quote:Op zondag 2 juli 2006 22:08 schreef Tamea het volgende:
Pff ik ben weer thuis. Omdat hubbie weg is en schoonmoeder dat zielig vond, vroeg ze of ik daar kwam eten, met Finn. Maar de combinatie van baby, hitte en een overactieve oma die bij elke kik Finn wil troosten werkt niet echtIk vind het echt super dat ze zo gek is op ons jochie, maar ze moet nog ff doorkrijgen dat babies nou eenmaal af en toe huilen zonder meteen oplosbare oorzaak.
Gelukkig zijn we nu weer thuis en heeft Finn het ook weer wat beter naar z'n zin nu het afkoelt (of nu ik iets rustiger ben ook).
import limburgerquote:Op maandag 3 juli 2006 09:32 schreef lcicle het volgende:
En Limburgs, schijnbaar haha!
ik ben import brabo
quote:appelstroop
perenstroop
duindoornmoes
fruithapjes
jonge kaas
schijfje appel, banaan of mango
quote:Op zondag 2 juli 2006 18:26 schreef Randa_v het volgende:
Ik volg het volgende voedingsintroductieschema: http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html
Wel fijn om te volgen vind ik, houdt ook wel wat rekening met allergene producten, maar is eigenlijk bedoeld voor over het algemeen gezonde kindjes.
dat zal best wel helpen.. denk ook dat ie een brainfreeze ervan krijgt....quote:Op maandag 3 juli 2006 21:40 schreef Mammietje het volgende:
Whahahaha! Zet hem ff een pet op met een koelelement ertussen! Kan je het uitproberen!
Dat jij wegrent met zijn tieten natuurlijk...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef Tamea het volgende:
Mmm, ik zou wel eens willen weten wat Finn allemaal droomt. Hij ligt af en toe zo te piepen en half te huilen in z'n slaap.
Het slangetje en een klein beetje bariumpap.quote:[b]Op dinsdag 4 juli 2006 12:10
Ingrid, wat vervelend dat het niet zo makkelijk ging en Kim zo overstuur was. Zat alleen dat slangetje ernaast of was meteen de bariumpap ernaast gelopen?
Lol, dat is het principe van Rapley, lekker laten spelen zodat ze wennen. Merlijn gooit watermeloen er ook helemaal naast en bij het laatste stukje gaat hij proeven. Kijk eens in het linkje wat ik heb gepost daar staat bij wanneer wat zou mogen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:22 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ohja, rapley werkt hier (nog) niet. Dan gaat ze er vrolijk mee zwaaien, of rond smijten!
Zou ik me niet al te druk over maken... Met bv weet je toch ook niet precies wat ze krijgen? Als hij honger heeft, meldt hij zich wel weer. En als hij genoeg heeft, drinkt hij toch niet dus daar zou ik hem niet voor wakker maken... Of denk ik nu te simpel?quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:28 schreef pinquit het volgende:
ja weet ikmaar ik ben dan dus bang dat hij te weinig krijgt.
want dat deed ik dus, en ong. na 4 uur kreeg hij gewoon weer honger en ging ik zn flesje maken.
maar als ik doe kom ik dus uit op 4 flessen en das toch te weinig?
ja ik weet niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou ik me niet al te druk over maken... Met bv weet je toch ook niet precies wat ze krijgen? Als hij honger heeft, meldt hij zich wel weer. En als hij genoeg heeft, drinkt hij toch niet dus daar zou ik hem niet voor wakker maken... Of denk ik nu te simpel?
Kinderziektes kan natuurlijk ook nog. Maar dank ik niet. Die zijn dacht ik groter en roder.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:06 schreef Spekkiemonster het volgende:
bultjes kan van de warmte zijn ..
of een van de bekende kinderziektes .
dat vraagt natuurlijk wel om foto's in het foto-topic he ingrid
quote:
Badje is een goed idee. Jammer dat de tuin volgepropt is en we daar geen zwembadje neer kunnen zetten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:51 schreef bixister het volgende:
ingrid misschien lekker af en toe even een lauw badje voor kim, eventueel samen met mama? dat verkoelt vast. en hebben jullie inmiddels al meer duidelijkheid voer dat slangetje dat eerst verkeerd zat? ik vond het ook wat eng klinken. ik ben ook benieuwd naar de foto's.
snotzuigertjes worden hier trouwens afgeraden omdat het het neusslijmvlies vooral zou irriteren met als gevolg nog meer snot!
Kan ze nergens uploaden. Geen idee waarom het niet wil.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:06 schreef Spekkiemonster het volgende:
dat vraagt natuurlijk wel om foto's in het foto-topic he ingrid
ook niet op www.putfile.com of www.photobucket.com??quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:08 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Kan ze nergens uploaden. Geen idee waarom het niet wil.![]()
Zou best kunnen kloppen. Baby's worden ook vaak niet gemeten omdat ze dat ze dan gestrekt moeten worden en dat is slecht voor bijv heupjes.quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Coelho het volgende:
Klopt het dat pasgeborenen hun benen (knieen) nog niet volledig kunnen strekken (zeg 160 graden ipv 180)? Of moet ik dit aankaarten bij de kinderarts?
Nee hoor. Het is normaal dat je het beentje nog niet kan strekken. Het is juist abnormaal wanneer dat wel kan (teken van hypotonie: lage spierspanning)quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Coelho het volgende:
Klopt het dat pasgeborenen hun benen (knieen) nog niet volledig kunnen strekken (zeg 160 graden ipv 180)? Of moet ik dit aankaarten bij de kinderarts?
Kijk, dat zijn de betere (wetenschappelijke) links. Goed, ook weer zoiets dat je maar moet weten. Heb het in nog geen enkel boekje gelezen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:10 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is normaal dat je het beentje nog niet kan strekken. Het is juist abnormaal wanneer dat wel kan (teken van hypotonie: lage spierspanning)
kijk maar eens hier, scroll naar "Tone - Leg Traction"
http://library.med.utah.e(...)/html/newborn_n.html
"Tone - Leg Traction
Leg traction is done by holding the leg by the ankle. The leg is pulled upward until the buttock starts to be lifted off the mat. The knee should maintain a flexed angle. Full extension of the knee with little resistance to pulling on the leg is a sign of hypotonia."
bij "view" kun je er een fimpje over zien
Beetje borstvoeding in haar neusje druppelenen zachtjes ronddraaiende beweging maken met vinger op neusvleugel,lost het snot van op en werkt nog helend ook (houdt slijmvlies vochtig en heeft antiseptische werking) Sinds ik dat ontdekt heb gebruik ik geen neusspray meer, al vind Emma het niet leuk meer als ik het doequote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:40 schreef nebelung het volgende:
Hoe halen jullie snotjes uit het neusje van jullie kindjes?
Mijn dochter heeft momenteel moeite met aan de borst drinken vanwege 'blokkerende snotjes', ze krijgt het benauwd.
Ik gebruik wel Otrivin neusspray, maar die snotjes blijven hangen
Nee, maar ik had het over de flessen he.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:32 schreef Belana het volgende:
maxje
ingrid, dat is toch niet het enige wat Kim eet?
Ik wil toch ff naar het inloopspreekuur van cb, voor de zekerheid. Allen weet ik niet wanneer het is.quote:
ze houdt haar mond gewoon stijf op elkaar, ook in een papfles wordt de pap weggegooid..quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:46 schreef Spekkiemonster het volgende:
evenstar , waarom wil ze geen pap?
Het CB hier vindt het geen probleem, de huisarts ook niet, maar ik maak me er wel zorgen omquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef Leah het volgende:
Als je minder als een halve liter opvolgmelk geeft (dus 500 cc) moet je vit D bij gaan geven. Al zijn volgens mij de meningen daar ook weer over verdeeld. Maar dat is wat het CB aanraadt.
Kun je haar niet ergens tussendoor een bakje kwark iod geven Fuente? Zodat ze toch iets meer zuivel binnenkrijgt?
Op zich,als ze goed tevreden is en goed groeit, is het voldoende.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:15 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ze houdt haar mond gewoon stijf op elkaar, ook in een papfles wordt de pap weggegooid..
Bloemkool is ook erg moeilijk binnen te krijgen.
Alleen als ik dus ene likje op mijn vinger doevinger voeden krijgt hier dus een andere betekenis
Smulpap mag arwen niet ivm de toevoegingen en haar allergie-en .
Meer melkflessen geven of meer inhoud in de flessen levert meer spugen op.
Ze is op een klein potje over de dag ( 2 maal een half dus) en 4 flessen wel tevreden , maar vraag me af of het wel voldoende is.
Ja hoor, dan mag ze yoghurt!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:03 schreef Suzanna het volgende:
Mag Emma nu eigenlijk al yoghurt? Ze is bijna 8 maandjes...
Smulpap vind ze lekker, maar moet ze erg van spugen. Dat geef ik voorlopig niet meer.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb Emma nog helemaal geen broodkosten gegeven, maar wel smulpap en dat is ook van tarwe gemaakt. Dat mag vanaf 7 maanden maar als je langer wacht is dat niet erg...het lijkt me alleen niet echt nodig.
Hier bij 't CB zeiden ze vanaf 9 maandenquote:
bij mijn oppaskindje word niet zo moeilijk gedaaan maar echt blij zijn ze er ook niet mee.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:53 schreef Wennie het volgende:
[..] Hoe gaat jullie KDV met etenstijden om?
Klinkt lekker!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:35 schreef Spekkiemonster het volgende:
voor kindjes die geen yoghurt lusten:
een van mijn oppaskinderen eet ok heel slecht zuivel...
ik maak voor hem smorgens een gepureerde peer of appel of banaan oid en mix dat met 2 eetlepels bio-roer mild (das wat zachter van smaak) Gaat er hier goed in en is gezond ook
mischien iets om eens te proberen
Tsss, wat een zeikwijf zeg! Moet je idd zelf weten!quote:Op maandag 10 juli 2006 15:57 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn heeft alleen een beetje irritatie in de oren. Goed zoutdruppels gebruiken in zijn neusje en een beetje olie in de oren.
Omdat ik het nooit makkelijk heb gevonden om bij mezelf slaolie in de oren te doen, wilde ik voor Merlijn ook kopen wat ik voormezelf koop. oroclean. Hij mag het hebben en ik vind het gewoon makkelijker in de oren te doen. Alleen staat daar een muts in de apotheek die dat dus dom vind schijnbaar. Je kunt toch ook slaolie gebruiken. Als ik aangeef dat ik dat niet wil, moet ik met argumenten komen van haar. Kun je net niet op de goeie dingen komen he. Bah, ik ging daar met een rotgevoel weg. Ik moet zoiets toch zelf weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |