abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:13:08 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36843315
Koemelk allergie

Je hoort de laatste tijd meer en meer over koemelkallergie (KMA)
Bij onze dochter is de diagnose KMA gesteld.
Doordat je met een KMA o.a.
- op een geheel andere manier met bijvoeding begint
- vaak veel dingen niet mag geven etc.
- bepaalde testen etc. moet laten doen.

en vast nog veel meer.
Leek het mij wel handig en fijn om een KMA topic te openen zodat de mensen van wie hun kind(je) KMA ervaringen en idee-en kunnen uitwisselen.

Handige links:

www.babyallergie.nl
www.allergieplein.nl
http://members.lycos.nl/allergie/ ( kan schokkende foto's bevatten)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:00:12 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36854156
Hier gaat het spugen were totaal mis, de golfjes worden groter..
Heb het zkh gebeld en moeten echt zo snel mogelijk met de neocate starten.
Maar jah het cz weet niet echt wat spoed is
Vraag me wel af, ze heb de nutramigen een hele poos gehad en nu gaat het weer steeds slechter.
Hebben de nutramigen gebruikers ook die periodes gehad?
of zou er toch meer aande hand zijn?
Hoe zaten jullie op het flessenschema?
Hoe zat het met de groei ?
pi_36854195
Heb je CZ nog gebeld?? Evt. vragen of je alvast mag beginnen en later mag declareren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:03:57 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36854260
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:01 schreef Vicky het volgende:
Heb je CZ nog gebeld?? Evt. vragen of je alvast mag beginnen en later mag declareren.
heb het cz wel gebeld, het enige wat we kunnen doen is zelf de voeding voorschieten tot de boel geregeld is.
Wij hebben niet de centen om even 180 euro uit te kunnen geven nu aan de voeding.
Dat is het dubbele eraan. ik ga were naar me meisje toe en kijken of ze in badje wilt..
pi_36854287
lastig!! hoop dat cz snel met een goedkeuring komt!

dikke kus voor arwen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36854291
Wachten op verzekering is ruk.
Je hebt idd soms een terug val en Arwen moet over op neocate omdat ze nog reactie heeft op de nutramigen, dus die terugval is niet zo gek hoor!
Wij zaten op het "gewone" schema en het aankomn ging steeds beter.

Ik ga heel hard duimen dat die neocate er snel is!!!!
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:06:42 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_36854344
Vriendin van mij haar dochterje had dit ook en heeft om deze reden heel lang borstvoeding gegeven, waarbij ze zelf op dieet ging en dat heeft gewerkt als een tierelier, want uiteindelijk kunnen die kindjes er dan dus over heen groeien. Haar dochter is inmiddels 4 en heeft nergens meer last van
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 14:09:01 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36854411
Kan de huisarts of de kinderarts geen druk op de verzekering uitoefenen? 't Is toch idioot dat je zo lang moet wachten terwijl je kind dat spul gewoon móet hebben
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:32:03 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36855104
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Kan de huisarts of de kinderarts geen druk op de verzekering uitoefenen? 't Is toch idioot dat je zo lang moet wachten terwijl je kind dat spul gewoon móet hebben
helaas niet, de arts heeft al een beetje gesjoemeld door te zetten dat ze de provotest al gehad heeft, terwijl dit eigenlijk niet zo is.
Ben diezelfde vrijdag nog op hoge poten naar het antoor gegaan.. en gemopperd gesmeekt en alles, maar wetten zijn weten en regels zijn regels daar

@ belana, ik ga ook bij de 2e wel proberen om bv te geven. maar nu zou dat onverantwoord worden zowel voor haar als voor mij. omdat ze vermoeden dat ze naast de kma ook een passage stoornis heeft. met de nutramigen kun je dan nog reacties krijgen. Maar met de neocate moet zelfs dat niet meer kunnen. dan moet ze echt spuugvrij zijn.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:33:47 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36855142
en gewone schema hmm.

Arwen was afgelopen vrijdag 5540 gram, uitgaande dat ze iets minde rhard groeit zal ze nu op 5600 zitten ( de weegschaal hier gaaf iig 5600 aan. )
Ze krijgt 4 maal 150 cc en eenmaal 180 cc
Maar als ik kijk op de verpakking zou ze 5 maal 180 cc moeten
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:42:51 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_36855419
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:32 schreef _evenstar_ het volgende:

@ belana, ik ga ook bij de 2e wel proberen om bv te geven. maar nu zou dat onverantwoord worden zowel voor haar als voor mij. omdat ze vermoeden dat ze naast de kma ook een passage stoornis heeft. met de nutramigen kun je dan nog reacties krijgen. Maar met de neocate moet zelfs dat niet meer kunnen. dan moet ze echt spuugvrij zijn.
ja, ik begrijp inmiddels dat er bij arwen meer aan de hand is, maar in zijn algemeenheid kan het dus zeker aanbevolen worden bij kma om lang bv te geven en zelf op dieet te gaan
stormy waters...
sailin'
pi_36855454

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 11-04-2006 21:07:16 (niet doen) ]
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:23:02 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36873038
opzich interresant, maar denk dat voornamelijk bij babietjes je beter te voorzichtig kan zijn.
En mij lijkt dat als er zo;n duidelijke verbetering optreedt zoals bij de meeste dan lijkt het mij logisch dat er dan wel eits is.. alleen is het zo dat ze er overheen kunnen groeien en dat niet precies is vast te stellen wanneer dat gebeurt.. volgens mij gaat het in het artikel ook voornamelijk om oudere kindjes ?
pi_36874182
Zeker intressant, alleen heb ik nu het omgekeerde met Djulian. Diezou door provocatie geen KMA meer hebben, alleen heeft hij sinds die tijd dus diaree. Zijn darmen verteren bjna niks, opgeblazen buik en nog wat klacten meer. Dus van de week weer gestopt met de koemelk en ineens is zijn ontlasting weer normaal. En dan te bedenken dat we dus vanaf 16 augustus 2005 hem gewoon koemelk hebben gegeven. Dat schuld gevoel kan geen artikel of onderzoek weg halen.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:47:12 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36893667
Vrijdag krijgen we de neocate binnen waar oma's al niet goed voor zijn
Het was een heel gedoe met het cz en met tefaportanje op en neer gebel, volgende keer mag ik de verwijzbrief direct doorsturen naar tefaportanje
Het gaat nog steeds down maar hopenlijk gaat er nu snel verbetering in komen
pi_36893807
wat fijn Evenstar!!

Hoop dat Arwen snel niet meer spuugt!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 18:35:08 #18
13151 crew  Rewimo
pi_36894933
Hee, goed nieuws Hartstikke fijn!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 april 2006 @ 18:46:28 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36895259
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:35 schreef Rewimo het volgende:
Hee, goed nieuws Hartstikke fijn!
je weet waarom
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 18:51:09 #20
13151 crew  Rewimo
pi_36895399
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:46 schreef _evenstar_ het volgende:

je weet waarom
Is goed hoor meid, blij dat het opgelost is
pi_36897178
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Vrijdag krijgen we de neocate binnen waar oma's al niet goed voor zijn
Het was een heel gedoe met het cz en met tefaportanje op en neer gebel, volgende keer mag ik de verwijzbrief direct doorsturen naar tefaportanje
Het gaat nog steeds down maar hopenlijk gaat er nu snel verbetering in komen
Lekker dat het geregeld is!!!
En tefa-portanje regelen een boel voor je, bij hun zitten er tenminste mensen achter de pc's en telefoons
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:52:37 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39368070
Dikke schop !

Even een vraagje aan de moeders met kindjes die KEA/KMA hebben.
Wij zijn dus begonnen met de introductie.
We hebben een boekje gekregen wat we de eerste maand mogen introduceren.

Qua groenten: bloemkool, brocolli en wortel/peen
qua fruit: peer , perzik, nectarine, abriokoos

Dit alles ongemengd dus puur alleen het ene..
Wij gingen op potjes jacht en ik verbaasde me
Qua groenten is er alleen wortel en bloemkool wat los is, en qua fruit peer en banaan,
Vind het weinig wisselend en ik zal toch de groentes en fruitsoorten moeten proberen.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Of wellicht tips waar er wel meerdere smaken zijn te krijgen buiten kruidvat/da en jumbo.??
pi_39368270
Als je bloemkool en wortels geintroducert heb kan je bv een combi potje van bloemkool met een anderegroente gebruiken. Je weet dan iig dat de bloemkool wel kan. En zo kan je dat redelijk combineren. Alleen dat lukt niet altijd en dan ben je toch aan gewezen op het zelf maken.
Dus het is ff puzzelen
pi_39368337
Zelf pureren? Of a la rapley stukjes geven maar dat moet je net aanstaan.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:00:50 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39368470
Wellicht betere optie al werd mij geadviseerd om in het begin uit potjes te doen omdat je met zelf maken grotere hoeveelheden maakt en de kans groot is dat je zoveel weg moet gooien.

maar hoe maak je dan moes van de peer en nectarine en perzik?
kook je dat eerst?
Ik voel me een beetje spuit elf \

Rapley vind ik een mooie manier maar denk voor arwen niet geschikt ivm haar reflux.
pi_39368559
In de potjes moet e trouwens goed kijken wat er in zit, want vaak zit er rijst bij of zoiets. Schiet me ineens weer te binnn
Je kan het zelf maken pureren en dan in ijsblokjzakjes doen en dan kan je ontdooien wat je nodig heb.
pi_39371589
domme vraag misschien, maar waarom gebruik je verse produkten, je bent nu qua fruit in de goede periode veel vers fruit op de markt
en groenten heb je ook altijd wel te vinden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:42:43 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39372571
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 22:17 schreef Bar_en_Mar het volgende:
domme vraag misschien, maar waarom gebruik je verse produkten, je bent nu qua fruit in de goede periode veel vers fruit op de markt
en groenten heb je ook altijd wel te vinden
de dietiste adviseerde om eerst potjes te doen en dan pas vers, omdat je nog in de uittestfase zit.
Maar als ik het zo zie wellicht beter zelf maken.
Alleen probleem is weet ik niet hoelang je alles moet koken etc. ben meer van het beetgare en dat lijkt me niet handig
pi_39372667
Je kan groenten en fruit ook stomen. Das helemaal niet moeilijk. Pureren en dan in ijsblokjesvormpjes invriezen. Ik zou juist denken dat dit puurder is dan bijv. een potje. Daar hebben ze vaak toch nog van alles bijgevoegd?
Misschien even de dietiste bellen om het te vragen. Of potjes in een natuurvoedingswinkel zoeken?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:53:41 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39373013
Aan die dietiste hebben we niet veel. Meer van hier heb je een lijstje dat mag ze proberen en alels eerst 3 dagen zoek het je verder maar uit

zit ook wel eens op allergieplein.nl

maar daar is het meer opbieden welk kind het ergste allergisch is
pi_39373181
Als fruit uber vers is is het vaak ook al heel zacht, zo deed ik het in de zomermaanden nog wel eens
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:58:14 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39373220
Evenstar, je kunt gewoon fruit kopen (zacht fruit, als peer, perzik, mango) in blokjes snijden, even koken (heb ik bij mijn kinderen nooit gedaan, maar die hadden verder ook geen allergieen), en dan pureren. In ijsblokjesbakjes invriezen werkt het makkelijkst, als het bevroren is druk je het eruit, en vriest het dan in een diepvries zakje in.
Idem met groente, alleen dan wat langer koken . een kwartiertje is voor de meeste groenten voldoende.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:03:07 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39373412
Ok thanx allemaal
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:09:12 #34
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39373663
Ow, en beetgaar is ook prima hoor. Als je staafmixer het niet kan pureren is het een beetje té beetgaar .
Gooi er overigens altijd een beetje kookvocht bij, dat pureert wat makkelijker.
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:11:13 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39373742
Ik krijg een blender voor me verjaardag dus dat scheelt
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:12:30 #36
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39373788

Leef je uit dan . Ik vond het trouwens ook een stuk goedkoper, zelf maken ipv potjes.
pi_39374899
Even een tip voor perzik nectarine en abrikoos.

Proef het zelf even nadat je het gemalen hebt.
Ze kunnen soms erg smakeloos of bitter/zuur zijn.
Dan zorgen ze voor extra maagzuur, en dat wil je met een kindje
met reflux nou net voorkomen lijkt me.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:01:49 #38
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_39375648
Evenstar, ik heb nog wel een documentje over hoe lang je bepaalde groenten en fruit kunt klaarmaken. Het is een algemene handleiding, maar aangezien je pecies weet waar je met Arwen mee kunt beginnen is het misschien handig voor je. Als je interesse hebt, moet je me naar even een mailtje sturen (zie profiel)
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_39381284
Evenstar, bij sommige DA drogisten heb je ook Olvarit Biopotjes. Dan heb je net iets meer variatie.

