abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39492418
Hier is het weer paniek ..... Vannacht was het gelukkig rustig, nou ja een normale nacht. Nu is Merlijn weer in paniek, bah. Hij zit ook de hele tijd aan zijn oortje, het is knalrood van het wrijven. Zit nu weer te denken, heeft hij dan toch oorpijn of is hij allergisch voor de Zwitsal met dit warme weer. Hij namelijk vorige maand ook al een keer zoveel aan zijn oor zitten wrijven zodat het knalrood was en na het babyzwemmen die avond was het alweer zo goed als weg. Tja je hebt altijd nog de tandjes die ook oorpijn kunnen verzaken, maar je hebt ook nog het sprongetje wat best wel zwaar is voor zo een klein kindje dat het hem misschien dwars zit. Pffff, onzekerheid.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 00:32:11 #52
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39493488
Randa, ik kan zo snel niet vinden of je al hebt laten kijken of Merlijn oorontsteking heeft, dat wrijven aan zijn oortjes kan daar op duiden. Allergisch voor zwitsal kan ook, Ow en Chamodant helpt ook bij oorpijn.

Zal ik dan maar meteen even melden hoe het met Emma gaat, Goed. Ze eet sinds vrijdag enthousiast brood. We haddenhet haar al eens aangeboden maar ze at het niet. Op het kdv hebben ze het ook geprobeerd en ze leek het lekker te vinden. Zaterdagochtend gaf ik haar een korst waarop Mike zegt"waarom geef je eigenlijk alleen een korst?" Dat was meer uit gewoonte vanuit mijn werk. Nu krijgt ze dus steeds een kwart boterhamin haar hand en dat eet ze prima op zonder verslikken ofzo {trots}.
Verder loopt ze met ons als rollator en is ze heel hard bezig om te ontdekken hoe dat optrekken aan de box oid nou gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_39497046
Het lijkt erop dat het de zwitsal is ja. Die gaan dus echt niet meer gebruikt worden om te wassen. Donderdag moet ik naar het CB, moeten ze daar maar even naar de oortjes kijken, want gek genoeg is Merlijn nu weer tevreden en lijkt nergens last van te hebben. Het gebeurt alleen 's nachts.

Wat goed dat Emma al zo goed eet. Ik geef Merlijn eigenlijk altijd een heel kapje van het brood, leuk om te zien hoe ze dat kapot maken.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:28:14 #54
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39498066
Randa, het gebeurt ook meestal 's nachts dat ze oorpijn krijgen, omdat ze dan de hele tijd liggen. Dat was bij Emma ook zo. Als het al langer is kun je een kuurtje tegen oorontsteking krijgen, maar wat je anders kunt doen (wordt in ieder geval aangeraden door de huisarts) is veel neussprayen.
pi_39498919
Hier ook vannacht een kindje dat helemaal in paniek was. Gillen was het. Niets hielp. Uitiendleijk maar bij ons in bed gelegd. Ze heeft zich wel 100 keer omgedraaid, was doodop, maar slapen, echt niet. Uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen tot vanmorgen 8.15.

Vanmorgen heeft ze een paar happen fruit gegeten en een paar stukjes brood.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:27:54 #56
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39499412
Vreselijk is dat he Vicky, zo'n kindje dat niets wil en dan vooral 's nachts. Gelukkig toch nog in slaap gevallen...
Fijn dat het eten en drinken zoveel beter gaat! ik heb dat met Emma en Noa allebei vaker gehad, dat juist op zo'n warme dag ze weinig tot niets wilden drinken. Echt gekmakend is dat!
pi_39501165
Ik zal onze dochter ook nog maar even officieel melden, ze staat al in het lijstje, moet alleen nog een H achter
Sarah is geboren op 20 juni 2006 om 06.32 uur. Ze woog 3820 gram. Lengte weet ik niet.
Sarah is een rustig kindje, ze drinkt alleen ontzettend veel. De borst is niet genoeg voor haar, dus ze krijgt bijna altijd een flesje kunstvoeding na. Vaak komt dat ook omdat ze heel snel in slaap valt aan de borst, dan drinkt ze niet echt maar sabbelt ze meer. En dan heb ik het na 1,5 a 2 uur wel weer gehad en denk ik, dan maar weer een flesje!!
Verder gaat alles goed met haar
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39501357
Nog gefeliciteerd met je dochter Crazy!
En Sarah... welkom hier!
pi_39502217
Welkom Sarah en CrazyMoon

Mmm, ik zou wel eens willen weten wat Finn allemaal droomt. Hij ligt af en toe zo te piepen en half te huilen in z'n slaap.
pi_39502349
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef Tamea het volgende:

Mmm, ik zou wel eens willen weten wat Finn allemaal droomt. Hij ligt af en toe zo te piepen en half te huilen in z'n slaap.
Dat jij wegrent met zijn tieten natuurlijk...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:10:21 #61
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39502394
Sarah en Crazymoon, welkom

Bedankt voor de tips voor op de boterham Stroop had het CB ook al gezegd, maar dat vind ik te zoet nog. Smeerworst enzo wil ik ook niet ivm orgaanvlees.

Wat betreft de zuivel: Van het CB in Zoetermeer had ik advies gekregen om volle yoghurt aan Robin te geven als hij te weinig melk binnen kreeg. CB Rijswijk was het hier niet mee eens, mag pas vanaf 9 maanden. Bij de 8 maanden fruithap van Olvarit heb je een potje met yoghurt. Dus uiteindelijk komt het erop ener wat je zelf vindt

Ingrid, wat vervelend dat het niet zo makkelijk ging en Kim zo overstuur was. Zat alleen dat slangetje ernaast of was meteen de bariumpap ernaast gelopen?

Mammietje, Robin is al zo'n vreetzakje en ik ben idd bang dat ik hem niet van de zoetigheid af krijg dan. En hij heeft al flinke spekkies

Tamea, fijn dat Finn lekker gegroeid is En snelle man met z'n draaien

Merlijn ook al zo lekker gegroeid Het is dan wel een cliché, maar ook zo waar Icicle, het gaat zo ontzettend hard!

WIj hebben een schuin dak, maar hier is het ook ontzettend heet. Gisteravond 30 graden in de woonkamer en 28 graden in Robin z'n kamer. Er staat zo veel mogelijk open, maar het help allemaal geen klap Een airco zou een oplossing zijn, maar dat gaat dit jaar niet lukken, want er moet ook nog getrouwd worden

voor Merlijn. Hoop dat wat je dan ook dwars zit, snel over gaat.

Jelief, fijn dat het zo goed gaat met Emma. Ze lijkt eme en pienter meisje Robin eet overigens een hele boterham met korst en al op. De binnenkant doe ik in stukjes in zijn mond en de korstjes eet hij zelf.

Vicky, hoop dat het snel wat beter gaat met Ambertje Heeft nu wel lang genoeg geduurd.

Robin heeft net lekker twee dikke schijven komkommer op. Hij vond het errrug lekker De waterpokken zijn inmiddels ingedroogd, maar hij slaapt nog steeds erg veel en is nog wat aan het mopperen. kan ook dor de warmte komen natuurlijk. We hebben bij Bart Smit een minibadje gekocht en daarmee vandeweek in de tuin achter onze flat (is eigendom van de flat) en op het balkon gezeten. Robin vindt het helemaal geweldig, lekker spetteren en wiebelen in het badje
Hij kan inmiddels wel goed zelfstandig zitten. Hij is gewoon zo'n wiebelkont, of ie nou staat, zit of ligt, hij begint heen en weer te wiebelen. Pogingen om te gaan kruipen of zelf zitten zijn sporadisch. Meneer is erg tevreden met de huidige situatie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39502696
Amber zat van de week ook lekker te smikkelen van een stukje komkommer. Vond ze echt heerlijk.

Wij hebben gister ook een badje gekocht, die staat nu op te warmen in de volle zon en dan kunnen we er straks hopelijk even lekker inzitten.

Amber is verschrikkelijk aan het klauteren zeg. Overal wil ze opklimmen en overheen klimmen, en ze gaat echt overal tegen staan nu. Alleen het gaan zitten is nog even lastig... Op een gegeven moment lukt het niet en dan gaat ze piepen en huilen.... Soms valt ze ook ineens voor of achterover. Ze zet ook steeds haar voetjes heen en weer.. Arrghhh.. en ze gaat al zo snel.. Ze mag nog wel ff wachten met lopen hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39503293
Hoe halen jullie snotjes uit het neusje van jullie kindjes?

Mijn dochter heeft momenteel moeite met aan de borst drinken vanwege 'blokkerende snotjes', ze krijgt het benauwd.

Ik gebruik wel Otrivin neusspray, maar die snotjes blijven hangen
Variety is the spice of life
pi_39503447
Punt van een zakdoekje beetje vochtig maken en peuteren maar Nebelung! En ik heb een 'neusontstoppertje'... dat is een ding waarmee je de snotjes 'los' of eruit kan zuigen als het neusje verstopt is. Kost bijna niets en is bij iedere drogisterij of babyzaak wel te koop. Voordeel ervan is dat ook de dieper gelegen snotjes los komen.
pi_39503519
Oh dat is wel handig!

Hoe heet zo'n ding? Of heet het 'neusontstoppertje' gewoon?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:07:46 #66
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39504077
Ik noem het altijd een snotjeszuiger Maar neuspompje of neusjesreiniger worden ze ook genoemd
Je hebt ze van Difrax, maar ook merkloos.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39504489
quote:
[b]Op dinsdag 4 juli 2006 12:10
Ingrid, wat vervelend dat het niet zo makkelijk ging en Kim zo overstuur was. Zat alleen dat slangetje ernaast of was meteen de bariumpap ernaast gelopen?
Het slangetje en een klein beetje bariumpap.
Gisteren wilde ze weinig eten en drinken. Nu is gelukkig weer goed.
Ook omdat je meer lactulose moet en daarvan diaree krijgt. Altijd diaree lijkt me niet goed trouwens.

Is er eigenlijk bepaald fruit wat Kim nog niet mag? Ze is 7 maanden. En met groente, moet je dat extra lang koken, of normaal?
Ohja, rapley werkt hier (nog) niet. Dan gaat ze er vrolijk mee zwaaien, of rond smijten!

We hebben ook een zwembad, maar we moeten hem nog steeds uitproberen. Probleem is dat er de hele dag zon staat in onze achtertuin. Dus zal er eerst een grote parasol moeten komen.

De snotjeszuiger werkt hier ook goed! Alleen tegen erg hoesten helpt niks. We hebben bisolvon, maar dat werkt niet. Stomen helpt ook niet. en neusspray een beetje.
Het moet zeker vanzelf over gaan?
  † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 13:39:02 #68
81992 Githa
pi_39505018
Citrusvruchten zou ik even mee wachten en harde fruit soorten zoals appel kun je raspen of eerst even koken en qua groente voorzichtig met koolsoorten, dit geeft darmkrampjes en daar heeft Kim er al genoeg van.
Dit is het eerste wat me zo te binnen schiet.
pi_39505144
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:22 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ohja, rapley werkt hier (nog) niet. Dan gaat ze er vrolijk mee zwaaien, of rond smijten!
Lol, dat is het principe van Rapley, lekker laten spelen zodat ze wennen. Merlijn gooit watermeloen er ook helemaal naast en bij het laatste stukje gaat hij proeven. Kijk eens in het linkje wat ik heb gepost daar staat bij wanneer wat zou mogen.
pi_39505163
Aarbeien, kiwi ook niet ivm evt allergische reacties.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:49:11 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39505293
en bepaalde groenten niet te vaak in de week ivm nitraat rijk
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:40:44 #72
105850 Fuente
mamamuts
pi_39508649
Pff Sara was vannacht flink vaak wakker. Zal wel van de warmte zijn maar papa en mama zijn gesloopt nu..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39513408
Amber is af en toe net een kikkertje. Dan doet ze iets met haar voetje en haar knietje en dan schiet ze gewoon een stukje omhoog. Echt lachwekkend.

Amber is ook steeds aan het dansen. Daar moet ik zo om lachen

Vanmiddag is ze voor het eerst in een groot badje geweest. Had een badje op het balkon gezet en gevuld met lekker warm water. Ze heeft zeker een half uur lekker op haar gemakkie zitten spelen. Ze vond het helemaal geweldig

Ze heeft een 1/4 potje groente op, maar daarna wel ruim 200 cc drinken/melk. Ze heeft gewoon echt nog geen zin om te eten. Ze zit nu te spelen met een stukje komkommer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39517748
Tamea, ik kwam dit tegen en moest aan Finn denken
Baby Sleep
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:46:53 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39518168
CM en Sarah
Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar heb je al overwogen om haar gewoon vaker aan te leggen ipv de fles te geven? Of om zelf tussendoor te kolven om het meer op gang te brengen? Maar ws zeg ik dus idd iets wat je al weet en kennelijk niet werkt.

Weet je wat ik raar vind? De wijkverpleegkundige komt altijd na de geboorte thuis langs om te wegen enzo. Maar ik heb haar nog steeds niet gezien. Ze heeft vorige week de kraamhulp aan de telefoon gehad en toen zei ze dat ze zou bellen voor deze week. Maar ik heb nog steeds niets van haar gehoord. Cas is vandaag 2 weken. Komen ze altijd daarna? Ik weet het niet meer.
Ik wil graag weten wat ze van zijn naveltje vindt, daar komt nog steeds wat viezigheid uit. Ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_39518906
Hier is de wijkverpleegkudige op dag 10 langsgeweest, maar ze heeft niet gewongen of nagekeken. Ik moest met 14 dagen op het bureau langs om daar Merlijn te wegen omdat je niet weet wat hij aankomt met borstvoeding. Hij kreeg flesje BV maar ja.

Het naveltje kan nat blijven, dat duurt even, weet eigenlijk niet wanneer het hier over was.
pi_39519017
Heb het even nagevraagd aan Magneet maar voor het naveltje helemaal was ingedroogd heeft langer dan twee weken geduurd, dus het kan nog.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:14:12 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39519078
Oké dat klinkt logisch.

Ik vind het alleen wel raar dat ze eerst zegt langs te komen en dan vervolgens niets meer van zich laat horen. Ik ken haar wel, ik denk dat ze het vergeten is ofzo.
pi_39519171
Even bellen???

Volgens mij hebben ze de eerste keer echt naar het CB, dus met een maand pas goed gekeken naar het naveltje of hij was ingedroogd. Merlijn had toen er wat wild vlees aan over gehouden wat netjes werd verholpen.
pi_39519221
Hallo CM en Sarah
Ehm ik kom eigenlijk ook met een vraagje over wat je vertelde over de borstvoeding, bedoel je dat ze 1,5-2 uur aan een stuk door bij je drinkt? Dat is wel heel erg lang nl, klinkt alsof ze niet zo effectief drinkt. En dat kan ook goed verklaren waarom er bijvoeding nodig is. Weet je zeker of ze goed aangelegd is? Kijk anders hier eens: http://www.borstvoeding.c(...)/als_je_aanlegt.html
Succes, hopelijk kun je snel van de bijvoeding af.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:19:41 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39519248
Ik ga morgen eens bellen. En nu ga ik hier weg, ga beneden tv kijken onder een hard draaiende ventilator.
In ieder geval bedankt.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:29:32 #82
105850 Fuente
mamamuts
pi_39519524
Oh Crazy en Sarah (mooie naam ) welkom
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39524120
Bedankt voor de link Icicle. Ik ga hem de komende dagen even goed in de gaten houden met draaien, maar als ik het niet vertrouw, moet er zoiets komen.

Hier heeft de wijkverpleegkundige ook niet gewogen. Finn is op dag 10 nog gewogen door de kraamhulp en daarna bij 4 weken op het consultatieburo.
pi_39525067
Amber is destijds in het ziekenhuis gewogen toen ze opgenomen werd en dan bij haar geboorte, maar verder niet.

De wvk kwam bij ons alleen maar kletsen en ik heb haar zelf moeten bellen omdat ze me vergeten waren. Ze kwam pas toen Amber 1 maand oud was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 07:24:29 #85
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39530426
Onze ventilator (die we bij Emma zetten normaalgesproken) is kapot ... dus nu heeft ze zonder ventilator geslapen. Ging dus niet zo lekker...vaak wakker en wilde vaak wat drinken, én ze voelde ook erg warm en nattig aan, arm meiske.
Zowiezo slaap ik érg slecht de laatste tijd door Emma. Ze wordt zo vaak wakker....erg vervelend en vermoeiend. Ik hoef ook niet veel te doen, speen erin en recht leggen en dan slaapt ze weer verder, maar mijn slaap is elke keer onderbroken. Zou ik haar dan gewoon moeten laten huilen? Ik kan dat eigenlijk echt niet...en heb ook niet het idee dat het gaat helpen, omdat het lijkt of het gewoon haar speentje is die ze dan kwijt is. En tja, die kan ze nog niet zelf er weer in doen 's nachts...
pi_39534365
Sarah drinkt niet continu aan mijn borst. De eerste 5 a 10 minuten gaan goed en dan valt ze steeds in slaap en moet ik haar wakker maken. Soms lukt dat niet eens. Ze gaat sabbelen en tussendoor drinkt ze heel soms een beetje. Als ze na een half uur weer in slaap valt en ze mijn borst los laat, laat ik haar even liggen. Dan draai ik haar om voor de andere borst, in het begin drinkt ze weer goed maar na een tijdje gaat ze weer sabbelen en valt steeds in slaap. Ik ben eigenlijk de hele tijd bezig om haar wakker te maken/houden. Overdag heb ik er niet zo veel moeite mee, maar 's avonds laat en 's ochtends vroeg kan ik er heel depri van worden. Als ik haar dan naar bed breng zonder een flesje na te geven, begint ze na 5 minuten weer te huilen omdat ze niet genoeg heeft gehad.
Maar het 'rare' is, als ze een flesje krijgt is ze wel wat wakker. Dan drinkt ze juist heel goed.
Ze kreeg in het begin 60cc extra, nu soms al 90cc. Vind het gewoon heel moeilijk. Weet niet of dit goed is.
Ik heb een kolf, maar helaas komt er haast geen melk uit mijn borsten als ik aan het kolven ben. Het maximum wat ik heb gekolfd is 10cc :S
Mja, heb wel na zitten denken over vaker aanleggen, maar ben bang dat ik dan weer een dip krijg. Ik heb het de eerste week heel erg moeilijk gehad met de borstvoeding, ik voelde me echt zo rot. Had het gevoel alleen een melkfabriek te zijn. In het begin vond ik het heel fijn, maar omdat Sarah dus niet echt goed doordrinkt, werd het mij op een gegeven moment te veel en wilde ik helemaal stoppen met BV. Nu wil ik het toch proberen zo lang mogelijk vol te houden. Ik hoop dat het kolven ook een keer gaat lukken.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:20:25 #87
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39534434
wat voor Kolf heb je en ben je niet veel te veel gespannen als je dat probeert? Het lukt Randa ook alleen maar als ze echt ontspannen is, als Merlijn loopt te klooien of als er iets anders is lukt het haar ook niet.
pi_39534486
ik heb de elektrische kolf van Medela en ja, misschien ben ik wel te gespannen. Ik denk in het begin steeds, hopen dat het nu beter gaat! maar dan komt er haast niks, en dan denk ik, zie je wel!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39534844
Heb je wel eens gehoord van Syntocinon neusspray? In deze spray zit oxytocine. Oxytocine is het hormoon dat zorgt dat de melk toeschiet. Veel kolvende vrouwen gebruiken dit. Je kan van je huisarts een recept krijgen en meestal wordt het gewoon vergoed door je ziektekostenverzekering.

http://www.borstvoeding.c(...)ocine_neusspray.html
pi_39536596
Die spray heb ik gisteren ook besteld via een online dokter, want ik krijg dus ook bijna nooit een toeschietreflex als ik kolf. En aangezien ik straks ook op m'n werk wil gaan kolven en voor die tijd een voorraadje wil opbouwen, ga ik het maar eens met spray proberen.
pi_39537646
CrazyMoon, dat klinkt alsof ze stopt met drinken als de melk niet goed meer stroomt. Dan zou je die spray kunnen proberen (te krijgen via huisarts/liefst na consult lactatiekundige) of 'borstcompressie' ("meemelken" waardoor Sarah steeds nieuwe melk krijgt, zie oa deze pagina en deze filmpjes over 'compression'). En hier staat een archiefpost van het forum van OOL met een waslijst tips.
Succes ermee..!

/edit
Ze drinkt eerst dus 5-10 minuten goed. Wat je ook kunt proberen is haar zodra ze gaat sabbelen aan de andere kant aanleggen zodat ze daar met een nieuwe toeschietreflex weer de melk opwekt, en zodra het daar weer minder wordt haar weer aan de eerste kant aanleggen enz enz (wisselvoeden dus). Door dat herhaalde aanleggen verhoog je de productie ook (vaak kort aanleggen is beter dan af en toe lang aanleggen; 't gaat om die toeschietreflex; en voor alle duidelijkheid dat geldt ook voor kolven, elk uur 5 min. is beter dan elke drie uur een kwartier).

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 05-07-2006 13:04:14 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:18:10 #92
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39538352
ik ben gestopt met mijn laatste bv, de ochtendvoeding, want er kwam niet meer dan een druppeltje per borst ofzo

max (ik wilde merlijn typen, das gek ) kreeg altijd rond half 8 2 borsten, dan ongeveer 2/2,5 uur later de eerste fles. en dan elke 4 uur later een fles.
dus dat was:

7.30 (voorbeeld) - BV
9:30 -fles
13:30 -fles
17:30 -fles
21:30 -fles (soms was dit een uurtje eerder)
en dan weer de volgende ochtend half 8.

maarrrr die Bv was dus niet genoeg om 4 uur mee te doen, maar dan had hij daarna wel genoeg aan 4 flessen.

nu ben ik dus begonnen met 5 flessen, en dan komt het voor geen meter uit!!
dan krijgt ie dus om half 8 een fles.
Daarna pas om half 12
dan half 4
dan half 8
en dan dus weer om half 12.
maaahaarr.. dan heeft ie pas veel later in de ochtend honger (vanochtend half 10!!!)
en dan schuift het dus op.

en ik moet hem dan dus 's avonds wakker maken (dat doe ik al tijden niet meer) voor die laatste fles.

wat zal ik nou doen? de voedingen dichter op elkaar? dus 3 uur ertussen ofzo?
maar heeft ie dan wel honger?
want hij heeft het dus wel gewoon nodig.

tips tips tips gevraagd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39538590
Voeden op verzoek kan ook met de fles.
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:28:12 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39538671
ja weet ik maar ik ben dan dus bang dat hij te weinig krijgt.
want dat deed ik dus, en ong. na 4 uur kreeg hij gewoon weer honger en ging ik zn flesje maken.

maar als ik doe kom ik dus uit op 4 flessen en das toch te weinig?
pi_39538806
Hoeveel zit erin? 150 ml per kilo lichaamsgewicht is gemiddeld voldoende toch?
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:39:39 #96
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39539071
180 water en 6 schepjes voeding, maakt ongeveer 200 ml

dus over de hele dag is dat een liter
pi_39539120
die neusspray heb ik gebruikt (is nu zo goed als op), maar ik sprayde dat in voordat ik de borstvoeding ging geven. Na de borstvoeding ging ik meestal kolven. Zou die spray dan al weer uitgewerkt zijn?
Verder, Sarah krijgt volgens mij wel genoeg melk binnen. Ik gebruik nu tepelhoedjes omdat ik last heb van kloofjes, en in die tepelhoedjes (als ze sabbelt haal ik soms het tepelhoedje uit haar mond) zit dan heel veel melk. Dus dan zou het toch goed moeten zijn. Wel moeilijk hoor, mijn vriend wil heel graag dat ik zo lang mogelijk doorga met borstvoeding geven, en ja, ik wil dat ook wel. Heb altijd gezegd dat ik het tenminste een half jaar wilde proberen. En ik weet, over een paar weken gaat het misschien heel anders. En ik wil graag van de kunstvoeding af, maar ja, het kolven lukt dus gewoon nog niet!
Hoelang mag je die spray eigenlijk gebruiken? Omdat die nu op is, kan ik dan zo weer een nieuwe vragen?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_39539209
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:28 schreef pinquit het volgende:
ja weet ik maar ik ben dan dus bang dat hij te weinig krijgt.
want dat deed ik dus, en ong. na 4 uur kreeg hij gewoon weer honger en ging ik zn flesje maken.

maar als ik doe kom ik dus uit op 4 flessen en das toch te weinig?
Zou ik me niet al te druk over maken... Met bv weet je toch ook niet precies wat ze krijgen? Als hij honger heeft, meldt hij zich wel weer. En als hij genoeg heeft, drinkt hij toch niet dus daar zou ik hem niet voor wakker maken... Of denk ik nu te simpel?
pi_39540337
Ik ging net zitten om je uitgebreid te antwoorden Crazymoon, maar mijn dochter huilt en de telefoon gaat en er komt bezoek aan en en....

Hopelijk lukt het straks nog
pi_39541298
Hier heeft de wijkverpleegkundige wel gewogen.

Ik heb geen tips voor borstvoeding. Hier wilde het voor geen meter (en Kim kwam amper aan) en ben ik met 2/3 weken ineens gestopt.

Suc6 ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')