Tot nu toe zijn ze nog niet opgestapt...quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:02 schreef DionysuZ het volgende:
blijven d66 ministers nu wel zitten?
Dat zal zeker een rol spelen, maar ik zie niet welk belang de VVD daarbij zou hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De LPF hoopt nog ff met de economische wind in de rug zichzelf te kunnen redden van de ondergang...
Het zou een unicum zijn als ze niet zouden opstappen. Wellicht kan het staatsrechterlijk wel, maar politiek slaat het natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:02 schreef DionysuZ het volgende:
Het zou kunnen dat Lousewies en haar kornuiten uit de partij stappen en een nieuwe fractie startenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het zou een unicum zijn als ze niet zouden opstappen. Wellicht kan het staatsrechterlijk wel, maar politiek slaat het natuurlijk nergens op.
Er is een kans dat het daar op uitdraait, maar eigenlijk kan het niet en het betekent bovendien een breuk met een ongeschreven regel die sinds de Nacht van Schmelzer bestaat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:10 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat de uiteindelijke conclusie een minderheidskabinet zal zijn en dat zal nog prima werken ook voor de komende tien maanden.
Als hij de verkiezingen wint wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:11 schreef digispeed het volgende:
geweldig, dit kabinet gaat gewoon door zonder d66 als coalitiepartner, dan maar demissionair.
en zeg nou zelf niemand zit toch te wachten op wouter bos aan het roer.![]()
mijn stem krijgt hij niet in ieder geval.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als hij de verkiezingen wint wel.
ik denk dat een groot deel van Nederland anders denkt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:11 schreef digispeed het volgende:
geweldig, dit kabinet gaat gewoon door zonder d66 als coalitiepartner, dan maar demissionair.
Waarom demissionair?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:11 schreef digispeed het volgende:
Dat is jouw opvatting, maar dat hoeft niet per definitie die van de meerderheid te zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef digispeed het volgende:
[..]
mijn stem krijgt hij niet in ieder geval.
van mij mogen cda en vvd nog wel 4 jaar door
Misschien omdat zoveel mensen niet in die afbraakretoriek trappen? :S :S :Squote:Op donderdag 29 juni 2006 19:13 schreef DionysuZ het volgende:
ik snap sowieso niet waarom zoveel mensen voor dit afbraakkabinet zijn :S
Dat mag je dan ook best even uitleggen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:11 schreef Plato1980 het volgende:
maar eigenlijk kan het niet
Je kunt net zo goed zeggen dat een deel van de bevolking wel in de bezuinigingsretoriek trapt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:14 schreef knnth het volgende:
[..]
Misschien omdat zoveel mensen niet in die afbraakretoriek trappen? :S :S :S
Waarom verkrampt vasthouden aan regels, die niet eens bestaan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er is een kans dat het daar op uitdraait, maar eigenlijk kan het niet en het betekent bovendien een breuk met een ongeschreven regel die sinds de Nacht van Schmelzer bestaat.
uiteraard ieder zijn opvatting. begrijp me niet verkeerd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting, maar dat hoeft niet per definitie die van de meerderheid te zijn.
Sinds de Nacht van Schmelzer bestaat er een soort van "agreement" dat er op basis van één verkiezingsuitslag niet twee kabinetten geformeerd kunnen worden. Een minderheidskabinet zonder D66 zou dan ook alleen in demissionaire status kunnen bestaan tot aan de verkiezingen en de formatie van een nieuw kabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat mag je dan ook best even uitleggen.
hoezo afbraak, ik denk dat dait kabinet stappen heeft durven nemen die onder leiding van dhr bos nooit gebeurd waren. laat dit kabinet maar hun periode vol maken en laten zien dat hun gedachte goed helemaal zo slecht nog niet was.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:14 schreef knnth het volgende:
[..]
Misschien omdat zoveel mensen niet in die afbraakretoriek trappen? :S :S :S
Zowel VVD als CDA heeft aangegeven dat ze het erg vreemd zouden vinden als die twee zouden blijven zitten.. Ik denk dat die dus sowieso opstappen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:02 schreef DionysuZ het volgende:
Volgens de laatste reeks peilingen zit er een gestaag stijgende lijn in voor zowel CDA als VVD, terwijl de PvdA inlevert. Onder de - misschien twijfelachtige - aanname dat dat zich bij een minderheidskabinet voortzet, is daar je VVD-belang. En het belang van de PvdA om nu verkiezingen te willen overigens ook.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:08 schreef Plato1980 het volgende:
quote:
De LPF hoopt nog ff met de economische wind in de rug zichzelf te kunnen redden van de ondergang...
Dat zal zeker een rol spelen, maar ik zie niet welk belang de VVD daarbij zou hebben.
Inderdaadquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je kunt net zo goed zeggen dat een deel van de bevolking wel in de bezuinigingsretoriek trapt.
Waarom niet een paar maanden eerder naar de kiezer in plaats van je over te geven aan de LPF dan wel de SGP?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:15 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom verkrampt vasthouden aan regels, die niet eens bestaan?
Bezuinigingsretoriek!quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
Je kunt net zo goed zeggen dat een deel van de bevolking wel in de bezuinigingsretoriek trapt.
Ja, maar er wordt net zo goed geroepen dat kabinetten met de PvdA er een financiële puinhoop van gemaakt hebben in het verleden, terwijl dat aantoonbaar onjuist is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:17 schreef knnth het volgende:
[..]
Inderdaad
Het is alleen die vanzelfsprekendheid die me stoort. Iemand roept op de Dam "afbraakkabinet", en vervolgens wordt dat jarenlang geroepen als een zelfuitleggend feit ofzo
Ik heb net zo'n hekel aan pvda als ieder ander, maar die regentenpolitiek van CDA & VVD kan je toch onmogelijk goedpraten?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef digispeed het volgende:
[..]
mijn stem krijgt hij niet in ieder geval.
van mij mogen cda en vvd nog wel 4 jaar door
Nee, het Kabinet probeert bezuiniging te verkopen onder het mom van 'economische reddingsmaatregelen'. Net als ze inleveren van privacy verkopen onder 'terrorismebestrijding'.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bezuinigingsretoriek!
Het kabinet bezuinigt enkel en alleen om de steun van het volk te winnen?
Omdat ze bang zijn voor de kiezers. Een van de weinige momenten dat ik het met Wilders eens was.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom niet een paar maanden eerder naar de kiezer in plaats van je over te geven aan de LPF dan wel de SGP?
Nee, de VVD saneert voor een deel op voorzieningen die die partij een doorn in het oog zijn. Ondanks dat ze het merendeel van die voorzieningen in de jaren zestig zelf ingevoerd hebben, maar dat ter zijde.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Bezuinigingsretoriek!
Het kabinet bezuinigt enkel en alleen om de steun van het volk te winnen?
En waar zie jij dan een nieuw kabinet gevormd worden?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:16 schreef Plato1980 het volgende:
Sinds de Nacht van Schmelzer bestaat er een soort van "agreement" dat er op basis van één verkiezingsuitslag niet twee kabinetten geformeerd kunnen worden.
maar voor een groot gedeelte wel waar. ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als de pvda in een nieuwe kabinet mooi weer ging spelen op het resultaat van dit kabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar er wordt net zo goed geroepen dat kabinetten met de PvdA er een financiële puinhoop van gemaakt hebben in het verleden, terwijl dat aantoonbaar onjuist is.
Als ieder ander?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:18 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Ik heb net zo'n hekel aan pvda als ieder ander, maar die regentenpolitiek van CDA & VVD kan je toch onmogelijk goedpraten?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:16 schreef Robbiej het volgende:
Hoe zit het met vervroegde verkiezingen dan? wat moet er daarvoor gebeuren?
Omdat praktisch gezien prima werkt? Een hoop wetvoorstellen worden tot op dit moment toch ook goedgekeurd door PvdA en andere partijen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom niet een paar maanden eerder naar de kiezer in plaats van je over te geven aan de LPF dan wel de SGP?
Dat hadden ze dus gelijk moeten doen, dan had D66 tenminste met opgeheven hoofd de arena uit kunnen stappen. Nu is het, ondanks dat Van der Laan de rug recht hield - waarvoor lof - alsnog een zooitje.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:18 schreef golfer het volgende:
Pechtold en Brinkhorst kunnen nu niet anders dan opstappen.
D66 stapt er uit en dus komt er een kabinet van een andere samenstelling.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
En waar zie jij dan een nieuw kabinet gevormd worden?
Daarvoor moet er een motie van wantrouwen door de meerderheid van de Kamer gesteund worden. Of Balkenende moet het ineens op zijn heupen krijgen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:16 schreef Robbiej het volgende:
Hoe zit het met vervroegde verkiezingen dan? wat moet er daarvoor gebeuren?
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, het Kabinet probeert bezuiniging te verkopen onder het mom van 'economische reddingsmaatregelen'. Net als ze inleveren van privacy verkopen onder 'terrorismebestrijding'.
Waarom zou de PvdA dat doen? Is het niet veel logischer om in oktober verkiezingen te houden, dan hebben we in januari een nieuw kabinet dat tot 2011 kan regeren. Als het CDA vertrouwen had in de verkiezingen zouden ze dat ook doen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Omdat praktisch gezien prima werkt? Een hoop wetvoorstellen worden tot op dit moment toch ook goedgekeurd door PvdA en andere partijen?
ik zie zo'n motie er nét niet doorkomenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Daarvoor moet er een motie van wantrouwen door de meerderheid van de Kamer gesteund worden. Of Balkenende moet het ineens op zijn heupen krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |