Kan ook een vetbult of een onsteking oid zijn.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Jelle88 het volgende:
Vanmiddag heb ik een dikke ovale bobbel op de buik van mijn kat gevonden. Hoe groot is de kans dat dit kanker is of iets anders levensbedrijgends? Ik ga in ieder geval maandag naar de dierenarts met hem. Als ik de bobbel aanraak mauwt hij ook van de pijn
![]()
http://www.sablok.nl/weetjesdoc/kattengras.htmquote:Waarom eten katten gras?
Het s een fabeltje dat katten gras eten om hun maag te zuiveren. In de volksmond heet het dat katten gras eten, daarna moeten braken en met het braaksel haarballen lozen. Het is inderdaad vaak zo dat katten het gras opbraken, omdat ze nu eenmaal geen planteneters zijn en gras niet kunnen verteren. Dat er in het braaksel haarballen kunnen zitten is mooi meegenomen, maar niet de reden van het gras eten. Toch vindt men ook in veel handboeken deze verklaring terug. Ook honden eten graag gras, terwijl ze geen last van haarballen hebben. Daarbij moet men bedenken dat katten eigenlijk geen gras eten, maar er op sabbelen en knagen. Het gaat de kat om wat er in gras zit! Katten eten gras vanuit een natuurlijke behoeft aan foliumzuur en ze knagen aan gras vanuit een instinctieve drang om daarin te voorzien. In hun natuurlijke voeding zit te weinig foliumzuur, dat wil zeggen, wanneer een kat moet rondkomen van prooidieren, zoals muizen en vogeltjes. Gras bevat veel foliumzuur en katten zijn er daarom dol op. Foliumzuur is een van de B-vitamines en is essentieel voor een kat. Vitamine B 6 is nodig voor de aanmaak van hemoglobine in rode bloedcellen. Hemoglobine is onontbeerlijk voor het zuurstoftransport in het lichaam van de kat. Bij een tekort aan foliumzuur is bloedarmoede een van de symptomen die optreden.
Hoe is het nou met de kat?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:32 schreef Jelle88 het volgende:
Vanmiddag heb ik een dikke ovale bobbel op de buik van mijn kat gevonden. Hoe groot is de kans dat dit kanker is of iets anders levensbedrijgends? Ik ga in ieder geval maandag naar de dierenarts met hem. Als ik de bobbel aanraak mauwt hij ook van de pijn
![]()
Dat heb ik hier ook.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:56 schreef Ieneminie het volgende:
ik heb een vraagje: ik heb 2 kittens van 9 weken. De ene eet de oren van je hoofd, maar de ander is niet echt geinterresseerd in eten, maakt niet uit wat. Ik heb verschillende brokjes geprobeerd, natvoer, snoepjes. Hij eet van alles wel wat, maar veel minder dan de andere kitten. Hij is ontvlooid, ontwormd en heeft vorige week de eerste inenting gehad. Verder had hij wat last van diarree maar dit is vrijwel over, met behulp van pilletjes van de DA.
Herkent iemand dit? Is het gewoon een kitten wat niet zo'n honger heeft of kunnen er ook andere oorzaken zijn? Hij is verder wel tierig en speelt net zoveel als z'n broertje.
Ik herken het.quote:Op zondag 30 juli 2006 23:05 schreef Ieneminie het volgende:
dankjewel. Klinkt heel stom, maar ik kan wel janken. Het is net je eigen kind, wil absoluut niet dat het slecht met m gaat.
Klik hier eens, erg veel informatie over kittens.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:09 schreef Ewelina het volgende:
Mijn kat heeft kleintjes gekregen, en uiteraard wil ik ze zo goed mogelijk verzorgen. En omdat ik nieuwsgierig ben, wil ik een aantal dingen graag weten. Ik heb nog nooit kittens gehad, dus vandaar dat ik dit vraag.
- hoe kun je de moederpoes het best verzorgen? Heeft ze nog iets speciaals nodig? Ze krijgt al speciaal voer, maar moet er nog iets bij?
- hoe kun je de kittens het best verzorgen? Ze zijn nu een week oud, dus voorlopig is het alleen maar kijken, maar alvast voor later.
- momenteel is het nest een flinke dikke deken onder het bed, is dat voldoende of moet er nog iets bij?
- wanneer gaan de oogjes open?
- wanneer kun je zien of ze langharig worden? (moederpoes is langharig, vandaar, en ik hoop dat de kittens het ook worden)
Misschien is het een idee om ze op vaste tijden te voeren?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:53 schreef Ingetje79 het volgende:
......het probleem is hier alleen dat we 3 katten hebben die de hele dag door voer kunnen pakken (Royal Canin Fit 32), dus apart voeren is geen optie.
Helaas weet ik niet hoelang zoiets duurt. Ik hoop dat hij weer snel opduikt!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:18 schreef KRS het volgende:
Wie weet hoelang een kater in deze situatie weg kan blijven????
OEPS........ Ik lees het nu pas weer terug.... Maar hij is nog geen 2 maand weg hoor (gelukkig) Maar hij is sinds 25 juLi vermist....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:18 schreef KRS het volgende:
Ik heb ook een vraagje mbt mijn kater.
Ik had altijd 1 poes en 1 kater in huis.
De poes heeft vorig jaar september een nestje gehad van 4 kittens. Daar hebben we 1 kater van gehouden.
De oudere poes en kater zijn gesterilliseerd/gecastreerd. Maar de jongste dus niet (die is nu 11 mnd)
Wij zijn half juli tot eind juli op vakantie geweest en 3 dagen voordat we terug kwamen is hij weggelopen, vertelde de oppas ons. (Sinds 25 juni)
We hebben er alles aan gedaan om hem terug te vinden, maar hij is er nog steeds niet weer....
Mijn vriend heeft de hoop al opgegeven, maar ik niet...
Ik hoop nog steeds dat hij weer naar ons terug komt en dat ie alleen maar de hort op is voor de vrouwtjes aangezien hij dus niet gecastreerd is.
Wie weet hoelang een kater in deze situatie weg kan blijven????
Maakt helaas voor mijn reactie niet uit...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:25 schreef KRS het volgende:
[..]
OEPS........ Ik lees het nu pas weer terug.... Maar hij is nog geen 2 maand weg hoor (gelukkig) Maar hij is sinds 25 juLi vermist....
Zou een Feliway feromonending iets zijn? Plug je gewoon in het stopcontact en het verspreidt de feromonen waardoor een stresskat zich lekkerder gaat voelen. dezelfse die hij verspreidt bij het kopjes geven en wassen. Stress kan ook zorgen dat een kat zich zo vaak likt dat ie kaal wordt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:11 schreef Dipkip het volgende:
Hallo, allemaal, ik heb ook wat vraagjes over mn kat.
De mijne is een poes zonder ras met nogal wat overgewicht. Ze is vroeger aangereden en sindsdien spoort ze niet meer helemaal. Haar evenwicht is zeer slecht, ze ziet geen diepte en ze heeft nauwelijks geheugen. Ze heeft een vast patroon dat ze als ze wakker is rondjes loopt, zich wast, wat eet, rondje loopt, zich wast, etc. Hierdoor heeft ze overgewicht en ze heeft haar buikje zo vaak gewassen dat het kaal wordt. Ik probeer haar op dieet te laten gaan, ze was vroeger gewend altijd brokjes te hebben en nu krijgt ze twee keer per dag een beetje. De eerste weken zat ze er constant om te jammeren, maar volgens mij is ze nu wel een beetje gewend, ze doet nu rondje lopen, wassen, rondje lopen, wassen. Ze valt nog niet veel af maar het is ook pas sinds een maand of twee. Hoe lang zou het duren voor ze af gaat vallen?
Ze mag niet naar buiten vanwege haar eigen veiligheid dus ik probeer haar in huis wat extra beweging te geven, maar ze raakt snel afgeleid dus ik kan niet zeggen dat ze veel "sport". Is er misschien een voer wat niet superduur is wat wat minder calorieen bevat? Ik kreeg van mijn moeder de tip over te stappen op seniorenvoer omdat daar minder in zou zitten, maar mag een poes van zo'n 6-7 jaar daar al aan? Ze blieft geen blikvoer overigens, dat vind ze eng, ook door de brokjes heen.
Verder was ze altijd heel lief, maar nu ik werk heb, plast ze op het bed als ik weg ben. Ik denk dat ze me heel erg mist, ze is erg op mij gericht. Ze kan niet met andere katten vanwege haar handicap, dan wordt ze al snel volledig aan puin geslagen en hangen de plukken vacht er bij. Ze wordt iedere keer weer het pispaaltje, en dus is het altijd dipkip + poes met zn tweetjes tegen de wereld geweest. Ik begrijp ook best dat ze boos op me is, maar ja er moeten brokjes op de plank komen. Wat kan ik er aan doen dat dit minder vervelend is voor ons beiden? Na de 3e keer heb ik haar maar in de badkamer gezet overdag want ik had gewoon geen dekens meer in huis om mn bed mee te verschonen maar ik vond het zo enorm zielig. De kattebak was alle keren gewoon schoon en normaal gesproken kon ze het prima hebben als ik eens een dag weg was, zelfs als ik de volgende dag pas terugkwam was er geen probleem. Ik denk dat ze dat ok vond omdat ik daarna altijd wel weer een paar dagen thuis was. Wat kan ik doen zodat poes sneller aan het nieuwe ritme went? Ik ga zo een afdekzeiltje kopen voor het bed, maar ik wil natuurlijk dat ze het gewoon weer op de bak gaat doen. Ze deed trouwens de rest van haar behoefte gewoon wel op de bak en in de badkamer deed ze het ook niet op de grond ofzo, zelfs al was ze heel gestresst. Ik denk dat het dus iets met geur te maken heeft?
Heel erg bedankt alvast en sorry voor het lange verhaal.
Bij de dierenwinkel of dierenarts. Tis wel duur. Een ergens tussen de 16 en 20 euro. Maar je doet er ongeveer 6 weken mee en met een beetje mazzel heb je het daarna een tijd niet meer nodig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:44 schreef Dipkip het volgende:
Zoiets zou ik nou nooit zelf opgekomen zijn! Weet je ook waar je zoiets koopt, gewoon bij een dierenwinkel? Is het duur? Ruik je het zelf ook?
Als geen van beide katten het erg vindt, wat is er dan mis meequote:Op maandag 21 augustus 2006 12:28 schreef Neptune het volgende:
Uhm even een vraagje... We hebben hier drie katten, alle drie mannetjes. En nu begint de jongste (bijna 4 maanden) telkens te drinken bij de oudste... Gewoon aan de voorkant op zijn borst en maar stampen en sabbelen. Snapt ie het nou echt niet?
De oudste blijft gewoon dommig liggen en naar ons kijken voor hulp... Wat te doen?
Soms is het een teken dat de kat te vroeg bij de moeder is weggehaald...quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als geen van beide katten het erg vindt, wat is er dan mis mee![]()
Blijkbaar heeft die kleine nog behoefte aan die warmte.
Een van mijn poezen deed dat ooit bij mij tot ze een jaar of twee was. Nee, niet aan mijn borst
Maar als ik dan mijn badjas aan had kroop ze erbij in en trommelde als een gek en sabbelde in mijn oksel![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |