Held!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:17 schreef B_BOY het volgende:
pizza hawai op en bier drinken we natuurlijk.
Perenijsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:11 schreef tonks het volgende:
Ik ga zo perenijsjes kopen!!!!!
Hoi tonks, ik dacht dat jij een kerel was?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:26 schreef tonks het volgende:
Lekker turkse pizza!
Kunnen mannen geen turkse pizza eten dan? (tonks ìs toch een man?!?)quote:
hoe was de sushi?quote:
we hebben een gemarineerd karbonaadje gegeten, speklapje, worsje, en wat champignos, en een stokbroodjequote:
Ach ja die peren moesten opquote:Op zaterdag 1 juli 2006 13:00 schreef Wereldman het volgende:
Erg leuke combi Martijn...
In de aanbieding zeker?quote:
Dat dus.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:56 schreef Bluezz het volgende:
Morgen bbq-en met zijn tweetjes.
Met wat lekkere vissige dingetjes die we uit gaan proberen
Garnalen met dille en limoen en knoflook, en kabeljauw met witte wijn en een uitje/tomaatje in pakketjes.
Rundvlees- en kipsaté, gemarineerd en een tomaten-ciabatta salade erbij
Ware het niet dat we de kabeljauw iets anders gemarineerd hebben: knoflook, olie, uitje en Thaise currysaus in een folie-pakketje.quote:
Ik vrees het ook jaquote:
Filipino'squote:Op zondag 2 juli 2006 20:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik vrees het ook ja![]()
Net zoals witte euhmm.. hè...die kleine ronde koekjes met een gaatje erin van Verkade, in de witte chocolade variant![]()
We hebben van 18.00 tot nu heeeerlijk buiten in kleine beetjes zitten genieten van onze vispakketjes en het vleesch.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:59 schreef golfer het volgende:
Ware het niet dat we de kabeljauw iets anders gemarineerd hebben: knoflook, olie, uitje en Thaise currysaus in een folie-pakketje.![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 19:04 schreef shiNinG_staR het volgende:
Net het alleroverheerlijkste gegeten bij dit weer: een maaltijdsalade, maar dan zelfgemaakt.
Ik vind het altijd jammer bij pepersteaks dat je echt alleen een bom peper in je mond proeft, en niet meer het vlees. Nu zal het vlees niet van topkwaliteit zijn en is het dan handig om de smaak weg te moffelen door het een pepersteak te maken, maar toch. ;-)quote:Op maandag 3 juli 2006 23:34 schreef Shirley het volgende:
Vandaag een pepersteak met pepersaus, gebakken aardappeltjes met bieslook en lekker frisse ijsbergsla
Wat voor kip?quote:
Thaise soep met o.a. kip inderdaad, kokosmelk, champignons, bambooshoots en nog veel meer lekkere ingrediënten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat voor kip?
Ik voel me niet lekker, dus maar 1 ei en wat havermout
De Teriaki van Iglo is nóg beter dan die van Knorr.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:47 schreef Nilasha het volgende:
Wij aten Teri Yaki.. normaal maken we dat altijd met zo'n Knorrpak, maar we hadden nu die van C1000. Niet aan te raden!! Komt niet eens in de buurt met de smaak.![]()
Lekker, in de winter..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Aardappels, wittekool en een kipfillet van de grillpan
In de zomer ook goed weg te krijgen hoor lekker in de zon op het terrasquote:
Koolsalade en gebakken aardappels lijken me dan smakelijker.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
In de zomer ook goed weg te krijgen hoor lekker in de zon op het terras![]()
Oequote:Op woensdag 5 juli 2006 15:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een mediterraan vispannetje met Italiaanse roerbakgroentes, tomatenblokjes met knoflook en visfilet.
Dat was matigjes, vonden we allebei.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een mediterraan vispannetje met Italiaanse roerbakgroentes, tomatenblokjes met knoflook en visfilet.
Met een glaasje goedkope petit chablis erbij zeker?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:55 schreef golfer het volgende:
Net uit pure vraatzucht nog even wat surimi-meuk naar binnen geschoven.![]()
Nee, glaasje whisky.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:57 schreef bofneger het volgende:
Met een glaasje goedkope petit chablis erbij zeker?
I hope so.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:46 schreef tonks het volgende:
Lekker bluezz!
(uit het soeptopic)quote:Op maandag 20 maart 2006 15:46 schreef Vanyel het volgende:
Oeh ik heb vrijdag/zaterdag hele lekkere Thaise kippensoep met kokos (tom kha kai) gemaakt.
Vrijdag een kip gekookt met meiraap (bij vergeten groente gevonden hoe het heette), knoflook, een ui en een gepekelde citroen. Na een paar uur het vlees van de botjes geplukt en dat na het zeven van het vocht weer erbij gegooid.
Zaterdag met die bouillon als basis soep gemaakt, zo:
blik kokosmelk
ong. 750 ml. bouillon
4 à 5 blaadjes djeruk purut (limoenblad)
1 à 2 stengels citroengras
2 theelepels laos
1 à 2 groene pepertjes
ruim 4 eetlepels vissaus
sap van 1 à 2 limoenen
Oesterzwammen (of champignons)
2 bossen lenteui
Ik heb zelf van alles het meeste erin gedaan, maar met de mindere variant smaakt het ook.
Citroengras in beide richtingen halveren (als je grote hebt) en kneuzen
Pepertjes in ringen of stukjes snijden
Limoenen uitpersen
Oesterzwammen scheuren
Lenteui in ringen snijden
Kokosmelk met bouillon aan de kook brengen. Djeruk purut, citroengras, laos, pepertjes, vissaus en limoensap toevoegen. Tijd laten pruttelen. Liefst minstens een half uur, langer is altijd goed natuurlijk.
Minuut of vijf voor het opdienen zwammen en lenteui toevoegen en jippie, lekkere soep.
Serveren met (jasmijn) rijst. Beetje soep bij de rijst gieten of rijst op je lepel aanvullen met soep geeft het lekkerste resultaat.
Eigenlijk hoort er ook nog verse koriander bij (helemaal aan het eind erbij doen), maar dat vind ik zonde van de soep dus laat ik altijd fijn achterwege.
Was een lekker soepje hoor.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:03 schreef Bluezz het volgende:
Morgen eten we wat ik hierboven postte, de plannen zijn gewijzigd
Vandaag eten we dit :
[..]
(uit het soeptopic)
Zelf gemaakt? En zo ja, recept pleasequote:Op zondag 9 juli 2006 21:25 schreef Krln het volgende:
net half uur klaar met avond eten, ontzettend lekkere orientaals gekruide spareribs, schandalig smerig maar o zo lekker , en perfect voor na een weekend vol drank!
Je avatarquote:
niet moeilijk, gewoon spareribs marineren (mag gerust een hele nacht ) in mengsel van sojasaus, knoflook, gember, honing, citroen en zwarte peper, dan lekker laten braden in de oven (ong 40min) en steeds weer bedruipen met meer marinade... lekker kleefboel ! heerlijk!!quote:
ik vind het niet moeilijk om lontong te makenquote:Op zondag 9 juli 2006 22:09 schreef Isabeau het volgende:
Klinkt lekker, MissyMirjaM! Iemand moet me toch eens uitleggen hoe je lekkere lontong maakt.
Zelf heb ik keftedinges gehaktballetjes gemaakt en tzatziki met salade en aardappeltjes. Ik had geen zin in rijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |