Werkschuw tuig, zó krijgt links dus een slechte naamquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Met een eventueel links kabinet, ik acht de kansen niet groot, ben ik blij dat ik nog studeer. Werken onder een links kabinet sluit ik uit.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Werkschuw tuig, zó krijgt links dus een slechte naam.
Dat is toch de linkse mentaliteit. Eten uit de hand van vadertje Staat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Werkschuw tuig, zó krijgt links dus een slechte naam.
dat waar je links een hoek mee induwt voer je nu zelf uit. Hulde an de hypocrisie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Met een eventueel links kabinet, ik acht de kansen niet groot, ben ik blij dat ik nog studeer. Werken onder een links kabinet sluit ik uit.
Hier heb je idd een punt, Balkie zou voor de stabiliteit van het kabinet gewoon eens met zijn minister moeten gaan praten en wat druk uit oefenen. Misschien zelfs door te zeggen dat het CDA anders wel eens een volgende motie wel zou ondersteunen. Helaas, het CDA van Balkenende is in alles een slaafje van de VVD.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
De enige die deze crisis kan voorkomen is minister Verdonk - door gewoon op te stappen. Zij is de aanstichtster van deze crisis en wordt nu handig uit de wind gehouden. Maar zij heeft de fouten gemaakt, zij heeft een motie aan haar broek en als zij het kabinet lief heeft, zou ze de eer aan zich zelf moeten houden.
En eigenlijk zou Balkenende dit gewoon van haar moeten eisen.
Zo zou Wim Kok het gedaan hebben.
Dat spreekt jou dus blijkbaar wel aan. Ik blijf lekker hard werken hoorquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is toch de linkse mentaliteit. Eten uit de hand van vadertje Staat.
Het is blijkbaar jouw mentaliteit...quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
D66 legt een bom onder het kabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
De enige die deze crisis kan voorkomen is minister Verdonk - door gewoon op te stappen. Zij is de aanstichtster van deze crisis en wordt nu handig uit de wind gehouden. Maar zij heeft de fouten gemaakt, zij heeft een motie aan haar broek en als zij het kabinet lief heeft, zou ze de eer aan zich zelf moeten houden.
En eigenlijk zou Balkenende dit gewoon van haar moeten eisen.
Zo zou Wim Kok het gedaan hebben.
Blijkbaar weet links het zo te organiseren dat iedereen uit haar hand kan eten. Rechts blijkbaar. you do the math.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee, dat doet Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
D66 legt een bom onder het kabinet.
quote:Daarnaast vind ik het merkwaardig en getuige van weinig diplomatiek benul van Ayaan om de kwestie naar buiten te brengen over die schuldverklaring.
Laten we maar eerst rustig afwachten zoals ik al zei lijkt me een links kabinet uitgesloten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:54 schreef One_of_the_few het volgende:
Blijkbaar weet links het zo te organiseren dat iedereen uit haar hand kan eten. Rechts blijkbaar. you do the math.
Ik zal Wouter vast melden dat hij jouw uitkering in de gaten moet houdenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laten we maar eerst rustig afwachten zoals ik al zei lijkt me een links kabinet uitgesloten.
Waarom zou Ayaan in hemelsnaam haar mond moeten houden daarover? Ze is toch ook niet bepaald netjes behandeld, of vind jij van wel?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:53 schreef MrX1982 het volgende:
Daarnaast vind ik het merkwaardig en getuige van weinig diplomatiek benul van Ayaan om de kwestie naar buiten te brengen over die schuldverklaring.
mij ook. Bos wil dat nooit. En wel een beetje recht. al heb ik liver geen vvd en/od cda in de volgende regering. D66 bestaat dan toch niet meer..quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laten we maar eerst rustig afwachten zoals ik al zei lijkt me een links kabinet uitgesloten.
D66 trekt de steun toch in?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
Nee, dat doet Verdonk
Ze laat haar oude partij vallen waaraan ze de bewegingsvrijheid te danken heeft.quote:![]()
Dat meen je toch niet? Ze wordt gechanteerd en zou er vervolgens over moeten zwijgen
Zo naief ben je toch niet.
Dit kabinet kan niks, niet eens iemand goed chanteren![]()
Dan snap je het niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ze laat haar oude partij vallen waaraan ze de bewegingsvrijheid te danken heeft.
Zij haar Nederlandse paspoort en wat niet weet wat niet deert er was geen crisis geweest. Stomme fout van Ayaan.
In je dromen (of in Cuba).quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:59 schreef knowall het volgende:
Links kabinet gaarne. SP+GL dus. PvdA is rechts.
Ze is Nederlandse en daar ging het toch om. De rest is alleen natrappen door Ayaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom zou Ayaan in hemelsnaam haar mond moeten houden daarover? Ze is toch ook niet bepaald netjes behandeld, of vind jij van wel?
Die grafiekjes zijn echt compleet nutteloos als je de economische groei in de betreffende jaren er niet bij betrekt.quote:
Hoe moeilijk is het om een BNP grafiek te lezen die er ook bij staat?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die grafiekjes zijn echt compleet nutteloos als je de economische groei in de betreffende jaren er niet bij betrekt.
Ze vertelt hoe het is gegaan, best interessant.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze is Nederlandse en daar ging het toch om. De rest is alleen natrappen door Ayaan.
Ja, en dan over 4 jaar is heel het land bankroet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:59 schreef knowall het volgende:
Links kabinet gaarne. SP+GL dus. PvdA is rechts.
Als voormalig politica zou je toch beter moeten weten om dat soort zaken niet zomaar in de media te gooien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef SCH het volgende:
Ze vertelt hoe het is gegaan, best interessant.
Juist een voormalig politica moet dit soort zaken aan het licht brengen, zolang je zelf nog in dat circus zit is het idd niet erg charmant om dat te doen. Ayaan heeft slechts een ding fout gedaan in deze hele affaire, en dat is liegen over haar naam. Het hele politieke circus wat daar door in gang werd gezet is begonnen bij Verdonk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als voormalig politica zou je toch beter moeten weten om dat soort zaken niet zomaar in de media te gooien.
Damn! Ik kom bij jullie stemmen!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:49 schreef Stereotomy het volgende:
En je krijgt gratis spritsen en koffie in het stemlokaal.
Euh, we zaten midden in een recessie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:52 schreef Ericr het volgende:
Wat een 'humbug' weer over de gevaren van een links kabinet. Waarom loopt onder een volledig rechts kabinet dan nog harder de staatsschuld op? Zeker weer de schuld van links die een puinhoop achterliet?
Als je de theorie zou "checken" dan begrijp je dat handelen van de regering niet altijd een rechtstreeks effect heeft. Bijvoorbeeld; mensen naar school sturen is in eerste instantie slecht voor de economie; het kost arbeidskrachten en je moet nog leraren aanstellen ook. Op lange termijn is het een andere zaak.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:52 schreef Ericr het volgende:
De cijfers wijzen toch echt uit dat de schuldquote onder rechtse regeringen harder oploopt dan onder regeringen met linkse deelname :
BLABLA
Zonder ooit de feiten te checken.
Volgens mij is het het grootste evenement voor die oude menschen, als er weer gestemd mag worden. Dus ze zorgen graag voor de gasten.quote:
Had Nederland ineens de laagste werkeloosheid in de EU...quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:32 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ik ben serieus benieuwd hoe ze het doen. 30 jaar rechtse regering heeft Nederland ook weinig goeds gebracht.
Wat denk je van miljardenprojecten als de Betuwelijn, de HSL en de JSF, waar geld letterlijk door het putje wordt gespoeld? Wat denk je van doorgeschoten top-ambtenarensalarissen, mensen die tonnen netto in een jaar vangen? Wat denk je van doorgeschoten privatiseringsdrang, met gevolg kwaliteitsverlies (energiemarkt!)? Wat denk je van de compleet overhoop gehaalde sociale zekerheid? Wat denk je van het aantal mensen dat het net kan opbrengen om een dak boven hun hoofd te betalen? Modale inkomens? De belachelijke doorvoeringen in het onderwijs, van studiehuis tot 'het nieuwe leren'? Het nieuwe zorgstelsel, wat er nog even doorheen geragd wordt met gevolg dat duizenden mensen binnenkort onverzekerd rondlopen? De belachelijke anti-terreurmaatregelen van onze Donner? Staats-kas-melkkoetje id-plicht?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had Nederland ineens de laagste werkeloosheid in de EU...
Hoe bedoel je weinig goeds...
Nederland heeft laagste werkloosheid in EU
Duidelijk een reden waarom de staat nog verder moet terugtredenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:14 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Wat denk je van miljardenprojecten als de Betuwelijn, de HSL en de JSF, waar geld letterlijk door het putje wordt gespoeld?
Primaquote:Wat denk je van doorgeschoten top-ambtenarensalarissen, mensen die tonnen netto in een jaar vangen?
Hoezo doorgeschotenquote:Wat denk je van doorgeschoten privatiseringsdrang,
heb je geen stroom dan?quote:met gevolg kwaliteitsverlies (energiemarkt!)?
nog steeds een van de beste in de EUquote:Wat denk je van de compleet overhoop gehaalde sociale zekerheid?
Dat komt door een overheid die zich teveel bemoeit met de woningmarktquote:Wat denk je van het aantal mensen dat het net kan opbrengen om een dak boven hun hoofd te betalen?
Wat bedoel je?quote:Modale inkomens?
Duitsland scoort het laagst in europa in vergelijkend onderzoek, Nederland scoort nog steeds hoog.quote:De belachelijke doorvoeringen in het onderwijs, van studiehuis tot 'het nieuwe leren'?
Nog steeds stukken beter dan hier in D, enig idee wat het in D kost je te verzekeren?quote:Het nieuwe zorgstelsel,
Ik zie in je post een hoop gehuil, maar geen antwoord op het feit dat 30 jaar rechtse regeringen zoals je dat noemt er voor gezorgt heeft dat NL een zeer welvarend land is geworden, met een lage werkeloosheid, een van de beste sociale stelsels in de EU en weinig armoede (in vergelijking tot de EU)quote:wat er nog even doorheen geragd wordt met gevolg dat duizenden mensen binnenkort onverzekerd rondlopen? De belachelijke anti-terreurmaatregelen van onze Donner? Staats-kas-melkkoetje id-plicht?
Nee, dat zien we dan weer niet. We zijn immers zo druk aan het werk.
Kijk eens voorbij je mooie cijfertjes en loop de realiteit binnen.
Het is wel dapper om ondanks zulke heftige chantage toch met je verhaal naar buiten te treden eigenlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als voormalig politica zou je toch beter moeten weten om dat soort zaken niet zomaar in de media te gooien.
Noorwegen, IJsland, Luxemburg, Zweden, Zwitserland, Ierland en Belgie. Finland, Denemarken, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk en Italie volgen Nederland op de voet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze vraag geld trouwens voor iedereen hier die een links kabinet wensen.
feit blijft dat de afgelopen jaren zowel de PvdA als de SP er herhaaldelijk voor streefden het tekort scherp op de 3% te zetten om "leuke dingen voor de mensen" te kunnen doen. Het streven zou een overschot moeten zijn om de staatsschuld versneld af te lossen zodat deze zoveel mogelijk weg is als de vergrijzing op zijn hardst toeslaat.quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:55 schreef Phelos het volgende:
Wie hier beweert dat 'linkse' kabinetten de staatsschuld e.d. alleen maar laten oplopen en 'rechtse' niet, lult echt uit zijn/haar nek.
Wat het resultaat was van?quote:Het kabinet Van Agt/Wiegel kwam er na het kabinet-Den Uyl, onder andere doordat Van Agt en Wiegel in de campagne juist over de 'geldverkwisting' van de PvdA spraken.
Nu dan een strikvraag.
Onder welk kabinet stegen staatsschuld en begrotingstekort tot recordhoogte?
*roffel*
TADAAA!!! *licht, trompet, vuurwerk*
Het kabinet Van Agt-Wiegel.
Dus niet lullen, mmmkay?
Alsof CDA/VVD in September niet met allerlei kadootjes (En dan ook nog eens voor degenen die al geld genoeg hebben) gaan komenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
feit blijft dat de afgelopen jaren zowel de PvdA als de SP er herhaaldelijk voor streefden het tekort scherp op de 3% te zetten om "leuke dingen voor de mensen" te kunnen doen. Het streven zou een overschot moeten zijn om de staatsschuld versneld af te lossen zodat deze zoveel mogelijk weg is als de vergrijzing op zijn hardst toeslaat.
Je wilt beweren dat Den Uyl schuld heeft aan onze staatsschuld? Laat ik even buiten beschouwing dat 1 kabinet nooit de hele staatsschuld in 4 jaar tijd heeft kunnen opbouwen, dan is het nog steeds opmerkelijk dat rechts na 30 jaar nog geen reet aan die schuld, die nog altijd oploopt, heeft gedaan.quote:Wat het resultaat was van?
Te beweren dat het eerste kabinet van Agt-Wiegel schuld was aan de enorm gestegen uitgaven is net zo alsof je paars 1 alle credits geeft voor de lage werkeloosheid onder dat kabinet. De waarheid is echter dat deze het gevolg waren van de akties van de voorgaande regeringen.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:35 schreef Vhiper het volgende:
Je wilt beweren dat Den Uyl schuld heeft aan onze staatsschuld? Laat ik even buiten beschouwing dat 1 kabinet nooit de hele staatsschuld in 4 jaar tijd heeft kunnen opbouwen, dan is het nog steeds opmerkelijk dat rechts na 30 jaar nog geen reet aan die schuld, die nog altijd oploopt, heeft gedaan.
Of je gaat inhoudelijk in op mijn puntenquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk dat je eerst eens moet leren lezen voordat je loopt te huilen.
Waarom zou ik ingaan op je gehuil over iets wat ik niet gezegt heb?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Of je gaat inhoudelijk in op mijn punten![]()
.
Ik heb je toch duidelijk de schuld zien afschuiven op voorgaande kabinetten:quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou ik ingaan op je gehuil over iets wat ik niet gezegt heb?
Maar goed, laat maar, ik heb geen zin in dit soort welles-nietus spelletjes en op m'n andere posts en punten ga je ook niet in, dus zo discuseren heeft geen zin. Tot een volgende discussie, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
De waarheid is echter dat deze het gevolg waren van de akties van de voorgaande regeringen.
Nee, je wreef me aan dat ik zei dat het Kabinet den Uyl schuld was aan de staatsschuld, dat zei ik niet.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:30 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb je toch duidelijk de schuld zien afschuiven op voorgaande kabinetten:
[..]
Maar goed, laat maar, ik heb geen zin in dit soort welles-nietus spelletjes en op m'n andere posts en punten ga je ook niet in, dus zo discuseren heeft geen zin. Tot een volgende discussie, zou ik zeggen.
Goh, de tweede al in dit topic. Zou het soms aan de TS liggen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:30 schreef Vhiper het volgende:
Maar goed, laat maar, ik heb geen zin in dit soort welles-nietus spelletjes en op m'n andere posts en punten ga je ook niet in, dus zo discuseren heeft geen zin. Tot een volgende discussie, zou ik zeggen.
Klopt, maar Nederland profiteerde daar veel meer van dan landen als D, Fr, I.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:46 schreef Phelos het volgende:
Nu suggereert PietVerdriet dat Paars 1 en 2 qua werkgelegenheidscijfers profiteerden van maatregelen genomen door de kabinetten-Lubbers.
Niks van waar.
Paars 1 en 2 profiteerden van de wereldeconomie die juist in die periode een ongelooflijk hoge vlucht nam dankzij de internet-bubble. Dit gold voor alle landen met een degelijke ICT-infrastructuur. Aan welke knoppen Kok, Zalm en Van Mierlo ook draaiden, de werkloosheid nam af, af, af.
Gewoon negeren die gast. Die is verblind door 2 of 3 thema's en staat verder nergens voor open. Heeft dan ook niet zoveel zin. Wil alleen maar horen dat de overheid terug gedrongen moeten worden en privatiseringen heilig verklaard en als je daar iets tegen in brengt gaat ze stampvoeten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:43 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Goh, de tweede al in dit topic. Zou het soms aan de TS liggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |