bronquote:Nathalie en Stacy: een speurtocht van 19 dagen
Na negentien dagen intensief speurwerk heeft het gerecht de lichamen van Stacy Lemmens en Nathalie Mahy gevonden op een 200-tal meter van de plaats waar beide meisjes verdwenen. Een korte chronologie:
- Nacht 9 op 10 juni: De 7-jarige Stacy Lemmens en de 10-jarige Nathalie Mahy verdwijnen in Luik. De moeder van Nathalie, Catherine Dizier, en haar vriend, Thierry Lemmens, brachten de avond door in café "Aux Armuriers", in de wijk Saint-Léonard. Dizier kon de meisjes niet vinden toen ze rond 02.00 uur naar huis wilde gaan.
- 10 juni: Het gerecht, dat de verdwijningen onrustwekkend vindt, verspreidt onmiddellijk een opsporingsbericht. De ouders van beide meisjes sluiten meteen uit dat de kinderen weggelopen zijn. Er wordt voor het eerst gezocht naar de meisjes in de wijk.
De procureur des konings van Luik vraagt de vriend van een dienster van "Aux Armuriers" zich te melden. De man, de 38-jarige Abdallah Ait Oud, verliet het café zaterdag rond 01.30 uur. Hij meldt zich niet en als "bevoorrechte getuige" wordt hij door het gerecht als verdacht beschouwd. De foto van Ait Oud, die al veroordeeld werd voor zedenfeiten op minderjarigen, wordt verspreid.
- 13 juni: Ait Oud meldt zich bij de politie nadat hij herkend is in een café waar de televisie een foto van hem toonde. Hij wordt aangehouden voor de ontvoering en de gevangenhouding van Stacy en Nathalie. Hij ontkent.
- 19 juni: De raadkamer in Luik verlengt zijn aanhouding. De verdachte tekent beroep aan.
- 27 juni: Ait Oud verschijnt voor de kamer van inbeschuldigingstelling van Luik, die eind deze week uitspraak doet.
Intussen gaat het zoeken naar de meisjes onophoudelijk verder in de wijk waar ze verdwenen. De ouders van Stacy en Nathalie worden urenlang gehoord om een zicht te krijgen op de relaties binnen de nieuw samengestelde gezinnen en om een overzicht te maken van hun tijdsbesteding de avond van de verdwijning.
De speurders werken allerlei pistes uit, maar concentreren zich vooral op Ait Oud, die meermaals ondervraagd wordt. De advocaat van de verdachte, die blijft ontkennen, benadrukt dat er geen enkel materieel element tegen zijn cliënt is.
- 28 juni: De lijken van de meisjes worden gevonden in Luik, niet ver van de plaats waar ze verdwenen.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar soms moet je ergens heen met je woedequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
We weten niets erover. Waarom zo speculeren?
Zéér begrijpelijk hoor, heb er ook moeite meequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:46 schreef Pek het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk gelijk, maar soms moet je ergens heen met je woede![]()
ik denk gezien de foto dat ze meer dan onvruchtbaar is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:00 schreef Sjakie01 het volgende:
Die gast die dit geflikt heeft is ECHT ziek in zijn hoofd en mag van mij heel zijn leven slijten in een cel. En die ''moeder'' die zo nodig tot 02.00 in de nacht in een cafe moest blijven hangen, mogen ze van mij onvruchtbaar maken. Kom op zeg dit flik je toch niet als moeder.![]()
vertel die mop nou toch evenquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:01 schreef Xebrozius het volgende:
Ik heb er vandaag alweer de eerste mop over gehoord... Het gaat weer snel mensen. Misschien komt dat ook wel omdat we an en eefje al reeds gewend zijn. Anyways, nu is het nog erg en over pak 'm beet een half jaar verteld iedereen elkaar die moppen. Dat is nou het leven.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:13 schreef yvonne het volgende:
Onbeschaamde tvp
Ik heb het allemaal niet echt gevolg maar van ik heb meegekregen zijn die ouders moreel net zo schuldig aan de dood van die meisjes als de moordenaar. Dat is een vrij harde, maar ik kan het niet anders zien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:22 schreef renz0r het volgende:
RIP voor die meisjes, verschikkelijk nieuws. Rillingen en flashback naar dutroux
MAAR, die ouders he....Moeten die niet op hun kinderen letten enzo. Waarom laten ze die alleen loslopen op een markt en gaan zij in een cafe zitten...en pas twee uur snachts erachter komen dat de kinderen er niet zijn. Met alle respect maar die ouders sporen gewoon niet.
Ja dat denk ik dus ook. Schijnt dat het van die aso ouders die het recht niet zouden moeten hebben om kinderen op te voeden. Ik kan er niet over oordelen, maar dit heb ik dus gehoord.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet echt gevolg maar van ik heb meegekregen zijn die ouders moreel net zo schuldig aan de dood van die meisjes als de moordenaar. Dat is een vrij harde, maar ik kan het niet anders zien.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:34 schreef melke het volgende:
Als ze de dader vinden, ophangen die handel en dan heeel langzaam dood laten gaan
Ze moeten gewoon met hun poten van kinderen/mensen af blijven. Of het nou dag of nacht is. Een kind zou gewoon op straat moeten kunnen lopen/spelen. Maar ja, dat is ondertussen onrealistisch geworden. Helaas..quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet echt gevolg maar van ik heb meegekregen zijn die ouders moreel net zo schuldig aan de dood van die meisjes als de moordenaar. Dat is een vrij harde, maar ik kan het niet anders zien.
Kom op, natuurlijk heb je gelijk, maar je kind om 2 uur 's nachts buiten laten spelenquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:36 schreef melke het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun poten van kinderen/mensen af blijven. Of het nou dag of nacht is. Een kind zou gewoon op straat moeten kunnen lopen/spelen. Maar ja, dat is ondertussen onrealistisch geworden. Helaas..
Nee ik ook niet, maar dat geeft niemand het recht een kind mee te nemen en weet ik veel wat mee te doen. Je poten hou je thuis, tijdstip niet van belangquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:37 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Kom op, natuurlijk heb je gelijk, maar je kind om 2 uur 's nachts buiten laten spelenZo ben ik iig niet opgevoed........
quote:België huilt na vondst zusjes
België huilt om de vermoorde Luikse halfzusjes Nathalie (10) en Stacy (7). De vreselijke vondst van hun stoffelijke overschotten deed gisteren niet alleen terugdenken aan de verschrikkingen rond Marc Dutroux, deze zomer exact tien jaar geleden. Ook de schok van de serie zinloze moorden die het land sinds kort teistert, dreunt keihard na bij onze zuiderburen.
"Twee onschuldige meisjes die geen kans kregen in het leven. Dit is een gruwelijk einde, ik voel slechts afkeer, verdriet en onmacht", aldus een diep geschokte premier Verhofstadt.
In de Luikse wijk Saint-Leonard, waar de meisjes op 10 juni verdwenen, was eveneens sprake van grote verslagenheid, maar heerste ook woede en angst nu de dader mogelijk vrij rondloopt.
Afgeschermd
De in shock verkerende ouders van de meisjes werden zorgvuldig afgeschermd van de media. "Ze hebben nu vooral rust nodig", aldus Jean-Denis Lejeune, de Luikse vader van de door Dutroux vermoorde Julie, die hen een hart onder de riem kwam steken.
Wat iedereen eigenlijk al vreesde bleek gisteren maar al te waar toen de meisjes na een nieuwe zoektocht werden ontdekt in twee rioolbuizen naast een spoorrails. Eerst werd het dode lichaam van Stacy gevonden, even later 20 meter verderop ook dat van Nathalie.
Uit autopsie is inmiddels gebleken dat de stiefzusjes vrijwel direct na hun ontvoering zijn vermoord. Politie en justitie denken echter voldoende dna-sporen te kunnen terugvinden om de kindermoordenaar te kunnen pakken.
De vorige maand gearresteerde pedofiel Abdallah Ait Oud blijft daarom voorlopig in de cel zitten.
quote:Nathalie sidderde voor stiefvader
Wellicht wist de 10-jarige Nathalie Mahy zelf ook niet eens meer hoeveel zusjes en broertjes ze eigenlijk had. Net als haar oudere zussen van 21 en 16 jaar wilde ze het liefst helemaal wegblijven bij haar aan alcohol verslaafde moeder Catherine Dizier.
Doordeweeks wonend bij haar twee jaar geleden gescheiden vader Didier was ze verplicht de weekeinden door te brengen in het vervuilde appartement van haar moeder, waar je letterlijk struikelde over het speelgoed, de volle asbakken en het bier.
Thierry Lemmens woonde een etage hoger, maar was eveneens kind aan huis, met onder meer de geboorte van de inmiddels eenjarige en door het koppel zwaar verwaarloosde Sylvain tot gevolg.
De relatie was ronduit stormachtig. Vooral de woeduitbarstingen van metaalarbeider Thierry deden Nathalie sidderen. Regelmatig tuigde de stiefvader haar inmiddels bijna tandeloze moeder Catherine voor de ogen van de kinderen af. De werkloze kleuterleidster, die zichzelf kunstenares noemde, vluchtte in de drank en werd zelfs een dag na de ontvoering in de kroeg betrapt met een uitgeputte Sylvain op de arm, waarop de Belgische justitie het kind afnam.
Met halfzus Stacy en de vier andere kinderen van het duo vormde Nathalie al twee jaar min of meer een gezinnetje dat in de weekeinden op stap ging in de Luikse achterbuurt Saint-Leonard. Haar moeder en stiefvader bedronken zich daarbij echter in het café en keken niet of nauwelijks naar de kinderen om.
Tot een kwartier voor hun verdwijning hadden de twee meisjes dolle pret op een springkussen. In tegenstelling tot Stacy werd Nathalie doordeweeks liefdevol verzorgd door haar vader, die het kind naar een nieuwe school bracht en haar slaapkamer opnieuw inrichtte. "Na de ontvoering heb ik mijn andere kinderen verteld dat ze bij een vriendinnetje logeerde", aldus Didier. "Maar uiteindelijk heb ik hen toch de vreselijke waarheid moeten vertellen."
quote:Stacy was maar jaartje gelukkig
Hoeveel ongeluk, geweld en ellende kan een kleuter van zeven in haar korte leventje ervaren ? Niet alleen de mensonterende wijze waarop Stacy Lemmens gisteren levenloos onder een riooldeksel werd teruggevonden, maar vooral ook de dramatische jeugd van het jonge meisje doet de tranen in de ogen springen.
Al tien groezelige adressen en een handvol 'moeders' had het meisje versleten toen haar dronken vader haar twee weken geleden aan haar lot overliet en Stacy samen met haar halfzusje werd ontvoerd.
Haar echte moeder, de 35-jarige Christiane, heeft ze nauwelijks gekend. De drugsverslaafde prostituee pendelde tussen bordelen en de gevangenis, en verloor het hoederecht over Stacy toen het meisje twee was.
Als baby leefde ze in een regelrechte hel. Vooral haar broertjes van toen 4 en 11 werden door Christiane, die toen al met vader Thierry gebroken had, geschopt en geslagen met broekriemen en opgerolde handdoeken. Wanneer de moeder ging tippelen sloot ze de kinderen op in de kelder. "We gingen soms weken niet naar school en deden Stacy af en toe in bad. Onze dronken ouders waren daar niet toe in staat", zo verklaarde onlangs de oudste.
Stacy verhuisde van de ene naar de andere donkere achterbuurt met haar vader, die de ene na de andere vriendin versleet. Sinds enige tijd zat ze op een internaat en kwam alleen in het weekeind thuis.
Slechts rond haar vierde en vijfde levensjaar kende ze even wat geluk. Thierry had tijdelijk een baan en was getrouwd met Eveline, die ruim een jaar als een moederfiguur over Stacy waakte. "Een kind om nooit te vergeten, ook nu nog heb ik haar foto staan."
Hoewel alcholist Thierry 'losse handjes' had, richtte hij zijn fysieke agressie nooit op de kinderen. Thuis heeft hij nog steeds de schooltas van zijn dochter staan, met daarin het vaderdagcadeau dat ze op school had gemaakt. "Ik wilde het pas openmaken als ze terug zou zijn."
bronquote:'De mensen hier zijn kapot'
Het is even na drie uur in de middag als het laatste nieuws een schokgolf door café Aux Armuriers zendt: ook Stacy's stiefzusje Nathalie is gevonden. Dood, gedumpt in een afwateringsbuis langs het spoor, enkele straten verderop. "Voilà, voilà….", stamelt stamgast Jean Vanderstraaten. Dan valt hij even stil, met waterige ogen en een bevende kin.
Zelf verloor de oud-militair zijn toen 24-jarige zoon in 1995. "Wij wisten van het begin af aan dat hij niet oud zou worden. Maar een kind verliezen is het ergste wat je kan overkomen. En dan op deze manier…" Hij blikt naar het tvtoestel. Daarop beelden van een in speciale pakken gehuld team dat de meisjes bergt, afgeschermd door een stilstaande trein en een groen zeil. De opsporingsplakkaten van Stacy en Nathalie, achter de bar, worden door de uitbaatster op leeftijd van zwarte rouwstrikjes voorzien. "Die blijven daar hangen totdat ze de moordenaar hebben."
Aux Armuriers ligt in het hart van de volkswijk SaintLeonard, waar werkloosheid en overmatig drankgebruik hand in hand gaan. In dit café brachten Catherine Dizier, de moeder van Nathalie, en Thierry Lemmens, de vader van Stacy, de nacht van 9 op 10 juni door terwijl de kinderen buiten speelden.
Toen ze naar huis wilden gaan was het tweetal spoorloos. "Ik heb ook een dochter met twee meisjes", verzucht een buurtbewoonster die liever niet met haar naam in de krant wil ("want dan krijg ik een pak slaag"). Maar die neemt ze niet mee naar het café, zeker niet tot twee, drie uur 's nachts. Volgens haar is het in Aux Armuriers een komen en gaan van 'slechte mensen', die elkaar regelmatig te lijf gaan.
"Volstrekte onzin", zegt stamgast Vanderstraaten. "Eén grote familie, da's te veel gezegd. Maar als je geld tekort hebt, zeg vijf of tien euro, dan leent iemand anders je dat en betaal je het de volgende dag terug." Eenvoudige mensen, zo typeert hij de clientèle, waarvan een opvallend groot deel een paar tanden mist.
Correct
Een van die vaste klanten is Abdallah Aït Oud, eerder veroordeeld voor de verkrachting van minderjarigen, die nu vastzit als verdachte van de moord op Stacy en Nathalie. "Hij is rustig, correct, geeft nooit de indruk dat hij op ruzie uit is. Integendeel, als er hier tussen klanten heibel ontstond, kwam hij tussenbeiden om de boel te sussen."
Schuin tegenover Aux Armuriers is een sigarenzaak, waar ook de vader van Stacy regelmatig over de vloer komt. "De mensen hier zijn er kapot van", zegt de eigenaar. "SaintLeonard is een dorp. We kennen elkaar. Het is hier niet zoals in Brussel, of zelfs het centrum van Luik, waar je niet eens weet wie je buurman is."
Aan het begin van de Impasse Macors, de doodlopende weg langs het stuk spoor waar de meisjes zijn gevonden, worden de eerste bloemen neergelegd. Buurtbewoners vergapen zich aan de tientallen cameramannen en fotografen op de spoorbrug, die elke beweging bij de stilstaande trein registreren.
Alain Remue, hoofd van de Cel Vermiste Personen van de federale politie (tien jaar geleden ingesteld na de affaire Dutroux) benadrukt dat het onderzoek langs het spoor deel uitmaakte van een systematische zoektocht. "Er is geen sprake van een tip, dit stond op de planning. Hadden we niets gevonden, dan was er nog hele lijst locaties."
Volgens Remue werd de plek ("een complexe locatie, die niet voor de hand lag") langs het spoor al eerder ‘verkend', maar sinds dinsdag ‘grondig onderzocht'. Pas na ‘ontbossing' van het terrein werden de metalen platen zichtbaar, waaronder de stoffelijke overschotten zich bevonden. Mogelijk zijn de lichamen elders gedumpt, maar door het stromende water meegenomen.
Voor Remue is een einde gekomen aan slopende zoektocht van achttien dagen. "Het werd tijd dat we de ouders iets konden geven", verzucht hij. "Maar het is een trieste dag. Eerlijk gezegd ben ik altijd blijven hopen dat we Stacy en Nathalie levend terug zouden vinden. Het was de bedoeling hierna bewoonde huizen in Saint-Leonard te gaan doorzoeken. Wie de hoop opgeeft, geeft alles op."
Het zou moeten kunnen, maar je weet dat het niet zo is. Een ouder heeft de verantwoording om het kind cq. de kinderen te beschermen. Die verantwoording wilden ze of konden ze blijkbaar niet aan. Eigen behoeftebevrediging stond voorop.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:36 schreef melke het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon met hun poten van kinderen/mensen af blijven. Of het nou dag of nacht is. Een kind zou gewoon op straat moeten kunnen lopen/spelen. Maar ja, dat is ondertussen onrealistisch geworden. Helaas..
Ik vraag me ook af hoeveel kinderen uit 'achterlijke' gezinnen in verhouding met kinderen uit normale gezinnen in hun leven wel eens misbruikt zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:39 schreef Principessa het volgende:
Dutroux kon de meisjes met zo'n soort leven er zo uitpikken op straat. Het is omgeving waar je zo moeilijk uitkomt. Honden...
![]()
Klopt (bron radio 1 gisterennacht).quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:02 schreef Copycat het volgende:
Vandaag wordt de uitslag van de autopsies verwacht, begreep ik?
Nee. Las net dat de ouders afgeschermd zijn van alle media-aandacht om het allemaal rustig te laten bezinken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:27 schreef Puckzzz het volgende:ook dit topic maar weer volgen...
wat een diep triest leven hebben die meisjes gehad en dan zo aan je einde komen![]()
Zijn er al berichten / beelden van de ouders na het bekendmaken van dit nieuws?
ik denk dat je bedoeld 'bedrinken'quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee. Las net dat de ouders afgeschermd zijn van alle media-aandacht om het allemaal rustig te laten bezinken.
Geen idee. Ik weet niet hoe mensen die normaal alleen duidelijk maken wat ze willen door er meteen op te meppen hier mee omgaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik denk dat je bedoeld 'bedrinken'
ik ben nogal nieuwsgierig naar hun reacties. gezien ze die meiden zo mishandelden etc, vraag ik me af wat er op zo'n moment door zo'n ouder heengaat.
ja precies,quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet hoe mensen die normaal alleen duidelijk maken wat ze willen door er meteen op te meppen hier mee omgaan.
De moeder van een van de twee was in ieder geval in elkaar gestort na ze hoorde dat de meisjes waren gevonden. Zelf zou ik het mezelf zeer kwalijk nemen als ik hun was vooral naar mezelf kijken. Maar denk dat dit soort mensen dat niet kan en toch altijd zullen vinden dat het de schuld is van anderen.
Dat was de moeder van Stacy, volgens mij, de drugsverslaafde prostituée die haar kinderen opsloot in de kelder als ze 'op pad' ging en ze afranselde als ze niet luisterden, de moeder die uit de ouderlijke macht gezet is toen Stacy 2 jaar was, de moeder die Stacy nauwelijks gekend heeft dus.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet hoe mensen die normaal alleen duidelijk maken wat ze willen door er meteen op te meppen hier mee omgaan.
De moeder van een van de twee was in ieder geval in elkaar gestort na ze hoorde dat de meisjes waren gevonden. Zelf zou ik het mezelf zeer kwalijk nemen als ik hun was vooral naar mezelf kijken. Maar denk dat dit soort mensen dat niet kan en toch altijd zullen vinden dat het de schuld is van anderen.
Dezelfde moeder wiens eerste reactie op TV was "als mijn dochter iets overkomen is maak ik die hoer van een [insert naam andere moeder] af" Met een stalen gezichtquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat was de moeder van Stacy, volgens mij, de drugsverslaafde prostituée die haar kinderen opsloot in de kelder als ze 'op pad' ging en ze afranselde als ze niet luisterden, de moeder die uit de ouderlijke macht gezet is toen Stacy 2 jaar was, de moeder die Stacy nauwelijks gekend heeft dus.
Ja, en was het niet de moeder van het andere meisje die een dag later in het café zat met de jongste, en de baby afgaf aan een man die zei het te slapen te leggen en die man vervolgens aangifte deed?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:17 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat was de moeder van Stacy, volgens mij, de drugsverslaafde prostituée die haar kinderen opsloot in de kelder als ze 'op pad' ging en ze afranselde als ze niet luisterden, de moeder die uit de ouderlijke macht gezet is toen Stacy 2 jaar was, de moeder die Stacy nauwelijks gekend heeft dus.
quote:
Bronquote:Luik wacht op autopsie van vermoorde meisjes
do 29/06/06 - In Luik geeft het parket straks meer uitleg over het onderzoek van de lichamen van de vermoorde meisjes Stacy en Nathalie. Vandaag wordt ook beslist of de hoofdverdachte nog langer in de cel moet blijven.
De lichamen van de kindjes zijn tot laat gisteravond onderzocht door een team van twintig experts, onder wie dokters en tandartsen.
Voor officiële conclusies zijn het nog te vroeg. Enkele discreties wijzen wel in de richting van seksueel misbruik, maar er moeten nog DNA-analyses gebeuren.
Straks maakt het gerecht de resultaten van de onderzoeken bekend. Wellicht wordt dan duidelijk hoe Stacy en Nathalie om het leven zijn gebracht.
(foto Belga) De speurders hebben gisteren ook allerlei materiaal uit de buurt onderzocht. Er wordt vooral gezocht naar sporen van de dader of de daders.
Het blijft afwachten of er een verband is met de hoofdverdachte Abdallah Ait Oud. Hij zit al twee weken in de cel.
Straks beslist de kamer van inbeschuldigingstelling of de man al dan niet kan vrijkomen.
Voor zover bekend zijn er nog geen harde bewijzen tegen de man. Maar Ait Oud heeft een zwaar verleden.
Zo misbruikte hij jaren geleden zijn nichtje en ontvoerde en verkrachtte hij later een 14-jarig meisje.
Hij was ook in de buurt toen de meisjes verdwenen en heeft geen waterdicht alibi.
enquote:Om 11 uur tilden de speurders een eerste loodzwaar ijzeren deksel op. Onder dat eerste deksel vonden ze wat iedereen al dagen vreesde te vinden: een lichaam van een klein meisje. De kleine Stacy Lemmens, want zij was het, vertoonde geen uiterlijke sporen van geweld. Identificatie was niet moeilijk: ze droeg nog de kleren die ze droeg de nacht van haar verdwijning. Haar lichaam was in verregaande staat van ontbinding. Het was warm en vochtig in Luik de voorbije weken.
-edit-quote:De autopsie moet ook uitsluitsel brengen over de doodsoorzaak. Er zijn geen steek-of schotwonden en dus lijkt wurging de meest plausibele doodsoorzaak. Maar er blijven heel veel vragen.
Bronquote:xperts en wetsdokters hebben woensdag de autopsie op de lichamen van de vermoorde meisjes Stacy (7) en Nathalie (10) afgerond. Officiele informatie wordt in de loop van donderdagochtend verwacht, maar volgens 1ste berichten is het oudste meisje Nathalie zeer zwaar seksueel misbruikt. Speurders zochten ook naar eventueel DNA-materiaal op de lichamen.
quote:
Ja, maar dat was al besloten voordat de meisjes gevonden waren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op standaard.be staat dat Ait Oud in staat van beschuldging is gesteld en vast blijft.
Dan zal hij het waarschijnlijk wel gedaan hebben ook.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:51 schreef Suko het volgende:
Ik hoorde op BRT2 een journalist vertellen dat de uitslag van het autopsie-rapport eerst wordt voorgelegd aan de verdachte alvorens het publiek te maken. Dit om te voorkomen dat Abdellah Ait O. iets hierover van buitenaf zal vernemen zodat hij eventueel kan reageren met informatie die reeds bij hem bekend is.
Je zou het hopen, anders loopt ie nog ergens rond...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:54 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat ik er mijn handen wel voor in het vuur zou durven steken dat Ait Oud de dader is.
Dat gevoel heb ik zonder aanwijsbare reden ook... Heb telkens het gevoel dat die ouders er wat mee te maken hebben... En ik ben zo te zien niet de enige... Hoop voor de rest van hun kinderen dat deze hele situatie toch nog iets goeds met zich meebrengt, dat goede mensen zich over hen ontfermen. En natuurlijk voor hen hoop ik wel dat hun ouders Stacy en Nathalie niet hebben omgebracht of er nauw bij betrokken waren... Dat ze die kinderen midden in de nacht aan hun lot overlieten is al erg genoeg...quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk eigenlijk al vanaf het begin dat die Ait Oud het niet is....
Ik weet niet waarom ik dat denk
Toch heeft hij de schijn behoorlijk tegen:quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef Miriampje het volgende:
Ik denk eigenlijk al vanaf het begin dat die Ait Oud het niet is....
Ik weet niet waarom ik dat denk
http://www.parool.nl/nieuws/2006/JUN/29/buit3.htmlquote:De politie houdt een veroordeelde kinderverkrachter, Abdallah A., vast op verdenking dat hij bij de verdwijning van de meisjes betrokken zou zijn. A. ontkent. maar de bewijzen tegen hem stapelen zich nu snel op.
Getuigen zeggen A. gezien te hebben in de buurt van de meisjes op het tijdstip dat ze verdwenen en één getuige beweert A. later die avond gezien te hebben; uitgeput en zijn kleren vuil en vol met bloed. Ook beweren drie jonge meisjes dat A. hen de avond van de braderie lastig viel. Bovendien is zijn alibi absoluut niet waterdicht. Hij heeft geen verklaring voor de uren na de verdwijning van de twee meisjes. De schrammen op zijn benen kunnen heel goed komen door de bramenstruiken, zijn schoenen zijn onvindbaar en op zijn hemd werden stukjes van bladeren aangetroffen.
Ook ontbreekt het A. niet aan een strafblad. Hij randde eerder zijn nichtje aan toen ze acht was en ontvoerde en verkrachtte een meisje van veertien in 2001. Zelfs de advocaat van de verdachte, Jean Dominique Franchimont moet toegeven dat het aanwijzingen A.'s kant op wijzen. ''Het wordt nu wel heel 'warm' rond mijn cliënt.'' Echte harde bewijzen heeft het parket in Luik echter nog niet. De autopsie en een dna-onderzoek moeten meer duidelijkheid verschaffen
En die man had zich ook zelf aangegeven bij de politie. Toen hij hoorde dat ze hem zochten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:46 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik zonder aanwijsbare reden ook... Heb telkens het gevoel dat die ouders er wat mee te maken hebben... En ik ben zo te zien niet de enige... Hoop voor de rest van hun kinderen dat deze hele situatie toch nog iets goeds met zich meebrengt, dat goede mensen zich over hen ontfermen. En natuurlijk voor hen hoop ik wel dat hun ouders Stacy en Nathalie niet hebben omgebracht of er nauw bij betrokken waren... Dat ze die kinderen midden in de nacht aan hun lot overlieten is al erg genoeg...
Dat denk ik eigenlijk ook. Genoeg triestelingen die op deze manier om aandacht schreeuwen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Pek het volgende:
Wat die brief aan de Telegraaf betreft, denk ik dat het wel eens een hoax kan zijn, een kaartje van de buurt uitprinten en een paar kruisjes zetten kan iedereen, hij zat er immers 2 kilometer naast...
Precies, de speurders hebben zich toch al eerder beklaagd over alle nep-tips. En die 'verdachte sms' die moeders ontving was ook onzin.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook. Genoeg triestelingen die op deze manier om aandacht schreeuwen.
Als ik een buurtgenoot zo aantref, dan bel ik subiet de politie, tenzij het Offerfeest is ofzo. Vreemd verhaal.quote:één getuige beweert A. later die avond gezien te hebben; uitgeput en zijn kleren vuil en vol met bloed
nu opeens is die getuige er.... vind ik persoonlijk opvallendquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
er schijnt nu een getuige te zijn die Oud heeft gezien in de buurt van die spoorweg. en de krassen en schrammen zouden vermoedelijk afkomstig kunnen zijn van de bosjes en braamstruiken waar de meisjes gevonden zijn (hoor ik net op het journaal)
Tsja, misschien iemand die zich nu pas gerealiseerd heeft wat het betekent wat hij gezien heeft?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:08 schreef Miriampje het volgende:
nu opeens is die getuige er.... vind ik persoonlijk opvallend
Maar het kruisje stond wel precies op de spoorlijn! Dus dat is dan wel héél toevallig! Vreemd is wel dat het een enorm eind van de vindplaats vandaan is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Pek het volgende:
Wat die brief aan de Telegraaf betreft, denk ik dat het wel eens een hoax kan zijn, een kaartje van de buurt uitprinten en een paar kruisjes zetten kan iedereen, hij zat er immers 2 kilometer naast...
Oke.. daar zit ook weer wat inquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tsja, misschien iemand die zich nu pas gerealiseerd heeft wat het betekent wat hij gezien heeft?
de lichamen kunnen daar gedumpt zijn en 2km stroomafwaarts opduiken..ze kunnen natuurlijk niet gedumpt zijn in die putten waar ze zijn gevonden aangezien de deksels niet eens zichtbaar warenquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:17 schreef Barcelona het volgende:
Vreemd is wel dat het een enorm eind van de vindplaats vandaan is.
Die gast van 52 die in mekaar getrapt was omdat ie ergens iets van zei... of was dat niet in belgie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 02:57 schreef Drugshond het volgende:
Ik hoorde het nieuws ook vandaag. De koude rillingen liepen over mijn lijf.
Arme kinderen..... RIP
Ook Belgie heeft last van maatschappelijk normen en waarden verval.De moord op de mp3-speler. De skinhead die onschuldigen op straat gaat afschieten. Nu de moord op deze twee meisjes (overeenkomstig met de zaak Dutroux).
Dit alles in slechts een paar weken tijd.
( - )
Jep.. BELGIUHHHquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef BobdG het volgende:
[..]
Die gast van 52 die in mekaar getrapt was omdat ie ergens iets van zei... of was dat niet in belgie?
Nope, de lichaampjes zijn niet met het water meegevoerd las ik. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk toch rechtsreeks daar gedumpt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:19 schreef err het volgende:
[..]
de lichamen kunnen daar gedumpt zijn en 2km stroomafwaarts opduiken..ze kunnen natuurlijk niet gedumpt zijn in die putten waar ze zijn gevonden aangezien de deksels niet eens zichtbaar waren
Het artikel op nu.nl:quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Op nu.nl staat dat hij die avond ook cocaine had gebruikt?En dat ze hem langer vasthouden.
quote:De rechters menen dat er voldoende aanwijzingen zijn voor zijn schuld: Abdallah was vlakbij toen de meisjes voor het laatst zijn gezien, zijn cocaïnegebruik die avond en zijn verdwijning daarna. Dat hij geen alibi heeft en zijn uiterlijk compleet veranderde toen de politie hem zocht, pleit ook tegen hem.
De verdachte heeft bovendien schrammen op zijn lichaam. Abdallah verklaarde dat de krassen ontstonden toen hij het huis van zijn vriendin probeerde binnen te komen. Maar de politie vermoedt dat de schrammen ook kunnen zijn ontstaan door bramenstruiken vlakbij de spoorlijn waar de lijkjes zijn gevonden.
Een echt bewijs tegen Abdallah ontbreekt echter nog. De politie zoekt naarstig naar DNA-sporen op de lijkjes van de meisjes. Dat valt echter niet mee, waarschuwde een DNA-expert van de Universiteit. DNA-sporen kunnen zijn aangetast omdat de lichaampjes twee weken in een warm en vochtig riool hebben gelegen.
De advocaat van Abdallah had beroep aangetekend tegen de verlenging, maar dat is afgewezen.
Dan vraag ik me af hoe hij dat in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen. Misschien was er nog iemand bij?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nope, de lichaampjes zijn niet met het water meegevoerd las ik. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk toch rechtsreeks daar gedumpt.
Moet dus een bekende in de omgeving zijn..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nope, de lichaampjes zijn niet met het water meegevoerd las ik. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk toch rechtsreeks daar gedumpt.
mja dat is waar...maar die deksels waren behoorlijk zwaar geloof ik..quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe hij dat in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen. Misschien was er nog iemand bij?
Aan de andere kant: als je onder invloed van coke doorflipt ben je tot veel in staat.
Heb ik ook al aan gedacht, een eventuele handlanger.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe hij dat in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen. Misschien was er nog iemand bij?
Aan de andere kant: als je onder invloed van coke doorflipt ben je tot veel in staat.
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is. Maar ik ga nu te ver doordenken, pfff even wat anders doenquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
mja dat is waar...maar die deksels waren behoorlijk zwaar geloof ik..
Dan moet het toch ergens anders gebeurt zijn...quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is.
en dan allebei precies onder een deksel belanden? niet ergens halverwege ofzo, nee allebei exact elk onder 1 deksel....quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:42 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Dan moet het toch ergens anders gebeurt zijn...
dat schijnt wel te kunnen...en bedenk, ze liggen daar al bijna 3 weken, en onkruid en gras groeit hard.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is. Maar ik ga nu te ver doordenken, pfff even wat anders doen![]()
En de lijkjes waren dus niet meegesleurd door de stroom? Vreemd!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Zeker. Je kunt ze niet tillen, enkel verslepen en dan zou je toch in dat hoge gras een paar mooie "graancirkels" moeten veroorzaken. Vreemd dat dat dan niet eerder gezien is. Maar ik ga nu te ver doordenken, pfff even wat anders doen![]()
Echt? Oww.. jah nu geef ik het op!!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dan allebei precies onder een deksel belanden? niet ergens halverwege ofzo, nee allebei exact elk onder 1 deksel....
edit: beter lezen Twentemeisjequote:Op donderdag 29 juni 2006 13:43 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dan allebei precies onder een deksel belanden? niet ergens halverwege ofzo, nee allebei exact elk onder 1 deksel....
Nu lees ik op HLN weer dat ze mogelijk wel een eind met de stroom zijn afgedreven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En de lijkjes waren dus niet meegesleurd door de stroom? Vreemd!
Of hebben ze weer op z'n 'Belgisch' gezocht?
Dat zou jammer zijn, want als de meisjes binnen een paar dagen zouden zijn gevonden was het DNA wat de doorslag moet geven wie de mogelijke dader is beter bewaard gebleven.
Nee, maar elk wel precies onder een putdeksel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:48 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
edit: beter lezen Twentemeisje
Wat is HLN?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:49 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Nu lees ik op HLN weer dat ze mogelijk wel een eind met de stroom zijn afgedreven.
Nouja, het zal later allemaal wel duidelijker worden.
Het Laatste Nieuws, een belgische nieuwssite.quote:
Nou Taurus, als de moeder de dag na de verdwijning een van haar kinderen onder invloed van alcohol in een café aan een man afgeeft kun je je afvragen of zoiets de dag ervoor niet ook is gebeurd, en heeft ze er misschien wel degelijk mee te maken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:48 schreef Taurus het volgende:
Diegene die dit gedaan heeft is niet goed bij 'n hoofd. Opsluiten, en nooit meer loslaten zeg ik.
Overigens vind ik dat niet van de ouders. Die moeten hulp krijgen en hun kinderen moeten in veiligheid worden gesteld.
Iedereen heeft altijd meteen z'n conclusies klaar hier als er bekend wordt dat de ouders zelf ook niet helemaal lekker waren. "Die hebben er wat mee te maken"Vind dat speculeren hier altijd zo walgelijk, wacht gewoon de feiten af, jullie weten niks.
Zolang nieuwsberichten niets zeggen over dit soort verhalen is 't helemaal niet nodig om je dit af te vragen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou Taurus, als de moeder de dag na de verdwijning een van haar kinderen onder invloed van alcohol aan een man die om het kind vraagt afgeeft kun je je afvragen of zoiets de dag ervoor niet ook is gebeurd, en heeft ze er misschien wel degelijk mee te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |