Kan Chlamidya zijn. Hebben veel asielkatten.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, weer een vraag. Ik weet nog niet zoveel van katten, vandaar
Toen we onze kat vorige week uit het asiel hebben gehaald vertelden ze dat hij niesziekte heeft gehad. Op de dag dat ik hem ophaalde was hij precies 1,5 week genezen verklaard door de dierenarts. Ook hoefde hij niet meer in quarantaine en ging het erg goed met hem.
Toen hij hier in huis kwam heeft hij nog een paar keer geniest (de eerste dagen) maar sinds zaterdag eigenlijk helemaal niet meer.
Nu zag ik gisteravond dat er wat spul uit z'n oogje kwam. Geen traan, maar meer een soort snottig/afscheidings iets. Het was maar heel weinig. Dat heb ik weggeveegd. Vanmorgen zat er weer een beetje, ook weer weggeveegd met een wattenstaafje wat eerst in kokend water heeft gezeten.
Is dit nou iets wat erop kan duiden dat die ziekte weer terug is?
Hij is verder gewoon zichzelf, lui, speels, aandachtvragend door op m'n toetsenbord te gaan liggen.
quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:19 schreef _Nienna_ het volgende:
Ach arm katje. Beetje vreemde reactie van het asiel wel hoor. Beterschap voor 'mEn succes met pillen geven..
Ik heb het geluk dat de dierenarts hier om de hoek zit, 30 seconden loopafstand. Heb ook geen auto, dus daar ben ik heel blij mee.
Vraagje met een totaal andere strekking: 1 van onze katten blijkt erg veel van water te houden. Zoveel zelfs dat ie mee wil douchen. Soms mag ie (als ik uitgezeept ben) er wel even bij. Maar nu iedere keer als de douche aanstaat wordt ie wild en MOET ie erbij. Kan dat veel kwaad? Een kat ligt van nature toch niet iedere dag in het water....
quote:Op woensdag 14 februari 2007 16:19 schreef _Nienna_ het volgende:
Vraagje met een totaal andere strekking: 1 van onze katten blijkt erg veel van water te houden. Zoveel zelfs dat ie mee wil douchen. Soms mag ie (als ik uitgezeept ben) er wel even bij. Maar nu iedere keer als de douche aanstaat wordt ie wild en MOET ie erbij. Kan dat veel kwaad? Een kat ligt van nature toch niet iedere dag in het water....
Je hebt een práchtexemplaar!quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik stond met m'n mond vol tanden. Het pilletje hoefde ik niet in z'n bekje te duwenik legde het voor hem neer en hij at het gewoon op
wat een lieverd.
Het oogzalfje is iets lastiger maar volgens mij heeft hij door dat het wel verzacht want ik mag het nu wel doen (voorzichtig), als ik het maar snel doe. Langer dan 5 seconden en hij heeft geen zin meer.
Ik plaats ze even in het andere topicquote:Op vrijdag 16 februari 2007 17:10 schreef tonja het volgende:
Foto!
Zou het misschien kunnen dat hij blaas of nier problemen heeft?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:08 schreef Kaap het volgende:
[........]
kop in ontlasting heeft geen nut. Kan goed zijn dat het gewoon stress is dat ze voor de bak poept. Bak is wel goed schoon??quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef Blik het volgende:
Sinds 2 weken heb ik een poes. Genaamd Floortje, ze is 7 maanden oud.
Nu heb ik het volgende probleem. Als ik niet thuis ben poept ze regelmatig vlak voor de kattenbak. Dat is ook de enige plek waar ze het doet. Als ik wel thuis ben doet ze het gewoon in de kattenbak. Wat kan ik hier het beste aan doen, ik heb d'r kop al in de poep gedrukt en vervolgens in de kattenbak gezet.
ik weet het niet meer, en het gaat al de hele week zo.
Probeer eens een ander soort kattebak-korrels....quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef Blik het volgende:
Sinds 2 weken heb ik een poes. Genaamd Floortje, ze is 7 maanden oud.
Nu heb ik het volgende probleem. Als ik niet thuis ben poept ze regelmatig vlak voor de kattenbak. Dat is ook de enige plek waar ze het doet. Als ik wel thuis ben doet ze het gewoon in de kattenbak. Wat kan ik hier het beste aan doen, ik heb d'r kop al in de poep gedrukt en vervolgens in de kattenbak gezet.
ik weet het niet meer, en het gaat al de hele week zo.
Poep wordt iedere dag eruit gehaald, en verder 2 keer per week schoongemaakt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:03 schreef Lips het volgende:
[..]
kop in ontlasting heeft geen nut. Kan goed zijn dat het gewoon stress is dat ze voor de bak poept. Bak is wel goed schoon??
Ik heb er 3. 1tje komt me soms halen omdat ze moet piesen..KOmt ze met de staart omhoog aansjokken, moet ik mee naar de kattebak en als ze dan klaar is, lijkt ze helemaal opgelucht.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Poep wordt iedere dag eruit gehaald, en verder 2 keer per week schoongemaakt.
Ik snap gewoon niet waarom ze erbuiten poept als wij weg zijn terwijl normaal alles perfect gaat
misschien ga ik dat dan maar eens proberen. Hij staat ongeveer 2 meter van d'r eten af, maar er wel recht voorquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:10 schreef Lips het volgende:
Dan denk ik dat het toch een vorm van stress is wanneer ze alleen thuis is.
Of de kattenbak staat te dicht bij haar eten of op een voor haar onlogische plaats.
Ik hoop voor je dat het werkt!quote:Op woensdag 21 februari 2007 16:50 schreef Blik het volgende:
[..]
misschien ga ik dat dan maar eens proberen. Hij staat ongeveer 2 meter van d'r eten af, maar er wel recht voor
Dat voer is voorgeschreven om herhaling van de problemen te voorkomen. Dus is het nodig, en dat het duur is, is dan erg vervelend. De DA schrijft je echt niet voor niks dieet-voer voorquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef Kaap het volgende:
Ok, even verder vertellen over wat ik eerder vertelde. Mijn kat heeft dus blaasgruis. De DA zegt dat hij voortaan speciaal voedsel zal moeten eten. Tevens heeft hij een prik gehad om het nu te verhelpen, het voer is om te voorkomen.
Mijn punt is, omdat hij nu blaasgruis heeft/had, heeft hij dit de rest van zijn leven? Dat is wat de DA me duidelijk maakt. De dierenspeciaalzaak waar ik geregeld kom, vind dat de DA gelijk kan hebben, maar het kan ook een 1-malig incident zijn.
Dat voer is S/D van Hills, dat is vreselijk duur eten. Niet dat ik het niet voor mijn katten over heb, maar het moet niet onnodig zijn.
Wat vinden jullie hiervan?
Wij hebben voer van Prins. Een stuk goedkoper en volgens mij net zo goed. Je hebt trouwens verschillende soorten blaasgruisvoeding: SD en CD. Je moet de SD variant niet te lang gebruiken, geloof ik, omdat het na lange tijd kan resulteren in zwakkere botten. Maar dat moet je zelf nog even nazoeken, het is alweer een tijdje terug dat ik het heb nagezocht. Volgens de site van Prins is al hun voeding van de onderstaande lijn trouwens blaasgruisvoorkomend.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef Kaap het volgende:
Ok, even verder vertellen over wat ik eerder vertelde. Mijn kat heeft dus blaasgruis. De DA zegt dat hij voortaan speciaal voedsel zal moeten eten. Tevens heeft hij een prik gehad om het nu te verhelpen, het voer is om te voorkomen.
Mijn punt is, omdat hij nu blaasgruis heeft/had, heeft hij dit de rest van zijn leven? Dat is wat de DA me duidelijk maakt. De dierenspeciaalzaak waar ik geregeld kom, vind dat de DA gelijk kan hebben, maar het kan ook een 1-malig incident zijn.
Dat voer is S/D van Hills, dat is vreselijk duur eten. Niet dat ik het niet voor mijn katten over heb, maar het moet niet onnodig zijn.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik had mijn andere kat ook meegenomen naar de DA, want ze moesten beide weer ingeent worden. Uiteraard beiden sjago toen we weggingen. Bij de dierenwinkel maar wat leuks gekocht. Een klein plat huisje met allemaal gaten erin. In 3 gaten zitten muisjes met korrols erin op een stalen veer. Als ze die dus proberen te pakken maken de muisjes geluid en door de veer bewegen ze. Het huisje is verder gemaakt van krabpaal materiaal.
Ik heb ze nog nooit zo hard zien gaan met speelgoed. Voetjes door die gaten om maar te proberen die muizen eruit te krijgen. Geweldig
Het is over, we zijn overgestapt naar ander kattenbakgrind en het was meteen goed. We hadden eerst kattenbakgrind van Tom Poes, en nu hebben we kattenbakgrind van de AH.quote:Op zondag 25 februari 2007 10:41 schreef Blik het volgende:
Het is nog steeds iedere nacht raak, ze doet het altijd in hetzelfde gebied. Vannacht zelfs 3 keer. Het wordt echt vervelend om iedere ochtend als je net wakker bent de vloer te moeten schoonmaken.
We denken zelf dat het gewoon een vorm van aandacht trekken is. Maar hoe kunnen we haar het beste straffen zodat ze het niet meer doet?
Nou mij was verteld als de poes klein was en haar eerste nestje verwachtte dat het er 2 hooguit 3 zouden worden.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:47 schreef nokwanda het volgende:
Weet iemand hier hoe je ongeveer kunt inschatten hoeveel kittens er te verwachten zijn?
Het is haar eerste keer en ze is vrij jong. het is dus ook al vrij snel te zien nu. Als het goed is komen er hier dus eind deze maand kittens (ik word oma)
Wat fijn te horen!!!quote:Op maandag 5 maart 2007 11:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is over, we zijn overgestapt naar ander kattenbakgrind en het was meteen goed. We hadden eerst kattenbakgrind van Tom Poes, en nu hebben we kattenbakgrind van de AH.
Ben weer blij om een poesje te hebben.
We demand pictures!quote:Op maandag 5 maart 2007 08:47 schreef nokwanda het volgende:
Weet iemand hier hoe je ongeveer kunt inschatten hoeveel kittens er te verwachten zijn?
Het is haar eerste keer en ze is vrij jong. het is dus ook al vrij snel te zien nu. Als het goed is komen er hier dus eind deze maand kittens (ik word oma)
Ik denk dat het geen kwaad kan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 09:21 schreef Kaap het volgende:
Ik heb ivm het blaasgruis van mijn kat van de DA Hill's S/D meegekregen. Nou verkopen ze dat niet bij de 2 dierenspeciaalzaken in mijn buurt. Maar beide geven aan dat ze een zelfde soort product verkopen van Consult en dat dat hetzelfde is.
Zou het kwaad kunnen het andere merk te gebruiken? Dan hoef ik niet elke week naar de DA voor een zak Hill S/D namelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |