abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39460080
Het grote kleine babietjes topic deel 79

Babietjes

11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sara, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 15-07-2006 19:38:03 ]
pi_39460107
Oops ik gooide hem dicht
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:08 schreef Tamea het volgende:
Pff ik ben weer thuis. Omdat hubbie weg is en schoonmoeder dat zielig vond, vroeg ze of ik daar kwam eten, met Finn. Maar de combinatie van baby, hitte en een overactieve oma die bij elke kik Finn wil troosten werkt niet echt Ik vind het echt super dat ze zo gek is op ons jochie, maar ze moet nog ff doorkrijgen dat babies nou eenmaal af en toe huilen zonder meteen oplosbare oorzaak.
Gelukkig zijn we nu weer thuis en heeft Finn het ook weer wat beter naar z'n zin nu het afkoelt (of nu ik iets rustiger ben ook).
pi_39460948
Mijn schoonmoeder vind de fiep ook oh zo'n leuk ding.. En ik ben niet overtuigend genoeg als ik zeg dat Merlijn niet altijd die fiep in z'n mondje hoeft. 'Ja maar je hebt 'm toch bij je!?'
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_39461290
Fiep = speentje toch??

Ik vind dat ook niks, zo'n kind wat de hele dag met een speen in loopt. Myhron krijgt alleen een speentje als ze gaat slapen, hij ligt in haar bedje en daar blijft hij ook liggen. Dit is eigenlijk al zo vanaf een maand of 3. Voor die tijd had ze overdag nog wel eens een speentje als troost bij krampjes of iets. Over 3 weken is ze alweer een jaar. Dan gaan we langzaamaan eens denken aan 't afbouwen van 't speentje.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 3 juli 2006 @ 00:45:43 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39463552
fiep=speen ja brabants
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_39466713
En Limburgs, schijnbaar haha!
ik ben import brabo
pi_39466812
Bij ons liggen er geloof ik overal fuppies.. in de box, op de grond en in haar bedje. Met slapen heeft ze hem wel in en soms doet ze hem met spelen in haar mondje, als ze moe wordt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 juli 2006 @ 09:44:50 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39466886
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:32 schreef lcicle het volgende:
En Limburgs, schijnbaar haha!
ik ben import brabo
import limburger officieel brabantse , grappig!!

Hmm arwen melde zich vanochtend al huilend/schreeuwend, zo niet haar :n even getroost en terug gelegd en dat pikte ze wel, leek wel of ze krampjes had
  maandag 3 juli 2006 @ 10:52:04 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39468140
Cas staat er wel bij, maar heeft zich nog niet officieel gemeld hier.

Cas is geboren op 20 - 06 - 2006 om 20.16. Hij woog 3555 gram en de lengte is niet gemeten. Hij is een heel tevreden rustig mannetje, maar kan soms ook een mopperkontje zijn. Met name als je hem wakker maakt vanwege het verschonen tussen de voedingen door. Cas groeit als kool, ben benieuwd wat hij bij de volgende weging weegt.
Ik zal binnenkort nog weer een nieuwe foto plaatsen. Maar ik zal vanaf nu regelmatig meeposten hier over zijn reilen en zeilen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 juli 2006 @ 10:54:58 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_39468213
Het valt me nu pas op dat het een mooie geboortedatum is van Cas. En eigenlijk had hij dan nog 10 minuutjes eerder geboren moeten worden, dan was het helemaal bijzonder qua datum en tijd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_39468668
Cas zijn geboortedatum is inderdaad wel een hele mooie.

Hier zijn we nog niet eens begonnen aan een speen. Als Finn zuigbehoefte heeft, leg ik hem gewoon aan en als ie de borst zat is stop ik m'n pink er wel even in. Wat schoonmams dus prompt ook deed en zich begon af te vragen of ie geen honger had want hij zoog wel erg hard op d'r pink. ja, dat is nou de zuigreflex.
pi_39469882
Welkom Cas! Werd wel eens tijd dat je je aanmeldde! Idd errug mooie geboortedatum!

Tamea, het wordt ook afgeraden als je borstvoeding geeft om direct een speen te geven. Sommigen geven 6 weken als termijn aan, anderen 3 maanden. Dit i.v.m. speen/tepelverwarring. Randy heeft daar ook idd last van gehad en die heeft er dus pas één vanaf 3 maanden en mag hem nu alleen nog in bed. Hij MOET er dan ook meteen 3 (!!!) hebben; 1 voor in zijn mond en 1 voor iedere hand, voor de zekerheid natuurlijk! Je zal er eentje kwijtraken! Binnenkort ga ik dit ook maar eens afbouwen! Tinka heeft er inmiddels ook één en ik vind het een verademing; hoef je niet continu in de buurt te zijn. Bovendien kreeg mijn pink een oude-wijven-uiterlijk...
  maandag 3 juli 2006 @ 12:14:38 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39470415
hoi cas welkom hier

Hier hebben we de eerste paar weken een loetsj ( als ze toch dialect vormen gaan doen) gebruikt totdat ze haar duimpje vond en nu duimt ze om in slaap te komen. als ze eenmaal slaapt dan duimt ze niet.
pi_39470932
Vampje komt Damiën ook even "aanmelden"

Mannetje is op 22 juni om 19.23 "gelanceerd"!!

En hij heeft nu al een fiepje!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_39471038
Welkom Damiën!

Finn zuigt trouwens ook wel eens op z'n handje, dat maakt een erg grappig soppend geluidje
Hij begint nu trouwens geluidjes te maken bij het gekke bekkies trekken. Alleen lukken ze nog niet altijd zoals hij het wil en dan is het huilen geblazen
  maandag 3 juli 2006 @ 12:52:44 #16
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39471374
Damiën en Cas, welkom hier

Robin had vrij snel een puppie (weer eens wat anders ), maar ik ben dan ook vrij snel met de bv gestopt. Nu heeft ie 'm alleen met slapen, maar spuugt ie 'm vaak uit 's nachts. Soms wordt ie daar nog wel wakker van. Overdag heeft ie 'm ook wel eens in, als ie wat mopperig is, zoals vandaag, maar meestal speelt ie ermee en bijt ie erop.

Heb nog een vraagje: Robin krijgt momenteel smeerkaas of boter op z'n brood. Kan daar nog wat variatie in gebracht worden of voorlopig niet?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39471738
Ik heb vaker gehoord, potje fruithapje, schijnt erg lekker te zijn, appelstroop mag trouwens ook.
quote:
appelstroop
perenstroop
duindoornmoes
fruithapjes
jonge kaas
schijfje appel, banaan of mango

Volgens het voedselintroductieschema vanaf 7-8 maanden op www.borstvoeding.com
pi_39471838
Merlijn heeft genoeg aan af en toe een vinger, zolang hij of mij in zijn buurt of zijn schaap in zijn armen heeft, slaapt hij goed. Ben blij dat hij geen tutter ( , zeiden we thuis altijd) of duim nodig heeft.
pi_39471876
Cas en Damiën welkom!

Vanmorgen om 9.00 waren we aan de beurt. Kim moest dus een slangetje in haar anus, waarmee contrastvloeistof in haar darmen werd gedaan.
Het was een heel gemartel. Kim krijste en huilde hartverscheurend. Toen het eindelijk klaar was en ze de foto’s wilden maken, bleek het slangetje ernaast te zitten. Dus niet in de darmen, maar ergens eronder.
Hopelijk kan dat geen kwaad!

De 2e poging door de radioloog zelf, lukte gelukkig wel. Uiteindelijk waren de foto’s gelukt. Ze wilden nog wat extra foto’s maken, voor de zekerheid, maar toen hield het apparaat ermee op. En zowat tegelijkertijd had Kim de salng euit weten te drukken. Volgens de radioloog was dat knap, want dat lukt je niet zomaar. We hebben een sterk meissie. Eind deze week krijgen we de uitslag.

In de auto viel ze meteen in slaap. Ze heeft vandaag nog maar 100ml melk gehad. Een paar happen fruit en wat water. Zal het weer ook vast in meespelen.
Maar ik hou het goed in de gaten. Ik wil natuurlijk geen uitgedroogd babietje! En ze heeft ookal een paar dagen diaree. Ze ligt nu lekker te slapen, na een hele tijd gemoppert te hebben.

Hopelijk komt er wat uit en kan er iets aan gedaan worden. Of er is niks aan de hand en alles lost zichzelf op.
  maandag 3 juli 2006 @ 13:16:56 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39472066
randa, jonge kaas?!? ik dacht dat zuivel echt nog laaaang niet mocht!
maar dat heb ik dan fout
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 3 juli 2006 @ 13:19:20 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39472139
Max heeft wel een speen (he wat n saai woord gebruik ik he)

hij heeft hem nodig om te voelen dat hij moe is, want hij maakt zichzelf nog wel eens gek door wild te worden als hij eigenlijk moe is.
dan geef ik de speen en dan voelt ie het meestal wel
pi_39473044
Zuivel mag wel vanaf 7-8 maanden , maar beperkt ze mogen maar een bepaalde hoeveelheid zuivel op een dag hebben. En zolang ze borstvoeding krijgen liever nog geen ja. En ook bij kma dan veel later pas. Ik vind het schema wel prettig als leidraad.
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:26 schreef Randa_v het volgende:
Ik volg het volgende voedingsintroductieschema: http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

Wel fijn om te volgen vind ik, houdt ook wel wat rekening met allergene producten, maar is eigenlijk bedoeld voor over het algemeen gezonde kindjes.
pi_39474680
Tjee, wat is dat weer wennen zeg. Sinds gisteren is onze slechte slaper van een heleboel korte slaapjes naar 1 lange slaap gegaan overdag. Hij heeft gisteren gewoon 2 uur en een kwartier geslapen en nu zit hij weer aan die twee uur. Begin het idee te krijgen dat ik hem gewoon vol moet proppen met eten en BV en hij het dan heel lang volhoudt. Vind het alleen zelf zo wennen en met dit weer zeker, het is veel te warm om iets te doen.
pi_39475576
Nou, net weer naar het CB geweest om opnieuw te wegen en bij de pleeg te komen, omdat ze Finn donderdag te licht vonden en hij was nu 4030 gram. na 1 maand dus 530 gram erbij.

Ik zag daar trouwens iemand met een heel klein babietje (in een badcapeje, met dit weer) en een hele grote fles water. Is dat niet link, zoveel water geven aan zo'n kleintje? Kan me voorstellen dat ze dan te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen in verhouding met het vocht.
pi_39475845
Wennie, leverpastei kan ook. Of fruithapje idd. Met zoetigheid als appelstroop kon je beter nog even wachten werd me hier gezegd. Als ze dat eenmaal ontdekken willen ze niet anders meer en met mijn oudste klopt dat helaas! Smul ze Robin!
  maandag 3 juli 2006 @ 15:30:55 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39476106
530 gram in een maand is hartstikke goed!!
Ik hoop dat je zorgen daarmee zijn weggenomen, Tamea

Idd, zowieso is extra water niet zo heel erg nodig bij die kleine babietjes.. en al helemaal niet zo'n grote fles. BV babies hoeven zowieso geen extra vocht en voor flesbabies zou ik dan eerder kiezen voor wat extra water in de fles erbij ofzo....
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39476674
Leverpastei zou ik dus niet doen omdat er orgaanvlees inzit. Vind ik nog te vroeg voor zo een kleintje. Appelstroop zoet, kan ik me wel wat bij voorstellen, maar Merlijn krijgt nu bijvoorbeeld pap en die is onderhand net zo zoet. Appelstroop is natuurlijk wel een natuurlijk product. Daarom zou ik het wel geven.
pi_39478568
Hardstikke goed idd Tamea!
Ik ben net met Merlijn ook even bij het bureau geweest om te wegen. Hij is nu 4425 gram, morgen alweer 8 weken oud. Bij de geboorte was hij 3325 gram.
Er waren daar allemaal heeeele kleine babytjes waarbij vergeleken Merlijn al een reusje was. Cliché, maar wat gaat dat snel!

Is er trouwens een officiële aanmelding nodig om in het rijtje te komen? Ik zag een paar nieuwe babytjes zonder dat mama of papa hier was geweest en dacht inderdaad ook dat Merlijn er tussen stond maar toen ik goed keek bleek dat niet zo te zijn
Nou, bij deze dan:
*trots* mijn zoon heet Merlijn Jean Joseph (voor de volledigheid) en is geboren op di. 9 mei 2006 om 11.30 uur. Hij was ±52 cm groot en woog 3325 gram. *trots*
Officieel he?
pi_39480109
Merlijn groeit ook lekker Icicle Heeft ie nu ook de eerste vaccinaties gehad?
pi_39481261
Nee, dat nog niet 17 juli mag ik voor de 2e afspraak met de kinderarts naar het bureau, dan krijgt hij ook de eerste vaccinatie.
Nu ging ik alleen om 'm te wegen, ik was ook nieuwsgierig of mijn witte goud wel echt wit goud is
pi_39481482
Echt wel
Variety is the spice of life
  maandag 3 juli 2006 @ 19:01:06 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_39481531
Icicle, je bent toch ook met recht trots op je kleine man
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 juli 2006 @ 19:02:05 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39481558
Tamea en icicle lekekr dta jullie ventjes het zo goed doen op de BV

O hier moet ik zo lachen.
Als er muziek op is of als mama gaat "zingen" dan gaat ze zo als stevie wonder met der koppie bewegen echt te komisch.
Straks nog een keer wortel proberen ofdat ze dan weer bultjes krijgt en weer meer gaat spugen/huilen. Hoop van niet
pi_39481654
Haha _evenstar_!! Merlijn doet de -stevie-wonder- ook als er géén muziek is Ik moet dan ook zo lachen en denken aan die show van Eddy Murphy
  maandag 3 juli 2006 @ 20:05:33 #35
105850 Fuente
mamamuts
pi_39483331
Evenstar
Sara gaat altijd zitten met muziek, en dan met d'r hoofd en bovenlijfje (in de maat, jaja!) op en neer wippen, zo snoepig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39483659
pfff ik heb hier een meisje dat doodop is maar niet wil slapen... ze is ontzettend pieperig, kan haar hoofdje amper omhoog houden en ze zit steeds in haar oogjes te wrijven, maar zodra ik haar in bedje leg is het helemaal mis. Het is ook niet te harden in haar kamertje.

Hebben het campingbedje al in de woonkamer gezet, hier is het 25 graden. Ook nog wel warm, maar de airco kan momenteel niet lager vanwege Amber.

Iemand nog een tipje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39484598
Helaas niet Vicky. Ik vind het echt zielig voor die ukkies, deze warmte en dan is Amber nog ziek ook. Finn loopt elke keer dat ie huilt helemaal knalrood aan met deze hitte en gaat dan alleen maar harder huilen.

Ik moet trouwens beter gaan opletten, Finn kan zich blijkbaar van z'n zij op z'n buik draaien. Ik vind het erg knap want hij lag op de bank met z'n neus naar de rugleuning (dus enigzins voorover hellend) en ligt nu op z'n buik met z'n neus de andere kant op. Alleen wel link, want zo mag ie dus eigenlijk niet slapen en ik weet niet hoe ik hem tegen moet houden.
pi_39484875
En als je hem op z'n rug legt Tamea?
pi_39484998
Hij slaap normaal inderdaad op z'n rug, maar hij kan zich ook van z'n rug op z'n zij draaien. Ik heb hem iig al eens op z'n zij slapend aangetroffen terwijl we hem niet zo in bed leggen.
En het enge vind ik dat ie het allemaal al eens gedaan heeft maar niet terug kan voor zover ik weet en ik ook niet weet of ie onder alle omstandigheden z'n hoofdje opzij kan leggen als ie op z'n buik ligt.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:52:47 #40
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39485146
Zoho Finn is er vlot bij dan! Maar hij mag toch gewoon op zijn rug liggen nu? De kraamhulp zei dat babies na een week op de rug mochten gaan liggen. Dus Cas slaapt nu op zijn rug. Ik vond het nl. ook lastig om hem precies zo te leggen dat hij niet of op zijn rug of op zijn buik rolde.

Zielig dat Amber ook nog eens ziek is met dit weer.

Over dat speentje, Cas heeft er dus ook eentje. Hij hapte volgens de kraamhulp nl. zo goed dat zij niet bang was voor speen/tepelverwarring. Dus zo rond etenstijd (de onze) krijgt hij even een speentje om hem te sussen. Want zoals iedere baby heeft hij ook het talent om net te gaan krijzen als het eten op tafel staat. Daarna gaat het speentje er weer uit.
pi_39485465
Tamea, kan hij zijn hoofdje al zelf optillen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39485634
Zo! Knap van Finn dat hij nou al draaien kan Tamea... Tinka doet nog totaal geen pogingen zelfs! Maar goed... wel een probleem dus. Als hij nog in een wieg ligt (smal dus), kan je dan niet aan beide kanten van zijn buik een volle kruik leggen en hem dan strak instoppen met een dun lakentje? Zo deed ik het met Randy ook altijd toen hij op zijn zij moest liggen. Dat werkte prima, dus dat moet met rugligging zeker lukken volgens mij. Als hij in een ledikant ligt, wordt het lastiger, want dan kan hij de kruiken misschien nog opzij rollen. Maar je kan het proberen.
Vicky: tip voor morgen: voor het warm wordt een laken aan de buitenkant van je raam spannen als dat kan. Heb ik vandaag geprobeerd en dat scheelt stukken. Verder een ventilator natuurlijk, niet op Amber zelf richten, maar gewoon de kamer in. En ter plekke bedenk ik dat misschien een schaal met ijsblokjes / koel-elementen in de kamer ook wel helpt. *rent naar ijskast om het te proberen*
pi_39485694
Mammietje, wij hebben een plat dak.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486122
Wij ook Vicky! Dus ik weet hoe snel dat op kan warmen. Dus alle warmte die je nog buiten kan houden, scheelt weer. Maar laken voor het raam zal dan idd minder opleveren. Randy slaapt gelukkig (nog) op de kamer met een schuin gedeelte, hoewel dat met de dakpannen ook erg hard gaat, met name omdat de zon van 11.00 tot zonsondergang er op schijnt. Kan ook niet wachten tot het weer afkoelt...
pi_39486402
Hmm dan toch maar ff proberen. We hebben al een verduisteringsgordijn hangen en lamellen.
Bij ons begint de zon aan de achterkant en gaat onder aan de voorkant. Vannact hebben we in de woonk. gelapen. Het was niet te harden in de slaapk.

Amber is eindelijk in slaap gevallen. Ze is in badje geweest en kreeg daarna nog een flesje en daar heeft ze 160 van gedronken. Toen is ze in slaap gevallen.

Amber heeft vandaag 920 cc vocht naar binnen gekregen . Eten doet ze nog niet, maar drinken gaat nu heel goed, gelukkig!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486701
Sowwww.... dat is zelfs een hele flinke hoeveelheid Vicky! Wat een goed nieuws!!! En dat eten komt ook vanzelf wel dan...
Nu nog koelte in dat kamertje! Heppie koelelementen in de vriezer? Ben het aan het uitproberen, maar als je naast de schaal staat, voel je dat toch best goed moet ik zeggen! Ach... Kan ook psychisch zijn: je hebt tenminste het idee dat je er iets aan doet...
pi_39486787
Ik heb idd koelelementen in de vriezer liggen.. Hmm misschien morgen maar eens gaan proberen...

Whahahah vriendje zegt, koelelementen onder d'r matrasje... bij hem is ook de hitte naar zijn kop gestegen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486864
Whahahaha! Zet hem ff een pet op met een koelelement ertussen! Kan je het uitproberen!
pi_39486898
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:40 schreef Mammietje het volgende:
Whahahaha! Zet hem ff een pet op met een koelelement ertussen! Kan je het uitproberen!
dat zal best wel helpen.. denk ook dat ie een brainfreeze ervan krijgt....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39486967
Goed van Amber dat ze weer zoveel drinkt Vicky. Dat lijkt me wel een geruststelling met dit weer.
pi_39492418
Hier is het weer paniek ..... Vannacht was het gelukkig rustig, nou ja een normale nacht. Nu is Merlijn weer in paniek, bah. Hij zit ook de hele tijd aan zijn oortje, het is knalrood van het wrijven. Zit nu weer te denken, heeft hij dan toch oorpijn of is hij allergisch voor de Zwitsal met dit warme weer. Hij namelijk vorige maand ook al een keer zoveel aan zijn oor zitten wrijven zodat het knalrood was en na het babyzwemmen die avond was het alweer zo goed als weg. Tja je hebt altijd nog de tandjes die ook oorpijn kunnen verzaken, maar je hebt ook nog het sprongetje wat best wel zwaar is voor zo een klein kindje dat het hem misschien dwars zit. Pffff, onzekerheid.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 00:32:11 #52
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39493488
Randa, ik kan zo snel niet vinden of je al hebt laten kijken of Merlijn oorontsteking heeft, dat wrijven aan zijn oortjes kan daar op duiden. Allergisch voor zwitsal kan ook, Ow en Chamodant helpt ook bij oorpijn.

Zal ik dan maar meteen even melden hoe het met Emma gaat, Goed. Ze eet sinds vrijdag enthousiast brood. We haddenhet haar al eens aangeboden maar ze at het niet. Op het kdv hebben ze het ook geprobeerd en ze leek het lekker te vinden. Zaterdagochtend gaf ik haar een korst waarop Mike zegt"waarom geef je eigenlijk alleen een korst?" Dat was meer uit gewoonte vanuit mijn werk. Nu krijgt ze dus steeds een kwart boterhamin haar hand en dat eet ze prima op zonder verslikken ofzo {trots}.
Verder loopt ze met ons als rollator en is ze heel hard bezig om te ontdekken hoe dat optrekken aan de box oid nou gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_39497046
Het lijkt erop dat het de zwitsal is ja. Die gaan dus echt niet meer gebruikt worden om te wassen. Donderdag moet ik naar het CB, moeten ze daar maar even naar de oortjes kijken, want gek genoeg is Merlijn nu weer tevreden en lijkt nergens last van te hebben. Het gebeurt alleen 's nachts.

Wat goed dat Emma al zo goed eet. Ik geef Merlijn eigenlijk altijd een heel kapje van het brood, leuk om te zien hoe ze dat kapot maken.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:28:14 #54
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39498066
Randa, het gebeurt ook meestal 's nachts dat ze oorpijn krijgen, omdat ze dan de hele tijd liggen. Dat was bij Emma ook zo. Als het al langer is kun je een kuurtje tegen oorontsteking krijgen, maar wat je anders kunt doen (wordt in ieder geval aangeraden door de huisarts) is veel neussprayen.
pi_39498919
Hier ook vannacht een kindje dat helemaal in paniek was. Gillen was het. Niets hielp. Uitiendleijk maar bij ons in bed gelegd. Ze heeft zich wel 100 keer omgedraaid, was doodop, maar slapen, echt niet. Uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen tot vanmorgen 8.15.

Vanmorgen heeft ze een paar happen fruit gegeten en een paar stukjes brood.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:27:54 #56
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39499412
Vreselijk is dat he Vicky, zo'n kindje dat niets wil en dan vooral 's nachts. Gelukkig toch nog in slaap gevallen...
Fijn dat het eten en drinken zoveel beter gaat! ik heb dat met Emma en Noa allebei vaker gehad, dat juist op zo'n warme dag ze weinig tot niets wilden drinken. Echt gekmakend is dat!
pi_39501165
Ik zal onze dochter ook nog maar even officieel melden, ze staat al in het lijstje, moet alleen nog een H achter
Sarah is geboren op 20 juni 2006 om 06.32 uur. Ze woog 3820 gram. Lengte weet ik niet.
Sarah is een rustig kindje, ze drinkt alleen ontzettend veel. De borst is niet genoeg voor haar, dus ze krijgt bijna altijd een flesje kunstvoeding na. Vaak komt dat ook omdat ze heel snel in slaap valt aan de borst, dan drinkt ze niet echt maar sabbelt ze meer. En dan heb ik het na 1,5 a 2 uur wel weer gehad en denk ik, dan maar weer een flesje!!
Verder gaat alles goed met haar
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39501357
Nog gefeliciteerd met je dochter Crazy!
En Sarah... welkom hier!
pi_39502217
Welkom Sarah en CrazyMoon

Mmm, ik zou wel eens willen weten wat Finn allemaal droomt. Hij ligt af en toe zo te piepen en half te huilen in z'n slaap.
pi_39502349
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef Tamea het volgende:

Mmm, ik zou wel eens willen weten wat Finn allemaal droomt. Hij ligt af en toe zo te piepen en half te huilen in z'n slaap.
Dat jij wegrent met zijn tieten natuurlijk...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:10:21 #61
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39502394
Sarah en Crazymoon, welkom

Bedankt voor de tips voor op de boterham Stroop had het CB ook al gezegd, maar dat vind ik te zoet nog. Smeerworst enzo wil ik ook niet ivm orgaanvlees.

Wat betreft de zuivel: Van het CB in Zoetermeer had ik advies gekregen om volle yoghurt aan Robin te geven als hij te weinig melk binnen kreeg. CB Rijswijk was het hier niet mee eens, mag pas vanaf 9 maanden. Bij de 8 maanden fruithap van Olvarit heb je een potje met yoghurt. Dus uiteindelijk komt het erop ener wat je zelf vindt

Ingrid, wat vervelend dat het niet zo makkelijk ging en Kim zo overstuur was. Zat alleen dat slangetje ernaast of was meteen de bariumpap ernaast gelopen?

Mammietje, Robin is al zo'n vreetzakje en ik ben idd bang dat ik hem niet van de zoetigheid af krijg dan. En hij heeft al flinke spekkies

Tamea, fijn dat Finn lekker gegroeid is En snelle man met z'n draaien

Merlijn ook al zo lekker gegroeid Het is dan wel een cliché, maar ook zo waar Icicle, het gaat zo ontzettend hard!

WIj hebben een schuin dak, maar hier is het ook ontzettend heet. Gisteravond 30 graden in de woonkamer en 28 graden in Robin z'n kamer. Er staat zo veel mogelijk open, maar het help allemaal geen klap Een airco zou een oplossing zijn, maar dat gaat dit jaar niet lukken, want er moet ook nog getrouwd worden

voor Merlijn. Hoop dat wat je dan ook dwars zit, snel over gaat.

Jelief, fijn dat het zo goed gaat met Emma. Ze lijkt eme en pienter meisje Robin eet overigens een hele boterham met korst en al op. De binnenkant doe ik in stukjes in zijn mond en de korstjes eet hij zelf.

Vicky, hoop dat het snel wat beter gaat met Ambertje Heeft nu wel lang genoeg geduurd.

Robin heeft net lekker twee dikke schijven komkommer op. Hij vond het errrug lekker De waterpokken zijn inmiddels ingedroogd, maar hij slaapt nog steeds erg veel en is nog wat aan het mopperen. kan ook dor de warmte komen natuurlijk. We hebben bij Bart Smit een minibadje gekocht en daarmee vandeweek in de tuin achter onze flat (is eigendom van de flat) en op het balkon gezeten. Robin vindt het helemaal geweldig, lekker spetteren en wiebelen in het badje
Hij kan inmiddels wel goed zelfstandig zitten. Hij is gewoon zo'n wiebelkont, of ie nou staat, zit of ligt, hij begint heen en weer te wiebelen. Pogingen om te gaan kruipen of zelf zitten zijn sporadisch. Meneer is erg tevreden met de huidige situatie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39502696
Amber zat van de week ook lekker te smikkelen van een stukje komkommer. Vond ze echt heerlijk.

Wij hebben gister ook een badje gekocht, die staat nu op te warmen in de volle zon en dan kunnen we er straks hopelijk even lekker inzitten.

Amber is verschrikkelijk aan het klauteren zeg. Overal wil ze opklimmen en overheen klimmen, en ze gaat echt overal tegen staan nu. Alleen het gaan zitten is nog even lastig... Op een gegeven moment lukt het niet en dan gaat ze piepen en huilen.... Soms valt ze ook ineens voor of achterover. Ze zet ook steeds haar voetjes heen en weer.. Arrghhh.. en ze gaat al zo snel.. Ze mag nog wel ff wachten met lopen hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39503293
Hoe halen jullie snotjes uit het neusje van jullie kindjes?

Mijn dochter heeft momenteel moeite met aan de borst drinken vanwege 'blokkerende snotjes', ze krijgt het benauwd.

Ik gebruik wel Otrivin neusspray, maar die snotjes blijven hangen
pi_39503447
Punt van een zakdoekje beetje vochtig maken en peuteren maar Nebelung! En ik heb een 'neusontstoppertje'... dat is een ding waarmee je de snotjes 'los' of eruit kan zuigen als het neusje verstopt is. Kost bijna niets en is bij iedere drogisterij of babyzaak wel te koop. Voordeel ervan is dat ook de dieper gelegen snotjes los komen.
pi_39503519
Oh dat is wel handig!

Hoe heet zo'n ding? Of heet het 'neusontstoppertje' gewoon?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:07:46 #66
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39504077
Ik noem het altijd een snotjeszuiger Maar neuspompje of neusjesreiniger worden ze ook genoemd
Je hebt ze van Difrax, maar ook merkloos.
Mijn afvalstrijd!
pi_39504489
quote:
[b]Op dinsdag 4 juli 2006 12:10
Ingrid, wat vervelend dat het niet zo makkelijk ging en Kim zo overstuur was. Zat alleen dat slangetje ernaast of was meteen de bariumpap ernaast gelopen?
Het slangetje en een klein beetje bariumpap.
Gisteren wilde ze weinig eten en drinken. Nu is gelukkig weer goed.
Ook omdat je meer lactulose moet en daarvan diaree krijgt. Altijd diaree lijkt me niet goed trouwens.

Is er eigenlijk bepaald fruit wat Kim nog niet mag? Ze is 7 maanden. En met groente, moet je dat extra lang koken, of normaal?
Ohja, rapley werkt hier (nog) niet. Dan gaat ze er vrolijk mee zwaaien, of rond smijten!

We hebben ook een zwembad, maar we moeten hem nog steeds uitproberen. Probleem is dat er de hele dag zon staat in onze achtertuin. Dus zal er eerst een grote parasol moeten komen.

De snotjeszuiger werkt hier ook goed! Alleen tegen erg hoesten helpt niks. We hebben bisolvon, maar dat werkt niet. Stomen helpt ook niet. en neusspray een beetje.
Het moet zeker vanzelf over gaan?
  † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 13:39:02 #68
81992 Githa
pi_39505018
Citrusvruchten zou ik even mee wachten en harde fruit soorten zoals appel kun je raspen of eerst even koken en qua groente voorzichtig met koolsoorten, dit geeft darmkrampjes en daar heeft Kim er al genoeg van.
Dit is het eerste wat me zo te binnen schiet.
pi_39505144
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:22 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ohja, rapley werkt hier (nog) niet. Dan gaat ze er vrolijk mee zwaaien, of rond smijten!
Lol, dat is het principe van Rapley, lekker laten spelen zodat ze wennen. Merlijn gooit watermeloen er ook helemaal naast en bij het laatste stukje gaat hij proeven. Kijk eens in het linkje wat ik heb gepost daar staat bij wanneer wat zou mogen.
pi_39505163
Aarbeien, kiwi ook niet ivm evt allergische reacties.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:49:11 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39505293
en bepaalde groenten niet te vaak in de week ivm nitraat rijk
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:40:44 #72
105850 Fuente
mamamuts
pi_39508649
Pff Sara was vannacht flink vaak wakker. Zal wel van de warmte zijn maar papa en mama zijn gesloopt nu..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39513408
Amber is af en toe net een kikkertje. Dan doet ze iets met haar voetje en haar knietje en dan schiet ze gewoon een stukje omhoog. Echt lachwekkend.

Amber is ook steeds aan het dansen. Daar moet ik zo om lachen

Vanmiddag is ze voor het eerst in een groot badje geweest. Had een badje op het balkon gezet en gevuld met lekker warm water. Ze heeft zeker een half uur lekker op haar gemakkie zitten spelen. Ze vond het helemaal geweldig

Ze heeft een 1/4 potje groente op, maar daarna wel ruim 200 cc drinken/melk. Ze heeft gewoon echt nog geen zin om te eten. Ze zit nu te spelen met een stukje komkommer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39517748
Tamea, ik kwam dit tegen en moest aan Finn denken
Baby Sleep
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:46:53 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39518168
CM en Sarah
Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar heb je al overwogen om haar gewoon vaker aan te leggen ipv de fles te geven? Of om zelf tussendoor te kolven om het meer op gang te brengen? Maar ws zeg ik dus idd iets wat je al weet en kennelijk niet werkt.

Weet je wat ik raar vind? De wijkverpleegkundige komt altijd na de geboorte thuis langs om te wegen enzo. Maar ik heb haar nog steeds niet gezien. Ze heeft vorige week de kraamhulp aan de telefoon gehad en toen zei ze dat ze zou bellen voor deze week. Maar ik heb nog steeds niets van haar gehoord. Cas is vandaag 2 weken. Komen ze altijd daarna? Ik weet het niet meer.
Ik wil graag weten wat ze van zijn naveltje vindt, daar komt nog steeds wat viezigheid uit. Ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen.
pi_39518906
Hier is de wijkverpleegkudige op dag 10 langsgeweest, maar ze heeft niet gewongen of nagekeken. Ik moest met 14 dagen op het bureau langs om daar Merlijn te wegen omdat je niet weet wat hij aankomt met borstvoeding. Hij kreeg flesje BV maar ja.

Het naveltje kan nat blijven, dat duurt even, weet eigenlijk niet wanneer het hier over was.
pi_39519017
Heb het even nagevraagd aan Magneet maar voor het naveltje helemaal was ingedroogd heeft langer dan twee weken geduurd, dus het kan nog.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:14:12 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39519078
Oké dat klinkt logisch.

Ik vind het alleen wel raar dat ze eerst zegt langs te komen en dan vervolgens niets meer van zich laat horen. Ik ken haar wel, ik denk dat ze het vergeten is ofzo.
pi_39519171
Even bellen???

Volgens mij hebben ze de eerste keer echt naar het CB, dus met een maand pas goed gekeken naar het naveltje of hij was ingedroogd. Merlijn had toen er wat wild vlees aan over gehouden wat netjes werd verholpen.
pi_39519221
Hallo CM en Sarah
Ehm ik kom eigenlijk ook met een vraagje over wat je vertelde over de borstvoeding, bedoel je dat ze 1,5-2 uur aan een stuk door bij je drinkt? Dat is wel heel erg lang nl, klinkt alsof ze niet zo effectief drinkt. En dat kan ook goed verklaren waarom er bijvoeding nodig is. Weet je zeker of ze goed aangelegd is? Kijk anders hier eens: http://www.borstvoeding.c(...)/als_je_aanlegt.html
Succes, hopelijk kun je snel van de bijvoeding af.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:19:41 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39519248
Ik ga morgen eens bellen. En nu ga ik hier weg, ga beneden tv kijken onder een hard draaiende ventilator.
In ieder geval bedankt.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:29:32 #82
105850 Fuente
mamamuts
pi_39519524
Oh Crazy en Sarah (mooie naam ) welkom
Sara
Merel
Ukje
pi_39524120
Bedankt voor de link Icicle. Ik ga hem de komende dagen even goed in de gaten houden met draaien, maar als ik het niet vertrouw, moet er zoiets komen.

Hier heeft de wijkverpleegkundige ook niet gewogen. Finn is op dag 10 nog gewogen door de kraamhulp en daarna bij 4 weken op het consultatieburo.
pi_39525067
Amber is destijds in het ziekenhuis gewogen toen ze opgenomen werd en dan bij haar geboorte, maar verder niet.

De wvk kwam bij ons alleen maar kletsen en ik heb haar zelf moeten bellen omdat ze me vergeten waren. Ze kwam pas toen Amber 1 maand oud was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 07:24:29 #85
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39530426
Onze ventilator (die we bij Emma zetten normaalgesproken) is kapot ... dus nu heeft ze zonder ventilator geslapen. Ging dus niet zo lekker...vaak wakker en wilde vaak wat drinken, én ze voelde ook erg warm en nattig aan, arm meiske.
Zowiezo slaap ik érg slecht de laatste tijd door Emma. Ze wordt zo vaak wakker....erg vervelend en vermoeiend. Ik hoef ook niet veel te doen, speen erin en recht leggen en dan slaapt ze weer verder, maar mijn slaap is elke keer onderbroken. Zou ik haar dan gewoon moeten laten huilen? Ik kan dat eigenlijk echt niet...en heb ook niet het idee dat het gaat helpen, omdat het lijkt of het gewoon haar speentje is die ze dan kwijt is. En tja, die kan ze nog niet zelf er weer in doen 's nachts...
pi_39534365
Sarah drinkt niet continu aan mijn borst. De eerste 5 a 10 minuten gaan goed en dan valt ze steeds in slaap en moet ik haar wakker maken. Soms lukt dat niet eens. Ze gaat sabbelen en tussendoor drinkt ze heel soms een beetje. Als ze na een half uur weer in slaap valt en ze mijn borst los laat, laat ik haar even liggen. Dan draai ik haar om voor de andere borst, in het begin drinkt ze weer goed maar na een tijdje gaat ze weer sabbelen en valt steeds in slaap. Ik ben eigenlijk de hele tijd bezig om haar wakker te maken/houden. Overdag heb ik er niet zo veel moeite mee, maar 's avonds laat en 's ochtends vroeg kan ik er heel depri van worden. Als ik haar dan naar bed breng zonder een flesje na te geven, begint ze na 5 minuten weer te huilen omdat ze niet genoeg heeft gehad.
Maar het 'rare' is, als ze een flesje krijgt is ze wel wat wakker. Dan drinkt ze juist heel goed.
Ze kreeg in het begin 60cc extra, nu soms al 90cc. Vind het gewoon heel moeilijk. Weet niet of dit goed is.
Ik heb een kolf, maar helaas komt er haast geen melk uit mijn borsten als ik aan het kolven ben. Het maximum wat ik heb gekolfd is 10cc :S
Mja, heb wel na zitten denken over vaker aanleggen, maar ben bang dat ik dan weer een dip krijg. Ik heb het de eerste week heel erg moeilijk gehad met de borstvoeding, ik voelde me echt zo rot. Had het gevoel alleen een melkfabriek te zijn. In het begin vond ik het heel fijn, maar omdat Sarah dus niet echt goed doordrinkt, werd het mij op een gegeven moment te veel en wilde ik helemaal stoppen met BV. Nu wil ik het toch proberen zo lang mogelijk vol te houden. Ik hoop dat het kolven ook een keer gaat lukken.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:20:25 #87
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39534434
wat voor Kolf heb je en ben je niet veel te veel gespannen als je dat probeert? Het lukt Randa ook alleen maar als ze echt ontspannen is, als Merlijn loopt te klooien of als er iets anders is lukt het haar ook niet.
pi_39534486
ik heb de elektrische kolf van Medela en ja, misschien ben ik wel te gespannen. Ik denk in het begin steeds, hopen dat het nu beter gaat! maar dan komt er haast niks, en dan denk ik, zie je wel!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39534844
Heb je wel eens gehoord van Syntocinon neusspray? In deze spray zit oxytocine. Oxytocine is het hormoon dat zorgt dat de melk toeschiet. Veel kolvende vrouwen gebruiken dit. Je kan van je huisarts een recept krijgen en meestal wordt het gewoon vergoed door je ziektekostenverzekering.

http://www.borstvoeding.c(...)ocine_neusspray.html
pi_39536596
Die spray heb ik gisteren ook besteld via een online dokter, want ik krijg dus ook bijna nooit een toeschietreflex als ik kolf. En aangezien ik straks ook op m'n werk wil gaan kolven en voor die tijd een voorraadje wil opbouwen, ga ik het maar eens met spray proberen.
pi_39537646
CrazyMoon, dat klinkt alsof ze stopt met drinken als de melk niet goed meer stroomt. Dan zou je die spray kunnen proberen (te krijgen via huisarts/liefst na consult lactatiekundige) of 'borstcompressie' ("meemelken" waardoor Sarah steeds nieuwe melk krijgt, zie oa deze pagina en deze filmpjes over 'compression'). En hier staat een archiefpost van het forum van OOL met een waslijst tips.
Succes ermee..!

/edit
Ze drinkt eerst dus 5-10 minuten goed. Wat je ook kunt proberen is haar zodra ze gaat sabbelen aan de andere kant aanleggen zodat ze daar met een nieuwe toeschietreflex weer de melk opwekt, en zodra het daar weer minder wordt haar weer aan de eerste kant aanleggen enz enz (wisselvoeden dus). Door dat herhaalde aanleggen verhoog je de productie ook (vaak kort aanleggen is beter dan af en toe lang aanleggen; 't gaat om die toeschietreflex; en voor alle duidelijkheid dat geldt ook voor kolven, elk uur 5 min. is beter dan elke drie uur een kwartier).

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 05-07-2006 13:04:14 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:18:10 #92
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39538352
ik ben gestopt met mijn laatste bv, de ochtendvoeding, want er kwam niet meer dan een druppeltje per borst ofzo

max (ik wilde merlijn typen, das gek ) kreeg altijd rond half 8 2 borsten, dan ongeveer 2/2,5 uur later de eerste fles. en dan elke 4 uur later een fles.
dus dat was:

7.30 (voorbeeld) - BV
9:30 -fles
13:30 -fles
17:30 -fles
21:30 -fles (soms was dit een uurtje eerder)
en dan weer de volgende ochtend half 8.

maarrrr die Bv was dus niet genoeg om 4 uur mee te doen, maar dan had hij daarna wel genoeg aan 4 flessen.

nu ben ik dus begonnen met 5 flessen, en dan komt het voor geen meter uit!!
dan krijgt ie dus om half 8 een fles.
Daarna pas om half 12
dan half 4
dan half 8
en dan dus weer om half 12.
maaahaarr.. dan heeft ie pas veel later in de ochtend honger (vanochtend half 10!!!)
en dan schuift het dus op.

en ik moet hem dan dus 's avonds wakker maken (dat doe ik al tijden niet meer) voor die laatste fles.

wat zal ik nou doen? de voedingen dichter op elkaar? dus 3 uur ertussen ofzo?
maar heeft ie dan wel honger?
want hij heeft het dus wel gewoon nodig.

tips tips tips gevraagd
pi_39538590
Voeden op verzoek kan ook met de fles.
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:28:12 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39538671
ja weet ik maar ik ben dan dus bang dat hij te weinig krijgt.
want dat deed ik dus, en ong. na 4 uur kreeg hij gewoon weer honger en ging ik zn flesje maken.

maar als ik doe kom ik dus uit op 4 flessen en das toch te weinig?
pi_39538806
Hoeveel zit erin? 150 ml per kilo lichaamsgewicht is gemiddeld voldoende toch?
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:39:39 #96
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39539071
180 water en 6 schepjes voeding, maakt ongeveer 200 ml

dus over de hele dag is dat een liter
pi_39539120
die neusspray heb ik gebruikt (is nu zo goed als op), maar ik sprayde dat in voordat ik de borstvoeding ging geven. Na de borstvoeding ging ik meestal kolven. Zou die spray dan al weer uitgewerkt zijn?
Verder, Sarah krijgt volgens mij wel genoeg melk binnen. Ik gebruik nu tepelhoedjes omdat ik last heb van kloofjes, en in die tepelhoedjes (als ze sabbelt haal ik soms het tepelhoedje uit haar mond) zit dan heel veel melk. Dus dan zou het toch goed moeten zijn. Wel moeilijk hoor, mijn vriend wil heel graag dat ik zo lang mogelijk doorga met borstvoeding geven, en ja, ik wil dat ook wel. Heb altijd gezegd dat ik het tenminste een half jaar wilde proberen. En ik weet, over een paar weken gaat het misschien heel anders. En ik wil graag van de kunstvoeding af, maar ja, het kolven lukt dus gewoon nog niet!
Hoelang mag je die spray eigenlijk gebruiken? Omdat die nu op is, kan ik dan zo weer een nieuwe vragen?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39539209
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:28 schreef pinquit het volgende:
ja weet ik maar ik ben dan dus bang dat hij te weinig krijgt.
want dat deed ik dus, en ong. na 4 uur kreeg hij gewoon weer honger en ging ik zn flesje maken.

maar als ik doe kom ik dus uit op 4 flessen en das toch te weinig?
Zou ik me niet al te druk over maken... Met bv weet je toch ook niet precies wat ze krijgen? Als hij honger heeft, meldt hij zich wel weer. En als hij genoeg heeft, drinkt hij toch niet dus daar zou ik hem niet voor wakker maken... Of denk ik nu te simpel?
pi_39540337
Ik ging net zitten om je uitgebreid te antwoorden Crazymoon, maar mijn dochter huilt en de telefoon gaat en er komt bezoek aan en en....

Hopelijk lukt het straks nog
pi_39541298
Hier heeft de wijkverpleegkundige wel gewogen.

Ik heb geen tips voor borstvoeding. Hier wilde het voor geen meter (en Kim kwam amper aan) en ben ik met 2/3 weken ineens gestopt.

Suc6 ermee!
pi_39541918
Gelukt! Ik heb wat getypt in borstvoeding deel 14 voor je Crazymoon!
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:12:48 #102
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39542009
CrazyMoon; dat in slaap vallen deed Juultje ook steeds, heel vervelend. Was je gewoon een uur bezig met onder zijn voetje kriebelen etc. om hem wakker te houden. Een troost; het gaat over! En snel ook. Echt, dat duurt geen anderhalve maand hoor. Sterkte ermee!
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:53:01 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39543312
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zou ik me niet al te druk over maken... Met bv weet je toch ook niet precies wat ze krijgen? Als hij honger heeft, meldt hij zich wel weer. En als hij genoeg heeft, drinkt hij toch niet dus daar zou ik hem niet voor wakker maken... Of denk ik nu te simpel?
ja ik weet niet.
ik dacht het eerst ook zo.
maar als ik dan weer lees dat hij minstens 1 liter moet krijgen.
naja
iik heb al een oplossing

ik moet gewoon vroeger opstaan
pi_39543552
Zijn jullie babietjes ook zo verhit?
En valt er wat aan te doen? Denk het niet. Buiten is het veeeel te warm en benauwd. Binnen ook wel, maar gelukkig wel minder. Heb alle deuren en ramen dicht en de gordijnen.

Kim heeft allemaal kleine bultjes ineens, zou dat van de warmte kunnen komen?
Ze is tussendoor wel supervrolijk, we hebben gisteren een paar foto's gemaakt, da vond ze zo leuk, dat ze hast ging poseren. Lief!
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:05:33 #105
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39543777
bultjes kunnen zeker van de warmte zijn hoor
pi_39543813
bultjes kan van de warmte zijn ..
of een van de bekende kinderziektes .

dat vraagt natuurlijk wel om foto's in het foto-topic he ingrid
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_39543973
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:06 schreef Spekkiemonster het volgende:
bultjes kan van de warmte zijn ..
of een van de bekende kinderziektes .

Kinderziektes kan natuurlijk ook nog. Maar dank ik niet. Die zijn dacht ik groter en roder.

Foto's komen nog, kan ze nergens uploaden. en sommigen moeten bewerkt worden. (ik moet eraf geknipt )
pi_39545219
ingrid misschien lekker af en toe even een lauw badje voor kim, eventueel samen met mama? dat verkoelt vast. en hebben jullie inmiddels al meer duidelijkheid voer dat slangetje dat eerst verkeerd zat? ik vond het ook wat eng klinken. ik ben ook benieuwd naar de foto's.

snotzuigertjes worden hier trouwens afgeraden omdat het het neusslijmvlies vooral zou irriteren met als gevolg nog meer snot!
pi_39545623
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:53 schreef pinquit het volgende:

ik moet gewoon vroeger opstaan

Oh ja! Operatie neussnotjes! Uiteindelijk zijn ze eruit gekomen omdat ze ontzettend moest niezen. Ook weer opgelost! Hatsjoe doen en klaar
pi_39546835
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:51 schreef bixister het volgende:
ingrid misschien lekker af en toe even een lauw badje voor kim, eventueel samen met mama? dat verkoelt vast. en hebben jullie inmiddels al meer duidelijkheid voer dat slangetje dat eerst verkeerd zat? ik vond het ook wat eng klinken. ik ben ook benieuwd naar de foto's.

snotzuigertjes worden hier trouwens afgeraden omdat het het neusslijmvlies vooral zou irriteren met als gevolg nog meer snot!
Badje is een goed idee. Jammer dat de tuin volgepropt is en we daar geen zwembadje neer kunnen zetten.

Over het slangetje is nog geen duidelijkheid. Op het moment zelf denk je, doe het slangetje goed en maak de foto's, dan zijn we er vanaf. En Kim dus van de pijn.
Achteraf ga je pas nadenken hoe het kan en wat er nou precies gebeurde. Jammer gemoeg kan ik dat niet meer navragen. (denk ik)
Als ik de kinderarts spreek, kaart ik het zeker aan. Maar kim lijkt er geen last van te hebben. Die heeft alleen last van de warmte. Gelukkig is het ietsjes afgekoeld en is het minder benauwd.
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:48:40 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39551800
Leuk om te zien hoe iedereen hier met tips en hulp aankomt.

Heel toevallig (alsof ze hier heeft mee zitten lezen) belde vanmorgen de wijkverpleegkundige of ze langs kon komen. Nou graag!
Cas is helemaal nagekeken en gewogen. Hij weegt nu een indrukwekkende 4240 gram!!! Dat is maar liefst een halve kilo groei in 1 week tijd. Ik had wel gegokt dat hij rond de 4 kilo zou zitten, want je ziet hem gewoon groeien. Maar dat hij er nog eens een flinke schep bovenop zou gooien had ik niet verwacht. Was ook bijzonder trots. Ze had het idee dat hij ook vrij lang was, maar hoe lang weten we dus nog niet. Naveltje was ook prima, moest idd gewoon nog indrogen.
Echt, ik ben alweer zoveel vergeten van de eerste keer. Terwijl andere dingen lepel je zo weer op.
Maar alles in orde dus.
pi_39552521
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:06 schreef Spekkiemonster het volgende:

Kan ze nergens uploaden. Geen idee waarom het niet wil.
pi_39552562
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:08 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Kan ze nergens uploaden. Geen idee waarom het niet wil.
ook niet op www.putfile.com of www.photobucket.com??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39556484
Ik zal morgen op putfile kijken, die ken ik nog niet. photobucket wil niet.
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:47:53 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39556538
Arwen zei gisteren papa oke niet bewust maar het was wel te lief
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:19:36 #116
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39557992
Nou, daar ben ik daar weer eens.

Harde schijf was naar de knoppen, PC heeft 2 weken bij de PC dokter gestaan en ze hebben helemaal niets van de harde schijf kunnen redden. Laten we nu het laatste jaar geen back up van onze foto's hebben gemaakt

Allereerst alle verse mama's gefeliciteerd met de kindjes

Hier gaat alles hartstikke lekker met Kady. Ze heeft nu 2 tandjes, geen last van de warmte en is een heerlijk vrolijke meid. Haar eetlust is niet helemaal wat het moet zijn maar ze doet het (volgens ons) lekker. Maandag weer naar de prematuren poli. Moet ze naar CB arts, kinderarts, logopedist en orthopedagoog. Druk dus.

En nu ff bijlezen.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 6 juli 2006 @ 01:27:55 #117
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39561549
Klopt het dat pasgeborenen hun benen (knieen) nog niet volledig kunnen strekken (zeg 160 graden ipv 180)? Of moet ik dit aankaarten bij de kinderarts?
pi_39563069
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Coelho het volgende:
Klopt het dat pasgeborenen hun benen (knieen) nog niet volledig kunnen strekken (zeg 160 graden ipv 180)? Of moet ik dit aankaarten bij de kinderarts?
Zou best kunnen kloppen. Baby's worden ook vaak niet gemeten omdat ze dat ze dan gestrekt moeten worden en dat is slecht voor bijv heupjes.
pi_39564029
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Coelho het volgende:
Nee hoor. Het is normaal dat je het beentje nog niet kan strekken. Het is juist abnormaal wanneer dat wel kan (teken van hypotonie: lage spierspanning)

kijk maar eens hier, scroll naar "Tone - Leg Traction"

http://library.med.utah.e(...)/html/newborn_n.html

"Tone - Leg Traction
Leg traction is done by holding the leg by the ankle. The leg is pulled upward until the buttock starts to be lifted off the mat. The knee should maintain a flexed angle. Full extension of the knee with little resistance to pulling on the leg is a sign of hypotonia."

bij "view" kun je er een fimpje over zien
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:21:21 #120
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39564214
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:10 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is normaal dat je het beentje nog niet kan strekken. Het is juist abnormaal wanneer dat wel kan (teken van hypotonie: lage spierspanning)

kijk maar eens hier, scroll naar "Tone - Leg Traction"

http://library.med.utah.e(...)/html/newborn_n.html

"Tone - Leg Traction
Leg traction is done by holding the leg by the ankle. The leg is pulled upward until the buttock starts to be lifted off the mat. The knee should maintain a flexed angle. Full extension of the knee with little resistance to pulling on the leg is a sign of hypotonia."

bij "view" kun je er een fimpje over zien
Kijk, dat zijn de betere (wetenschappelijke) links. Goed, ook weer zoiets dat je maar moet weten. Heb het in nog geen enkel boekje gelezen.
pi_39568949
Vandaag naar het CB geweest. Merlijn is en blijft maar een licht mannetje, hij weegt nu 6420 bijn een lengte van 66,5 cm. Maar netjes op zijn eigen lijntje benede in de curve.
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:28:26 #122
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39569328
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:40 schreef nebelung het volgende:
Hoe halen jullie snotjes uit het neusje van jullie kindjes?

Mijn dochter heeft momenteel moeite met aan de borst drinken vanwege 'blokkerende snotjes', ze krijgt het benauwd.

Ik gebruik wel Otrivin neusspray, maar die snotjes blijven hangen
Beetje borstvoeding in haar neusje druppelenen zachtjes ronddraaiende beweging maken met vinger op neusvleugel,lost het snot van op en werkt nog helend ook (houdt slijmvlies vochtig en heeft antiseptische werking) Sinds ik dat ontdekt heb gebruik ik geen neusspray meer, al vind Emma het niet leuk meer als ik het doe
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:30:08 #123
3011 E.T.
pi_39571254
druppel bv werkt ook goed bij snotoogjes in het begin
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39573331
Ja dat had ik ook al gedaan, maar die snotjes bleven dus hangen nog.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:29:32 #125
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39573414
wij hebben ook zo'n snotjes zuiger. Werk echt perfect.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:34:52 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39573581
ik vind dat zo vies

moet je m ook legen
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:40:51 #127
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39573811
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:34 schreef pinquit het volgende:
ik vind dat zo vies

moet je m ook legen
dopje eraf en schoonspoelen. Kan je meteen je handen wassen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:49:04 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39574103
gisteren ging ik Max in bed leggen en daarna even een nat koud washandje voor hem pakken want dat vind ie fijn

toen ik terug kwam trof ik maxje zo in bed aan:

dusss ik moest wat dingen gaan veranderen
maatregel nr. 1
zie m zielig kijken

maatregel nr. 2

mn ventje wordt groot
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:40:55 #129
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39578803
Emma drinkt tegenwoordig zelf haar limonade op... zo'n leuk gezicht, ze trekt eerst de speen naar haar mondje toe en doet hem dan in haar mond, vervolgens pakt ze de handvaatjes.

Het grappige is dat Noa dat nog niet kon of wilde op die leeftijd, maar dat ze toen wél al kroop en zich optrok tot staan, en Emma dat nog lang niet kan. Die schuifelt alleen!
pi_39579560
Kim is nu 7 maanden! Ik kan nergens het foldertje van het cb vinden wat ze moet eten op een dag. De flessen zijn drastisch verminderd. Enig idee hoeveel ze nodig heeft? Ze krijgt nu (met moeite) 3 flessen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:32:25 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_39580170
maxje

ingrid, dat is toch niet het enige wat Kim eet?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:41:39 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39580432
ik hoop het toch niet

Hier krijgt arwen nu vier flessen van 180 en tussen de middag een hakf piotje groente en s avonds de rest.
Ik heb niet eens een folder gehad van het cb wat ze per dag moet eten net zo min als van de dietiste.
pi_39580485
Hier staat in het foldertje van het CB voor 7.5 maanden:
- 2 a 3 keer alleen fles van 200 cc opvolgmelk
- groente 3 eetl. plus 1 eetl. aardapels of witte rijst plus 2 a 3 keer per week plusminus 10 gram vlees of vis of een half ei
met fles met 150-200 cc opvolgmelk toe
- pap (200 cc opvolgmelk met 6-8 eetl. rijstebloem)
- fruit
-zonodig aanvullen tot 5 -10 mcg vitamine D
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:45:52 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39580551
Arwen is 6 maanden, staat dat er toevallig ook in

ben niet lastig hoor
pi_39580683
Die voor 6 maanden is eigenlijk hetzelfde, op 2 dingen na:
- geen vlees/vis/ei bij het avondeten
- fruit: 1-3 eetlepels, langzaam opvoeren

Dit is voor flesvoeding, bij borstvoeding staat er juist wel weer 2 a 3 keer per week vlees bij.

(voor die 7.5 maanden ging ik uit van flesvoeding omdat ik dat van Kim toevallig wist)
pi_39580703
Kwam dit tegen:
6 maanden
4 voedingen:
- 2x flesvoeding (200 ml opvolgmelk zo nodig met 1à 2 eetlepels rijstebloem bordklaar)
- 1x warm eten + 100 ml opvolgmelk
- 1x papvoeding (200 ml opvolgmelk + 2 à 3 eetlepels rijstebloem bordklaar)
vitamine (A)D (volgens voorschrift)
Toelichting:
- fruit 1-2 eetlepels
- groente 2-3 eetlepels
- aardappelkruim 1 eetlepel / witte rijst 1 eetlepel / gezeefde peulvruchten 1 eetlepel
- vlees, vis, kip 1 eetlepel (1 à 2x per week) OF 1/2 ei (maximaal 2x per week)

7 maanden
4 voedingen:
- 2x flesvoeding (200 ml opvolgmelk zo nodig met 1 à 2 eetlepels rijstebloem bordklaar)
- 1x warm eten + 100 ml volle yoghurt
- 1x papvoeding (200 ml opvolgmelk + 6 eetlepels rijstebloem bordklaar of granen)
Toelichting:
- fruit 1-2 eetlepels
- groente 2-3 eetlepels
- aardappelkruim 1 eetlepel / witte rijst 1 eetlepel / gezeefde peulvruchten 1 eetlepel
- vlees, vis, kip 1 eetlepel (2 à 3x per week) OF 1/2 ei (maximaal 2x per week)
- in principe zijn alle granen toegestaan, liever geen volkorenproducten
- drinken tussendoor: water, thee, opvolgmelk

9 maanden
3 voedingen:
- 1x pap (200 ml opvolgmelk + 6 eetlepels rijstebloem bordklaar of granen)
- 1x broodmaaltijd + 200 ml opvolgmelk
- 1x warme maaltijd + 100 ml volle yoghurt
Toelichting:
- fruithao tussendoor
- groente 3-4 eetlepels
- 1 aardappel / witte rijst 1-2 eetlepels / gezeefde peulvruchten 1 eetlepel
- vlees, vis, kip 1 eetlepel (2 à 5x per week) OF 1/2 ei (maximaal 2x per week)
- 1 theelepel olie of margarine
- brood: lichtbruin of wit
- drinken tussendoor: water, thee, opvolgmelk

12 maanden
- 2x pap of bruin brood of volkorenbrood met (half)volle melk
- 1x warm eten en toetje
- drinken: 1/2 liter melk(producten) inclusief de melkproducten in de maaltijden. Daarnaast water, thee, verdund vruchtensap (ook +/- een 1/2 liter).
Matig met boter/margarine, suiker en zout. Geen noten, pinda's en koolzuurhoudende dranken. Voorzichtig met kruiden, uien, prei, kool en roggebrood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spekkiemonster op 06-07-2006 20:46:32 (dit gaat over flesvoeding ... geen borstvoeding) ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:22:14 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39581123
thanx spekkie

Alleen vraag ik me wel af , aangezien je de pap er nog niet in krijgt bij arwen, is het een ramp als ze dan gewoon zo;n klein potje op een dag eet met die vier gewone melkflessen?
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:09:07 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39582466
Evenstar, ik geef Emma van die 'smulpap' dus met peer en banaan erin. De gewone pap vindt ze smerig... beetje kieskeurig dus. Maar zolang dit goed gaat vind ik het best.
Emma eet zowat geen fruit en groente, ze vindt het nog steeds smerig. Ik geef haar vaak dan ook een verdunde fles (minder schepjes melk) zodat ik meer flessen op een dag kan geven met dit warme weer. Ik probeer het wel elke keer, om fruit te geven, maar zowel potjes fruit en groente als verse vindt ze maar raar. Ze went er blijkbaar redelijk moeilijk aan...helaas.
Ze vindt roosvicee namelijk ook niet echt je-van-het en drinkt daar maar een paar slokjes van.

Pinquit, ik vind Max er zo lief uitzien..zo'n lief rond koppie met grote ogen. Echt schattigheidsfactor +++++
pi_39582610
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:32 schreef Belana het volgende:
maxje

ingrid, dat is toch niet het enige wat Kim eet?
Nee, maar ik had het over de flessen he.

Verder eet ze fruit, half klein potje en groenten, kwart of half klein potje. ligt er maar net aan. Soms nog een fles 100ml (een half uur) erna.
En tussendoor sap, liga, rijstwafel. Het lijkt mij qua flessen weinig, maar ja, als ze niet meer wil, wat moet je dan?
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:29:17 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_39583124
nou, is toch goed dan Ingrid
stormy waters...
sailin'
pi_39583539
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:29 schreef Belana het volgende:
nou, is toch goed dan Ingrid
Ik wil toch ff naar het inloopspreekuur van cb, voor de zekerheid. Allen weet ik niet wanneer het is. Ben aan het zoeken.
(We zijn naar een andere wijk verhuisd.)
pi_39583732
evenstar , waarom wil ze geen pap?
pi_39588964
Herkenbaar met die kindjes die van de melk afgaan of het niet meer willen. Sara wil amper melk sinds ze 6 maanden is, daarvoor kreeg ze gewoon niets anders en kwamen we met moeite aan de hoeveelheid die ze zou moeten hebben, ze vertikte het gewoon.
Tegenwoordig eet ze 's morgens een bordje pap van 120 CC, meer lukt niet. En 's avonds geven we haar smulpap (ik zei altijd dat ik dat nooooooooit zou doen, vind het eigenlijk verwennerij, maar het gaat er af en toe wel in), een flesje van 120 CC, en dat gaat soms op, soms half op, vaak gaat er geen slok uit.
Lastig want ik ben gewoon bang dat ze niet genoeg binnenkrijgt aan melk.
Ze eet wel brood met smeerkaas en soms ook wat yoghurt na het eten (maar wil ze vaak ook niet). En karnemelk vond ze eerst lekker en moet ze nu niets van weten.

Weet iemand hoe het zit met de vitaminen dan? In opvolgmelk zitten veel vitaminen die Sara dus niet binnenkrijgt zo, moet ik haar dan extra vit. bijgeven?
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:06:57 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39589194
Als je minder als een halve liter opvolgmelk geeft (dus 500 cc) moet je vit D bij gaan geven. Al zijn volgens mij de meningen daar ook weer over verdeeld . Maar dat is wat het CB aanraadt.

Kun je haar niet ergens tussendoor een bakje kwark iod geven Fuente? Zodat ze toch iets meer zuivel binnenkrijgt?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_39589308
Als ze verder goed eet hoeft dat volgens mij niet. Je kunt wel kindervitaminetabletjes bijgeven als je dat een prettiger idee vindt maar de meeste zijn dacht ik voor kinderen vanaf 2 jaar, alleen iets in beertjesvorm niet. Iig bevat opvolgmelk veel ijzer (en maken ze er daar oa de reclame over) omdat in koemelk een bestanddeel zit dat ijzeropname remt, en om te voorkomen dat peuters daardoor bloedarmoede krijgen stoppen ze extra veel ijzer in de opvolgmelk.
Heb je al verschillende merken geprobeerd (smaken vast weer anders)?
Voor een eenjarige zijn 2-3 bekertjes melk voldoende volgens het voedingscentrum.
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:15:40 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39589523
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:46 schreef Spekkiemonster het volgende:
evenstar , waarom wil ze geen pap?
ze houdt haar mond gewoon stijf op elkaar, ook in een papfles wordt de pap weggegooid..
Bloemkool is ook erg moeilijk binnen te krijgen.
Alleen als ik dus ene likje op mijn vinger doe vinger voeden krijgt hier dus een andere betekenis
Smulpap mag arwen niet ivm de toevoegingen en haar allergie-en .
Meer melkflessen geven of meer inhoud in de flessen levert meer spugen op.
Ze is op een klein potje over de dag ( 2 maal een half dus) en 4 flessen wel tevreden , maar vraag me af of het wel voldoende is.
pi_39589638
Evenstar, voor zover ik weet (van een bericht van de kinderdietist op het rapley-forum) is bij ernstig allergische kinderen melk (kv) iig het eerste jaar voldoende, en wordt soms zelfs tot de 2e verjaardag alleen melk gegeven. Hoe dat voor Arwen is kun je natuurlijk beter bij een kinderdietist navragen evt (je hebt er vast wel een voor haar toch?).
pi_39589744
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef Leah het volgende:
Als je minder als een halve liter opvolgmelk geeft (dus 500 cc) moet je vit D bij gaan geven. Al zijn volgens mij de meningen daar ook weer over verdeeld . Maar dat is wat het CB aanraadt.

Kun je haar niet ergens tussendoor een bakje kwark iod geven Fuente? Zodat ze toch iets meer zuivel binnenkrijgt?
Het CB hier vindt het geen probleem, de huisarts ook niet, maar ik maak me er wel zorgen om Ze eet verder ontzettend goed, warm eten, brood, fruit, rijstewafels, echt alles, maar dan ook alles gaat erin, behalve zuivel.
Kwark heeft ze op vakantie wel eens gehad, de ene keer is ze heel enthousiast en de ander keer moet ze er niets van heben, net als met de smulpap en de yoghurt.
Soms eet ze dagenlang geen zuivel, en dan ineens weer wel. Alleen de pap 's morgens gaat sinds 2 weken redelijk goed, meestal op!
We hebben de yoghurt en melk op meerdere tijdstippen geprobeerd, tussendoor of bij de lunch bijvoorbeeld, maar het maakt helaas geen verschil.
Ook hebben we een tijdje geprobeerd om ipv de boterham 's middags dan nog pap of melk of yoghurt te doen, maar daar trapt ze niet in
Als ik op je link klik kom ik op een registreer pagina, maar ik ga wel even googlen op vitaminen

Poejmon, qua yoghurt nemen we altijd het huismerk. Danones vindt ze over het algemeen wel lekker, maar ook dat eet ze de ene keer goed en dan weer dagen niet.
De pap kan ik denk ik rekenen voor 1 beker melk (is 120 CC) en dan soms nog dagen dat ze dus yoghurt erbij eet, dat zijn dan 2 bekers op een dag, maar niet dagelijks.
Ze is wel bijna 1 natuurlijk, dat scheelt.
Ook gewone melk, uit een pak, moet ze niets van hebben.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:22:10 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39589745
heb er een maar daar heb je niets aan krijg je een boekje : dit en dat mag ze hebben en de rest moet je zelf aanmodderen. kan wel met vragen bij iemand terrecht over reacties etc. maar t gaat me meer om de hoeveelheid.
Ze is net lekker spekkig en wil ik graag zo houden
pi_39589794
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:15 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ze houdt haar mond gewoon stijf op elkaar, ook in een papfles wordt de pap weggegooid..
Bloemkool is ook erg moeilijk binnen te krijgen.
Alleen als ik dus ene likje op mijn vinger doe vinger voeden krijgt hier dus een andere betekenis
Smulpap mag arwen niet ivm de toevoegingen en haar allergie-en .
Meer melkflessen geven of meer inhoud in de flessen levert meer spugen op.
Ze is op een klein potje over de dag ( 2 maal een half dus) en 4 flessen wel tevreden , maar vraag me af of het wel voldoende is.
Op zich,als ze goed tevreden is en goed groeit, is het voldoende.
Even denken wat Sara at toen ze 6 maanden, is niet helemaal te vergelijken misschien, die at meer bijvoeding. Ik geloof dat ze aan 3 flessen zat, die gingen niet op, waarvan 1 met rijstebloem. Ze at ;s morgens een fruithap (flink groot) en 's avonds groenten (ook redelijke hoeveelheid, qua grammen weet ik niet, ik maakte het zelf en dat at ze meestal allemaal op).
En ze kreeg toen een ligaatje tussendoor om op te sabbelen.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:36:24 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39590173
mm oke ,
Jammer dat arwen geen tussendoortjes mag vandaar ook de voeding in twee keer.
Ik denk dat ik haar wel eens extra laat wegen tussendoor nu. Hoeven pas ergens eind augustus weer.
Al is het maar voor mijn gevoel
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:03:16 #152
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39604894
Mag Emma nu eigenlijk al yoghurt? Ze is bijna 8 maandjes...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:06:53 #153
105850 Fuente
mamamuts
pi_39605023
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:03 schreef Suzanna het volgende:
Mag Emma nu eigenlijk al yoghurt? Ze is bijna 8 maandjes...
Ja hoor, dan mag ze yoghurt!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:52:10 #154
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39606780
Gisteren heeft Kady voor het eerst yoghurt gehad. En dat vond ze toch lekker!

Eigenlijk vindt ze alles lekker, behalve d'r fles....

En evenstar, idd gewoon tussendoor gaan wegen hoor.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:14:40 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39607533
Mooi zo ik ben het allemaal weer kwijt van Noa, raar is dat ...
pi_39607731
Ergens had ik gelezen over danootnje start. Waar kun je dat krijgen? Of kun je net zo goed volle yoghurt geven? En roosvicee mag kim nu ook hebben, toch?

Wanneer zijn jullie met broodkorst begonnen? Op een ander forum zeiden ze dat je beter kunt wachten ivm de gluten.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:25:17 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39607890
Ingrid, die kun je in het koelvak vinden. Er staat 'va 4 maanden' o.i.d. op. Ik heb ze één keer gehaald, maar vond het eigenlijk niet nodig, ik gaf Noa altijd gewone yoghurt zonder suiker en dat vond ze prima. Vind ik ook beter om niet zo aan dat zoetige altijd te wennen. Trouwens lijkt me volle yoghurt beter dan magere, die kleintjes mogen best wat vet hebben.
Roosvicee mag ook, maar diksap is 'beter' omdat daar alleen vruchtensuikers inzitten. Ik gebruik voor Emma trouwens roosvicee Laxo, dat is voor een zachtere ontlasting. Die is er niet in de diksap-variant...

Ik heb Emma nog helemaal geen broodkosten gegeven, maar wel smulpap en dat is ook van tarwe gemaakt. Dat mag vanaf 7 maanden maar als je langer wacht is dat niet erg...het lijkt me alleen niet echt nodig.
pi_39608011
Met Myrthe had ik tot 9 mnd gewacht toen, is vast wel in foks archief te vinden verder. Ik heb me toen de eerste tijd grotendeels aan dit introductieschema gehouden: http://babyallergie.nl/introductie%20schema.htm
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:31:48 #159
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39608141
Merlijn krijgt al af en toe een broodkorst. Ik geloof dat ze 6 maanden zeggen voor dat mag.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:46:10 #160
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39608714
Danoontje Start is te vinden in het koelvak en gemaakt met opvolgmelk en geen toegevoegde suikers Ingrid. Kady vindt het harstikke lekker, die begint echt te mopperen als het op is. Glenn was er trouwens ook helemaal gek van, maar toen hij laatst persé een hapje Danoontje start wilde hebben, vond hij het helemaal niet lekker. Toch niet zo zoet als de Danoontjes die hij nu eet, denk ik.

Ik heb gisteren halfvolle yoghurt gegeven. Lekker zuur, gewoon ff wennen aan de verschillende smaken. En dat gaat tot nu toe harstikke goed.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:50:47 #161
105850 Fuente
mamamuts
pi_39608872
Sara vond gewone yoghurt zonder suiker heerlijk, nu eet ze het nog af en toe. Die bekkies die ze erbij trok waren echt
Sara
Merel
Ukje
pi_39609565
De kinderarts belde net, alles is ok! Niks bijzonders op de foto te vinden. De dikke darm ziet er normaal uit.

We moeten doorgaan met lactulose, ze krijgt er nu wel (flinke) diaree van. Volgens de ka is dat niet erg. Ze zei, beter diaree, dan pijnlijke, harde keutels.
En 3 flessen opvolgmelk van 200ml per dag is ok. Met fruit en groente tussendoor en eventueel sap, liga, rijstewafel etc.
Brood, yoghurt enz. mag, maar hoeft niet.

Ik kan bij ons geen Danoontje Start vinden. Misschien binnenkort yoghurt proberen.
pi_39609668
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef Suzanna het volgende:

Ik heb Emma nog helemaal geen broodkosten gegeven, maar wel smulpap en dat is ook van tarwe gemaakt. Dat mag vanaf 7 maanden maar als je langer wacht is dat niet erg...het lijkt me alleen niet echt nodig.
Smulpap vind ze lekker, maar moet ze erg van spugen. Dat geef ik voorlopig niet meer.
Frisfruitje had ik in zo'n gratis doos, vind ze heerlijk en kan ze goed tegen, maar kan het hier ookal niet vinden. (super de boer)
pi_39610518
Wanneer is/vinden jullie regelmaat voor een baby belangrijk?
Ik richt me nu helemaal op Merlijn's signalen. Huilt hij dat hij honger heeft? Krijgt hij eten. Gaat hij op mijn arm slapen? Leg ik hem in de wieg. Is hij wakker en helder en wil hij spelen? Dan speel ik met 'm.
Maar..
Vanaf welke leeftijd is het belangrijk om hem op bepaalde tijden in bedje te leggen bijvoorbeeld? Is de R van regelmaat echt zo belangrijk?
pi_39610906
icicle, hier kwam er met ca 3 maanden wat meer regelmaat in, als ik het mij goed herinner. voor jezelf wel wat prettiger, want dan kun je de rest van je daginvulling ook wat beter plannen.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:53:36 #166
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39610909
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:06 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ja hoor, dan mag ze yoghurt!
Hier bij 't CB zeiden ze vanaf 9 maanden Het CB van Zoetermeer zei 8 maanden en dan volle yoghurt zonder suiker.
Robin mocht met 6,5 maand bambix ipv nutrix en vanaf 7 maanden brood en pasta. Volgens het CB dan
En als Robin 300 ml opvolgmelk binnenkrijgt is het voldoende.
Fuente, het CB adviseerde ons wat schepjes opvolgmelk door de groentehap heen te doen als je het idee hebt dat je kindje te weinig melk binnen krijgt.

Icicle, ik heb voor Robin wel vrij vaste etenstijden (het verschilt wel eens een half uurtje), maar hij slaapt eigenlijk nog wanneer hij er zin in heeft. En de ene keer slaapt hij in de box, of op de grond, dan valt hij zomaar in slaap. De andere keer zie ik dat hij moe is en leg ik hem op bed. Op het KDV houden ze wel een vast schema aan en daar schijnt hij het goed op te doen, maar thuis krijg ik dat niet voor elkaar met zijn etenstijden

Over het KDV gesproken: Robin krijgt thuis (en bij (schoon)ouders) altijd rond half 5 zijn groentehap, maar op het KDV geven ze dit dus niet. Nu heb ik dus gevraagd wat hun schema dan is (want half 5 een fles geven vinden ze ook een probleem qua tijdstip) en dan zou Robin tussen 3 en half 4 zijn fles krijgen, terwijl hij daarna bij ons thuis dan pas weer om 8 uur wat krijgt, en dat vind ik wel een erg groot gat. I.v.m. ons werk redden we dit gewoon niet eerder op de dagen dat ik werk, dan wordt het te hectisch. Hoe gaat jullie KDV met zoiets om?
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:02:10 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39611203
me neefje kreeg met 7 maanden een boterham.
Geloof dat dat gluten idee alleen te maken heetf bij allergie kindjes
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:05:12 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39611295
oh en icicle, wij zijn eigenlijk gelijk begonnen met die regelmaat omdat arwen daar ook behoefte aan had en dat vanzelf ging , denk dat het moment waarop ze dat zelf wat aangeven een goed moment is.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:26:45 #169
3011 E.T.
pi_39615039
Icicle, regelmaat van tijden heb ik nooit aan gedaan.. Wel hield ik steeds zo'n beetje dezelfde volgorde aan: slapen - eten - spelen met mama - zelf spelen (in de box of kleed op de grond oid) en dan weer slapen.
Dat is ook een bepaalde regelmaat

Wennie is het niet mogelijk dat je Robin een potje geeft zodra je de drempel overstapt thuis? Ik neem tenminste aan dat je 'm niet om 8 uur pas ophaalt. Het kdv doet heir trouwens ook niet aan groentehappen. Een late fles (uur of 4 a half 5) is echter geen probleem.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:25:50 #170
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39618107
haihai

Met trots meld ik me met Daniël!
Een flinke vent met 4160 Gram , en hij is 51 cm lang. Drinkt goed, en is na 1 dag afvallen alweer aangekomen, goed he?

Begint hij natuurlijk net te frutten, dus ik moet hem zo voeden
Man gaat voor het eerst met hem douchen , ben benieuwd hoe dat gaat!
tot snel maar weer , vind het echt geweldig dat dit topic er is, heb nu al een triljoen tips gezien waar ik iets mee kan!
pi_39624401
Idem als ET qua die 'regelmaat'. En dan wel een klein ritueeltje voor het 'echte slapen gaan' 's avonds. Kusje zus, kusje zo, buikie aaien, nog een kusje, slapen, dag!

ik moet ook, maar ja die detective nacht he
pi_39627113
Hier ook elke avond voor het slapen gaan het zelfde ritueeltje. Er zitten allemaal Pooh stickers op de muur in Ambers kamer en die zeggen we dan gedag, met een eigen verzinnen gedichtje erbij. Laaste is dan pappa kus, mamma kus en dan slapen... Over het alemeengaat ze ook wel gelijk slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:50:18 #173
105850 Fuente
mamamuts
pi_39627939
Welkom Nanalune en Daniel!

Sara liet ons vanmorgen uitslapen tot 8 uur! En dat na weken van half 7 of, nog erger, 6 uur
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:55:48 #174
74310 nanalune
pi_39628028
to good to be true!

Vandaag voor het eerst zonder kraamzorg en sinds de geboorte van Daniël zijn we nog niet zo relaxed geweest , heb zelfs een blokje van 4 en een blikje van 3 uur kunnen slapen
Kraamzorg zei gisteren dat ik nu echt moet voeden op afroep dus ik hoef hem niet perse wakker te rammelen na 3 uur.. maar das niet liev.. hij slaapt nu al richting 4 uur! en vanmorgen dronk hij ook al niet zo veel... -zucht- gelijk ben ik op mijn hoede..Het was toch zo dat ze op een bepaald moment in een cirkel kunnen raken van vermoeidheid, niet kunnen drinken en dan nog vermoeider etc etc?
pi_39628401
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:53 schreef Wennie het volgende:

[..] Hoe gaat jullie KDV met etenstijden om?
bij mijn oppaskindje word niet zo moeilijk gedaaan maar echt blij zijn ze er ook niet mee.
Hij at daar eerst een potje mee, maar tegenwoordig eet hij om 18:00 mee met de rest van de familie (omdat ie dan gewoon beter eet) en krijgt op kdv rond half vijf een fles pap of soms yoghurt oid (niet teveel, want dan eet hij later niet)
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:21:15 #176
105850 Fuente
mamamuts
pi_39628505
Wennie bedankt voor de tip van die schepjes opvolgmelk, dat zou ook kunnen idd!
Ik moet zeggen dat ons KDV geen rekening houdt met schema´s van het kind. Voorbeeldje, Sara gaat 2 middagen van 12:30 tot 17:30.
Ze eet thuis brood tussen 12:30 en 13:00, omdat ze vaan slaapt tot 12:15. op het kdv eten ze echter brood om 11:30. Dus als ik Sara om 12:30, en een gesmeerd boterhammetje en al meegeef, dan geven ze dit niet omdat het bij hen al etenstijd geweest is.
Ik ben daar een tijdlang flink pissig om geweest, ik betaal (en niet weinig ook) voor opvang, en ik ga Sara niet eerder wakkermaken dan dat ze zelf wakkerwordt, want dan zit je met een chagerijnig kind.
Maar goed, wat we dan nu doen is haar op die dagen dat ze dus geen brood krijgt wat opvolgpap meegeven met een korst brood in de hand, niet ideaal, maar het is niet anders.
Wat ik dus wil zeggen is, hier houden ze er geen rekening mee. Avondeten geven ze wel, maar al om 16:00 want dat past in hun schema, Sara eet thuis normaal rond 17:00, dus we proberen het zo te doen dat ze in het vervolg gewoon thuis eet om 18:00.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:23:11 #177
74310 nanalune
pi_39628544
sorry mensen voor mijn bv vraagje... ik zal dit soort vragen in het andere topic posten bedenk met het net ineens.. dus bij deze , lees er maar overheen
pi_39628778
voor kindjes die geen yoghurt lusten:
een van mijn oppaskinderen eet ok heel slecht zuivel...

ik maak voor hem smorgens een gepureerde peer of appel of banaan oid en mix dat met 2 eetlepels bio-roer mild (das wat zachter van smaak) Gaat er hier goed in en is gezond ook

mischien iets om eens te proberen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:46:50 #179
105850 Fuente
mamamuts
pi_39629044
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:35 schreef Spekkiemonster het volgende:
voor kindjes die geen yoghurt lusten:
een van mijn oppaskinderen eet ok heel slecht zuivel...

ik maak voor hem smorgens een gepureerde peer of appel of banaan oid en mix dat met 2 eetlepels bio-roer mild (das wat zachter van smaak) Gaat er hier goed in en is gezond ook

mischien iets om eens te proberen
Klinkt lekker!

En wij kwamen er laatst achter dat Sara ook graag kwark lust. Maar daar was volgens mij iets mee, dat ze dat niet zoveel mogen hebben, weet iemand dat toevallig?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:24:01 #180
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39629777
Fuente, nog nooit van gehoord. Maar wat is veel? elke dag een hele bak vol dat lijkt mij wel wat veel ja maar een paar keer in de week een beetje (aangepast naar hoeveel Sara eet) lijkt mij geen kwaad kunnen. Maarja ik ben geen expert hè!
pi_39630552
Kwark mag je - net zoals yoghurt - vanaf 7 maanden aan je baby geven. Kies voor de volle variant want je baby heeft de vetstoffen nodig om vitamines uit andere voedingsstoffen te kunnen halen.

Bron: Het baby kookboek.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 14:19:30 #182
105850 Fuente
mamamuts
pi_39632138
Thnx! Kwark it is vandaag
Sara
Merel
Ukje
pi_39642252
Finn heeft vandaag voor het eerst uit een flesje gedronken. Zijn papa kwam vanochtend weer thuis, dus ik heb vanmiddag wat gekolfd en dat heeft papa gegeven in een flesje. Ging helemaal super, 20 cc zat er zo in. Daarna was ie alleen erg boos dat het op was Gelukkig had ik hem nog wel wat te bieden
En nou maar blijven oefenen dus. Op zich wel makkelijk, als er nu eens iemand moet oppassen kan die gewoon een flesje geven.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:11:12 #184
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39642866
Tamea, iddvolhouden, Emma dronk in het begin ook aardig uit een flesje. toen ze een tijdje nietuiteen flesje had gedronken wilde ze daarna helemaal niet meer
pi_39645198
Dat soort verhalen heb ik idd al meer gehoord, vandaar ook het blijven oefenen dus. En zo kan ik meteen ook nog extra wennen aan het kolven.
  zondag 9 juli 2006 @ 08:59:28 #186
105850 Fuente
mamamuts
pi_39652843
Sara heeft zomaar stiekem een hoektandje erbij! Ze had afgelopen week vreselijke luieruitslag, maar wij dachten dat dat van het warme weer is, maar haar linkerboven hoektandje is door
Sara
Merel
Ukje
pi_39653387
pff volgens mij loopt Amber binnen een maand. Ze heeft het staan nu heel goed door en begint nu ook langzaamaan stapjes te zetten.

Amber eet weer zo goed als goed zeg maar... Af en toe laat ze nog een paar hapjes staan, maar de afgelopen dagen gaat het fruit en de groente er goed in. Alleen vind ze het soms leuk om heel hard te blazen als ze net een hap in haar mond heeft... gevolg, alles onder...

Hebben jullie je kids al ingeschreven bij een kleuterschool, basisschool, zwemles en dat soort dingen?

Hihi, Sara, jij kleine sneak

Tamea, idd vol blijven houden!

Amber is tegenwoordig helemaal verzot op liga in diksap. Michel had het pas gewoon eens geprobeerd. Hij had een beetje diksap in een bordje gedaan, liga erin gelegd, toen goed geroerd en ze vond het echt zaaaaalig. Mijn schoonmoeder had er pas ook nog een banaantje doorheen geprakt, ze had het helemaal op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 9 juli 2006 @ 11:44:47 #188
105850 Fuente
mamamuts
pi_39654581
Amber gaat ook snel, wat worden ze snel groot he?
Ik heb Sara nog nergens ingeschreven, moet wel zeggen dat er hier (Hengelo ov) bijna geen wachtlijsten zijn, wat ik heb begrepen.
Als het goed is krijg je een oproep wanneer je je kind moet inschrijven, maar of dat in de drukkere gebieden ook zo is weet ik niet.
Sara
Merel
Ukje
pi_39655860
Inschrijven hoeft hier ook nog niet. Wel moet ik na gaan denken wat ik met Merlijn wil doen. Want als hij 2,5 is kan hij naar de peuterspeelzaal of naar België naar school. Hij zal dan volgend jaar ingeschreven moeten worden, het schooljaar voordat hij 2 wordt.

Hij staat nu wel ingeschreven bij de muziekschool voor muziek op schoot. Lijkt me erg leuk. Zwemles volgt automatisch waarschijnlijk omdat hij nu ook al op babyzwemmen zit.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:55:57 #190
640 snoopy
peanuts
pi_39656066
Muziek op schoot is echt leuk! Morris vond het iig geval geweldig. Ik wil hem voor de wintermaanden ook weer iets met muziek laten doen. De muziekschool hier heeft een enorme waslijst met activiteiten voor kinderen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_39686010
Straks naar de huisarts met Merlijn. Ik wilde toch even zijn oortjes na laten kijken. Ik had donderdag bij het CB gevraagt of ze dat wilde doen. De dokter probeerde het maar kon eigenlijk in beide oortjes niets zien omdat er oorsmeer voor zat. Bij een oor kon ze zien dat er iets vocht achter het trommelvlies zit. Nu ben ik zelf grootproduceerder van oorsmeer, ik hoop dat Merlijn dat niet heeft. De huisartss moet het maar even schoonmaken en dan zal het wel meevallen. Het was gisteravond alleen weer verschrikkelijk panieken. Lijkt toch een combi van oortjes en tandjes te zijn, nu nog even de bevestiging hebben. We merken wel dat de chamodent hier toch wel verscrhikkelijk goed helpt, na een kwartiertje is Merlijn helemaal rustig en tevreden.
pi_39686510
sterkte bij de ha merlijn en randa!

snoop, muziek is erg leuk voor en met kinderen. Het is nog goed ook!
pi_39692285
Wat helpt beter/sneller? chamodent of Denitox? Kim krijgt een tandje!
pi_39692624
Zoiets zal per kind verschillend zijn, laat je informeren bij de apotheek. Het is verder uit proberen en je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken.
pi_39692821
Merlijn heeft alleen een beetje irritatie in de oren. Goed zoutdruppels gebruiken in zijn neusje en een beetje olie in de oren.

Omdat ik het nooit makkelijk heb gevonden om bij mezelf slaolie in de oren te doen, wilde ik voor Merlijn ook kopen wat ik voormezelf koop. oroclean. Hij mag het hebben en ik vind het gewoon makkelijker in de oren te doen. Alleen staat daar een muts in de apotheek die dat dus dom vind schijnbaar. Je kunt toch ook slaolie gebruiken. Als ik aangeef dat ik dat niet wil, moet ik met argumenten komen van haar. Kun je net niet op de goeie dingen komen he. Bah, ik ging daar met een rotgevoel weg. Ik moet zoiets toch zelf weten.
pi_39692952
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:57 schreef Randa_v het volgende:
Merlijn heeft alleen een beetje irritatie in de oren. Goed zoutdruppels gebruiken in zijn neusje en een beetje olie in de oren.

Omdat ik het nooit makkelijk heb gevonden om bij mezelf slaolie in de oren te doen, wilde ik voor Merlijn ook kopen wat ik voormezelf koop. oroclean. Hij mag het hebben en ik vind het gewoon makkelijker in de oren te doen. Alleen staat daar een muts in de apotheek die dat dus dom vind schijnbaar. Je kunt toch ook slaolie gebruiken. Als ik aangeef dat ik dat niet wil, moet ik met argumenten komen van haar. Kun je net niet op de goeie dingen komen he. Bah, ik ging daar met een rotgevoel weg. Ik moet zoiets toch zelf weten.
Tsss, wat een zeikwijf zeg! Moet je idd zelf weten!
Kim heeft al een paar dagen rare, felrode luieruitslag. Ik dacht gisteren nog, misschien krijgt ze een tandje. En net wilde ze niet haar fruithapje, dat deed zeer. Ik dus kijken, en ja hoor, een streepje.
Heeft dat spul dan nog wel nut? Of is het te laat?
pi_39693760
nee hoor, dat kan gewoon op elk moment van het doorbreken helpen, gewoon geven wanneer je denkt dat ze er erg last van heeft. ik heb geen ervaring met dentinox, geef af en toe wel eens chamodent. of 't echt helpt weet ik niet maar je hebt 't idee dat je dan tenminste IETS kunt doen he. en dentinox moet je wat preciezer aanbrengen op de plek waar ze last heeft, dus dat leek mij erg lastig. (die van mij laten zich niet graag in de mond kijken/voelen/etc.).
  maandag 10 juli 2006 @ 16:29:45 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39693816
Jeetje tandjes invasie hier ook een inimini randje
Geen rode billen geen huilbuien etc alleen een onderlipje dat telkens naar binnen gezogen wordt hihi
  maandag 10 juli 2006 @ 21:37:03 #199
3011 E.T.
pi_39703449
Bij Bas v/d Heiden en Dirk v/d Broek krijg je deze week een rompertje bij 5 potjes Olvarit. Het is dat ik geen olvarit nodig heb, maar was bijna in staat om het te kopen.. vond het onwijs lieve rompers
pi_39704029
hmm hier geen bas en geen dirk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')