om maar te proberen die muizen eruit te krijgen. Geweldig
Het is over, we zijn overgestapt naar ander kattenbakgrind en het was meteen goed. We hadden eerst kattenbakgrind van Tom Poes, en nu hebben we kattenbakgrind van de AH.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:41 schreef Blik het volgende:
Het is nog steeds iedere nacht raak, ze doet het altijd in hetzelfde gebied. Vannacht zelfs 3 keer. Het wordt echt vervelend om iedere ochtend als je net wakker bent de vloer te moeten schoonmaken.
We denken zelf dat het gewoon een vorm van aandacht trekken is. Maar hoe kunnen we haar het beste straffen zodat ze het niet meer doet?
Nou mij was verteld als de poes klein was en haar eerste nestje verwachtte dat het er 2 hooguit 3 zouden worden.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:47 schreef nokwanda het volgende:
Weet iemand hier hoe je ongeveer kunt inschatten hoeveel kittens er te verwachten zijn?
Het is haar eerste keer en ze is vrij jong. het is dus ook al vrij snel te zien nu. Als het goed is komen er hier dus eind deze maand kittens (ik word oma)
Wat fijn te horen!!!quote:Op maandag 5 maart 2007 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is over, we zijn overgestapt naar ander kattenbakgrind en het was meteen goed. We hadden eerst kattenbakgrind van Tom Poes, en nu hebben we kattenbakgrind van de AH.
Ben weer blij om een poesje te hebben.
We demand pictures!quote:Op maandag 5 maart 2007 08:47 schreef nokwanda het volgende:
Weet iemand hier hoe je ongeveer kunt inschatten hoeveel kittens er te verwachten zijn?
Het is haar eerste keer en ze is vrij jong. het is dus ook al vrij snel te zien nu. Als het goed is komen er hier dus eind deze maand kittens (ik word oma)
Ik denk dat het geen kwaad kan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:21 schreef Kaap het volgende:
Ik heb ivm het blaasgruis van mijn kat van de DA Hill's S/D meegekregen. Nou verkopen ze dat niet bij de 2 dierenspeciaalzaken in mijn buurt. Maar beide geven aan dat ze een zelfde soort product verkopen van Consult en dat dat hetzelfde is.
Zou het kwaad kunnen het andere merk te gebruiken? Dan hoef ik niet elke week naar de DA voor een zak Hill S/D namelijk.
Geloof me, ik heb het in die 2 jaar al zo vaak geprobeerd. Zijn broer lust wel natvoer, mits er vis o.i.d. inzit. Ook dan blijft het voor de andere kat even ruiken en weer verder lopen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 11:22 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Wel ontzettend jammer dat je kat geen natvoer lust, een kat die alleen maar droge brokjes eet maakt de helft minder urine dan een kat die alleen natvoer eet, en in die geconcentreerdere urine vormen zich veel eerder kristallen. Het zou echt de moeite zijn voor de gezondheid van je kat om te proberen hem zo gek te krijgen natvoer te eten. Meng het desnoods een tijdje met z'n brokjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |