ja, en de anderen hier niet zekerquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:58 schreef Mirri het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je een beetje te snel oordeelt over tennissers...
Ja, gek he, dat in het heetst van de strijd, in de (halve) finale van een GS, je zó gemotiveerd kan zijn dat je eventjes niet aan de tegenstander denkt. Zeker als het een speler betreft die áltijd direct oog voor zijn tegenstander heeft, bij blessures/ongelukken, mooie punten of kutballetjes.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:59 schreef erkel het volgende:
[..]
Kan 1 wedstrijd van RG herinneren (halve finale? finale?) van Nadal dat hij de bal recht op zijn tegenstander af sloeg en eerst uitgebreid zijn vuist in de lucht stak en dat gepaard ging met een luide VAMMOOOSSSS!!! en daarna ging er nog schichtig een handje omhoog wat voor een excuses moest doorgaanwat de tegenstander trouwens niet eens zag, want die was allang op de weg terug naar de baseline.
Volgens velen doet hij het wel met het oog op het uit zijn spel halen van zijn tegenstander.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:58 schreef BVO het volgende:
Hij speelt zijn eigen tempo, maar niet met het oog op het uit zijn spel halen van zijn tegenstander. Als hij zijn sokken recht wil doen, nouja, laat hem zijn gang gaan, ik zie het punt niet.
En daar zit je dus verkeerd. Hij haalt anderen er door uit concentratie. Dat is niet sportief, en daarom wordt hij ervoor gewaarschuwd door de leiding. Het is niet de Nadal-tour waarbij al zijn tegenstanders zich maar moeten aanpassen. het is de ATP-tour waar Nadal zich aan de regels dient te houden. Ze hebben die time warnings niet voor niets.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:58 schreef BVO het volgende:
Hij speelt zijn eigen tempo, maar niet met het oog op het uit zijn spel halen van zijn tegenstander. Als hij zijn sokken recht wil doen, nouja, laat hem zijn gang gaan, ik zie het punt niet.
Nou, om Federer zomaar aardappelzak te noemen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, en de anderen hier niet zeker![]()
Als hij echt tijd rekt mag hij best een warning krijgen, ik vind alleen dat het schromelijk overdreven wordt. De een is iets sneller en minder precies in zijn handelingen dan anderen, zolang het niet uit onsportief oogpunt gebeurt en al te lang duurt (het valt mij nauwelijks op bij hem) zie ik het probleem niet. En duurt het inderdaad te lang, dan zal de umpire ingrijpen, that's it.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:01 schreef twi het volgende:
[..]
En daar zit je dus verkeerd. Hij haalt anderen er door uit concentratie. Dat is niet sportief, en daarom wordt hij ervoor gewaarschuwd door de leiding. Het is niet de Nadal-tour waarbij al zijn tegenstanders zich maar moeten aanpassen. het is de ATP-tour waar Nadal zich aan de regels dient te houden. Ze hebben die time warnings niet voor niets.
Nee, die baseren het op gedegen onderzoek en reflectie.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:00 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, en de anderen hier niet zeker![]()
en waar boor ik hem de grond inquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:02 schreef Mirri het volgende:
Nou, om Federer zomaar aardappelzak te noemen...
Ik vind Nadal ook niet zo erg leuk, maar heb wel respect voor zijn tennis. Maar ik ga hem niet de grond in boren.
Indeedquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:01 schreef twi het volgende:
[..]
En daar zit je dus verkeerd. Hij haalt anderen er door uit concentratie. Dat is niet sportief, en daarom wordt hij ervoor gewaarschuwd door de leiding. Het is niet de Nadal-tour waarbij al zijn tegenstanders zich maar moeten aanpassen. het is de ATP-tour waar Nadal zich aan de regels dient te houden. Ze hebben die time warnings niet voor niets.
Fijn dat je opkomt voor zijn goede kanten, maar dat bezit denk ik elke speler, anders wordt je wel heel snel uitgekotst. Maar als je doelbewust de bal op de tegenstander speelt, waar op zich niks mis mee is...hoort bij het spelletje, dan moet de tegenstander wel het gevoel hebben dat je hem niet doelbewust door hem heen wil rammen....voor de vorm.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:01 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja, gek he, dat in het heetst van de strijd, in de (halve) finale van een GS, je zó gemotiveerd kan zijn dat je eventjes niet aan de tegenstander denkt. Zeker als het een speler betreft die áltijd direct oog voor zijn tegenstander heeft, bij blessures/ongelukken, mooie punten of kutballetjes.
Door hem aardappelzak te noemen! Hij tennist gewoon op zijn eigen manier, rustig en geconcentreerd, zonder uitbarstingen. Dan vind je dat misschien een beetje saai. Maar aardappelzak is wel erg respectloos, hij speelt fantastisch, beter dan een zak aardappels.quote:
Dus? Ik praat zo'n actie ook niet goed, zeg alleen dat je het in het licht van de situatie moet zien en de persoon zelf.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Fijn dat je opkomt voor zijn goede kanten, maar dat bezit denk ik elke speler, anders wordt je wel heel snel uitgekotst. Maar als je doelbewust de bal op de tegenstander speelt, waar op zich niks mis mee is...hoort bij het spelletje, dan moet de tegenstander wel het gevoel hebben dat je hem niet doelbewust door hem heen wil rammen....voor de vorm.
Hij staat doorgaans natuurlijk wel als een zak aardappelen op de baan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:07 schreef Mirri het volgende:
[..]
Door hem aardappelzak te noemen! Hij tennist gewoon op zijn eigen manier, rustig en geconcentreerd, zonder uitbarstingen. Dan vind je dat misschien een beetje saai. Maar aardappelzak is wel erg respectloos, hij speelt fantastisch, beter dan een zak aardappels.![]()
Niet echt wat je noemt een aardappelzak iig.
Dan maakt zo'n zak aardappelen wel erg mooie netpointsquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:09 schreef BVO het volgende:
[..]
Hij staat doorgaans natuurlijk wel als een zak aardappelen op de baan.
Nee, zo bedoel ik het niet. Ik vind het jammer dat ze heeft verlorenquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
van haar kan ik de negatieve opmerkingen nog begrijpen ja ... zij vertoont toch iets meer arrogantie en kan moeilijk lachen ... al viel ze na de match tijdens het interview nog goed mee ...
en mary pierce bijvoorbeeld ... ook arrogante dame ... maar nadal ... ik merk het niet, ik zie het niet
Hij ontlaadt zich op de juiste momenten en doet dat om zichzelf op te peppen, dus het kan wel eens zijn dat zo'n kreet van blijdschap verloren gaat in het geklap van het publiek. Nadal daarentegen moet zich na ieder gewonnen punt ontladen en iedereen zal het horen, vermoeiend joch.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:09 schreef BVO het volgende:
[..]
Hij staat doorgaans natuurlijk wel als een zak aardappelen op de baan.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:07 schreef erkel het volgende:
[..]
Je kan er anders zelf ook aardig wat van hierbovenmaar daar krijg je alleen maar goede discussies van vind ik. En 'KUTnederlandertjes'??
![]()
voel je jezelf geen Nederlander ofzo? want anders roep je jezelf ook flink tot de orde.
Maar anyway verder geef ik je groot gelijk wat betreft het vrouwentennis. Henin - Mauresmo droom finale voor degene die het echte tennis op waarde weten te schatten. Dan zit je tijdens te wedstrijd nog eens met open mond naar te tv te gapen van verbazing wat ze allemaal uithalen met die bal, in tegenstelling tot een wedstrijd van Sharapova waar dat alleen maar gebeurt van verveling![]()
Federer is inderdaad toch vaak wel emotioneel...Hoe hij echter die finale speelde tegen Nadal op RGquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:48 schreef erkel het volgende:
[..]
Moet je toch beter luisteren tijdens Federer's wedstrijden. Komt regelmatig een kreet uit van blijdschap
Het is niet dat gras Federer iets magisch geeft, tis meer dat Nadal gewoon beter is op gravel. Gras is totaal anders, en ja, hij staat dadelijk in de finale, maar als je zijn spel vergelijkt met Federer momenteel dan zie je dat hij op gras echt geen kans hoort te hebben. De enige manier waarop Nadal Wimbledon wint is als Federer ruzie heeft met zijn vrouw, grieperig is en een totale off day.quote:k hoop op een finale Federer - Nadal...ik ben erg benieuwd hoe dichtbij Nadal is op gras en of gras Federer wat magisch geeft om toch eens wel goed te presteren tegen Nadal.
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:30 schreef Norrage het volgende:
Federer is inderdaad toch vaak wel emotioneel...Hoe hij echter die finale speelde tegen Nadal op RGWas echt triest.
Mooi gezegd. Is precies hoe ik het zie.quote:Ik hoop op een finale Federer - Nadal...ik ben erg benieuwd hoe dichtbij Nadal is op gras en of gras Federer wat magisch geeft om toch eens wel goed te presteren tegen Nadal.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:25 schreef wimderon het volgende:
Over het tijdrekken van Nadal: dat is zeker bewust. Tijdens trainingen/trainingspartijtjes heeft hij niet zoveel tijd nodig, moeten de sokjes niet constant recht worden gedaan, komt de handdoek er niet constant aan te pas, is er geen gekreun bij het slaan van de bal. Hetzelfde voor Sharapova, die kreunt ook alleen maar tijdens wedstrijden...
Hoezo? Op de training oefen je de dingen die je in de wedstrijd doet, dan maak je me niet wijs dat je opeens moet gaan kreunen als je exact hetzelfde doet in een wedstrijdquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:04 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
trainingen ja....wedstrijden zijn heel iets anders
`quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
van haar kan ik de negatieve opmerkingen nog begrijpen ja ... zij vertoont toch iets meer arrogantie en kan moeilijk lachen ... al viel ze na de match tijdens het interview nog goed mee ...
en mary pierce bijvoorbeeld ... ook arrogante dame ... maar nadal ... ik merk het niet, ik zie het niet
Als ik dan moet kiezen vindt ik het wel 1 van de betere finales ja. Hebben allebij een mooie backhand. Alleen hun forehands vind ik van allebij niet zo heel mooi. Is prima hoor, maar niet echt mooie stijl vind ik persoonlijk.quote:Maar anyway verder geef ik je groot gelijk wat betreft het vrouwentennis. Henin - Mauresmo droom finale voor degene die het echte tennis op waarde weten te schatten. Dan zit je tijdens te wedstrijd nog eens met open mond naar te tv te gapen van verbazing wat ze allemaal uithalen met die bal, in tegenstelling tot een wedstrijd van Sharapova waar dat alleen maar gebeurt van verveling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |