bronquote:Moeder Stacy veroordeeld voor mishandeling
Christiane Granziero, de natuurlijke moeder van de verdwenen Stacy lemmens (7), is vrijdagmorgen door de strafrechtbank in Luik veroordeeld tot 12 maanden cel met uitstel voor mishandeling van haar zes kinderen. Terwijl de vrouw zich ging prostitueren, sloot ze haar kinderen op in de kelder. Ze sloeg hen regelmatig met een kapstok en gaf hen nauwelijks te eten.
Theater
"Het verhaal van die kinderen is gruwelijk", noteerde de politie. Nu Stacy verdwenen is, staat de moeder hysterisch te huilen voor de camera's. "Smakeloos theater, want ze heeft het meisje al twee jaar niet meer gezien", klinkt het.
Sadistische mishandeling
Christiane Granziero en haar bijzit Jean-luc moesten maanden geleden al voor de rechtbank verschijnen wegens sadistische mishandelingen van hun kinderen, maar ze daagden toen niet op. Ze werden bij verstek veroordeeld tot twee jaar cel. Na het vonnis tekenden ze beroep aan. Dat werd gisteren behandeld.
Getuigenissen
De mishandelingen dateren van 2001, Stacy was toen amper twee jaar oud. Haar broertjes, tussen 4 en 11 jaar, waren wel oud genoeg om schrijnende getuigenissen af te leggen. "We moesten soms uren op onze knieën zitten, zonder reden, we werden geslagen met broekriemen, opgerolde handdoeken en kapstokken. We gingen soms weken niet naar school. We zorgden voor de kleine Stacy en gaven haar af en toe en bad. Onze ouders waren daar niet toe in staat wegens te dronken."
bronquote:Verdachte Ait Oud heeft alibi
De hoofdverdachte voor de verdwijning van Stacy en Nathalie, Abdallah Ait Oud, heeft een alibi. Dat is hem bezorgd door Mohammed B., de bestuurder van een zwarte Chrysler, schrijft La Dernière Heure zaterdag. Volgens die getuige en zijn passagier zetten zij Ait Oud rond middernacht af vier kilometer verder aan een plein, waar de verdachte onder de blote hemel sliep.
BMW gestolen
Nadat hij een BMW en brandstof stal, wat kan verklaren dat hij de benen nam toen zijn vriendin Christel er hem op wees dat hij gezocht werd door de politie, nam hij twee dagen lang de telefoon niet op. Het koppel zou ruzie hebben gemaakt.
DNA
De Chrysler is onderzocht en sinds woensdagavond weet de politie dat de resultaten negatief zijn. Meerdere Nederlandstalige kranten meldden zaterdag ook dat er momenteel DNA-onderzoek wordt uitgevoerd op de kleren en persoonlijke voorwerpen die in het appartement van de verdachte zijn gewonden. De resultaten van dit onderzoek worden dit weekeinde verwacht.
jaquote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:48 schreef milagro het volgende:
De vader van Stacy is nu toch met de moeder van Nathalie?
Je bent lekker op dreefquote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:44 schreef Marietje_34 het volgende:
tvp.
had even niks toe te voegen maar wil dit topic blijven volgenquote:
Volgens mij is die man die ze mishandelt heeft niet die vader, maar het is wel wat onduidelijk ja.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:48 schreef milagro het volgende:
De vader van Stacy is nu toch met de moeder van Nathalie?
Als je leest hoe de ouders van Stacy destijds omgingen met de kinderen,, is het wel vreemd dat de vader Stacy toegewezen kreeg.
Of was de man die toen vrolijk met die Christiane meedeed met mishandelen, weer een andere vent?
Weet iemand wat bijzit betekent?quote:Christiane Granziero en haar bijzit Jean-luc moesten maanden geleden al voor de rechtbank verschijnen wegens sadistische mishandelingen van hun kinderen
dat is degene met wie iemand een relatie heeft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:53 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Volgens mij is die man die ze mishandelt heeft niet die vader, maar het is wel wat onduidelijk ja.
[..]
Weet iemand wat bijzit betekent?
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:54 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat is degene met wie iemand een relatie heeft.
ow, dat wist ik niet eensquote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:56 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja ik heb het nu ook gevonden (blijkt ook Nederlands te zijn), maar het is wel een relatie naast je wettige echtgenoot, een "buitenman" dus.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:02 schreef Suko het volgende: Ik vond die (echte) moeder van Stacey ook een beetje mal reageren. Beschuldigingen en woede naar die kroegstiefmoe kunnen later wel, je zou toch allereerst de wanhoop nabij moeten uitstralen, maar dat kan ook alweer aan mij liggen natuurlijk.![]()
Ws voor haar de kans om eens uit te halen naar die stiefmoeder , "ik mag mijn kinderen dan ms geslagen hebben, ik raakte ze iig niet kwijt"quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:04 schreef Suko het volgende:
Dat viel mij dus inderdaad al eerder op hoe die echte moeder eerder reageerde:
[..]
Jij bent een Belg hè? Zo ja, wat betekent als iemand zich burgerlijke partij stelt?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:13 schreef Little_Meanie het volgende:
wat een marginaal gezin
bronquote:Thierry Lemmens, de vader van het verdwenen meisje Stacy, heeft zich burgerlijke partij gesteld bij onderzoeksrechter Goossens. Volgens zijn advocaat, Denis Grion, wil de vader op die manier "tonen dat hij er alles aan wil doen om aanwezig te zijn in het kader van de speurtocht naar de kinderen". De drie andere ouders van de kinderen hebben zich nog geen burgerlijke partij gesteld. (belga)
Dat gaat idd ook nu door m'n kop, familie en mensen daar omheen geven toch niks om die kids, wat een godvergeten zooitje tuig!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:29 schreef Zemi77 het volgende:
Als je het zo allemaal leest begin je bijna te denken dat mama der kindjes heeft verkocht aan het pedonetwerk van die gast. In dat geval zie je ze niet meer terug. Wat een kutwereld is het soms.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |