abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:13:08 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36843315
Koemelk allergie

Je hoort de laatste tijd meer en meer over koemelkallergie (KMA)
Bij onze dochter is de diagnose KMA gesteld.
Doordat je met een KMA o.a.
- op een geheel andere manier met bijvoeding begint
- vaak veel dingen niet mag geven etc.
- bepaalde testen etc. moet laten doen.

en vast nog veel meer.
Leek het mij wel handig en fijn om een KMA topic te openen zodat de mensen van wie hun kind(je) KMA ervaringen en idee-en kunnen uitwisselen.

Handige links:

www.babyallergie.nl
www.allergieplein.nl
http://members.lycos.nl/allergie/ ( kan schokkende foto's bevatten)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:00:12 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36854156
Hier gaat het spugen were totaal mis, de golfjes worden groter..
Heb het zkh gebeld en moeten echt zo snel mogelijk met de neocate starten.
Maar jah het cz weet niet echt wat spoed is
Vraag me wel af, ze heb de nutramigen een hele poos gehad en nu gaat het weer steeds slechter.
Hebben de nutramigen gebruikers ook die periodes gehad?
of zou er toch meer aande hand zijn?
Hoe zaten jullie op het flessenschema?
Hoe zat het met de groei ?
pi_36854195
Heb je CZ nog gebeld?? Evt. vragen of je alvast mag beginnen en later mag declareren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:03:57 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36854260
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:01 schreef Vicky het volgende:
Heb je CZ nog gebeld?? Evt. vragen of je alvast mag beginnen en later mag declareren.
heb het cz wel gebeld, het enige wat we kunnen doen is zelf de voeding voorschieten tot de boel geregeld is.
Wij hebben niet de centen om even 180 euro uit te kunnen geven nu aan de voeding.
Dat is het dubbele eraan. ik ga were naar me meisje toe en kijken of ze in badje wilt..
pi_36854287
lastig!! hoop dat cz snel met een goedkeuring komt!

dikke kus voor arwen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36854291
Wachten op verzekering is ruk.
Je hebt idd soms een terug val en Arwen moet over op neocate omdat ze nog reactie heeft op de nutramigen, dus die terugval is niet zo gek hoor!
Wij zaten op het "gewone" schema en het aankomn ging steeds beter.

Ik ga heel hard duimen dat die neocate er snel is!!!!
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:06:42 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_36854344
Vriendin van mij haar dochterje had dit ook en heeft om deze reden heel lang borstvoeding gegeven, waarbij ze zelf op dieet ging en dat heeft gewerkt als een tierelier, want uiteindelijk kunnen die kindjes er dan dus over heen groeien. Haar dochter is inmiddels 4 en heeft nergens meer last van
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 14:09:01 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36854411
Kan de huisarts of de kinderarts geen druk op de verzekering uitoefenen? 't Is toch idioot dat je zo lang moet wachten terwijl je kind dat spul gewoon móet hebben
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:32:03 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36855104
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef Rewimo het volgende:
Kan de huisarts of de kinderarts geen druk op de verzekering uitoefenen? 't Is toch idioot dat je zo lang moet wachten terwijl je kind dat spul gewoon móet hebben
helaas niet, de arts heeft al een beetje gesjoemeld door te zetten dat ze de provotest al gehad heeft, terwijl dit eigenlijk niet zo is.
Ben diezelfde vrijdag nog op hoge poten naar het antoor gegaan.. en gemopperd gesmeekt en alles, maar wetten zijn weten en regels zijn regels daar

@ belana, ik ga ook bij de 2e wel proberen om bv te geven. maar nu zou dat onverantwoord worden zowel voor haar als voor mij. omdat ze vermoeden dat ze naast de kma ook een passage stoornis heeft. met de nutramigen kun je dan nog reacties krijgen. Maar met de neocate moet zelfs dat niet meer kunnen. dan moet ze echt spuugvrij zijn.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:33:47 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36855142
en gewone schema hmm.

Arwen was afgelopen vrijdag 5540 gram, uitgaande dat ze iets minde rhard groeit zal ze nu op 5600 zitten ( de weegschaal hier gaaf iig 5600 aan. )
Ze krijgt 4 maal 150 cc en eenmaal 180 cc
Maar als ik kijk op de verpakking zou ze 5 maal 180 cc moeten
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:42:51 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_36855419
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:32 schreef _evenstar_ het volgende:

@ belana, ik ga ook bij de 2e wel proberen om bv te geven. maar nu zou dat onverantwoord worden zowel voor haar als voor mij. omdat ze vermoeden dat ze naast de kma ook een passage stoornis heeft. met de nutramigen kun je dan nog reacties krijgen. Maar met de neocate moet zelfs dat niet meer kunnen. dan moet ze echt spuugvrij zijn.
ja, ik begrijp inmiddels dat er bij arwen meer aan de hand is, maar in zijn algemeenheid kan het dus zeker aanbevolen worden bij kma om lang bv te geven en zelf op dieet te gaan
stormy waters...
sailin'
pi_36855454

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 11-04-2006 21:07:16 (niet doen) ]
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:23:02 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36873038
opzich interresant, maar denk dat voornamelijk bij babietjes je beter te voorzichtig kan zijn.
En mij lijkt dat als er zo;n duidelijke verbetering optreedt zoals bij de meeste dan lijkt het mij logisch dat er dan wel eits is.. alleen is het zo dat ze er overheen kunnen groeien en dat niet precies is vast te stellen wanneer dat gebeurt.. volgens mij gaat het in het artikel ook voornamelijk om oudere kindjes ?
pi_36874182
Zeker intressant, alleen heb ik nu het omgekeerde met Djulian. Diezou door provocatie geen KMA meer hebben, alleen heeft hij sinds die tijd dus diaree. Zijn darmen verteren bjna niks, opgeblazen buik en nog wat klacten meer. Dus van de week weer gestopt met de koemelk en ineens is zijn ontlasting weer normaal. En dan te bedenken dat we dus vanaf 16 augustus 2005 hem gewoon koemelk hebben gegeven. Dat schuld gevoel kan geen artikel of onderzoek weg halen.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:47:12 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36893667
Vrijdag krijgen we de neocate binnen waar oma's al niet goed voor zijn
Het was een heel gedoe met het cz en met tefaportanje op en neer gebel, volgende keer mag ik de verwijzbrief direct doorsturen naar tefaportanje
Het gaat nog steeds down maar hopenlijk gaat er nu snel verbetering in komen
pi_36893807
wat fijn Evenstar!!

Hoop dat Arwen snel niet meer spuugt!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 18:35:08 #18
13151 crew  Rewimo
pi_36894933
Hee, goed nieuws Hartstikke fijn!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 april 2006 @ 18:46:28 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36895259
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:35 schreef Rewimo het volgende:
Hee, goed nieuws Hartstikke fijn!
je weet waarom
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 april 2006 @ 18:51:09 #20
13151 crew  Rewimo
pi_36895399
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:46 schreef _evenstar_ het volgende:

je weet waarom
Is goed hoor meid, blij dat het opgelost is
pi_36897178
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Vrijdag krijgen we de neocate binnen waar oma's al niet goed voor zijn
Het was een heel gedoe met het cz en met tefaportanje op en neer gebel, volgende keer mag ik de verwijzbrief direct doorsturen naar tefaportanje
Het gaat nog steeds down maar hopenlijk gaat er nu snel verbetering in komen
Lekker dat het geregeld is!!!
En tefa-portanje regelen een boel voor je, bij hun zitten er tenminste mensen achter de pc's en telefoons
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:52:37 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39368070
Dikke schop !

Even een vraagje aan de moeders met kindjes die KEA/KMA hebben.
Wij zijn dus begonnen met de introductie.
We hebben een boekje gekregen wat we de eerste maand mogen introduceren.

Qua groenten: bloemkool, brocolli en wortel/peen
qua fruit: peer , perzik, nectarine, abriokoos

Dit alles ongemengd dus puur alleen het ene..
Wij gingen op potjes jacht en ik verbaasde me
Qua groenten is er alleen wortel en bloemkool wat los is, en qua fruit peer en banaan,
Vind het weinig wisselend en ik zal toch de groentes en fruitsoorten moeten proberen.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Of wellicht tips waar er wel meerdere smaken zijn te krijgen buiten kruidvat/da en jumbo.??
pi_39368270
Als je bloemkool en wortels geintroducert heb kan je bv een combi potje van bloemkool met een anderegroente gebruiken. Je weet dan iig dat de bloemkool wel kan. En zo kan je dat redelijk combineren. Alleen dat lukt niet altijd en dan ben je toch aan gewezen op het zelf maken.
Dus het is ff puzzelen
pi_39368337
Zelf pureren? Of a la rapley stukjes geven maar dat moet je net aanstaan.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:00:50 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39368470
Wellicht betere optie al werd mij geadviseerd om in het begin uit potjes te doen omdat je met zelf maken grotere hoeveelheden maakt en de kans groot is dat je zoveel weg moet gooien.

maar hoe maak je dan moes van de peer en nectarine en perzik?
kook je dat eerst?
Ik voel me een beetje spuit elf \

Rapley vind ik een mooie manier maar denk voor arwen niet geschikt ivm haar reflux.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')