abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46139880
Heeft iemand een idee hoe ik m'n kat minder statisch krijg? Ik wilde hem net voor het eerst gaan kammen, nou: knetterdeknetter, de vonken sloegen er bijna af !

Het was wel grappig en hij vond het kammen gelukkig lekker, maar het schiet natuurlijk niet echt op op deze manier. De haren blijven gewoon aan hèm plakken in plaats van in de kam.
pi_46139905
ontladen, maar hoe?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 16:26:36 #153
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_46143652
Er is speciale kamspray te krijgen, daardoor minder statisch en minder moeilijk te kammen. Ik geloof van Gimpet dat die spray is.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_46254329
Okee, weer een vraag. Ik weet nog niet zoveel van katten, vandaar

Toen we onze kat vorige week uit het asiel hebben gehaald vertelden ze dat hij niesziekte heeft gehad. Op de dag dat ik hem ophaalde was hij precies 1,5 week genezen verklaard door de dierenarts. Ook hoefde hij niet meer in quarantaine en ging het erg goed met hem.

Toen hij hier in huis kwam heeft hij nog een paar keer geniest (de eerste dagen) maar sinds zaterdag eigenlijk helemaal niet meer.

Nu zag ik gisteravond dat er wat spul uit z'n oogje kwam. Geen traan, maar meer een soort snottig/afscheidings iets. Het was maar heel weinig. Dat heb ik weggeveegd. Vanmorgen zat er weer een beetje, ook weer weggeveegd met een wattenstaafje wat eerst in kokend water heeft gezeten.

Is dit nou iets wat erop kan duiden dat die ziekte weer terug is?
Hij is verder gewoon zichzelf, lui, speels, aandachtvragend door op m'n toetsenbord te gaan liggen.
pi_46254385
Mijn katten hebben best wel eens prutje in het oogje. Ik haal het altijd gewoon weg. Als het veel prut is kan je proberen om het oogje goed schoon te houden. Dus inderdaad water koken en af laten koelen en vervolgens met een wattenschijfje het oogje even doen. Als het dan na een weekje nog niet weg is dan even langs de dierenarts. Kan best een ontstoken oogje zijn. Kijk even of de kat er last van heeft, knijpen met het oogje.
pi_46254732
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, weer een vraag. Ik weet nog niet zoveel van katten, vandaar

Toen we onze kat vorige week uit het asiel hebben gehaald vertelden ze dat hij niesziekte heeft gehad. Op de dag dat ik hem ophaalde was hij precies 1,5 week genezen verklaard door de dierenarts. Ook hoefde hij niet meer in quarantaine en ging het erg goed met hem.

Toen hij hier in huis kwam heeft hij nog een paar keer geniest (de eerste dagen) maar sinds zaterdag eigenlijk helemaal niet meer.

Nu zag ik gisteravond dat er wat spul uit z'n oogje kwam. Geen traan, maar meer een soort snottig/afscheidings iets. Het was maar heel weinig. Dat heb ik weggeveegd. Vanmorgen zat er weer een beetje, ook weer weggeveegd met een wattenstaafje wat eerst in kokend water heeft gezeten.

Is dit nou iets wat erop kan duiden dat die ziekte weer terug is?
Hij is verder gewoon zichzelf, lui, speels, aandachtvragend door op m'n toetsenbord te gaan liggen.
Kan Chlamidya zijn. Hebben veel asielkatten.
Ik heb er eentje die dat permanent heeft. Heb er de eerste jaren dat ik haar had vanalles aan geprobeerd te doen. Niets werkte. Geen antibiotica, geen gekookt water. Ze had er toen meer last van dan nu. Nu heeft ze het af en toe heel erg en dan wordt het vanzelf weer minder. maar ik moet eraf blijven.
Chlamidya bij katten is overigens iets heel anders dan die bij mensen en niet op die manier overdraagbaar.

Ik heb verschillende andere katten en die hebben nergens last van.
Mijn jongste had ook niesziekte (terwijl ze was ingeent) en had daardoor ook vrij lang een prutoog. Dat ging wel over door het met een watje en gekookt water schoon te maken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_46293558
Bedankt voor de antwoorden ik heb de dierenarts even gebeld en hij wil de kat toch even zien. Het kan best zijn dat het niks is, zeker omdat hij goed eet en drinkt. Hij heeft vandaag wel geniest, maar dat was toen hij achter het bed viel waar het enorm stoffig is .

Vanmiddag dus eventjes naar laten kijken. Ik hoor liever dat het goed is en dat ik voor niks ben gekomen dan dat ik veel te laat ga en het al veel te erg is.

Hoe doen jullie dat trouwens, naar de dierenarts? Ik heb geen auto, en op de fiets lijkt me zielig, al dat gewiebel. Ik denk dat ik maar ga lopen, het is ongeveer een kwartier lopen. Dan neem ik de fiets aan de hand en zet het reismandje met de poes wel achterop voor de stevigheid. Denk ik. Er gaat namelijk ook geen bus richting de dierenarts

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2007 13:04:33 ]
pi_46299105
Okee, terug van de dierenarts. Constatering: weer niesziekte. Bleh.
Antibioticakuur gekregen, zalfje voor het oog en hij heeft twee prikjes gehad. Eén tegen de koorts en eentje met antibiotica als super-anti-biotica-stoot.

Heb ook het asiel maar weer gebeld, kreeg ik de reactie "U mag hem nog terugbrengen hoor, dat mag binnen twee weken" . Dus. Alsof ik de allerliefste kat ter wereld na een weekje al weer zou terugbrengen om zoiets stoms. Hallo. Niet dus.
Maar, gelukkig krijg ik wel de medicijnen van ze vergoed dat scheelt weer.

Ben wel een beetje bezorgd, zeker omdat we hem pilletjes moeten gaan geven en dat zalfje, en de vorige kat krabte je ongeveer tot je aorta open als je dat probeerde.. dus dat wordt nog wat. Aan de andere kant, zelfs de dierenarts zei "oh wat een lieverd" toen hij op z'n rug ging liggen om geaaid te worden door haar .. dus misschien komt het nog wel goed met hem
pi_46299812
Ach arm katje. Beetje vreemde reactie van het asiel wel hoor. Beterschap voor 'm En succes met pillen geven..
Ik heb het geluk dat de dierenarts hier om de hoek zit, 30 seconden loopafstand. Heb ook geen auto, dus daar ben ik heel blij mee.

Vraagje met een totaal andere strekking: 1 van onze katten blijkt erg veel van water te houden. Zoveel zelfs dat ie mee wil douchen. Soms mag ie (als ik uitgezeept ben) er wel even bij. Maar nu iedere keer als de douche aanstaat wordt ie wild en MOET ie erbij. Kan dat veel kwaad? Een kat ligt van nature toch niet iedere dag in het water....
pi_46302059
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:19 schreef _Nienna_ het volgende:
Ach arm katje. Beetje vreemde reactie van het asiel wel hoor. Beterschap voor 'm En succes met pillen geven..
Ik heb het geluk dat de dierenarts hier om de hoek zit, 30 seconden loopafstand. Heb ook geen auto, dus daar ben ik heel blij mee.

Vraagje met een totaal andere strekking: 1 van onze katten blijkt erg veel van water te houden. Zoveel zelfs dat ie mee wil douchen. Soms mag ie (als ik uitgezeept ben) er wel even bij. Maar nu iedere keer als de douche aanstaat wordt ie wild en MOET ie erbij. Kan dat veel kwaad? Een kat ligt van nature toch niet iedere dag in het water....
gaaaaaf. Lijkt me heel gezellig, met kat in bad
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46302439
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 16:19 schreef _Nienna_ het volgende:
geweldig..zo'n kat wil ik ook !
Ik denk niet dat 't kwaad kan.
't is maar water.
  woensdag 14 februari 2007 @ 21:07:20 #162
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46309135
Hier denken de katten wel eens dat ik al klaar ben met douchen, staan ze opeens in de douchebak en schrikken ze zich een hoedje als ik omdraai en het water op ze af komt

@Razztwizzle: Kasper, mijn kater, heeft ook niesziekte gehad toen ie klein was. Bleef ook altijd een vies oog houden. Heb er een aantal keer zalf voor gekregen maar dat hielp eigenlijk niet. Ik veeg nu regelmatig het vieze weg maar hij heeft er eigenlijk geen last van. Dierenarts zei ook dat 'ie 't waarschijnlijk altijd zal blijven houden. Hij heeft wel ooit niesaanvallen (heel zielig, dan niest ie wel tot 20 keer achter elkaar) maar verder is het een gezonde speelse kater.
Ik hoop voor je dat jou pluizebol net zo sterk is als Kasper, dan komt ie er zeker bovenop!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:21:41 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_46329101
Hier ook twee waterliefhebbers. Na het douchen vinden ze het heerlijk om de douchebak leeg te likken of er lekker te gaan liggen als een bolletje. Leuk, die pootjes later op het laminaat!

Razztwizzle, succes ermee!

Maandag hier de eerste echte check-up en vaccinaties bij de dierenarts van onze twee dames(vorige keer via het asiel gekregen). Nog even een poezenmandje kopen...........want toen we ze haalden konden ze allebei in 1 mand, maar da's nu onmogelijk!
pi_46329632
Ik stond met m'n mond vol tanden. Het pilletje hoefde ik niet in z'n bekje te duwen ik legde het voor hem neer en hij at het gewoon op wat een lieverd.
Het oogzalfje is iets lastiger maar volgens mij heeft hij door dat het wel verzacht want ik mag het nu wel doen (voorzichtig), als ik het maar snel doe. Langer dan 5 seconden en hij heeft geen zin meer.
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:38:10 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46329704
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 13:36 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik stond met m'n mond vol tanden. Het pilletje hoefde ik niet in z'n bekje te duwen ik legde het voor hem neer en hij at het gewoon op wat een lieverd.
Het oogzalfje is iets lastiger maar volgens mij heeft hij door dat het wel verzacht want ik mag het nu wel doen (voorzichtig), als ik het maar snel doe. Langer dan 5 seconden en hij heeft geen zin meer.
Je hebt een práchtexemplaar!
The love you take is equal to the love you make.
pi_46361316
Sinds afgelopen weekend doet 1 van mijn 2 katten erg vreemd en vervelend. Ze zijn bijna 2 jaar en zijn de enigste huisdieren. Sinds afgelopen weekend poept 1 van mijn katten op bed en in zijn mandje. Daarnaast plast hij ook op bed, in zijn speeldoos en mandje. Dat is geen echt plasje maar gewoon een paar druppels.

Het stomme is dat hij ook gewoon op de bak gaat. De bak check ik meerdere keren per dag ivm de drollen-verwijderings-dienst. Elke 3 dagen verschoon ik de hele bak. De bak is dus gewoon in orde.

Ik begrijp het echt niet waarom hij dit doet en we zijn nu genoodzaakt om de slaapkamer dicht te houden, terwijl ze altijd zo graag in de slaapkamer voor het raam zitten of snachts aan het voeteneind slapen.

Er zijn 2 dingen gebeurt sinds hij dat begon te doen.

1. Afgelopen Vrijdag hadden we een feestje, zon 25 mensen in huis. De volgende zaterdag was de eerste keer dat hij op bed scheet.
2. Diezelfde zaterdag werd zijn broer ziek en die heb ik die maandagmorgen naar de DA gebracht voor behandeling.

Ik wordt er erg frusti en boos van dat hij dit doet. Er is mijn inziens geen reden voor hem om zijn territorium af te bakenen. Ze zijn beide geholpen by the way.

Ik wil dat Baloutje snachts gewoon weer bij me komt slapen ipv 3 druppels plas op mijn bed te dumpen.
pi_46361348
Het kan nijt zijn. Stress van alle mensen. Boos op jouw. Katten zijn rare wezens hoor.
pi_46372736
Nou, ik geloof dat Eros al wat begint op te knappen. Hij miauwt weer vrolijk als ik binnenkom en hij is flink op onderzoek uit, de afgelopen middag. Hij is zelfs alweer tussen de bank en de kast gevallen toen hij iets te diep in die geul keek, en kwam er onder veel verontwaardigd gemiauw weer uit En natuurlijk moet hij nu het allerkrapste plekje op de vensterbank uitzoeken om te gaan liggen, tussen alle planten in, in plaats van het dekentje wat er nota bene voor hem ligt !

Het oogje is nog wel wat pruttig, maar gaat al weer verder open dan eerst. De oogzalf is wel lastig, omdat hij nu het tubetje herkent en dus als een speer wegrent als hij het ziet. Ik moet hem dus van achteren benaderen wat nog niet zo makkelijk is.

Verder eet en drinkt hij goed, dus ik hoop dat de niesziekte een terugval was door de stress van het verhuizen. Hij heeft het nou eenmaal al bij zich, dus dan is hij er op zo'n moment extra vatbaar voor.

Ik denk dat het wel goed komt met deze dikkerd van 6,5 kilo

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2007 17:07:53 ]
  vrijdag 16 februari 2007 @ 17:10:45 #169
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_46372863
Foto!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_46373333
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:10 schreef tonja het volgende:
Foto!
Ik plaats ze even in het andere topic dit gaat volgens mij meer over specifieke vragen, dat andere over verhalen etc.
pi_46375510
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:08 schreef Kaap het volgende:
[........]
Zou het misschien kunnen dat hij blaas of nier problemen heeft?
Die van mij worden altijd onzindelijk als de blaasgruis weer toeslaat.

Of het is gewoon uit pure nijd of stress..die van mij heeft toen wij een nachtje niet thuis waren op mijn kussen geplast.
Ze zal wel gedacht hebben : "dat zal ze leren ! "
pi_46378173
Had mijn kat dus ook, blaasgruis/blaasontsteking idd. Moeten ze wel medicijnen voor hebben en in mijn geval ook aangepast (duur) dieetvoer. Zeker even mee naar de dierenarts gaan.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:24:13 #173
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46381222
Ik zou met zulke klachten zeker meteen naar de dierenarts gaan. Een kat plast en poept normaal niet op zijn eigen slaapplaats. Dus als ie in z'n mandje ontlast dan is er volgens mij echt iets aan de hand.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_46484558
Vannacht heeft Eros de hele nacht bij de deur/het raam/de andere deur/het andere raam zitten krabben en miauwen en schreeuwen dat hij naar buiten wil. Doodvermoeiend natuurlijk, en leuk is anders. Wat kan ik hier nou aan doen? We hebben hem nu twee weken, dus ik wil hem zeker nog 2 à drie weken binnen houden.
  woensdag 21 februari 2007 @ 10:36:02 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_46519169
Sinds 2 weken heb ik een poes. Genaamd Floortje, ze is 7 maanden oud.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik niet thuis ben poept ze regelmatig vlak voor de kattenbak. Dat is ook de enige plek waar ze het doet. Als ik wel thuis ben doet ze het gewoon in de kattenbak. Wat kan ik hier het beste aan doen, ik heb d'r kop al in de poep gedrukt en vervolgens in de kattenbak gezet.

ik weet het niet meer, en het gaat al de hele week zo.
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:03:42 #176
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46526992
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef Blik het volgende:

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik niet thuis ben poept ze regelmatig vlak voor de kattenbak. Dat is ook de enige plek waar ze het doet. Als ik wel thuis ben doet ze het gewoon in de kattenbak. Wat kan ik hier het beste aan doen, ik heb d'r kop al in de poep gedrukt en vervolgens in de kattenbak gezet.

kop in ontlasting heeft geen nut. Kan goed zijn dat het gewoon stress is dat ze voor de bak poept. Bak is wel goed schoon??
Miauw
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:08:40 #177
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_46527123
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 10:36 schreef Blik het volgende:

Probeer eens een ander soort kattebak-korrels....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:56:41 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_46528479
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:03 schreef Lips het volgende:

[..]

kop in ontlasting heeft geen nut. Kan goed zijn dat het gewoon stress is dat ze voor de bak poept. Bak is wel goed schoon??
Poep wordt iedere dag eruit gehaald, en verder 2 keer per week schoongemaakt.

Ik snap gewoon niet waarom ze erbuiten poept als wij weg zijn terwijl normaal alles perfect gaat
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:10:29 #179
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46528941
Dan denk ik dat het toch een vorm van stress is wanneer ze alleen thuis is.
Of de kattenbak staat te dicht bij haar eten of op een voor haar onlogische plaats.
Miauw
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:25:59 #180
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_46529510
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Poep wordt iedere dag eruit gehaald, en verder 2 keer per week schoongemaakt.

Ik snap gewoon niet waarom ze erbuiten poept als wij weg zijn terwijl normaal alles perfect gaat
Ik heb er 3. 1tje komt me soms halen omdat ze moet piesen..KOmt ze met de staart omhoog aansjokken, moet ik mee naar de kattebak en als ze dan klaar is, lijkt ze helemaal opgelucht.
Maar soms is er ook gewoon naast de zojuist verschoonde kattebakken gepiest, ik heb 2 kattebakken ook nog...

Vraag me niet waarom ze het doen, maar is verder errug moeilijk vanaf te komen.

Kijk eens of je de bak ergens anders kan zetten.....hoedanook, suuk6 ermee
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:50:35 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_46530431
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:10 schreef Lips het volgende:
Dan denk ik dat het toch een vorm van stress is wanneer ze alleen thuis is.
Of de kattenbak staat te dicht bij haar eten of op een voor haar onlogische plaats.
misschien ga ik dat dan maar eens proberen. Hij staat ongeveer 2 meter van d'r eten af, maar er wel recht voor
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:33:26 #182
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46531783
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:50 schreef Blik het volgende:

[..]

misschien ga ik dat dan maar eens proberen. Hij staat ongeveer 2 meter van d'r eten af, maar er wel recht voor
Ik hoop voor je dat het werkt!
Miauw
pi_46533039
Hier doen ze het op de badkamer. Is nogal vervelend als je 's morgens met je slaperige kop de badkamer oploopt.
Maar eerder deed een van mijn katten het altijd op de wc. Hoopte telkens dat ik hem of haar erop zou kunnen betrappen zodat ik tenminste kon laten zien dat omkeren en het IN de pot mikken ook wel handig was. En voor doortrekken heb je immers geen opponeerbare duim nodig dus dat moet ook aan te leren zijn.
Helaas, het is nooit gelukt.

Er zijn hier nu 4 katten en twee kattenbakken. Afhankelijk van de vulling doen ze het vaker of minder vaak naast de bak.
Als ze het ernaast doen dan is dat altijd 's nachts. Dus het kan best zijn dat een van hen dan boos is omdat ze niet bij me mag slapen. Er is er wel een die daar zelfs na jaren bij tijden protest tegen blijft aantekenen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 25 februari 2007 @ 10:41:05 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_46648194
Het is nog steeds iedere nacht raak, ze doet het altijd in hetzelfde gebied. Vannacht zelfs 3 keer. Het wordt echt vervelend om iedere ochtend als je net wakker bent de vloer te moeten schoonmaken.

We denken zelf dat het gewoon een vorm van aandacht trekken is. Maar hoe kunnen we haar het beste straffen zodat ze het niet meer doet?
  maandag 26 februari 2007 @ 20:12:45 #185
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_46706740
Molly is krols
ze loopt de hele dag met haar kont de lucht in geluid te maken, best grappig voor even. Maar op ten duur word het echt vervelend
Volgens mij word ze er zelf ook moe van...
Na deze week gaan we wel een afspraak maken om haar te laten helpen want het is echt zielig...

Ze heeft alleen wel daarnet op ons bed haar plas laten lopen. Komt dit doordat haar hormonen in de war zijn? Ze eet ook bijna niets...
Kunnen we iets aan het plas-probleem doen?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  maandag 26 februari 2007 @ 20:15:21 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46706842
Aangezien je haar binnenkort laat 'helpen' denk ik dat je haar voorlopig maar even uit de slaapkamers moet verbannen.
pi_46775674
Ok, even verder vertellen over wat ik eerder vertelde. Mijn kat heeft dus blaasgruis. De DA zegt dat hij voortaan speciaal voedsel zal moeten eten. Tevens heeft hij een prik gehad om het nu te verhelpen, het voer is om te voorkomen.

Mijn punt is, omdat hij nu blaasgruis heeft/had, heeft hij dit de rest van zijn leven? Dat is wat de DA me duidelijk maakt. De dierenspeciaalzaak waar ik geregeld kom, vind dat de DA gelijk kan hebben, maar het kan ook een 1-malig incident zijn.

Dat voer is S/D van Hills, dat is vreselijk duur eten. Niet dat ik het niet voor mijn katten over heb, maar het moet niet onnodig zijn.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik had mijn andere kat ook meegenomen naar de DA, want ze moesten beide weer ingeent worden. Uiteraard beiden sjago toen we weggingen. Bij de dierenwinkel maar wat leuks gekocht. Een klein plat huisje met allemaal gaten erin. In 3 gaten zitten muisjes met korrols erin op een stalen veer. Als ze die dus proberen te pakken maken de muisjes geluid en door de veer bewegen ze. Het huisje is verder gemaakt van krabpaal materiaal.

Ik heb ze nog nooit zo hard zien gaan met speelgoed. Voetjes door die gaten om maar te proberen die muizen eruit te krijgen. Geweldig
pi_46776450
Onze poes krijgt ook Hill's voor kittens. Het is inderdaad vrij prijzig, maar wel erg goed voer.
En het enige merk dat kittenvoer ook in een andere smaak dan kip heeft.

Bij èèn van de katten van mijn ouders werd toen hij jong was ook blaasgruis geconstateerd.
Sindsdien halen ze ook speciaal voer bij de dierenwinkel. Wel een beetje duurder, maar ze vinden het superlekker (de andere kat krijgt het ook, zodat ze niet twee soorten hoeven te halen).
De buurkat eet er ook graag van wanneer hij de kans krijgt het huis in te sneaken
Sinds ze hem dit voer geven heeft hij nergens meer last van gehad.
Misschien komt het wel niet meer terug, maar dat wilden ze niet riskeren.
Forza Juve!
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:19:30 #189
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46784073
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef Kaap het volgende:
Ok, even verder vertellen over wat ik eerder vertelde. Mijn kat heeft dus blaasgruis. De DA zegt dat hij voortaan speciaal voedsel zal moeten eten. Tevens heeft hij een prik gehad om het nu te verhelpen, het voer is om te voorkomen.
Mijn punt is, omdat hij nu blaasgruis heeft/had, heeft hij dit de rest van zijn leven? Dat is wat de DA me duidelijk maakt. De dierenspeciaalzaak waar ik geregeld kom, vind dat de DA gelijk kan hebben, maar het kan ook een 1-malig incident zijn.

Dat voer is S/D van Hills, dat is vreselijk duur eten. Niet dat ik het niet voor mijn katten over heb, maar het moet niet onnodig zijn.

Dat voer is voorgeschreven om herhaling van de problemen te voorkomen. Dus is het nodig, en dat het duur is, is dan erg vervelend. De DA schrijft je echt niet voor niks dieet-voer voor
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_46918395
Een vraagje over het bandje wat we Eros proberen om te doen. Hij vindt het trouwens prima, probeert het niet af te krijgen ofzo. Geen belletje ook, alleen een kokertje met naam, vast om te wennen voor als hij straks naar buiten mag. Maar: hoe strak moet/mag zo'n ding eigenlijk zitten? Bij onze hond hield ik altijd aan dat ik er nog twee vingers tussen moest krijgen, maar is dit te los voor een kat?
  maandag 5 maart 2007 @ 06:42:20 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46931063
Dat is voor katten ook wel ongeveer de maat. Ik raad je trouwens aan om een 'cat safe'-bandje te nemen. Dat heeft een kliksluiting. Zo'n sluiting springt open als er druk op komt te staan. Dan kunnen al die enge dingen waar je voor vreest bij een kat met een bandje om, niet snel gebeuren.
  maandag 5 maart 2007 @ 07:00:34 #192
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_46931097
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:16 schreef Kaap het volgende:

Ik had mijn andere kat ook meegenomen naar de DA, want ze moesten beide weer ingeent worden. Uiteraard beiden sjago toen we weggingen. Bij de dierenwinkel maar wat leuks gekocht. Een klein plat huisje met allemaal gaten erin. In 3 gaten zitten muisjes met korrols erin op een stalen veer. Als ze die dus proberen te pakken maken de muisjes geluid en door de veer bewegen ze. Het huisje is verder gemaakt van krabpaal materiaal.

Ik heb ze nog nooit zo hard zien gaan met speelgoed. Voetjes door die gaten om maar te proberen die muizen eruit te krijgen. Geweldig
Wij hebben voer van Prins. Een stuk goedkoper en volgens mij net zo goed. Je hebt trouwens verschillende soorten blaasgruisvoeding: SD en CD. Je moet de SD variant niet te lang gebruiken, geloof ik, omdat het na lange tijd kan resulteren in zwakkere botten. Maar dat moet je zelf nog even nazoeken, het is alweer een tijdje terug dat ik het heb nagezocht. Volgens de site van Prins is al hun voeding van de onderstaande lijn trouwens blaasgruisvoorkomend.

http://www.prinspetfoods.nl/consum/kat/vitalcare.html
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_46931664
Weet iemand hier hoe je ongeveer kunt inschatten hoeveel kittens er te verwachten zijn?
Het is haar eerste keer en ze is vrij jong. het is dus ook al vrij snel te zien nu. Als het goed is komen er hier dus eind deze maand kittens ( ik word oma)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 5 maart 2007 @ 11:16:50 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_46934466
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:41 schreef Blik het volgende:
Het is nog steeds iedere nacht raak, ze doet het altijd in hetzelfde gebied. Vannacht zelfs 3 keer. Het wordt echt vervelend om iedere ochtend als je net wakker bent de vloer te moeten schoonmaken.

We denken zelf dat het gewoon een vorm van aandacht trekken is. Maar hoe kunnen we haar het beste straffen zodat ze het niet meer doet?
Het is over, we zijn overgestapt naar ander kattenbakgrind en het was meteen goed. We hadden eerst kattenbakgrind van Tom Poes, en nu hebben we kattenbakgrind van de AH.

Ben weer blij om een poesje te hebben.
pi_46940382
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:47 schreef nokwanda het volgende:
Weet iemand hier hoe je ongeveer kunt inschatten hoeveel kittens er te verwachten zijn?
Het is haar eerste keer en ze is vrij jong. het is dus ook al vrij snel te zien nu. Als het goed is komen er hier dus eind deze maand kittens ( ik word oma)
Nou mij was verteld als de poes klein was en haar eerste nestje verwachtte dat het er 2 hooguit 3 zouden worden.
Het werden er uiteindelijk 4 !! bij die van ons.
Houdt er dus rekening mee.

Maar gefeliciteerd in ieder geval ! Kittens zucht...
  maandag 5 maart 2007 @ 14:27:14 #196
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_46940403
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is over, we zijn overgestapt naar ander kattenbakgrind en het was meteen goed. We hadden eerst kattenbakgrind van Tom Poes, en nu hebben we kattenbakgrind van de AH.

Ben weer blij om een poesje te hebben.
Wat fijn te horen!!!
Blijkt wel weer wat voor eigenzinne beesten katten zijn
Miauw
pi_47043412
Ik heb ivm het blaasgruis van mijn kat van de DA Hill's S/D meegekregen. Nou verkopen ze dat niet bij de 2 dierenspeciaalzaken in mijn buurt. Maar beide geven aan dat ze een zelfde soort product verkopen van Consult en dat dat hetzelfde is.

Zou het kwaad kunnen het andere merk te gebruiken? Dan hoef ik niet elke week naar de DA voor een zak Hill S/D namelijk.
pi_47043422
quote:
Op maandag 5 maart 2007 08:47 schreef nokwanda het volgende:
We demand pictures!
  donderdag 8 maart 2007 @ 09:46:05 #199
4593 Marty
Digi-babe
pi_47043955
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 09:21 schreef Kaap het volgende:
Ik heb ivm het blaasgruis van mijn kat van de DA Hill's S/D meegekregen. Nou verkopen ze dat niet bij de 2 dierenspeciaalzaken in mijn buurt. Maar beide geven aan dat ze een zelfde soort product verkopen van Consult en dat dat hetzelfde is.

Zou het kwaad kunnen het andere merk te gebruiken? Dan hoef ik niet elke week naar de DA voor een zak Hill S/D namelijk.
Ik denk dat het geen kwaad kan.
Mijn ouders gebruiken ook een ander merk doordat de dierenwinkel geen Hill's heeft en de kat is er al 11 jaar gelukkig mee.
Als de meneer van de dierenwinkel zegt dat het een zelfde soort product is kun je daar wel op vertrouwen denk ik.
Je DA heeft waarschijnlijk Hill's gegeven doordat ze vaak veel proefpakketjes van dit soort merken hebben.
Wij kregen ook proefpakketjes Hill's voor kittens mee van de DA toen we voor de eerste keer met onze poes langskwamen.
Forza Juve!
pi_47044579
Je kan het even checken bij de DA... maar als ik jou was zou ik inderdaad even online op wat forums navragen

dan krijg je een veel objectiever antwoord
en zelf goed opletten of hij er weer last van krijgt

en wat ook schijnt te hellpen.. is helemaal stoppen met brokken en gewoon echt voer gaan voeren
bijv. carnibest of prins
dat is echt vlees met echte groenten en granen.. speciaal uitgebalanceer zodat poeslief alles binnen krijgt
en omdat het echt vlees is.. word het zuurgehalte in de maag hoger.. waardoor ze alsnog geen blaasgruis meer hebben.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')