abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41036236
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:35 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Soms is het een teken dat de kat te vroeg bij de moeder is weggehaald...
Ja, weet ik. Daarom vind ik het ook niet erg. Zo krijgt het beestje toch nog de kans om die warmte in te halen.
Mijn kleine tuttebel hier is helemaal met de hand grootgebracht maar heeft daar geen last van. Maar die heeft ook echt zolang als ze wilde het flesje kunnen krijgen. Maar die trommelt helemaal niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_41041762
Hier een vraagje, misschien dat iemand het herkent of weet wat het is.

Vannavond merkte ik bij 1 van onze katten op dat hij een uitslag of eczeem heeft. Allemaal kleine bultjes lijken het wel. Zo te bemerken heeft hij er geen jeuk of last van, want hij krabt niet en is even enthousiast en knuffelig als altijd. Hij heeft het op zijn hoofdje, tussen oren en wenkbrauwen. Hij heeft daar altijd dun haar gehad, daardoor zagen we het nu dus...

Het was te laat om de dierenarts nog te bellen, dus dat is morgen het eerste wat we doen.
pi_41219839
Sinds gisteren klinkt het mauwtje van onze 7-jarige kater heel zacht en schor.. iemand die weet wat dit kan zijn, of is het gewoon een koutje?
pi_41399929
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:39 schreef shiNinG_staR het volgende:
Sinds gisteren klinkt het mauwtje van onze 7-jarige kater heel zacht en schor.. iemand die weet wat dit kan zijn, of is het gewoon een koutje?
Thanks voor alle reacties
Nou laat dus maar, het is een keelontsteking . Verder niks aan de hand, gaat vanzelf over.
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:52:13 #105
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41401564
Ja hoi, mijn katten zijn dus sinds dit weekend voor 't eerst buiten.
Nu is één van de twee katten onder de schutting door gekropen en die heeft het nogal naar haar zin in de tuin van de buren .
Op snoepjes/roepen reageert ze niet, omdat de tuin veel interessanter is. Kan ik erop vertrouwen dat ze gewoon vanzelf weer terug komt? Ik zit flink in de rats...
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:53:34 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41401600
Ik zou buiten blijven, en maar blijven roepen en/of rammelen met de brokjes. Dan weet ze in ieder geval welke kant ze op moet.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:55:17 #107
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41401651
Ja op zich weet ze dat wel... ze is al twee keer "terug gekomen" om een snoepje te halen, maar telkens te snel weer teruggeschoten die schutting onder door . Ik zit nu boven en kan haar vanaf hier zien.
Pfff, katten... ik vind het doodeng. Zie mezelf al helemaal voor me, briefjes ophangen met haar foto erop enzo....
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:00:00 #108
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41401762
Ze is weer binnen .
Dit keer reageerde ze wél weer op de snoepjes... pffft.
Ik vraag me toch af hoe mijn zus daar ooit aan gewend geraakt is, die zegt rustig: "oh, dan komt ze een keertje thuis. Die zien we morgen wel weer" als de kat niet terug is gekomen 's avonds. .
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:09:18 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41402034
De eerste paar keren zijn het spannendst. Ik deed de kat dan altijd naar buiten vlak voor etenstijd. Dan zijn ze altijd wel te bewegen om weer binnen te komen.

Is ze gechipt? Draagt ze een bandje met kokertje? Die van mij heeft beide: aan het bandje kunnen mensen zien dat ze ergens thuis hoort. Het is overigens een 'cat safe'-bandje, dat bij veel druk (bijv. als de kat ergens achter blijft haken) open schiet.

Ik zou mijn kat 's nachts niet buiten willen. Je kunt je kat eraan wennen dat ze alleen overdag naar buiten gaat.

vrijdag 1 september 2006 @ 19:18:37 #110
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41402334
Tot nog toe ben ik er altijd bij gebleven als ze naar buiten gingen. Dan zitten ze een beetje in de tuin, wat rondrennen, in de zon liggen, vlinders vangen, dat soort spul. Vandaag ging eentje dus voor het eerst onder de schutting door naar de buren. Op zich kan ik wel zand voor het gat leggen, maar dan springen ze er wel een keertje overheen. Waar een wil is... .
En ze weten ook wel waar "thuis" is; als ze ergens van schrikken of als ze geen zin meer hebben om buiten te zijn, dan komen ze vrolijk weer de keukendeur in rennen. Dat zit dus wel goed.
Eén van de twee katten is gechipt en ze dragen alletwee een halsbandje met een kokertje eraan.
Het enige probleem voor mij is dat mijn katten geen vaste etenstijd hebben. Mijn jongste kat heeft blaasproblemen en die mag alleen maar speciaal voer, blaasgruisvoorkomend. Dat zijn brokjes en die staan er gewoon de hele dag door. Ze krijgen dus geen vlees of aanvullende voeding. Maar in principe krijgen ze natuurlijk wel een keer honger.
En ik ben een beetje bang dat die jongste kat een keer in haar enthousiasme een vogel achterna gaat "jagen", twee tuinen verderop uitkomt, en geen idee meer heeft waar ze naartoe moet. Zou zoiets vaak gebeuren?

En Lienekien, wat doe jij dan als je kat een keer 's avonds voor het eten niet terug komt?
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:48:21 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41403431
Ik blijf roepen. En als het lang duurt, ben ik bezorgd en boos tegelijk. Maar mijn kat luistert gelukkig meestal wel goed. Alleen tijdens de laatste hittegolf is ze wel eens een hele nacht buiten gebleven. Toen was ik niet ongerust. Dat zou ik wel zijn bij regen en kou.
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:49:39 #112
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41403478
Hoe lang duurt het voordat zoiets "went"?
Dat je niet meer continue zit te zoeken waar ze nou precies uithangen, maar dat je ze gewoon hun gang laat gaan in het vertrouwen dat ze vanzelf weer terug komen?
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:54:58 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41403658
Bij mij was dat een kwestie van weken. Maar ik ben altijd gewend geweest dat onze katten naar buiten gingen. We hadden er vroeger thuis een die van een boerderij kwam en die was soms nachten van huis. Ik denk dat ik daardoor wel heb geleerd te vertrouwen op de zelfredzaamheid van katten. Zelf heb ik nog altijd poezen gehad, die wat minder zwerfbloed hebben dan katers.
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:58:38 #114
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41403779
Oke, ik heb zes jaar katten en ze zijn altijd nog binnen gebleven.
Mijn oudste kat komt uit het asiel en die hebben ze volgens mij van de straat geplukt, dus die is het buiten wel gewend. De jongste komt nu voor het eerst ooit buiten.
Het zal wel wennen bedankt!
pi_41406436
Bij mij mogen ze naar buiten. Behalve de jongste die nog maar een klein ukske is.
Of ik me zorgen maak is totaal afhankelijk van welke poes van de 4 er buiten is
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_41487508
HELP we hebben vlooien !!
schoonzusje stond onverwachts op de stoep met haar hond...
nu vrees ik dat we daar die ellendige beesten van hebben gekregen

de katten zijn weer ingesprayt met antivlooi zooi
huis is gestofzuigt en schoongemaakt...
is er nog een middeltje dat ik kan gebruiken om er zeker van te zijn dat het weg is ???
HELP
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_41489730
quote:
Op maandag 4 september 2006 18:21 schreef Ereshkigal het volgende:
HELP we hebben vlooien !!
schoonzusje stond onverwachts op de stoep met haar hond...
nu vrees ik dat we daar die ellendige beesten van hebben gekregen

de katten zijn weer ingesprayt met antivlooi zooi
huis is gestofzuigt en schoongemaakt...
is er nog een middeltje dat ik kan gebruiken om er zeker van te zijn dat het weg is ???
HELP
gewoon Frontline.

Vlooien die op je katten komen zullen dood neervallen en dat spul blijft na een pipetje in de nek wel 6 weken werken. Tegen die tijd is de plaag wel weg. want als ze niet op een kat kunnen overleven gaan ze hoor. Dus of ze zoeken asiel in een ander huishouden, of ze vallen dood neer

heb hier gister ook alle poezen een pipetje in de nek gezet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_41496899
ik gebruik frontline spray momenteel
dit omdat volgens de meeste anti-vlo zooi het niet bij jonge katten (onder de 6 maanden) gebruikt mag worden
maar moet ik me huisje nog extra behandelen met een of ander spray zooi ?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 5 september 2006 @ 05:21:11 #119
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_41505817
je zult je huis zeker moeten behandelen. De vlooien zitten echt niet alleen op je katten. Ze zijn waarschijnlijk meegelift met die hond en hebben zich in jouw huis ervanaf laten vallen en zitten dus nu in de vloerbedekking e.d. en van daar zijn ze verhuisd naar jouw katten. Je hebt van die tapijtspray of mousse. Wel katten erbij weghouden als je het gaat gebruiken.

Succes ermee.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  woensdag 6 september 2006 @ 22:47:05 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_41566899
Ook een vraagje:

We hebben twee gesteriliseerde poezen uit het asiel, Nimo en Joy, beiden 2 jaar oud. Onze "poezenoppas" gaf na onze vakantie aan dat ze het vermoeden had dat Nimo niet goed gesteriliseerd zou zijn. Ze heeft nl. een nogal donkere mauw en zet haar kont nog weleens lekker omhoog als je aait. Daarnaast heeft ze af en toe een beetje een bui alsof er een orkaan voorspeld is, incl. mauwen etc. Nu dachten wij dat het wel meeviel, omdat we Nimo's mauw niet anders kennen als "donker" (weten jullie hoe ik bedoel?). Toch voor de zekerheid even nagevraagd bij de nazorg vanuit het asiel en die mevrouw zei dat er weleens wat hormoontjes aanwezig blijven.

Afijn, ok dan.

Nu vinden we sinds enkele weken telkens kleine plasjes in huis. Lekker zo tussen de leuning van je leren stoelen en stinken dat het doet! Krijg de geurtjes overigens maar moeilijk weg. Zo heb ik al een stuk op 4 plasjes gevonden. Nu hebben we ook pas ons huis verkocht, waaraan een periode van bezichtigingen vooraf is gegaan. Het zou dus prima een soort territorium-afbakening kunnen zijn. Maar die bezichtigingen zijn al wel een tijdje voorbij..

Ik weet overigens niet of het Nimo wel is. Maar vandaag dacht ik ineens: hey, hangt het niet samen met haar semi-krolse gedrag? Komt het weleens voor dat ze toch krols worden?

Intussen ruik ik overal plasjes. Zelfs als ik op straat loop. Echt zo'n penetrante geur!

Iemand ideeen?
  woensdag 6 september 2006 @ 22:49:10 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_41566971
We hebben de twee dames overigens sinds 1 april.

Ze gaan allebei op 1 kattenbak en die wordt elke dag gedaan. Hebben wel wat gewisseld met kattenbakgrind, om uit te sluiten dat het niet daaraan ligt. Zo blijf je bezig..
  vrijdag 8 september 2006 @ 16:50:43 #122
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41621309
Eén van mijn twee katten is nu "kwijt". Ik zit al de hele middag in het zonnetje in de tuin en de beide dames spelen ook "lekker" buiten. Kat nummer één had net een muis te pakken. .
Kat nummer twee is na verschillende stuntpogingen nu gewoon kwijt dus.
Ze zal dadelijk wel weer aan komen lopen, want ze weet waar "thuis" is en waar ze hoort. Maar echt fijn vind ik het niet.
  vrijdag 8 september 2006 @ 16:52:55 #123
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41621394
Oh wacht, ze ligt op het dak van de schuur te slapen. Muts. .
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:16:31 #124
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41622172
Wie? Jij of de kat?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:18:21 #125
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_41622231
De kat .
Ze klimt steeds bovenop de schuur en gaat na een tijdje heel hard miauwen omdat ze er niet zelf af durft. . Ik heb haar twee keer er vanaf gevist en nu bekijkt ze het maar. Zelf erop? Dan is het ook haar eigen probleem om er weer af te komen. .
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:33:09 #126
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41622655
Tsja, katten hebben personeel. Dat wist je toch wel.

Maar je hebt gelijk hoor, laat maar even mauwen. Tenzij ze er echt niet af kan natuurlijk.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 17 september 2006 @ 12:09:34 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_41883672
Niemand mijn verhaaltje gelezen? *pruillip*
;-)
pi_41884165
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:09 schreef Quoi het volgende:
Niemand mijn verhaaltje gelezen? *pruillip*
;-)
Jawel. Maar ik zie geen oplossing. Heb hetzelfde probleem gehad en het probleem was pas opgelost toen de kat overleed

Poes, bedoel ik.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 18 september 2006 @ 14:57:07 #129
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_41920747
ik heb ook een vraag..hoop dat iemand er een antwoord op weet..
Wij hebben sinds kort een zgn. 'Fatboy' je weet wel zo'n zitzak.
Die ligt in de woonkamer.Nu heeft onze poes er al 2 x overheen gepiest!
Hoe komt dit en wat kunnen we eraan doen?
Met de neus er door heen halen helpt niet, kattenbak is altijd schoon.
Zal ze 'm nou niet mooi vinden of komt het door de stof?
weet je wel?
  maandag 18 september 2006 @ 14:59:54 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41920853
Soms is het niet te achterhalen waarom een kat dat doet. De tweede keer is wel te verklaren: de zitzak ruikt nu 'lekker' naar haar pies. 'Ha, hier deed ik al eens een plas, ik doe het lekker nog een keer.' Je hebt dus helaas kans dat ze het nu blijft doen.
  maandag 18 september 2006 @ 15:05:12 #131
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_41921010
zitzak is waterdicht,hebben we wel goed schoongemaakt,ik weet dat kattenpies sterk ruikt.
Maarja kunnen we hier nog iets aan doen?Dat ze er niet meer op piest?Voor de rest doet ze het altijd netjes in de kattenbak.
weet je wel?
  maandag 18 september 2006 @ 15:07:23 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41921081
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:05 schreef Puck1 het volgende:
zitzak is waterdicht,hebben we wel goed schoongemaakt,ik weet dat kattenpies sterk ruikt.
Maarja kunnen we hier nog iets aan doen?Dat ze er niet meer op piest?Voor de rest doet ze het altijd netjes in de kattenbak.
Ja, het is dan ook geen onzindelijk gedrag. Maar eh, jij denkt misschien dat je de zitzak goed hebt schoongemaakt, maar poes ruikt het misschien nog steeds. Ik lees wel eens dat biotex of dettol goed werkt. En ter afschrikking zou je er iets op kunnen spuiten met een citrusgeur, dat schrikt af.
pi_41940912
Om van alles af te zijn zou ik zelf de zitzak verwijderen
  dinsdag 19 september 2006 @ 05:08:38 #134
63411 Roeji
pi_41941926
Probeer het eens met catnip. Als je kat goed op catnip reageert, spuit dan eens was catnipspray op de zitzak. Niet te veel, want dan krijg je m niet meer weg bij dat ding en gaat ie er op liggen gekdoen en kwijlen.
Of met een cat-away-spray als je wilt dat hij/zij er totaal niet meer in de buurt komt. Alleen is het gevaar bij cat-away-spray (het heet anders, maar iig houdt t je kat weg bij datgene wat jij wilt) dat ie ergens anders gaat piesen omdat ie kwaad is dat om dat ding een voor hem/haar vieze reuk hangt.

Of heeft de kat een dekentje of een doek waar ie op ligt, leg dat eens een tijdje op de zitzak zodat de geur erin kan trekken.

Overigens citrusgeur zou ik niet snel doen. Vaak gaan ze er juist tegenaan piesen als ze het vies vinden ruiken. Als het naar hunzelf of naar iets lekkers ruikt dan zullen ze er niet zo snel op piesen. (althans dat is mijn ervaring, elke kat kan natuurlijk anders zijn of doen)

Ik weet niet of het helpt. Het valt allicht te proberen. Waarschijnlijk zit er aan die zitzak een luchtje waar je kat niet van houd, of ze is enorm territoriaal. En bakent meteen alle nieuwe dingen af door erop te piesen.
Het blijft toch altijd een beetje giswerk waarom ze zoiets doen.

Succes ermee!!
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:19:00 #135
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_41943457
vraagje, de kussentjes onder de pootjes van onze kitten zijn zwart. Maar bij 1 pootje zijn ze ook roze. maakt dat wat uit? (rare vraag ik weet het maar vraag het me af)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:26:46 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41943579
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:19 schreef kruimel_20 het volgende:
vraagje, de kussentjes onder de pootjes van onze kitten zijn zwart. Maar bij 1 pootje zijn ze ook roze. maakt dat wat uit? (rare vraag ik weet het maar vraag het me af)
Nee, het maakt niks uit. Mijn kat is een schildpad, dus rood met zwart. Waar de teentjes bovenop rood zijn, zijn de kussentjes roze, waar ze zwart is zijn de kussentjes ook zwart. Voor de snorharen geldt hetzelfde: waar ze rood is zijn de snorharen wit, anders roze.

Is jouw kitten zwart-wit?
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:53:57 #137
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_41943998
nee een schildpadje met een beetje rood erdoor.
Haar snorharen zijn wit met aan de aanzet zwart.

Ze heeft in haar mond ook een "flapje" van haar lip wat niet zwart is maar wit. Maar voor zover ik merk heeft ze er geen last van.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:55:54 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41944051
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 09:53 schreef kruimel_20 het volgende:
nee een schildpadje met een beetje rood erdoor.
Haar snorharen zijn wit met aan de aanzet zwart.

Ze heeft in haar mond ook een "flapje" van haar lip wat niet zwart is maar wit. Maar voor zover ik merk heeft ze er geen last van.
Tuurlijk heeft ze daar geen last van, het hoort gewoon zo!
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:00:24 #139
63411 Roeji
pi_41948582
Is hetzelfde als pigmentvlekken en de verschillende huidskleuren bij mensen. Het patroon van de vacht bij de meeste dieren is ook zichtbaar in de huid, dmv pigmentvlekken/huidsverkleuringen.
Kan dus totaal geen kwaad.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_41954999
Uit nieuwsgierigheid: m'n kittens hebben beiden paars/rode teentjes en kussentjes. De één is een schildpadje (chocolade met rood, blauw en créme), de ander is echter pikzwart (en ik dacht dat die altijd zwarte kussentjes hadden). Verandert die kleur nog of blijft het zo?

Just wondering
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 19 september 2006 @ 20:20:37 #141
63411 Roeji
pi_41961318
geen idee eigenlijk. Maar ik denk dat het zo blijft, misschien verkleuren ze nog iets. Maar ik denk niet dat roze kussentjes ineens zwart gaan worden (hooguit van de modder zoals bij de pers van mn ouders )
Ik ben zo blij, zo blij
pi_46114742
Mag ik dan werkelijk op 8 februari de eerste post in 2007 maken in dit centrale topic...

Ik heb een vraag.

Is het normaal dat een kater zijn snorharen uitvallen?

Ik vond gisteren voor het eerst een snorhaar in huis en die kan maar van 1 zijn.
Mijn katertje, nu 1 jaar 6 maanden, verliest dus een snorhaar.
Ik vind dat eigenlijk wel raar voor zo'n belangrijk zintuig?

Iemand die dit al eens heeft gezien of hier iets van weet?
pi_46114929
Heb ik ook wel eens gezien, hoor.. Niks bijzonders denk ik, groeit wel weer aan toch?
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:05:21 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46115372
Heel normaal. Groeit gewoon weer aan.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:25:06 #145
63411 Roeji
pi_46116155
Is normaal. Hier verliezen heel veel snorharen en toch is het niet aan ze te zien. Het groeit steeds weer aan.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_46134487
Het brengt toch geluk als je een snorhaar vind?

Maar het kan geen kwaad hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 12:11:06 #147
63411 Roeji
pi_46134886
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 11:57 schreef Ticootje het volgende:
Het brengt toch geluk als je een snorhaar vind?

Maar het kan geen kwaad hoor.
Lol, dan had ik inmiddels mn droomleven moeten hebben
Ik ben zo blij, zo blij
pi_46139073
Thanks voor alle reacties. Ik had wel zoiets verwacht maar altijd handig als je het aan deskundigen na kunt vragen.
pi_46139678
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 12:11 schreef Roeji het volgende:

[..]

Lol, dan had ik inmiddels mn droomleven moeten hebben
zelfde gedachte hier (met 4 poezen en af en toe buurkatvisite)
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46139712
Nou ik vind ze zelden hoor. Af en toe 1, en dan koester ik m als mijn persoonlijke geluksbrenger.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')