Genuivere, kan je dat bestandje naar me mailen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:52:22 #40
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_39381548
Hoi evenstar,

Hier ook een allergisch meisje. Heb daardoor 14 maanden het strenge dieet moeten volgen omdat ze voor veel meer allergisch was dan alleen koemelkeiwit.

Ook wij hadden niet veel aan de dieetiste en ook het cb was er niet voor ons.
Daardoor moesten we veel zelf doen.
Zij vertelde dat vers of potje niet uitmaakte als je maar las wat er op stond en het rustig opbouwde met 1 product.

Wij wilde graag vers ten eerste omdat ik dan zeker wist wat ze at en als ze last kreeg waarvan het was. En omdat ik vers beter vind omdat ze op die manier de "echte" smaken leren kennen en dat dan ook goed kunnen ontwikkelen en ze straks niet zo een moeite heeft met overstappen van potje naar vers.

Ik maakte het vruit en vroor het net als de groente in alle soorten appart zo kon ik per dag een hapje samen stellen van verschillende soorten fruit.

Maar het blijft moeilijk als je kind allergisch is. Iedere keer weer verdedigen waarom je kind dit niet mag en dat neit. Waarom je zelf niet lekker een stuk taart mee eet een klein stukje kan toch geen kwaad. Hoe groter ze worden hoe moeilijker ik het vond.

Nu is ze ruim 2 en over al haar allergieen heen. Ze lust niet veel melkproducten en ik beperk het heel erg. Ze mag 2x een half melk product dus een half klein glaasje chocolademelk en een toetje.
En dat gaat heel erg goed. En ja hoor soms eet ze meer. Maar dat probeer ik heel erg te beperken.

Groetjes joyce
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:13:46 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_39387528
Ik had het vroeger ook en kan er nu gewoon weer tegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:29:30 #42
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39388049
Ik had het vroeger niet en nu wel

Lijkt me erg lastig met kleine kinderen. Ik vind het namelijk bij mezelf al vervelend.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:55:29 #43
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_39433777
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:37 schreef Vicky het volgende:
Evenstar, bij sommige DA drogisten heb je ook Olvarit Biopotjes. Dan heb je net iets meer variatie.

Genuivere, kan je dat bestandje naar me mailen?
Ik had het even gemist, maar mailtje is onderweg naar je adres in je profiel. Succes met de fruithapjes....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  zondag 2 juli 2006 @ 12:13:10 #44
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_39445620
Hmm even een vraagje,

Arwen heeft nu voor de tweede keer wortel gehad, gisteren heeft ze gespuugd ( nu nog niet) en ze dit bij de plekjes waar wortel is opgekomen onder de bultjes.
Ook moest ze huilen met het eten de 2e keer terwijl ze het wel echt lekekr vind.

Dit alles bij elkaar moet ik dat zien als een reactie of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkManta op 02-07-2006 12:13:31 (Evenstar is dus) ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 2 juli 2006 @ 13:03:58 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_39446841
Het kan ook een uitslag zijn van de kleur? Ik zou bijna vragen of ze het bij macaronisaus ook heeft, maar dat zal ze nog wel niet eten

Ik kreeg tenminste altijd gigantische rode vlekken enzo waar die saus kwam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 2 juli 2006 @ 13:08:13 #46
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_39446943
Thijs kreeg bij bepaalde groenten ook plekken rondom zijn mondje en dat kwam eigenlijk door de sappen die hij kwijlde zeg maar.
misschien bij Arwen ook het geval...

Spugen doen kleintjes wel vaker, ik zou het gewoon nog een keer proberen en gaat ze nu weer spugen misschien toch een andere groenten proberen en later nog een keertje terug wortel en kijken wat er dan gebeurd.
s6 ermee
  zondag 2 juli 2006 @ 13:31:24 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39447516
Ze heeft ook bultjes op haar amen benen en rugje en daar komt geen wortel, en ze spuugde daarnet weer wat ..
  zondag 2 juli 2006 @ 13:40:03 #48
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_39447706
is ze veel buiten geweest Evenstar? anders zou het ook nog door de zon komen.

En als je het echt niet vertrouwd gewoon wat anders proberen
  zondag 2 juli 2006 @ 13:53:27 #49
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_39447955
Ik houdt haar met dit weer binnen, en anders in de avond mee boodschappen, ik probeer gewoon vanavond nog een paar hapjes en weer hetzelfde huilen/spugen dan kap ik met de wortel.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_39448634
Wortel is meestal vooral rauw allergeen maar ik neem aan dat jullie het wel gekookt geven. Als je het niet vertrouwt gewoon een poosje mee wachten weer idd (altijd drie dagen proberen eerst zeggen ze, he).
pi_39451183
Hoe zit het met sla en komkommer? Mag n kindje van 8 maanden dat?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39453497
Ik volg het volgende voedingsintroductieschema: http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

Wel fijn om te volgen vind ik, houdt ook wel wat rekening met allergene producten, maar is eigenlijk bedoeld voor over het algemeen gezonde kindjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door Randa_v op 02-07-2006 18:32:16 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:06:57 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40524824
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:27 schreef poemojn het volgende:
Wortel is meestal vooral rauw allergeen maar ik neem aan dat jullie het wel gekookt geven. Als je het niet vertrouwt gewoon een poosje mee wachten weer idd (altijd drie dagen proberen eerst zeggen ze, he).
waortel rauw is minder allergeen als gekookt! een uitzondering op de regel
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:08:43 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40524902
Trouwens wat anders, hebben anderen ook zo;n slechte ervaring met dietistes?
Ik had een afspraak vergeten, puur doordat ik 2 afspraken verwisseld had qua datum in de agenda
Ik bel dus op en krijg te horen dat de volgende keer pas 4 september kan.. ik vind het een beetje abnormaal lang hoor!
Zou ik bij de kinderarts niet om een dietiste in het zkh kunnen vragen?
pi_40524923
vreemd, ik mag ze rauw niet maar gekookt wel
pi_40525019
Dietistes zijn een ramp, hier in het dorp nemen ze geen mensen meer aan en moeten we maar naar een andere plaasts, das fijn, als je dus auto kan rijden en er naar toe kan komen
Met Djulian ga ik dus al een tijd niet meer en ik vind zelf wel uit wat hij mag en niet mag. Bij de dietiste is het trouwens oh reageert hij daarop? nou dan zou ik maar stoppen met dat te geven. Ja duh zo slim ben ik zelf ook wel!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:13:31 #57
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525109
overal zo;n ellende dus..

Hier zijn we tot nu toe allen met peer en spersiebonen dat echt goed gaat.
Appel krijgt ze een reflux reactie van dus die krijgt ze heeeel af en toe.
pi_40525162
Ja maar dat zegt sowieso ook het meeste toch? Doordat testen niet helemaal zuiver zijn (als je bijv een sterke grassenhooikoorts hebt kan pinda meereageren in de test, waardoor het lijkt alsof je voor pinda's allergisch bent terwijl je daar in de praktijk helemaal niet op reageert). Daarom beginnen steeds meer ziekenhuizen toch met dubbelblinde tests voor kinderen? (Die heb ik bij het UMCG voor pinda gehad, daarom weet ik die ook zeker.)
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:15:44 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525189
wat is een dubbelblinde test?
pi_40525267
dat is sie test die deze week veel in het nieuws geweest is.
Dat ze de kindjes eten/drinken gaven en niet wetende wat er in zit en kijken of het kindje reageert of niet, toch Poemojn?
pi_40525412
Ik moest twee dagen komen, kreeg op beide dagen koekjes met pindasmaak te eten. De ene dag zat er echt pinda in, de andere dag niet. Vervolgens werd genoteerd hoe ik erop reageerde (moest nog een tijdje blijven) en kreeg ik een longfunctietest ed (ik weet alleen niet zeker meer of dat ivm de pinda was of gewoon toevallig op dat moment ivm longfunctie-onderzoek). Degene die dat onderzoek deed wist ook niet wanneer er wel/niet pinda in de koekjes zat. En achteraf dan de uitslag (twee keer geen reactie gehad, 1x zat er wel pinda in). Ivm kans op anafylactische shock moest ik wel een tijd in de wachtkamer blijven overigens maar daar lagen heel veel tijdschriften.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:24:08 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525422
Enige test die ik ken is een bloedtest en heb eens gezien bij een of andere zkh programma
dat ze bij een meisje wat allergie-en had, ze eerst wat eiwit op de armen smeerden, daarna een koekje gaven etc.. en op het laatst puur ei
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:26:10 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525490
Vraag me trouwens wel af over zo;n anafylactische shock, hoe herken je dat enz. bedoel wat als bijv. arwen dat krijgt? gaan we niet van uit maar ben je dan niet al snel te laat met reageren?
pi_40525565
daarover staat heel veel op http://www.anafylaxis.net/ maar 't loopt vrijwel nooit verkeerd af gelukkig.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:29:52 #65
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40525598
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:13 schreef _evenstar_ het volgende:
overal zo;n ellende dus..
Je bent toch gewoon zelf die afspraak vergeten? Als ze voor de rest vol zitten is het gewoon je eigen schuld lijkt mij zo.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:32:03 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525666
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:29 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Je bent toch gewoon zelf die afspraak vergeten? Als ze voor de rest vol zitten is het gewoon je eigen schuld lijkt mij zo.
ja het is mijn eigen schuld, ga ik niet ontkennen. Maar dan nog vind ik het vreemd dat overal in de buurt pas een maand er tussen zit.. een weekje kan in inkomen. maar een maand ?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:32:30 #67
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525683
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:28 schreef poemojn het volgende:
daarover staat heel veel op http://www.anafylaxis.net/ maar 't loopt vrijwel nooit verkeerd af gelukkig.
even neuzen gaat.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:33:48 #68
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40525721
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:32 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ja het is mijn eigen schuld, ga ik niet ontkennen. Maar dan nog vind ik het vreemd dat overal in de buurt pas een maand er tussen zit.. een weekje kan in inkomen. maar een maand ?
Nou een afspraak bij de tandarts vertzetten is bij ons ook niet even volgende week maar meteen een week of drie later. Ik vind het niet zo gek, ze zullen het wel druk hebben.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 23:36:45 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40525804
Nou ja misschien heb je wel gelijk maakt niet weg dat ik het simpelweg belachelijk vind.
heb ook al zoveel problemen gehad met de eerste afspraak die wouden ( wilden? ) ze pas 23 juli doen.
Terwijl het juist lijkt me belangrijk is goede begeleiding te hebben. en niet zulke begeleiding.
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:03:33 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40526596
Ja nou weet je soms gebeuren zulke dingen wel eens zonder dat mensen je willen kwellen of weet ik veel wat. Vol is vol heet dat. Ik snap dat je goede begeleiding wilt maar een gemiste afspraak zal toch echt gewoon pas opnieuw kunnen worden ingepland op een moment dat daar ruimte voor is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luchtbel op 06-08-2006 00:08:59 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:14:52 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40584066
Vanmiddag de dietiste telefonishc gesproken en ook zij vond dat het te kang duurde en kan aanstaande maandag terecht .

Nu moeten we rijst proberen, maar kun je dat ook pureren zo zonder iets erbij? en kan je dat als je een grotere hoeveelheid maakt invriezen dan?

En nog een vraagje iemand bekend met zetmeel tekort bij babietjes, en wat dan te doen? ik kon niet wijzer worden via goole
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 20:27:18 #72
13151 crew  Rewimo
pi_40584646
Kun je geen rijstebloem proberen? Of rijstemeel? (Daar schijnt verschil in te zitten)
pi_40584890
als je rijst wat soppig houd kun je dat toch prima pureren

of het gewoon soppig geven
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:51:17 #74
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40585741
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:32 schreef Bar_en_Mar het volgende:
als je rijst wat soppig houd kun je dat toch prima pureren

of het gewoon soppig geven
Inderdaad, rijst doorkoken tot een soort papje. Of Basmatirijst, dat is van nature al heel nattig.
pi_40587207
of gebroken rijst kopen
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:30:59 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40590059
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:27 schreef Rewimo het volgende:
Kun je geen rijstebloem proberen? Of rijstemeel? (Daar schijnt verschil in te zitten)
rijstebloem weigert madam een lepeltje door de fles en de fles wordt weggesmeten

Basmati rijst ken ik niet, gebruik zelf altijd pandan rijst.
Maar gewoon dus goed doorkoken
pi_40591164
kun je de rijst niet doorkoken in haar melk?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 01:36:31 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40596000
de voeding mag niet boven bepaalde temperatuur komen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 augustus 2006 @ 07:51:39 #79
13151 crew  Rewimo
pi_40598787
En als je de rijst nou eens in een blender mikt met een beetje water, kookvocht of melk?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 08:11:56 #80
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_40598941
Wij hebben de rijst gewoon gekookt en dat kaal op haar bord gelegt. Dan kon ze het lekker zelf op pakken en er mee priegelen. En zo ook wat er van proeven en eten.

pureren kan wel maar word heel erg plakkerig en bijna niet weg te krijgen vond ik.

succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')