Ben het hier mee eens.. Het kost je schijnbaar best veel energie..quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:55 schreef dawg het volgende:
In de tijd die je nog rest zou ik persoonlijk niet voor dergelijke spanningen kiezen, die heb je al genoeg. Dingen doen die je nog wilt doen, op jouw manier, in jouw tempo, wanneer jij wilt. Niets doen wat je liever niet wilt, je krijgt geen tweede kans meer.
Je moet gewoon alleen naar bed gaan als jij je daar prettiger bij voelt. Dat restaurant verhaal vind ik echt zwaar belachelijk. Dat van die ex vind ik onrespectvol ten opzichte van jou, maar van de andere kant kan ik het ook begrijpen dat hij het niet echt prettig vind om die ex te zien met jou erbij. Maar krijg echt het gevoel dat je er compleet klaar mee bent en dat de vakantie het belangrijkste probleem is. Zou gewoon dan die vakantie maar cancellen en met je zoontje ergens anders heen gaan, desnoods in Nederland of bijvoorbeeld Engeland ofzo. Je kunt tickets zowieso goedkoop boeken en hotels hoeven ook niet te duur te zijn.....quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:32 schreef zagreb het volgende:
tja daar heb je gelijk in, zal ik opvolgen die raad, maar dan zal hij aansluitend dus wél mee naar boven willen want hij begint het nu irritant te vinden dat ik steeds alleen naar bed wil.
Verder ik voel echt niks meer, ik weet het kwam doordat ie me in dat restaurant liet zitten, mijn medicatie niet eens gelézen had én nu die ex, waar ie zoooooooooooooo verliefd op was eens gaat "checken" hoe dat nu voelt.
Ik vind het namelijk zo belachelijk en zo weinig met respect voor MIJ te maken?
nee, eigenlijk niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:53 schreef zagreb het volgende:
milagro, ik zie mijn ex al 6 jaar, we zijn vrienden geworden. Die exen waar hij al 10 jaar mee omgaat vind ik ook het probleem niet.
Maar een ex van verleden jaar, die hij daarna nooit meer heeft gezien, omdat het te heftig was en zij het niet aankonden om vrienden te blijven, die ex, moet die nu weer in zijn leven stappen? ik bedoel, er was ooit een passionele verhouding en daarna niets meer, dat is iets anders dan vriendschap met exen die je jaar in en uit dagelijks zieet, die gewoon een soort vertrouwd is geworden. snap je?
Zou je de tijd die je nog rest, als ik het zo mag zeggen, niet besteden aan je zoon? Lijkt me het ergste voor hem om zonder moeder verder te moeten, kan je maar beter zorgen dat je met hem een geweldige tijd doorbrengt. Lijkt me niet echt leuk als mijn moeder in haar laatste maanden alleen maar depri is omdat haar vriend der niet serieus neemt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:21 schreef zagreb het volgende:
volgens mij praat ik niet echt onaardig over hem, maar maak ik duidelijk hoe alles in zijn werk is gegaan en dat ik het met bepaalde dingen niet eens ben (kan zijn)
Verder zijn er nog nooit praktische zaken geweest waardoor ik bij iemand ben gebleven. Ik heb na mijn diagnose 4 maanden in egypte gezworven tussen de bedoeïnen. Sliep op een matje in de Sinaï en dacht, als ik dan doodga, dan maar hier.... Gelukkig leef ik nog steeds, maar zie het wel als "geleende tijd" en nu....terwijl ik dacht dat het liefde had kúnnen worden, merk ik dat heel veel dingen me tegenstaan in zijn opvattingen. Ik ben een vrij mens altijd al geweest, hij is erg conventioneel. En het feit dat ik altijd maar aardig moet zijn, nooit uit mijn slof kan schieten, dat zegt mij heel veel. Dan accepteert hij mij ook niet zoals ik ben....en ik vind het eigenlijk nu een beetje te laat om me op te laten voeden. Ik vind het prima hoe ik ben, overigens sta ik heel sterk in mijn schoenen, geld doet me niets, heb in mijn leven meer dan een ton weggegeven, alleen maar omdat ik van iemand af wilde en hem de schuld aan mij kwijt schold. Terwijl toen ook iedereen zoiets had van...huh??? laat je die ton glippen, kon je het niet nog even volhouden?
Ik bedoel maar....
Daar heb je volkomen gelijk in!! Mijn zoon woont hier een uurtje vandaan en elk weekend zijn we an het kokkerellen samen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:54 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Zou je de tijd die je nog rest, als ik het zo mag zeggen, niet besteden aan je zoon? Lijkt me het ergste voor hem om zonder moeder verder te moeten, kan je maar beter zorgen dat je met hem een geweldige tijd doorbrengt. Lijkt me niet echt leuk als mijn moeder in haar laatste maanden alleen maar depri is omdat haar vriend der niet serieus neemt.
Je zou de hele week moeten lachen en dat tot het eind. Weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:02 schreef zagreb het volgende:
[..]
Daar heb je volkomen gelijk in!! Mijn zoon woont hier een uurtje vandaan en elk weekend zijn we an het kokkerellen samen.
Verder vindt hij mij de vrolijkste moeder die er is en hebben we het erg fijn saampjes. Hij is heel serieus en snapt niet hoe ik nog zoveel lol kan maken ondanks mijn gedoe. Dat geeft dus aan dat ik echt niet depri ben, maar op de dagen dat mijn (huidige vriend) er is en ik dus met hem ben (daar is mijn zoon niet bij) voel ik gewoon een knoop in mijn maag. Ik voel denk ik dankbaarheid, maar ook aversie, omdat hij zo makkelijk met geld doet en ik gewoon WAO heb en hij daar zo'n beetje minnetjes over doet, zoals ik al beschreef over die telefoon plus pakket....
volkomen mee eens.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Tsja, wat wil je? Het gemak van geld en het ongemak van zijn opvattingen en er grote ergernis van krijgen tot je dood. Of een leuke tijd maken van alle tijd die je rest met vrienden en zoonlief armer maar gelukkiger door het leven gaan?
En je bent aan niemand verantwoording verschuldigd dan aan jezelf.
en dat in het qudraat..:-)quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:05 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je zou de hele week moeten lachen en dat tot het eind. Weet je zelf ook wel.
Wat nou "goed moment"!?!?!? Jij kan elk moment "het slechte moment" over je heen krijgen! En dan komen er geen "goede momenten" meer. Je beschermt hem nu al weer. Waarom!?quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:06 schreef zagreb het volgende:
moet alleen idd het juiste moment kiezen, hij is vaak doodmoe van zijn werk en kan dan niet veel hebben.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Je beschermt hem nu al weer. Waarom!?
Echt hoor...dit klinkt heel fout!quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:42 schreef zagreb het volgende:
ja en ik denk dat ik van daaruit ook een antipathie heb ontwikkeld.
Hij wrijft het er altijd net éven in....snap je?
En kijk als ie BLIJ met MIJ zou zijn, (ik wil je niet kwijt, zaegt ie steeds) dan zou ie nu toch niet naar een ex gaan om te "kijken"hoe het voelt?
Heb trouwens de uitvaartwensen weer over laten zetten op mijn ex, waar ik nog steeds goed bevriend mee ben en die integer is. Hij was echt zo verdrietig dat ik hem die laatste daad ontnomen had, terwijl mijn notarisje ná de éérste ruzie al zei, "nou dan laat je toch een ander je crematie regelen? kwestie van even overzetten....
Ja dat vond ik dus echt koud. Denk je echt dat ie boven me staat vanwege mijn ziekte? Ik ga nu inderdaad dingen herkennen, eerst was ik vol sprankeling en humor, maar omdat hij geen humor heeft zegt ie steeds"eh eh, je weet wat we afgesproken hebben, áárdig zijn"!!! Oef en dan krijg ik toch zo'n kramp in mijn buik.....en kaakklem want ik wil wel dingen zeggen maar het mag niet.
Getver, dat belerende toontje. Je bent zijn kleuter niet. Ik zou spontaan zin krijgen met servies te gooien.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:09 schreef zagreb het volgende:
ik hou van lachen en het gekke is dat in gezelschap ik meestal de entertainster ben....en nu in zijn gezelschap, word ik zo gedempt gehouden..."eh rustig aan jij...eh aardig zijn , wéét je nog?!! eh eh...dát gaan we niet zeggen"!! enz enz..:-(
Dus hij respecteert je gevoel ook al niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:39 schreef zagreb het volgende:
Maar hij zegt, "ik ga toch".
sorry maar ik ben echt geen biefstuk hoer als je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:31 schreef NiteSpeed het volgende:
Met 'UIt eten gaan' bedoel je natuurlijk neukpartijtjes in dure hotels met champagne, toch? Tijd dat je voor je zoon en jezelf kiest en voor je zoon genoeg leuke herinneringen achterlaat, dunkt me.
Ik denk dat die man gewoon moe wordt van jouw levenslustquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:16 schreef zagreb het volgende:
dat vind ik een mooie opmerking, ik ben blij dat ik zo inderdaad kan overbrengen hoe levenslustig ik nog ben.
Ik ben me er echt niet bewust van dat ik ziek ben, soms lees ik wel eens ergens dat iemand is overleden aan K naturlijk, en dan denk ik, jeetje, je zal het toch hebben!!! en dan Oeps!! ik heb het zelf.
Het staat zo ver van me af.
Misschien omdat ik mijn euthnsie al heb geregeld en mijn uitvaart, zodat ik dat allemaal niet meer met mijn kids hoef te regelen en te bespreken. het hele scenario staat al vast en ik heb er nu geen omkijken naar en kan aan mooie dingen denken ipv aan de dood.
Ik voel me trouwens al bevoorrecht dat ik het ipv 10 maanden al bijna 3 jaar uit heb gehouden.....dat is toch een wonder???
Ik denk dat hij dat niet bedoelde, maar dat je ex wel meer dingen doet dan alleen uit met ze gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:11 schreef zagreb het volgende:
[..]
sorry maar ik ben echt geen biefstuk hoer als je dat bedoelt.
Daty hebben en heeftt een goede vriendin ook tegen me gezegd, ik wil het eigenlijk niet geloven, maar hij is wel sex verslaafd.... ik bedoel hij is er heel veel mee bezig en alle lieve acties "lijken" wel bedoeld om daar te eindigen....zou je dus denken dat ie dát zou doen????quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:39 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat niet bedoelde, maar dat je ex wel meer dingen doet dan alleen uit met ze gaan.
Ik denk niet dat ts weet wat een henk topic isquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:42 schreef milagro het volgende:
dit begint op een Henk topic te lijken, al die soapachtige details, hele gesprekken gequote![]()
Hij had me gevraagd me te bellen anders was ie helemaal eenzaam zei hij.....quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:45 schreef sadisticembrace het volgende:
Hem met rust laten is niet hem opbellen hoe z'n dag was....
eerlijk gezegd begin ik te twijfelen daaraan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:44 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ts weet wat een henk topic is![]()
Kan iemand voor het slotje nog even uitleggen wat een Henk topic is?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:42 schreef milagro het volgende:
dit begint op een Henk topic te lijken, al die soapachtige details, hele gesprekken gequote![]()
ja je hebt een tumor en je tijd is schaars.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:58 schreef zagreb het volgende:
die lol avator is niet om jullie uit te lachen hoor, ik bedoel er eigenlijk mee, leven het leven....het is al moeilijk genoeg. dus lachen en genieten. iedereen dus.
Niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:49 schreef zagreb het volgende:
hoe kan ik hier een slotje op doen? en ja dat je twijfelt, daar kan ik niks aan doen...:-( ik heb zo mijn eigen probleem zoals je hebt kunnen lezen.
Het is niet boring, maar wil nu ook eigenlijk wel eens weten wat een Henk topic is! Gooit hier iemand een balletje op over Henk en ben nog steeds niets wijzer....quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:22 schreef zagreb het volgende:
ik opperde het ook omdat ik dacht dat het boring werd voor de anderen.
wil absoluut niet als een zeikerd overkomen, mijn vraag was eigenlijk gewoon, "is het normaal in een relatie dat je je zoveel met exen bezig houdt!!!
Maar verder vind ik de reacties prima hoor, voel me niet aangesproken, maar wat is nou toch een henk topic?
idee krijg ik ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:28 schreef zagreb het volgende:
heb het idee dat we er geen antwoord op krijgen.... Manu...
Er staat toch duidelijk wat een Henk-topic is?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:42 schreef milagro het volgende:
Een beetje afleiding is altijd goed denk ik danquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:42 schreef zagreb het volgende:
ga zelf wel eens even kijken wat er over een hekn topic staat....wat een gedoe zeg, leidt iig af van mijn probleem.
Wat ik me nou heel erg afvraag bij zoiets he, hoe was die man toen je hem leerde kennen? Het zijn allemaal duidelijke ergernissen die je over hem hebt, waarom is je dat niet opgevallen toen je hem leerde kennen? Was ie toen wel innemend, meelevend en charmnant of zo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:41 schreef zagreb het volgende:
precies, en zo is het.
He? Ik heb telkens maar gelezen over één zoon?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:01 schreef zagreb het volgende:
hebben mijn kids nu een huis en die contructie is natuurlijk veel beter dan wanneer ze wat geld hadden uitgekeerd gekregen.
TS, de onzekerheid mbt exen staat los van je ziekte. Als je even de zoekfunctie gebruikt, kom je talloze topics tegen van mensen die dezelfde problemen hebben en niet ziek zijnn. In dit hele verhaal is dat dus niet relevant, behalve misschien dat je in jouw geval nog wat beter op wilt letten dat je gen onnodige tijd gaat stoppen in iets of iemand, al dat eigenlijk niet is wat je wilt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:06 schreef milagro een scherpe analyse:
ja en jij lijkt op Vivi , qua moeilijk doen terwijl de oplossing in vette letters mega groot voor je hangtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:04 schreef zagreb het volgende:
heb inmiddels "wat beweegt een player" half gelezen...globaal zullen we maar zeggen, maar dat vind ik een erg comlex verhaal...lijkt idd op een soap..:-)
ja rightquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:11 schreef zagreb het volgende:
ja en nog een dochter maar die heeft haar eigen huis en baan en man. zij is dus niet meer zo afhankelijk van mij, ik bedoel qua gezelligheid, hij vindt het gewoon nog leuk váák bij zijn moeder te zijn. Hij is 10 jaar jonger. wn ik drijgf mijn zin niet door, ik heb hem gezegd je kunt rustig gaan hoor ik kan het je niet beletten.Waarop hij zegt "maar ik wil jou niet kwijt hoor!" waarop ik weer zeg, "dat kunnen we ook van tevoren niet weten".. ik bedoel hoe kan je dat weten, hij weet niet eens hoe die avond met die ex zal verlopen. Zij was wel zijn grote liefde weet je!!!! En toen koos ze voor haar ex, maar dat is nu uit en plotseling een jaar later, moet ze zo nodig hem weer eens zien "om te voelen hoe het voelt" nou ik kan je vertellen dat zal best leuk voelen....
ik ben niet dom hoor, de oplossing had ik zelf al bedacht en inmiddels ook uitgevoerd. Dat ik de praktische kanten laat meetellen volgens jullie, zie ik ook niet zo duidelijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:10 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en jij lijkt op Vivi , qua moeilijk doen terwijl de oplossing in vette letters mega groot voor je hangt
Jouw antwoord was natuurlijk wel enigszins manipulatief, vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:11 schreef zagreb het volgende:
ja en nog een dochter maar die heeft haar eigen huis en baan en man. zij is dus niet meer zo afhankelijk van mij, ik bedoel qua gezelligheid, hij vindt het gewoon nog leuk váák bij zijn moeder te zijn. Hij is 10 jaar jonger. wn ik drijgf mijn zin niet door, ik heb hem gezegd je kunt rustig gaan hoor ik kan het je niet beletten.
Waarop hij zegt "maar ik wil jou niet kwijt hoor!" waarop ik weer zeg, "dat kunnen we ook van tevoren niet weten".. ik bedoel hoe kan je dat weten, hij weet niet eens hoe die avond met die ex zal verlopen. Zij was wel zijn grote liefde weet je!!!! En toen koos ze voor haar ex, maar dat is nu uit en plotseling een jaar later, moet ze zo nodig hem weer eens zien "om te voelen hoe het voelt" nou ik kan je vertellen dat zal best leuk voelen....
just give it a name....ok?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw antwoord was natuurlijk wel enigszins manipulatief, vind je zelf ook niet?
En eigenlijk stel je je gewoon tamelijk bezitterig en wntrouwend op, imho.
Ik ben het niet met je eens. Ze legt het toch duidelijk uit waarom ze het niet prettig vind...... Heeft wel wat met bezitterig en wantrouwen te maken, maar volgens mij zou iedereen dat zijn in die situatie....quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
er is dan ook maar 1 topic waarin je gereageerd hebt , hè, dezequote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:17 schreef zagreb het volgende:
goh Milagro, waarom moet je toch altijd zo negatief doen? je kan het toch ook anders zeggen? Ik heb nog nooit het woord gezeik tegen een andere TS gebruikt, dit topic gaat over respect voor de ander, of had je dat nog niet gelezen?
nu weet ik het zekerquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:26 schreef zagreb het volgende:
zeker weten!!! Jij kent me dus beter dan de anderen. Ik neem nu de alchemist mee van Paulo Coelho.
Jij ook een fijne dag en tot schrijfs..:-)
sneu....:-(quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:25 schreef milagro het volgende:
[..]
er is dan ook maar 1 topic waarin je gereageerd hebt , hè, deze![]()
zon ze, Viev Zagreb![]()
quote:
Ik vindquote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:23 schreef zagreb het volgende:
oh dag Manu, jij bent een geschikt mens....
Ook het gekokketeer met goede wijn (zag ik ergens voorbij komen).quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:02 schreef Roquefort het volgende:
[..]
![]()
Er zijn wel treffende gelijkenissen.
Moet je toch eens duidelijk gaan uitleggen waarom haar antwoorden manipulatief zijn? En waar je het bezitterig vandaan haalt. M.i. heeft TS vaak zat aangegeven dat ze niks om alle luxe geeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idd zeg, laat mij er ff lekker buitenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:02 schreef Roquefort het volgende:
[..]
![]()
Er zijn wel treffende gelijkenissen. Maar jij moet ook gaan oppassen dat je geen Vivi ziet achter elke Henk boom.![]()
nu ja zeg, dit is de eerste keer dat ik een verhaal in Vivi stijl meen te herkennenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:02 schreef Roquefort het volgende:
[..]
![]()
Er zijn wel treffende gelijkenissen. Maar jij moet ook gaan oppassen dat je geen Vivi ziet achter elke Henk boom.![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:51 schreef Vivi het volgende:
Milagro is iemand die vaak met zeer heldere uiteenzettingen c.q. oplossingen komt, en dat is ook in haar te waarderen, maar idd, ook ik ben van mening dat ze de laatste tijd wat te ver doorslaat in haar "opgelost, slotje!" houding.
Ze begint steeds meer te lijken op een totaal afgestompte maatschappelijk werkster oid.
ben ik niet, hoor, ik ben volkomen empathieloos, doorgeslagen en tegelijktijd afgestompt , ja het kanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:04 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vindMilagro
ook een heel geschikt mens!
wat een treffende zelfanalysequote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:58 schreef milagro het volgende:
ben ik niet, hoor, ik ben volkomen empathieloos, doorgeslagen en tegelijktijd afgestompt , ja het kan![]()
kun je lang wachtenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:03 schreef Fokker200 het volgende:
*Milagro schiet in de verdediging.
We wachten op haar volgende boze posting
Brrr.... ook nog eens minachtend.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:07 schreef milagro het volgende:
[..]
laat maar eens zien aan de fokkertjes hoe het wel moet en kan
succes!
Sorry hoor, maar als ik dit zo lees kom je wel een beetje naief over. Hij patst wat met het een en ander, jij valt helemaal voor zo'n man van de wereld (waar je natuurlijk ook naar op zoek was en dat voelde hij perfect aan). Je kent iemand 2 maanden en gaat dan zo'n financi"ele constructie met hem aan. Da's dom, niet in de laatste plaats omdat hij nu anders blijkt te zijn dan heo jij hem toen (misschien wat naievelijk) inschatte en hij wist precies dat ie je zo nog meer in de houtgreep kon nemen (misschien niet eens formeel, maar zeker emotioneel). Nu ben je onderdeel van zijn harem, hij heeft je eerlijk gekocht. Hij is zo iemand die gewend is dat ie kan doen met vrouwen wat ie wil, hij komt er toch wel mee weg.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:01 schreef zagreb het volgende:
Ja dat is het hem nu juist. Ik kwam hem tegen en we raakten in gesprek, hij had verre reizen gemaakt en alles was erg boeiend.
Later bleek dat ie notaris was. Ik woonde op een etage, had mijn huis weggedaan omdat ik nog maar 10 maanden kreeg. Dacht, ga reizen en af en toe ff op die etage zitten als ik me niet goed voel.
Maar 10 maanden werden inmiddels 3 jaar en die etage (erg klein) hing me behoorlijk mijn keel uit.
Vooral om dat mijn zoon dus idd, haast niet de mogelijkheid weekenden met mij door te brengen vanwege de kleine ruimte. Kokoen kon al bijn niet want ik moest alles met een hospita delen waar ik vaak frictie mee had. Dus nam ik mijn zoon veel mee uit eten/pizza/chinees enz. maar daar krijg je natuurlijk ook wel eens de balen van.
Toen kwam ik dus die man tegen....
Na 2 maanden had ie ineens dé oplossing! Ik kon een flat kopen, als hij borg stond. Ik wilde niet bij hem in het krijt staan, dus heb hem mijn levensverzekering toegewezen (notarieel) zodat hij er niet bij "in zou schieten".
Dat vond hij toen erg nobel.
Verder betaal ik alles natuurlijk gewoon zelf, maar als ik kom te overlijden hebben mijn kids nu een huis en die contructie is natuurlijk veel beter dan wanneer ze wat geld hadden uitgekeerd gekregen.
Nou later, zette het zich om in een soort romantisch samen zijn....en ook slapen kwam daar bij.
Ik begon echter te merken dat het wel heel erg van belang was voor hem, want er werd geen nacht overgeslagen en ook geen ochtend. Ik heb dat zo'n 10 dagen volgehouden en toen liep ik op mijn tandvlees en kreeg mijn normale IK de overhand. Ik dacht wat hier gebeurt is van de gekke. Kreeg zelfs een afkeer, trok me terug en besprak het met hem. Hij zei:"dan doen we toch wat rustiger!",,Maar nu beginnen dus die exen op te doemen.
Als ze er al niet waren natuurlijk...:-(
Maar dat ie zondag eerst even naar haar huis zou kijken en nu ook nog met haar uit eten gaat, dat stemt mij toch tot nadenken. Zeker wanneer ie wist en weet dat het MIJ niet zo zint....
En daarom begint hij mij steeds meer tegen te staan. Ik denk dan, gadver, zo lief doen en zeggen dat je van me houdt maar wél gewoon je zin door drijven ook al kwetst dat mij...
antwoord op zijn opmerking dat hij haar niet kwijt wil: Dat kun je nooit zeggen vantevoren...dat is een bedekt (eigenljik niet eens erg bedekt, maar goed) dreigement dat als hij toch naar di ex gaat, zij er best mee kan kappen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:16 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Moet je toch eens duidelijk gaan uitleggen waarom haar antwoorden manipulatief zijn? En waar je het bezitterig vandaan haalt. M.i. heeft TS vaak zat aangegeven dat ze niks om alle luxe geeft.
Beste Milagro, het stoort me helemaal niet dat jij me treurig (begon te) vind(en), want ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik me redelijk dramatisch profileer hier, ik had van jouw wél verwacht dat je het "tongue-in-cheek" gehalte daarvan kon inzien, dat is dus blijkbaar niet zo, dus dan stoor ik me ook niet aan je "oordeel" aangezien je oordeelt over mijn posts, en de werkelijke persoon daaruit dus niet blijkt te destilleren. Ik vind je een user die vaak goede en zinnige dingen zegt maar voor jou om te denken dat ik ook maar een seconde wakker lig om wat jij over me denkt daarmee streel je je ego toch iets te veel hoor, Nofi.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:58 schreef milagro het volgende:
[..]
![]()
de houding die jij exact zo aanneemt in jouw kommentaar op andermans privé gezanik in R&P, bedoel je
please Vivi, ik weet dat het je stoort dat ook ik je treurig begon te vinden, want dat had je niet van verwacht, maar als jij wil dat je erbuiten gelaten wordt, kom dan niet met dit soort blabla gedoe aan
[..]
ben ik niet, hoor, ik ben volkomen empathieloos, doorgeslagen en tegelijktijd afgestompt , ja het kan![]()
tuurlijk, dat is zo, lekker zeuren moet mogen en is ook lekker en soms ook gezond,quote:Op zondag 9 juli 2006 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond je analyse treffend, milagro. Ik werd ook een beetje moe van de ziekte die overal bijgehaald werd. 'Je kunt me dit niet aandoen, want ik heb kanker.' Zonder de ziekte komt het verhaal eigenlijk op hetzelfde neer: je gevoel vertelt je dat je de man in kwestie niet uit kunt staan. Dan is het vrij duidelijk dat je niet moet blijven aanmodderen.
Maarja, wat je weet en wat je ermee doet zijn twee verschillende zaken. Ook ik vind het wat te veel verlangd van de topicstarter om dan direct alle adviezen op te volgen, te stoppen met zeuren en echt te gaan genieten van het leven. Dat getuigt inderdaad van een gebrek aan inlevingsvermogen. Op zo'n forum zijn mensen erg ongeduldig met topicstarters en hun problemen. Een verliefd meisje moet maar meteen haar gevoelens openbaren en anders niet zeuren, iemand die gevoelens krijgt voor een ander moet er meteen over praten met haar man, deze vrouw moet haar vriend het liefst diezelfde avond nog dumpen. Zo makkelijk is dat allemaal niet als het gaat om je eigen leven, je eigen problemen en je eigen gevoelens.
Laat mensen soms gewoon even wat zeuren. De moed om ernaar te handelen komt wel.
Oh, maar dat is toch niet zo gek? Als je reeds zeker bent van je zaak, ga je natuurlijk geen topic op fok erover posten. De ene keer denk je dat het een lieve man is die veel voor je gedaan heeft, dan weer ben je van mening dat hij je ernstig tekort doet en je je niet verplicht moet voelen bij hem te blijven. Je los maken van iemand is vaak een worsteling die gepaard gaat met tegenstrijdige gedachten en gevoelens. Op een gegeven moment maak je de balans op en trek je je definitieve conclusies.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:50 schreef Salsagirl het volgende:
Maar de TS begint over een probleem er worden 'raadgevingen' gegeven
En daar gaat de TS positief op in en dan in een korte tussentijd komt ze met maar dit en dat..
Ego, loyaliteit, angst, onzekerheid - daar kunnen andere redenen voor zijn dan liefde.quote:Ze zegt geen gevoelens te hebben ,maar wrm dan jaloers zijn?
Omdat andere emoties klaarblijkelijk een rol spelen. En je bereikt niet van de ene op de andere dag het punt waarop je beseft dat je niet écht om iemand geeft.quote:En wrm inderdaad niet eens echt er een punt achter te zetten,dat moet niet zo moeilijk zijn mits ze echt niets geeft om die man.
Dat lijkt me geen kwestie van tijd 'verdoen'.quote:Zoals ze zelf al aangeeft, ze kan haar tijd beter verdoen met haar kid(s) ipv met dingen aandragen die het gedoe met hem alleen maar verlengt
Het zou me niets verbazen als zijn kant van het verhaal er héél anders uitziet.quote:Hij wilt zijn exen niet loslaten,dus houd het op
Ja maar dan nog, Claudia, dit is een forum en de 1 reageert zus , de ander zo, blijf je houden en laat mij dan degene zijn met in jullie ogen wat minder empathiequote:Op zondag 9 juli 2006 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Als de topicstarter vertelt over telefoongesprekjes die ze heeft gehad, wat hij daarin gezegd heeft en wat voor gevoel zij daarbij kreeg, dan is ze volgens mij vooral bezig met het zoeken van bevestiging. Ze weet wel dat ze eruit moet stappen, maar als hij dan weer begint over zijn ex, dan kan ze de conclusie trekken: zie je wel, hij houdt niet echt van mij, zo wil ik niet met hem verder.
Voor iemand van buiten komt dat zeurderig over, maar het is waarschijnlijk precies wat zij nodig heeft. Ik heb mijn ex ook wel eens zien zeuren (terwijl hij ook nog eens geweld deed aan de waarheid), maar het heeft hem wel geholpen om definitief afstand van mij te nemen. En ook als er geen sprake is van liefde maar alleen van praktische bezwaren (het huis, de reis, hem niet willen kwetsen, een gevoel van verplichting), dan nog is dat afstandnemen een proces dat wel langer duurt dan een dag of vier. Iemand die veel voor je gedaan heeft en ook goed voor je is geweest, die verwijder je niet zomaar even uit je leven, ookal is er geen sprake van liefde.
quote:En tja, dan heb je ook nog die figuren die aan blijven modderen en het proberen goed te praten door een verhaal op te hangen over groots en meeslepend leven. Dan wordt het tragisch en hopeloos en verdienen ze het om door je met de grond gelijkgemaakt te worden.![]()
Toch mogen volkomen vreemden best 't fatsoen opbrengen om iemand het voordeel van de twijfel te geven. Zeker in R&P. Als de TS zegt dat ze kanker heeft, waarom zou ze dat verzinnen? Gaan we met z'n allen bepalen hoe erg de kanker is? Of dat 't maar een beetje kanker is? Of dat 't niet normaal is om te zaniken over je liefdesleven als je kanker hebt?quote:Dat je van vrienden dat geduld en begrip mag verwachten, okay, maar op een forum heb je te maken met volkomen vreemden en die worden niet altijd gehinderd door oeverloos begrip
Beschouw jij het slap ouwehoeren op Fok! als een baan of zo? En jezelf als bijna gepensioeneerd afdelingshoofd?quote:zover zijn we hier nog lang niet idd
alleen ik meende een aanzet tot te herkennen en zag ons hier over 2 jaar en 34 topics en 48 verplichtingen verder nog zitten
quote:Op zondag 9 juli 2006 13:34 schreef Revolverheld het volgende:
Op zondag 9 juli 2006 12:15 schreef milagro het volgende:
[..]
Toch mogen volkomen vreemden best 't fatsoen opbrengen om iemand het voordeel van de twijfel te geven. Zeker in R&P. Als de TS zegt dat ze kanker heeft, waarom zou ze dat verzinnen? Gaan we met z'n allen bepalen hoe erg de kanker is? Of dat 't maar een beetje kanker is? Of dat 't niet normaal is om te zaniken over je liefdesleven als je kanker hebt?
[..]
Als je kanker hebt, dan is dat kut. Klaar. Hoeft niet over gediscussieerd te worden.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:43 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus mee eens, vind dat je iedereen het voordeel van de twijfel moet geven en als zij haar ziekte als aspect van het probleem ziet dat je daar ook normaal moet kunnen praten en niet meteen moet zeggen dat het er niks mee te maken heeft. Voor haar blijkbaar dus wel. Het is toch een R&P forum en dan heeft het er toch ook mee te maken wat er omgaat in TS haar hoofd, dus is het dan een beetje bot om maar meteen met opmerkingen als 'opgelost, slotje' te komen....
Okay dan: de TS heeft een terminale ziekte, ze heeft geen tijd meer om een andere relatie op te starten en geen energie, dus ze klampt zich vast aan wat ze heeft. Logisch, maar niet slim. Toch is 't misschien een goeie afleiding, beetje sex en aandacht, beter dan niks. 't Zou kunnen dat je (onbewust) zo gaat denken/handelen als je einde nadert, weten wij veel?quote:Op zondag 9 juli 2006 14:09 schreef milagro het volgende:
damn, wat een geneuzel, zeg, negeer gewoon de reacties die je niet bevallen en geef de TS dan zelf eens advies, ipv door te zagen over gebrek aan empathie van mijn kant.
Doet deze dat wel dan?quote:Op zondag 9 juli 2006 15:09 schreef Fokker200 het volgende:
Een nieuwe partner vinden die van je houdt is vrijwel uitgesloten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |