abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:07:48 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39298384
M'n moeder heeft een katje van ongeveer een jaar oud, de exacte leeftijd is niet bekend omdat Mini begin juli vorig jaar bij m'n moeder (die al katten had) over de schutting is gegooid. Ze was destijds volgens de dierenarts 8 tot 12 weken oud.

M'n moeder was aan het afwachten tot Mini een keer krols zou zijn voor ze haar zou laten 'helpen'. (m'n moeder is ervan overtuigd dat een kat pas na de eerste krolsheid geholpen kan worden en niets wees erop dat ze al krols was geweest) Sinds ongeveer een week of 6 raakte één van de katers van m'n moeder geïnteresseerd in Mini. Mini wees alle aandacht af en toen de kater een week of drie/vier geleden interesse verloor dacht m'n moeder dat het allemaal wel meegevallen was.

Nu begint Mini toch wat dikker te worden en haar tepels zijn opgezet. Er zitten kleine witte puntjes op, maar de haren trekken niet terug. Ik heb vanmiddag even wat gevoeld en d'r buik staat harstikke strak. Echt zichtbaar is het nog niet, maar als je het mij vraagt is ze dus gewoon zwanger...

Ik vraag mezelf af hoelang een kat zwanger is als d'r tepeltjes op beginnen te zetten. Ook omdat moeders half augustus op vakantie gaat en er al afgesproken was dat Mini bij mij zou logeren. (De katers redden zich wel, maar Mini is een erg aanhankelijke kat en heeft veel aandacht nodig.) Is het wel verstandig als de kittens bij mij thuis geboren zouden worden? Ik heb zelf nog drie katten en ik weet echt niet of een vreemde omgeving bevorderlijk is voor een eventuele bevalling. En wat als de eventuele kittens geboren worden vóór m'n moeder vertrekt, is het dan verstandig om de hele bups te verplaatsen naar mijn huis?

Iemand met kennis van zaken die me een antwoord kan geven?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_39298428
Als je het niet veilig hebt gedaan met je poes dan zit er een grote kans in dat ze zwanger is.
pi_39298528
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:09 schreef Pakspul het volgende:
Als je het niet veilig hebt gedaan met je poes dan zit er een grote kans in dat ze zwanger is.
Volgens mij is dit geen ONZ
pi_39299255
kan ook schijnzwanger zijn..dus wat zegt je gevoel..En kittens moet je niet te snel verplaatsen nee nadat ze geboren zijn.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:27:34 #5
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_39301915
Een kat is gemiddeld tussen de 63 en 65 dagen drachtig. Het kan voorkomen dat de drachtduur iets langer duurt, zelfs tot 71 dagen. Zwelling en roodheid van de tepels zie je meestal vanaf de 3de week van de dracht. Vanaf ongeveer 7 weken voel je de kittens in de buik bewegen.
Voor een dier dat gaat bevallen is het altijd het beste een plek te kiezen waar zij zich thuisvoelt/op haar gemak voelt.
Wat je moeder zei over het feit dat het beter was een kat pas na de eerste krolsheid te laten "helpen" is niet echt waar. Het is eigenlijk nog beter om dit te doen VOOR de eerste krolsheid, maar de meningen zijn hier soms nog wat over verdeeld. Sommige dierenartsen adviseren om de poes eerst aan de poezenpil te zetten, maar dit is niet nodig.
Als je twijfelt over bepaalde zaken, ga dan direct naar de dierenarts en laat hem/haar er even goed naar kijken.
Ik ben studente diergeneeskunde, maar ik geef dit advies nu zonder dat ik het precies heb nagezocht in mijn boeken. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen met je vragen.
pi_39306049
Ja, het is waarschijnlijk dat de poes zwanger is. Als het nest ongewenst is kun je nu nog besluiten om haar te laten steriliseren/castreren. Dat is dus een soort abortus...

Verder sluit ik me aan bij het bericht van bdb. Een kater heeft eerder door dat een poes krols is dan haar baasje en dan is het al te laat.

Ik ben geen studente diergeneeskunde maar ervaringsdeskundige.

Wat doen die ongecastreerde katers trouwens buiten? En dit is niet tegen jou bedoeld flugeltje maar tegen de eigenaren van de katers De kans dat zij een poes besmetten met enge ziektes (bvb kattenaids) is helaas niet denkbeeldig
pi_39311248
bdb: bij mijn weten klopt je verhaal helemaal hoor.

Alleen wat betreft dat castreren voor/na de eerste krolsheid verschilt per dierenarts.
(en is over het algemeen in te schatten aan de hand van de leeftijd van de dierenarts... de oudere stempel wacht liever, de jongere da zegt vaak juist dat voor de eerste krolsheid ook prima kan)

En idd.. wat doen ongecastreerde katers buiten? Ik denk dat die net zo'n eigenaar hebben als mensen die kittens over een schutting kiepen om er maar vanaf te zijn.

Overigens kan je dierenarts zonder moeite vaststellen of ze zwanger is.
En eventuele actie laten ondernemen.
Al heb ik de indruk dat je het op zich niet erg vind dat er kittens komen..
Beetje geval "ongepland maar niet ongewenst"?

Ik heb een poes die geboren is in oktober.. en nu al voor de 3e keer krols is....
Waarvan de eerste keer ergens in het voorjaar dus toch al enige tijd geleden.
Weet niet precies wanneer poezen voor het eerst krols zijn maar soms zijn ze ook volledig in stilte krols en merk je er als eigenaar niks van.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:56:16 #8
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39311267
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:05 schreef kissa het volgende:
Ja, het is waarschijnlijk dat de poes zwanger is. Als het nest ongewenst is kun je nu nog besluiten om haar te laten steriliseren/castreren. Dat is dus een soort abortus...

Verder sluit ik me aan bij het bericht van bdb. Een kater heeft eerder door dat een poes krols is dan haar baasje en dan is het al te laat.

Ik ben geen studente diergeneeskunde maar ervaringsdeskundige.

Wat doen die ongecastreerde katers trouwens buiten? En dit is niet tegen jou bedoeld flugeltje maar tegen de eigenaren van de katers De kans dat zij een poes besmetten met enge ziektes (bvb kattenaids) is helaas niet denkbeeldig
De betreffende kater is ook van van m'n moeder. Ook hier was ze op krolsheid aan het wachten voor ze hem zou laten helpen. De andere kater van m'n moeder is wél geholpen dus die kan het zéker niet geweest zijn. We hebben het hier over een tienerzwangerschap dus
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:00:11 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39311351
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:55 schreef Uhmmie het volgende:
bdb: bij mijn weten klopt je verhaal helemaal hoor.

Alleen wat betreft dat castreren voor/na de eerste krolsheid verschilt per dierenarts.
(en is over het algemeen in te schatten aan de hand van de leeftijd van de dierenarts... de oudere stempel wacht liever, de jongere da zegt vaak juist dat voor de eerste krolsheid ook prima kan)

En idd.. wat doen ongecastreerde katers buiten? Ik denk dat die net zo'n eigenaar hebben als mensen die kittens over een schutting kiepen om er maar vanaf te zijn.

Overigens kan je dierenarts zonder moeite vaststellen of ze zwanger is.
En eventuele actie laten ondernemen.
Al heb ik de indruk dat je het op zich niet erg vind dat er kittens komen..
Beetje geval "ongepland maar niet ongewenst"?
Ik vind het inderdaad niet zo erg als er kittens komen en mijn moeder ook niet. Zowel moeder als vader zijn erg kleine katjes dus ik vermoed dat het er nooit meer dan twee a drie kunnen zijn. En aangezien Mini de grootste knuffelkont is die ik ooit qua kat heb gezien denk ik dat het geen enkel probleem gaat zijn om de kittens 'kwijt' te raken. Ik zie m'n moeder nog in staat om ze te houden ook. (eentje zéker mocht er een nest komen) Ikzelf ben natuurlijk ook dol op katten en ik heb nog wat broers die katten ook wel kunnen waarderen. Wat dat betreft dus geen probleem. Het zou het eerste nestje weer zijn in de familie sinds ongeveer 15 jaar, dus dat is wel weer leuk.
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:02:55 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39311405
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:27 schreef bdb het volgende:
Een kat is gemiddeld tussen de 63 en 65 dagen drachtig. Het kan voorkomen dat de drachtduur iets langer duurt, zelfs tot 71 dagen. Zwelling en roodheid van de tepels zie je meestal vanaf de 3de week van de dracht. Vanaf ongeveer 7 weken voel je de kittens in de buik bewegen.
Voor een dier dat gaat bevallen is het altijd het beste een plek te kiezen waar zij zich thuisvoelt/op haar gemak voelt.
Wat je moeder zei over het feit dat het beter was een kat pas na de eerste krolsheid te laten "helpen" is niet echt waar. Het is eigenlijk nog beter om dit te doen VOOR de eerste krolsheid, maar de meningen zijn hier soms nog wat over verdeeld. Sommige dierenartsen adviseren om de poes eerst aan de poezenpil te zetten, maar dit is niet nodig.
Als je twijfelt over bepaalde zaken, ga dan direct naar de dierenarts en laat hem/haar er even goed naar kijken.
Ik ben studente diergeneeskunde, maar ik geef dit advies nu zonder dat ik het precies heb nagezocht in mijn boeken. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen met je vragen.
Dan denk ik dus dat ze 3 tot 4 weken zwanger is (als ze het écht is dan, maar dat merken we snel genoeg vermoed ik, het is maar een heel klein katje dus die buik ga je snel genoeg zien) Betekent dus ook dat de eventuele kittens over 5 tot 6 weken verwacht worden.

Dit zou kunnen betekenen dat de kittens net voor de vakantie van m'n moeder geboren zouden worden. Is het dan verstandig om ze hier in huis te nemen?
pi_39311792
Misschien moet je dan poes nu alvast in huis nemen.. dan kan ze rustig bevallen en hoeft er ook niet met de kittens gesleept te worden straks.

maareh... katers worden toch niet krols? volgens mij bedoel je iets anders dan je schrijft
jobensaskia.nl
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:12:51 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39312719
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef Uhmmie het volgende:
Misschien moet je dan poes nu alvast in huis nemen.. dan kan ze rustig bevallen en hoeft er ook niet met de kittens gesleept te worden straks.

maareh... katers worden toch niet krols? volgens mij bedoel je iets anders dan je schrijft
M'n moeder denkt van wel

Je kent die periode wel dat ze als debielen op de schutting zitten te krijsen naar al het moois wat er op deze wereld te vinden is... Dát vind m'n moeder krolsheid bij de kater en dan is het dus tijd voor castratrie.... Maar goed, ik denk dat er eentje op zeer korte termijn z'n ballen gaat verliezen
pi_39313245
Ahja.. dat dacht ik al *grin*
Nu is ieder geval bewezen dat hij het kan denk ik?
jobensaskia.nl
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:50:18 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39313697
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:34 schreef Uhmmie het volgende:
Ahja.. dat dacht ik al *grin*
Nu is ieder geval bewezen dat hij het kan denk ik?
Dat is dus nog wel even afwachten. We vermoeden het, maar zekerheid hebben we natuurlijk nog niet...
  zondag 16 juli 2006 @ 17:07:04 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39879980
Het is overigens inmiddels wel aardig duidelijk dat poes idd zwanger is.

Hier kun je goed zien dat haar buik flink bol is geworden...

Ze moet al met d'r beentjes wijd gaan zitten

Ik kan de beebjes al voelen als ik m'n hand op d'r buik leg. Het is een soort van 'ploppen' tegen je hand. Ben benieuwd hoeveel weken we nog moeten wachten...
pi_39880014
Ja dat zitten in die houding is wel heul duidelijk
Een ritje langs de DA geeft wel uitsluitsel hoever ze is lijkt mij
pi_39880043
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:07 schreef flugeltje het volgende:

Iemand met kennis van zaken die me een antwoord kan geven?
De dierenarts?
Assumption is the mother of all fuckups.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:12:28 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39880086
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:08 schreef Bluezz het volgende:
Ja dat zitten in die houding is wel heul duidelijk
Ik heb erg lang getwijfeld, maar toen ik Mini vandaag voor het eerst sinds een week weer zag was haar buik toch behoorlijk gegroeid. Normaal gesproken is het een erg slank en iel katje, dan valt het behoorlijk op...

We hebben overigens besloten dat ik haar meeneem zodra ze echt uit begint te zetten. Dan is ze al even bij ons voor de kittens arriveren. De kinderen van m'n broer hebben al een 'werpdoos' in elkaar geknutseld en ik heb mams opgedragen een oud nachthemd aan te doen in bed de komende tijd. Kan dat in de werpdoos zodat Mini zich wat meer thuis zal voelen.

En met betrekking tot de dierenarts: Ik heb gebeld en e.e.a nagevraagd. Ze vinden het niet nodig om langs te komen aangezien je alleen met een echo uitsluitsel kunt geven. Die echo schijnt erg duur en volgens hen 'overbodig' te zijn. Het kwam er in het kort op neer dat ze me liever níet dan wél zagen verschijnen. Zullen wel met de vakantiedrukte zitten ofzo...
pi_39881082
Afwachten dus maar
  maandag 24 juli 2006 @ 17:16:23 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40138262
Ze groeit dus écht met de week. Vandaag maar weer eens wat foto's gemaakt van de toekomstige mams. We zijn tot de conclusie gekomen dat ze nu een week of 7 op weg moet zijn. Over pakweg 2 weken kunnen we dus bewonderen wat er aan de binnenkant van die bewegende bobbel zit.

Ik blijf het geen gezicht vinden, zo'n klein katje met zo'n klein koppie en dan zo'n bol erachter..

Ook van de zijkant is de bobbel steeds beter te zien, zie voor een vergelijk met vorige week enkele posts hierboven...

Zoals je ziet een erg groot middenlijf voor zo'n klein koppie.
pi_40138700
Het antwoord op de topicvraag is JA
  maandag 24 juli 2006 @ 17:38:23 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40138757
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:36 schreef Bluezz het volgende:
Het antwoord op de topicvraag is JA
Zou je het denken?

Ik vind het echt ontzettend leuk allemaal. Kan ook niet wachten tot het zover is. We hebben besloten dat ze toch bij mama blijft tot ze op vakantie gaat. Dan kan ik ze daarna met kittens en al meenemen. Zijn de kittens een week of 2 a 3 oud, dus dat moet gaan lukken.

Wel is er afgesproken dat ik meteen gebeld word als ze gaat beginnen, dan ga ik er meteen naartoe. En uiteraard neem ik dan m'n fototoestel mee
pi_40138917
Ja Fluug, leuk
Ben je al bezig om de kittens te plaatsen?
  maandag 24 juli 2006 @ 17:51:00 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40139067
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:45 schreef Bluezz het volgende:
Ja Fluug, leuk
Ben je al bezig om de kittens te plaatsen?
We gokken op 2 of 3 kittens en die zijn we al kwijt ook

Eentje voor m'n moeder, eentje voor m'n broer en een eventuele derde voor mij. Maar dat weet flugelmannetje nog niet
pi_40139211
Oh jee
Maar die smelt toch wel als ie ze ziet
  maandag 24 juli 2006 @ 18:05:02 #26
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40139407
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:57 schreef Bluezz het volgende:
Oh jee
Maar die smelt toch wel als ie ze ziet
Ik hoop van wel, anders heb ik een probleem. Zéker als er een rooie tussen blijkt te zitten. Dan smelt ik al bij voorbaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 juli 2006 @ 18:09:05 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40139496
Poezeltjes op komst Ik plaats een TerugVindPoes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_40162873
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:05 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik hoop van wel, anders heb ik een probleem. Zéker als er een rooie tussen blijkt te zitten. Dan smelt ik al bij voorbaat.
Je hebt 50% kans op rooie katers - eventueel met wit - omdat mammie een tortietabby met wit is (rood/zwart lapje met streepjes) Welke kleur is papa, en beter nog, heb je een foto ? (als hij rood is heb je ook nog 50% kans op rode poezen)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:38:01 #29
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40165451
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:23 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Je hebt 50% kans op rooie katers - eventueel met wit - omdat mammie een tortietabby met wit is (rood/zwart lapje met streepjes) Welke kleur is papa, en beter nog, heb je een foto ? (als hij rood is heb je ook nog 50% kans op rode poezen)
Vermoedelijke pa is zwart met wit. Zwart overheerst. Ik zal van de week wel eens kijken of ie wil blijven zitten voor de foto.

Een rooie kater
pi_40167862
Flugel die is idd zwanger.
Rooie katers
pi_40172096
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:38 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Vermoedelijke pa is zwart met wit. Zwart overheerst. Ik zal van de week wel eens kijken of ie wil blijven zitten voor de foto.

Een rooie kater
Ik ga dan uit van een effen (dus niet gestreepte) zwarte kater met een beetje wit (voetjes, eventueel borst en snuitje) als de vader.

Dan heb je qua katers 50% kans op rood en 50% kans op zwart.
Poesjes 50% kans op tortie(zwart/rood) en 50% kans op zwart.
Mams heeft strepen, dan heb je sowieso kans op 50% gestreepte kittens, en als moeder twee genen voor gestreept heeft zelfs 100%.
Wit is een beetje moeilijk te voorspellen, waarschijnlijk zullen de kittens wel witte aftekeningen hebben (sokjes enzo) en misschien 25% kans op kittens zonder wit.
Onbekende factor; ouders laten allebei geen verdunning zien, dragen ze allebei dit gen wel (maar dat hoet natuurlijk niet), dan heb je 25% kans op blauwe katers en poesjes, crème katertjes en blauwtortie poesjes, eventueel ook in tabby (gestreept) natuurlijk.

Als je nu een poes hebt die zich zéér goed aan kansberekeningen houdt en alle meest voor de hand liggende kleuren baart en ze krijgt een nestje van 4, twee poezen, twee katers:
kitten 1; blacktabby (cypers) met wit poesje (een gokje van mij, ook kans op "effen" zwart met wit)
kitten 2; tortietabby met wit (zoals mamapoes, wederom een gokje van mij, ook kans op effen tortie/ zwart,rood, wit lapjespoesje)
kitten 3; blacktabby met wit katertje (zie 1)
kitten 4; rood katertje met wit (effen gen of niet boeit niet bij rood, ze laten altijd tabby zien)

Maar voor hetzelfde geld werpt ze twee rooie katers en een tortietabby poes, of 3 blacktabby/wit kittens. Of die stiekemerds blijken allebei verdunning te dragen, lappen de dan ontstane 25% kans ook nog eens aan hun laarsjes en ze krijgt een blauwe poes met wit, een crème kater met wit en een blauwcrème tortie ofzo.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:18:59 #32
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40172499
De vader is idd 'effen'. Voornamelijk zwart met witte sokjes en buik.

En die rooie kater wordt dus voor mij

Nu nog hopen dat het uitkomt
pi_40172594
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:18 schreef flugeltje het volgende:
De vader is idd 'effen'. Voornamelijk zwart met witte sokjes en buik.

En die rooie kater wordt dus voor mij

Nu nog hopen dat het uitkomt
Straks is het nog een andere kater geweest Dan krijg je heel andere poesjes, maar katertjes krijgen hun rode of zwarte kleurtje van mams, dus als ze katertjes krijgt ben je al een heel end.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:27:26 #34
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40172759
Heeeeeeeee flugelbeep

Jonge poesies
Enig zo'n nestje , straks van die vertederende kittens

oeeeeeeee wat lijkt me dat leuk om ook eens te hebben , maar ik ga op zoek naar een lief asielhondje
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:02:03 #35
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40173538
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Straks is het nog een andere kater geweest Dan krijg je heel andere poesjes, maar katertjes krijgen hun rode of zwarte kleurtje van mams, dus als ze katertjes krijgt ben je al een heel end.
Als het geen rode katertjes zijn stop ik ze gewoon terug.
pi_40173580
Kleine poezebeesten!

Zijn ze er al?
pi_40173617
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:02 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Als het geen rode katertjes zijn stop ik ze gewoon terug.
Oh als je een heel nest van die rode krijgt mag ik er dan één van je overnemen?

Dan noem ik heb Mao!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:05:39 #38
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40173645
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:27 schreef Bep het volgende:
Heeeeeeeee flugelbeep

Jonge poesies
Enig zo'n nestje , straks van die vertederende kittens

oeeeeeeee wat lijkt me dat leuk om ook eens te hebben , maar ik ga op zoek naar een lief asielhondje
Bep

Het is voor mij ook alweer ruim 15 jaar geleden dat een kat een nestje kreeg, dus ik vind het geweldig eerlijk gezegd. Ik kan dan ook niet wachten...
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:07:31 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40173707
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:04 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Oh als je een heel nest van die rode krijgt mag ik er dan één van je overnemen?

Dan noem ik heb Mao!
Sowieso zijn er al 2 'besproken' een derde ook (als ik mannetje zover kan krijgen) Alles wat extra is moet nog een goed plekje voor gezocht worden... Ik denk overigens niet dat het een heel groot nest gaat worden. Zowel paps als mams zijn erg klein en het is een eerste nestje. Ook beweegt de bobbel heel erg veel, dus dat geeft voor mij aan dat de kittens nog voldoende bewegingsruimte hebben. Lijkt me dan ook dat ze daar binnenin niet overbevolkt zijn.
pi_40174038
Mocht er toch onverwacht een babyboom plaatsvinden in huize flugel dan mag je me mailen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:21:11 #41
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_40174120
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:07 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik denk overigens niet dat het een heel groot nest gaat worden. Zowel paps als mams zijn erg klein en het is een eerste nestje. Ook beweegt de bobbel heel erg veel, dus dat geeft voor mij aan dat de kittens nog voldoende bewegingsruimte hebben. Lijkt me dan ook dat ze daar binnenin niet overbevolkt zijn.
Dat kan nog wel eens 'tegenvallen' hoor Toen een van onze katten zwanger was, was ook zo'n klein ielig katje, en vet levendig in dr buik, wij (en de DA ) dachten mwah 2 hoooguit 3.... het werden er 6
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:24:59 #42
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40174218
6 stuks

Naja, ik laat het in ieder geval weten zodra het zover is. Ik ga deze week bij mams m'n datakabeltje installeren op de PC dus zodra de boel begint kan ik jullie live op de hoogte houden en ook meteen foto's plaatsen... Moet ik alleen nog een online resizer zien te vinden, want ik weet niet hoe ik die van mij bij m'n moeder op de PC kan zetten
pi_40174449
Gratis resize programma klik.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:33:27 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40174463
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:32 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Gratis programma klik
tnx, zal ik van de week meteen mee installeren
pi_40174492
Noem je er 1 tonks?
pi_40174515
O sorry dat je en die vraagteken moet weg
  dinsdag 25 juli 2006 @ 18:36:57 #47
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40174550
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:35 schreef tonks het volgende:
O sorry dat je en die vraagteken moet weg
We zullen wel eens kijken, straks gaan mensen zich achtergesteld voelen

Over een week of twee worden ze geboren, dan kijk ik wel even of er eentje een Tonks-hoofd heeft..
pi_40175398
Leuk flugeltje Ben erg benieuwd!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 22:01:19 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40181013
Aangezien iedereen hier dol is op foto's net maar weer eens een plaatje van Mini geschoten. Het lijkt wel of ze met de dag groeit nu. En d'r buik is volop in beweging.

Paps liet zich overigens niet zien voor de foto, dus we zullen het zonder hem moeten stellen voorlopig..
pi_40181375
Ik vind haar buikje nog wel meevallen . Maar mijn oudste kater is gewoon dik, denk ik .
  dinsdag 25 juli 2006 @ 22:13:55 #51
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40181455
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:11 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind haar buikje nog wel meevallen . Maar mijn oudste kater is gewoon dik, denk ik .
Kijk eens naar dat koppie. En bedenk je dan dat haar middenrif normaal gesproken het formaat heeft van een gemiddelde pols.... Geloof me, ze is inmiddels al het driedubbele van wat ze normaal is, en dan moet ze nog twee weken.
pi_40181554
Nog steeds vind ik het meevallen .
Heb je toevallig een foto waar ze niet zwanger is? Dan kan ik vergelijken .
  dinsdag 25 juli 2006 @ 22:20:18 #53
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40181715
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:16 schreef ijsmeis het volgende:
Nog steeds vind ik het meevallen .
Heb je toevallig een foto waar ze niet zwanger is? Dan kan ik vergelijken .
Niet op de PC helaas, heb m'n camera nog niet zo lang.

Over een paar dagen zal ik nog wel eens wat foto's maken, aangezien ze iedere dag groeit zal er wel een moment komen dat ze dik genoeg is
pi_40181837
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Niet op de PC helaas, heb m'n camera nog niet zo lang.

Over een paar dagen zal ik nog wel eens wat foto's maken, aangezien ze iedere dag groeit zal er wel een moment komen dat ze dik genoeg is
Vast ja . Ik ben benieuwd. *blijft het topic sowieso volgen*
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:24:52 #55
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40293247
Mama belde net, Mini is erg onrustig nu. Ze loop steeds te piepen en is tússen de tuinstoelkussens gekropen die mama in de huiskamer neer had gelegd ivm de regen. Ook hangt er iets wits uit/aan haar doosje.

Het ziet er naar uit dat we toch misgegokt hebben en de boel allemaal wat vroeger in gang gezet wordt. Ik ga zo als een razende hier poetsen en dan naar m'n moeder. Fototoestel en extra batterijen gaan mee.

Wish Mini luck!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:32:46 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40293334
Spannend!
Heel veel succes en sterkte jullie!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:33:40 #57
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40293343
Net ff wat op internet zitten zoeken.
quote:
Vlak voor de bevalling kan de poes onrustig gaan worden en zal ze op zoek gaan naar een plaats waar ze wil gaan bevallen. Ze verliest een slijmprop en langzaamaan zullen de weeën op gang gaan komen. Als de poes gaat persen dan moet er wel binnen pakweg 2 uur een eerste kitten komen. Duurt het langer dan is het raadzaam om advies in te winnen bij een dierenarts.
Het lijkt er dus heel sterk op dat ze de slijmprop aan het verliezen is nu.

En deze info:
quote:
De bevalling
De bevalling vindt plaats tussen de 56e en de 67e dag, gemiddeld 63 dagen.
Hoe groter het nest hoe korter de dracht meestal duurt en omgekeerd geldt dit ook.
Ruim voor de bevalling zal u waarschijnlijk wel zijn opgevallen dat de buikomvang van uw poes ruim is toegenomen en de melkklieren wat op beginnen te zetten. Vlak voor de bevalling wordt de poes wat onrustig en valt het soms op de ze een helder, taai, soms iets melkachtig slijm verliest, dit is het teken dat de ontsluiting is ingezet en de bevalling zal binnen 24 uur plaatsvinden.
Geeft aan dat het binnen 24 uur allemaal gaat gebeuren. Ik zal dus ook voor de zekerheid maar een 'logeertasje' inpakken. Gezien dit laatste tekstje kan het dus best eens zijn dat het een groot nestje gaat worden. We hadden de kittens pas over een week verwacht.

[ Bericht 21% gewijzigd door flugeltje op 29-07-2006 10:42:13 ]
pi_40293428
Spannend !
pi_40293888
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:19:02 #60
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_40293990
oeh!
ik vind dit topic net! ik ga t volgen!
ik wil ook weer n kleintje....was vorige week bij frappelsien...die heeft n leuk rood katertje van 15 weken!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:25:40 #61
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40294095
Moeders belde net weer een update door. Mini is inmiddels wat rustiger geworden. Ze heeft een plekje gezocht tussen de tuinkussens. De werpkist is klaar, dus mams zal haar zometeen daarin leggen. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik ga zo m'n spullen pakken en dan via het boodschappen doen naar m'n moeder, vanuit daar zal ik jullie verder op de hoogte houden.
pi_40294206
Daar komt tonks jr
pi_40294654
Ik ben ook benieuwd, kittens
pi_40294708
Leuk man!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:16:38 #65
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40295021
Er zijn er verdorie al twee, ik heb het gewoon gemist. mama belde en als een gek naar haar toegereden (sorry mevrouw op fiets )

Er is nu net zo iets als mini zelf geboren en EEN KNALROOIE!!!!

Ik ben foto's aan het maken, maar ik heb de PC van mams nog niet zover dat ik ze ook kan plaatsen...

Blij blij blij
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:20:46 #66
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40295100
een van de katjes zit helaas niet helemaal goed in elkaar. De achterpootjes staan verkeerd om. Zeg maar dat de 'elleboog' de verkeerde kant op knikt. Ik weet niet hoe ernstig het is, maar dat merken we nog wel.

Er kwam net weer een klots vruchtwater dus ik denk dat er nog wel eentje aankomt.
pi_40295149
Ja het is begonnen!

Foto's!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:24:54 #68
131066 scrub_nurse
pi_40295186
oooooh das zielig! ik hoop dat ie er niet al teveel last van heeft!
spannendspannendspannend!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:26:38 #69
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40295223
Nummer 3 is er net uit, kleur kan ik nog niet zien.

edit: het is ook een rooie!
pi_40295780
leuheuk verse babies

foto's
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_40295823
Bleven sommige katten maar zo klein
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_40295848
fooootooooooo's!

Oh en congrats met je poezenkindjes
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:04:27 #73
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40295904
ik krijg de camera helaas niet aangesloten, jullie zullen dus ff moeten wachten op de foto's....

Tot nu toe nog steeds drie stuks. Een lichtrode, een donkerrode en eentje die dezelfde tekening heeft als Mini, maar dan donkerder. Die laatste is ook degene met de 'verkeerde' achterpoten.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:14:26 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40296056
Jeetje, wat gaat dat hard!
3 poezenkinders al!
Hopelijk valt het met dat pootje mee.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:18:23 #75
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_40296118
Agossie! Ben zo benieuwd! Rode ukkies hebben iets speciaals

Hoop dat die ene met die vreemde achterpootjes het redt...
(Un)masking for the greater good.
pi_40296144
Terug Vind Poesjes
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:23:11 #77
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40296198
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:18 schreef Natalie het volgende:
Agossie! Ben zo benieuwd! Rode ukkies hebben iets speciaals

Hoop dat die ene met die vreemde achterpootjes het redt...
ik maak mezelf niet druk over het feit of ie het gaat redden. Is zeer levendig en hangt continu te eten... Vraag is dus alleen of lopen op die pootjes gaat. Maar even afwachten dus, en binnenkort naar de dierenarts.

We hebben in ieder geval drie prachtige beebjes
pi_40296514
Lief
pi_40296637
Woei, dat gaat snel
Ben heel benieuwd hoe ze er uit zien

Hoe is het met mamapoes?
pi_40296804
3 al
Hopenlijk niet veel last van de pootjes.
En rood je wou rood je krijgt rood
  Moderator zaterdag 29 juli 2006 @ 13:55:26 #81
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40296866
Lief!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40297137
Komen er nog meer ?
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
pi_40297153
en hang die camera van je aan de pc. !!

door nokwanda
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:06:51 #84
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40298268
Nou, ik ben maar ff langs huis gereden om de boel te uploaden.

En hier zijn ze dan!

Toen ik net aankwam lagen ze er al zo bij:

De pootjes van onze 'mispoes'

Trotse mama

Het gezin compleet (de laatste hebben we geboren zien worden):

En nog wat andere sfeerplaatjes:

Met Mini is alles in orde, na deze turbobevalling is ze wel wat moe, maar ze heeft het perfect gedaan
pi_40298528
Ze zijn prachtig!
Out of my mind, back in five minutes
pi_40298711
Awww wat schattig, idd mooi zijn ze
Die achterpootjes zien er wel sneu uit Lopen zal wel lastig/onmogelijk worden?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:31:21 #87
131066 scrub_nurse
pi_40298727
GEFELICITEERD!

knap he hoe die jonge moederpoezen meteen weten wat ze moeten doen, en dat je ziet hoe blij ze zijn met hun kleintjes!

ooo, dan kriebelt t toch zo om nog een poesje erbij te nemen....
pi_40298730
Wat een schatjes.....ik ben verliefd
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:34:48 #89
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40298789
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:30 schreef Bluezz het volgende:
Awww wat schattig, idd mooi zijn ze
Die achterpootjes zien er wel sneu uit Lopen zal wel lastig/onmogelijk worden?
We hebben net nog even gekeken en het lijkt alsof de voetjes een beetje verdraait zijn of omgedraait zitten. Misschien kunnen ze er met een spalkje iets aan doen. We laten de dierenarts er wel even naar kijken deze week. Qua levendigheid is er overigens niets mis mee, dus nu maar hopen dat er iets aan gedaan kan worden.

En wie weet, wellicht gaat ie er gewoon op staan en loopt ie straks alleen wat raar. Je weet het niet.
pi_40298858
pi_40298908
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:34 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We hebben net nog even gekeken en het lijkt alsof de voetjes een beetje verdraait zijn of omgedraait zitten. Misschien kunnen ze er met een spalkje iets aan doen. We laten de dierenarts er wel even naar kijken deze week. Qua levendigheid is er overigens niets mis mee, dus nu maar hopen dat er iets aan gedaan kan worden.

En wie weet, wellicht gaat ie er gewoon op staan en loopt ie straks alleen wat raar. Je weet het niet.
Heet dat niet (bij honden tenminste ?) "zwemmersnog wattes" ?

Ik geloof inderdaad dat daar meestal wel iets aan te doen valt.

Prachtige foto's en heel veel succes !!
(geef de moeder iets extra's om op krachten te komen )
door nokwanda
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:46:02 #92
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40299006
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:41 schreef xE-eteoZ het volgende:

[..]

Heet dat niet (bij honden tenminste ?) "zwemmersnog wattes" ?

Ik geloof inderdaad dat daar meestal wel iets aan te doen valt.

Prachtige foto's en heel veel succes !!
(geef de moeder iets extra's om op krachten te komen )
ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Waar pootjes normaal gesproken _| |_ staan, heeft mispoes pootjes die |_ _| staan. Een soort van overdreven O benen zeg maar. Haar voetjes staan dus precies de andere kant op. En de kussentjes zitten naar boven ipv naar beneden. Het is overigens wel een heel mooi ding
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:54:02 #93
131066 scrub_nurse
pi_40299205
haar/zijn naam is dus wel al bedacht? mispoes!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:56:53 #94
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40299267
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:54 schreef scrub_nurse het volgende:
haar/zijn naam is dus wel al bedacht? mispoes!
M'n moeder maakt er net Mankie van
pi_40299368
Gefeliciteerd!! Wat een lieve wolletjes

Zijn ze er allemaal uit? Of gaan er nog meer komen?
Ik hoop dat het met de pootjes van Misspoes (als ze een meisje is ) goed gaat komen!
pi_40299464
Wat een mooitjes zeg, hoop ook dat de pootjes van die ene goed gaan komen.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:29:03 #97
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_40299974
Zucht
pi_40300088
Mispoes
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:08:51 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40301037
Wat lief!
pi_40301122
Wat zijn die 2 rooitjes? Mannetjes of vrouwtjes?

pi_40301378
Wat lief, gefeliciteerd met het kleine grut!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_40301630
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:13 schreef heaven7 het volgende:
Wat zijn die 2 rooitjes? Mannetjes of vrouwtjes?

Als de vermoedelijke vader echt de vader is zijn het twee katers, en als het donkere katje echt rode vlekjes heeft is zij een poesje.
pi_40303703
Er zijn rooie poezen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:36:06 #104
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_40304173
Ooooow...

Die knalrooie
En Mispoes Ik zou 'r/'m zo adopteren!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_40304366
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:15 schreef heaven7 het volgende:
Er zijn rooie poezen.
maar de vermoedelijke vader is zwart/wit, en dan kunnen er geen rode poezen geboren worden. Wel als stiekem een rode kater de vader was.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:01:51 #106
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40306564
En nog maar eens wat foto's...

Paps kwam even kijken

Een iets duidelijkere foto van de achterpootjes van Mispoes.

Drie op een rij

En mams wilde even naar buiten om af te koelen. Dus het kleine grut bleef achter.

pi_40306939
Ow wat lief
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:25:41 #108
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40307066
Ooooww wat een liefies!!
Ik heb op dit moment 2 nestjes,eentje van 3 weken (2 lapjes,een rode en een cypertje) en een nestje dat gisteren geboren is(2 cypertjes en een zwart/wit katertje)
Het blijft altijd weer een wonder om het mee te mogen maken.
Heel veel geluk met deze mooie kittens en ik blijf het nog even volgen om te kijken hoe het met mispoes afloopt!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:27:56 #109
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40307107
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:19 schreef Brown-Eyed_Girl het volgende:
Ow wat lief

Ze zijn écht geweldig en Mini doet het fantastisch. Ze wil heel erg graag geaait en gekroeld worden en heeft ook al weer even buiten bij ons gezeten omdat het binnen natuurlijk wat warm was in de doos. We mogen trouwens rustig aan de katjes komen alleen wil ze dan wel zelf ook geaait worden.

De rood/witte kat is een mannetje, op dit moment 128 gram schoon aan de haak. De volledig rooie komt op 122 gram en is ook een mannetje. Mispoes is inderdaad een vrouwtje en de weegschaal blijft hangen op 104 gram. Morgen weer eens wegen en kijken of ze goed eten. Al lijkt het mij van wel, want de buikjes zijn al mooi rond.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:28:04 #110
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40307111
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

maar de vermoedelijke vader is zwart/wit, en dan kunnen er geen rode poezen geboren worden. Wel als stiekem een rode kater de vader was.
Ik heb een rode poes,haar vader zal dus wel rood geweest zijn?
Sita zelf heeft 2x een nestje gehad en kreeg alleen maar rode katertjes
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:08:34 #111
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40308004
Mama belde net over mispoes, ze schijnt uit zichzelf steeds weg te kruipen. Is voornamelijk aan het slapen. Het was me daarstraks al opgevallen dat ze zichzelf niet af kan zetten bij het drinken. (de achterpootjes hebben wel kracht genoeg, maar omdat d'r voeten de andere kant op staan kan ze zichzelf niet klem zetten tijdens het drinken) Ik heb haar daarom maar wat bijgevoerd en later geholpen met het vinden van een goeie tepel. Mini probeert mispoes wel steeds terug te halen, maar het beestje kruipt zelf weg.

Het wordt dus helpen de komende dagen en kijken wat ze gaat doen. Bijvoeren en aanleggen bij Mini. Mams vroeg of we de natuur niet z'n gang moeten laten gaan. Misschien is dat ook wel zo, maar zolang we niet weten wat er mis is met de achterpoten vind ik 'opgeven' ook weer zoiets....
pi_40308148
Wij hadden het hier ook al over toen we het zagen.
Survival of the fittist...
pi_40308371
Wat een heerlijke aanblik toch die prille kittens. Het gaat zo snel voorbij; ik zie dat bij mijn nestjes van 10 en 4 weken. Geniet ervan!
En voor mispoes: zet hem op meisje!! Ook jij moet een grote sterke poes worden.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:28:05 #114
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40308496
Dat het beestje weg kruipt is wel een teken dat het niet goed gaat,ik heb het zelf meegemaakt met een kitten,die kroop ook weg bijn zijn moeder,op een gegevem moment liet moeder dat ook gaan,schonk geen aandacht meer aan haar jong,we zijn naar de DA geweest en daar bleek dat het kitten een open gehemelte had,we hebben hem toen moeten laten inslapen.
Ik hoop echt dat het zover niet gaat komen bij jullie...
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:28:59 #115
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40308514
Ik heb de foto's van d'r achterpootjes even op een kattenforum geplaatst in de hoop dat iemand het herkent en er iets meer over kan vertellen. Het is inderdaad een soort van servival of the fittest Bleuzz, ze kan zichzelf niet schrap zetten en dus valt ze steeds weg bij de tepel. Als er iets aan d'r pootjes gedaan kan worden is het goed, want ze wíl wel....
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:31:16 #116
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40308574
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:28 schreef AnnaStesia het volgende:
Dat het beestje weg kruipt is wel een teken dat het niet goed gaat,ik heb het zelf meegemaakt met een kitten,die kroop ook weg bijn zijn moeder,op een gegevem moment liet moeder dat ook gaan,schonk geen aandacht meer aan haar jong,we zijn naar de DA geweest en daar bleek dat het kitten een open gehemelte had,we hebben hem toen moeten laten inslapen.
Ik hoop echt dat het zover niet gaat komen bij jullie...
Het zuigen gaat gelukkig wel goed, als ze eenmaal de tepel te pakken heeft laat ze niet meer los. En het zuigflesje om bij te voeren zoog ze vacuüm, dus daar is niets mis mee. Het zijn volgens mij écht alleen d'r achterpoten. Het kost zoveel energie als je alleen je voorpoten kunt gebruiken.
pi_40308832
Wanneer ga je ermee naar de DA?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:45:21 #118
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40308893
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:42 schreef Pleun het volgende:
Wanneer ga je ermee naar de DA?
Dat is dus een beetje dubbel. Wanneer kun je met een kitten naar de dierenarts? Moet je een weekje wachten of kunnen we maandag al? Ik ga morgen maar even bellen...
pi_40308901
Wat een liefies Die pootjes zien er wel eng uit Maar he, hoeveel gehandicapte mensen zijn er wel niet?
pi_40308960
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:45 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat is dus een beetje dubbel. Wanneer kun je met een kitten naar de dierenarts? Moet je een weekje wachten of kunnen we maandag al? Ik ga morgen maar even bellen...
Dat is lastig ja, maar morgen bellen lijkt me een goed idee. Het beestje wil WEL, dus vind ik dat het een kans moet krijgen toch? Tis zo'n lieffie...
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:49:26 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40310505
Ik zat me ook al af te vragen hoe het zou gaan als moeders niet meer non stop in de doos ligt, dan moet Mispoes er wel bij zien te komen natuurlijk.
Opgeven lijkt me idd ook zo wat nu het blijk dat ze wel heel graag wil. Ik zou iig morgen even een DA bellen. Mss kan je even langs om te laten kijken en kunnen ze jullie iets meer helpen.
pi_40311225
Heb je toevallig al tips voor Mispoes gekregen van iemand op dat kattenforum? Ik vind het zo zielig, ik val juist altijd op die zielige diertjes.
pi_40311659
Ik heb op deze aangeboren afw. zitten zoeken, en kwam wel e.e.a. tegen... het komt dus wel vaker voor. Ze spraken over spalkjes idd.
Goed dat je morgen de DA gaat bellen
pi_40313180
Flugeltje, bij mij duurt het echt minimaal 10 minuten voordat je foto's geladen zijn. En ik heb een best wel snelle ADSL verbinding... Ligt dat nou aan mij (n computer)?
pi_40315567
Ik durf het haast niet te zeggen, maar als jullie geen tijd/zin of wat dan ook mochten hebben ben ik eventueel wel bereid het diertje met de hand groot te brengen en als hij zelf goed eet (brokjes) terug te brengen.... sorry... moest het toch kwijt... vind het zo'n poepie !! En idd... hij lijkt toch te willen.. dus geef hem een kans ?

[ Bericht 0% gewijzigd door xE-eteoZ op 30-07-2006 11:42:01 ]
door nokwanda
pi_40315682
Lief
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 juli 2006 @ 10:21:16 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40316089
Dank voor de reacties allemaal.

Ik weet nog niet hoe de status vanochtend is, ben pas net wakker en heb nog niets van mama gehoord. Ga zometeen die kant uit.

Op het kattenforum geven de meeste mensen aan dat het een 'zwemmertje' is, maar dat klopt ook weer niet helemaal, want bij zwemmertjes zit de onderkant van de pootjes meestal naar buiten toe en bij Mispoes zitten die naar binnen gericht.

Ik heb net de dierenarts gebeld, maar die was bezig en belt me zo terug. Ben benieuwd. Als ik langs moet komen vind ik het ook lastig, wat als Mini mispoes niet meer accepteert dan? Bijvoeren is het probleem op zich niet, maar nu mag mispoes ook nog drinken bij Mini en die voedingsstoffen zijn natuurlijk ook heel erg belangrijk, dat kan bijvoeren niet opvangen.

Ik wacht de dierenarts maar even af...
  zondag 30 juli 2006 @ 10:23:56 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40316119
Mss Mini meenemen als je naar de DA moet? Dan is idd de kans van niet meer accepteren wat minder groot.
  zondag 30 juli 2006 @ 10:26:22 #129
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40316153
quote:
Op zondag 30 juli 2006 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Mss Mini meenemen als je naar de DA moet? Dan is idd de kans van niet meer accepteren wat minder groot.
Ik hoop dat het een moderne DA is, dan kan ik misschien vooraf de foto even doormailen. Hij kan natuurlijk op afstand geen diagnose stellen, maar wellicht helpt het bij de afweging...
pi_40316274
* Bluezz wacht mee op telefoontje dierenarts
  zondag 30 juli 2006 @ 10:42:44 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40316352
De DA belt me net terug, die kende de afwijking en maakte zichzelf helemaal geen zorgen! We hoeven ook nog niet langs te komen. De praktijk heeft namelijk uitgewezen dat zoiets helemaal in orde komt

Plan de Campagne van de dierenarts:

Helpen met eten als ze niet bij de tepel kan en eventueel wat bijvoeren. Vervolgens wat massage cq fysio toepassen op de achterpoten. In het begin minimaal, maar naarmate de anderen gaan lopen wat intenser. En pas dán hoeven we langs te komen om te bezien of er een extra spalkje ofzo benodigd is.

Toen ik de DA aan de lijn had vond ik trouwens ook op internet een site waar een aantal kittens opstonden met exact dezelfde afwijking en ook bij hen is het helemaal in orde gekomen.

Hier wat voor/na foto's

Voor:

Na 8 dagen:

Voor (dit is exact hetzelfde als mispoes)

Ná én de volwassen versie:

Wat is het internet soms toch een fantastisch medium
pi_40316394
Goed nieuws voor Mispoes

Fijn om te lezen dat alles gewoon in orde gaat komen! Leuk nieuws zo op de zondagmorgen.
  zondag 30 juli 2006 @ 10:52:51 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40316480
Goed nieuws!
pi_40316498
Ik dacht, nog ff kijken of er al nieuws is en ja hoor! En wat een nieuws!
  zondag 30 juli 2006 @ 10:56:14 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40316517
Het heet dus 'twisted leg' en ik ben nu verder aan het zoeken op internet. Alles wat ik tegenkom vertelt me dat het goed gaat komen

http://www.nrkv.info/nrkv_vet_twistedlegs.html
http://www.showcatsonline(...)th-a-twisted-leg.htm

Bij de onderste link staat zelfs een beschrijving hoe het getaped moet worden, straks maar eens even goed vertalen zodat ik weet wat we er mee kunnen doen...
pi_40316835
Ja, die site zag ik gisteren ook al, maar wilde niet op de zaken vooruit lopen
Wat een goed vooruitzicht voor misspoes/mankie
pi_40317484
Wat goed !
door nokwanda
  zondag 30 juli 2006 @ 11:51:01 #138
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40317701
Ik moet hier eens wat vaker gaan kijken. In F&F. Wat een leuke foto's flugeltje
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 30 juli 2006 @ 12:19:59 #139
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40318698
oooohhh wat een goed nieuws voor jullie mispoes!
pi_40318890
  zondag 30 juli 2006 @ 17:27:22 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40326791
Vanmiddag de snoetjes maar even wat beter op beeld gezet.

Rood/Wit

Lichtrood/Donkerrood

En onze mispoes

Het gaat lekker met allemaal. De twee rooien komen erg goed aan en mispoes blijft vooralsnog op gewicht. Beetje bijvoeren dus.
pi_40327064
Ow wat een leuke foto's
  zondag 30 juli 2006 @ 17:45:29 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_40327299
Wat een schatjes!
Ben blij te lezen dat het allemaal goed gaat komen met de pootjes van Mispoes
Gelukkig hebben we ons zorgen gemaakt om (waarschijnlijk) niets.
  zondag 30 juli 2006 @ 19:57:45 #144
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40330786
Hier kun je een gratis kittenpakket aanvragen:

http://www.whiskas.nl/con(...)ket/kittenpakket.asp

Ik krijg hem ook elk jaar
  zondag 30 juli 2006 @ 20:20:40 #145
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40331418
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:57 schreef AnnaStesia het volgende:
Hier kun je een gratis kittenpakket aanvragen:

http://www.whiskas.nl/con(...)ket/kittenpakket.asp

Ik krijg hem ook elk jaar
Tnx, ik heb 'm meteen besteld. Eentje voor m'n moeder en eentje voor mij
  zondag 30 juli 2006 @ 20:32:05 #146
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40331776
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Tnx, ik heb 'm meteen besteld. Eentje voor m'n moeder en eentje voor mij
Graag gedaan!
  zondag 30 juli 2006 @ 21:12:03 #147
131066 scrub_nurse
pi_40333095
juhuj!

fijn dat t allemaal goed gaat komen!
  zondag 30 juli 2006 @ 22:30:49 #148
18601 Partygirl
damoontje power!
pi_40335737
tlijkt eigenlijk een beetje op klompvoetjes
hello world, this is me :)
  zondag 30 juli 2006 @ 22:34:50 #149
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40335914
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:12 schreef scrub_nurse het volgende:
juhuj!

fijn dat t allemaal goed gaat komen!
Dat is idd wel goed nieuws
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40344493
Leuke foto's Flugeltje
pi_40349385
Gut wat een schatjes zeg

En fijn dat het goed gaat komen met mispoes.
Voor de drie ukkies, en mama poes
  maandag 31 juli 2006 @ 19:22:41 #152
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40360432
Nou, het gaat goed met de kroost

Gisteren was het even spannend omdat Mispoes afgevallen was. (geboorte 104 gram en na 36 uur nog maar 102, ondanks helpen bij aanleggen en bijvoeren) Gisterenavond dus maar extra bijgevoerd (lichtjes onder dwang omdat ze niet wilde) en toen is ze naar 110 gram gegaan. Dat woog ze vanochtend nog en rond vijven vanavond zat ze netjes aan de 122 gram. Gaat dus de goeie kant uit

Die twee rooie dikkoppen hebben geen hulp nodig overigens. Die zijn allebei van rond de 120 gram bij de geboorte al naar de 160 gram gegaan.

Na 1 dag masseren en stretchen kan het linkerachterpootje van mispoes al in de juiste positie geduwt worden. Af en toe lukt het zelfs uit zichzelf! Ik heb dan ook goeie hoop dat het met de pootjes écht goed gaat komen.

Ik zal van de week wel weer nieuwe foto's maken, er was vanmiddag eigenlijk te weinig verschil om hier iets 'nieuws' te kunnen laten zien.
pi_40361005
Wat goed van de pootjes!!! Het kraakbeen is nu natuurlijk nog heel soepel

Lekker dat het allemaal zo goed gaat
  maandag 31 juli 2006 @ 19:43:12 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40361087
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:40 schreef Bluezz het volgende:
Wat goed van de pootjes!!! Het kraakbeen is nu natuurlijk nog heel soepel

Lekker dat het allemaal zo goed gaat
Het gaat zeker goed

Alleen m'n moeder heeft een beetje genoeg van me, vroeg of ik niet beter gewoon weer thuis kon komen wonen als ik er toch volcontinu ben
pi_40361446
Lekker dat het zo goed gaat Flugel!!
Echt super hoe jij je inzit voor mispoes!
  maandag 31 juli 2006 @ 19:56:54 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40361568
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:53 schreef Anitra het volgende:
Lekker dat het zo goed gaat Flugel!!
Echt super hoe jij je inzit voor mispoes!
Samen met mams natuurlijk

We hebben ooit een keer een verstoten konijntje proberen te 'redden', dat is toen helaas niet gelukt. We waren daar toen zo verdrietig over terwijl het eigenlijk gewoon de natuur is. Misschien dat we daarom dit keer wel extra ons best doen. Aan ons gaat het écht niet liggen.
pi_40362076
Ook een voor je moeder
pi_40365248
Je hoeft niet te wachten op iets nieuws om nieuwe foto's te laten zien hoor. Ze zijn zo schattig, spam voor mijn part het hele topic maar vol!
pi_40384386
Wat leuk dat het zo goed gaat ! En jij bent gewoon vaak daar voor je toekomstige kater zeker ?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:59:32 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40391550
Maar weer eens wat foto's doen?

Ons 'melkmuiltje' mispoes (inmiddels omgedoopt tot "Missy")

pi_40391636
Liev liev liev, ze doen het niet allemaal hier
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:05:06 #162
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40391693
Harrie

dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:05:19 #163
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40391698
KZN (kitten zonder naam )

En het hele grut samen:
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:06:08 #164
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40391715
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:02 schreef Bluezz het volgende:
Liev liev liev, ze doen het niet allemaal hier
Tinypic is aan het vervelen, daarom de boel maar even over 3 posts verdeeld. Ik heb het probleem zelf ook helaas
pi_40391732
Ze doen het nu wel
Wat een lekkere koppies
pi_40391860
Wat een lieve beestjes!
pi_40393902
Vooral deze:

Als je al niet verliefd was op de droppies zou je het nu wel worden!
pi_40395370
Lief die foto's.
weerforum
pi_40396756
wat een moppies en dan de foto's waar Mini echt laat zien dat ze mama is, haar pootje beschermend om de kittens heen
pi_40399827
Ohh dat melkbekje van Missy! Schattige kleintjes!
pi_40443853
Die onderste foto van Missy en Mama

Ik wil ook een poesje (gaat alleen niet, we hebben een hond)
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:33:02 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40454577
Missy vind de fysio zo vermoeiend dat ze er bij in slaap valt

De heren hadden teveel dorst om op de foto te gaan, hier dus maar weer een sfeerplaat.
pi_40454824
Zie ik het goed en staat het pootje nu al wat beter?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:52:16 #174
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40455204
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:40 schreef Pleun het volgende:
Zie ik het goed en staat het pootje nu al wat beter?

Dat zie je heel goed, het gaat als een tierelier met die pootjes. Je kunt ze al in de juiste stand duwen tijdens het masseren. Ze steunt er nog niet écht op, maar ik vermoed dat ze gewoon mee gaat doen als de jongens gaan lopen.
pi_40455638
pi_40456194
Wat goed van de pootjes van Missy
En wat groeien de mannenwurmpies goed, en wat ligt mams er heerlijk tevreden bij
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:33:45 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40456456
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:24 schreef Bluezz het volgende:
Wat goed van de pootjes van Missy
En wat groeien de mannenwurmpies goed, en wat ligt mams er heerlijk tevreden bij
De mannen gaan dubbel zo snel als 'normaal'

Gemiddeld is het 10 gram per dag en zij doen gewoon 'even' 20 gram. Stelletje vreetzakken...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:22:08 #178
131066 scrub_nurse
pi_40457616
leuk!
en naamloos is daar nog geen tehuis voor gevonden?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:23:50 #179
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40457666
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:22 schreef scrub_nurse het volgende:
leuk!
en naamloos is daar nog geen tehuis voor gevonden?
Jawel, naamloos heet inmiddels Garfield, ze gaat bij m'n tante wonen, dus ze blijven allemaal in de familie.
pi_40457776
Harrie, Garfield en Missy, kinderen van Mini
Hoe heet paps?
Of heb ik dat gemist
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:28:31 #181
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40457800
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:27 schreef Bluezz het volgende:
Harrie, Garfield en Missy, kinderen van Mini
Hoe heet paps?
Of heb ik dat gemist
Paps heet Moortje. M'n moeder kwam er een beetje laat achter dat het tóch een mannetje was
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:47:02 #182
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40459987
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Paps heet Moortje. M'n moeder kwam er een beetje laat achter dat het tóch een mannetje was
En is ie nu wel zijn balletjes kwijt?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:56:10 #183
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40460275
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En is ie nu wel zijn balletjes kwijt?
Op zeer korte termijn, we houden de boel nu extra in de gaten omdat Mini al gewoon weer krols kan worden.
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:02:35 #184
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40546980
Het gaat hele erg hard, de kleintjes groeien als kool en de oogjes zijn al open...

Missy

Harrie:

Garfield:

Zoals je ziet zijn ze al een flink stuk gegroeid in vergelijking met vorige week. Vooral de mannen zijn in sneltempo Mini aan het inhalen.

En kijk eens hoe mooi Harrie aan het worden is
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:11:23 #185
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40547219
Voor het vergelijk:

Dag 1 (nét geboren):

Dag 8:
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:37:14 #186
131066 scrub_nurse
pi_40547836

moooi!!
pi_40549026
Dat gaat echt hard ja!
pi_40574493
Wat een mooie beestjes, erg schattig
pi_40574952
Wat groeien ze hard zeg! Hoe is het met de pootjes van Mispoes.... uhu ik bedoel Missy? Op de laatste foto zien ze er goed uit.
pi_40575350
Wat lieffff, ze ligt echt met ze te knuffelen!!
Wie is daar?
pi_40576917
Ik zie rode kussentjes
Kan ik dat even vergroot zien?

Gaat goed met de kotertjes
Pootje van Missy ook?
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:45:28 #192
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_40576950
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:28 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Oooowww mijn alleroudste kat,die we afgelopen januari op 19 jarige leeftijd hebben(moesten)laten inslapen heette ook Moortje,ook een mannetje hahaha
Onze nestjes zijn ongeveer even oud (28 juli geboren)
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:12:33 #193
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40578004
wat een droppies

en wat fijn dat het zo goed gaat met de pootjes van missy
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40708372
Hoe is het nou?
Groeien ze goed?
weerforum
pi_40710323
Agossie

Die foto's Jonge poesjes zijn zooo lief!!
pi_40710426

.

Haar pootjes zien er goed uit .
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:01:02 #197
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40725376
Het gaat hartstikke goed met de kroost hoor. Harrie begint zelfs al te lopen!

De pootjes van Missy zijn in rust al goed, bij het kruipen willen ze echter nog wel eens naar achter schuiven. Maar ik heb inmiddels alle vertrouwen in een goeie afloop

Weer even wat sfeerplaatjes van vandaag, ze zijn verhuisd naar de bench omdat de werpdoos te klein geworden was (dat laatste ligt overigens voornamelijk aan de explosieve groei van beide rooie heren)

[ Bericht 6% gewijzigd door flugeltje op 11-08-2006 22:09:38 ]
pi_40725894
Wat een droppies!

Ik ben blij dat het helemaal goed gaat komen met Missy, misschien wordt haar naam straks wel Lucky!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:19:38 #199
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40725964
Ik heb er nog 2 trouwens.

Spelen...

Harrie
pi_40726082
Die oortjes!
pi_40727780
Het lijkt net een beertje !
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:37:44 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40728632
Wat een heerlijke foto's!
pi_40729208
Die Harry! Geweldig wat een Droopy
pi_40731114
Die kleine pootjes.. Wat goed dat het met Missy steeds beter gaat! Gaat echt helemaal goed komen met dat kleine vechtertje.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:44:36 #205
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_40752378
Jeutje!
Wat is Garfield huge zeg! Klopt hetdat je op die tweede foto ongeveer kan zien hoe Missy's achterpootjes nu staan? En dat koppie van Harrie..

Super dat het door jullie inzet nu zo goed gaat met Missy Dat is wel een schouderklopje waard!
Maxi, Midi & Mini
pi_40762143
Ik klikte op je sig flugel en zie nu pas dit schattige topic. .

*volgen gaat
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_40763692
*ook
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:30:21 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40763741
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:44 schreef Noli. het volgende:
Jeutje!
Wat is Garfield huge zeg! Klopt hetdat je op die tweede foto ongeveer kan zien hoe Missy's achterpootjes nu staan? En dat koppie van Harrie..

Super dat het door jullie inzet nu zo goed gaat met Missy Dat is wel een schouderklopje waard!
Met missy gaat het écht geweldig, we hadden zelf niet kunnen dromen dat het zó snel goed zou komen met de pootjes. Rechts gebruikt ze al helemaal goed en links begint ook te komen. Ze is ook de knuffeligste van de drie, maar dat is logisch, ze is ook al het meeste in de hand geweest.

En de kerels zijn echt varkens
pi_40764485
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Met missy gaat het écht geweldig, we hadden zelf niet kunnen dromen dat het zó snel goed zou komen met de pootjes. Rechts gebruikt ze al helemaal goed en links begint ook te komen. Ze is ook de knuffeligste van de drie, maar dat is logisch, ze is ook al het meeste in de hand geweest.

En de kerels zijn echt varkens
Uiteraard!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:01:57 #210
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40911138
Ze zijn inmiddels alle drie al volop aan het lopen. (twee-en-een-halve week oud ) Zelfs Missy komt goed vooruit en zet steeds vaker d'r pootjes goed neer.

En spelen vinden ze ook helemaal geweldig

Pas op zus, ik kom je pakken!!!

Hé wat is dat?

En zoals gezegd gaat het met de pootjes van Missy steeds beter, de voetjes staan al goed alleen ze legt ze nu wel eens aan de zijkant neer wat er heel erg koddig uitziet

[ Bericht 41% gewijzigd door flugeltje op 17-08-2006 19:12:29 ]
pi_40911391
Flugel wat een moppies
Wat lekker dat het goed gaat met Missy d'r pootjes!
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 19:11:58 #212
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40911397
Wat goed dat het zo lekker gaat
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40913112
Die pootjes van Missy.. Gelukkig gaat dat helemaal goed komen. Leuke foto's!
pi_40913963
Geef je nog steeds fysio aan Missy?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:27:22 #215
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40914029
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:25 schreef Pleun het volgende:
Geef je nog steeds fysio aan Missy?

Maar ze neemt het nu heel goed zelf over. Ze loopt ook al goed, de aanzet is al prima alleen als ze zichzelf dan naar voren trekt willen d'r achterpootjes nog wel eens blijven staan waardoor ze weer even achter haar aan slepen. Maar het gaat al heel erg goed. Ik gok dat ze met een weekje ofzo helemaal weer in orde is.
pi_40914043
Ze zijn kei lief!
pi_40914102
Die pootjes . Ik mag er eigenlijk niet om lachen, maar het ziet er zo schattig en grappig uit, die 2 kleine pootjes aan de zijkant .

Maar weet je nu zeker dat het goed gaat komen daarmee? Of kan het straks ineens weer achteruit gaan?
pi_40914136
Ze zijn net zo lief als ijsmeis!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:32:23 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40914253
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:28 schreef ijsmeis het volgende:
Die pootjes . Ik mag er eigenlijk niet om lachen, maar het ziet er zo schattig en grappig uit, die 2 kleine pootjes aan de zijkant .

Maar weet je nu zeker dat het goed gaat komen daarmee? Of kan het straks ineens weer achteruit gaan?
Gaat helemaal goed komen hoor, het kan alleen maar béter worden met deze aandoening.

Zie hier nog een keer het nulpunt:

En dan de sitatie nu:

Zoals je ziet zijn de voetjes al in de goeie stand gedraaid. Ze kan er ook op staan dus ze slepen er niet meer zo achteraan. Verder is het een kwestie van het 'uitrekken' van de peesjes (want daar zat het probleem in) en vervolgens het sterker worden van de spieren.
pi_40914595
Cute pic's! !
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:10:32 #221
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_40961849
Wat een scheetjes . Oh wat heb ik moeten lachen om die foto dat haar voetjes opzij steken. Wat lief ziet dat eruit. Mijn eerste kat die lag zo vaak te slapen, zn pootje staken dan niet zoveel opzij maar iets meer naar achteren. Die foto was even een leuke herinnering aan hem.

Maar zo te zien komt het allemaal goed
Hulde voor je fysio!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:03:42 #222
131066 scrub_nurse
pi_40962648
oooooh schattig!
pi_40965189
oooooooooh wat zijn ze mooi !!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_40978749
Wat goedddd die pootjes !
Het is een koddig gezicht

De rest is natuurlijk ook uberlievv.
pi_40982655
Liefff!
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:09:32 #226
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41045738
Gisteren lag het grut heerlijk te slapen...

En moet je m'n Harrie nou toch eens zien

pi_41045804
*zucht*
pi_41046220
Harrie boven op moederpoes! Wat ontzettend schattig!
pi_41049312
Wat een schatjes,smelt
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 06:52:46 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41051951

Dit is toch om te smelten...
pi_41052845
Harrie glimlacht!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:08:49 #232
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41055574
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 08:54 schreef Pleun het volgende:
Harrie glimlacht!
duidelijk ja
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:19:56 #233
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41140124
Ze zijn écht al goed op de been hoor, ze rennen en spelen er op los.

En kijk eens naar de pootjes van Missy!!!

pi_41143723
De pootjes staan gewoon helemaal recht !!

Goed gedaan flugeltje en Missy .
pi_41143762
Wat zijn ze groot geworden!! Mooie tekening in de vacht heeft het rode katertje. Missy gaat hartstikke goed heh!
pi_41143893
Die rode
pi_41144318
FLIEFD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat zijn kittens toch heerlijk *zucht*smelt*
ik moet mezelf inhouden om niet gelijk op zoek naar een kitten te gaan
we hebben al 3 poesebeesten, is wel genoeg!!

ik heb zelf ene keer een nestje gehad met 3 kittens,
ik deed de hele dag niets anders dan bij de diertjes liggen!
geniet er maar lekker van, ze worden veel te snel groot,
dan zijn ze natuurlijk OOK nog leuk maar oooooooooow
kijk nou toch eens naar die snoetjes ........

heel veel plezier er verder mee en geef
Missy een extra knuffeltje van mij,ík ben zo trots op dat kleine ding!!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:49:05 #238
131066 scrub_nurse
pi_41147640
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:06 schreef JetFreggel het volgende:
FLIEFD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat zijn kittens toch heerlijk *zucht*smelt*
ik moet mezelf inhouden om niet gelijk op zoek naar een kitten te gaan
we hebben al 3 poesebeesten, is wel genoeg!!

ik heb zelf ene keer een nestje gehad met 3 kittens,
ik deed de hele dag niets anders dan bij de diertjes liggen!
geniet er maar lekker van, ze worden veel te snel groot,
dan zijn ze natuurlijk OOK nog leuk maar oooooooooow
kijk nou toch eens naar die snoetjes ........

heel veel plezier er verder mee en geef
Missy een extra knuffeltje van mij,ík ben zo trots op dat kleine ding!!
ik had t zelf geschreven kunnen hebbben...ik krijg ook helemaal de kriebels als ik dit grut zo zie....
pi_41203742
ik kwam weer even kwijlen... zucht wat zijn ze toch leuk
pi_41222381
Kittens zijn zo leuk als ze voor het eerst 'op pad' gaan. Schrikken die eerste foto's van die kromme pootjes, maar mooi dat het allemaal is goedgekomen.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_41222489
Gossie
Die zou je toch zo mee naar huis nemen
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:06:49 #242
64746 SethGecko
You Would Know...
pi_41223874
Aaaaw, superlief! Ik kreeg meteen de neiging om mijn eigen Mimi en Hippie te knuffelen, en die keken me een partij verstoord ! ( ze lagen zoals gewoonlijk weer te tukken)
Mimi is nu een half jaar oud en de dochter van Hippie. Hippie kreeg vier katjes, twee poesjes en twee katertjes. We hebben er dus een gehouden.

I katten!
Opinions are like assholes: everyone has one and they all stink
pi_41250383
Wat een schatjes, en wat fijn dat het allemaal aan t goedkomen is met Missy!

Mijn kat heet ook Harry
pi_41258344
hoe is het met de kleine bengels?
pi_41260160
Men wat groeit het gestaag, en idd die pootjes
Moet dat nog vaak gemasseerd worden nu?
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:09:40 #246
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41263207
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:19 schreef flugeltje het volgende:
Ze zijn écht al goed op de been hoor, ze rennen en spelen er op los.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En kijk eens naar de pootjes van Missy!!!

[afbeelding]
ze zien er ook uit alsof ze hard rennen en spelen en mieuw zeggen

Ik vind Missy de leukste, met haar zielige pootjes in het begin, en kijk haar nou...stoer klein pluizeballetje
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:03:31 #247
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41299937
Het gaat geweldig met het vee

Ze kunnen al zelf eten. (bambix met wat vlees erdoor)
En knoeien daarbij uiteraard de hele omgeving onder

Hoewel ze al behoorlijk zelfstandig zijn en lekker kunnen spelen komt mams zo af en toe nog wel even helpen bij de wasbeurt.

En ze zijn al heuse fotomodellen aan het worden

Missy

Garfield

En Harrie

dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:09:14 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41300120
*smelt*

Die laatste! Is echt zo'n mierzoete ansichtkaart-foto.

Echt om op te vreten!
pi_41301335
Ik lees al een tijdje mee... Missy is mijn favoriet, heeft een lief koppie en dan die pootjes! Ben blij dat t goedgekomen is. Harry is ook mooi... ze zijn alledrie vreselijk schattig, jammergenoeg heb ik geen tijd voor kittens, dus ik vergaap me aan foto's en topics als deze!
Ik zoek niet, ik vind.
pi_41302191
Wat een prachtige close-ups! Sluit me bij BE aan, onderste is echt ansichtkaartwaardig!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:17:10 #251
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_41342892

Flugel je herrinnert mij net aan de mooie dingen die de natuur te bieden heeft
pi_41344780
Die verschillende bekkies
En die achterpootjes van missy moeten we hier steeds ff om lachen
pi_41352805
Missy is ook mijn favoriet . Wat een schatje . En stiekem zit ze er nog steeds een beetje onhandig bij met d'r pootjes zoals ik het op de foto's zie ?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:05:41 #254
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41352889
Missy lijkt er onhandig bij te zitten inderdaad en ze kijkt er ook nog eens zo koddig bij. Maar laat je niet voor de gek houden, ze sprint door de kamer alsof d'r staart in de fik staat...
pi_41352928
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:05 schreef flugeltje het volgende:
Missy lijkt er onhandig bij te zitten inderdaad en ze kijkt er ook nog eens zo koddig bij. Maar laat je niet voor de gek houden, ze sprint door de kamer alsof d'r staart in de fik staat...
Leuk leuk leuk .
pi_41355723
Wat een leuke foto's weer
pi_41378404
Die neusjes!!! Ik ben helemaal verliefd...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:50:23 #258
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41427945
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:03 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat geweldig met het vee

Ze kunnen al zelf eten. (bambix met wat vlees erdoor)
En knoeien daarbij uiteraard de hele omgeving onder

[afbeelding]

Hoewel ze al behoorlijk zelfstandig zijn en lekker kunnen spelen komt mams zo af en toe nog wel even helpen bij de wasbeurt.

[afbeelding]

En ze zijn al heuse fotomodellen aan het worden

Missy

[afbeelding]

Garfield

[afbeelding]

En Harrie

[afbeelding]
Zucht

Ik zie nog restjes bambix bij Harry trouwens
pi_41469613
Missy lijkt een beetje op een zeemeermin
  woensdag 6 september 2006 @ 21:17:40 #260
156713 SkeeZ
Arnhems meisje
pi_41562706
Owww, wat zijn ze leuk!!!! Petje af voor Missy, stoere meid. Ik wilde nog niet eerder hier kijken, mijn oudste kat Mick is net 14 augustus overleden en ik ben nu bijzonder gevoelig voor dit soort plaatjes. Het zijn echt prachtige beestjes en dat van die achterpootjes gaat helemaal goed komen hoor!
Wipe your mouth there's still a tiny bit of bullshit around your lips.
Do NOT disturb...already quite disturbed.
pi_41659235
!!
pi_41827137
tvp *zucht*
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:34:58 #263
65846 Bocaj
47th President.
pi_41868297
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:05 schreef flugeltje het volgende:
pi_41870436
Ik zou eigenlijk wel weer nieuwe foto's willen zien
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:03:08 #265
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41870474
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef Pleun het volgende:
Ik zou eigenlijk wel weer nieuwe foto's willen zien
Garfield is inmiddels al van baas gewisseld

Harrie en Missy zijn er nog. Ik zal morgen wat foto's van ze maken.
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:07:51 #266
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_41870615
Wat een schatjes!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_41871174
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:03 schreef flugeltje het volgende:

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 september 2006 @ 21:33:37 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41871248
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:30 schreef Bluezz het volgende:

Vertel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41871827
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:03 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ah, arme Garfield bij z'n mammie weg...
pi_42008515
wat een droppies zeg, je zou toch zo een kitten nemen...echt schatjes
  zondag 24 september 2006 @ 19:30:48 #271
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_42097070
Harrie heeft een mooie tekening, zeg
Het zijn snoepies om te zien
  zondag 24 september 2006 @ 19:35:15 #272
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42097141
Ik ga alvast het zwembad opblazen
  woensdag 27 september 2006 @ 00:09:32 #273
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_42157900
Sigklik.

Heb net het hele topic gelezen, altijd mooi om te zien.
Ik mag over een week op twee katjes van amper 3 maanden oud passen, ik verheug me er nu al op.
Tof topic, Flugel!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_42163222
quote:
Op zondag 24 september 2006 19:35 schreef NordicBlue het volgende:
Ik ga alvast het zwembad opblazen
Tsk .

Krijgen we weer een updeet Flugel ?
  woensdag 27 september 2006 @ 10:51:55 #275
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_42163699
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:32 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Tsk .

Krijgen we weer een updeet Flugel ?
Ik ben afgelopen weekend met het fototoestel in de aanslag achter Missy en Harrie aangerend, die zichzelf ten eerste niet lieten pakken en ten tweede onder een struik gingen zitten zodat ook een foto niet mogelijk was

Garfield heeft het erg naar z'n zin bij de nieuwe bazen begreep ik, dus die is al goed terrecht gekomen. Missy blijft sowieso bij mams en Harrie is nog even afwachten. Ik heb meneer flugel niet zover gekregen dat ik 'm in huis mag nemen, maar m'n moeder wil 'm wellicht zelf houden. Zodra ze zichzelf laten pakken maak ik weer een foto.
  woensdag 27 september 2006 @ 13:47:42 #276
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42168537
* Noli. denkt "Jeey!" foto's...

Niet?
*pruillip*
Maxi, Midi & Mini
pi_42349224
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:51 schreef flugeltje het volgende:... Ik heb meneer flugel niet zover gekregen dat ik 'm in huis mag nemen, maar m'n moeder wil 'm wellicht zelf houden. Zodra ze zichzelf laten pakken maak ik weer een foto...
Ten eerste: wat een schattig geheel

Ten tweede: M'n ouders hebben na een nestje één jong zelf gehouden, ondanks de waarschuwing dat het op den duur gaat irriteren tussen moeder&kind. Helaas is kind hierdoor echt een gruwelijke schijtkat geworden, terwijl ma en oom echte gezelschapsdieren zijn.

Met zekerheid weet ik het ook niet, maar misschien is het iets om je er in te verdiepen als je ma serieus overweegd om er één te houden.
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 17:34:25 #278
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42395342
Harrie is echt 't schattigste katje ooit.
Die anderen zijn ook awwww-waardig tho
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_42433766
Wat een ongelofelijke schatjes zeg!!!!!!

En Harrie, ik heb er geen woorden voor, echt té lief!!!
pi_42433782
En gelukkig gaat het nu weer goed met de voetjes van Missy!! Echt goed!
pi_45314285
Hoe is het met

tegenwoordig?
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')