quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:51 schreef Pupil het volgende:
Ja hallo, jullie praten toch altijd over Roaccutane hoe moet ik dan weten of het de originele versie is of een namaak?!!Ik wist trouwens niet eens dat er verschillende soorten zijn!!!
Roche is de originele producent van isotretinoine. De "Ro" in Roaccutane staat voor Roche.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:56 schreef octopussy het volgende:
yep, ik heb het zelfs met mijn dermatoloog over roaccutane. Het is een beetje gemeengoed geworden denk ik, men weet over het algemeen wel welk medicijn je bedoeld.
dit soort (serieuze) vragen toch met je huidarts moet overleggen. Zelf zou ik minstens een half jaar wachten met kids als je dit hebt gebruikt, maargoed, dat is mijn gevoel gewoonquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef poohy het volgende:
Even een vraagje.
Ik slik nu Roaccutane, maar wil binnen een jaar wel aan kinderen beginnenNu heb ik ergens gelezen dat je na een maand stoppen het gevaar weg is van misvormde kinderen.
Eigenlijk vind ik dit een beetje snel.. En ik ben ook heel erg bang dat bijvoorbeeld twee maanden niet genoeg isHoe denken jullie hierover?
idd, en ik zou in deze situatie tóch je gevoel volgen. Want stél dat je kind iets krijgt, wat dan een kleine kans is dat 't door ROA komt, zal je het jezelf nooit vergeven....quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:22 schreef poohy het volgende:
Inderdaad, dat zal ik maandag eens even doen. Maar ik ben bang dat hij het volgens de 'regeltjes' doet. Dus als het vaststaat dat het na een maand uit je lichaam is dat het volgens hem ook het geval is.
Gevoelsmatig wacht ik liever eerst ook een half jaar![]()
Accutane is ook van Roche.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:29 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Roche is de originele producent van isotretinoine. De "Ro" in Roaccutane staat voor Roche.![]()
http://www.roche.com
Sterker nog. Ik was een tijdje geleden bij de apotheek en daar raadde ze mij aan om een half jaar na de kuur pas te beginnen aan kinderen. Ik als man dus. Ikke van ????SLIK???? Zij zei dit om safe te spelen. Ze begon toen over Maurice de Hond. Deze heeft ook een kuur Roaccutane gehad en heeft een mismaakt kindje wat ondertussen overleden is gekregen. Echter na wat zoeken op internet blijkt dat het niet zeker is dat het hiervan kwam, maar toch!! Dus ben gewaarschuwd en neem liever ruim de tijd.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef poohy het volgende:
Even een vraagje.
Ik slik nu Roaccutane, maar wil binnen een jaar wel aan kinderen beginnenNu heb ik ergens gelezen dat je na een maand stoppen het gevaar weg is van misvormde kinderen.
Eigenlijk vind ik dit een beetje snel.. En ik ben ook heel erg bang dat bijvoorbeeld twee maanden niet genoeg isHoe denken jullie hierover?
Drinken mag in principe gewoon hoor. En van 3-4 glaasjes wijn of glazen bier (2 avonden lang) krijg je heus geen levercirrose o.i.dquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef Laura 2000 het volgende:
Hej jongens,
ik heb met spoed een vraag!!
Ik ga dit weekend naar Rock Werchter!Heel veel zin in, en het wordt prachtig weer!
De factor 50 gaat mee.
![]()
Ik ga 4 dagen/5 nachten. Nu had ik bedacht dat ik dan wel 2 avonden kan drinken (de rest sleept pakken sangria en flessen wodka/lime mee...)
Maar ik belde zonet mijn vader, en die zei dat ik beter iedere avond 3 glazen kan drinken, in plaats van 2 avonden meer dan dat....![]()
Ik drink zelf liever iedere avond een beetje, dan 2 avonden niets... Maar wat is nu beter/slechter...?
Iedere avond een glas of 3?
Of 2 avonden wat meer en de andere dagen niets?
Ik wil geen levercirrose!!Maar wel een leuke tijd hebben!!
![]()
Oh ja ik weet dat het zwak is om te drinken als je t beter niet kan doen... maar feit is gewoon dat het nét iets gezelliger is met wat wijn op...![]()
Hoi Laura,quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef Laura 2000 het volgende:
Hej jongens,
ik heb met spoed een vraag!!
Ik ga dit weekend naar Rock Werchter!Heel veel zin in, en het wordt prachtig weer!
De factor 50 gaat mee.
![]()
Ik ga 4 dagen/5 nachten. Nu had ik bedacht dat ik dan wel 2 avonden kan drinken (de rest sleept pakken sangria en flessen wodka/lime mee...)
Maar ik belde zonet mijn vader, en die zei dat ik beter iedere avond 3 glazen kan drinken, in plaats van 2 avonden meer dan dat....![]()
Ik drink zelf liever iedere avond een beetje, dan 2 avonden niets... Maar wat is nu beter/slechter...?
Iedere avond een glas of 3?
Of 2 avonden wat meer en de andere dagen niets?
Ik wil geen levercirrose!!Maar wel een leuke tijd hebben!!
![]()
Oh ja ik weet dat het zwak is om te drinken als je t beter niet kan doen... maar feit is gewoon dat het nét iets gezelliger is met wat wijn op...![]()
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN!quote:Op maandag 3 juli 2006 23:03 schreef rimisive het volgende:
BEN MET 40 MG BEZIG HIJ ZIJ TEGEN ME DAT IK VAN DE AFGELOPEN MAAND DE 10 MG DIE IK OVER HAD ERBIJ MOEST NEMEN EN IK DUS OP 50 MG ZOU ZITTEN ,MAAR NOU IS DIE GOEDE MAN MET VAKANTIE EN KAN HEM DUS NIET VRAGEN OF HET IN EEN KEER OF IN MEERDERE KEREN MOET,VANDAAR MIJN VRAAG
Als je eerst die 40 mg al in 1 keer nam, dan kan je er vanuit gaan dat je die 50 mg ook in 1 keer moet nemen.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:08 schreef rimisive het volgende:
dan ken je mijn dermatoloog niet die kan nog geen 5 minuten de mond op elkaar houden er is geen woord tussen te krijgen
jij was/bent toch een kerelquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:21 schreef Doagere het volgende:
Even een foto van hoe het eruit ziet![]()
[afbeelding]
dat ziet er nog gladjes uitquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:21 schreef Doagere het volgende:
Even een foto van hoe het eruit ziet![]()
[afbeelding]
Same personquote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:23 schreef Gelderland het volgende:
[..]
jij was/bent toch een kerel![]()
? wie was die gast die hier een jaar geleden dan die héél fucking irritant dit forum volspamde? Die had ook zon zelfde naam.. Postte ook altijd foto's ensow, maar was toch écht een kerel... of ben je omgebouwd
![]()
![]()
![]()
Oh nee he...quote:
linkjes?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:48 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Oh nee he...
Is dat de Doagere die zo om Roa liep te zeuren bij de dokter en het uiteindelijk kreeg? Diegene die 100 foto's per dag poste van zn gezicht?? Een normaal jongensgezicht, uiteindelijk zonder puisten.
Vervolgens een topic startte over transseksualiteit?
En moet je nu kijken. Sommige mensen moeten echt tegen zichzelf beschermd worden![]()
ik ook niet, nou ja pech gehad....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:55 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
Kan ik niet meer vinden...
ja, dat is hém dus jaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:48 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Oh nee he...
Is dat de Doagere die zo om Roa liep te zeuren bij de dokter en het uiteindelijk kreeg? Diegene die 100 foto's per dag poste van zn gezicht?? Een normaal jongensgezicht, uiteindelijk zonder puisten.
En moet je nu kijken. Sommige mensen moeten echt tegen zichzelf beschermd worden![]()
Je bent dé persoon die het dus helemaal niet snapt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:48 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Oh nee he...
Ja dat wil ik wel. Ik was 'vroeger' een nogal depri, ongelukkige jongen die overal buiten viel. Die helemaal niks klaar speelde, niet in de supermarkt en ook niet met ze'n vriendin.quote:Op woensdag 5 juli 2006 00:23 schreef octopussy het volgende:
djees ik heb wat gemist geloof ik. Doagere wil je uitleggen waar ze het over hebben?
Je gezicht ziet er op de foto trouwens heel zuiver uit, feli daarmee.
Thx.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:28 schreef octopussy het volgende:
dank je voor de uitleg. Je bent inderdaad best een knappe meid![]()
Ook mee eens en ik ben jaloers op je huidquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:28 schreef octopussy het volgende:
dank je voor de uitleg. Je bent inderdaad best een knappe meid![]()
Het laatste wat ik er over wil zeggen; de huid van die Doagaree was altijd al (vrij) goed hoor.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:02 schreef poohy het volgende:
[..]
Ook mee eens en ik ben jaloers op je huid![]()
Het is toch standaard om elke maand een bloedtest te doen, ivm je lever enzo.....quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:00 schreef anneloeke het volgende:
maar ze zei "doe nog maar wat langer".. ik zie je 7 september terug en dan zien we wel verder,
daar gaat het niet om, denk ik... Eerder dat ze nóg langer moet slikken....quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Het is toch standaard om elke maand een bloedtest te doen, ivm je lever enzo.....![]()
Dat weet ik dat het daar niet om gaat.....quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:04 schreef Gelderland het volgende:
[..]
daar gaat het niet om, denk ik... Eerder dat ze nóg langer moet slikken....
ow zo.. dat was bij mij ook niet elke maand maar om de 2 maandenquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat weet ik dat het daar niet om gaat.....![]()
Maar haar derma zei.... "ik zie je in september terug", terwijl het nu juli is. Dat zou dus betekenen dat die derma niet elke maand een bloedtest doet.![]()
ja, maar dat was op z'n 14e toen, zoek en post maar eens een foto voor de (of tijdens) de ROA kuur.... toen had hij écht cker wel een vrij gladde (en goede) huidquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:18 schreef octopussy het volgende:
Gelderland, als je naar die eerste foto van Doagere kijkt zie je toch wel een vrij slechte huid, en niet iedereen die roa slikt moet extreme acne hebben. Ik had bijvoorbeeld vrij lichte acne, maar wel chronisch sinds mijn 12e. Als roa helpt, waarom dan niet?
Ik heb nog maar één bloedtest gehad... dit was half mei, tijdens mijn 2e visite bij de dermatologe... omdat het resultaat OK was, moet ik deze keer geen test..quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Maar haar derma zei.... "ik zie je in september terug", terwijl het nu juli is. Dat zou dus betekenen dat die derma niet elke maand een bloedtest doet.![]()
Ik vraag me toch echt af waar je je aan irriteerd. Ik had vroeger gewoon ontezettend veel puisten, en of iemand dat nou acne noemt, of een gezicht vol met puisten dat weet ik ook niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:22 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ja, maar dat was op z'n 14e toen, zoek en post maar eens een foto voor de (of tijdens) de ROA kuur.... toen had hij écht cker wel een vrij gladde (en goede) huidmaargoed, das voor jouw tijd, dus laat ook maar
![]()
![]()
Na 6 weken waren ze allemaal weg bij me, en kwamen ze ook niet meer terug.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:17 schreef Pupil het volgende:
Slik nu 2 weken de Roa en merk nog niks.. Alleen wat rugpijn als ik op bed lig maar dat trekt na een tijdje wel weer weg. Mijn huid is nog steeds vet en glimt als een spiegel. Ook een aantal kleine puistjes.
Wanneer begon de Roa nu echt bij jullie te werken? Na hoeveel weken?
Tip: Ga ook Viatamine B slikken.quote:
Idd, volgens mij zit die derma vet te lullen, want vrouwen moet bijvoorbeeld ook minimaal een maand stoppen met roa voordat ze zwanger worden, zodat de roa zo veel mogelijk uit het bloed is.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef Pupil het volgende:
@ Gijs,
Roa blijft heel lang in je bloed. Lijkt dan me dan sterk dat wanneer je een week op vakantie gaat je huid gelijk gewend en goed is. I don't think so.. Je zult echt nog wel met een flinke factor moeten smeren.
Hoezo erger? Heeft de kuur niet geholpen dan?quote:Op zondag 9 juli 2006 23:19 schreef iris89 het volgende:
MIjn dermatoloog zegt dat als het weer erger wordt(ben nu 1 week gestopt) dat ik eerst weer met de benzolperioxide enz:( aan de slag moet.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:56 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel. Ik was 'vroeger' een nogal depri, ongelukkige jongen die overal buiten viel. Die helemaal niks klaar speelde, niet in de supermarkt en ook niet met ze'n vriendin.
[afbeelding]
Nu ben een een hele (volgens iedereen) spontane leuke knappe meid. Waarmee het alleen maar beter gaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
dat weet niemand hier, helaasquote:Op donderdag 13 juli 2006 01:31 schreef NITR0 het volgende:
ik heb 6 mnd roa gehad, hierna was ik helemaal clean, echter is het nu allemaal
weer langzaam terug gekomen. Als ik nu voor de 2e keer aan Roa begin, moet ik er dan
weer zo lang aan om blijvend resultaat te krijgen?
Hoelang ben je in totaal clean geweest na de roa?quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:31 schreef NITR0 het volgende:
ik heb 6 mnd roa gehad, hierna was ik helemaal clean, echter is het nu allemaal
weer langzaam terug gekomen. Als ik nu voor de 2e keer aan Roa begin, moet ik er dan
weer zo lang aan om blijvend resultaat te krijgen?
Wel cool om ff zo'n dagboek te lezen....quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:53 schreef octopussy het volgende:
eventje een linkje: mijn accutane avontuur
De meid die deze website maakt, is inmiddels bezig met een tweede kuur. Ik geloof dat die wel een stuk korter en in lagere dosis is dan haar eerste kuur.
Dat kan sterk verschillen per dermatoloog. Bij de 1 kan het 4 maanden duren, terwijl het bij de ander 4 weken is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Zijn er ook lange wachttijden voor een dermatoloog als je een allereerste afspraak moet maken?
Hoeveel dermatologen heeft 1 universitair (of academisch) ziekenhuis meestal? Weet je dat toevallig ook?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:53 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Dat kan sterk verschillen per dermatoloog. Bij de 1 kan het 4 maanden duren, terwijl het bij de ander 4 weken is.
Stuk of 5 die patienten behandelen? (ruwe gokquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:57 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hoeveel dermatologen heeft 1 universitair (of academisch) ziekenhuis meestal? Weet je dat toevallig ook?![]()
Ja, daar heb ik momenteel ook last van en die krengen lijkt maar niet weg te gaan. Ik vind het er ook niet uit zien.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef Pupil het volgende:
Heb ook wel meer last van puistjes ed. Vooral mijn voorhoofd zitten bij de slapen veel kleine rode butljes zonder kopje.
wat fijn dat je nu een mooi huidje hebtquote:Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Laura 2000 het volgende:
Hi allemaal!![]()
Hier ook weer even een update, ik ben nu een week gestopt! (5 maanden Roa á 60 mg per dag). Mijn huid is gaaf, geen pukkeltje meer te zien (zoals jullie weten verdwenen ze bij mij pas in de laatste weken van de kuur!) en het verbetert nog elke dag. De rode vlekjes worden minder en minder!
![]()
Krijg ook wel reacties van mensen, maar vooral van mensen die weten dat ik Roa gebruik. Anderen valt het niet echt op geloof ik, dat m'n huid nu glad is en dat ik geen pukkels meer heb.![]()
Het lijkt trouwens wel alsof ik afkickverschijnselen heb!!Ik was de afgelopen week ziek, nóg vermoeider dan met de Roa, en mijn humeur was ook below zero.
![]()
Zit er over te denken om toch maar before & after foto's te posten trouwens... maar moet me nog even over de schaamte van de before foto's heen zetten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
post idd gewoon wat foto'squote:Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Laura 2000 het volgende:
Hi allemaal!![]()
Hier ook weer even een update, ik ben nu een week gestopt! (5 maanden Roa á 60 mg per dag). Mijn huid is gaaf, geen pukkeltje meer te zien (zoals jullie weten verdwenen ze bij mij pas in de laatste weken van de kuur!) en het verbetert nog elke dag. De rode vlekjes worden minder en minder!
![]()
Krijg ook wel reacties van mensen, maar vooral van mensen die weten dat ik Roa gebruik. Anderen valt het niet echt op geloof ik, dat m'n huid nu glad is en dat ik geen pukkels meer heb.![]()
Het lijkt trouwens wel alsof ik afkickverschijnselen heb!!Ik was de afgelopen week ziek, nóg vermoeider dan met de Roa, en mijn humeur was ook below zero.
![]()
Zit er over te denken om toch maar before & after foto's te posten trouwens... maar moet me nog even over de schaamte van de before foto's heen zetten...
Een maand of 4, in de zomer er mee beginnen lijkt me niet zo'n goed ideequote:Op donderdag 13 juli 2006 02:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hoelang ben je in totaal clean geweest na de roa?
Droog, waardoor je gaat krabben en het dus helemaal open krabt? Had ik ook last van met mijn armen toen ik een tijdje aan de Roa zat. Ikheb toen van mijn dermatoloog creme gekregen waarmee ik ze kon insmeren en dat hielp erg goed...quote:Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef octopussy het volgende:
[..]
weer een paar puistjes op mijn gezicht. Daarnaast liggen mijn onderarmen aan de onderkant helemaal openalsof ik een soort exceem heb ontwikkeld. Ik moest vandaag met mijn blote armen aan een bureau zitten met veel papieren en het prikt alsof ik allemaal van die kleine
Mijn dermatoloog begon er zelfs express mee in het najaar zodat ik er in de lente weer vanaf was..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:52 schreef NITR0 het volgende:
[..]
Een maand of 4, in de zomer er mee beginnen lijkt me niet zo'n goed idee
ivm de zon, het duurt dus nog wel even voordat ik er weer aan begin![]()
Het liefste zou ik nu gewoon weer mee beginnen, maar ik verbrand erg snel, dus eigenlijk zie ik het niet zitten om er nu mee te beginnen. Ik heb wel 1 voordeel ik ga maar een weekje naar de zon op vakantie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef qltel het volgende:
[..]
Mijn dermatoloog begon er zelfs express mee in het najaar zodat ik er in de lente weer vanaf was..
nee ze zijn niet overdreven droog, schilferen ook niet. het is ook alleen maar de onderkant van mijn onderarmen, het gedeelte wat op tafel ligt als je aan tafel zit. Er zijn allemaal jeukende bultjes opgekomen, dat zijn nu wondjes geworden door het schuren/krabben. Ziet er eigenlijk niet uit, maar om nou met dit weer met lange mouwen te gaan lopen ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef qltel het volgende:
[..]
Droog, waardoor je gaat krabben en het dus helemaal open krabt? Had ik ook last van met mijn armen toen ik een tijdje aan de Roa zat. Ikheb toen van mijn dermatoloog creme gekregen waarmee ik ze kon insmeren en dat hielp erg goed...
Ziet er prima uit!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:30 schreef Aqualung het volgende:
Ik heb ook even wat fototjes gemaakt van mijn huid. Je ziet nog duidelijk wat vlekjes, en de vlekjes die weggetrokken zijn, zijn deukjes geworden.
Ja heel frappant, maar de meeste rode vlekjes werden littekentjes, wat héél duidelijk zichtbaar is op de foto van de rechterkant van mijn huid.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 07:31 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Ziet er prima uit!![]()
Maar... de rode plekjes werden dus littekentjes bij jou!?Ik hoop toch niet dat al mijn rode plekjes, putjes worden straks...!
![]()
![]()
![]()
Foto's plaats ik als ik terug kom van vakantie... Veel sterkte allemaal!![]()
hoi hier heb ik dus ook last van gehad, echt heel erg vervelend!!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef octopussy het volgende:
[..]
nee ze zijn niet overdreven droog, schilferen ook niet. het is ook alleen maar de onderkant van mijn onderarmen, het gedeelte wat op tafel ligt als je aan tafel zit. Er zijn allemaal jeukende bultjes opgekomen, dat zijn nu wondjes geworden door het schuren/krabben. Ziet er eigenlijk niet uit, maar om nou met dit weer met lange mouwen te gaan lopen ...![]()
Ik vermoed dat de vezels in het papier waar ik op heb geleund uitslag hebben veroorzaakt. Vandaag heb ik dan ook niet op papier geleund en ik heb geen last meer gehad van prikjes.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:46 schreef DonMartino het volgende:
Ik heb roaccutane van een underground lab, prima spul![]()
Zonder receptje?quote:Op maandag 31 juli 2006 21:42 schreef ronald181 het volgende:
Nu zit ik erover te denken om via dokteronline.com zelf de roaccutane te bestellen en een kuur te gaan volgen.
Een arts van dokteronline.com bekijkt de aanvraag en schrijft een recept uit dat vervolgens via hun eigen apotheek naar je toegestuurd wordt.quote:
En je levertesten en bloedwaarden controleren?quote:Op maandag 31 juli 2006 21:54 schreef ronald181 het volgende:
[..]
Een arts van dokteronline.com bekijkt de aanvraag en schrijft een recept uit dat vervolgens via hun eigen apotheek naar je toegestuurd wordt.
Dat is inderdaad ook mijn grootste zorg ja.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En je levertesten en bloedwaarden controleren?![]()
En dan is het nog maar de vraag of het vergoed wordt op deze manier.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:14 schreef ronald181 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook mijn grootste zorg ja.
Enige wat in mijn voordeel spreekt is dat ik nog nooit nier/lever problemen heb gehad. Mijn vorige roaccutane kuur gaf ook geen probleem na bloedtesten.
Wat ik gelezen heb schrijven dermatologen bij een 2de kuur een lichtere dosering voor die dan moet worden aangehouden voor 3-4 maanden. Dan wordt dus ook de kg x 120mg niet gehaald.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Bovendien kan je zonder begeleiding moeilijk inschatten of je zelf de dosering zonder grote risico's kan verhogen. Anders ben je namelijk 9000 mg / 40 mg = 225 dagen / 30 dagen = 7,5 maand bezig met 1 kuur als je 40 mg per dag zou nemen en das op zich best wel lang.
Das idd ook weer waar.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:36 schreef ronald181 het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb schrijven dermatologen bij een 2de kuur een lichtere dosering voor die dan moet worden aangehouden voor 3-4 maanden. Dan wordt dus ook de kg x 120mg niet gehaald.
Welke omstandigheden zijn dit?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:27 schreef DDM het volgende:
Gewoon "doorzeuren". Anders zoek je een andere huisarts. Het is trouwens wel mogelijk om onder bepaalde omstandigheden zonder verwijzing naar een specialist gaan.
Naar mijn weten valt acne hier niet onder. Huisartsen zijn gewoon puur bedacht om als buffer te dienen, zodat niet iedereen voor het minste of geringste een specialist gaat raadplegen. De meeste specialisten in een ziekenhuis zullen geen patienten behandelen zonder een doorverwijzing van de huisarts. Mocht het je wel lukken om een afspraak te maken met een specialist zonder tussenkomst van de huisarts, dan loop je het risico dat je alle kosten zelf moet betalen.quote:
Awel, bedankt. Ik ga mijn huisarts binnenkort even contacteren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Naar mijn weten valt acne hier niet onder. Huisartsen zijn gewoon puur bedacht om als buffer te dienen, zodat niet iedereen voor het minste of geringste een specialist gaat raadplegen. De meeste specialisten in een ziekenhuis zullen geen patienten behandelen zonder een doorverwijzing van de huisarts. Mocht het je wel lukken om een afspraak te maken met een specialist zonder tussenkomst van de huisarts, dan loop je het risico dat je alle kosten zelf moet betalen.
Als je in het verleden bij dat specialisme bent geweest (en nu dus met een nieuwe klacht komt)quote:
Ik dacht dat in de bijsluiter stond dat dosissen hoger dan 40 mg eventueel verspreid over de dag worden ingenomen om de kans op bijwerkingen te minimaliseren en om het lichaam niet een te grote belasting in één keer te geven. Maar dit geldt weer niet voor iedereen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:43 schreef Oom_Govert het volgende:
Is die verspreiding over de dag nodig denken jullie? Ik vind het wel een gedoe om er zowel 's ochtends als 's avonds aan te moeten denken.
Is spreiding beter omdat het ook beter gedoseerd wordt opgenomen in het lichaam?
Is 50 mg per keer teveel, bijvoorbeeld voor je lever?
Iemand een idee?![]()
Hmm, want op sommige websites lees je weleens dat slechte leverfuncties in verband worden gebracht met acne, omdat je lever niet meer in staat zou zijn om je lichaam in voldoende mate te ontdoen van afvalstoffen en het inactiveren van overbodige hormonen. Roaccutane zou te belastend zijn voor de lever, omdat het eigenlijk gelijk zou staan aan een overdosis vitamine A.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:16 schreef DDM het volgende:
Als roaccutane eerst in de lever "aangepakt" moet worden voordat het werkzaam is, dan klinkt jouw verhaal erg logisch. Want als je lever het niet goed doet dan kan hij ook niet zorgen voor een goede omzetting in de actieve stoffen die de acne tegengaan. Aan de andere kant heeft de lever ook een centrale rol in het metabolisme van hormonen. Theoretisch zou je volgens mij bij leverfalen meer oestrogenen in je bloed krijgen. Maar dan zou je weer een vermindering van je acne verwachten (Of niet want je spiegel stijgt niet torenhoog)
Maar...... talgproductie staat onder invloed van androgenen. Om die reden helpt bij vrouwen de pil juist heel erg goed, omdat de androgenen in het vrouwelijk lichaam worden verminderd. Maar bij mannen gaat dat verhaal dus niet op. Het is niet zo dat mannen met acne een verhoogde androgeen-gehalte hebben (soms wel, zoals bodybuilders), maar de talgklieren reageren bij acne-patienten op de één of andere wijze veel te overgevoeligheid op in principe meestal normale androgeen-gehaltes.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:25 schreef DDM het volgende:
Nee dat zijn dan weer van die huis, tuin -en keukensites. Acne komt door:
verhoogde talkklierproductie
afsluitingvan de talgklier
en bacteriele groei in de talgklier
Same here..quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:33 schreef octopussy het volgende:
Mijn gezicht zit trouwens onder de wondjes nuen ik kan gewoon niet van de korstjes afblijven
![]()
Niet lijp man!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:53 schreef Pupil het volgende:
Deze heb ik dus ook gehad maar die glimded ook als de tering.. Net van die gloss ofzo.. Echt niet lijp
Inderdaad, ik voel me een stuk zekerder nu mijn huid er weer goed uitziet! Je kunt ook HEEL duidelijk zien dat ik me niet erg prettig voelde op die foto's, ik voelde me behoorlijk rot.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:14 schreef Gelderland het volgende:
@ Laura: super dat je de foto's online hebt gezet! doen er niet veel, maar geeft wel een super motivatie voor mensen die er mee bezig zijn....![]()
Wat een verschil.... je kan nu weer 'gaan leven'..... iig dat gevoel had ik altijd. Toen ik met acne liep zei ik in de klas het liefst niets, om maar niet aangekeken te worden, hield ik me vaak stil, draaide ik vaak weg, hield ik vaak mijn hand voor mijn mond, ging ik liefst zo snel mogelijk naar huis, etc, en dat 2 jaar lang..... dáárna werd ik toch een ander persoon. Toen ik clean was wílde ik juist dingen in de klas zeggen, vond ik het leuk als ik aangekeken werd, voelde ik me gewoon zooo goed
![]()
Ik zou zeggen: ga eens, je zult bijzonder aangenaam verrast zijn. Naast schitterende natuur, fantastische steden (Krakau, Gdansk, etc.) en vriendelijke bevolking is ook de schoonheid van de Poolse vrouw hier niet in een paar woorden te beschrijven.quote:polen? ...anyway,
Hé Gelderland,quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:14 schreef Gelderland het volgende:
@ Laura: super dat je de foto's online hebt gezet! doen er niet veel, maar geeft wel een super motivatie voor mensen die er mee bezig zijn....![]()
Wat een verschil.... je kan nu weer 'gaan leven'..... iig dat gevoel had ik altijd. Toen ik met acne liep zei ik in de klas het liefst niets, om maar niet aangekeken te worden, hield ik me vaak stil, draaide ik vaak weg, hield ik vaak mijn hand voor mijn mond, ging ik liefst zo snel mogelijk naar huis, etc, en dat 2 jaar lang..... dáárna werd ik toch een ander persoon. Toen ik clean was wílde ik juist dingen in de klas zeggen, vond ik het leuk als ik aangekeken werd, voelde ik me gewoon zooo goed
![]()
Nu is mijn huid al wel weer wat minder (na een jaar), maar als je ziet hoe het wás, dan is et nu nog top... Heb overigens over 1 maand weer een afspraak met de huidarts. Dat is voor iets anders, maar zal hem ook vragen of áls ik merk dat de acne terugkomt, dat ik dan weer aan de ROA mag.....
juist, ik heb er ook zo'n 2-3 jaar mee rondgelopen en het had ook niet langer moeten zijn. AChteraf baalde ik want het vernielt je toch wel een beetje (erg).... het was is mijn periode 16-17-18 jaaar en heb toch achtera flink wat gemist. Qua vriendinnetjes etc.. .dat soort dingen. Ik haalde 't niet in mijn hoofd om achter meiden aan te gaan, wilde liefst steeds z.s.m van school naar huis. En was gewoon vrij stil in die jaren. Terwijl ik normaal toch wel een aardig grote bek heb. Ben pas weer gaan leven toen ik 18.5-19 was, iets wat ik daarvoor totaal gemist heb.quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:47 schreef Aqualung het volgende:
[..]
Hé Gelderland,
Dat wat je vertelde klinkt héél bekend in mijn oren. Ik hield mij ook altijd wat op de achtergrond. Ik zei amper wat, om te voorkomen dat mensen mij aan gingen kijken, want ik voelde me er echter niet prettig bij. En idd, het zo snel mogelijk naar huis willen na de tijd. Ik heb hier zo'n 2 a 3 jaar mee rond moeten sjokken. Ik ben nu 6 maanden bezig met ROA, en m'n huid is er echt op vooruit gegaan. Ik zit weer lekker in m'n vel, ik heb weer zin in de dingen, en durf eindelijk weer eens wat onder de mensen te komen, en serieuse gesprekken te voeren. Ik hoop echt dat ik die ellende nooit weer mee hoef te maken, want het heeft mij echt kapot gemaakt. Je hebt dan zo'n ontzettend negatief zelfbeeld van je, dat je het op èèn gegeven moment niet meer trekt, en dan val je in èèn diep zwart gat, waar je echt heel moeilijk weer uit komt. Maar goed...
Hmm 2 jaar trg was ik die zomer clean, rond september kreeg ik ziekte van pfeiffer en toen kwam de acne ook weer, nu weet ik niet zeker of het van de pfeiffer komt of gwn omdat de zomer over was. Maar zoiets zet me wel aan het denken.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hmm, want op sommige websites lees je weleens dat slechte leverfuncties in verband worden gebracht met acne, omdat je lever niet meer in staat zou zijn om je lichaam in voldoende mate te ontdoen van afvalstoffen en het inactiveren van overbodige hormonen. Roaccutane zou te belastend zijn voor de lever, omdat het eigenlijk gelijk zou staan aan een overdosis vitamine A.
Ik heb mij èèn beetje vergistquote:Op maandag 14 augustus 2006 00:47 schreef Aqualung het volgende:
[..]
Nou heb ik nog een klein vraagje... Ik slik nu 6 maanden ROA. Mij is verteld dat ik 7 maanden kuur moet afmaken. Dat betekend dus dat ik nog maar 1 maandje hoef te slikkenIk ben 13 of 14 feb. 06 beginnen, de echte preciese datum weet ik niet meer. Klopt het dat ik dan 13 of 14 sep. 06 mag stoppen met de kuur? Ik weet zelf niet hoe ik het uit moet rekenen met die aantal mg's wat je binnen moet krijgen met ROA. Ik weeg ong. 70 a 73 KG.
Alvast bedankt! En sterkte allemaal !!!![]()
Groeten
Moest je van je derma stoppen voor de zon?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:39 schreef anneloeke het volgende:
Ik ben net terug van vakantie in Turkije (mooie vakantie trouwens).
Van mijn dermatologe moest ik twee weken stoppen en daarna terug beginnen. Ik heb dit dan ook gedaan en moet zeggen dat mijn huid er die twee weken erg op vooruitgegaan is...![]()
Ja ik moest stoppen voor de zon.. was inderdaad wel nodig hoor..quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 11:24 schreef Oom_Govert het volgende:
[..]
Moest je van je derma stoppen voor de zon?
quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:38 schreef A_J_ het volgende:
Dus sla niet zo'n irritante vadertoon aan mannetje. Je hoeft mij niets te leren.
Wie zegt dat het door de Roa komt? Kan toch ook op zichzelf staan. Maar Roa kan wel bloed in de urine geven ja.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:17 schreef Pupil het volgende:
Iemand hier wel eens last van bloed in de urine gehad door de Roa????
Toen ik vanochtend naar het toilet moest voelde ik even een pijntje in mijn pisbuis en daarna zag ik bloed..![]()
Thnx!
Goede apotheker danquote:Op maandag 21 augustus 2006 16:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Ik zeg alleen dat als jij er zo heilig in gelooft dat Roa en regelmatig veel zuipen samengaat (omdat de alwetende apotheker dit zegt), dat ik dan niet snap waar jij je zorgen over zit te maken. De apotheker heeft immers tegen jou gezegd dat het kan, dan is het probleem toch opgelost??
![]()
Tja dat dacht ik ook al, apothekers hebben het ook weleens bij het verkeerde eind. Bovendien hebben de meeste apotheken tegenwoordig computerprogramma's om allerlei wisselwerkingen en bijwerkingen van medicijnen bij te houden en zijn ze steeds minder afhankelijk van hun eigen geleerde kennis. Bovendien kan iemand mij niet wijs maken, dat van de vele duizenden medicijnen die er op de markt zijn, dat de apotheker van alle medicijnen weet wat je wel of niet mag doen of laten.quote:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:30 schreef A_J_ het volgende:
Dennis, het is wel moeilijk, of niet? Nogmaals: lees eens goed. Wat is de essentie van mijn post?
Nee.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:23 schreef Oom_Govert het volgende:
(2L0w4Zer0 anders geef je ook even een betoog hoe stom zonnen wel niet is, houdt de discussie lekker op gang)
Hier wat meer info:quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:36 schreef anneloeke het volgende:
Het vebaast mij een beetje dat ik nog niemand een opmerking heb horen geven over het persbericht van vorige week donderdag...[...]
Als je die naam zou willen opzoeken... graag!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:00 schreef anneloeke het volgende:
@ pupil... ja hoor... ik heb nog lang lopen glimmen, maar heb daar van mijn derma een goede tip voor gekregen, een créme met matterende bestanddelen, die niet comedogeen is. Ik gebruik hem nu niet meer en weet niet meer zeker hoe hij heet. Ik zal de naam eens opzoeken en het je laten weten
WTF! Zonnebrand elke dag? Of je overdrijft, of je werkt bij Sunday'squote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:44 schreef Pupil het volgende:
Als je eens zou willen kijken!!![]()
Maar moet je die dan als laatst gebruiken? Smeer namelijk ook nog elke dag een zonnefactor erover.
Hoe heb je het dan opgelost? Meer leren? Moet namelijk even goed aan de studie want moet nog 3 tentamens uit vorig studiejaar over doen en dan heb ik mijn P!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:18 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik had dat ook heel erg de laatste maanden van de kuur! Als ik wilde studeren las ik het wel, maar ik nam geen stof in me op...Nou gebeurt dat wel vaker als ik moe ben, maar aan de Roa was het bijna altijd.
Opgelost?quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:52 schreef Pupil het volgende:
[..]
Hoe heb je het dan opgelost? Meer leren? Moet namelijk even goed aan de studie want moet nog 3 tentamens uit vorig studiejaar over doen en dan heb ik mijn P!Maar goed als het leren niet zo lekker gaat..
Wij hebben geen bindend studieadvies gelukkigquote:Op vrijdag 1 september 2006 20:31 schreef Pupil het volgende:
[@ A_j_,
Ja moet mischien ook wel weer in het ritme komen. Hoop maar dat het daar aan ligt. Heb namelijk niet veel zin om door de Roa mijn opleiding te moeten stoppen.
@ Laura,
Echt balen dat je maar 2 van de 8 hebt gehaald!! Ik heb maar ginko biloba gekocht, zou goed helpen bij het ondersteunen van het geheugen. Mischien ook iets voor de anderen hier?
Maar als je 2 vd 8 hebt gehaald, heb je dan geen negatief bindend studieadvies gekregen?!
Balen iig!!
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:18 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik had dat ook heel erg de laatste maanden van de kuur! Als ik wilde studeren las ik het wel, maar ik nam geen stof in me op...Nou gebeurt dat wel vaker als ik moe ben, maar aan de Roa was het bijna altijd.
Trouwens, Carolijn, hoe gaat het met jou?
ha, bedankt voor de informatie alvast.quote:Op maandag 4 september 2006 15:23 schreef octopussy het volgende:
Posion-Ivy mijn huid is wel een beetje veranderd van structuur. Ik had altijd wel grote porieen, dat is nu veel minder. Waarschijnlijk omdat mijn huid ook heel vet was en er altijd wel porieen verstopt zaten met talg. Ik geloof niet dat roa je porieen groter maakt, alleen je moet moet een fijne huidstructuur wel extra opletten dat je goed de boel insmeert met goede creme (ik vind happy derm van l'oreal zeer prettig).
Mijn bloed werd om de maand gecontroleerd, elke andere maand alleen urine (zwangerschap). De bloedtest was voor cholesterol, bloedvetten, leverwaarden en zwangerschap. Het gaat ze bij de eerste controle vooral om de zwangerschap. Mocht er nog iemand zwanger worden tijdens of voor het begin van de kuur dan mogen ze geen roa meer voorschrijven nl.
Ik denk dat je in principe even met je dermatoloog over je pil moet gaan praten. Bij mij zijn de cholesterol en bloedvetten netjes laag gebleven tijdens de kuur (ik gebruik de nuvaring als ac), dus ik zat sowieso niet snel in een gevarenzone. Je kan misschien het beste toch even het bloedonderzoek afwachten en dan je vraag gelijk stellen aan je derma, want wij kunnen moeilijk het risico inschatten van de combi diane pil en roaccutane.
volgens de brochure van Roche is er geen indicatie dat roaccutane invloed heeft op sperma. Je kan natuurlijk nog steeds alle SOA's krijgen, maar dat weet je neem ik aan zelf ook wel.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:14 schreef lowietje30 het volgende:
Mijn vraag komt door iets dat ik las op internet; dat je het liefst altijd twee voorbehoedsmiddelen moet gebruiken bij de seks. Dit om te voorkomen dat er sperma in de baarmoeder komt. Maar geldt dit (ook) alleen voor een vrouwelijke gebruiker van roaccutane? Dus dat er geen sperma in de roaccutane-gebruiker mag komen. En maakt het niets uit als er sperma van een roaccutane-gebruiker in de baarmoeder van de niet-roaccutane-gebruiker (die aan de pil is) terecht komt?
M.a.w. kan ik (man) gewoon seks zonder condoom hebben nu ik aan de roaccutane zit?
Ik kocht deze gewoon bij de apotheker, maar moest er wel telkens een dagje op wachten. (bestelling)quote:Op maandag 4 september 2006 14:01 schreef Pupil het volgende:
@ Annaloeke,
Bedankt Annaloeke!! Waar heb je deze gekocht? En gebruikte je deze als laatste stap zeg maar of smeerde je er nog iets overheen?
Same here! Ben inmiddels een maandje of 4,5 onderweg en gelukkig is het einde in zicht. Ben echt redelijk moe, last van droge ogen etc. Een klein keelpijntje levert al 2 weken ellende, dat is echt de druppel voor mn energie-level.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:51 schreef A_J_ het volgende:
Ik ben behoorlijk moe en lijk steeds slechter te herstellen van allerlei kwaaltjes zoals keelpijn (waar ik al 2 a 3 weken mee zit - normaal 2 a 3 dagen) en andere verkoudheidsklachten.
Ja, beetje frappant idd dat het bij èèn aantal mensen lichtelijk terugkomt na de Roa kuur. Maar het is per persoon verschillend. Bij sommigen blijft het vooraltijd weg, en bij sommigen komt het na èèn aantal X tijd terug.quote:Op donderdag 7 september 2006 01:08 schreef GijsXL het volgende:
Zo, hier wordt ik even stil van! De laatste paar berichten gaan alleen maar over het feit dat mensen nadat ze gestopt zijn weer opnieuw puistjes krijgen!
Ik mag zelf over 2 maand stoppen en mijn huid is nu puntgaaf! Heb alleen nog rode bultjes maar die trekken zeer langzaam weg en dit gaat nadat ik gestopt ben ook sneller. Nu heb ik alleen geen zin om te stoppen. Heb niet weer zin in puisten.
Is het eigenlijk een groot percentage dat een tweede kuur neemt? Of zijn er ook genoeg mensen die na meerdere jaren kunnen zeggen dat ze nog steeds clean zijn?
lol ik heb precies hetzelfde gehad....test was niet meer nodig, ik mocht zelf weten wanneer ik zou stoppen (heb ook nog stuk of 50 pilletjes liggen) maar toch vond ik het moeilijk om te stoppen. En dat terwijl ik toch wel veel last had van de serieuze bijwerkingen de laatste tijd.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:33 schreef anneloeke het volgende:
ik weet niet wat te doen!!!
Gisteren naar de dermatologe geweest.... ik mag stoppen als ik wil... ik mag ook de drie doosjes die ik nog liggen heb opnemen (ik mag dan natuurlijk ook nog kiezen aan 20,40 of 60 mg /dag)...
ik moet niet meer terugkomen naar haar, tenzij ik daar zin in zou hebben... mijn bloed moet niet getest, tenzij ik dat echt zou willen...
OK er zijn er die te moeilijk doen, maar dit is toch echt belachelijk...
Want nu weet ik het niet!!! Aan de ene kant wil ik stoppen, maar aan de andere kant misschien is een beetje meer toch een beetje beter...![]()
Heb zelf Duratears voorgeschreven gekregen. Werkt erg goed!quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:57 schreef Mystery85 het volgende:
Ik slik nu 3 dagen ROA, 60mg per dag. Nog geen bijwerkingen, behalve rode en geïrriteerde ogen, mensen in mijn omgeving vroegen ''ben je soms ziek?'' Ik kan ze amper openhouden, weet iemand of daar een middeltje tegen is? heb wel eens gehoord van kunsttranen om je ogen vochtiger te maken? Help!
mijn ondertitel, wat doe jequote:Op zaterdag 9 september 2006 12:24 schreef HunnY het volgende:
Smoke City - Underwater love
Dat je huid weer een beetje vettig wordt, kan kloppen. Als je Roa slikt, droog het de huid uit, en de slijmvliezen, en het gaat de talg productie tegen. Naarmate het uit je lichaam is, wordt ook je huid weer vetter.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:24 schreef HunnY het volgende:
Ik heb 9 maanden lang Roaccutane gebruikt en ben in juni 2005 gestopt. Ik gebruikte een dosis van 30 mg, omdat de vellen er met 40 mg bij hingen.
Ik ben nu dus een dik jaar gestopt, en mijn huid is weer vet en toont kleine puistjes. Mocht het echt weer erger worden dan zou ik weer beginnen aan een nieuwe kuur, maar ik wil dit eerst nog even afwachten. Het kan namelijk zijn dat ik er bijna overheen gegroeid ben (21 jaar), en dit langzaam ook weer zal verdwijnen.
wel... ik denk dat je gelijk hebt... ik ben nog steeds niet gestopt... ik neem zelfs terug 60mg per dag...quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:46 schreef octopussy het volgende:
[..]
We zijn gewoon verslaafd aan roa![]()
maar het is zo eng om te wachten op wat je huid besluit te doen.
Hai Sab!quote:Op maandag 11 september 2006 20:37 schreef Sab_ het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige hier.. heb heel lang last van uitslag, alles geprobeerd, àlle medicijnen die er zijn, zonnebank, schoonheidspec,etc maar geen verbetering. Mijn vader is dokter enzo maar niet me huisarts gelukkig, hij zegt dat ik ROA neit moet nemen omdat het "vergif" is. Aan jullie reacties te zien is die uitspraak dus een beetje overdreven? Heb volgende week een gesprek met mijn dermatoloog, en dan gaat hij dit recept hopelijk voorschrijven!!
Een paar vragen waar jullie misschien antwoord op hebben..
Is het slim om me nog te laten behandelen bij een schoonheidspecialiste ivm ROA omdat je bij gebruik van dit middel sneller littekens krijgt? (schoonheidspec. heeft een soort pealing en maakt je hele huid schoon met een naaldje, het resultaat is op korte termijn zeer goed.
Gebruik van Alcohol en Sigaretten (in combo met ROA) ? Ben nu al 3 weken gestopt met roken en drinken maar heb het gevoel alsof ik niet meer leef en ik word langzamerhand heel erg gestressed. Hormonen staat toch niet onder invloed van nicotine/alcohol?![]()
En welke dosis raden jullie een beginner aan? (zal de dermatoloog wel weten natuurlijk)
Bedankt!![]()
Je zult op een gegeven moment toch moeten stoppen, anders zit je over het aantal mg's heen, wat je max. binnen mag krijgen (correct me, if i'm wrong)quote:Op maandag 11 september 2006 20:17 schreef anneloeke het volgende:
[..]
wel... ik denk dat je gelijk hebt... ik ben nog steeds niet gestopt... ik neem zelfs terug 60mg per dag...![]()
Als ik mijn totale hoeveelheid uitreken zit ik nu aan 170 mg/kg (terwijl de richtlijn toch 120 mg/kg is).
Als ik alles opneem wat ik nog liggen heb kom ik zelfs aan 190 mg/kg...
Toch durf ik niet stoppen![]()
Weet er trouwens iemand hoe lang je moet wachten voor je een tattoo mag/kan laten zetten na de roa??
Verschilt deze bijwerking ook van persoon tot persoon? Dat 'mindere' concentreren? En is dat tijdelijk?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:18 schreef Laura 2000 het volgende:
Bedankt voor je uitleg! Ik heb op dit moment er nog geen littekens aan over gehouden, misschien enkele, maar groeven of putjes nog niet. Zelf vind ik Lodewijks een heldquote:Op maandag 11 september 2006 22:32 schreef Aqualung het volgende:
[..]
Hai Sab!
In het begin van mijn Roa kuur heb ik ook last gehad van uitslag. Vooral op mijn armen, en benen. Dit was héél goed onder controle te houden met Vaseline Intsensive Care Lotion. Het is een Vaseline product, in de vorm van een creme die niet vettig aanvoelt, en ook geen glimmende huid etc. achterlaat. Ook perfect geschikt voor de droge huid bij je gezicht. Wat je ook zou kunnen doen is MSM, en/of Biergist tabletten slikken. Beide producten werken lichaams reinigend, en het hersteld je huid ook prima. MSM is aardig prijzig... je betaald voor zo'n 60 tab. 5,50 euro... daar doe je ongeveer een klein maandje mee. Biergist daar ben je voor de komende 2/3 maanden wel zoet meeZitten zo'n 470 tabletten in, en de dagelijkse dosis is 9 pilletjes per dag. 'Smorgens 3, 'S middags 3, en 's avonds 3. Zo'n pot kost iets van 1,90, 2,- euro, en is vergrijkbaar bij oa. Trekpleister, Kruidvat.
Hmmm... wat die schoonheids-specialiste betreft, ik zou het alleen doen als je echt last hebt van diepe groeven, putjes etc. Ken je toevallig Lt. Martin Castillo uit Miami Vice?De beste man heeft in zijn vroegere jaren ook last van acne gehad, wat duidelijk op deze foto te zien is...
[afbeelding]
Dus als je echt last hebt, van diepe icepicks, groeven etc. Tsja... dan zou je kunnen overwegen om zo'n peeling te ondergaan. Maar, als je last hebt van een paar putjes, deukjes oid. die bijna niet opvallen... zou ik het niet doen. Ik zelf heb ook aardig wat littekens opgelopen tijdens mijn acne periode, maar ja... ik zal ermee moeten leven. Ik zal echter voor geen goud zo'n peeling willen ondergaan, terwijl mijn littekens toch aardig groot zijn, en vlink zichtbaar zijn. Ik mag al blij zijn, dat de Roa mij van al die ellende heeft afgeholpen, en dan ook nog een peeling ondergaan? Nee dankje! Het hoort bij mij, het geeft je een persoonlijkheid. Tenminste... zo denk ik erover hoor!
Maar dit was niet echt de vraag op je antwoord...alhoewel...
Je mag pas ná 1 jaar, na je Roa kuur, zo'n peeling ondergaan. Je huid is in die tussentijd nog aan het aandikken. Roa maakt je huid behoorlijk dun. Dat heb je mischien wel eens gemerkt tijdens je kuur, als je bijv. met je nagel langs je wang kraste, en er zat een dikke jaap. Wat je normaal gesproken nooit last van had. Dus er moet echt 1 JAAR tussen zitten.
En wat je vader zegt... dat slaat als een slappe lul, op een drumstel. Roa is dan totaal, maar dan ook totaal geen vergif, dus praat dat maar even uit je vaders hoofd! Het is een pracht medicijn, en oplossing voor acne, waar geen enkel ander middel tegen opkan. De één heeft wat meer bijwerkingen tijdens de kuur, dan de ander. En dat zul je nou eenmaal uit moeten zitten. Ik heb dat ook mee gemaakt. De een wordt zwaar deprisief, terwijl die geen droge huid heeft. En de ander heeft een droge huid, terwijl die niet deprisief is. Per persoon is het dus totaal verschillend. Wat je vader je wijsmaakt, is kant en klare stierenstront!
Alcohol mag met Roa opzich wel geconsumeerd worden, mits je het met mate doet. 4 tot 5 biertjes in het weekend, moet kunnen, maar let er wel op... je lever heeft er wel wat meer moeite mee, om de alcohol te verwerken. Dus je zou evt. iets sneller dronken kunnen wordenMaar verders, als je met mate drinkt, moet het kunnen!
![]()
En ja roken... dat is héél slecht voor de huid. Het verstopt de porien, waarmee je dus meer kans hebt op puistjes, mee eters etc. Maar hoe het met Roa, en rokerij zit... ik heb verders geen flauw benul. Ik ben geen roker. Mischien heeft iemand anders daar antw. op ?
En de dosis bepaal je, aan de ernst van het probleem. Heb je vrij hevige acne...? Dan zal je hoogswaarschijnlijk wel 40 of 60 mg per dag krijgen. Heb je het wat in mindere mate... dan krijg je denk ik 20 mg per dag. Dus ook dat is verschillend.
Ik hoop je voldoende geholpen te hebben!
Succes!
en je spieren/botten? Zou fitness nog goed kunnen denk je?quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:28 schreef thewishmaster het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn kuur (ik slikte 80 mg/dag en weeg 70 kilo) nooit last heb gehad van een verminderde conditie bij het voetballen of dat verminderde concentreren.
Ik weet niet of ik daar wel een uitspraak over kan doen, aangezien ik alleen aan voetbal doe. Hier op het forum heb ik wel gelezen dat mensen last hadden van spierpijn bij het fitnessen, maar dat is voor iedere persoon weer anders.quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:37 schreef Sab_ het volgende:
[..]
en je spieren/botten? Zou fitness nog goed kunnen denk je?
Werkenquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:24 schreef oioioioi het volgende:
Heb net mijn 1e roa pilletje genomen (10mg), ben benieuwd wat het gaat doen.
Mijn dermatoloog zei dat bij zo'n 80-90% van de gebruikers het niet meer terugkomt.. (kdenk dat ie bedoelde na de eerste kuur)quote:Op donderdag 7 september 2006 01:08 schreef GijsXL het volgende:
Zo, hier wordt ik even stil van! De laatste paar berichten gaan alleen maar over het feit dat mensen nadat ze gestopt zijn weer opnieuw puistjes krijgen!
Ik mag zelf over 2 maand stoppen en mijn huid is nu puntgaaf! Heb alleen nog rode bultjes maar die trekken zeer langzaam weg en dit gaat nadat ik gestopt ben ook sneller. Nu heb ik alleen geen zin om te stoppen. Heb niet weer zin in puisten.
Is het eigenlijk een groot percentage dat een tweede kuur neemt? Of zijn er ook genoeg mensen die na meerdere jaren kunnen zeggen dat ze nog steeds clean zijn?
Het is niet perse noodzakelijk dat je een bril moet gaan dragen. Ik heb zes maanden lang een kuur gedaan, eerste 6 weken 60 mg/dag en de rest 80 mg/dag. Geen enkele last gehad van mijn ogen, ik kon dus gewoon lenzen blijven dragen. Volgens mij is het niet zo'n bijwerking die bij (bijna) iedereen voorkomt, zoals droge lippen.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:24 schreef H4ze het volgende:
- als je contactlenzen hebt moet je een bril gaan dragen. Dit omdat je ogen ook erg droog kunnen worden en er dan dus permanente beschadiging kan optreden
Toen ik 80 mg/dag slikte na eerst 60 mg/dag genomen te hebben, kreeg ik wel veel meer last van bijwerkingen, vooral van drogere lippen en schilfers door de droge huid. Ik heb maar doorgezet, omdat ik dan sneller klaar zou zijn met mijn kuur, maar een feest was het niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:40 schreef oioioioi het volgende:
Ligt eraan wat voor dosis je krijgt denk ik, volgens mijn derma kon ik gerust met 10mg beginnen zonder echt bijwerkingen te krijgen. Wel vertelde hij erbij dat ik ook 70mg kon krijgen en dat ik dan vet last van bijwerkingen zou krijgen.
Very truequote:Op donderdag 14 september 2006 12:38 schreef octopussy het volgende:
Wat lenzen betreft: ik denk dat je juist bij het uitgaan daar last van zal krijgen gezien de rooklucht enzo. Je ogen drogen sneller uit, dus oogdruppeltjes zijn wel fijn. Geen roa slikken omdat je te ijdel bent om een bril te dragen tijdens het uitgaan![]()
Ik draag 10 keer liever een bril dan dat ik met een puistenkop rondloop. Mijn puistjes zijn gelukkig nu allemaal weg, en ik vond het echt de moeite waard![]()
Er zijn hier op dit forum al eindeloze discussies gevoerd over het gebruik van alcohol en steeds luidt de conclusie "beter van niet" en daar sluit ik me graag bij aan. Maarrrrr..... Ik doe het lekker toch!quote:Op donderdag 14 september 2006 12:24 schreef H4ze het volgende:
- weinig tot geen alcohol
- fysiek gezien niet al te actief zijn
Ik ben in azie op vakantie geweest, daar heb ik wel fanatiek gesmeerd met factor 20. Hier in Nederland ben ik vrij veel in de zon geweest en nog geen druppel zonnebrand gebruikt.... hangt dus enorm van je huid af. Ik zou zeggen probeer het eens gewoon!quote:Op donderdag 14 september 2006 17:39 schreef yvke82 het volgende:
Nu ff een vraag aan jullie allen. De zon schijnt enorm de afgelopen dagen en ik kan er gewoon bijna niet omheen! Wat gebeurt er als je toch lang in de zon zit? Ik voel nu wel aan mijn huid dat het pijnlijk is en ik weet van de vorige keer dat ik in de lente veel pigmentvorming kreeg als ik maar ff in de zon kwam. Maar deze zon is nog vel veller!
Volgens mij valt dat allemaal wel mee, kzit nu 2 weken aan de roa (wel maar 20mg) en kben daarvan ongeveer elke dag dronken geweest (gebeurt nu eenmaal beetje (te) vaak als student..) Toch heb ik geen andere klachten dan de standaardbijwerkingen. Je bent misschien iets sneller aangeschoten, thats all. Kben wel van plan vanaf nu iets minder te gaan drinken, want ik begrijp ook wel dat dat beter voor me is, maar als je in het weekend gaat bier drinken: lekker boeiend, zo erg is het ook weer niet. Niet dat ik nu iedereen wil aanmoedigen te gaan drinken, maar 9 maanden (bijna) niet drinken is gewoon overdreven in mijn optiekquote:Op vrijdag 15 september 2006 10:40 schreef yvke82 het volgende:
misschien ga ik dan toch Sjk gebruiken erbij.
Oom govert ik vind dat je wel alle adviesen de wind in stuurt. Ik snap best dat je nog wat alcohol wilt gebruiken maar ik vind dit een beetje onverantwoord. Je lever heeft heel erg lang nodig om van zo'n zwaar weekendje bij te komen! Maar goed het is jou lichaam. Ik denk alleen zo, je hebt voor Roa gekozen omdat je ergens heel erg graag vanaf wil, dan heb je er toch ook wel wat voor over of liever gezegt dan kan je er toch ook wel een paar maandjes wat voor laten? Ach ja ieder zo zijn eigen kijk erop he!
Ik zou niet stoppen met de roa, maar - zoals AJ en Oom Govert deden - goed en veelvuldig insmeren met een hoge factor zonnebrandolie. Met roa mag je wel in de zon, je verbrandt alleen vele malen sneller.quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:40 schreef yvke82 het volgende:
Ik ga overigens over 4 weekjes naar de zon toe, kan ik dan het beste even stoppen? En zo ja hoelang van te voren moet je dan stoppen om ervoor te zorgen dat je huidje een beetje minder gevoelig is?
ja tuurlijk. Al was ik 2 weken terug bij de huidarts en toen vertelde ik het, toen zei hij: 'nu moet je het nog niet doen, en als je het op een gegeven moment wél doet, wil ik het eerst zien'quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:07 schreef oioioioi het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon weer een 2e kuurr nemen, je wil er toch weer van af of niet dan?
Nee je kunt ze niet zo doorprikken...quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:43 schreef oioioioi het volgende:
@ laura
zijn het van die bobbeltjes die je zo door kunt prikken of van die harde?
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 17 september 2006 15:18 schreef yvke82 het volgende:
Dan denk ik dat het gerstenkorrels zijn. Dat zijn verhoorde deeltjes talg.
Die moet je inprikken met een naaldje (kan je het beste bij de schoonheidsspecialiste doen) en dan kunnen ze ze er uithalen. Dan zijn het net kleine pareltjes.
Ze gaan niet op een andere manier weg.
en 3 maanden is nu al voldoende om de 2e kuur te doen slagen ? En wat als het w;éér terugkomtquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:39 schreef yvke82 het volgende:
Ik ben aan mijn tweede kuur bezig. Ws ongeveer een jaar clean en toen kreeg ik weer kleine pukkeltjes, later erger. Niet dramatisch maar tja als je eenmaal aan het mooie gladde gewend bent. Mijn derma stelde zelfs voor om nog een kuurtje te doen van 3maanden. Als jij het zelf wil zou ik het gewoon weer doen!
ja precies, en nu 3 maanden op hoeveel mg per lichaamsgewicht? (hoeveel weeg je?)quote:Op maandag 18 september 2006 09:21 schreef yvke82 het volgende:
Ik denk dat deze zeker weer gaat slagen! Ik zie er alweer een stuk beter uit. En tja als het over een jaar dan weer terug komt.... Dan doen we gewoon nog een kuur!
Ik ben zo ongelukkig geweest van die pukkels dat ik al enorm blij ben met ruim een jaar pukkelvrij. En ik moet zeggen dat het nog niet eens voor de helft terug is gekomen. Het wordt echt steeeds minder.
Er zijn overigens ook mensen die maar 1kuur hebben gehad en altijd pukkelvrij zijn geweest daarna.
IDD, lijkt er wel op. Tis mij verteld dat dat kan komen doordat je je huid juist te veel insmeert met moisterizers, te rijk zeg maar.quote:Op zondag 17 september 2006 15:18 schreef yvke82 het volgende:
Dan denk ik dat het gerstenkorrels zijn. Dat zijn verhoorde deeltjes talg.
Die moet je inprikken met een naaldje (kan je het beste bij de schoonheidsspecialiste doen) en dan kunnen ze ze er uithalen. Dan zijn het net kleine pareltjes.
Ze gaan niet op een andere manier weg.
Ik had op zich geen last van vermoeidheid, maar de bijwerkingen waarvan ik last had waren binnen een week na de laatste capsule verdwenen.quote:Op zondag 24 september 2006 12:32 schreef A_J_ het volgende:
Hoe snel voelde je je weer beter nadat je je laatste capsule had geslikt?
Opmerkelijk om de overeenkomsten te zien met je AJ. Ik ben vandaag nog aangesproken op met de vraag of ik een zwaar weekend had gehad omdat ik er zo beroerd / moe uit zie.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef A_J_ het volgende:
Ik kwam vandaag een gast van de uni tegen die vroeg of ik te veel had gezopen gister omdat ik er zo brak uit zag. Lekker.
Ik heb zitten berekenen dat ik nu op 105 mg/kg zit, en denk er serieus over om eerder te stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |