abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39541918
Gelukt! Ik heb wat getypt in borstvoeding deel 14 voor je Crazymoon!
Variety is the spice of life
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:12:48 #102
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39542009
CrazyMoon; dat in slaap vallen deed Juultje ook steeds, heel vervelend. Was je gewoon een uur bezig met onder zijn voetje kriebelen etc. om hem wakker te houden. Een troost; het gaat over! En snel ook. Echt, dat duurt geen anderhalve maand hoor. Sterkte ermee!
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:53:01 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39543312
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zou ik me niet al te druk over maken... Met bv weet je toch ook niet precies wat ze krijgen? Als hij honger heeft, meldt hij zich wel weer. En als hij genoeg heeft, drinkt hij toch niet dus daar zou ik hem niet voor wakker maken... Of denk ik nu te simpel?
ja ik weet niet.
ik dacht het eerst ook zo.
maar als ik dan weer lees dat hij minstens 1 liter moet krijgen.
naja
iik heb al een oplossing

ik moet gewoon vroeger opstaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39543552
Zijn jullie babietjes ook zo verhit?
En valt er wat aan te doen? Denk het niet. Buiten is het veeeel te warm en benauwd. Binnen ook wel, maar gelukkig wel minder. Heb alle deuren en ramen dicht en de gordijnen.

Kim heeft allemaal kleine bultjes ineens, zou dat van de warmte kunnen komen?
Ze is tussendoor wel supervrolijk, we hebben gisteren een paar foto's gemaakt, da vond ze zo leuk, dat ze hast ging poseren. Lief!
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:05:33 #105
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39543777
bultjes kunnen zeker van de warmte zijn hoor
pi_39543813
bultjes kan van de warmte zijn ..
of een van de bekende kinderziektes .

dat vraagt natuurlijk wel om foto's in het foto-topic he ingrid
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_39543973
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:06 schreef Spekkiemonster het volgende:
bultjes kan van de warmte zijn ..
of een van de bekende kinderziektes .

Kinderziektes kan natuurlijk ook nog. Maar dank ik niet. Die zijn dacht ik groter en roder.

Foto's komen nog, kan ze nergens uploaden. en sommigen moeten bewerkt worden. (ik moet eraf geknipt )
pi_39545219
ingrid misschien lekker af en toe even een lauw badje voor kim, eventueel samen met mama? dat verkoelt vast. en hebben jullie inmiddels al meer duidelijkheid voer dat slangetje dat eerst verkeerd zat? ik vond het ook wat eng klinken. ik ben ook benieuwd naar de foto's.

snotzuigertjes worden hier trouwens afgeraden omdat het het neusslijmvlies vooral zou irriteren met als gevolg nog meer snot!
pi_39545623
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 15:53 schreef pinquit het volgende:

ik moet gewoon vroeger opstaan

Oh ja! Operatie neussnotjes! Uiteindelijk zijn ze eruit gekomen omdat ze ontzettend moest niezen. Ook weer opgelost! Hatsjoe doen en klaar
pi_39546835
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:51 schreef bixister het volgende:
ingrid misschien lekker af en toe even een lauw badje voor kim, eventueel samen met mama? dat verkoelt vast. en hebben jullie inmiddels al meer duidelijkheid voer dat slangetje dat eerst verkeerd zat? ik vond het ook wat eng klinken. ik ben ook benieuwd naar de foto's.

snotzuigertjes worden hier trouwens afgeraden omdat het het neusslijmvlies vooral zou irriteren met als gevolg nog meer snot!
Badje is een goed idee. Jammer dat de tuin volgepropt is en we daar geen zwembadje neer kunnen zetten.

Over het slangetje is nog geen duidelijkheid. Op het moment zelf denk je, doe het slangetje goed en maak de foto's, dan zijn we er vanaf. En Kim dus van de pijn.
Achteraf ga je pas nadenken hoe het kan en wat er nou precies gebeurde. Jammer gemoeg kan ik dat niet meer navragen. (denk ik)
Als ik de kinderarts spreek, kaart ik het zeker aan. Maar kim lijkt er geen last van te hebben. Die heeft alleen last van de warmte. Gelukkig is het ietsjes afgekoeld en is het minder benauwd.
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:48:40 #111
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39551800
Leuk om te zien hoe iedereen hier met tips en hulp aankomt.

Heel toevallig (alsof ze hier heeft mee zitten lezen) belde vanmorgen de wijkverpleegkundige of ze langs kon komen. Nou graag!
Cas is helemaal nagekeken en gewogen. Hij weegt nu een indrukwekkende 4240 gram!!! Dat is maar liefst een halve kilo groei in 1 week tijd. Ik had wel gegokt dat hij rond de 4 kilo zou zitten, want je ziet hem gewoon groeien. Maar dat hij er nog eens een flinke schep bovenop zou gooien had ik niet verwacht. Was ook bijzonder trots. Ze had het idee dat hij ook vrij lang was, maar hoe lang weten we dus nog niet. Naveltje was ook prima, moest idd gewoon nog indrogen.
Echt, ik ben alweer zoveel vergeten van de eerste keer. Terwijl andere dingen lepel je zo weer op.
Maar alles in orde dus.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_39552521
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:06 schreef Spekkiemonster het volgende:

Kan ze nergens uploaden. Geen idee waarom het niet wil.
pi_39552562
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:08 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Kan ze nergens uploaden. Geen idee waarom het niet wil.
ook niet op www.putfile.com of www.photobucket.com??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39556484
Ik zal morgen op putfile kijken, die ken ik nog niet. photobucket wil niet.
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:47:53 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39556538
Arwen zei gisteren papa oke niet bewust maar het was wel te lief
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:19:36 #116
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39557992
Nou, daar ben ik daar weer eens.

Harde schijf was naar de knoppen, PC heeft 2 weken bij de PC dokter gestaan en ze hebben helemaal niets van de harde schijf kunnen redden. Laten we nu het laatste jaar geen back up van onze foto's hebben gemaakt

Allereerst alle verse mama's gefeliciteerd met de kindjes

Hier gaat alles hartstikke lekker met Kady. Ze heeft nu 2 tandjes, geen last van de warmte en is een heerlijk vrolijke meid. Haar eetlust is niet helemaal wat het moet zijn maar ze doet het (volgens ons) lekker. Maandag weer naar de prematuren poli. Moet ze naar CB arts, kinderarts, logopedist en orthopedagoog. Druk dus.

En nu ff bijlezen.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 6 juli 2006 @ 01:27:55 #117
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39561549
Klopt het dat pasgeborenen hun benen (knieen) nog niet volledig kunnen strekken (zeg 160 graden ipv 180)? Of moet ik dit aankaarten bij de kinderarts?
pi_39563069
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Coelho het volgende:
Klopt het dat pasgeborenen hun benen (knieen) nog niet volledig kunnen strekken (zeg 160 graden ipv 180)? Of moet ik dit aankaarten bij de kinderarts?
Zou best kunnen kloppen. Baby's worden ook vaak niet gemeten omdat ze dat ze dan gestrekt moeten worden en dat is slecht voor bijv heupjes.
pi_39564029
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 01:27 schreef Coelho het volgende:
Nee hoor. Het is normaal dat je het beentje nog niet kan strekken. Het is juist abnormaal wanneer dat wel kan (teken van hypotonie: lage spierspanning)

kijk maar eens hier, scroll naar "Tone - Leg Traction"

http://library.med.utah.e(...)/html/newborn_n.html

"Tone - Leg Traction
Leg traction is done by holding the leg by the ankle. The leg is pulled upward until the buttock starts to be lifted off the mat. The knee should maintain a flexed angle. Full extension of the knee with little resistance to pulling on the leg is a sign of hypotonia."

bij "view" kun je er een fimpje over zien
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:21:21 #120
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39564214
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 09:10 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is normaal dat je het beentje nog niet kan strekken. Het is juist abnormaal wanneer dat wel kan (teken van hypotonie: lage spierspanning)

kijk maar eens hier, scroll naar "Tone - Leg Traction"

http://library.med.utah.e(...)/html/newborn_n.html

"Tone - Leg Traction
Leg traction is done by holding the leg by the ankle. The leg is pulled upward until the buttock starts to be lifted off the mat. The knee should maintain a flexed angle. Full extension of the knee with little resistance to pulling on the leg is a sign of hypotonia."

bij "view" kun je er een fimpje over zien
Kijk, dat zijn de betere (wetenschappelijke) links. Goed, ook weer zoiets dat je maar moet weten. Heb het in nog geen enkel boekje gelezen.
pi_39568949
Vandaag naar het CB geweest. Merlijn is en blijft maar een licht mannetje, hij weegt nu 6420 bijn een lengte van 66,5 cm. Maar netjes op zijn eigen lijntje benede in de curve.
  donderdag 6 juli 2006 @ 12:28:26 #122
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39569328
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:40 schreef nebelung het volgende:
Hoe halen jullie snotjes uit het neusje van jullie kindjes?

Mijn dochter heeft momenteel moeite met aan de borst drinken vanwege 'blokkerende snotjes', ze krijgt het benauwd.

Ik gebruik wel Otrivin neusspray, maar die snotjes blijven hangen
Beetje borstvoeding in haar neusje druppelenen zachtjes ronddraaiende beweging maken met vinger op neusvleugel,lost het snot van op en werkt nog helend ook (houdt slijmvlies vochtig en heeft antiseptische werking) Sinds ik dat ontdekt heb gebruik ik geen neusspray meer, al vind Emma het niet leuk meer als ik het doe
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:30:08 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39571254
druppel bv werkt ook goed bij snotoogjes in het begin
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39573331
Ja dat had ik ook al gedaan, maar die snotjes bleven dus hangen nog.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:29:32 #125
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39573414
wij hebben ook zo'n snotjes zuiger. Werk echt perfect.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:34:52 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39573581
ik vind dat zo vies

moet je m ook legen
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:40:51 #127
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39573811
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:34 schreef pinquit het volgende:
ik vind dat zo vies

moet je m ook legen
dopje eraf en schoonspoelen. Kan je meteen je handen wassen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:49:04 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39574103
gisteren ging ik Max in bed leggen en daarna even een nat koud washandje voor hem pakken want dat vind ie fijn

toen ik terug kwam trof ik maxje zo in bed aan:

dusss ik moest wat dingen gaan veranderen
maatregel nr. 1
zie m zielig kijken

maatregel nr. 2

mn ventje wordt groot
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:40:55 #129
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39578803
Emma drinkt tegenwoordig zelf haar limonade op... zo'n leuk gezicht, ze trekt eerst de speen naar haar mondje toe en doet hem dan in haar mond, vervolgens pakt ze de handvaatjes.

Het grappige is dat Noa dat nog niet kon of wilde op die leeftijd, maar dat ze toen wél al kroop en zich optrok tot staan, en Emma dat nog lang niet kan. Die schuifelt alleen!
pi_39579560
Kim is nu 7 maanden! Ik kan nergens het foldertje van het cb vinden wat ze moet eten op een dag. De flessen zijn drastisch verminderd. Enig idee hoeveel ze nodig heeft? Ze krijgt nu (met moeite) 3 flessen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:32:25 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_39580170
maxje

ingrid, dat is toch niet het enige wat Kim eet?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:41:39 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39580432
ik hoop het toch niet

Hier krijgt arwen nu vier flessen van 180 en tussen de middag een hakf piotje groente en s avonds de rest.
Ik heb niet eens een folder gehad van het cb wat ze per dag moet eten net zo min als van de dietiste.
pi_39580485
Hier staat in het foldertje van het CB voor 7.5 maanden:
- 2 a 3 keer alleen fles van 200 cc opvolgmelk
- groente 3 eetl. plus 1 eetl. aardapels of witte rijst plus 2 a 3 keer per week plusminus 10 gram vlees of vis of een half ei
met fles met 150-200 cc opvolgmelk toe
- pap (200 cc opvolgmelk met 6-8 eetl. rijstebloem)
- fruit
-zonodig aanvullen tot 5 -10 mcg vitamine D
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:45:52 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39580551
Arwen is 6 maanden, staat dat er toevallig ook in

ben niet lastig hoor
pi_39580683
Die voor 6 maanden is eigenlijk hetzelfde, op 2 dingen na:
- geen vlees/vis/ei bij het avondeten
- fruit: 1-3 eetlepels, langzaam opvoeren

Dit is voor flesvoeding, bij borstvoeding staat er juist wel weer 2 a 3 keer per week vlees bij.

(voor die 7.5 maanden ging ik uit van flesvoeding omdat ik dat van Kim toevallig wist)
pi_39580703
Kwam dit tegen:
6 maanden
4 voedingen:
- 2x flesvoeding (200 ml opvolgmelk zo nodig met 1ŕ 2 eetlepels rijstebloem bordklaar)
- 1x warm eten + 100 ml opvolgmelk
- 1x papvoeding (200 ml opvolgmelk + 2 ŕ 3 eetlepels rijstebloem bordklaar)
vitamine (A)D (volgens voorschrift)
Toelichting:
- fruit 1-2 eetlepels
- groente 2-3 eetlepels
- aardappelkruim 1 eetlepel / witte rijst 1 eetlepel / gezeefde peulvruchten 1 eetlepel
- vlees, vis, kip 1 eetlepel (1 ŕ 2x per week) OF 1/2 ei (maximaal 2x per week)

7 maanden
4 voedingen:
- 2x flesvoeding (200 ml opvolgmelk zo nodig met 1 ŕ 2 eetlepels rijstebloem bordklaar)
- 1x warm eten + 100 ml volle yoghurt
- 1x papvoeding (200 ml opvolgmelk + 6 eetlepels rijstebloem bordklaar of granen)
Toelichting:
- fruit 1-2 eetlepels
- groente 2-3 eetlepels
- aardappelkruim 1 eetlepel / witte rijst 1 eetlepel / gezeefde peulvruchten 1 eetlepel
- vlees, vis, kip 1 eetlepel (2 ŕ 3x per week) OF 1/2 ei (maximaal 2x per week)
- in principe zijn alle granen toegestaan, liever geen volkorenproducten
- drinken tussendoor: water, thee, opvolgmelk

9 maanden
3 voedingen:
- 1x pap (200 ml opvolgmelk + 6 eetlepels rijstebloem bordklaar of granen)
- 1x broodmaaltijd + 200 ml opvolgmelk
- 1x warme maaltijd + 100 ml volle yoghurt
Toelichting:
- fruithao tussendoor
- groente 3-4 eetlepels
- 1 aardappel / witte rijst 1-2 eetlepels / gezeefde peulvruchten 1 eetlepel
- vlees, vis, kip 1 eetlepel (2 ŕ 5x per week) OF 1/2 ei (maximaal 2x per week)
- 1 theelepel olie of margarine
- brood: lichtbruin of wit
- drinken tussendoor: water, thee, opvolgmelk

12 maanden
- 2x pap of bruin brood of volkorenbrood met (half)volle melk
- 1x warm eten en toetje
- drinken: 1/2 liter melk(producten) inclusief de melkproducten in de maaltijden. Daarnaast water, thee, verdund vruchtensap (ook +/- een 1/2 liter).
Matig met boter/margarine, suiker en zout. Geen noten, pinda's en koolzuurhoudende dranken. Voorzichtig met kruiden, uien, prei, kool en roggebrood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spekkiemonster op 06-07-2006 20:46:32 (dit gaat over flesvoeding ... geen borstvoeding) ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:22:14 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39581123
thanx spekkie

Alleen vraag ik me wel af , aangezien je de pap er nog niet in krijgt bij arwen, is het een ramp als ze dan gewoon zo;n klein potje op een dag eet met die vier gewone melkflessen?
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:09:07 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39582466
Evenstar, ik geef Emma van die 'smulpap' dus met peer en banaan erin. De gewone pap vindt ze smerig... beetje kieskeurig dus. Maar zolang dit goed gaat vind ik het best.
Emma eet zowat geen fruit en groente, ze vindt het nog steeds smerig. Ik geef haar vaak dan ook een verdunde fles (minder schepjes melk) zodat ik meer flessen op een dag kan geven met dit warme weer. Ik probeer het wel elke keer, om fruit te geven, maar zowel potjes fruit en groente als verse vindt ze maar raar. Ze went er blijkbaar redelijk moeilijk aan...helaas.
Ze vindt roosvicee namelijk ook niet echt je-van-het en drinkt daar maar een paar slokjes van.

Pinquit, ik vind Max er zo lief uitzien..zo'n lief rond koppie met grote ogen. Echt schattigheidsfactor +++++
pi_39582610
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:32 schreef Belana het volgende:
maxje

ingrid, dat is toch niet het enige wat Kim eet?
Nee, maar ik had het over de flessen he.

Verder eet ze fruit, half klein potje en groenten, kwart of half klein potje. ligt er maar net aan. Soms nog een fles 100ml (een half uur) erna.
En tussendoor sap, liga, rijstwafel. Het lijkt mij qua flessen weinig, maar ja, als ze niet meer wil, wat moet je dan?
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:29:17 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_39583124
nou, is toch goed dan Ingrid
stormy waters...
sailin'
pi_39583539
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:29 schreef Belana het volgende:
nou, is toch goed dan Ingrid
Ik wil toch ff naar het inloopspreekuur van cb, voor de zekerheid. Allen weet ik niet wanneer het is. Ben aan het zoeken.
(We zijn naar een andere wijk verhuisd.)
pi_39583732
evenstar , waarom wil ze geen pap?
pi_39588964
Herkenbaar met die kindjes die van de melk afgaan of het niet meer willen. Sara wil amper melk sinds ze 6 maanden is, daarvoor kreeg ze gewoon niets anders en kwamen we met moeite aan de hoeveelheid die ze zou moeten hebben, ze vertikte het gewoon.
Tegenwoordig eet ze 's morgens een bordje pap van 120 CC, meer lukt niet. En 's avonds geven we haar smulpap (ik zei altijd dat ik dat nooooooooit zou doen, vind het eigenlijk verwennerij, maar het gaat er af en toe wel in), een flesje van 120 CC, en dat gaat soms op, soms half op, vaak gaat er geen slok uit.
Lastig want ik ben gewoon bang dat ze niet genoeg binnenkrijgt aan melk.
Ze eet wel brood met smeerkaas en soms ook wat yoghurt na het eten (maar wil ze vaak ook niet). En karnemelk vond ze eerst lekker en moet ze nu niets van weten.

Weet iemand hoe het zit met de vitaminen dan? In opvolgmelk zitten veel vitaminen die Sara dus niet binnenkrijgt zo, moet ik haar dan extra vit. bijgeven?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:06:57 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39589194
Als je minder als een halve liter opvolgmelk geeft (dus 500 cc) moet je vit D bij gaan geven. Al zijn volgens mij de meningen daar ook weer over verdeeld . Maar dat is wat het CB aanraadt.

Kun je haar niet ergens tussendoor een bakje kwark iod geven Fuente? Zodat ze toch iets meer zuivel binnenkrijgt?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_39589308
Als ze verder goed eet hoeft dat volgens mij niet. Je kunt wel kindervitaminetabletjes bijgeven als je dat een prettiger idee vindt maar de meeste zijn dacht ik voor kinderen vanaf 2 jaar, alleen iets in beertjesvorm niet. Iig bevat opvolgmelk veel ijzer (en maken ze er daar oa de reclame over) omdat in koemelk een bestanddeel zit dat ijzeropname remt, en om te voorkomen dat peuters daardoor bloedarmoede krijgen stoppen ze extra veel ijzer in de opvolgmelk.
Heb je al verschillende merken geprobeerd (smaken vast weer anders)?
Voor een eenjarige zijn 2-3 bekertjes melk voldoende volgens het voedingscentrum.
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:15:40 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39589523
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:46 schreef Spekkiemonster het volgende:
evenstar , waarom wil ze geen pap?
ze houdt haar mond gewoon stijf op elkaar, ook in een papfles wordt de pap weggegooid..
Bloemkool is ook erg moeilijk binnen te krijgen.
Alleen als ik dus ene likje op mijn vinger doe vinger voeden krijgt hier dus een andere betekenis
Smulpap mag arwen niet ivm de toevoegingen en haar allergie-en .
Meer melkflessen geven of meer inhoud in de flessen levert meer spugen op.
Ze is op een klein potje over de dag ( 2 maal een half dus) en 4 flessen wel tevreden , maar vraag me af of het wel voldoende is.
pi_39589638
Evenstar, voor zover ik weet (van een bericht van de kinderdietist op het rapley-forum) is bij ernstig allergische kinderen melk (kv) iig het eerste jaar voldoende, en wordt soms zelfs tot de 2e verjaardag alleen melk gegeven. Hoe dat voor Arwen is kun je natuurlijk beter bij een kinderdietist navragen evt (je hebt er vast wel een voor haar toch?).
pi_39589744
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef Leah het volgende:
Als je minder als een halve liter opvolgmelk geeft (dus 500 cc) moet je vit D bij gaan geven. Al zijn volgens mij de meningen daar ook weer over verdeeld . Maar dat is wat het CB aanraadt.

Kun je haar niet ergens tussendoor een bakje kwark iod geven Fuente? Zodat ze toch iets meer zuivel binnenkrijgt?
Het CB hier vindt het geen probleem, de huisarts ook niet, maar ik maak me er wel zorgen om Ze eet verder ontzettend goed, warm eten, brood, fruit, rijstewafels, echt alles, maar dan ook alles gaat erin, behalve zuivel.
Kwark heeft ze op vakantie wel eens gehad, de ene keer is ze heel enthousiast en de ander keer moet ze er niets van heben, net als met de smulpap en de yoghurt.
Soms eet ze dagenlang geen zuivel, en dan ineens weer wel. Alleen de pap 's morgens gaat sinds 2 weken redelijk goed, meestal op!
We hebben de yoghurt en melk op meerdere tijdstippen geprobeerd, tussendoor of bij de lunch bijvoorbeeld, maar het maakt helaas geen verschil.
Ook hebben we een tijdje geprobeerd om ipv de boterham 's middags dan nog pap of melk of yoghurt te doen, maar daar trapt ze niet in
Als ik op je link klik kom ik op een registreer pagina, maar ik ga wel even googlen op vitaminen

Poejmon, qua yoghurt nemen we altijd het huismerk. Danones vindt ze over het algemeen wel lekker, maar ook dat eet ze de ene keer goed en dan weer dagen niet.
De pap kan ik denk ik rekenen voor 1 beker melk (is 120 CC) en dan soms nog dagen dat ze dus yoghurt erbij eet, dat zijn dan 2 bekers op een dag, maar niet dagelijks.
Ze is wel bijna 1 natuurlijk, dat scheelt.
Ook gewone melk, uit een pak, moet ze niets van hebben.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:22:10 #149
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39589745
heb er een maar daar heb je niets aan krijg je een boekje : dit en dat mag ze hebben en de rest moet je zelf aanmodderen. kan wel met vragen bij iemand terrecht over reacties etc. maar t gaat me meer om de hoeveelheid.
Ze is net lekker spekkig en wil ik graag zo houden
pi_39589794
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:15 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ze houdt haar mond gewoon stijf op elkaar, ook in een papfles wordt de pap weggegooid..
Bloemkool is ook erg moeilijk binnen te krijgen.
Alleen als ik dus ene likje op mijn vinger doe vinger voeden krijgt hier dus een andere betekenis
Smulpap mag arwen niet ivm de toevoegingen en haar allergie-en .
Meer melkflessen geven of meer inhoud in de flessen levert meer spugen op.
Ze is op een klein potje over de dag ( 2 maal een half dus) en 4 flessen wel tevreden , maar vraag me af of het wel voldoende is.
Op zich,als ze goed tevreden is en goed groeit, is het voldoende.
Even denken wat Sara at toen ze 6 maanden, is niet helemaal te vergelijken misschien, die at meer bijvoeding. Ik geloof dat ze aan 3 flessen zat, die gingen niet op, waarvan 1 met rijstebloem. Ze at ;s morgens een fruithap (flink groot) en 's avonds groenten (ook redelijke hoeveelheid, qua grammen weet ik niet, ik maakte het zelf en dat at ze meestal allemaal op).
En ze kreeg toen een ligaatje tussendoor om op te sabbelen.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')