Wat je bij de dierenwinkel koopt is een soort citronell maar dat diervriendelijker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:14 schreef Ole het volgende:
Is er niet iets bij de dierenwinkel wat je op die plek kunt spuiten?
Ik heb ook wel eens begrepen dat katten niet van schoonmaakazijn houden.
ik geef al mijn katten 2 keer per dag eten, ook toen ze jong waren. Meer is ook niet nodig: die beesten aten in het begin zoveel dat ze me toch een dikke buik kregen en gelijk 2 keer zo zwaar warenquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:41 schreef NX het volgende:
Misschien een rare vraag... maar hoe vaak moe je een kat (wat jonger is dan een jaar of net een jaar is) eten geven?
Vraagje: hoe kom je hier nu weer bij ? Er is notabene pasgeleden een onderzoek in de media verschenen dat de zorg voor huisdieren verkeerd gaat door onkunde van de verzorgers, waarbij een hoogleraar dierenvoeding als voorbeeld aanhaalde dat mensen enkel droogvoer geven (lees hier) terwijl natvoer véél beter afgestemd is op de behoeften van een kat.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:33 schreef broodje_poep het volgende:
Ik zou in iedergeval alleen droogvoer geven, is zoiezo beter en dan zit hij ook minder te schansen. Die brokken in gelei e.d. zijn erg slecht voor je kat, snap eigenlijk niet dat dat uberhaupt verkocht wordt.
Dat deed die van mij ook toen ie jong was. Maar 1 keer at hij van de verkeerde plant en kotste het vervolgens uit. Sindsdien doet hij het nooit meer.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:49 schreef coolbabe het volgende:
Hoe hou je kittens uit de buurt van je planten? Al m`n planten zijn aan gort geknaagd en ik vind de potgrond steeds door het hele huis heen
Sluit je vriendin een dag op op de slaapkamer en dan kijken waar zij gaat neerplassenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:19 schreef MrWes het volgende:
Mijn vriendin was flink pissig op de kat, maarja hij heeft flink wat uurtjes daar vast gezeten, hij kan er in mijn ogen weinig aan doen.
Zodoende ben ik benieuwd hoe je de geur uit de matrassen krijgt, de rest zit al in de was.
Ach het was het moment he.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:59 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Sluit je vriendin een dag op op de slaapkamer en dan kijken waar zij gaat neerplassen![]()
geur krijg je wel weg met azijn opgelost in water en dat inwrijven en laten opdrogen.
Het is voor katten inderdaad fijner om met z'n tweetjes te zijn. De vuistregel is doorgaans dat iedere kat een ruimte heeft om zich af te zonderen, heb je nog geen twee kamers dan zou ik denk ik niet zo snel aan één kat beginnen ook.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:53 schreef Numbie het volgende:
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid deze week nog een kitten ophalen bij een boerderij hier in de buurt. Maar nou hoor ik van verschillende mensen dat het voor de kitten beter is om niet één, maar twee katten in huis te halen. Ik studeer, en woon op een kamer/apartement dus heb niet erg veel ruimte. Wat zouden jullie aanraden?
Ik heb mijn katten die met zo'n 7 weken van de boerderij gehaald zijn al twee jaar en hoewel ik gek op ze ben en ze voor ons superlief zijn botert het tussen hen twee helemaal niet omdat ze nooit goede 'kattenomgangsvormen" in het nest geleerd hebben. Ze vechten ook regelmatig. Voor henzelf is dat gewoon erg vervelend. We hebben er later 2 katten bijgenomen die wel tot 13 weken bij de moeder gebleven zijn en die weten zich dermate naar hen toe te gedragen dat ze die perfect accepteren, beter dan hun eigen broer/zus dus. Ik weet inmiddels wel beter dan een te jong kitten te nemen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:40 schreef todog het volgende:
Wij hebben onze 2 kittens weggehaald na ongeveer 7 weken. Ook van de boerderij. We hadden ze graag nog even bij hun moeders gelaten, maar ze begonnen de schuur uit te lopen en dan verwilderen ze snel.
Na een dag waren ze al bijna vergeten waar ze eerst woonden en inmiddels zijn ze enorm gegroeid. (4 weken verder)
Een van de katjes (welke weten we nog niet) heeft last van wagenziekte en moet daarvan kotsen.![]()
Bedankt voor je reactie. Heb besloten om één kitten in huis te nemen. Ik had even overlegd met de vrouw op die boerderij, en ze wilde graag van de beestjes af, maar ik denk niet dat ik twee katten ook aan kan. De kittens zijn nu acht weken, en ik ga morgen er eentje afhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Het is voor katten inderdaad fijner om met z'n tweetjes te zijn. De vuistregel is doorgaans dat iedere kat een ruimte heeft om zich af te zonderen, heb je nog geen twee kamers dan zou ik denk ik niet zo snel aan één kat beginnen ook.
En let je er bij kittens van de boerderij wel een beetje op dat ze niet zo heel jong zijn ? Ik heb zelf twee katten van de boerderij waarvan me verteld was dat ze 9 weken waren, maar de DA schatte ze op 7. (je zou kunnen rondsnuffelen op de websites van kattenfokkers om een beetje een idee in je hoofd te krijgen hoe een kitten van een bepaalde leeftijd eruit hoort te zien) Wettelijke minimumleeftijd om een kitten van de moeder te scheiden is 7 weken, maar verstandiger is om een paar weken langer te wachten.
Veel succes met en plezier van het grut dan. Hoe gaat hij/zij heten ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:56 schreef Numbie het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Heb besloten om één kitten in huis te nemen. Ik had even overlegd met de vrouw op die boerderij, en ze wilde graag van de beestjes af, maar ik denk niet dat ik twee katten ook aan kan. De kittens zijn nu acht weken, en ik ga morgen er eentje afhalen.![]()
Wat bedoel je met vechten?quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb mijn katten die met zo'n 7 weken van de boerderij gehaald zijn al twee jaar en hoewel ik gek op ze ben en ze voor ons superlief zijn botert het tussen hen twee helemaal niet omdat ze nooit goede 'kattenomgangsvormen" in het nest geleerd hebben. Ze vechten ook regelmatig. Voor henzelf is dat gewoon erg vervelend. We hebben er later 2 katten bijgenomen die wel tot 13 weken bij de moeder gebleven zijn en die weten zich dermate naar hen toe te gedragen dat ze die perfect accepteren, beter dan hun eigen broer/zus dus. Ik weet inmiddels wel beter dan een te jong kitten te nemen.
Dat roepen deden die van mij vroeger ook, dan zat de één op de bank en was de ander gewoon in paniek omdat hij haar niet zagquote:Op donderdag 20 juli 2006 08:16 schreef todog het volgende:
[..]
Wat bedoel je met vechten?
Ik zie dat ze regelmatig elkaar achternazitten en het stoeien ziet er niet zachtzinnig uit, toch krijg ik niet de indruk dat ze echt vechten.
Als de een 't niet leuk vindt, dan krijgt de ander een snauw en is het ook meteen afgelopen.
Ze zijn wel erg aan elkaar gehecht. Als de een wegloopt naar een andere kamer op ontdekkingstocht, volgt de ander altijd en als ze elkaar te lang niet zien gaan ze elkaar roepen.
Ook likken ze elkaars koppies, deden hun moeders ook altijd bij hen, zullen ze wel afgekeken hebben.
Misschien imitatiegedrag van de moeder? Kittens worden uitgebreidt gewassen door de moederkat en aangezien katten ons (als we ze tenminste goed behandelen) als surrogaatmoeder gaan beschouwen en het kittenstadium niet ontgroeien imiteren ze het wasgedrag van de moederkat op ons ... zou dat het zijn?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:50 schreef _Nienna_ het volgende:
Nog een vraagje van deze kant.
Onze katten wassen ons nogal eens. Voornamelijk als ze in een enorme knuffelbui zijn. Meestal laten we het wel toe, maar soms is het erg vervelend omdat je je daarna toch weer met schoon water wil wassenWaarom doen ze dat eigenlijk?
De beste manier vind ik nog altijd gewoon wat koffiedrab uit de filter op de potaarde lepelen. Katten vinden koffie blijkbaar echt goor.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:49 schreef coolbabe het volgende:
Hoe hou je kittens uit de buurt van je planten? Al m`n planten zijn aan gort geknaagd en ik vind de potgrond steeds door het hele huis heen
poesjes miepen meestal wel vaker dan katers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:09 schreef Marjan1985 het volgende:
Nee het veel mauwen ben ik wel gewend, ben al sinds kleins af aan katten gehad.... Zij drinkt en eet genoeg wel, ontlasting is ook prima, geen vlooien, geen waterige oogjes of spul uit de neus
Maar het is gewoon alsof ik aanvoel dat haar iets niet lekker zit....
Ik zeg altijd hij, maar het is een zij
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |