abonnement Unibet Coolblue
pi_39776662
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:31 schreef NITR0 het volgende:
ik heb 6 mnd roa gehad, hierna was ik helemaal clean, echter is het nu allemaal
weer langzaam terug gekomen. Als ik nu voor de 2e keer aan Roa begin, moet ik er dan
weer zo lang aan om blijvend resultaat te krijgen?
dat weet niemand hier, helaas heb 't al meerdere keren gevraagd maar niemand heeft ROA ooit voor een 2e keer gebruikt.... (op dit forum)
Haleloeja
  donderdag 13 juli 2006 @ 02:59:41 #102
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39777352
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:31 schreef NITR0 het volgende:
ik heb 6 mnd roa gehad, hierna was ik helemaal clean, echter is het nu allemaal
weer langzaam terug gekomen. Als ik nu voor de 2e keer aan Roa begin, moet ik er dan
weer zo lang aan om blijvend resultaat te krijgen?
Hoelang ben je in totaal clean geweest na de roa?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:25:35 #103
141914 anneloeke
nice but naughty
pi_39782700
Ik wil gewoon effe klagen bij mensen die er begrip voor hebben... in mijn omgeving zijn ze "het gezaag" over puisten al flink beu..


Ben nu 5 maand bezig... was al bijna een maand (min of meer) puistvrij en nu staan er wel 5 op mijn kin
Het zijn kleintjes, maar toch.. ze zijn er...


Voila.. da lucht toch al een beetje op..
pi_39783589
eventje een linkje: mijn accutane avontuur

De meid die deze website maakt, is inmiddels bezig met een tweede kuur. Ik geloof dat die wel een stuk korter en in lagere dosis is dan haar eerste kuur.
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:04:33 #105
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39796325
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:53 schreef octopussy het volgende:
eventje een linkje: mijn accutane avontuur

De meid die deze website maakt, is inmiddels bezig met een tweede kuur. Ik geloof dat die wel een stuk korter en in lagere dosis is dan haar eerste kuur.
Wel cool om ff zo'n dagboek te lezen....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:15:39 #106
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39796623
Zijn er ook lange wachttijden voor een dermatoloog als je een allereerste afspraak moet maken?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39797755
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:15 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Zijn er ook lange wachttijden voor een dermatoloog als je een allereerste afspraak moet maken?
Dat kan sterk verschillen per dermatoloog. Bij de 1 kan het 4 maanden duren, terwijl het bij de ander 4 weken is.
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:57:48 #108
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39797890
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:53 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Dat kan sterk verschillen per dermatoloog. Bij de 1 kan het 4 maanden duren, terwijl het bij de ander 4 weken is.
Hoeveel dermatologen heeft 1 universitair (of academisch) ziekenhuis meestal? Weet je dat toevallig ook?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39811714
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:57 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hoeveel dermatologen heeft 1 universitair (of academisch) ziekenhuis meestal? Weet je dat toevallig ook?
Stuk of 5 die patienten behandelen? (ruwe gok )
pi_39847520
Slik nu bijna drie weken Roa en zie en voel nog niks.. Mijn kin is wel droger maar dat kan ook komen door het scheren gisteren.. Vreemd, ik had namelijk al gedacht om nu van mijn vette huid af te zijn. Dit is wel het geval bij mijn neusrandjes, die blijven wel weer normaal maar tussen mijn neus en ogen glimt het ook weer. Net als mijn voorhoofd, kan mischien ook komen door het weer dat het wat meer plakt oid.

Heb ook wel meer last van puistjes ed. Vooral mijn voorhoofd zitten bij de slapen veel kleine rode butljes zonder kopje. Ze doen ook wel pijn als ik er aan kom. Doe nu dus gewoon een beetje Tretioïne op de puistjes hoop dat ze dan wat sneller weggaan.

Hoe gaat het hier verder?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 17:05:26 #111
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39854375
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef Pupil het volgende:
Heb ook wel meer last van puistjes ed. Vooral mijn voorhoofd zitten bij de slapen veel kleine rode butljes zonder kopje.
Ja, daar heb ik momenteel ook last van en die krengen lijkt maar niet weg te gaan. Ik vind het er ook niet uit zien.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39898083
Ik ga nu mijn dertiende week Roa-kuur in (60 mg), ben op de helft. Tijd voor een kleine maandelijkse update:

Result so far: Heb al 1,5 maand geen enkel puistje of wat daarop lijkt op mijn huid gezien. Ongelooflijk! Was me net aan het scheren en verbaasde me erover hoe goed mijn huid er uit ziet, echt glad. Alleen nog wel een aantal rode vlekjes, maar derma zegt dat ik zo weinig mogelijk middeltjes tijdens kuur moet gebruiken, en dat we ons daar na de kuur op gaan richten.

Bijwerkingen: Lichaam lijkt gewend aan product. Af en toe droge huid als ik opsta, maar na het douchen is dit vaak al beter. Moet nog wel redelijk smeren met Blistex (bevalt goed) want lippen zijn af en toe redelijk droog, komt vooral door de zon. Op dit moment weinig last van bloederige neus of korstjes op hoofd (haar) huid. Soms nog wel een beetje last van gevoelige spieren/gewrichten, maar is niet echt dramatisch ofzo. Misschien vind ik op dit moment nog wel de meest vervelende bijwerking dat mijn ogen soms nogal rood en droog zijn (vooral bij veel lezen of wind), druppeltjes daarvoor helpen redelijk.

Zon: In de zon zitten gaat me goed af op zich. Eergisteren in de felle zon met factor 15 bleek echter niet compleet afdoende, mijn nek was wat verbrand. Vreemd was wel dat na 's avonds een paar keer goed smeren, ik de volgende dag bijna nergens last meer van had - het vuur was er veel sneller uit dan normaal, leek het wel. Maar goed, als ik lang in de zon ga smeer ik in het vervolg nog wat beter met mijn SPF50 van Vichy. Topspul.

Nog enkele tips (enkele al eerder genoemd door sommigen, nu ook door mij bevestigd):
- drink VEEL water - helpt bij mij goed tegen droge ogen, huid, etc.
- sport regelmatig, zodat je lichaam de afvalstoffen etc. sneller gebruikt en afvoert
- eet veel fruit

Hierbij nog een tip voor de mannen: Bij het scheren gebruik ik Gillette Series mousse voor de "Peau Fragile" (gevoelige huid), met Aloe Vera. Zo'n witte bus. Een zeer fijn goedje, je huid voelt echt lekker glad en soft aan na de tijd.
pi_39900712
Hi allemaal!

Hier ook weer even een update, ik ben nu een week gestopt! (5 maanden Roa á 60 mg per dag). Mijn huid is gaaf, geen pukkeltje meer te zien (zoals jullie weten verdwenen ze bij mij pas in de laatste weken van de kuur! ) en het verbetert nog elke dag. De rode vlekjes worden minder en minder!

Krijg ook wel reacties van mensen, maar vooral van mensen die weten dat ik Roa gebruik. Anderen valt het niet echt op geloof ik, dat m'n huid nu glad is en dat ik geen pukkels meer heb.

Het lijkt trouwens wel alsof ik afkickverschijnselen heb!! Ik was de afgelopen week ziek, nóg vermoeider dan met de Roa, en mijn humeur was ook below zero.

Zit er over te denken om toch maar before & after foto's te posten trouwens... maar moet me nog even over de schaamte van de before foto's heen zetten...
pi_39912150
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Laura 2000 het volgende:
Hi allemaal!

Hier ook weer even een update, ik ben nu een week gestopt! (5 maanden Roa á 60 mg per dag). Mijn huid is gaaf, geen pukkeltje meer te zien (zoals jullie weten verdwenen ze bij mij pas in de laatste weken van de kuur! ) en het verbetert nog elke dag. De rode vlekjes worden minder en minder!

Krijg ook wel reacties van mensen, maar vooral van mensen die weten dat ik Roa gebruik. Anderen valt het niet echt op geloof ik, dat m'n huid nu glad is en dat ik geen pukkels meer heb.

Het lijkt trouwens wel alsof ik afkickverschijnselen heb!! Ik was de afgelopen week ziek, nóg vermoeider dan met de Roa, en mijn humeur was ook below zero.

Zit er over te denken om toch maar before & after foto's te posten trouwens... maar moet me nog even over de schaamte van de before foto's heen zetten...
wat fijn dat je nu een mooi huidje hebt

En die foto's wil ik echt wel zien. Je hoeft je ook niet te schamen, je hebt gewoon een huidziekte gehad en daar ben je met een best zware kuur -als het goed is- van genezen.


Met mij gaat het wat minder momenteel. Ik zit nu halverwege de 4e maand van de kuur en heb weer een paar puistjes op mijn gezicht. Daarnaast liggen mijn onderarmen aan de onderkant helemaal open alsof ik een soort exceem heb ontwikkeld. Ik moest vandaag met mijn blote armen aan een bureau zitten met veel papieren en het prikt alsof ik allemaal van die kleine cactushaartjes in mijn armen heb zitten. Mijn (nieuwe) collega's kijken steeds raar op omdat ik continue met mijn armen loop te stuipen vanwege die prikjes.

En ik ben in 4 maanden 8 kilo aangekomen, en heb niet het idee dat ik anders dan anders heb gegeten

verder nog de gebruikelijke droge lippen, kapotte mondhoeken, opvliegers, nachtelijke zweetaanvallen, hooikoorts, geirriteerde ogen, bloederige neus.

vies verhaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_39913306
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:19 schreef Laura 2000 het volgende:
Hi allemaal!

Hier ook weer even een update, ik ben nu een week gestopt! (5 maanden Roa á 60 mg per dag). Mijn huid is gaaf, geen pukkeltje meer te zien (zoals jullie weten verdwenen ze bij mij pas in de laatste weken van de kuur! ) en het verbetert nog elke dag. De rode vlekjes worden minder en minder!

Krijg ook wel reacties van mensen, maar vooral van mensen die weten dat ik Roa gebruik. Anderen valt het niet echt op geloof ik, dat m'n huid nu glad is en dat ik geen pukkels meer heb.

Het lijkt trouwens wel alsof ik afkickverschijnselen heb!! Ik was de afgelopen week ziek, nóg vermoeider dan met de Roa, en mijn humeur was ook below zero.

Zit er over te denken om toch maar before & after foto's te posten trouwens... maar moet me nog even over de schaamte van de before foto's heen zetten...
post idd gewoon wat foto's Is altijd leuk om te zien toch VOor de mensen die bezig zijn, ook als motivatie

En bij mij (toen ik het vorig jaar gebruikte) begon het ook pas op 't einde (in de laaste maand) écht te werken. toen was ik zooo blij (want ja je gaat met plezier de straat op, naar mensen toe ensow), maar tíjdens de kuur was 't minder leuk...want je wilt toch wel resultaat zien hé....

Mijn huid is op 't moment wel weer 'OK'... kan door de zon komen!? (alhoewel ik de hele week binnen werk).... Heb paar weken geleden écht op 't punt gestaan om de huidarts te bellen om een 2e kuur te nemen. Maar met de huid die ik nu heb kan ik er niet mee aankomen (vindie denk ik veels te goed). Maar tóch , een huid zonder puisten hoeft nog nog niet per definitie een gladde huid te zijn. Het verschil met vorig jaar is al vrij groot (negatief dan)....
Haleloeja
pi_39925226
Post gewoon foto's ja, we zijn allemaal lotgenoeten!

Ik heb sinds een paar dagen extra veel last van de droogte, mijn lippen zijn nog schraler dan normaal en mijn neus is ook heel draag. niet echt fris Ik heb sinds een paar dagen ook last van kleine rode bultjes maar dat trekt wel weer weg.

Ik ben al helemaal gewend om een (vrij) gave huid te hebben ! Kan niet wachten tot het echt allemaal voorbij is. (Ik ben ong. 5 maanden onderweg, moet nog 1 maand denk ik.)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_39928314
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 02:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Hoelang ben je in totaal clean geweest na de roa?
Een maand of 4, in de zomer er mee beginnen lijkt me niet zo'n goed idee
ivm de zon, het duurt dus nog wel even voordat ik er weer aan begin
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juli 2006 @ 10:14:19 #118
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_39932302
quote:
Op maandag 17 juli 2006 17:19 schreef octopussy het volgende:

[..]

weer een paar puistjes op mijn gezicht. Daarnaast liggen mijn onderarmen aan de onderkant helemaal open alsof ik een soort exceem heb ontwikkeld. Ik moest vandaag met mijn blote armen aan een bureau zitten met veel papieren en het prikt alsof ik allemaal van die kleine
Droog, waardoor je gaat krabben en het dus helemaal open krabt? Had ik ook last van met mijn armen toen ik een tijdje aan de Roa zat. Ikheb toen van mijn dermatoloog creme gekregen waarmee ik ze kon insmeren en dat hielp erg goed...
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juli 2006 @ 10:14:53 #119
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_39932321
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 01:52 schreef NITR0 het volgende:

[..]

Een maand of 4, in de zomer er mee beginnen lijkt me niet zo'n goed idee
ivm de zon, het duurt dus nog wel even voordat ik er weer aan begin
Mijn dermatoloog begon er zelfs express mee in het najaar zodat ik er in de lente weer vanaf was..
pi_39937476
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef qltel het volgende:

[..]

Mijn dermatoloog begon er zelfs express mee in het najaar zodat ik er in de lente weer vanaf was..
Het liefste zou ik nu gewoon weer mee beginnen, maar ik verbrand erg snel, dus eigenlijk zie ik het niet zitten om er nu mee te beginnen. Ik heb wel 1 voordeel ik ga maar een weekje naar de zon op vakantie.
Is er een beetje tegen in te smeren met een hoge factor, ik heb nl een type 2 huid?
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_39945453
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef qltel het volgende:

[..]

Droog, waardoor je gaat krabben en het dus helemaal open krabt? Had ik ook last van met mijn armen toen ik een tijdje aan de Roa zat. Ikheb toen van mijn dermatoloog creme gekregen waarmee ik ze kon insmeren en dat hielp erg goed...
nee ze zijn niet overdreven droog, schilferen ook niet. het is ook alleen maar de onderkant van mijn onderarmen, het gedeelte wat op tafel ligt als je aan tafel zit. Er zijn allemaal jeukende bultjes opgekomen, dat zijn nu wondjes geworden door het schuren/krabben. Ziet er eigenlijk niet uit, maar om nou met dit weer met lange mouwen te gaan lopen ...
Ik vermoed dat de vezels in het papier waar ik op heb geleund uitslag hebben veroorzaakt. Vandaag heb ik dan ook niet op papier geleund en ik heb geen last meer gehad van prikjes.
pi_40033942
Hé daar mensen!

Ik ben nieuw hier, en ik wil graag mijn Roa avontuur met jullie delen.

Ik ben nu ongeveer zo'n 5 maandjes en 1 week bezig met Roa. Ik ben van start gegaan in Feb. '06. Ik slik p/d 40 mg, en daarnaast drink ik p/d 2l. water, slik de nodige biergist pilletjes, en eet ook voldoende fruit, groente etc. Ik eet bijvoorbaat al héél weinig chips, friet, snacks oid. Maar zo af en toe ontkom je er niet aan hehe

Ik heb voor mijn roa kuur, 1 jaar lang Benzoylperoxide gebruikt, wat een redelijk effect had. Maar ik kreeg er een knalrode, en droge huid van. En ik had zo'n idee dat de Benzoylperoxide oplaatst geen effect meer had, en mijn huid er immuum voor werd. Kan uiteraard ook aan mij liggen hoor dat ik gewoon geen effect meer zag, maar het er uiteindelijk er toch wel was maar niet aan mijn genoegen voldeed. Je hebt dan al zo'n negatief zelfbeeld van jezelf, dat je de progressie er niet eens meer van merkt.

Ik moet 7 maanden kuur afmaken, dus ik ben er bijna! Ik ben er apeblij mee, dat ik nu zo goed als clean ben, met betrekking tot Acne. Ik heb er best wel véél littekens aan overgehouden, maar ja het is nou eenmaal niet anders. Ik mag verders niet klagen, ik ben al lang blij dat ik bijna clean ben.

Ik heb ook even wat fototjes gemaakt van mijn huid. Je ziet nog duidelijk wat vlekjes, en de vlekjes die weggetrokken zijn, zijn deukjes geworden.

Dit is de rechterkant...
http://img116.imageshack.us/my.php?image=p7210100rechtswc2.jpg

De linkerkant
http://img148.imageshack.us/my.php?image=p7210103linkskb4.jpg

Klik even op de link, en je krijgt de foto. Ik wou de foto's als thumbnail hier plaatsen, dat je er op kon klikken, en vervolgens de foto's kon bekijken, maar kreeg van Imageshack èèn melding, dat er ge-hot linkt werkt, dus vandaar even op deze manier.

Ik wens iedereen verders héél veel sterkte toe met hun kuur, of toekomstige kuur! En ik ben verders ook wel beniuwd hoe het met de Roa gebruikers is, die ook al zo'n 5 a 6 maandjes bezig zijn. We kunnen mensen héél erg gerust stellen, om hier een foto van je gezicht te plaatsen, zodat hun goede moed krijgen van het product!

Nou, ik hoor wel van jullie.

Doehoe
pi_40038111
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 01:30 schreef Aqualung het volgende:

Ik heb ook even wat fototjes gemaakt van mijn huid. Je ziet nog duidelijk wat vlekjes, en de vlekjes die weggetrokken zijn, zijn deukjes geworden.
Ziet er prima uit!

Maar... de rode plekjes werden dus littekentjes bij jou!? Ik hoop toch niet dat al mijn rode plekjes, putjes worden straks...!
Foto's plaats ik als ik terug kom van vakantie... Veel sterkte allemaal!
pi_40046402
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 07:31 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Ziet er prima uit!

Maar... de rode plekjes werden dus littekentjes bij jou!? Ik hoop toch niet dat al mijn rode plekjes, putjes worden straks...!
Foto's plaats ik als ik terug kom van vakantie... Veel sterkte allemaal!
Ja heel frappant, maar de meeste rode vlekjes werden littekentjes, wat héél duidelijk zichtbaar is op de foto van de rechterkant van mijn huid.

Het ligt er ook aan wat voor type huid je hebt, en de mate waarin je acne hebt. Ik had vrij ernstige acne, met véél dikke puisten. Dus daar zal het wel door gekomen zijn. Echter de plekjes waar kleine puistjes hebben gezeten, heb ik geen littekentjes, vlekjes oid.

Ik heb je fotoboek even bekeken Laura 2000, en jouwn huid ziet er gaaf uit zeg! Ik kan het niet laten, maar je bent een pracht meisje, lekker ding hehehe
pi_40111063
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:23 schreef octopussy het volgende:

[..]

nee ze zijn niet overdreven droog, schilferen ook niet. het is ook alleen maar de onderkant van mijn onderarmen, het gedeelte wat op tafel ligt als je aan tafel zit. Er zijn allemaal jeukende bultjes opgekomen, dat zijn nu wondjes geworden door het schuren/krabben. Ziet er eigenlijk niet uit, maar om nou met dit weer met lange mouwen te gaan lopen ...
Ik vermoed dat de vezels in het papier waar ik op heb geleund uitslag hebben veroorzaakt. Vandaag heb ik dan ook niet op papier geleund en ik heb geen last meer gehad van prikjes.
hoi hier heb ik dus ook last van gehad, echt heel erg vervelend!!
het zijn idd eerst bultjes, die daarna wondjes worden. volgens mijn huisarts kon het niet door de roa komen. ik dacht van wel!! had gelijk. ziet er idd niet echt uit. ik zei gewoon dat ik last had van zonne allergie. geloofden ze. en komt niet door papier ofzo. ik voelde soms een prikkelend gevoel en ja hoor daar kwamen weer wat rode bultjes opzetten. en na een tijdje gaan ze over in wondjes. wat je niet moet doen is er aan krabben, zoals ik!! krijg je littekens van
ik heb van mijn huisarts wel een of ander smeerseltje gekregen, helpt wel. ben er nu vanaf.

maar ff over mij. ben in maart begonnen en er sinds begin juli vanaf. ben helemaal clean
heb alleen ineens onderhuidse bultjes gekregen in mijn hals, heel raar. zijn niet rood en jeuken ook niet. heeft iemand hier ervaring mee??

doei xxx bianca
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')