abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 juli 2006 @ 17:42:19 #51
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_40080699
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Jelle88 het volgende:
Vanmiddag heb ik een dikke ovale bobbel op de buik van mijn kat gevonden . Hoe groot is de kans dat dit kanker is of iets anders levensbedrijgends? Ik ga in ieder geval maandag naar de dierenarts met hem. Als ik de bobbel aanraak mauwt hij ook van de pijn
Kan ook een vetbult of een onsteking oid zijn.
Succes met poes
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:57:37 #52
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_40299278
Ik heb een vraag over kattengras vs de kat.
Waarom eet een kat dit?
Is het om zijn maag schoon te maken, of iets anders?!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:05:52 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40299486
Het is volgens mij een braakmiddel. Een kat zal gras eten om bijv. een haarbal uit te kotsen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_40300729
quote:
Waarom eten katten gras?

Het s een fabeltje dat katten gras eten om hun maag te zuiveren. In de volksmond heet het dat katten gras eten, daarna moeten braken en met het braaksel haarballen lozen. Het is inderdaad vaak zo dat katten het gras opbraken, omdat ze nu eenmaal geen planteneters zijn en gras niet kunnen verteren. Dat er in het braaksel haarballen kunnen zitten is mooi meegenomen, maar niet de reden van het gras eten. Toch vindt men ook in veel handboeken deze verklaring terug. Ook honden eten graag gras, terwijl ze geen last van haarballen hebben. Daarbij moet men bedenken dat katten eigenlijk geen gras eten, maar er op sabbelen en knagen. Het gaat de kat om wat er in gras zit! Katten eten gras vanuit een natuurlijke behoeft aan foliumzuur en ze knagen aan gras vanuit een instinctieve drang om daarin te voorzien. In hun natuurlijke voeding zit te weinig foliumzuur, dat wil zeggen, wanneer een kat moet rondkomen van prooidieren, zoals muizen en vogeltjes. Gras bevat veel foliumzuur en katten zijn er daarom dol op. Foliumzuur is een van de B-vitamines en is essentieel voor een kat. Vitamine B 6 is nodig voor de aanmaak van hemoglobine in rode bloedcellen. Hemoglobine is onontbeerlijk voor het zuurstoftransport in het lichaam van de kat. Bij een tekort aan foliumzuur is bloedarmoede een van de symptomen die optreden.
http://www.sablok.nl/weetjesdoc/kattengras.htm

Mijn katten hebben geen enkele moeite haarballen uit te kotsen wanneer er een tijdje door omstandigheden geen kattengras staat (lees; ik heb het weer eens geen water gegeven ), ook zaai ik regelmatig een bakje in voor het hondje van de buurvrouw, die inderdaad geen last heeft van haarballen.
pi_40302998
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Jelle88 het volgende:
Vanmiddag heb ik een dikke ovale bobbel op de buik van mijn kat gevonden . Hoe groot is de kans dat dit kanker is of iets anders levensbedrijgends? Ik ga in ieder geval maandag naar de dierenarts met hem. Als ik de bobbel aanraak mauwt hij ook van de pijn
Hoe is het nou met de kat?
pi_40334488
ik heb een vraagje: ik heb 2 kittens van 9 weken. De ene eet de oren van je hoofd, maar de ander is niet echt geinterresseerd in eten, maakt niet uit wat. Ik heb verschillende brokjes geprobeerd, natvoer, snoepjes. Hij eet van alles wel wat, maar veel minder dan de andere kitten. Hij is ontvlooid, ontwormd en heeft vorige week de eerste inenting gehad. Verder had hij wat last van diarree maar dit is vrijwel over, met behulp van pilletjes van de DA.

Herkent iemand dit? Is het gewoon een kitten wat niet zo'n honger heeft of kunnen er ook andere oorzaken zijn? Hij is verder wel tierig en speelt net zoveel als z'n broertje.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:04:52 #57
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_40334763
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:56 schreef Ieneminie het volgende:
ik heb een vraagje: ik heb 2 kittens van 9 weken. De ene eet de oren van je hoofd, maar de ander is niet echt geinterresseerd in eten, maakt niet uit wat. Ik heb verschillende brokjes geprobeerd, natvoer, snoepjes. Hij eet van alles wel wat, maar veel minder dan de andere kitten. Hij is ontvlooid, ontwormd en heeft vorige week de eerste inenting gehad. Verder had hij wat last van diarree maar dit is vrijwel over, met behulp van pilletjes van de DA.

Herkent iemand dit? Is het gewoon een kitten wat niet zo'n honger heeft of kunnen er ook andere oorzaken zijn? Hij is verder wel tierig en speelt net zoveel als z'n broertje.
Dat heb ik hier ook.
De ene eet direct als je wat neer zet.
De andere zit erbij en kijkt er na.
Echter is de gene die hier snel eet vrij klein en die andere groot.
Het zegt hier dus niets.
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_40334787
ik vraag me af, hoe kun je voelen of je kat te zwaar is?

Onze gecastreerde kater is de vorige keer door de dierenarts te zwaar bevonden, je zag de schouderbladen nog wel, maar hij had een hele dikke pens..
Ondertussen is Tijger ongeveer een kilo lichter (van 5,6 naar 4,7 kg) maar is dit nou goed? Het is hem zeker aan te zien, maar als ik aan zijn buik voel weet ikn iet of het goed is of niet.. Hoe moet een buik voelen van een gezonde kat die op gewicht is?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 30 juli 2006 @ 22:15:55 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40335189
De truc is met je vlakke hand langs zijn ribben gaan. Niet te hard duwen. Voel je de ribben, dan is het goed. Voel je ze niet, dan is hij waarschijnlijk wat te zwaar.
pi_40336168
Nou, ik weet nu ook waarom hij zo weinig eet, hij is toch weer aan de diarree, waarschijnlijk dat hij daarom zo weinig wil eten.... Pff, ik wordt er een beetje moedeloos van. Probeer al het beste, maar hij blijft kwakkelen...
  zondag 30 juli 2006 @ 22:43:09 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40336279
Toch maar weer snel terug naar de dierenarts. Diarree is voor zo'n kleintje best ernstig.
pi_40336345
ja, ik weet het, maar hij heeft dus ook al pilletjes. ik wacht het even af tot het spreekuur, dat is om 16.30.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:45:28 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40336381
Als 't met deze pilletjes niet over gaat, zal de dierenarts toch verder zoeken naar de oorzaak.

Sterkte ermee.
pi_40337095
dankjewel. Klinkt heel stom, maar ik kan wel janken. Het is net je eigen kind, wil absoluut niet dat het slecht met m gaat.
  Moderator / Miss SHO maandag 31 juli 2006 @ 14:06:28 #65
22592 crew  Ole
pi_40351634
Succes Ieneminie!
Ik hoop dat het meevalt. Geef je je katjes trouwens melk? Daar kunnen ze nl diarree van krijgen. Verder kan het best zo zijn dat de ene kat wat minder eet dan de ander. Laat je even weten straks wat de dierenarts zei?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 31 juli 2006 @ 15:11:10 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40353520
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:05 schreef Ieneminie het volgende:
dankjewel. Klinkt heel stom, maar ik kan wel janken. Het is net je eigen kind, wil absoluut niet dat het slecht met m gaat.
Ik herken het.
pi_40358644
Nou vandaag naar de DA geweest, omdat hij ook helemaal niet meer wilde spelen en eten, met spoed erheen gegaan. Hij heeft waarschijnlijk een virus te pakken gekregen. Heeft vocht toegediend gekregen en een injectie tegen misselijkheid en diarree. Verder heb ik anti-diarree voer mee, hier eet hij halve theelepeltjes van, maar hij eet! Dus daar ben ik heel blij mee! Morgenochtend ga ik weer terug naar de DA om te checken hoe het gaat en eventueel weer nieuwe medicijnen en vocht toe te dienen.

Pff, ik vind het allemaal wel schrikken zeg! Doe heel hard mn best om alles zo goed te regelen voor ze, maar soms doe je er niks aan. Het virus kan hij best al een tijdje hebben gehad.
Nou ja, ik houd jullie op de hoogte!
pi_40457309
Mijn kat heeft kleintjes gekregen, en uiteraard wil ik ze zo goed mogelijk verzorgen . En omdat ik nieuwsgierig ben, wil ik een aantal dingen graag weten. Ik heb nog nooit kittens gehad, dus vandaar dat ik dit vraag.

- hoe kun je de moederpoes het best verzorgen? Heeft ze nog iets speciaals nodig? Ze krijgt al speciaal voer, maar moet er nog iets bij?
- hoe kun je de kittens het best verzorgen? Ze zijn nu een week oud, dus voorlopig is het alleen maar kijken, maar alvast voor later.
- momenteel is het nest een flinke dikke deken onder het bed, is dat voldoende of moet er nog iets bij?
- wanneer gaan de oogjes open?
- wanneer kun je zien of ze langharig worden? (moederpoes is langharig, vandaar, en ik hoop dat de kittens het ook worden)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_40740230
Vraag over de lever van katten. Wie van jullie heeft wel eens een kat gehad met een ziekte aan de lever (diffuus)? Hoe verliep dat, wat heb je gedaan?
pi_40901376
Ik heb ook een vraagje...

Ik heb hier een (ex)kater van ruim 7 jaar oud en die echt behoorlijk dik is (bijna 8 kilo).
Van de dierenarts hoorde ik dat dikke katers een hogere kans hebben op nierafwijkingen.
Nou is begin dit jaar zijn zusje heel plotseling overleden aan nierfalen. Ik wil dit bij Melvin uiteraard voorkomen, het probleem is hier alleen dat we 3 katten hebben die de hele dag door voer kunnen pakken (Royal Canin Fit 32), dus apart voeren is geen optie. Sterker nog; dat wordt oorlog!
Onze katten komen niet buiten, maar mogen door het hele huis en hun ren spelen en rennen.
Ik heb niet het idee dat hij buitensporig veel eet, maar goed...

Mijn vraag (ja, daar komt ie dan): heeft iemand tips om Melvin onder deze omstandigheden af te laten vallen? Ik wil hem graag nog heeeeeeeeel lang houden en het liefst in goede gezondheid.
pi_40901546
Misschien een idee om op het voer voor binnenkatten over te stappen Ingetje?(Royal Canin Indoor 27)

En afwegen hoeveel ze mogen hebben, en dat dan 's morgens en 's avonds geven..
Je kijkt qua hoeveelheid als ik het goed onthouden hebt naar het gewicht wat de kat normaal moet hebben, hoeveel ze dan mogen hebben op een dag en dan aan de ondergrens gaan zitten...

Het kost ietsjes meer tijd, maar zo zijn de twee van mij wel afgevallen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40901767
Had ik ook al es aan gedacht ja, maar echt...apart voeren lukt hier niet! Dat hebben we tijdelijk moeten doen toen Mickey (zijn overleden zusje ) plotseling op nierdieet moest. Draaaamaaaaa!
Maar ik zal iig geleidelijk over gaan op de Indoorvariatie. Tnx!
pi_40903099
ik heb bij die van mij de bakjes op een andere plek gezet, de een in de keuken, de ander op de gang en dat werkt wel redelijk.. Omdat ze maar 2 keer per dag wat krijgen eten ze het dan toch grotendeels op, en heel soms vind je ze nog eens bij het bakje van de ander, maar dat zet geen zoden aan de dijk..
pi_40904767
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:09 schreef Ewelina het volgende:
Mijn kat heeft kleintjes gekregen, en uiteraard wil ik ze zo goed mogelijk verzorgen . En omdat ik nieuwsgierig ben, wil ik een aantal dingen graag weten. Ik heb nog nooit kittens gehad, dus vandaar dat ik dit vraag.

- hoe kun je de moederpoes het best verzorgen? Heeft ze nog iets speciaals nodig? Ze krijgt al speciaal voer, maar moet er nog iets bij?
- hoe kun je de kittens het best verzorgen? Ze zijn nu een week oud, dus voorlopig is het alleen maar kijken, maar alvast voor later.
- momenteel is het nest een flinke dikke deken onder het bed, is dat voldoende of moet er nog iets bij?
- wanneer gaan de oogjes open?
- wanneer kun je zien of ze langharig worden? (moederpoes is langharig, vandaar, en ik hoop dat de kittens het ook worden)
Klik hier eens, erg veel informatie over kittens.
pi_40923656
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:53 schreef Ingetje79 het volgende:
......het probleem is hier alleen dat we 3 katten hebben die de hele dag door voer kunnen pakken (Royal Canin Fit 32), dus apart voeren is geen optie.
Misschien is het een idee om ze op vaste tijden te voeren?

Katten houden zowiezo van regelmaat en een regelmatig voedselpatroon is volgens mij ook veel gezonder.....

Je geeft ze om bijv 9 uur smorgens en 6 uur savonds.... zodra ze uitgegeten zijn haal je de bakjes weg.....
Na een tijdje gaan ze daar aan wennen en eten ze zodra je het eten neerzet (meteen al) hun eigen eten op.....
Als je dat dan ook nog combineert met die "indoor" voeding dan gaat er volgens mij al een stuk van het overgewicht af...

succes!!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:05:17 #76
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_40924145
We gaan het weer proberen...Melvin slank de herst in

Tnx
pi_40928225
Succes ermee..
Die 2 van mij zijn allebei afgevallen, de ene van 5,6 naar 4,7 kg, de andere van 4,1 naar 3,8 kg...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:18:32 #78
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_40929978
Ik heb ook een vraagje mbt mijn kater.

Ik had altijd 1 poes en 1 kater in huis.
De poes heeft vorig jaar september een nestje gehad van 4 kittens. Daar hebben we 1 kater van gehouden.
De oudere poes en kater zijn gesterilliseerd/gecastreerd. Maar de jongste dus niet (die is nu 11 mnd)
Wij zijn half juli tot eind juli op vakantie geweest en 3 dagen voordat we terug kwamen is hij weggelopen, vertelde de oppas ons. (Sinds 25 juni)
We hebben er alles aan gedaan om hem terug te vinden, maar hij is er nog steeds niet weer....

Mijn vriend heeft de hoop al opgegeven, maar ik niet...
Ik hoop nog steeds dat hij weer naar ons terug komt en dat ie alleen maar de hort op is voor de vrouwtjes aangezien hij dus niet gecastreerd is.

Wie weet hoelang een kater in deze situatie weg kan blijven????
pi_40930081
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:18 schreef KRS het volgende:

Helaas weet ik niet hoelang zoiets duurt. Ik hoop dat hij weer snel opduikt!
Bij kennissen is de kater pas na 3 maanden weer binnen komen wandelen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:33:32 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40930298
KRS, ik ben bang dat jouw kat echt de weg kwijt is (of erger). Bijna twee maanden weg is te lang voor 'alleen maar de hort op voor de vrouwtjes'. Zo'n kater komt na een paar dagen geheid wel weer thuis voor eten en om te slapen.

Maar goed, ik ken ook het verhaal van een kat die na maanden toch ineens weer op de stoep stond.

Sterkte ermee.
pi_40932884
Ik heb een vraag over de acceptatie van een jong katertje door 2 volwassen katten.

2 weken terug is er bij mij een katertje van +/- 2 maanden oud aan komen lopen. Hij was helemaal uitgehongerd en vies. Na hem een paar dagen te hebben vertroeteld ging het gelukkig al een stuk beter met hem en lijkt het alsof ie zich al thuis voelt. Ik heb meteen briefjes opgehangen in de buurt met een foto en beschrijving van hem in de hoop dat zijn baasje hem op komt halen, maar zonder resultaat.

Het probleem is dat mijn andere 2 katten, een mamma-poes van 13 en een ex-kater van 4, hem niet accepteren als huisgenoot. Het blijft voorlopig bij veel brommen, blazen en een incidentele tik als ie te dicht bij ze in de buurt komt, maar ik ben bang dat dit erger kan worden naarmate deze nieuwkomer groter en sterker wordt.

Mijn 4 jaar oude ex-kater is fysiek sterk en is de baas van de buurt. Hij is onwijs lief voor mensen en voor zijn "mamma" maar andere katten moet ie dus niet. Deze kat is in staat om andere dieren naar toe te takelen en ik wil uiteraard niet dat ie dat doet bij een klein hummeltje wat totaal geen bedreiging voor hem is.

Wat ik ook vreemd vind is het feit dat mijn poes dit nieuwe beestje niet liefdevol behandeld terwijl ze dat met mijn andere kater wel deed toen ie bij mij in huis kwam als kitten. Ze is niet echt vijandig, maar liefde is er ook niet bij. Zou ze genoeg hebben van het surrogaat-moederschap?

Ik hoop er nog steeds op dat iemand het beestje komt ophalen en als dit niet zo mocht zijn, dan blijft ie gewoon hier (asiel is geen optie). Ik wil er dan wel voor zorgen mijn 2 andere schatjes zich gedragen t.o.v van hem. Zijn die beestjes hierin te trainen?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:32:04 #82
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_40933770
Wij hebben ooit 3 weken ellende gehad toen we er een kitten bij namen, en als je ze nu bij elkaar ziet

Komt vast wel goed, gewoon beetje in de gaten houden en zorgen dat de kleine niet meer aandacht krijgt als de andere 2.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:25:50 #83
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_40935295
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:18 schreef KRS het volgende:
Ik heb ook een vraagje mbt mijn kater.

Ik had altijd 1 poes en 1 kater in huis.
De poes heeft vorig jaar september een nestje gehad van 4 kittens. Daar hebben we 1 kater van gehouden.
De oudere poes en kater zijn gesterilliseerd/gecastreerd. Maar de jongste dus niet (die is nu 11 mnd)
Wij zijn half juli tot eind juli op vakantie geweest en 3 dagen voordat we terug kwamen is hij weggelopen, vertelde de oppas ons. (Sinds 25 juni)
We hebben er alles aan gedaan om hem terug te vinden, maar hij is er nog steeds niet weer....

Mijn vriend heeft de hoop al opgegeven, maar ik niet...
Ik hoop nog steeds dat hij weer naar ons terug komt en dat ie alleen maar de hort op is voor de vrouwtjes aangezien hij dus niet gecastreerd is.

OEPS........ Ik lees het nu pas weer terug.... Maar hij is nog geen 2 maand weg hoor (gelukkig) Maar hij is sinds 25 juLi vermist....
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:42:52 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40935696
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef KRS het volgende:

[..]

OEPS........ Ik lees het nu pas weer terug.... Maar hij is nog geen 2 maand weg hoor (gelukkig) Maar hij is sinds 25 juLi vermist....
Maakt helaas voor mijn reactie niet uit...
pi_40946205
Ik zoek voor mijn schoonpa een fokker van ragdolls. Liefst in omgeving (mag ruim genomen worden hoor) van Harderwijk
I had a signature once. It was awful.
pi_40961146
Sinds 2 weken hebben we er hier weer een kitten bij van 3 maanden.

Ze had de eerste entingen al gehad toen wij haar haalden maar toch nieste ze na een paar dagen hier een beetje.
Gister zijn we voor de tweede enting gegaan en vandaag is ze echt helemaal snotterig.

De vragen zijn nu: kan het kwaad? En kan het een eerste reactie op de inenting zijn?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_40961676
Volgens mij kan het best een reactie op de enting zijn...
Hou het even in de gaten en kijk of ze voldoende drinkt en eet...
Zo niet, ga er dan weer mee naar de dierenarts zou ik zeggen..
pi_40961865
Hallo, allemaal, ik heb ook wat vraagjes over mn kat.

De mijne is een poes zonder ras met nogal wat overgewicht. Ze is vroeger aangereden en sindsdien spoort ze niet meer helemaal. Haar evenwicht is zeer slecht, ze ziet geen diepte en ze heeft nauwelijks geheugen. Ze heeft een vast patroon dat ze als ze wakker is rondjes loopt, zich wast, wat eet, rondje loopt, zich wast, etc. Hierdoor heeft ze overgewicht en ze heeft haar buikje zo vaak gewassen dat het kaal wordt. Ik probeer haar op dieet te laten gaan, ze was vroeger gewend altijd brokjes te hebben en nu krijgt ze twee keer per dag een beetje. De eerste weken zat ze er constant om te jammeren, maar volgens mij is ze nu wel een beetje gewend, ze doet nu rondje lopen, wassen, rondje lopen, wassen. Ze valt nog niet veel af maar het is ook pas sinds een maand of twee. Hoe lang zou het duren voor ze af gaat vallen?

Ze mag niet naar buiten vanwege haar eigen veiligheid dus ik probeer haar in huis wat extra beweging te geven, maar ze raakt snel afgeleid dus ik kan niet zeggen dat ze veel "sport". Is er misschien een voer wat niet superduur is wat wat minder calorieen bevat? Ik kreeg van mijn moeder de tip over te stappen op seniorenvoer omdat daar minder in zou zitten, maar mag een poes van zo'n 6-7 jaar daar al aan? Ze blieft geen blikvoer overigens, dat vind ze eng, ook door de brokjes heen.

Verder was ze altijd heel lief, maar nu ik werk heb, plast ze op het bed als ik weg ben. Ik denk dat ze me heel erg mist, ze is erg op mij gericht. Ze kan niet met andere katten vanwege haar handicap, dan wordt ze al snel volledig aan puin geslagen en hangen de plukken vacht er bij. Ze wordt iedere keer weer het pispaaltje, en dus is het altijd dipkip + poes met zn tweetjes tegen de wereld geweest. Ik begrijp ook best dat ze boos op me is, maar ja er moeten brokjes op de plank komen. Wat kan ik er aan doen dat dit minder vervelend is voor ons beiden? Na de 3e keer heb ik haar maar in de badkamer gezet overdag want ik had gewoon geen dekens meer in huis om mn bed mee te verschonen maar ik vond het zo enorm zielig. De kattebak was alle keren gewoon schoon en normaal gesproken kon ze het prima hebben als ik eens een dag weg was, zelfs als ik de volgende dag pas terugkwam was er geen probleem. Ik denk dat ze dat ok vond omdat ik daarna altijd wel weer een paar dagen thuis was. Wat kan ik doen zodat poes sneller aan het nieuwe ritme went? Ik ga zo een afdekzeiltje kopen voor het bed, maar ik wil natuurlijk dat ze het gewoon weer op de bak gaat doen. Ze deed trouwens de rest van haar behoefte gewoon wel op de bak en in de badkamer deed ze het ook niet op de grond ofzo, zelfs al was ze heel gestresst. Ik denk dat het dus iets met geur te maken heeft?

Heel erg bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal.
pi_40962122
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:11 schreef Dipkip het volgende:
Hallo, allemaal, ik heb ook wat vraagjes over mn kat.

De mijne is een poes zonder ras met nogal wat overgewicht. Ze is vroeger aangereden en sindsdien spoort ze niet meer helemaal. Haar evenwicht is zeer slecht, ze ziet geen diepte en ze heeft nauwelijks geheugen. Ze heeft een vast patroon dat ze als ze wakker is rondjes loopt, zich wast, wat eet, rondje loopt, zich wast, etc. Hierdoor heeft ze overgewicht en ze heeft haar buikje zo vaak gewassen dat het kaal wordt. Ik probeer haar op dieet te laten gaan, ze was vroeger gewend altijd brokjes te hebben en nu krijgt ze twee keer per dag een beetje. De eerste weken zat ze er constant om te jammeren, maar volgens mij is ze nu wel een beetje gewend, ze doet nu rondje lopen, wassen, rondje lopen, wassen. Ze valt nog niet veel af maar het is ook pas sinds een maand of twee. Hoe lang zou het duren voor ze af gaat vallen?

Ze mag niet naar buiten vanwege haar eigen veiligheid dus ik probeer haar in huis wat extra beweging te geven, maar ze raakt snel afgeleid dus ik kan niet zeggen dat ze veel "sport". Is er misschien een voer wat niet superduur is wat wat minder calorieen bevat? Ik kreeg van mijn moeder de tip over te stappen op seniorenvoer omdat daar minder in zou zitten, maar mag een poes van zo'n 6-7 jaar daar al aan? Ze blieft geen blikvoer overigens, dat vind ze eng, ook door de brokjes heen.

Verder was ze altijd heel lief, maar nu ik werk heb, plast ze op het bed als ik weg ben. Ik denk dat ze me heel erg mist, ze is erg op mij gericht. Ze kan niet met andere katten vanwege haar handicap, dan wordt ze al snel volledig aan puin geslagen en hangen de plukken vacht er bij. Ze wordt iedere keer weer het pispaaltje, en dus is het altijd dipkip + poes met zn tweetjes tegen de wereld geweest. Ik begrijp ook best dat ze boos op me is, maar ja er moeten brokjes op de plank komen. Wat kan ik er aan doen dat dit minder vervelend is voor ons beiden? Na de 3e keer heb ik haar maar in de badkamer gezet overdag want ik had gewoon geen dekens meer in huis om mn bed mee te verschonen maar ik vond het zo enorm zielig. De kattebak was alle keren gewoon schoon en normaal gesproken kon ze het prima hebben als ik eens een dag weg was, zelfs als ik de volgende dag pas terugkwam was er geen probleem. Ik denk dat ze dat ok vond omdat ik daarna altijd wel weer een paar dagen thuis was. Wat kan ik doen zodat poes sneller aan het nieuwe ritme went? Ik ga zo een afdekzeiltje kopen voor het bed, maar ik wil natuurlijk dat ze het gewoon weer op de bak gaat doen. Ze deed trouwens de rest van haar behoefte gewoon wel op de bak en in de badkamer deed ze het ook niet op de grond ofzo, zelfs al was ze heel gestresst. Ik denk dat het dus iets met geur te maken heeft?

Heel erg bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal.
Zou een Feliway feromonending iets zijn? Plug je gewoon in het stopcontact en het verspreidt de feromonen waardoor een stresskat zich lekkerder gaat voelen. dezelfse die hij verspreidt bij het kopjes geven en wassen. Stress kan ook zorgen dat een kat zich zo vaak likt dat ie kaal wordt.

Had ooit ook een kat die zich kaal likte en overal pieste. Had ook een hersenbeschadiging. Feliway hielp hier echt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_40969471
Over acceptatie van de kitten bij de oudere katten

dit kan soms weken...en als je pech hebt ook wel maanden duren voor ze elkaar een beetje aardig vinden
bij ons ging het gelukkig heel snel en binnen 5 dagen vonden ze het allemaal wel best
(wij kregen er een oude kat 16 bij en we hadden toen 3 weken onze kittens 13 weken oud)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_40969647
Nog een vraag voor jullie

Hoe straffen jullie je kat ?
momenteel heb ik hier 2 vreselijk puberende kittens rondlopen
Onze Rana (poesje) valt nog wel mee maar haar broer Mozart is een echte donderstraal (we weten weer waar het woord kattenkwaad vandaan komt)

Hij loopt over de tafels, aanrecht en pikt zowat het eten onder je neus vandaan van je bord af
al vanalles geprobeert (van plantenspuit tot flinke stem op zetten van onder de kraan tot sambal smeren over het aanrecht...) maar niets lijkt te helpen

Hij begint nu ook flink hard te bijten als je met hem aan het stoeien bent en lijkt niet door te hebben dat hij gewoon compleet doorbijt.
Rana bijt ook wel maar die bijt niet door, die knabbelt gewoon een beetje
Bij Mozart heb ik gewoon complete tandafdrukken in mijn handen staan
ergens moet je hem toch duidelijk kunnen maken dat ik ook een klein beetje gevoel heb

Ik weet dat ik het niet kan controleren als ik niet thuis ben
maar als ik thuis ben wil ik ze niet over tafel hebben lopen of op t aanrecht
iemand nog tips ?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_40970927
Zoiets zou ik nou nooit zelf opgekomen zijn! Weet je ook waar je zoiets koopt, gewoon bij een dierenwinkel? Is het duur? Ruik je het zelf ook?

Ik straf mn kat een beetje zoals mn moeder bij mij deed, kijken alsof ze achterlijk is, vrij hard TSSSSSS roepen en dr verder negeren. En ze vind het vreselijk als ik haar van de bank douw in plaats van op schoot te laten, dus dat werkt wel. En soms een tikje tegen de neus of snorharen, als ze van mn melk probeert te drinken ofzo. Wel héél zachtjes uiteraard, dat ze het net voelt. En het uitblijven van melkgistsnoepjes doet het hier ook goed, en water spetteren. Ze krabbelt bijvoorbeeld vaak aan de badkamerdeur omdat ze eigenlijk altijd bij me wil zijn, maar ik wil haar niet in de douche want dan is het vervolgens weer een drama vanwege waterspettertjes... Dus als ze aan die deur krabbelt, doe ik m op een kier en spetter water naar buiten. Kom ik daarna uit de douche, zit ze me altijd zo pislink aan te kijken van gheheheh

Oh en op het aanrecht lopen heeft de mijne als volgt afgeleerd, een hele rij met lege spaflesjes en statiegeldflessen enzo, met wat rammelig spul dr in, kraaltjes of knikkers ofzo, langs de hele rand. Proberen ze dr op te springen lazert de boel naar beneden, mijne schrikt zich dan de tering. Nooit meer gedaan.
pi_40971401
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:44 schreef Dipkip het volgende:
Zoiets zou ik nou nooit zelf opgekomen zijn! Weet je ook waar je zoiets koopt, gewoon bij een dierenwinkel? Is het duur? Ruik je het zelf ook?
Bij de dierenwinkel of dierenarts. Tis wel duur. Een ergens tussen de 16 en 20 euro. Maar je doet er ongeveer 6 weken mee en met een beetje mazzel heb je het daarna een tijd niet meer nodig.
Zelf ruik je het niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_40971673
Dipkip de flessenactie lijkt me wel het proberen waard !
zal eens een plan hier gaan opstellen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_40971717
Misschien zou van die Bach Bloesem zooi ook helpen?

Dat heb ik ooit s aan een hond gegeven die we uit het asiel hadden, baasje was overleden en die hond miste die man zo vreselijk. Die fleurde helemaal op toen. Weet je ook of dat ook bij katten kan? Volgens mij was dat wat minder duur namelijk. En anders probeer ik deze denk ik wel. Tis inderdaad wel duur maar aan de andere kant, poes kost me vrijwel niks, en als ze er blij van wordt is het het waard.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:32:36 #96
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_40977325
bach kan ook bij katten. Als je bach kan kopen bij iemand die het voor je klaarmaakt, dan is het goedkoper dan de feliway. Ik heb begrepen dat je de bach druppels mixt van diverse druppels met andere werkingsgebieden. Of hoe je dat ook noemt. De ene werkt bijvoorbeeld rustgevend, de ander zorgt ervoor dat een dominante kat minder dominant word.
Als je het zelf gaat mengen dan moet je natuurlijk al die verschillende soorten druppels kopen.

De feliway kost overigens 30 euro, das de stekker met 1 vulling. Navulling kost iets van 23 euro. Of het werkt en of je het ruikt weet ik niet, moet het zelf ook nog altijd gaan uitproberen. Maar het is niet echt overal goed te krijgen.

Over het straffen van de kat, sommige katten (eigenlijk bijna allemaal) kunnen er niet tegen als je tegen hun snuit/neus blaast.
Of als een van mijn katten mij bijt en dan dus niet spelenderwijs, dan blaas ik gewoon als een kat naar hem. Helpt best goed. En verder helpt negeren ook goed. Als ie tijdens het spelen doorbijt, abrupt het spelen afbreken en iets anders gaan doen waarbij je de kat negeert.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_40977934
op www.huisdierendokter.nl is ook Bach te bestellen.
I had a signature once. It was awful.
pi_41025987
Uhm even een vraagje... We hebben hier drie katten, alle drie mannetjes. En nu begint de jongste (bijna 4 maanden) telkens te drinken bij de oudste... Gewoon aan de voorkant op zijn borst en maar stampen en sabbelen. Snapt ie het nou echt niet?
De oudste blijft gewoon dommig liggen en naar ons kijken voor hulp... Wat te doen?
pi_41030228
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef Neptune het volgende:
Uhm even een vraagje... We hebben hier drie katten, alle drie mannetjes. En nu begint de jongste (bijna 4 maanden) telkens te drinken bij de oudste... Gewoon aan de voorkant op zijn borst en maar stampen en sabbelen. Snapt ie het nou echt niet?
De oudste blijft gewoon dommig liggen en naar ons kijken voor hulp... Wat te doen?
Als geen van beide katten het erg vindt, wat is er dan mis mee
Blijkbaar heeft die kleine nog behoefte aan die warmte.

Een van mijn poezen deed dat ooit bij mij tot ze een jaar of twee was. Nee, niet aan mijn borst
Maar als ik dan mijn badjas aan had kroop ze erbij in en trommelde als een gek en sabbelde in mijn oksel
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_41035780
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als geen van beide katten het erg vindt, wat is er dan mis mee
Blijkbaar heeft die kleine nog behoefte aan die warmte.

Een van mijn poezen deed dat ooit bij mij tot ze een jaar of twee was. Nee, niet aan mijn borst
Maar als ik dan mijn badjas aan had kroop ze erbij in en trommelde als een gek en sabbelde in mijn oksel
Soms is het een teken dat de kat te vroeg bij de moeder is weggehaald...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')