Even afwachten of dit waar is...quote:Het kabinet gaat demissionair. Dit vertelt een bron in het Binnenhof. Officieel komt het kabinet om 14.00 uur met een verklaring. Het kabinet zal blijven regeren tot er een nieuwe groep ministers is gekozen.
Ook VVD-bronnen zeiden donderdag te verwachten dat het kabinet opstapt of dat er een minderheidskabinet met gedoogsteun van bijvoorbeeld de LPF wordt geformeerd. Slechts een zeer kleine minderheid in de VVD zou een vertrek van Verdonk als oplossing zien.
Vanochtend werd al bekend dat de beëdiging van Bruno Bruins is uitgesteld. De aanleiding is de politieke situatie die is ontstaan doordat coalitiepartner D66 het vertrouwen in minister Rita Verdonk van Vreemdelingen en Integratie heeft opgezegd. Hij zou om 09.30 uur worden beëdigd door Koningin Beatrix als staatssecretaris van Onderwijs.
Balkie doet het prima. Een ander had het niet beter gedaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Netsplitter het volgende:
Ik hoop echt dat het weer gevallen is...
Weer een bewijs dat Balkie het niet voor elkaar krijgt...
Heerlijk, die betrouwbare berichten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:32 schreef RuL0R het volgende:
...een bron in het Binnenhof...
Ach, we zijn in Nederland van ongeveer de slechtste economie van Europa naar de (een van de ?) beste van Europa gegaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Balkie doet het prima. Een ander had het niet beter gedaan.
Gezeik met Hirsi Ali, eerst zeggen dat zij nooit Nederlander had mogen worden (is een feit) en vervolgens toch onder gigantische druk een uitweg vinden. En nu ze dat heeft gedaan is het weer niet goed.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:38 schreef scubaboy het volgende:
Te lang weg geweest op vakantie.
Wat heeft verdonk nou zogemnaamd weer gedaan op het verzoek van het slinkse linkse tuig.
Ik hoorde gisteravond nog vaag iets over het hoertje loesewies maar na een vlucht van 14 uur kon me dat echt niet meer verdommen.
Iets zegt me dat je al bij voorbaat een mening hebt die iets meer voor dan tegen Verdonk isquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:38 schreef scubaboy het volgende:
Te lang weg geweest op vakantie.
Wat heeft verdonk nou zogemnaamd weer gedaan op het verzoek van het slinkse linkse tuig.
Ik hoorde gisteravond nog vaag iets over het hoertje loesewies maar na een vlucht van 14 uur kon me dat echt niet meer verdommen.
Idd. Ik zie het al weer gebeuren: de puinhopen van Linksquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ach, we zijn in Nederland van ongeveer de slechtste economie van Europa naar de (een van de ?) beste van Europa gegaan.
Dit is wel ten koste gegaan van eea. maar dat was helaas noodzakelijk om harder ingrijpen in te toekomst te voorkomen.
Ik kan alleen maar hopen dat we de komende 4 jaar niet met PvdA/GL/SP geld over de balk gaan smijten want dan is het allemaal voor niks geweest...
De VVD maakte immers geen deel uit van paars.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Idd. Ik zie het al weer gebeuren: de puinhopen van Links![]()
Tijdens het debat was ze erg zwak.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:44 schreef --Christiaan-- het volgende:
Verdonk weert zich toch goed imho.
Daarom roep ik ook geen Paarsquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:50 schreef Rasing het volgende:
[..]
De VVD maakte immers geen deel uit van paars.
'puinhopen'-roepers
Een van de slechtse economieen???quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ach, we zijn in Nederland van ongeveer de slechtste economie van Europa naar de (een van de ?) beste van Europa gegaan.
Dit is wel ten koste gegaan van eea. maar dat was helaas noodzakelijk om harder ingrijpen in te toekomst te voorkomen.
Ik kan alleen maar hopen dat we de komende 4 jaar niet met PvdA/GL/SP geld over de balk gaan smijten want dan is het allemaal voor niks geweest...
Ik vrees ook dat D66 hiermee echt van het toneel gaat verdwijnen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef franske19 het volgende:
Nah zo'n vaart zie ik het niet lopen, er zijn in mei volgend jaar toch al verkiezingen gepland dus dan blijft het kabinet waarschijnlijk zitten zonder D66. D66 tekent hiermee overigens wel haar doodsvonnis.
De hoge bijdrage bij de EU had niks met onze economie te maken, maar met Lubbers die zich populair wilde maken om zodoende EU voorzitter te worden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:53 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Een van de slechtse economieen???
Jij leeft echt in je eigen wereldje. In de jaren negentig waren we veruit de beste, waar denk je dat die hoge bijdrage aan de eu op gebaseerd was? Intussen zijn we afgezakt naar een plaatsje in de middenmoot en of we daar met dit beleid nog uitkomen is maar ten zeerste de vraag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_-_Economiequote:Op donderdag 29 juni 2006 13:53 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Een van de slechtse economieen???
Jij leeft echt in je eigen wereldje. In de jaren negentig waren we veruit de beste, waar denk je dat die hoge bijdrage aan de eu op gebaseerd was? Intussen zijn we afgezakt naar een plaatsje in de middenmoot en of we daar met dit beleid nog uitkomen is maar ten zeerste de vraag.
Wie leeft er nou in een eigen wereldje, knakkerquote:De economie wordt getypeerd door stabiele verhoudingen, gematigde inflatie, een gezond financieel beleid en door zijn belangrijke rol als Europese transportader.
...
De Nederlandse economie is vanaf eind jaren '90 3% of meer gegroeid. Vanaf eind 2000/begin 2001 is sprake van enige vermindering van groei, met name van de e-commerce markt. De algemene dalende lijn heeft zich doorgezet na de terroristische aanslagen in New York op 11 september 2001 (zie 2001). Vooral luchtvaartmaatschappijen en bijbehorende sectoren zijn wereldwijd zwaar getroffen; ook de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen leden verlies.
Tja, nu gaat niemand meer VVD stemmenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:05 schreef Zwansen het volgende:
Gaat het eindelijk weer de goede kant op met de economie, zul je zien dat er een links kabinet komt
Denk niet dat het gebeurd. Ik denk dat het stukken beter gaat met hun. Ik heb geen vertrouwen in VVD en CDA. Zeker in CDA niet. En de links hoek hebben we nog niet geprobeerd, dus waarom niet zou ik zeggen? Eens moet je het proberenquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef RuL0R het volgende:
Denk van niet. Als ze nu terug gaan krabbelen dan wel, maar deze zet toont karakter. En daarme winnen ze denk weer stemmen terug.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef Robar het volgende:
Ik vrees ook dat D66 hiermee echt van het toneel gaat verdwijnen.
Ik heb liever dat deze auto met 4 lekke banden en met kapotte motor nog eventjes doorrijd.. tot volgend jaar. Dat is denk beter. Nou ja iig tot eind van dit jaar.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou maar hopen dat er geen verkiezingen komen terwijl net terwijl ik op vakantie ben
Rond november pas dan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou maar hopen dat er geen verkiezingen komen terwijl net terwijl ik op vakantie ben
Ze maken zichzelf al een tijdje onstervelijk belachelijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik vrees ook vertrouw erop dat D66 hiermee echt van het toneel gaat verdwijnen.
Deze auto met 4 lekke banden en kapotte motor heeft meer goed gedaan dan 8 jaar paars.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:09 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ik heb liever dat deze auto met 4 lekke banden en met kapotte motor nog eventjes doorrijd.. tot volgend jaar. Dat is denk beter. Nou ja iig tot eind van dit jaar.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:08 schreef Meki het volgende:
VVD moet weg
VVD is aansprakelijk voor het ziekenfonds en voor leugens in de kabinet
VVD moet weg
Zoals? Niet dat ik paars goed vind hoor. Het is allemaal een beetje kut gedoe daar in Den Haag.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:10 schreef franske19 het volgende:
Deze auto met 4 lekke banden en kapotte motor heeft meer goed gedaan dan 8 jaar paars.
Tis altijd mooi te zien wat het beste voor Nederland zou zijn, precies het tegenovergestelde wat Meki wilquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:08 schreef Meki het volgende:
VVD moet weg
VVD is aansprakelijk voor het ziekenfonds en voor leugens in de kabinet
VVD moet weg
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat niemand nou nog maar de champagne koudzetten; we zitten morgen nog steeds met Balkenende II, inclusief Verdonk en D66. Ze verzinnen heus wel een uitweggetje. Het pluche zit veel te lekker, zeker als de dreiging van de oppositiebankjes zwaar boven de hoofden hangt...
Mijn eerste gedachte ook inderdaad. Kost allemaal tijd en geld, terwijl je het beter kan hebben over situatie in midden-oosten nu of de mensen die lijden en gedood worden in sudan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:13 schreef Repeat het volgende:
gaat ook echt nergens over deze rel, als ze zich nou met belangrijkere zaken bezig hielden ofzo
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Ik kijk dit topic ff aan.... kan ook een [ONZ] topic zijn.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:12 schreef TechXP het volgende:
[..]
Zoals? Niet dat ik paars goed vind hoor. Het is allemaal een beetje kut gedoe daar in Den Haag.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 @ 17:53 schreef K33T het volgende:
Precies, Balkenende II heeft in 3 jaar tijd al meer gedaan dan de hele regeerperiode van Paars:
Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
Nederlander op hoge EU post.
Lerarentekort gedaald.
Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
Criminaliteit op straat gedaald.
Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
Extra eisen aan gezinshereniging.
Nederlander op hoogste NAVO post.
Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
WAO probleem aangepakt.
Verplicht inburgeren geïntroduceerd.
Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
Meer slagkracht AIVD
Aflossing- én rentevrije lening voor starters op het huizenmarkt
Eerste extremistische imams het land uitgezet.
AOW uitkering verhoogd.
Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft.
Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Aantal overvallen gedaald
Reële koopkracht minima in 2006 met 3,25% gestegen
Meer dan 40 musea voortaan gratis voor Nederlanders
Afdracht EU 1 miljard minder.
Maximumstraffen verhoogd.
Daling aantal WAO'ers
Afschaffen gebruikersdeel OZB
Laagste huurstijging in 50 jaar.
Aantal moorden laagste in 20 jaar.
Daling aantal bijstandtrekkers.
Extra subsidie voor schoolverlaters en allochtonen.
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Economische groei hoger dan in al onze buurlanden, idem voor 2007
Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Voortaan bindende inspraak voor omwonenden Schiphol
Geen kosten verzekeren kinderen
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Afschaffing gebruikersdeel OZB.
Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
In 2006 begrotingsoverschot van overheidsfinanciën.
het rookt in ieder geval aardig in Den Haag.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Ik kijk dit topic ff aan.... kan ook een [ONZ] topic zijn.
Dat ze een hele hoop gedaan hebben betekent niet dat het goede dingen zijn he..quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:20 schreef franske19 het volgende:
.. hele lijst ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |