abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39513605
quote:
Novum) - Nederland heeft de laagste werkloosheid van de Europese Unie. De Nederlandse werkloosheid kwam in mei uit op 3,9 procent, waarmee het samen met Denemarken de eerste plaats inneemt. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van Eurostat. In mei vorig jaar was de Nederlandse werkloosheid nog 4,8 procent.
Het gemiddelde werkloosheidscijfer in de hele Europese Unie ligt op 8,2 procent. Dat is het laagste cijfer in vijf jaar. Vooral Polen en Slowakije halen het gemiddelde naar boven, met respectievelijk 16,4 en 15,5 procent. De afgelopen vijf jaar is de werkloosheid binnen de EU steeds verder gedaald.

Nederland heeft verder de laagste jeugdwerkloosheid van de EU. In Nederland heeft 5,9 procent van de mensen onder de 25 jaar geen baan. Ook Denemarken scoort hier weer goed: met 7,5 procent neemt het de tweede plaats in. Hekkensluiter is opnieuw Polen met 33,3 procent.
Bron: http://www.trouw.nl/laats(...)e_werkloosheid_in_EU

Toch gek dat relatief veel Nederlanders klagen over de werkloosheid die zo achterlijk hoog zou zijn.
Volgens dit artikel mogen we in ons handjes knijpen, vergeleken met de rest van de EU.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2006 18:26:58 ]
pi_39513787
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toch gek dat relatief veel Nederlanders klagen over de werkloosheid die zo achterlijk hoog zou zijn.
Volgens dit artikel mogen we in ons handjes knijpen, vergeleken met de rest van de EU.
tja, ik denk dat het beeld een beetje vertekend is

we hebben veel mensen in de wao enz en veel inactieven , dus veel verborgen werkloosheid
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:47:36 #3
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_39514274
Er zijn nog steeds veel te veel mensen zonder werk hier in Nederland maar daar hebben we natuurlijk geen kabinet voor om dat te verhelpen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:07:38 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39514875
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

tja, ik denk dat het beeld een beetje vertekend is

we hebben veel mensen in de wao enz en veel inactieven , dus veel verborgen werkloosheid
Je hebt gelijk als je zegt dat alleen naar werkeloosheidscijfers te kijken, je zou eigenlijk arbeidsparticipatie moeten bekijken. Arbeidsparticipatie kijkt niet naar ingeschreven werkeloosheid, maar naar hoeveel mensen er tussen de zeg, 18 en 65 werken.
De Arbeidsparticipatie lag in Nederland een jaar of 5 terug enorm hoog, hoger nog dan de VS.
Ben dus ook benieuwd hoe hoog dat nu is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39514950
Maar in hoeverre kijkt arbeidsparticipatie btw naar bijvoorbeeld het aantal uren dat gewerkt wordt? Een goede definitie van werkloosheid enzo is moeilijk te vinden idd.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:27:03 #6
45206 Pietverdriet
pi_39515389
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:10 schreef NightH4wk het volgende:
Maar in hoeverre kijkt arbeidsparticipatie btw naar bijvoorbeeld het aantal uren dat gewerkt wordt? Een goede definitie van werkloosheid enzo is moeilijk te vinden idd.
Dat is niet relevant eigenlijk, als de norm maar eenduidig is, voor alle EU landen hetzelfde als je vergelijkend onderzoek.
pi_39515628
Veel mensen hebben een of andere uitkering of werken deeltijd. Nietszeggende cijfers dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:39:18 #8
45206 Pietverdriet
pi_39515802
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:34 schreef heiden6 het volgende:
Veel mensen hebben een of andere uitkering of werken deeltijd. Nietszeggende cijfers dus.
How come nietszeggend.
De norm die men gebruikt heeft is eenduidig voor alle landen, en het is dus wel degelijk een indicatie van wat er aan de hand is in Europa, zeker als je de resultaten vergelijkt met voorgaande jaren.

Beter zou arbeidsparticipatie zijn, dat zegt meer, en ik denk dat landen die nu slecht er uitkomen dan nog slechter er uit zullen komen.
pi_39515910
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

How come nietszeggend.
De norm die men gebruikt heeft is eenduidig voor alle landen, en het is dus wel degelijk een indicatie van wat er aan de hand is in Europa, zeker als je de resultaten vergelijkt met voorgaande jaren.
[quote]

Er wordt geen rekening gehouden met verborgen werklozen als ambtenaren, bijstandstrekkers, deeltijdwerkers, WAO-ers.
Beter zou arbeidsparticipatie zijn, dat zegt meer, en ik denk dat landen die nu slecht er uitkomen dan nog slechter er uit zullen komen.
[/quote]

Dat lijken mij ook interessantere cijfers.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:45:34 #10
45206 Pietverdriet
pi_39516007
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:42 schreef heiden6 het volgende:

Er wordt geen rekening gehouden met verborgen werklozen als ambtenaren, bijstandstrekkers, deeltijdwerkers, WAO-ers.
Klopt, maar voor geen enkel EU land wordt dat dan gedaan, dus het zegt wel degelijk wat.
pi_39516440
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, maar voor geen enkel EU land wordt dat dan gedaan, dus het zegt wel degelijk wat.
In elk land is de situatie anders, dat moet je dus wel in ogenschouw nemen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:36:10 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_39525043
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit bericht zal de linkse kliek niet goed uitkomen.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator dinsdag 4 juli 2006 @ 23:58:25 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39526180
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

mwah dat ligt er maar aan ... zijn die cijfers hoger of lager dan dat ze geweest zijn??

zelf weet ik het niet want ik houd me daar niet zo mee bezig maar wat andere landen doen interesseert mij eigenlijk niet zo heel erg veel, maar als er hier in Nederland meer en meer werkelozen bijkomen dan mag ik wel hopen dat er politici zijn die zich er zorgen over gaan maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 juli 2006 @ 00:50:11 #14
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_39527893
Je moet ook naar het aantal inwoners gaaan kijken
  woensdag 5 juli 2006 @ 00:51:30 #15
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39527933
Dit kan niet kloppen. En al die allochtonen dan?

Rechts ist die meister der welt. Ausgereichnet uns.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 00:50 schreef dvdfreak het volgende:
SUperior intellect detected. AFVOEREN.
quote:

[..]

Nee. Inderdaad. 'Links' zal hier niet blij mee zijn.
Zyggie.
pi_39528215
Ik geloof dit best. Er zijn veel mensen de arbeidsmarkt opgedrukt de laatste tijd. Probleem is alleen dat de meesten ver onder hun diploma niveau werken.
pi_39528231
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 00:51 schreef Zyggie het volgende:

Nee. Inderdaad. 'Links' zal hier niet blij mee zijn.
Helaas als je de NL politiek een beetje kent zal links hier echt niet blij mee zijn, triest maar waar.
  woensdag 5 juli 2006 @ 01:04:50 #18
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39528265
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 01:03 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Helaas als je de NL politiek een beetje kent zal links hier echt niet blij mee zijn, triest maar waar.
Het blijven inderdaad wel machtspelletjes. En links is wat slechter af als blijkt dat dit kabinet de economische zaken goed hebben voltooid.
Zyggie.
  Moderator woensdag 5 juli 2006 @ 01:08:34 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39528357
quote:
het is dan ook berekend in procenten ... dat zijn niet procenten van het totale aantal hondeneigenaars in Nederland slimme
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 juli 2006 @ 08:17:21 #20
45206 Pietverdriet
pi_39530665
En dit soort mensen mag ook stemmen....
quote:
pi_39545626
quote:

[..]

quote:
In mei vorig jaar was de Nederlandse werkloosheid nog 4,8 procent.
Als je het eerst sterk laat stijgen is wordt het makkelijker om later, als de verkiezingen naderen, met positieve resultaten voor de dag te komen.
quote:
woensdag 1 juni 2005 15:24

Werkloosheid in Nederland stijgt schrikbarend

Van de Europese Unie-landen groeit de werkloosheid het snelst in Nederland, Portugal en Luxemburg. In april steeg de werkloosheid in Nederland van 4,6 naar 5 procent. In Portugal en Luxemburg kwamen de cijfers nog hoger uit.

Dat meldt het statistisch bureau Eurostat. Het werkloosheidscijfer in Nederland blijft met 5 procent wel onder het Europees gemiddelde van 8,9 procent. Opvallend is de relatief lage werkloosheid onder de Nederlandse jeugd.
pi_39546790
Toch knap dat Balkenende binnen een jaar zo'n positieve verandering heeft weten te bewerkstelligen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_39550325
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:47 schreef Chou het volgende:
Er zijn nog steeds veel te veel mensen zonder werk hier in Nederland maar daar hebben we natuurlijk geen kabinet voor om dat te verhelpen
Laten die mensen eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen en zichzelf helpen i.p.v. lekker niks doen en wachten totdat de overheid en daardoor dus de werkende man/ vrouw ze gaat helpen.
pi_39550522
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 01:02 schreef -scorpione- het volgende:
Ik geloof dit best. Er zijn veel mensen de arbeidsmarkt opgedrukt de laatste tijd. Probleem is alleen dat de meesten ver onder hun diploma niveau werken.
So what...., Boeien, je gaat van start en als je niet direct iets op niveau vindt dan begin je en werk je je op i.p.v. lekker thuis niks zitten doen en bieren op het terras in de zon.
Leer je ook nog een hoop van.
pi_39550647
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:04 schreef Doderok het volgende:

[..]

[..]

Als je het eerst sterk laat stijgen is wordt het makkelijker om later, als de verkiezingen naderen, met positieve resultaten voor de dag te komen.
[..]
Scherp gezien hoor, het is allemaal een slimme, slinkse, achterbakse en lang van tevoren geplande strategie . Het was een economische dip en we zaten nog steeds ver onder het gemiddelde hoor, wat een onzin post!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')