Kijk eens naar dat koppie. En bedenk je dan dat haar middenrif normaal gesproken het formaat heeft van een gemiddelde pols.... Geloof me, ze is inmiddels al het driedubbele van wat ze normaal is, en dan moet ze nog twee weken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:11 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind haar buikje nog wel meevallen. Maar mijn oudste kater is gewoon dik, denk ik
.
Niet op de PC helaas, heb m'n camera nog niet zo lang.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:16 schreef ijsmeis het volgende:
Nog steeds vind ik het meevallen.
Heb je toevallig een foto waar ze niet zwanger is? Dan kan ik vergelijken.
Vast jaquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:20 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Niet op de PC helaas, heb m'n camera nog niet zo lang.
Over een paar dagen zal ik nog wel eens wat foto's maken, aangezien ze iedere dag groeit zal er wel een moment komen dat ze dik genoeg is
Het lijkt er dus heel sterk op dat ze de slijmprop aan het verliezen is nu.quote:Vlak voor de bevalling kan de poes onrustig gaan worden en zal ze op zoek gaan naar een plaats waar ze wil gaan bevallen. Ze verliest een slijmprop en langzaamaan zullen de weeën op gang gaan komen. Als de poes gaat persen dan moet er wel binnen pakweg 2 uur een eerste kitten komen. Duurt het langer dan is het raadzaam om advies in te winnen bij een dierenarts.
Geeft aan dat het binnen 24 uur allemaal gaat gebeuren. Ik zal dus ook voor de zekerheid maar een 'logeertasje' inpakken. Gezien dit laatste tekstje kan het dus best eens zijn dat het een groot nestje gaat worden. We hadden de kittens pas over een week verwacht.quote:De bevalling
De bevalling vindt plaats tussen de 56e en de 67e dag, gemiddeld 63 dagen.
Hoe groter het nest hoe korter de dracht meestal duurt en omgekeerd geldt dit ook.
Ruim voor de bevalling zal u waarschijnlijk wel zijn opgevallen dat de buikomvang van uw poes ruim is toegenomen en de melkklieren wat op beginnen te zetten. Vlak voor de bevalling wordt de poes wat onrustig en valt het soms op de ze een helder, taai, soms iets melkachtig slijm verliest, dit is het teken dat de ontsluiting is ingezet en de bevalling zal binnen 24 uur plaatsvinden.
ik maak mezelf niet druk over het feit of ie het gaat redden. Is zeer levendig en hangt continu te eten... Vraag is dus alleen of lopen op die pootjes gaat. Maar even afwachten dus, en binnenkort naar de dierenarts.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:18 schreef Natalie het volgende:
Agossie! Ben zo benieuwd! Rode ukkies hebben iets speciaals
Hoop dat die ene met die vreemde achterpootjes het redt...
We hebben net nog even gekeken en het lijkt alsof de voetjes een beetje verdraait zijn of omgedraait zitten. Misschien kunnen ze er met een spalkje iets aan doen. We laten de dierenarts er wel even naar kijken deze week. Qua levendigheid is er overigens niets mis mee, dus nu maar hopen dat er iets aan gedaan kan worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:30 schreef Bluezz het volgende:
Awww wat schattig, idd mooi zijn ze
Die achterpootjes zien er wel sneu uitLopen zal wel lastig/onmogelijk worden?
Heet dat niet (bij honden tenminste ?) "zwemmersnog wattes" ?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
We hebben net nog even gekeken en het lijkt alsof de voetjes een beetje verdraait zijn of omgedraait zitten. Misschien kunnen ze er met een spalkje iets aan doen. We laten de dierenarts er wel even naar kijken deze week. Qua levendigheid is er overigens niets mis mee, dus nu maar hopen dat er iets aan gedaan kan worden.
En wie weet, wellicht gaat ie er gewoon op staan en loopt ie straks alleen wat raar. Je weet het niet.
ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Waar pootjes normaal gesproken _| |_ staan, heeft mispoes pootjes die |_ _| staan. Een soort van overdreven O benen zeg maar. Haar voetjes staan dus precies de andere kant op. En de kussentjes zitten naar boven ipv naar beneden. Het is overigens wel een heel mooi dingquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:41 schreef xE-eteoZ het volgende:
[..]
Heet dat niet (bij honden tenminste ?) "zwemmersnog wattes" ?
Ik geloof inderdaad dat daar meestal wel iets aan te doen valt.
Prachtige foto's en heel veel succes !!![]()
(geef de moeder iets extra's om op krachten te komen)
M'n moeder maakt er net Mankie vanquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:54 schreef scrub_nurse het volgende:
haar/zijn naam is dus wel al bedacht? mispoes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |