bronquote:Nathalie en Stacy: een speurtocht van 19 dagen
Na negentien dagen intensief speurwerk heeft het gerecht de lichamen van Stacy Lemmens en Nathalie Mahy gevonden op een 200-tal meter van de plaats waar beide meisjes verdwenen. Een korte chronologie:
- Nacht 9 op 10 juni: De 7-jarige Stacy Lemmens en de 10-jarige Nathalie Mahy verdwijnen in Luik. De moeder van Nathalie, Catherine Dizier, en haar vriend, Thierry Lemmens, brachten de avond door in café "Aux Armuriers", in de wijk Saint-Léonard. Dizier kon de meisjes niet vinden toen ze rond 02.00 uur naar huis wilde gaan.
- 10 juni: Het gerecht, dat de verdwijningen onrustwekkend vindt, verspreidt onmiddellijk een opsporingsbericht. De ouders van beide meisjes sluiten meteen uit dat de kinderen weggelopen zijn. Er wordt voor het eerst gezocht naar de meisjes in de wijk.
De procureur des konings van Luik vraagt de vriend van een dienster van "Aux Armuriers" zich te melden. De man, de 38-jarige Abdallah Ait Oud, verliet het café zaterdag rond 01.30 uur. Hij meldt zich niet en als "bevoorrechte getuige" wordt hij door het gerecht als verdacht beschouwd. De foto van Ait Oud, die al veroordeeld werd voor zedenfeiten op minderjarigen, wordt verspreid.
- 13 juni: Ait Oud meldt zich bij de politie nadat hij herkend is in een café waar de televisie een foto van hem toonde. Hij wordt aangehouden voor de ontvoering en de gevangenhouding van Stacy en Nathalie. Hij ontkent.
- 19 juni: De raadkamer in Luik verlengt zijn aanhouding. De verdachte tekent beroep aan.
- 27 juni: Ait Oud verschijnt voor de kamer van inbeschuldigingstelling van Luik, die eind deze week uitspraak doet.
Intussen gaat het zoeken naar de meisjes onophoudelijk verder in de wijk waar ze verdwenen. De ouders van Stacy en Nathalie worden urenlang gehoord om een zicht te krijgen op de relaties binnen de nieuw samengestelde gezinnen en om een overzicht te maken van hun tijdsbesteding de avond van de verdwijning.
De speurders werken allerlei pistes uit, maar concentreren zich vooral op Ait Oud, die meermaals ondervraagd wordt. De advocaat van de verdachte, die blijft ontkennen, benadrukt dat er geen enkel materieel element tegen zijn cliënt is.
- 28 juni: De lijken van de meisjes worden gevonden in Luik, niet ver van de plaats waar ze verdwenen.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar soms moet je ergens heen met je woedequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
We weten niets erover. Waarom zo speculeren?
Zéér begrijpelijk hoor, heb er ook moeite meequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:46 schreef Pek het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar soms moet je ergens heen met je woede![]()
ik denk gezien de foto dat ze meer dan onvruchtbaar is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:00 schreef Sjakie01 het volgende:
Die gast die dit geflikt heeft is ECHT ziek in zijn hoofd en mag van mij heel zijn leven slijten in een cel. En die ''moeder'' die zo nodig tot 02.00 in de nacht in een cafe moest blijven hangen, mogen ze van mij onvruchtbaar maken. Kom op zeg dit flik je toch niet als moeder.![]()
vertel die mop nou toch evenquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:01 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb er vandaag alweer de eerste mop over gehoord... Het gaat weer snel mensen. Misschien komt dat ook wel omdat we an en eefje al reeds gewend zijn. Anyways, nu is het nog erg en over pak 'm beet een half jaar verteld iedereen elkaar die moppen. Dat is nou het leven.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:13 schreef yvonne het volgende:
Onbeschaamde tvp
Ik heb het allemaal niet echt gevolg maar van ik heb meegekregen zijn die ouders moreel net zo schuldig aan de dood van die meisjes als de moordenaar. Dat is een vrij harde, maar ik kan het niet anders zien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:22 schreef renz0r het volgende:
RIP voor die meisjes, verschikkelijk nieuws. Rillingen en flashback naar dutroux
MAAR, die ouders he....Moeten die niet op hun kinderen letten enzo. Waarom laten ze die alleen loslopen op een markt en gaan zij in een cafe zitten...en pas twee uur snachts erachter komen dat de kinderen er niet zijn. Met alle respect maar die ouders sporen gewoon niet.
Ja dat denk ik dus ook. Schijnt dat het van die aso ouders die het recht niet zouden moeten hebben om kinderen op te voeden. Ik kan er niet over oordelen, maar dit heb ik dus gehoord.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet echt gevolg maar van ik heb meegekregen zijn die ouders moreel net zo schuldig aan de dood van die meisjes als de moordenaar. Dat is een vrij harde, maar ik kan het niet anders zien.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:34 schreef melke het volgende:
Als ze de dader vinden, ophangen die handel en dan heeel langzaam dood laten gaan
Ze moeten gewoon met hun poten van kinderen/mensen af blijven. Of het nou dag of nacht is. Een kind zou gewoon op straat moeten kunnen lopen/spelen. Maar ja, dat is ondertussen onrealistisch geworden. Helaas..quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet echt gevolg maar van ik heb meegekregen zijn die ouders moreel net zo schuldig aan de dood van die meisjes als de moordenaar. Dat is een vrij harde, maar ik kan het niet anders zien.
Kom op, natuurlijk heb je gelijk, maar je kind om 2 uur 's nachts buiten laten spelenquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:36 schreef melke het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun poten van kinderen/mensen af blijven. Of het nou dag of nacht is. Een kind zou gewoon op straat moeten kunnen lopen/spelen. Maar ja, dat is ondertussen onrealistisch geworden. Helaas..
Nee ik ook niet, maar dat geeft niemand het recht een kind mee te nemen en weet ik veel wat mee te doen. Je poten hou je thuis, tijdstip niet van belangquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:37 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Kom op, natuurlijk heb je gelijk, maar je kind om 2 uur 's nachts buiten laten spelenZo ben ik iig niet opgevoed........
quote:België huilt na vondst zusjes
België huilt om de vermoorde Luikse halfzusjes Nathalie (10) en Stacy (7). De vreselijke vondst van hun stoffelijke overschotten deed gisteren niet alleen terugdenken aan de verschrikkingen rond Marc Dutroux, deze zomer exact tien jaar geleden. Ook de schok van de serie zinloze moorden die het land sinds kort teistert, dreunt keihard na bij onze zuiderburen.
"Twee onschuldige meisjes die geen kans kregen in het leven. Dit is een gruwelijk einde, ik voel slechts afkeer, verdriet en onmacht", aldus een diep geschokte premier Verhofstadt.
In de Luikse wijk Saint-Leonard, waar de meisjes op 10 juni verdwenen, was eveneens sprake van grote verslagenheid, maar heerste ook woede en angst nu de dader mogelijk vrij rondloopt.
Afgeschermd
De in shock verkerende ouders van de meisjes werden zorgvuldig afgeschermd van de media. "Ze hebben nu vooral rust nodig", aldus Jean-Denis Lejeune, de Luikse vader van de door Dutroux vermoorde Julie, die hen een hart onder de riem kwam steken.
Wat iedereen eigenlijk al vreesde bleek gisteren maar al te waar toen de meisjes na een nieuwe zoektocht werden ontdekt in twee rioolbuizen naast een spoorrails. Eerst werd het dode lichaam van Stacy gevonden, even later 20 meter verderop ook dat van Nathalie.
Uit autopsie is inmiddels gebleken dat de stiefzusjes vrijwel direct na hun ontvoering zijn vermoord. Politie en justitie denken echter voldoende dna-sporen te kunnen terugvinden om de kindermoordenaar te kunnen pakken.
De vorige maand gearresteerde pedofiel Abdallah Ait Oud blijft daarom voorlopig in de cel zitten.
quote:Nathalie sidderde voor stiefvader
Wellicht wist de 10-jarige Nathalie Mahy zelf ook niet eens meer hoeveel zusjes en broertjes ze eigenlijk had. Net als haar oudere zussen van 21 en 16 jaar wilde ze het liefst helemaal wegblijven bij haar aan alcohol verslaafde moeder Catherine Dizier.
Doordeweeks wonend bij haar twee jaar geleden gescheiden vader Didier was ze verplicht de weekeinden door te brengen in het vervuilde appartement van haar moeder, waar je letterlijk struikelde over het speelgoed, de volle asbakken en het bier.
Thierry Lemmens woonde een etage hoger, maar was eveneens kind aan huis, met onder meer de geboorte van de inmiddels eenjarige en door het koppel zwaar verwaarloosde Sylvain tot gevolg.
De relatie was ronduit stormachtig. Vooral de woeduitbarstingen van metaalarbeider Thierry deden Nathalie sidderen. Regelmatig tuigde de stiefvader haar inmiddels bijna tandeloze moeder Catherine voor de ogen van de kinderen af. De werkloze kleuterleidster, die zichzelf kunstenares noemde, vluchtte in de drank en werd zelfs een dag na de ontvoering in de kroeg betrapt met een uitgeputte Sylvain op de arm, waarop de Belgische justitie het kind afnam.
Met halfzus Stacy en de vier andere kinderen van het duo vormde Nathalie al twee jaar min of meer een gezinnetje dat in de weekeinden op stap ging in de Luikse achterbuurt Saint-Leonard. Haar moeder en stiefvader bedronken zich daarbij echter in het café en keken niet of nauwelijks naar de kinderen om.
Tot een kwartier voor hun verdwijning hadden de twee meisjes dolle pret op een springkussen. In tegenstelling tot Stacy werd Nathalie doordeweeks liefdevol verzorgd door haar vader, die het kind naar een nieuwe school bracht en haar slaapkamer opnieuw inrichtte. "Na de ontvoering heb ik mijn andere kinderen verteld dat ze bij een vriendinnetje logeerde", aldus Didier. "Maar uiteindelijk heb ik hen toch de vreselijke waarheid moeten vertellen."
quote:Stacy was maar jaartje gelukkig
Hoeveel ongeluk, geweld en ellende kan een kleuter van zeven in haar korte leventje ervaren ? Niet alleen de mensonterende wijze waarop Stacy Lemmens gisteren levenloos onder een riooldeksel werd teruggevonden, maar vooral ook de dramatische jeugd van het jonge meisje doet de tranen in de ogen springen.
Al tien groezelige adressen en een handvol 'moeders' had het meisje versleten toen haar dronken vader haar twee weken geleden aan haar lot overliet en Stacy samen met haar halfzusje werd ontvoerd.
Haar echte moeder, de 35-jarige Christiane, heeft ze nauwelijks gekend. De drugsverslaafde prostituee pendelde tussen bordelen en de gevangenis, en verloor het hoederecht over Stacy toen het meisje twee was.
Als baby leefde ze in een regelrechte hel. Vooral haar broertjes van toen 4 en 11 werden door Christiane, die toen al met vader Thierry gebroken had, geschopt en geslagen met broekriemen en opgerolde handdoeken. Wanneer de moeder ging tippelen sloot ze de kinderen op in de kelder. "We gingen soms weken niet naar school en deden Stacy af en toe in bad. Onze dronken ouders waren daar niet toe in staat", zo verklaarde onlangs de oudste.
Stacy verhuisde van de ene naar de andere donkere achterbuurt met haar vader, die de ene na de andere vriendin versleet. Sinds enige tijd zat ze op een internaat en kwam alleen in het weekeind thuis.
Slechts rond haar vierde en vijfde levensjaar kende ze even wat geluk. Thierry had tijdelijk een baan en was getrouwd met Eveline, die ruim een jaar als een moederfiguur over Stacy waakte. "Een kind om nooit te vergeten, ook nu nog heb ik haar foto staan."
Hoewel alcholist Thierry 'losse handjes' had, richtte hij zijn fysieke agressie nooit op de kinderen. Thuis heeft hij nog steeds de schooltas van zijn dochter staan, met daarin het vaderdagcadeau dat ze op school had gemaakt. "Ik wilde het pas openmaken als ze terug zou zijn."
bronquote:'De mensen hier zijn kapot'
Het is even na drie uur in de middag als het laatste nieuws een schokgolf door café Aux Armuriers zendt: ook Stacy's stiefzusje Nathalie is gevonden. Dood, gedumpt in een afwateringsbuis langs het spoor, enkele straten verderop. "Voilà, voilà….", stamelt stamgast Jean Vanderstraaten. Dan valt hij even stil, met waterige ogen en een bevende kin.
Zelf verloor de oud-militair zijn toen 24-jarige zoon in 1995. "Wij wisten van het begin af aan dat hij niet oud zou worden. Maar een kind verliezen is het ergste wat je kan overkomen. En dan op deze manier…" Hij blikt naar het tvtoestel. Daarop beelden van een in speciale pakken gehuld team dat de meisjes bergt, afgeschermd door een stilstaande trein en een groen zeil. De opsporingsplakkaten van Stacy en Nathalie, achter de bar, worden door de uitbaatster op leeftijd van zwarte rouwstrikjes voorzien. "Die blijven daar hangen totdat ze de moordenaar hebben."
Aux Armuriers ligt in het hart van de volkswijk SaintLeonard, waar werkloosheid en overmatig drankgebruik hand in hand gaan. In dit café brachten Catherine Dizier, de moeder van Nathalie, en Thierry Lemmens, de vader van Stacy, de nacht van 9 op 10 juni door terwijl de kinderen buiten speelden.
Toen ze naar huis wilden gaan was het tweetal spoorloos. "Ik heb ook een dochter met twee meisjes", verzucht een buurtbewoonster die liever niet met haar naam in de krant wil ("want dan krijg ik een pak slaag"). Maar die neemt ze niet mee naar het café, zeker niet tot twee, drie uur 's nachts. Volgens haar is het in Aux Armuriers een komen en gaan van 'slechte mensen', die elkaar regelmatig te lijf gaan.
"Volstrekte onzin", zegt stamgast Vanderstraaten. "Eén grote familie, da's te veel gezegd. Maar als je geld tekort hebt, zeg vijf of tien euro, dan leent iemand anders je dat en betaal je het de volgende dag terug." Eenvoudige mensen, zo typeert hij de clientèle, waarvan een opvallend groot deel een paar tanden mist.
Correct
Een van die vaste klanten is Abdallah Aït Oud, eerder veroordeeld voor de verkrachting van minderjarigen, die nu vastzit als verdachte van de moord op Stacy en Nathalie. "Hij is rustig, correct, geeft nooit de indruk dat hij op ruzie uit is. Integendeel, als er hier tussen klanten heibel ontstond, kwam hij tussenbeiden om de boel te sussen."
Schuin tegenover Aux Armuriers is een sigarenzaak, waar ook de vader van Stacy regelmatig over de vloer komt. "De mensen hier zijn er kapot van", zegt de eigenaar. "SaintLeonard is een dorp. We kennen elkaar. Het is hier niet zoals in Brussel, of zelfs het centrum van Luik, waar je niet eens weet wie je buurman is."
Aan het begin van de Impasse Macors, de doodlopende weg langs het stuk spoor waar de meisjes zijn gevonden, worden de eerste bloemen neergelegd. Buurtbewoners vergapen zich aan de tientallen cameramannen en fotografen op de spoorbrug, die elke beweging bij de stilstaande trein registreren.
Alain Remue, hoofd van de Cel Vermiste Personen van de federale politie (tien jaar geleden ingesteld na de affaire Dutroux) benadrukt dat het onderzoek langs het spoor deel uitmaakte van een systematische zoektocht. "Er is geen sprake van een tip, dit stond op de planning. Hadden we niets gevonden, dan was er nog hele lijst locaties."
Volgens Remue werd de plek ("een complexe locatie, die niet voor de hand lag") langs het spoor al eerder ‘verkend', maar sinds dinsdag ‘grondig onderzocht'. Pas na ‘ontbossing' van het terrein werden de metalen platen zichtbaar, waaronder de stoffelijke overschotten zich bevonden. Mogelijk zijn de lichamen elders gedumpt, maar door het stromende water meegenomen.
Voor Remue is een einde gekomen aan slopende zoektocht van achttien dagen. "Het werd tijd dat we de ouders iets konden geven", verzucht hij. "Maar het is een trieste dag. Eerlijk gezegd ben ik altijd blijven hopen dat we Stacy en Nathalie levend terug zouden vinden. Het was de bedoeling hierna bewoonde huizen in Saint-Leonard te gaan doorzoeken. Wie de hoop opgeeft, geeft alles op."
Het zou moeten kunnen, maar je weet dat het niet zo is. Een ouder heeft de verantwoording om het kind cq. de kinderen te beschermen. Die verantwoording wilden ze of konden ze blijkbaar niet aan. Eigen behoeftebevrediging stond voorop.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:36 schreef melke het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun poten van kinderen/mensen af blijven. Of het nou dag of nacht is. Een kind zou gewoon op straat moeten kunnen lopen/spelen. Maar ja, dat is ondertussen onrealistisch geworden. Helaas..
Ik vraag me ook af hoeveel kinderen uit 'achterlijke' gezinnen in verhouding met kinderen uit normale gezinnen in hun leven wel eens misbruikt zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:39 schreef Principessa het volgende:
Dutroux kon de meisjes met zo'n soort leven er zo uitpikken op straat. Het is omgeving waar je zo moeilijk uitkomt. Honden...
![]()
Klopt (bron radio 1 gisterennacht).quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:02 schreef Copycat het volgende:
Vandaag wordt de uitslag van de autopsies verwacht, begreep ik?
Nee. Las net dat de ouders afgeschermd zijn van alle media-aandacht om het allemaal rustig te laten bezinken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:27 schreef Puckzzz het volgende:ook dit topic maar weer volgen...
wat een diep triest leven hebben die meisjes gehad en dan zo aan je einde komen![]()
Zijn er al berichten / beelden van de ouders na het bekendmaken van dit nieuws?
ik denk dat je bedoeld 'bedrinken'quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Las net dat de ouders afgeschermd zijn van alle media-aandacht om het allemaal rustig te laten bezinken.
Geen idee. Ik weet niet hoe mensen die normaal alleen duidelijk maken wat ze willen door er meteen op te meppen hier mee omgaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik denk dat je bedoeld 'bedrinken'
ik ben nogal nieuwsgierig naar hun reacties. gezien ze die meiden zo mishandelden etc, vraag ik me af wat er op zo'n moment door zo'n ouder heengaat.
ja precies,quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet hoe mensen die normaal alleen duidelijk maken wat ze willen door er meteen op te meppen hier mee omgaan.
De moeder van een van de twee was in ieder geval in elkaar gestort na ze hoorde dat de meisjes waren gevonden. Zelf zou ik het mezelf zeer kwalijk nemen als ik hun was vooral naar mezelf kijken. Maar denk dat dit soort mensen dat niet kan en toch altijd zullen vinden dat het de schuld is van anderen.
Dat was de moeder van Stacy, volgens mij, de drugsverslaafde prostituée die haar kinderen opsloot in de kelder als ze 'op pad' ging en ze afranselde als ze niet luisterden, de moeder die uit de ouderlijke macht gezet is toen Stacy 2 jaar was, de moeder die Stacy nauwelijks gekend heeft dus.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet hoe mensen die normaal alleen duidelijk maken wat ze willen door er meteen op te meppen hier mee omgaan.
De moeder van een van de twee was in ieder geval in elkaar gestort na ze hoorde dat de meisjes waren gevonden. Zelf zou ik het mezelf zeer kwalijk nemen als ik hun was vooral naar mezelf kijken. Maar denk dat dit soort mensen dat niet kan en toch altijd zullen vinden dat het de schuld is van anderen.
Dezelfde moeder wiens eerste reactie op TV was "als mijn dochter iets overkomen is maak ik die hoer van een [insert naam andere moeder] af" Met een stalen gezichtquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat was de moeder van Stacy, volgens mij, de drugsverslaafde prostituée die haar kinderen opsloot in de kelder als ze 'op pad' ging en ze afranselde als ze niet luisterden, de moeder die uit de ouderlijke macht gezet is toen Stacy 2 jaar was, de moeder die Stacy nauwelijks gekend heeft dus.
Ja, en was het niet de moeder van het andere meisje die een dag later in het café zat met de jongste, en de baby afgaf aan een man die zei het te slapen te leggen en die man vervolgens aangifte deed?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat was de moeder van Stacy, volgens mij, de drugsverslaafde prostituée die haar kinderen opsloot in de kelder als ze 'op pad' ging en ze afranselde als ze niet luisterden, de moeder die uit de ouderlijke macht gezet is toen Stacy 2 jaar was, de moeder die Stacy nauwelijks gekend heeft dus.
quote:
Bronquote:Luik wacht op autopsie van vermoorde meisjes
do 29/06/06 - In Luik geeft het parket straks meer uitleg over het onderzoek van de lichamen van de vermoorde meisjes Stacy en Nathalie. Vandaag wordt ook beslist of de hoofdverdachte nog langer in de cel moet blijven.
De lichamen van de kindjes zijn tot laat gisteravond onderzocht door een team van twintig experts, onder wie dokters en tandartsen.
Voor officiële conclusies zijn het nog te vroeg. Enkele discreties wijzen wel in de richting van seksueel misbruik, maar er moeten nog DNA-analyses gebeuren.
Straks maakt het gerecht de resultaten van de onderzoeken bekend. Wellicht wordt dan duidelijk hoe Stacy en Nathalie om het leven zijn gebracht.
(foto Belga) De speurders hebben gisteren ook allerlei materiaal uit de buurt onderzocht. Er wordt vooral gezocht naar sporen van de dader of de daders.
Het blijft afwachten of er een verband is met de hoofdverdachte Abdallah Ait Oud. Hij zit al twee weken in de cel.
Straks beslist de kamer van inbeschuldigingstelling of de man al dan niet kan vrijkomen.
Voor zover bekend zijn er nog geen harde bewijzen tegen de man. Maar Ait Oud heeft een zwaar verleden.
Zo misbruikte hij jaren geleden zijn nichtje en ontvoerde en verkrachtte hij later een 14-jarig meisje.
Hij was ook in de buurt toen de meisjes verdwenen en heeft geen waterdicht alibi.
enquote:Om 11 uur tilden de speurders een eerste loodzwaar ijzeren deksel op. Onder dat eerste deksel vonden ze wat iedereen al dagen vreesde te vinden: een lichaam van een klein meisje. De kleine Stacy Lemmens, want zij was het, vertoonde geen uiterlijke sporen van geweld. Identificatie was niet moeilijk: ze droeg nog de kleren die ze droeg de nacht van haar verdwijning. Haar lichaam was in verregaande staat van ontbinding. Het was warm en vochtig in Luik de voorbije weken.
-edit-quote:De autopsie moet ook uitsluitsel brengen over de doodsoorzaak. Er zijn geen steek-of schotwonden en dus lijkt wurging de meest plausibele doodsoorzaak. Maar er blijven heel veel vragen.
Bronquote:xperts en wetsdokters hebben woensdag de autopsie op de lichamen van de vermoorde meisjes Stacy (7) en Nathalie (10) afgerond. Officiele informatie wordt in de loop van donderdagochtend verwacht, maar volgens 1ste berichten is het oudste meisje Nathalie zeer zwaar seksueel misbruikt. Speurders zochten ook naar eventueel DNA-materiaal op de lichamen.
quote:
Ja, maar dat was al besloten voordat de meisjes gevonden waren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op standaard.be staat dat Ait Oud in staat van beschuldging is gesteld en vast blijft.
Dan zal hij het waarschijnlijk wel gedaan hebben ook.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:51 schreef Suko het volgende:
Ik hoorde op BRT2 een journalist vertellen dat de uitslag van het autopsie-rapport eerst wordt voorgelegd aan de verdachte alvorens het publiek te maken. Dit om te voorkomen dat Abdellah Ait O. iets hierover van buitenaf zal vernemen zodat hij eventueel kan reageren met informatie die reeds bij hem bekend is.
Je zou het hopen, anders loopt ie nog ergens rond...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:54 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat ik er mijn handen wel voor in het vuur zou durven steken dat Ait Oud de dader is.
Dat gevoel heb ik zonder aanwijsbare reden ook... Heb telkens het gevoel dat die ouders er wat mee te maken hebben... En ik ben zo te zien niet de enige... Hoop voor de rest van hun kinderen dat deze hele situatie toch nog iets goeds met zich meebrengt, dat goede mensen zich over hen ontfermen. En natuurlijk voor hen hoop ik wel dat hun ouders Stacy en Nathalie niet hebben omgebracht of er nauw bij betrokken waren... Dat ze die kinderen midden in de nacht aan hun lot overlieten is al erg genoeg...quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk eigenlijk al vanaf het begin dat die Ait Oud het niet is....
Ik weet niet waarom ik dat denk
Toch heeft hij de schijn behoorlijk tegen:quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk eigenlijk al vanaf het begin dat die Ait Oud het niet is....
Ik weet niet waarom ik dat denk
http://www.parool.nl/nieuws/2006/JUN/29/buit3.htmlquote:De politie houdt een veroordeelde kinderverkrachter, Abdallah A., vast op verdenking dat hij bij de verdwijning van de meisjes betrokken zou zijn. A. ontkent. maar de bewijzen tegen hem stapelen zich nu snel op.
Getuigen zeggen A. gezien te hebben in de buurt van de meisjes op het tijdstip dat ze verdwenen en één getuige beweert A. later die avond gezien te hebben; uitgeput en zijn kleren vuil en vol met bloed. Ook beweren drie jonge meisjes dat A. hen de avond van de braderie lastig viel. Bovendien is zijn alibi absoluut niet waterdicht. Hij heeft geen verklaring voor de uren na de verdwijning van de twee meisjes. De schrammen op zijn benen kunnen heel goed komen door de bramenstruiken, zijn schoenen zijn onvindbaar en op zijn hemd werden stukjes van bladeren aangetroffen.
Ook ontbreekt het A. niet aan een strafblad. Hij randde eerder zijn nichtje aan toen ze acht was en ontvoerde en verkrachtte een meisje van veertien in 2001. Zelfs de advocaat van de verdachte, Jean Dominique Franchimont moet toegeven dat het aanwijzingen A.'s kant op wijzen. ''Het wordt nu wel heel 'warm' rond mijn cliënt.'' Echte harde bewijzen heeft het parket in Luik echter nog niet. De autopsie en een dna-onderzoek moeten meer duidelijkheid verschaffen
En die man had zich ook zelf aangegeven bij de politie. Toen hij hoorde dat ze hem zochten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:46 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik zonder aanwijsbare reden ook... Heb telkens het gevoel dat die ouders er wat mee te maken hebben... En ik ben zo te zien niet de enige... Hoop voor de rest van hun kinderen dat deze hele situatie toch nog iets goeds met zich meebrengt, dat goede mensen zich over hen ontfermen. En natuurlijk voor hen hoop ik wel dat hun ouders Stacy en Nathalie niet hebben omgebracht of er nauw bij betrokken waren... Dat ze die kinderen midden in de nacht aan hun lot overlieten is al erg genoeg...
Dat denk ik eigenlijk ook. Genoeg triestelingen die op deze manier om aandacht schreeuwen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Pek het volgende:
Wat die brief aan de Telegraaf betreft, denk ik dat het wel eens een hoax kan zijn, een kaartje van de buurt uitprinten en een paar kruisjes zetten kan iedereen, hij zat er immers 2 kilometer naast...
Precies, de speurders hebben zich toch al eerder beklaagd over alle nep-tips. En die 'verdachte sms' die moeders ontving was ook onzin.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook. Genoeg triestelingen die op deze manier om aandacht schreeuwen.
Als ik een buurtgenoot zo aantref, dan bel ik subiet de politie, tenzij het Offerfeest is ofzo. Vreemd verhaal.quote:één getuige beweert A. later die avond gezien te hebben; uitgeput en zijn kleren vuil en vol met bloed
nu opeens is die getuige er.... vind ik persoonlijk opvallendquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
er schijnt nu een getuige te zijn die Oud heeft gezien in de buurt van die spoorweg. en de krassen en schrammen zouden vermoedelijk afkomstig kunnen zijn van de bosjes en braamstruiken waar de meisjes gevonden zijn (hoor ik net op het journaal)
Tsja, misschien iemand die zich nu pas gerealiseerd heeft wat het betekent wat hij gezien heeft?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:08 schreef Miriampje het volgende:
nu opeens is die getuige er.... vind ik persoonlijk opvallend
Maar het kruisje stond wel precies op de spoorlijn! Dus dat is dan wel héél toevallig! Vreemd is wel dat het een enorm eind van de vindplaats vandaan is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Pek het volgende:
Wat die brief aan de Telegraaf betreft, denk ik dat het wel eens een hoax kan zijn, een kaartje van de buurt uitprinten en een paar kruisjes zetten kan iedereen, hij zat er immers 2 kilometer naast...
Oke.. daar zit ook weer wat inquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tsja, misschien iemand die zich nu pas gerealiseerd heeft wat het betekent wat hij gezien heeft?
de lichamen kunnen daar gedumpt zijn en 2km stroomafwaarts opduiken..ze kunnen natuurlijk niet gedumpt zijn in die putten waar ze zijn gevonden aangezien de deksels niet eens zichtbaar warenquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:17 schreef Barcelona het volgende:
Vreemd is wel dat het een enorm eind van de vindplaats vandaan is.
Die gast van 52 die in mekaar getrapt was omdat ie ergens iets van zei... of was dat niet in belgie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 02:57 schreef Drugshond het volgende:
Ik hoorde het nieuws ook vandaag. De koude rillingen liepen over mijn lijf.
Arme kinderen..... RIP
Ook Belgie heeft last van maatschappelijk normen en waarden verval.De moord op de mp3-speler. De skinhead die onschuldigen op straat gaat afschieten. Nu de moord op deze twee meisjes (overeenkomstig met de zaak Dutroux).
Dit alles in slechts een paar weken tijd.
( - )
Jep.. BELGIUHHHquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef BobdG het volgende:
[..]
Die gast van 52 die in mekaar getrapt was omdat ie ergens iets van zei... of was dat niet in belgie?
Nope, de lichaampjes zijn niet met het water meegevoerd las ik. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk toch rechtsreeks daar gedumpt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef err het volgende:
[..]
de lichamen kunnen daar gedumpt zijn en 2km stroomafwaarts opduiken..ze kunnen natuurlijk niet gedumpt zijn in die putten waar ze zijn gevonden aangezien de deksels niet eens zichtbaar waren
Het artikel op nu.nl:quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op nu.nl staat dat hij die avond ook cocaine had gebruikt?En dat ze hem langer vasthouden.
quote:De rechters menen dat er voldoende aanwijzingen zijn voor zijn schuld: Abdallah was vlakbij toen de meisjes voor het laatst zijn gezien, zijn cocaïnegebruik die avond en zijn verdwijning daarna. Dat hij geen alibi heeft en zijn uiterlijk compleet veranderde toen de politie hem zocht, pleit ook tegen hem.
De verdachte heeft bovendien schrammen op zijn lichaam. Abdallah verklaarde dat de krassen ontstonden toen hij het huis van zijn vriendin probeerde binnen te komen. Maar de politie vermoedt dat de schrammen ook kunnen zijn ontstaan door bramenstruiken vlakbij de spoorlijn waar de lijkjes zijn gevonden.
Een echt bewijs tegen Abdallah ontbreekt echter nog. De politie zoekt naarstig naar DNA-sporen op de lijkjes van de meisjes. Dat valt echter niet mee, waarschuwde een DNA-expert van de Universiteit. DNA-sporen kunnen zijn aangetast omdat de lichaampjes twee weken in een warm en vochtig riool hebben gelegen.
De advocaat van Abdallah had beroep aangetekend tegen de verlenging, maar dat is afgewezen.
Dan vraag ik me af hoe hij dat in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen. Misschien was er nog iemand bij?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nope, de lichaampjes zijn niet met het water meegevoerd las ik. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk toch rechtsreeks daar gedumpt.
Moet dus een bekende in de omgeving zijn..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nope, de lichaampjes zijn niet met het water meegevoerd las ik. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk toch rechtsreeks daar gedumpt.
mja dat is waar...maar die deksels waren behoorlijk zwaar geloof ik..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe hij dat in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen. Misschien was er nog iemand bij?
Aan de andere kant: als je onder invloed van coke doorflipt ben je tot veel in staat.
Heb ik ook al aan gedacht, een eventuele handlanger.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe hij dat in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen. Misschien was er nog iemand bij?
Aan de andere kant: als je onder invloed van coke doorflipt ben je tot veel in staat.
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is. Maar ik ga nu te ver doordenken, pfff even wat anders doenquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mja dat is waar...maar die deksels waren behoorlijk zwaar geloof ik..
Dan moet het toch ergens anders gebeurt zijn...quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is.
en dan allebei precies onder een deksel belanden? niet ergens halverwege ofzo, nee allebei exact elk onder 1 deksel....quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:42 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Dan moet het toch ergens anders gebeurt zijn...
dat schijnt wel te kunnen...en bedenk, ze liggen daar al bijna 3 weken, en onkruid en gras groeit hard.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is. Maar ik ga nu te ver doordenken, pfff even wat anders doen![]()
En de lijkjes waren dus niet meegesleurd door de stroom? Vreemd!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is. Maar ik ga nu te ver doordenken, pfff even wat anders doen![]()
Echt? Oww.. jah nu geef ik het op!!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dan allebei precies onder een deksel belanden? niet ergens halverwege ofzo, nee allebei exact elk onder 1 deksel....
edit: beter lezen Twentemeisjequote:Op donderdag 29 juni 2006 13:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dan allebei precies onder een deksel belanden? niet ergens halverwege ofzo, nee allebei exact elk onder 1 deksel....
Nu lees ik op HLN weer dat ze mogelijk wel een eind met de stroom zijn afgedreven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En de lijkjes waren dus niet meegesleurd door de stroom? Vreemd!
Of hebben ze weer op z'n 'Belgisch' gezocht?
Dat zou jammer zijn, want als de meisjes binnen een paar dagen zouden zijn gevonden was het DNA wat de doorslag moet geven wie de mogelijke dader is beter bewaard gebleven.
Nee, maar elk wel precies onder een putdeksel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:48 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
edit: beter lezen Twentemeisje
Wat is HLN?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:49 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nu lees ik op HLN weer dat ze mogelijk wel een eind met de stroom zijn afgedreven.
Nouja, het zal later allemaal wel duidelijker worden.
Het Laatste Nieuws, een belgische nieuwssite.quote:
Nou Taurus, als de moeder de dag na de verdwijning een van haar kinderen onder invloed van alcohol in een café aan een man afgeeft kun je je afvragen of zoiets de dag ervoor niet ook is gebeurd, en heeft ze er misschien wel degelijk mee te maken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:48 schreef Taurus het volgende:
Diegene die dit gedaan heeft is niet goed bij 'n hoofd. Opsluiten, en nooit meer loslaten zeg ik.
Overigens vind ik dat niet van de ouders. Die moeten hulp krijgen en hun kinderen moeten in veiligheid worden gesteld.
Iedereen heeft altijd meteen z'n conclusies klaar hier als er bekend wordt dat de ouders zelf ook niet helemaal lekker waren. "Die hebben er wat mee te maken"Vind dat speculeren hier altijd zo walgelijk, wacht gewoon de feiten af, jullie weten niks.
Zolang nieuwsberichten niets zeggen over dit soort verhalen is 't helemaal niet nodig om je dit af te vragen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou Taurus, als de moeder de dag na de verdwijning een van haar kinderen onder invloed van alcohol aan een man die om het kind vraagt afgeeft kun je je afvragen of zoiets de dag ervoor niet ook is gebeurd, en heeft ze er misschien wel degelijk mee te maken.
sorry hoor, maar het heeft in alle kranten gestaan dat de moeder de dag na de verdwijning haar baby meegaf aan iemand in haar stamcafe.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zolang nieuwsberichten niets zeggen over dit soort verhalen is 't helemaal niet nodig om je dit af te vragen.
Ik vraag me nooit iets af bij dit soort berichten, laat staan dat ik 't op internet ga afvragen. Het is al erg genoeg, ik ben er niet op uit het erger te maken door dit soort rare speculaties. Schaamteloos vind ik dat, weet jij veel hoe de situatie daar is. Het lijkt hier soms wel 'n detectivebureauMet 'n hoog privé/story-gehalte.
Bla., bla, bla.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zolang nieuwsberichten niets zeggen over dit soort verhalen is 't helemaal niet nodig om je dit af te vragen.
Ik vraag me nooit iets af bij dit soort berichten, laat staan dat ik 't op internet ga afvragen. Het is al erg genoeg, ik ben er niet op uit het erger te maken door dit soort rare speculaties. Schaamteloos vind ik dat, weet jij veel hoe de situatie daar is. Het lijkt hier soms wel 'n detectivebureauMet 'n hoog privé/story-gehalte.
Idd Taurus, wel bij de les blijven zeg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar het heeft in alle kranten gestaan dat de moeder de dag na de verdwijning haar baby meegaf aan iemand in haar stamcafe.
En gezien de geschiedenis van de ouders vind ik het niet zo gek dat er gespeculeerd wordt.
Ik bedoel dat de ouders iets met de moord te maken zouden hebben. Dáár heb ik nog niets over gehoord van 'n betrouwbare bron hoor? Maar hier wordt meteen gezegd 'eerlijk gezegd denk ik dat de ouders er meer van weten'.. brrr. Je reinste onzin voor er meer duidelijk wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Idd Taurus, wel bij de les blijven zeg.
Ik ga geen dingen uit m'n duim zuigen heur.![]()
Oh en de ene theorie na de ander, ook zo irritant. "Als dit en dit, dan heeft die misschien wel dit en dit gedaan"quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de ouders iets met de moord te maken zouden hebben. Dáár heb ik nog niets over gehoord van 'n betrouwbare bron hoor? Maar hier wordt meteen gezegd 'eerlijk gezegd denk ik dat de ouders er meer van weten'.. brrr. Je reinste onzin voor er meer duidelijk wordt.
In de media mag alles naar buiten komen, prima, maar ik stoor me hier op fok gewoon aan mensen die het alléén maar over de ouders kunnen hebben ipv de moordenaar (want als je je kinderen snachts op straat laat, worden ze vermoord, sim-pel.. ?) en die zelfs zo ver durven te gaan dat ze de ouders als mogelijke moordenaar beschouwen.
ach men, jahoor, je bent heel politiek correctquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Oh en de ene theorie na de ander, ook zo irritant. "Als dit en dit, dan heeft die misschien wel dit en dit gedaan"Het lijkt wel alsof 't om crime scene investigation gaat hier.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:17 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ach men, jahoor, je bent heel politiek correctBlijf dan weg als je het allemaal zo irritant vindt. Of reageer niet, kan ook.
Zeikzakje![]()
je kunt ze in ieder geval van grove nalatigheid beschuldigen en misschien wel dood door schuld, maar ik ben het met je eens dat de échte dader uiteindelijk de wurger zelf isquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de ouders iets met de moord te maken zouden hebben. Dáár heb ik nog niets over gehoord van 'n betrouwbare bron hoor? Maar hier wordt meteen gezegd 'eerlijk gezegd denk ik dat de ouders er meer van weten'.. brrr. Je reinste onzin voor er meer duidelijk wordt.
In de media mag alles naar buiten komen, prima, maar ik stoor me hier op fok gewoon aan mensen die het alléén maar over de ouders kunnen hebben ipv de moordenaar (want als je je kinderen snachts op straat laat, worden ze vermoord, sim-pel.. ?) en die zelfs zo ver durven te gaan dat ze de ouders als mogelijke moordenaar beschouwen.
Gelukkig kan ik me daar nou niet druk over makenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef Taurus het volgende:
[..]Nee, ik volg ook graag 't nieuws en de reacties er op. Sommigen van die reacties bevallen me alleen niet en daar zeg ik wat van. Als jóu dat niet bevalt raad ik je aan om zelf weg te blijven, want niet iedereen zal 't altijd met je eens zijn
![]()
Dat denk ik ook niet, maar ik vind het niet raar dat men dat wel in overweging neemt, zulke goede ouders lijken ze nou niet echt te zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:29 schreef zoalshetis het volgende:
taurus heeft wel een punt dat de ouders natuurlijk niet de moordenaars zijn, ook niet causueel. althans dat weten we nog niet.
quote:Beide meisjes gewurgd
LUIK - Uit de eerste resultaten van de autopsie blijkt dat Stacy en Nathalie door wurging om het leven gekomen zijn. Alleen Nathalie werd misbruikt. Dat melden bronnen dichtbij het gerecht.
De resultaten werden vanmorgen meegedeeld aan de ouders van de meisjes. Vervolgens werden ze uitgenodigd op het justitiepaleis van Luik voor de organisatie van de begrafenis. Didier Mahy en Catherine Dizier hadden een ontmoeting met procureur des konings Anne Bourguignont om tot een overeenkomst te komen.
De twee meisjes zullen donderdagnamiddag samen het Instituut voor Forensische Geneeskunde verlaten in identieke kisten. Ze zullen worden overgebracht naar het funerarium De Lahaye in de Surletstraat in Luik, waar de kisten in een zaal zullen worden geplaatst.
De begrafenis van Nathalie zou zaterdagochtend plaatsvinden in Cointe in intieme kring, volgens de wens van de vader. Die wil niet dat de meisjes samen worden begraven.
De begrafenis van Stacy is maandag gepland. De dienst is in de Sainte-Foy-kerk in de wijk Saint-Léonard, waar Stacy werd gedoopt. Het meisje zal worden begraven op het kerkhof van Paifve, naast haar overgrootmoeder.
Bron: De Standaard Onlinequote:Ouders brengen laatste groet
LUIK - De naaste familieleden van Stacy en Nathalie hebben een laatste groet gebracht aan de twee meisjes. Dat gebeurde in het Luikse Instituut voor Forensische Geneeskunde waar de autopsie werd uitgevoerd.
Daarna zijn de ouders uitgenodigd bij procureur des konings Anne Bourguignont.
De verdwijning van Stacy en Nathalie heeft voor grote opschudding gezorgd op de twee scholen waar de meisjes zaten. Stacy zat in het eerste leerjaar aan het Atheneum van Visé (Wezet). Nathalie zou in september naar het vijfde leerjaar in de school Jardin Botanique in Luik zijn gegaan.
In beide scholen wordt aandacht besteed aan de dood van de meisjes, maar ook aan de psychologische begeleiding van de andere leerlingen. Tijdens de vakantie kunnen de kinderen blijven rekenen op psychologische hulp als ze daar behoefte aan hebben.
In de Luikse wijk Saint-Léonard heeft de ontdekking van de lichamen een golf van medeleven op gang gebracht. Honderden knuffelberen, foto's, ballonnen en bloemen werden neergelegd op de Pont des Bayards en de Place Vivegnis.
In het stadhuis van Luik is een rouwregister geopend. Tot de vooravond van de begrafenis is het elke dag toegankelijk van 12 uur tot 18 uur.
Ik denk dat die getuigen er al eerder was maar dat ze dat niet naar buiten hebben gebracht om die Oud niet te beïnvloeden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:08 schreef Miriampje het volgende:
[..]
nu opeens is die getuige er.... vind ik persoonlijk opvallend
zo lees ik het wel...quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus Stacey was (waarschijnlijk) niet misbruikt, maar moest waarschijnlijk door wat ze had gezien uit de weg worden geruimd...
Het nichtje is vanaf haar 6e misbruikt en op de foto's lijkt Nathalie meer kind dan tiener. Des te walgelijker, je wilt je toch geen voorstelling maken bij de berichtgeving "zeer zwaar misbruikt"quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Abdullah had eerst toch z'n nichtje van dertien en een meisje van veertien misbruikt, Nathalie was elf... Misschien valt hij op heel jonge tienermeisjes.
Ik vind het in ieder geval walgelijk.
Nee idd. Laat de mental pictures maar even achterwegequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Het nichtje is vanaf haar 6e misbruikt en op de foto's lijkt Nathalie meer kind dan tiener. Des te walgelijker, je wilt je toch geen voorstelling maken bij de berichtgeving "zeer zwaar misbruikt"
quote:Luikse verdachte langer vast
Uitgegeven: 29 juni 2006 13:11
Laatst gewijzigd: 29 juni 2006 16:15
LUIK/BRUSSEL - De rechters menen dat er voldoende aanwijzingen zijn voor zijn schuld: Abdallah was vlakbij toen de meisjes voor het laatst zijn gezien, zijn cocaïnegebruik die avond en zijn verdwijning daarna. Dat hij geen alibi heeft en zijn uiterlijk compleet veranderde toen de politie hem zocht, pleit ook tegen hem.
De verdachte heeft bovendien schrammen op zijn lichaam. Abdallah verklaarde dat de krassen ontstonden toen hij het huis van zijn vriendin probeerde binnen te komen. Maar de politie vermoedt dat de schrammen ook kunnen zijn ontstaan door bramenstruiken vlakbij de spoorlijn waar de lijkjes zijn gevonden.
Een echt bewijs tegen Abdallah ontbreekt echter nog. De politie zoekt naarstig naar DNA-sporen op de lijkjes van de meisjes. Dat valt echter niet mee, waarschuwde een DNA-expert van de Universiteit. DNA-sporen kunnen zijn aangetast omdat de lichaampjes twee weken in een warm en vochtig riool hebben gelegen.
De advocaat van Abdallah had beroep aangetekend tegen de verlenging, maar dat is afgewezen.
Ik snap sowieso niet hoe het kan dat iemand die een kind jarenlang misbruikt, vervolgens in herhaling valt waarbij ook nog een grof geweld wordt gebruikt, nog buiten rondliep...quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:40 schreef kruimel_20 het volgende:
Hopelijk vinden ze genoeg dna en ander bewijs om hem op te sluiten!
Het blijft in en in triest dit....
Hij was genezen, vonden de heren psychiatersquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet hoe het kan dat iemand die een kind jarenlang misbruikt, vervolgens in herhaling valt waarbij ook nog een grof geweld wordt gebruikt, nog buiten rondliep...
Belachelijk ook eigenlijk.quote:En toen ze erachter kwamen dat hun diagnose ms toch niet juist was, om wat voor reden dan ook, was de man al vrij en terugdraaien kan dan niet meer.
Dood door schuldquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:30 schreef Pek het volgende:
[..]
je kunt ze in ieder geval van grove nalatigheid beschuldigen en misschien wel dood door schuld, maar ik ben het met je eens dat de échte dader uiteindelijk de wurger zelf is
Hoe weet je dat? Is er zoveel bekend over die vent en waar kan je dat vinden?quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Hij was genezen, vonden de heren psychiaters
En toen ze erachter kwamen dat hun diagnose ms toch niet juist was, om wat voor reden dan ook, was de man al vrij en terugdraaien kan dan niet meer.
Dat ben ik niet met je eens. Je kunt ook geen gevaarlijke hond los laten lopen en achteraf zeggen "tja, die hond he". Die tbs-piefen (of hoe het in België heet) hebben een verantwoordelijkheid en taakbeschrijving waar dus gewoon instaat dat ze niet elke pipo die er genezen uitziet weer op straat zetten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dood door schuldDoe gezond zeg. De enige schuldige hier is die pedofiel. De ouders zijn ook schuldig aan dingen, maar níet aan deze moorden.
Dus? lees 't nog eens rustig naquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dood door schuldDoe gezond zeg. De enige schuldige hier is die pedofiel. De ouders zijn ook schuldig aan dingen, maar níet aan deze moorden.
gewoon even de (internet)kranten lezen, dan weet jij het ook.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Is er zoveel bekend over die vent en waar kan je dat vinden?![]()
Het ging om de ouders, niet om de mensen die hem weer op straat hebben gezet..quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je kunt ook geen gevaarlijke hond los laten lopen en achteraf zeggen "tja, die hond he". Die tbs-piefen (of hoe het in België heet) hebben een verantwoordelijkheid en taakbeschrijving waar dus gewoon instaat dat ze niet elke pipo die er genezen uitziet weer op straat zetten.
Mwah, verwaarlozing en mishandeling ofzo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
quote:Het is toch belachelijk dat als je kinderen worden vermoord jíj daarvoor op je kop krijgt omdat jij je kinderen gewoon alleen op straat liet wandelen?
Ik quote 't nog maar 'n keer want nu wordt blijkbaar gedacht dat ik niet goed lees, deze persoon hier gequote heeft 't over de ouders: misschien wel dood door schuld. Dáár reageerde ik op.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:30 schreef Pek het volgende:
[..]
je kunt ze in ieder geval van grove nalatigheid beschuldigen en misschien wel dood door schuld, maar ik ben het met je eens dat de échte dader uiteindelijk de wurger zelf is
Die kinderen liepen 's nachts op straat, de moeder kon niet eens vertellen aan de politie wat ze aan hadden, ze was niet aanspreekbaar want ladderzat, dus ga dit ajb niet vergelijken met ouders die thuis zitten en wiens kind buiten speelt, alleen met vriendinnetjes.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het ging om de ouders, niet om de mensen die hem weer op straat hebben gezet..Ik snap niet zo goed waar je nou precies op reageert.
Die vergelijking met 'n hond snap ik ook niet helemaal. Het is toch belachelijk dat als je kinderen worden vermoord jíj daarvoor op je kop krijgt omdat jij je kinderen gewoon alleen op straat liet wandelen?Geen eten geven, dát is dood door schuld. Je hoeft echt geen rekening te houden met 't feit dat er verkrachters en moordenaars op straat rond lopen, kom nou zeg. Ik bedoel je moet er wel rekening mee houden (
) maar 't mag jou nooit aangerekend worden als iemand anders jouw kind vermoord.
Dat zeg ik toch? de ouders zijn ook schuldig aan dingen, niet aan deze moord echter. En anders ga je even in op mijn reactie ipv een 'quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, verwaarlozing en mishandeling ofzo.
Maar mocht blijken dat de moeder de kinderen aan de kerel heeft meegegeven in een zatte bui gaat het nog verder.
Jij reageert vaak 'n beetje onaardig merk ik wel 's, raar is dat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:35 schreef milagro het volgende:
[..]
Die kinderen liepen 's nachts op straat, de moeder kon niet eens vertellen aan de politie wat ze aan hadden, ze was niet aanspreekbaar want ladderzat, dus ga dit ajb niet vergelijken met ouders die thuis zitten en wiens kind buiten speelt, alleen met vriendinnetjes.
Zit je in de maandelijkse contramine of zo, djiezus
Ben je achterlijk ofzo? Die kinderen wandelden niet gewoon 'zomaar' over straat, maar om drie uur 's nachts op straat in het uitgaansleven van een achterbuurt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? de ouders zijn ook schuldig aan dingen, niet aan deze moord echter. En anders ga je even in op mijn reactie ipv een ''.. zo grappig is 't niet.
Al zou ik mijn kind de hele nacht de vrijheid geven op straat, dan nog is iedereen die d'r met z'n poten aan zit, 't ontvoert, verkracht en vermoord de schuldige. Op mij valt dan ook kritiek te geven, maar níet de moord! En hou 't is wat minder persoonlijk zeg..quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ben je achterlijk ofzo? Die kinderen wandelden niet gewoon 'zomaar' over straat, maar om drie uur 's nachts op straat in het uitgaansleven van een achterbuurt.
En het is allemaal niet grappig nee, maar de onzin die jij uitkraamt wel.![]()
Dat zeg ik toch ook niet???!!quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Al zou ik mijn kind de hele nacht de vrijheid geven op straat, dan nog is iedereen die d'r met z'n poten aan zit, 't ontvoert, verkracht en vermoord de schuldige. Op mij valt dan ook kritiek te geven, maar níet de moord! En hou 't is wat minder persoonlijk zeg..![]()
Wat deed je daar dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:38 schreef Genjuro het volgende:
sow ik heb een paar weken geleden(tot de 9ste gelukkig) vrijwel elke dag voorbij die plaats gelopen waar de meisjes gevonden zijn.
Luik is gewoon een van de ziekste steden van Europa
quote:Arrestatie Luik vanwege tipbrief aan Telegraaf
door Ronald Veerman
LUIK - De met man en macht naar de moordenaar van Stacy en Nathalie zoekende politie heeft vanmiddag met groot machtsvertoon in de Luikse wijk Haut Pré een man uit Luik opgepakt.
De 58-jarige man, die met plastic zakken om zijn schoenen door de bossages langs een Luikse spoorlijn liep, werd door een journalist van deze krant opmerkelijk genoeg aangetroffen op exact de plek die was aangegeven in de anonieme brief die een dag eerder naar De Telegraaf was gestuurd.
Lees vrijdag verder in De Telegraaf
mn Franstalige stage, het was de weg die liep van mn jeugdherberg naar mn werkquote:
Wat een raar verhaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:22 schreef Barcelona het volgende:
dus die man zou die brief hebben gestuurd? begrijp ik dat goed?quote:
zoniet heeft ie aardig bijgeleerd voor de volgende keer, makke wetten en veel uitwegen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:28 schreef milagro het volgende:
er zijn iig dna sporen gevonden van een derde persoon, lees ik op nu.nl
nou, dan moet het vrij snel duidelijk zijn of die Out erbij betrokken is.
nu ja, als de dader toch een bekende zou zijn, dan kan het ook weer "logisch" dna zijn, wat weer niets bewijst, dan moet de verdachte dus doorslaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:36 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
zoniet heeft ie aardig bijgeleerd voor de volgende keer, makke wetten en veel uitwegen.
Ontvoerd en "uitgeleend"ga je bijna aan denkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:28 schreef milagro het volgende:
er zijn iig dna sporen gevonden van een derde persoon, lees ik op nu.nl
nou, dan moet het vrij snel duidelijk zijn of die Out erbij betrokken is.
dat dacht ik al meteen. en waarschijnlijk voor een paar biertjes.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ontvoerd en "uitgeleend"ga je bijna aan denken
Politie Luik houdt man aan op tipplekquote:
Ik vind dat huidcellen van thierry onder de nageltjes niet valt onder 'logisch' dna. Stel dat dàt wordt gevonden...quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:39 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, als de dader toch een bekende zou zijn, dan kan het ook weer "logisch" dna zijn, wat weer niets bewijst, dan moet de verdachte dus doorslaan.
Je wilt niet weten hoeveel gekken er rondlopen die bij elke misdaad de politie lastigvallen met nep-bekentenissen dan wel - aantijgingen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:35 schreef Chadi het volgende:
Hoe bedoel je brief een grap?? daar gaat niemand grappen over maken en als het wel eengrap is dan mag je hem dat gelijk afleren.. zieke geest
Bij sommige zaken heeft de politie meer werk aan dat soort malloten dan aan het echt gericht oplossen van de zaak. Er zijn er zelfs die wekelijks hun mening even komen spuien over lopende zaken, vrij zielig, meestal ziek.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel gekken er rondlopen die bij elke misdaad de politie lastigvallen met nep-bekentenissen dan wel - aantijgingen.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel gekken er rondlopen die ladderzat in de kroeg zitten terwijl hun kids buiten spelen op tijden dat normale ouders hun kinderen in bed hebben liggen
Prima dat je een punt wilt maken, Loedertje. Maar om daar mijn uitspraak voor te verbasteren vind ik dan weer wat minder.quote:
charmingquote:
Jij weet dat dus? Hoeveel en voorbeelden?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel gekken er rondlopen die bij elke misdaad de politie lastigvallen met nep-bekentenissen dan wel - aantijgingen.
Tjah, en dat er dan ook nog mannen zijn die daaroverheen willen voor een zacht prijsje is al helemaal zum kotsenquote:
Ik weet inderdaad dat dit enorm vaak voorkomt. Dacht ook dat dat redelijk algemeen bekend was.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:03 schreef Loedertje het volgende:
Jij weet dat dus? Hoeveel en voorbeelden?
Dat zal toch wel?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef err het volgende:
ik mag aannemen dat ze van die zonderling dna hebben afgenomen voor hem weer weg te sturen. Er was tenslotte dna van een 2e persoon aangetroffen.
Jij wilt beweren dat dit niet voorkomt bij meiskes die inderdaad in een liefdevol gezin opgroeien, omdat die nooit buiten komen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Tjah, en dat er dan ook nog mannen zijn die daaroverheen willen voor een zacht prijsje is al helemaal zum kotsen
Maar goed, zal weer ontopic gaan en het hebben over het gelukkige onbezorgde leventje van de twee meisjes die opgroeiden in een liefdevol gezin en waar abrupt een einde aankwam doordat er 1 of meerdere kerels al dan niet onder invloed het nodig vonden om deze meiskes te onderwerpen aan zijn/hun lusten.
Gia, de moeder is niet de dader, maar wel degene, net als de vader, die het risico wel erg verhoogd heeft, ze heeft haar kinderen als het ware een t-shirt aangedaan met "neem me mee, mijn moeder zit in de kroeg en let niet op me".quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat dit niet voorkomt bij meiskes die inderdaad in een liefdevol gezin opgroeien, omdat die nooit buiten komen?
Je wilt niet weten hoeveel 10-jarige na school thuiskomen met een sleutel, zelf een bammetje maken en vervolgens, uiteraard zonder toezicht, de hele verder middag op straat hangen, omdat de ouders moeten werken.
Ook zulke kinderen overkomt dit.
Of ontvoert worden als je van huis naar school fietst.
Nee, ik praat niet goed dat haar kinderen nog zo laat op straat hingen, maar er is maar één schuldige: de dader.
die wil je ook de kost niet geven, maargoed zo zijn er talloze voorbeelden te noemen. Ik kan me nog heel goed herrineren dat mijn ex en ik op vakantie in Salou om drie uur 's nachts nog bezopen Engelsen op straat zagen lopen met peuters in een buggy op zoek naar een cocktailbar die nog open wasquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Deze ouders gaan vergelijken met ouders die wel op hun kids letten, maar ze ook niet 24/7 in de gaten lunnen houden slaat nergens op.
Ik begin te denken dat jouw konstante pogingen de moeder te ontzien , veroorzaakt worden door je eigen houding rond carnaval of zo.
Qua schuldvraag heb je gelijk. De ouders gaan zeker niet vrijuit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:54 schreef milagro het volgende:
lang verhaal
Wij kijken met carnaval alleen naar wat de kinderen willen. Optocht? Zaal? Prima.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Gia, de moeder is niet de dader, maar wel degene, net als de vader, die het risico wel erg verhoogd heeft, ze heeft haar kinderen als het ware een t-shirt aangedaan met "neem me mee, mijn moeder zit in de kroeg en let niet op me".
Deze ouders gaan vergelijken met ouders die wel op hun kids letten, maar ze ook niet 24/7 in de gaten lunnen houden slaat nergens op.
Ik begin te denken dat jouw konstante pogingen de moeder te ontzien , veroorzaakt worden door je eigen houding rond carnaval of zo.
Een kind alleen op straat op dat tijdstip in die omgeving is gewoon vragen om problemen, en dat is een kind alleen buiten laten spelen overdag voor je huis, alleen naar school laten lopen niet, simpel zat.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren, enge mannen lopen er ook overdag, klopt, maar je hoeft het ze niet NOG makkelijker te maken, niet waar?
Ook een thuiszittende moeder, die straalbezopen is, en dus niet in staat adequaat te handelen in geval van een ongeluk of gevaar is aansprakelijk.
Een moeder die samen met Pa straalbezopen thuiskomt van een avondje stappen, en de nuchtere oppas wegstuurt, is ook fout bezig.
Als je kinderen hebt, ben je ten alle tijden verantwoordelijk, en met een zatte kop kun je die verantwoordelijkheid simpelweg niet aan.
Zorg er tenminste voor dat er een nuchter persoon in huis is dan, die bij eventuele problemen helder kan denken.
Deze ouders hebben op ALLE fronten gefaald, en hebben het 't monster dat verantwoordelijk is voor de dood van deze meiskes het bijzonder makkelijk gemaakt de meisjes mee te nemen, en dát is hun dus aan te rekenen, en ja ik reken het een moeder, puur gevoelsmatig, net iets meer aan.
Dat mens wist verdomme niet eens wat haar eigen kinderen aan hadden die avond, ze kon niet eens duidelijk maken wát er precies aan de hand was, zodat een zoekactie niet direct op gang is gekomen.
Walgelijk, walgelijk, walgelijk.
Meer dan één, zelfs. Maar ik denk juist dat dit soort dingen zo'n verslaafde extra aan het zuipen zetten. Ze is nota bene de dag na de verdwijning uit het café geplukt met haar babyzoontje.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:09 schreef Chadi het volgende:
ik heb wel meelij met die dronkaard.. ze zou de fles nu toch echt moeten afzweren het heeft haar min of meer haar kind gekost .
1 kind??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:09 schreef Chadi het volgende:
ik heb wel meelij met die dronkaard.. ze zou de fles nu toch echt moeten afzweren het heeft haar min of meer haar kind gekost .
Dat vind ik net zo goed idioot, en zoals ik al zei bezopen thuis komen met zijn 2-en, en de oppas weg laten gaan, ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
die wil je ook de kost niet geven, maargoed zo zijn er talloze voorbeelden te noemen. Ik kan me nog heel goed herrineren dat mijn ex en ik op vakantie in Salou om drie uur 's nachts nog bezopen Engelsen op straat zagen lopen met peuters in een buggy op zoek naar een cocktailbar die nog open was![]()
Chadi, ze zat de dag na de verdwijning weer in de kroeg, en douwde een wildvreemde vent haar baby in handen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:09 schreef Chadi het volgende:
Dit is niet waar. Er is dna van een derde persoon gevonden, met "derde" wordt bedoeld een buitenstaander, iemand anders dan de meisjes. Zo heb ik het begrepen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:10 schreef err het volgende:
ik mag aannemen dat ze van die zonderling dna hebben afgenomen voor hem weer weg te sturen. Er was tenslotte dna van een 2e persoon aangetroffen.
Je mag toch hopen dat er wat meer dan alleen ontzetting uit de ouderlijke macht zal voortvloeien uit het handelen van de 'ouders'.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:17 schreef milagro het volgende:
Chadi, ze zat de dag na de verdwijning weer in de kroeg, en douwde een wildvreemde vent haar baby in handen.
Die ouders hebben een hele historie van nalatigheid en tekortschieten, daarom zijn die kinderen nu dan eindelijk uit de ouderlijke macht ontzet, helaas te laat voor deze 2 meisjes .
Ik vind dat ze wel genoeg straf hebben gekregen, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mag toch hopen dat er wat meer dan alleen ontzetting uit de ouderlijke macht zal voortvloeien uit het handelen van de 'ouders'.
Nee, hier vinden velen de ouders medeverantwoordelijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:53 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Ik vind dat ze wel genoeg straf hebben gekregen, denk je ook niet.![]()
Ik niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij denk ik nog steeds dat Pa hier achter zit.
Dat zijn ze ook tot op zekere hoogte. Maar dat neemt niet weg wat ik hierboven zei, dat ze hun portie al wel hebben gehad.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, hier vinden velen de ouders medeverantwoordelijk.
Goh, ik niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:53 schreef Barcelona het volgende:
Ik vind dat ze wel genoeg straf hebben gekregen, denk je ook niet?![]()
zijn ze ook, maar hoe wil je ze nog meer straffen dan, denk ik gelijk met Barcelona.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:57 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, hier vinden velen de ouders medeverantwoordelijk.
De directe omgeving bestaat waarschijnlijk ook uit zuiplappen en aso's. En de jeugdbescherming in Nederland iig werkt zo rete sloom dat zo'n gezinsspost waarschijnlijk niets had uitgehaald.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:07 schreef Suko het volgende:
@ milagro, helemaal mee eens, waarbij ik aanteken dat de directe omgeving ook wel eens aan de bel hadden moeten trekken gezien het feit dat het al héél lang mis was daar. In dat soort buurten zou een permanente gezinshulppost niet misstaan. Ook in Nederland trouwens.
Blijkens hun eigen gedrag (volgende avond wéér de kroeg in plus baby) hoop ik eigenlijk dat ze het risico niet meer nemen deze "ouders" weer kinderen toe te vertrouwen. Kans is te groot dat de volgende zichzelf in de hens zet of wat dan ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:53 schreef Barcelona het volgende:
[..]
dat idd zou wel moeten, uit de ouderlijk macht ontzet houden, de andere kinderen, in ieder geval voor een zeer aanzienlijke tijdquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Blijkens hun eigen gedrag (volgende avond wéér de kroeg in plus baby) hoop ik eigenlijk dat ze het risico niet meer nemen deze "ouders" weer kinderen toe te vertrouwen. Kans is te groot dat de volgende zichzelf in de hens zet of wat dan ook.
wmb te laat.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:55 schreef Xebrozius het volgende:
Even over die moeder, die is dood voor de herfst begonnen is... Waarschijnlijk een combi van coke en alcohol. Zulk soort mensen ruimen zichzelf gelukkig op.
Ik vind ze niet medeverantwoordelijk, ik vind de ouders verantwoordelijk voor andere dingen.quote:
jij moet echt bij de kinderbescherming gaan werken, je bent er de juiste persoon voorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind ze niet medeverantwoordelijk, ik vind de ouders verantwoordelijk voor andere dingen.
En ik vind ook dat in dit verhaal al weer veel te veel vooroordelen zitten. Nogmaals; we kennen de situatie gewoon niet. We weten niet wat er in het hoofd van de moeder om is gegaan nadat haar kinderen vermist waren, we weten uberhaubt niet wat er in haar om gaat nu, vorige week, en 10 jaar geleden.
Nee, ze zijn helemaal niet gestraft en ik twijfel er ernstig aan dat ze nu hun leven gaan beteren en goed voor de overgebleven kinderen gaan zorgen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:53 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Ik heb er geen kritiek op, ik ga me daar dus niet mee inlaten. Maar als je ontevreden bent over de kinderbescherming (correct me if I'm wrong, maar dat haal ik uit je reactiequote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:11 schreef milagro het volgende:
[..]
jij moet echt bij de kinderbescherming gaan werken, je bent er de juiste persoon voor![]()
Ja tuurlijk, ik ga in mijn eentje dat hele logge systeem omgooienquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik heb er geen kritiek op, ik ga me daar dus niet mee inlaten. Maar als je ontevreden bent over de kinderbescherming (correct me if I'm wrong, maar dat haal ik uit je reactie) zou je zelf er misschien wat verandering in kunnen brengen?
Iedereen is in de eerste plaats verantwoordelijk voor eigen gedrag en dit geval is de moordenaar iemand anders. Bovendien heb je 't nu over 3 gevallen, een relatief laag aantal als je 't mij vraagt. Of heb je statistieken en achtergronden en onderzoek waaruit blijkt dat de kinderbescherming niet deugt?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:22 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, ik ga in mijn eentje dat hele logge systeem omgooien
waarbij moeders, ouders niet zelden net effe te lang het voordeel vd twijfel krijgen, want ze houdt ergens toch van haar kinderen, en iedereen verdient een 2 kans, en een 3e, en ach, ja, dat kind was wat magertjes, en had wat blauwe plekken, maar moeder bezwoer dat het door een val van het klimrek kwam, en ja mama's vriend was wat ongeduldig soms met de kinderen, maar ach, het valt toch ook niet mee als je zelf nooit geleerd hebt wat liefde is en en en..... dag liever Rowena, dag lieve Savanna, rust zacht.
En ook deze moeder moeten we vooral niet veroordelen, nee, want die kinderen waren anders ook ms wel meegenomen, was de moeder een verantwoordelijke moeder geweest.
Maar weet je, dat wás de moeder niet, en is ze zelfs een dag na de verdwijning niet.
En zelfs al zou haar gedrag en dat van haar man niet tot dit geleid hebben, is er geen verband, dan nog doet het niets af aan het feit dat zo een vrouw, en zo een man niet voor kinderen zouden moeten mogen zorgen meer, geen dag langer, met hun staat van dienst, ook niet als de meisjes nu nog geleefd hadden.
Dat is vast wel te vinden want de kinderbescherming deugt idd niet. Die is al heel lang berucht om zijn miskleunen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:40 schreef Taurus het volgende:
Iedereen is in de eerste plaats verantwoordelijk voor eigen gedrag en dit geval is de moordenaar iemand anders. Bovendien heb je 't nu over 3 gevallen, een relatief laag aantal als je 't mij vraagt. Of heb je statistieken en achtergronden en onderzoek waaruit blijkt dat de kinderbescherming niet deugt?
Ja want ook dat soort ouders hebben weleens een paar dagen per jaar met carnaval waarbij ze ladderzat in de polonaise drentelen terwijl de kinderen zich vermaken met een andere bezopen carnavalsbezoekers....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat dit niet voorkomt....
Je wilt niet weten hoeveel 10-jarige na school thuiskomen met een sleutel, zelf een bammetje maken en vervolgens, uiteraard zonder toezicht, de hele verder middag op straat hangen, omdat de ouders moeten werken.
Ook zulke kinderen overkomt dit.
Nou, gezien haar verhalen wijst alles erop dat de Korsakov al reeds is ingetreden, (korte termijngeheugen (Nathalie) beseft madam niet, ze heeft het nu voornamelijk over alle andere zielige dingen die dit slachtofferROLwijf allemaal heeft moeten doorstaanquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
We weten niet wat er in het hoofd van de moeder om is gegaan nadat haar kinderen vermist waren, we weten uberhaubt niet wat er in haar om gaat nu, vorige week, en 10 jaar geleden.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:09 schreef nietzman het volgende:
[..]
Goh, ik niet.
Maar aangezien het een beetje ver gaat om hun andere kindjes ook onder een putdeksel achter te laten
Nou er was ecentelijk weer eens iemand (een oud-staatssecretaris) die onderzoek heeft gedaan en daarna de publiciteit opzochtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:40 schreef Taurus het volgende:
Of heb je statistieken en achtergronden en onderzoek waaruit blijkt dat de kinderbescherming niet deugt?
Tijdje geleden ook een rapport waarin de auteur stelde dat kinderen er NA jeugdzorg/jeugbescherming vrijwel nóóit beter uitkwamen dan dat zij er in gingen en hij zich afvroeg wat het nut er dan van is...quote:De gehele jeugdbescherming is zo bureaucratisch dat kinderen die hulp nodig hebben meer dan een jaar op die hulp moeten wachten.
Dat blijkt uit het onderzoek 'Jeugdbescherming onder de loep' dat onder leiding van oud-staatssecretaris Steven van Eijck is uitgevoerd.
Vanaf de eerste melding van kindermishandeling of hulpvraag van ouders tot en met de Onder Toezicht Stelling zit 8 tot 15 maanden wachttijd. In de tussentijd doen drie instanties onderzoek naar het gezin en het kind.
De opstellers van het rapport schrijven: 'Al die tijd is niet één instantie eindverantwoordelijk en blijft hulp achterwege'. Als de kinderrechter dan uiteindelijk een OTS (ondertoezichtstelling) uitspreekt dan 'is het voor de gezinsvoogd vaak niet helder wat het probleem is met als gevolg dat wederom onderzoek wordt gedaan', zo stelt het rapport.
Van Eijck signaleert in het rapport dat alle instanties (Bureau Jeugdzorg, kinderrechters en de Raad voor de Kinderbescherming en gezinsvoogden) aarzelen om in te grijpen in gezinnen en durven problemen niet te benoemen.
In de reportage komen aan het woord hoogleraar opvoedkunde Jo Hermanns, gezinsvoogd Ton Moolenaar en pleegmoeder Mariette van Vught.
Ik heb wel medelijden met zo'n persoon ja. Zeker nu ze twee kinderen verloren heeft. Dat gun je niemand lijkt me he?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nou, gezien haar verhalen wijst alles erop dat de Korsakov al reeds is ingetreden, (korte termijngeheugen (Nathalie) beseft madam niet, ze heeft het nu voornamelijk over alle andere zielige dingen die dit slachtofferROLwijf allemaal heeft moeten doorstaan
Huil je even mee? Heb je ook al zo'n verschrikkeljk medelijden met die mamma?
Vergeet ook niet het artikel in het VN van een half jaar geleden. Drie kinderrechters trekken daarin aan de bel. Ze kunnen vrij weinig doen omdat het systeem dat niet toe laat.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nou er was recentelijk weer eens iemand (een oud-staatssecretaris) die onderzoek heeft gedaan en daarna de publiciteit opzocht
[..]
Tijdje geleden ook een rapport waarin de auteur stelde dat kinderen er NA jeugdzorg/jeugbescherming vrijwel nóóit beter uitkwamen dan dat zij er in gingen en hij zich afvroeg wat het nut er dan van is...
Als die moeder niet stomdronken snachts met de koters in de kroeg had gezeten , had dit niet gebeurd. Dus ja moeder is zeker mede schuldigquote:Op zaterdag 1 juli 2006 04:19 schreef duivelinnetje het volgende:
Iemand die zegt dat het de schuld van die moeder is, heeft mijns inziens totaal gebrek aan medeleven met een ander persoon. Doe een beetje menselijk, en houd je kop
AD.nlquote:Meisje (14) belast Luik-verdachte
Door FRANS BOOGAARD
BRUSSEL - De hoofdverdachte in de Luikse moordzaak, Abdallah Ait Oud, loopt een goede kans aan de galg te worden gepraat door een meisje dat bijna zijn slachtoffer was geworden. Zij was er getuige van hoe Ait Oud op een vrijwel verlaten plein probeerde Nathalie (10) en Stacy (7) in te palmen, de avond van hun ontvoering.
,,Hij leunde met zijn ellebogen op de dranghekken rond het podium, met zijn rug naar het café, het leek of hij ging slapen,’’ citeerde de Franstalige tv-zender RTL- TVi gisteren uit het getuigenis van de 14-jarige Valérie A. Zij is één van de twee tot vier meisjes die eerder op de avond al door Ait Oud werden benaderd.
Speurders gaan er van uit dat ze de 38-jarige Marokkaan met behulp van DNA-sporen klem kunnen zetten. De formele aanklacht is in afwachting van de DNA-analyses, midden volgende week, uitgebreid tot verkrachting en moord. Tot nu toe werd Ait Oud alleen verdacht van ontvoering.
Zou het tot nu toe onbekende DNA op de meisjeslichamen onverwacht níet overeenkomen met dat van Ait Oud, dan betrekt Justitie de tien à twaalf andere pedofielen in de Luikse wijk Saint Léonard in het onderzoek.
In het rouwcentrum Delahaye nam Luik gisteren massaal afscheid van de meisjes. ,,Ik wil delen in hun pijn,’’ zegt een oude vrouw. ,,Ook wij hadden tot het laatst gehoopt de meisjes levend terug te vinden,’’ aldus procureur Anne Bourguignont.
De ouders en Stacy’s pleegmoeder Evelyne Trzlinski kregen eerder al gelegenheid afscheid te nemen van de kinderen. Trzlinski: ,,Ze lagen naast elkaar op tafel, maar vooral het kijken naar Stacy deed pijn. Haar gezicht was erg gehavend.’’
vergeet het dna niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:46 schreef Principessa het volgende:
Tot hij bekent blijft het natuurlijk onzeker of hij het gedaan heeft of niet. Al zijn er 100 kinderen die tegen hem getuigen...
Ook dan. Het is niet bevredigend als hij niet bekent. En ook al is hij zo gek als een deur dan zou ik toch nog willen weten waarom.quote:
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 04:19 schreef duivelinnetje het volgende:
Iemand die zegt dat het de schuld van die moeder is, heeft mijns inziens totaal gebrek aan medeleven met een ander persoon. Doe een beetje menselijk, en houd je kop
Dit gaat slechts over Nederland....quote:WOERDEN - Jaarlijks overlijden 24 kinderen, nadat zij zijn aangemeld bij Jeugdzorg, schat hoogleraar opvoedkunde J. Hermanns van de Universiteit van Amsterdam. Dat wil zeggen dat het slecht ging met die kinderen en dat dit te maken had met de gezinssituatie. Veertien van deze kinderen kwamen bij de Jeugdzorg binnen via een Advies en Meldpunt Kindermishandeling. Of die kinderen echter door mishandeling zijn overleden, is niet bekend. Dat wordt niet geregistreerd, zegt Hermanns. Hij vindt dat dit wel moet gebeuren.
Hoewel verreweg de meeste mensen in de Jeugdzorg uitermate hun best doen en het beste voor hebben met kinderen en ouders, werkt het systeem helaas zo, dat deze gevallen niet voorkomen kunnen worden, stelt de professor. De nieuwe wet op de Jeugdzorg biedt daar geen oplossingen voor, zegt hij. Volgens hem is er een nieuwe inhoudelijke aanpak van de Jeugdzorg nodig. Zelf werkt hij in vijf regio's in Nederland samen met instellingen van onderwijs tot arts en lokale en provinciale overheden aan de invoering van methoden die beter werken. Daarbij wordt bijvoorbeeld standaard opvoedingsles gegeven aan alle zwangere vrouwen. Van de vrouwen die niet meedoen, wordt gekeken of er aanleiding is ze er toch bij te trekken.
In totaal overlijden er vijftig kinderen per jaar door kindermishandeling. Dat is bijna een kind per week. Dat cijfer kwam uit het onderzoek dat in opdracht van de professor in 1996 is verricht onder huisartsen en kinderartsen, die aangaven van hoeveel overleden kinderen zij vermoedens hadden dat dit met kindermishandeling te maken had. Recentere cijfers zijn er niet, maar het ministerie van Volksgezondheid wil dit wel weer gaan onderzoeken, weet de professor.
Uit zijn onderzoek bleek ook dat huisartsen niet geneigd zijn aangifte te doen als ze vermoedens hebben. In de eerste plaats heeft dit te maken met het feit dat zij ook een vertrouwensband met de ouders en de rest van het gezin hebben. Daarnaast blijkt dat de huisartsen ervaren dat van zo'n aangifte vaak niets terecht komt. Het leidt vaak tot een sepot, omdat het juridisch moeilijk te bewijzen is, legt Hermanns uit. Dat bleek volgens hem onlangs nog bij drie zaken die zich in Utrecht afspeelden, in alle drie gevallen werden de ouders vrijgesproken wegens gebrek aan bewijsvoering. Terwijl er wel duidelijk sprake van mishandeling was. Tot slot waren de huisartsen in zijn onderzoek van mening dat ze het gezin met een aangifte alleen nog maar in meer ellende storten.
Nu.nlquote:Luiks meisje begraven
Uitgegeven: 1 juli 2006 09:55
Laatst gewijzigd: 1 juli 2006 09:55
LUIK - In Luik is zaterdag rond half tien de begrafenis begonnen van Nathalie Mahy. Het tienjarig meisje is deze week na een zoektocht van ruim twee weken gewurgd en misbruikt aangetroffen in een rioolput.
Tijdens de dienst in de Sint-Gilleskerk in Luik steekt de oudere broer van Nathalie een kaars aan. De zussen van het meisje leggen bloemen op de kist.
De familie wil de ceremonie tamelijk besloten houden. Alleen de naaste familie, een gezant van de koning, de provincie gouverneur en een Waalse minister mogen de kerk naar binnen. Journalisten zijn niet welkom in de kerk en op het kerkhof.
De stiefzus Stacy Lemmens wordt maandag begraven. Deze plechtigheid is vanaf 10.45 uur rechtstreeks te zien op de Vlaamse zender VRT. Buiten de Luikse kerk Sint-Foy komt een groot scherm voor publiek. Na de kerkdienst brengen motorrijders de kist naar het kerkhof.
Apartquote:De stiefzus Stacy Lemmens wordt maandag begraven. Deze plechtigheid is vanaf 10.45 uur rechtstreeks te zien op de Vlaamse zender VRT. Buiten de Luikse kerk Sint-Foy komt een groot scherm voor publiek. Na de kerkdienst brengen motorrijders de kist naar het kerkhof.
De biologische vader van Nathalie wilde geen poespas op haar begrafenis.quote:
Waar heb jij gelezen dat het drankorgel haar kinderen sloeg?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:47 schreef Loedertje het volgende:
Ik menselijk doen t.o.v. een *moeder* die haar kinderen verwaarloosde en mishandelde>?
No way....
Maar medelijden met zo'n drankorgel met losse handjes heb ik absoluut niet.
In één wijk?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 07:48 schreef milagro het volgende:
[Zou het tot nu toe onbekende DNA op de meisjeslichamen onverwacht níet overeenkomen met dat van Ait Oud, dan betrekt Justitie de tien à twaalf andere pedofielen in de Luikse wijk Saint Léonard in het onderzoek.]
AD.nl
Vaag is dat he. Ik verbaasde me daar ook al zo over bij de Schiedamse parkmoord. Rond de tijd van de moord liepen er ook een stuk of tien mannen rond waarvan de politie wist dat het pedofielen waren.quote:
Griezelig idee hoor, in hoeverre zal dat een gemiddelde zijn?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:46 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Vaag is dat he. Ik verbaasde me daar ook al zo over bij de Schiedamse parkmoord. Rond de tijd van de moord liepen er ook een stuk of tien mannen rond waarvan de politie wist dat het pedofielen waren.
Misschien was het nog rustig.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Griezelig idee hoor, in hoeverre zal dat een gemiddelde zijn?
Toen ik in Beek woonde werd er een 5 jarig meisje verkracht en bijna gewurgtquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Idd een heel griezelig idee dat er op willekeurig welke plek een gemiddelde als 10 mogelijke pedo's rondlopen die bij een onderzoek naar zo'n ernstige zaak bekeken worden omdat de politie ze misschien in staat acht tot iets dergelijks.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:01 schreef senesta het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat in de wat mindere buurten relatief meer pedofielen zitten die hebben vastgezeten en terugkeren in de maatschappij. Veel zullen ze in hun leven tot dan niet hebben opgebouwd en dan begin je ook in een smoezelig appartementje of rijtjeshuis.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd een heel griezelig idee dat er op willekeurig welke plek een gemiddelde als 10 mogelijke pedo's rondlopen die bij een onderzoek naar zo'n ernstige zaak bekeken worden omdat de politie ze misschien in staat acht tot iets dergelijks.
Moet je misschien wel de kanttekening bij plaatsen dat weliswaar veel van die ziekelingen klein begonnen zijn met misschien hun leuter laten zien of vieze praatjes tegen net iets te jonge meisjes, maar niet iedereen die daarvoor een keer geboekt is verder afglijdt naar echte aanrandingen of nog erger. Voor de zekerheid nemen ze alleen iedereen mee die ooit eens in de bosjes heeft staan friemelen ofzo.
Ik denk inderdaad dat je daar beter van uit kan gaan, althans dat hoop ik vurig.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd een heel griezelig idee dat er op willekeurig welke plek een gemiddelde als 10 mogelijke pedo's rondlopen die bij een onderzoek naar zo'n ernstige zaak bekeken worden omdat de politie ze misschien in staat acht tot iets dergelijks.
Moet je misschien wel de kanttekening bij plaatsen dat weliswaar veel van die ziekelingen klein begonnen zijn met misschien hun leuter laten zien of vieze praatjes tegen net iets te jonge meisjes, maar niet iedereen die daarvoor een keer geboekt is verder afglijdt naar echte aanrandingen of nog erger. Voor de zekerheid nemen ze alleen iedereen mee die ooit eens in de bosjes heeft staan friemelen ofzo.
dat klinkt logisch, de buurt (milieu) maakt ze niet, maar trekt ze aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat in de wat mindere buurten relatief meer pedofielen zitten die hebben vastgezeten en terugkeren in de maatschappij. Veel zullen ze in hun leven tot dan niet hebben opgebouwd en dan begin je ook in een smoezelig appartementje of rijtjeshuis.
Belgische kranten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen dat het drankorgel haar kinderen sloeg?
Daar zou ik niet van uitgaan. Het zou me niet verbazen als deze pedofielen na ontslag uit een kliniek een urgentieverklaring krijgen en gewoon een leuke, liefst kinderrijke buurt voor het uitkiezen hebbenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat in de wat mindere buurten relatief meer pedofielen zitten die hebben vastgezeten en terugkeren in de maatschappij. Veel zullen ze in hun leven tot dan niet hebben opgebouwd en dan begin je ook in een smoezelig appartementje of rijtjeshuis.
In mindere buurten zullen sowieso meer randfiguren rondlopen. Dus ook van het soort dat een ander kind neerknalt na een sneeuwbal. Of het percentage pedofielen'/zedendelinquenten er ook echt hoger ligt durf ik niet te zeggen. Net als bij huiselijk geweld het geval is ben ik bang dat het in alle kringen voorkomt. De sociaal minder vaardige pedo's die hun gedrag niet konden verbergen en tegen de lamp zijn gelopen zie je wel eerder terug daar. Jean-Jacques die zijn 3 stiefkinderen misbruikte woont en werkt nog steeds en stapt elke ochtend in Wassenaar in de auto.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In de wat asocialere volkswijken wemelt het van de kinderen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
Daar zou ik niet van uitgaan. Het zou me niet verbazen als deze pedofielen na ontslag uit een kliniek een urgentieverklaring krijgen en gewoon een leuke, liefst kinderrijke buurt voor het uitkiezen hebben
Waar ik me altijd zo vreselijk aan erger is dat zo'n psychiater er gewoon mee wegkomt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:58 schreef senesta het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GNGTTBNH
Eens.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar ik me altijd zo vreselijk aan erger is dat zo'n psychiater er gewoon mee wegkomt.
Ze laten zo'n gruwel weer los op de samenleving en hoeven geen verantwoording af te leggen over de gevolgen van hun stommiteit.
Die psychiater zou als mede verantwoorlijke ook veroordeelt moeten worden.
Leg als het fout gaat, een een behoorlijke geldstraf op aan die heren * behandelaars * dan denken ze wel 2x goed na voor ze iemand genezen verklaren.![]()
Ik zou 't héél erg vinden als een psych veroordeelt kan worden omdat zijn patient weer de fout in is gegaan. Een mens heeft geen vat op de psyche van 'n ander. Gekken blijf je altijd houden, hoe lekker 't ook is om daar instanties op aan te spreken, dat is niet de realiteit.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar ik me altijd zo vreselijk aan erger is dat zo'n psychiater er gewoon mee wegkomt.
Ze laten zo'n gruwel weer los op de samenleving en hoeven geen verantwoording af te leggen over de gevolgen van hun stommiteit.
Die psychiater zou als mede verantwoorlijke ook veroordeelt moeten worden.
Leg als het fout gaat, een een behoorlijke geldstraf op aan die heren * behandelaars * dan denken ze wel 2x goed na voor ze iemand genezen verklaren.![]()
3 kinderen van haarzelf.dus onvruchtbaar was ze niet...quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk gezien de foto dat ze meer dan onvruchtbaar is.
pardon?quote:
Door gewoon weer ergens een café in te duiken totdat ze lekker teut is.quote:Op zondag 2 juli 2006 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
en oke ze ging laat naar huis met de kinderen dat is misschien niet goed te praten, maar stel ze heeft het bewustzijn van een goed moederdier hoe denk je dat zij hierop zal reageren?
Ga je ze nou nog delen offeuh...?quote:Op zondag 2 juli 2006 02:10 schreef Xebrozius het volgende:
Men, ik heb de tweede mop alweer gehoord vandaag. Het gaat weer hard mensen...
Ze heeft 6 kinderen: 5 van haar ex-man Didier Mahy (waaronder Nathalie) en 1 van haar nieuwe vriend Thierry Lemmens, die de vader is van Stacy.quote:Op zondag 2 juli 2006 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
3 kinderen van haarzelf.dus onvruchtbaar was ze niet...
[...]
Dit is toch een totaal andere situatie, je zit niet tot 03u s'nachts op terrassjes, en de ouders die dat met dit weer overdag doen zijn vast prima ouders, maar de meeste daarvan zijn ook geen alco's en kunnen, mocht er wat gebeuren, vast nog wel wat zinnigs uitbrengen..quote:Op maandag 3 juli 2006 09:41 schreef Gia het volgende:
Wij zijn gisteren een eind wezen rijden, naar België (niet Luik). Onder het rijden dacht ik aan deze zaak en realiseerde me dat ik op dat moment niet wist wat mijn kinderen voor kleren aan hadden. Ik was broodnuchter. Ik weet zelden zo te vertellen wat voor kleren mijn kinderen aanhebben. Zij kleden zichzelf 's morgens aan en ik let daar niet zo op.
Vind het dan ook kul om haar hier zo hard op aan te vallen.
Daarbij viel het me gisteren ook op, bij het naar huis rijden, hoeveel ouders er niet op terrasjes zitten, terwijl de kids aan het spelen waren op springkastelen, trampolines, verstoppertje enz...
En die ouders zaten vrijwel allemaal aan 't bier of ander alcoholisch drankje.
Ook gisteravond laat waren er nog kinderen aan 't rondspelen, terwijl de ouders op een terrasje zaten.
Als ik dan denk aan die twee pogingen tot ontvoering afgelopen week, dan zou het in deze situaties ook makkelijk kunnen gebeuren. Een blaastest zal zo'n ouderpaar snel beschuldigen van dronkenschap en als de ouders niet weten wat voor kleren hun zoon of dochter aan had, omdat ze zichzelf aankleden, dan is het jammer maar helaas. Alle kids kwijt.
Moet je maar geen terrasje gaan pikken met dat mooie weer. Je hoort gewoon braaf nuchter thuis te zitten en je kinderen in de gaten te houden. Elke dag moet je je bewust worden welke kleren je kinderen aanhebben, voor het geval ze vermist raken. Weet je dat niet, dan ben je een slechte moeder.
quote:Op maandag 3 juli 2006 09:41 schreef Gia het volgende:
Wij zijn gisteren een eind wezen rijden, naar België (niet Luik). Onder het rijden dacht ik aan deze zaak en realiseerde me dat ik op dat moment niet wist wat mijn kinderen voor kleren aan hadden. Ik was broodnuchter. Ik weet zelden zo te vertellen wat voor kleren mijn kinderen aanhebben. Zij kleden zichzelf 's morgens aan en ik let daar niet zo op.
Daarbij viel het me gisteren ook op, bij het naar huis rijden, hoeveel ouders er niet op terrasjes zitten, terwijl de kids aan het spelen waren op springkastelen, trampolines, verstoppertje enz...
Ook gisteravond laat waren er nog kinderen aan 't rondspelen, terwijl de ouders op een terrasje zaten.
Als ik dan denk aan die twee pogingen tot ontvoering afgelopen week, dan zou het in deze situaties ook makkelijk kunnen gebeuren. Een blaastest zal zo'n ouderpaar snel beschuldigen van dronkenschap en als de ouders niet weten wat voor kleren hun zoon of dochter aan had, omdat ze zichzelf aankleden, dan is het jammer maar helaas. Alle kids kwijt.
Moet je maar geen terrasje gaan pikken met dat mooie weer. Je hoort gewoon braaf nuchter thuis te zitten en je kinderen in de gaten te houden. Elke dag moet je je bewust worden welke kleren je kinderen aanhebben, voor het geval ze vermist raken. Weet je dat niet, dan ben je een slechte moeder.
Nee, drie uur 's nachts is natuurlijk van de zotte. Maar ook om 10 uur 's avonds zullen er met dit weer ouders zijn in behoorlijk beschonken toestand, die niet weten wat hun kinderen dragen. Als ik zie wat er voor glazen bier op de tafeltjes stonden!! Na 2 trappistjes ben je al behoorlijk om, hoor. Tenminste, ik wel.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:49 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
Bla, bla, bla.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat die meisjes eigenlijk best een goeie moeder hadden? Dat dit 'iedereen had kunnen overkomen' ? Bullshit, als er goed op die kinderen was gepast was dit niet gebeurd.
De hamvraag idd. Ik hoop dat t m is...quote:Op maandag 3 juli 2006 09:50 schreef Chadi het volgende:
Je bent als ouder gewoon verantwoordelijk voor je kids. Als je wil zuipen, geneukt wil worden door jan en alleman uit de kroeg moet je geen kids nemen en lekker je leven genieten zoals je die wil.
Op het moment dat je kids hebt moet je je leven aanpassen aan hen en niet denken dat je nog de madonna bent en dat je je stijf kan zuipen.
Is het trouwens al bekend of die pedo die ze opgepakt hebben de dader is? Of loopt ie nog rond ???
Ik vind de vergelijkingen die je trekt niet reeel. Het lijkt er op dat je eea probeert te vergoelijken, zo komt het tenminste op mij over. Deze moeder heeft 'm echt niet om na 2 trappistjes, het gaat hier om een alcholiste/junk die haar kinderen zwaar verwaarloosde en niet haar verantwoordelijkheid als moeder is nagekomen.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, drie uur 's nachts is natuurlijk van de zotte. Maar ook om 10 uur 's avonds zullen er met dit weer ouders zijn in behoorlijk beschonken toestand, die niet weten wat hun kinderen dragen. Als ik zie wat er voor glazen bier op de tafeltjes stonden!! Na 2 trappistjes ben je al behoorlijk om, hoor. Tenminste, ik wel.
In mijn ogen is moeder wel degelijk medeschuldig. En dan denk ik nog niet eens aan de mogelijkheid dat ze de meisjes misschien wel heeft meegegeven in ruil voor ..drank/drugs.quote:Ik wil alleen maar zeggen dat de moeder niet schuldig is aan het misdrijf. Tenminste niet vanwege dronkenschap en niet weten wat ze aanhadden. Dat komt zo vaak voor, zeker met warm weer.
Degene die ze dit heeft aangedaan is de schuldige. Die moeder is al zwaar genoeg gestraft. Vind ik.
volgens mij komt donderdag de uitslag van het dna onderzoek.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:50 schreef Chadi het volgende:
Je bent als ouder gewoon verantwoordelijk voor je kids. Als je wil zuipen, geneukt wil worden door jan en alleman uit de kroeg moet je geen kids nemen en lekker je leven genieten zoals je die wil.
Op het moment dat je kids hebt moet je je leven aanpassen aan hen en niet denken dat je nog de madonna bent en dat je je stijf kan zuipen.
Is het trouwens al bekend of die pedo die ze opgepakt hebben de dader is? Of loopt ie nog rond ???
Ik krijg het idee dat jij je nog steeds behoorlijk persoonlijk hierdoor geraakt voelt. Wat wil je nu dat iedereen zegt? Dat jij echt wel een goede moeder bent? Dat het heus niet geeft als je dronken? Dat je je kinderen best 's avonds alleen buiten kan laten spelen zonder toezicht?quote:Op maandag 3 juli 2006 09:41 schreef Gia het volgende:
De moeder is schuldig aan alcoholisme en onverantwoordelijk gedrag jegens haar kinderen, wij weten dáár echter niet al te veel van verder. Het is goed dat zij niet meer voor haar kinderen mag zorgen, dat kan ze namelijk niet.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:10 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijkingen die je trekt niet reeel. Het lijkt er op dat je eea probeert te vergoelijken, zo komt het tenminste op mij over. Deze moeder heeft 'm echt niet om na 2 trappistjes, het gaat hier om een alcholiste/junk die haar kinderen zwaar verwaarloosde en niet haar verantwoordelijkheid als moeder is nagekomen.
[..]
In mijn ogen is moeder wel degelijk medeschuldig. En dan denk ik nog niet eens aan de mogelijkheid dat ze de meisjes misschien wel heeft meegegeven in ruil voor ..drank/drugs.
Of ze al zwaar genoeg gestraft is, dat weet ik niet. Maar ze is wel degelijk medeverantwoordelijk voor het feit dat die Ait Oud zijn kans heeft kunnen grijpen.
Als de kinderen om drie uur smiddags aan 't spelen waren had hij ze toch ook mee kunnen nemen?quote:Op maandag 3 juli 2006 10:21 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij je nog steeds behoorlijk persoonlijk hierdoor geraakt voelt. Wat wil je nu dat iedereen zegt? Dat jij echt wel een goede moeder bent? Dat het heus niet geeft als je dronken? Dat je je kinderen best 's avonds alleen buiten kan laten spelen zonder toezicht?
Ik wens geen enkele ouder hetgeen toe er met Stacy en Nathalie is gebeurt. Kansloze low-life alco's of niet. En de enige echte schuldige blijft altijd de dader maar ouders kunnen wel situaties creeëren waarin het een dader gemakkelijker gemaakt wordt.
Gia drinkt ook tijdens carnaval en dan zijn haar kinderen elders aan het spelen. Vandaar dat zij het opneemt voor de Belgsiche moeder die sowieso al een hele geschiedenis heeft bij de kinderbescherming aldaar.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:21 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij je nog steeds behoorlijk persoonlijk hierdoor geraakt voelt.
Dat ben ik op zich wel met je eens. Wel vind ik dat mede door haar schuld de dader deze misdaad heeft kunnen begaan.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
De moeder is schuldig aan alcoholisme en onverantwoordelijk gedrag jegens haar kinderen, wij weten dáár echter niet al te veel van verder. Het is goed dat zij niet meer voor haar kinderen mag zorgen, dat kan ze namelijk niet.
De moeder is echter no way schuldig aan wat zo'n vieze pedo bij haar kinderen doetOok om 3 uur snachts, en ook als de moeder dronken is, ook als de moeder d'r kinderen zou slaan noem maar op, moeten anderen van je kind afblijven. Dus ze is niet mede schuldig aan deze moord en verkrachting. Lijkt me logisch.
Mijn kinderen zijn niet elders aan 't spelen, maar gewoon in en rond de kroeg waar wij 's middags naartoe gaan. Wij hangen sowieso nooit tot 3 uur in de kroeg.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Gia drinkt ook tijdens carnaval en dan zijn haar kinderen elders aan het spelen. Vandaar dat zij het opneemt voor de Belgsiche moeder die sowieso al een hele geschiedenis heeft bij de kinderbescherming aldaar.
sorrie hoor maar tijdens carnaval drink ik ook en zijn mijn kinderen ook met andere kinderen aan het spelen, de ouders van al die andere kinderen drinken 9 van de 10 ook.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Gia drinkt ook tijdens carnaval en dan zijn haar kinderen elders aan het spelen. Vandaar dat zij het opneemt voor de Belgsiche moeder die sowieso al een hele geschiedenis heeft bij de kinderbescherming aldaar.
Als kinderen 's avonds en 's nachts zonder toezicht zich uren alleen moeten vermaken terwijl je je als ouders, zowel vader als moeder lam zuipt, creeer je omstandigheden waardoor je kind meer gevaar loopt.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
De moeder is schuldig aan alcoholisme en onverantwoordelijk gedrag jegens haar kinderen, wij weten dáár echter niet al te veel van verder. Het is goed dat zij niet meer voor haar kinderen mag zorgen, dat kan ze namelijk niet.
De moeder is echter no way schuldig aan wat zo'n vieze pedo bij haar kinderen doetOok om 3 uur snachts, en ook als de moeder dronken is, ook als de moeder d'r kinderen zou slaan noem maar op, moeten anderen van je kind afblijven. Dus ze is niet mede schuldig aan deze moord en verkrachting. Lijkt me logisch.
De ouders van Sybine Jansons, de ouders van Tanja Groen, de ouders van Nicky Verstappen, van Arthurtje Peters, en hoe die kids allemaal wel niet mogen heten, hadden ook 'beter op hun kinderen kunnen letten, dan was 't ook niet gebeurt'. Gekken heb je nou eenmaal, en die grijpen hun kans. Op basisscholen, op kleuterscholen, in parkjes, overal. Je kinderen om 3 uur snachts vrij rond laten lopen is raar en ook niet goed te keuren, maar meer kan haar niet verweten worden. Het is zeker niet 'n voorbode om ze 'n week later verkracht onder 'n putdeksel terug te vinden.![]()
Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen hoor. Ik snap het wel.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
sorrie hoor maar tijdens carnaval drink ik ook en zijn mijn kinderen ook met andere kinderen aan het spelen, de ouders van al die andere kinderen drinken 9 van de 10 ook.
alleen vind dit plaats tijdens de grote optocht en gaan we allemaal al dan niet wat aangeschoten om een uurtje of 7 weer naar huis om te eten of een frietje te pakken en de kids in bed te doen. niets mis mee en een heel ander verhaal dan de moeder van de twee meisjes...
oh haha nouja, ik wou idd alleen maar aangeven dat 'een keertje' drinken terwijl je kids erbij zijn echt geen kwaad kanquote:Op maandag 3 juli 2006 11:44 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen hoor. Ik snap het wel.
Walgelijk dat ze zich zo laten misbruiken door de media.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:42 schreef milagro het volgende:
De begrafenis van Stacy is zo/nu op VRT1.
ik ben opgegroeid in Friesland en daar staat men wel enigzins anders tegenover drinken (tenminste in mijn opvoeding) Ik heb mijn ouders nog nooit van mijn leven dronken of aangeschoten meegemaakt. Of ik heb het niet gemerkt, en natuurlijk dronken die ook een wijntje en mijn vader is gek op een lekkere whiskey. Maar toen ik in Brabant kwam wonen verbaasde me het wel om kids een verhaal te horen vertellen van toen hun vader dronken was tijdens de BBQ en (ik noem maar ff wat) in het zwembad viel. Ze zijn er hier wel wat toleranter over, maar ik hou juist wel van die bourgondische instellingquote:Op maandag 3 juli 2006 11:50 schreef zoalshetis het volgende:
vroeger, toen men nog enigszins dronken achter het stuur mocht zitten, kan ik me nog herinneren dat we in onze broek hebben gepist van het lachen toen mijn vader een afslag in een wijngaard maakte.
Dat hoef jij ook niet te snappen want jij was er niet bij toch? Weet jij veel wat de reden daarvan was.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Als kinderen 's avonds en 's nachts zonder toezicht zich uren alleen moeten vermaken terwijl je je als ouders, zowel vader als moeder lam zuipt, creeer je omstandigheden waardoor je kind meer gevaar loopt.
Dat mag je ze zeker verwijten, ik snap ook eigenlijk niet dat die vader de kinderen gewoon niet mee naar huis heeft genomen, hij ging toch eerder weg?
Ik vind zowiezo dat je niet zoveel moet drinken als je kinderen hebt en geen gepaste oppas hebt.
Het is toch logisch dat je commentaar geeft op het feit dat die ouders die kinderen totaal geen bescherming hebben geboden tegen de * gevaren * die er nu eenmaal dreigen voor kinderen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:23 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't zowieso eigenlijk jammer dat de achtergronden van de ouders en de kinderen aan 't licht zijn gekomen. Het voegt totaal niet iets toe aan de ernst van deze situatie. Dit hele topic gaat over hoe belachelijk die ouders wel niet zijn, das toch eigenlijk te triest. Om de een of andere reden is 't blijkbaar lekkerder om 't aan andere personen ook nog af te kunnen schrijven, de psych is langsgekomen, de kinderbescherming is langsgekomen, familie van de meisjes is langsgekomen.
Zeker, de meisjes hadden al geen fijn leven en dat 't zo beeindigd wordt is verschrikkelijk, maar die twee zaken staan los van elkaar. De ouders zijn verantwoordelijk voor 't eerste, de dader voor 't tweede. Maar 't lijkt alsof 't eerste als 't schandaligste wordt beschouwd hier.
Dat weet je dus niet. Eén keertje kan al genoeg zijn. Verkeerde tijd, verkeerde plaats.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:47 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
oh haha nouja, ik wou idd alleen maar aangeven dat 'een keertje' drinken terwijl je kids erbij zijn echt geen kwaad kan
ow meid, doe ff relaxed...damn ik verdedig je nota bene. Ik vind alleen dat je nogal doorslaatquote:Op maandag 3 juli 2006 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Eén keertje kan al genoeg zijn. Verkeerde tijd, verkeerde plaats.
Maar je wordt er geheid, keihard op afgerekend.
Het heeft niets met goedpraten te maken.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat je commentaar geeft op het feit dat die ouders die kinderen totaal geen bescherming hebben geboden tegen de * gevaren * die er nu eenmaal dreigen voor kinderen.
Aan wat er al gebeurt is kan niemand meer iets veranderen. Maar als ik hier lees hoe sommige users het drinken in de kroeg en daardoor niet goed op je kinderen letten willen goed praten, dan denk ik dat een uitgebreide waarschuwing over de mogelijke gevolgen van zulk roekeloos gedrag toch zeker op zijn plaats is.
En waarom zouden we geen kritiek mogen uiten op die mensen door wiens toedoen die pedo zijn kans heeft kunnen grijpen ?
Als die ouders zich zelf daarna verantwoordelijker hadden getoont zouden ze van mij minder kritiek hebben gekregen.
De moeder van Nathalie gaf haar baby de volgende nacht in het bewuste café ook zo maar aan iemand anders mee. Inderdaad, het kon haar kennelijk niet veel schelen. De man in kwestie wel want die maakte er werk van. Je moet er niet aan denken dat de baby ook in handen was gevallen van een of ander viespeuk.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:06 schreef JohnDope het volgende:
dat zeg ik het toch, moeders was lam, dan maakt het niet uit wat er met die kids is gebeurd, casey closed dunkt mijn.
Je moet er ook niet aan denken dat de moeder er wat mee te maken heeft.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:11 schreef schatje het volgende:
[..]
De moeder van Nathalie gaf haar baby de volgende nacht in het bewuste café ook zo maar aan iemand anders mee. Inderdaad, het kon haar kennelijk niet veel schelen. De man in kwestie wel want die maakte er werk van. Je moet er niet aan denken dat de baby ook in handen was gevallen van een of ander viespeuk.
Dat ik vind dat er nogal hard gereageerd wordt op deze vrouw, terwijl niemand zonder zonde is.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:12 schreef Puckzzz het volgende:
en wat is je punt nu Gia??? je tiept een heel verhaal van herhalingen
De pleegouders?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:23 schreef Frances het volgende:
Genant hoe de priester zich een paar keer in de naam vergiste en Nathalie zei ipv Stacy. Dan ook nogeens de muziekinstallatie die niet werkte...
Al met al heel triest voor Stacy zelf en haar broertje. Wie let nu op dat jochie nu de kleine Stacy dat niet meer kan.
Bedoel je op FOK!? Zo ja, prima hoor, alles gaat zijn gangetje.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ps schatje gaat het een beetje goed hier, nog nieuwe ontwikkelingen?
bronquote:Begrafenisplechtigheid Stacy zonet geëndigd
In de Sainte-Foy kerk in Luik is zonet de begrafenisplechtigheid voor het vermoorde meisje Stacy Lemmens geëindigd. Stacy wordt nu in intieme kring begraven op het kerkhof van Paifve.
Politici
Voor de kerk stonden een honderdtal mensen. Alle voorziene zitplaatsen voor het publiek waren vlug ingenomen. Enkele politici woonden de plechtigheid bij. Onder meer Waals minister-president Elio Di Rupo, Waals minister van Economie Jean-Claude Marcourt en federaal minister van Financiën Didier Reynders waren aanwezig.
Marchal en Mast
Voorts waren Paul Marchal, de vader van de vermoorde An, en Tiny Mast, de moeder van Kim en Ken, in de kerk aanwezig. Luitenant-generaal Baudouin Somers vertegenwoordigde koning Albert. Kinderen van het atheneum van Visé, de school van Stacy, legden witte bloemen op de kist. De grootmoeder van het meisje stak de paaskaars aan.
Ik hoor de elitaire denktank al brainstormen: "injecteer nu je kinderen met een biochip en je kan je de godschanse dag lam zuipen, de computer houdt je kinderen in de gaten".quote:Op maandag 3 juli 2006 14:01 schreef Suko het volgende:
En ik mag het wel niet schrijven maar waarom is er niemand als kinderen in ergste nood zijn,
Wat heeft het geloof er nou weer mee te maken?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:01 schreef Suko het volgende:
Heb het gezien, met tranen en woede tegelijk. Dat eerste vanwege Stacey én Nathalie (en eigenlijk om alle kinderen die nog steeds lijden en/of niet meer leven), het tweede vanwege die familie. Daarover is al genoeg geschreven. Ontroerend was de kring met kinderen om de kist op het laatst. En ik mag het wel niet schrijven maar waarom is er niemand als kinderen in ergste nood zijn, waar dient die godvergeten ellende allemaal voor. Nee, maar niet reageren, over geloof valt niet te twisten, maar ik snap er werkelijk geen drol van als je weer eens iets kerkelijks ziet, als het te laat is...met excuses aan de gelovigen onder ons...![]()
Dit is 'n gek geweest, 'n gestoorde mafkees. Die lopen niet in grote hoeveelheden op straat rond hoor. Daar hoef je echt never nooit rekening mee te houden, anders heb je gewoon geen leven. Tuurlijk is 't raar als je je kinderen op straat hebt om 3 uur snachts, doe gezond, dat zou niet eens in mij opkomen. Maar veel eerder vanwege 't feit dat die kids dan op bed horen te liggen en geen stomme dingen moeten doen snachts in hun eentje in 't donker, dan dat ik denk dat iemand hun grijpt. De kans dat dat gebeurt is nihil natuurlijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat je commentaar geeft op het feit dat die ouders die kinderen totaal geen bescherming hebben geboden tegen de * gevaren * die er nu eenmaal dreigen voor kinderen.
Aan wat er al gebeurt is kan niemand meer iets veranderen. Maar als ik hier lees hoe sommige users het drinken in de kroeg en daardoor niet goed op je kinderen letten willen goed praten, dan denk ik dat een uitgebreide waarschuwing over de mogelijke gevolgen van zulk roekeloos gedrag toch zeker op zijn plaats is.
En waarom zouden we geen kritiek mogen uiten op die mensen door wiens toedoen die pedo zijn kans heeft kunnen grijpen ?
Als die ouders zich zelf daarna verantwoordelijker hadden getoont zouden ze van mij minder kritiek hebben gekregen.
uhuh, en dus doe ik mijn kleuter ook maar niet op zwemles, want er zijn zat kinderen met zwemdiploma's die toch verdrinken.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:01 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit is 'n gek geweest, 'n gestoorde mafkees. Die lopen niet in grote hoeveelheden op straat rond hoor. Daar hoef je echt never nooit rekening mee te houden, anders heb je gewoon geen leven. Tuurlijk is 't raar als je je kinderen op straat hebt om 3 uur snachts, doe gezond, dat zou niet eens in mij opkomen. Maar veel eerder vanwege 't feit dat die kids dan op bed horen te liggen en geen stomme dingen moeten doen snachts in hun eentje in 't donker, dan dat ik denk dat iemand hun grijpt. De kans dat dat gebeurt is nihil natuurlijk.
Als je kritiek wil uiten op mensen door wiens toedoen die pedo zijn kans heeft kunnen grijpen () dan kun je nog 'n enooooorme rij opnoemen, inclusief jezelf misschien wel waarschijnlijk 'n keer! Dit kon niemand voorzien, punt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |