abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39365618
De enige die deze crisis kan voorkomen is minister Verdonk - door gewoon op te stappen. Zij is de aanstichtster van deze crisis en wordt nu handig uit de wind gehouden. Maar zij heeft de fouten gemaakt, zij heeft een motie aan haar broek en als zij het kabinet lief heeft, zou ze de eer aan zich zelf moeten houden.

En eigenlijk zou Balkenende dit gewoon van haar moeten eisen.
Zo zou Wim Kok het gedaan hebben.
pi_39365623
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Met een eventueel links kabinet, ik acht de kansen niet groot, ben ik blij dat ik nog studeer. Werken onder een links kabinet sluit ik uit.
Werkschuw tuig, zó krijgt links dus een slechte naam .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39365636
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

pi_39365651
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is toch de linkse mentaliteit. Eten uit de hand van vadertje Staat.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:51:18 #105
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39365654
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Met een eventueel links kabinet, ik acht de kansen niet groot, ben ik blij dat ik nog studeer. Werken onder een links kabinet sluit ik uit.
dat waar je links een hoek mee induwt voer je nu zelf uit. Hulde an de hypocrisie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39365680
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef SCH het volgende:
De enige die deze crisis kan voorkomen is minister Verdonk - door gewoon op te stappen. Zij is de aanstichtster van deze crisis en wordt nu handig uit de wind gehouden. Maar zij heeft de fouten gemaakt, zij heeft een motie aan haar broek en als zij het kabinet lief heeft, zou ze de eer aan zich zelf moeten houden.

Hier heb je idd een punt, Balkie zou voor de stabiliteit van het kabinet gewoon eens met zijn minister moeten gaan praten en wat druk uit oefenen. Misschien zelfs door te zeggen dat het CDA anders wel eens een volgende motie wel zou ondersteunen. Helaas, het CDA van Balkenende is in alles een slaafje van de VVD.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39365692
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat spreekt jou dus blijkbaar wel aan. Ik blijf lekker hard werken hoor
pi_39365696
quote:

[..]

Het is blijkbaar jouw mentaliteit...
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:52:39 #109
40566 Ericr
Livewrong
pi_39365698
Wat een 'humbug' weer over de gevaren van een links kabinet. Waarom loopt onder een volledig rechts kabinet dan nog harder de staatsschuld op? Zeker weer de schuld van links die een puinhoop achterliet?

De cijfers wijzen toch echt uit dat de schuldquote onder rechtse regeringen harder oploopt dan onder regeringen met linkse deelname :

Evenals de procentuele tekorten onder rechtse regeringen oplopen daar waar ze bij deelname van linkse partijen afnemen. Zowel in de jaren 70 (de zogenaamde rampenjaren van Den Uyl) en onder Paars zie je toch zeer duidelijk een trend die neutraal of afnemend is terwijl in de jaren 80 (hoofdzakelijke rechtse regeringen) de schuldquote en tekort in % van het BNP oploopt. Alleen eind jaren 70 liep de schuldquote wel hard op, maar daar werd in de jaren 80 verder niks mee gedaan door rechtse regeringen.

Maar ja de mythe zal altijd blijven leven dat links het verknalt, terwijl het eigenlijk niet valt hard te maken. Je laat pas puinhopen achter als je de schuldquote laat oplopen. De absolute schuld is niet zo relevant.

Onder Paars zie je trouwens de grootste daling van de tekorten, maar ja volgens Pim was het 1 grote puinhoop. En de lemmingen lopen hem vanzelf achterna. Zonder ooit de feiten te checken.
pi_39365733
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:50 schreef SCH het volgende:

D66 legt een bom onder het kabinet.
Daarnaast vind ik het merkwaardig en getuige van weinig diplomatiek benul van Ayaan om de kwestie naar buiten te brengen over die schuldverklaring.
pi_39365745
Ik zet mijn geld op een neo-liberale VVD/PvdA coalitie met Wouter Draaikont als premier .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:54:55 #112
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39365777
quote:

[..]

Blijkbaar weet links het zo te organiseren dat iedereen uit haar hand kan eten. Rechts blijkbaar. you do the math.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39365786
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

D66 legt een bom onder het kabinet.
Nee, dat doet Verdonk
quote:
Daarnaast vind ik het merkwaardig en getuige van weinig diplomatiek benul van Ayaan om de kwestie naar buiten te brengen over die schuldverklaring.

Dat meen je toch niet? Ze wordt gechanteerd en zou er vervolgens over moeten zwijgen
Zo naief ben je toch niet.

Dit kabinet kan niks, niet eens iemand goed chanteren
pi_39365798
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:54 schreef One_of_the_few het volgende:
Blijkbaar weet links het zo te organiseren dat iedereen uit haar hand kan eten. Rechts blijkbaar. you do the math.
Laten we maar eerst rustig afwachten zoals ik al zei lijkt me een links kabinet uitgesloten.
pi_39365822
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laten we maar eerst rustig afwachten zoals ik al zei lijkt me een links kabinet uitgesloten.
Ik zal Wouter vast melden dat hij jouw uitkering in de gaten moet houden
pi_39365832
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:53 schreef MrX1982 het volgende:

Waarom zou Ayaan in hemelsnaam haar mond moeten houden daarover? Ze is toch ook niet bepaald netjes behandeld, of vind jij van wel?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:56:57 #117
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39365837
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

mij ook. Bos wil dat nooit. En wel een beetje recht. al heb ik liver geen vvd en/od cda in de volgende regering. D66 bestaat dan toch niet meer..
And that is the news.''
pi_39365892
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
Nee, dat doet Verdonk
D66 trekt de steun toch in?
quote:

Dat meen je toch niet? Ze wordt gechanteerd en zou er vervolgens over moeten zwijgen
Zo naief ben je toch niet.

Dit kabinet kan niks, niet eens iemand goed chanteren
Ze laat haar oude partij vallen waaraan ze de bewegingsvrijheid te danken heeft.
Zij haar Nederlandse paspoort en wat niet weet wat niet deert er was geen crisis geweest. Stomme fout van Ayaan.
pi_39365911
Links kabinet gaarne. SP+GL dus. PvdA is rechts.
pi_39365945
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:58 schreef MrX1982 het volgende:

Ze laat haar oude partij vallen waaraan ze de bewegingsvrijheid te danken heeft.
Zij haar Nederlandse paspoort en wat niet weet wat niet deert er was geen crisis geweest. Stomme fout van Ayaan.
Dan snap je het niet.
pi_39365964
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:59 schreef knowall het volgende:
Links kabinet gaarne. SP+GL dus. PvdA is rechts.
In je dromen (of in Cuba).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_39366022
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Waarom zou Ayaan in hemelsnaam haar mond moeten houden daarover? Ze is toch ook niet bepaald netjes behandeld, of vind jij van wel?
Ze is Nederlandse en daar ging het toch om. De rest is alleen natrappen door Ayaan.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:10:30 #123
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39366347
Vraagje:
Wanneer het kabinet onverhoopt binnenkort valt en pas aan het einde van het jaar verkiezingen worden uitgeschreven, vinden dan in september gewoon de begrotingsbehandelingen plaats of kan een demissionair kabinet dat simpelweg niet maken en is dat de politieke consequentie van deze mogelijke vervroegde verkiezingen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:10:50 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_39366354
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:52 schreef Ericr het volgende:
[afbeelding]
Die grafiekjes zijn echt compleet nutteloos als je de economische groei in de betreffende jaren er niet bij betrekt.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:17:17 #125
40566 Ericr
Livewrong
pi_39366580
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die grafiekjes zijn echt compleet nutteloos als je de economische groei in de betreffende jaren er niet bij betrekt.
Hoe moeilijk is het om een BNP grafiek te lezen die er ook bij staat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')