abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:58:14 #126
152415 Glasnosteraar
Openheid van zaken!
pi_39348410
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:37 schreef Musketeer het volgende:
Hmm niemand om mevrouw meulenbelt en haar denkbeelden te verdedigen?
Meulenbelt is een relikwie van voorbije dagen. Typerend is ook dat de leden vand e eerste kamer niet rechtstreeks gekozen worden. Net als zoveel subsidieclubjes heeft ook zij geen enkel mandaat van de kiezers. En dat zijn nu juist de functies die intriganten nastreven, ze hoeven dan geen verantwoording af te leggen. Daardoor blijven dit soort mummies van wie de uiterste houdbaarheidsdatum reeds lang gepasseerd is op invloedrijke posities aanwezig. Zie ook Wiegel. Typisch een geval van gebrekkige democratie.
This, however, is a passing nightmare; in time the earth will become again incapable of supporting life, and peace will return.
-- Bertrand Russell
Glasnosteraar=Godslasteraar
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:00:18 #127
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_39348471
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:37 schreef Musketeer het volgende:
Hmm niemand om mevrouw meulenbelt en haar denkbeelden te verdedigen?
Mutant en Slayage kunne niet eens hun eigen standpunten verdedigen, vragen dat ze de standpunten van een ander gaan verdedigen is denk ik net iets te veel gevraagd.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_39348817
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou ik Meulenbelt haar denkbeelden verdedigen, als ik mijn eigen denkbeelden al heb uitgezet en daar nog niemand, zelfs heer Cairon met zn l33t oneliners niet, inhoudelijk op reageert. De term Islamofobie wordt in raportages gebruikt, in columns, in de politiek. Dat de term voor een paar politiek correcte mensen zoals jullie niet te verteren is, maakt nog niet dat het niet bestaat. Ik kan ook blijven zeggen dat anti-semitisme niet onder moslimjongeren bestaat, omdat anti-semitisme een term is om deze jongeren de mond te snoeren. Ben ik dan geloofwaardig? Nee.
Dat hetgeen jij islamofobie noemt bestaat klopt, daar is iedereen het over eens, het is alleen zo dat islamofobie een nogal denigrerende term is die alles omvat dat niet positief over de islam is geworden, en dat stemt niet overeen met de taalkundige definitie.

Zoals reeds erder door mij gezegd (en niet tegengesproken) is de term islamofobie net zo uitgehold als de termen racisme en facisme.

Kun jij de grens aangeven waar kritiek op de Islam ophoudt en islamofobie begint?
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39348985
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:12 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Dat hetgeen jij islamofobie noemt bestaat klopt, daar is iedereen het over eens, het is alleen zo dat islamofobie een nogal denigrerende term is die alles omvat dat niet positief over de islam is geworden, en dat stemt niet overeen met de taalkundige definitie.
Islamofobie is een zeer brede term. Kritiek breng je met rationele en reeele argumenten, niet door leugens te plaatsen, door dingen te overdrijven of door zaken te verdraaien. Als dat gebeurd is er gewoon sprake van een Islamofobische instelling.
quote:
Zoals reeds erder door mij gezegd (en niet tegengesproken) is de term islamofobie net zo uitgehold als de termen racisme en facisme.
Hoe uitgehold een dergelijke term ook moge zijn, de essentie blijft bestaan. Als iemand je racist noemt, doet hij dat op bepaalde gronden, niet zomaar. Als iemand je anti-semiet noemt, doet hij dat niet zomaar. Noemt hij je anti-semiet op irrationele gronden, dan is dat een ander verhaal.
quote:
Kun jij de grens aangeven waar kritiek op de Islam ophoudt en islamofobie begint?
De grens heb ik duidelijk aangegeven. Kritiek geef je met behulp van rationele en reele argumenten. Postings als "de moslims doen zo en zus" zijn per defenitie niet rationeel vanwege het veralgemeniserende karakter.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39349115
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:12 schreef Cairon het volgende:

Je standaard modus opperandi, jankend wijzen naar een ander en dan krijsen "maar hullie doen het ook!"
quote:
[quote]Op donderdag 29 juni 2006 11:17 schreef Cairon het volgende:
Hoeraaa voor Israel!

Ik hoop dat ze de facsistoide Palestijnse kliek lekker lang vasthouden, en hen net zo goed behandelt als Hamas, of een aftakking ervan, een gijzelaar behandelt.

Want zoals de Pallies en de moslims over ter wereld, inclusief Fok, al jaren roepen "er zijn geen burgers in Israel, alleen bezetters!".

Applaus voor Israel, moge ze de Palestijnen eens een koekje van eigen deeg geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39349539
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:32 schreef Cairon het volgende:

[..]

I borrowed a page from your book.

Maar overigens erg knap, jij bent de eerste persoon die met zijn mongoloide gedrag in discussies ervoor gezorgd heeft dat ik sympathie heb gekregen voor Israel, en met een vurige passie hoop dat ze het winnen van de Palestijnen, en een soortgelijke missie adopteren zoals de Palestijnen dat hebben gedaan richting Israel en het Joodse volk.

Voorheen was ik afstandelijk en kon de hele situatie me geen moer schelen, maar sinds jij zo veel van je laat horen, samen met die mongool meki, ben ik van mening verandert.
Mooi toch, heb je onderbuikgevoelens toch naar boven weten te brengen. Ik heb dat liever dan dat het altijd zo onderhuids blijft borrelen. Ik ben al tijden niet meer politiek correct, Fortuyn heeft mijn ogen geopend. Ik zeg wat ik denk. Maar wel leuk dat "i borrowed a page from your book", doet niets af aan het feit dat je jezelf gigantisch te kak zet. Geeft niet, doe ik ook met enige regelmaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39351210
Het is mijn islamitische plicht om verdorven zielen zoals jij het licht te tonen. Daarom ben ik hier. Het is puur een praktische overweging.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:37:16 #133
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39351346
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is mijn islamitische plicht om verdorven zielen zoals jij het licht te tonen. Daarom ben ik hier. Het is puur een praktische overweging.
Ik denk dat je het tegenovergestelde bereikt, mensen zien hun vooroordelen over moslims in jou bevestigd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:43:22 #135
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_39351511
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat jij denkt is voor mij irrelevant.
hij heeft anders wel gelijk, dankzij figuren zoals jij ben ik eerder doorgeschoten naar de andere kant van het spectrum.

Eerst was er sympathie, toen apathie, toen een lichte bezorgdheid, nu is er alleen nog maar een soort van diepgaande walging.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_39351837
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:43 schreef Cairon het volgende:

[..]

hij heeft anders wel gelijk, dankzij figuren zoals jij ben ik eerder doorgeschoten naar de andere kant van het spectrum.
Jij zoekt excuses om je eigen onderbuik te verantwoorden. En ja, dan is het wel logisch dat je met een beschuldigende vinger naar anderen kan wijzen.
quote:
Eerst was er sympathie, toen apathie, toen een lichte bezorgdheid, nu is er alleen nog maar een soort van diepgaande walging.
Kortom, je bent een moslimhater?
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:58:09 #137
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39351992
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat jij denkt is voor mij irrelevant.
En ondertussen iedereen als moslimhater bestempelen.

Neem een voorbeeld aan Triggershot, die weet het beeld van moslims goed op te trekken, in tegenstelling tot jij.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_39353048
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:58 schreef Pracissor het volgende:

[..]

En ondertussen iedereen als moslimhater bestempelen.

Neem een voorbeeld aan Triggershot, die weet het beeld van moslims goed op te trekken, in tegenstelling tot jij.
Triggershot is slim genoeg om niet met Cairon een dergelijke discussie aan te gaan. Dat zegt voor de rest natuurlijk niet wat Triggershot over hem denkt. Dat Cairon een moslimhater is staat vast, dat jij nog zelfs poogt met hem mee te gaan, had ik niet verwacht van je.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:43:50 #139
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39353371
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Triggershot is slim genoeg om niet met Cairon een dergelijke discussie aan te gaan. Dat zegt voor de rest natuurlijk niet wat Triggershot over hem denkt
Het gaat mij er niet om wat Trigger over hem zou denken, moslimhater is misschien wel de goede term, maar de denkbeelden van Triggershot en hoe hij dat overbrengt in verhouding tot Kirmi.
quote:
Dat Cairon een moslimhater is staat vast, dat jij nog zelfs poogt met hem mee te gaan, had ik niet verwacht van je.
Waar ga ik met hem mee? Omdat ik die Kirmi aanspreek op zijn trollerige gedrag, dat hij daarmee meer kwaad dan goeds doet over het beeld van moslims, in tegenstelling tot wat hij zelf denkt?
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:45:37 #140
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39353428
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 08:57 schreef Mutant01 het volgende:
Als je hen die kans niet geeft gaat er gewoon iets broeien onder de bevolking, iets wat je ook ziet in Belgie door het boycotten van VB.
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:09 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Enigzins mee eens, wanneer zij aan de democratie gewend raken, zullen ze er uiteindelijk voor kiezen om deze fundamentele repressieve regeringen te verwerpen en zou progressie naar een liberale democratie mogelijk moeten zijn.

Daarnaast, wanneer een land met de Hamas of MuslimBrotherhood aan de macht is en ze iets geks doen, kan je de regering er goed voor aansprakelijk houden, dus het land beter straffen. Dan hebben we geen last meer van regeringen met twee gezichten, één voor het geldgevende Westen en één voor de extremisten binnen de eigen staat.
Wat het zelfs in dit topic met je eens.
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:54:48 #141
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39353706
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het ging mij er meer om dat ik het opvallend vond dat je Cairon niet op zijn eigen trollerige gedrag aansprak. (iets waar Kirmizi hem vervolgens express op een trollerige manier over aansprak).
Ik denk dat Cairon zich niet in de pretentie waant, van het neerzetten van een beeld van de juiste 'nederlander' en de daarbij behorende superioriteit, Kirmi daarintegen:
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik sprak hem louter aan op het feit, dat hij juist het tegenovergestelde bereikt.
pi_39354843
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:54 schreef Pracissor het volgende:

Ik denk dat Cairon zich niet in de pretentie waant, van het neerzetten van een beeld van de juiste 'nederlander' en de daarbij behorende superioriteit, Kirmi daarintegen:

Ik sprak hem louter aan op het feit, dat hij juist het tegenovergestelde bereikt.
Jij gunt de Moslims niet het Christelijke geloof wat hen een plaats naast Christus belooft in het hiernamaals?

Ik snap wat die uitlatingen van KB met superioriteit te maken heeft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 2 juli 2006 @ 10:45:27 #143
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:10:11 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39448303
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 05:26 schreef niet_links het volgende:
Ik ben ook voorstander van gewoon onze handen aftrekken van dit soort landen. Gewoon geen steun geven en laat ze hun eigen boontjes maar doppen. Todat ze zien dat ze ons nodig hebben (of iedergeval geld van ons). Ik ben ook eigenlijk niet tegen moslim partijen als ze gewoon gekozen zijn laat ze maar regeren hoor. Maar dan moet je ook de concequenties accepteren geen steun meer. Het is niet zo dat we mensen moeten steunen die ons en ons systeem verachten. Laat ze gewoon lekker doodbloeden die partijen. Dat betekend overigens niet dat als ze handel willen drijven wat voor beide voordelig is dat we dat zouden moeten weigeren. Doen ze het goed is het gewoon goed voor beide. Maar het moet gewoon niet van een kant komen.
Ohja, dus nadat je het land overhoop geknald heb, de grondstoffen heb ingeruild voor wat spiegeltjes en kraaltjes, moet je ineens maar weg.

Is dat normaal?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:19:26 #145
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39448488
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ohja, dus nadat je het land overhoop geknald heb, de grondstoffen heb ingeruild voor wat spiegeltjes en kraaltjes, moet je ineens maar weg.

Is dat normaal?
Wat is jouw alternatief?
  zondag 2 juli 2006 @ 14:31:35 #146
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39448716
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:19 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Wat is jouw alternatief?
In ieder geval niet doen alsof we niks hebben gedaan in de derde wereld, alsof we ze niet misbruikt hebben, dat is kop in het zand steken.

Bijvoorbeeld: Waarom zijn niet-westerse landen boos op het Westen?
  zondag 2 juli 2006 @ 14:33:07 #147
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39448742
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

In ieder geval niet doen alsof we niks hebben gedaan in de derde wereld, alsof we ze niet misbruikt hebben, dat is kop in het zand steken.

Bijvoorbeeld: Waarom zijn niet-westerse landen boos op het Westen?
Ik vraag, wat wel.

Ben jij voor het bemoeien, of het loslaten?
  zondag 2 juli 2006 @ 14:37:27 #148
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39448829
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:33 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik vraag, wat wel.

Ben jij voor het bemoeien, of het loslaten?
Minder bemoeien, minder opdringen, minder marktdumpingen en meer goede hulp en vrijblijvende adviseurs.

Volledig loslaten kan toch al niet meer, met de globalisering van tegenwoordig.
Wat overigens een goed proces is.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:39:10 #149
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39448855
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Minder bemoeien, minder opdringen, minder marktdumpingen en meer goede hulp en vrijblijvende adviseurs.

Volledig loslaten kan toch al niet meer, met de globalisering van tegenwoordig.
Wat overigens een goed proces is.
En in de context van dit topic, het Islamisme, een kans geven? Ook al onderdrukken zij mogelijk minderheden etc., alles ten bate van de democratie?
  zondag 2 juli 2006 @ 14:43:46 #150
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39448927
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

En in de context van dit topic, het Islamisme, een kans geven? Ook al onderdrukken zij mogelijk minderheden etc., alles ten bate van de democratie?
Onderdrukken heeft niets met geloof te maken, als er een dictatuur is, welke het volk slecht behandeld, dient daar wel een beetje geholpen te worden ja. Maar opleggen, forceren, werkt niet altijd even ideaal.

Een dicatatuur heeft mijns inziens meer met lokale cultuur dan geloof te maken, maar misschien is dat mijn naïeve insteek.

Maar aan de andere kant, de islam uitbannen omdat het ergens slecht is? Kom op, op die manier kan je de mens wel uitbannen omdat ergens anders mensen elkaar het leven zuur willen maken.

Ik kan er dus samenvattend geen oordeel over geven, ik heb niet genoeg wereldkennis om een zinnig antwoord hierop te geven. Weet ik veel wat de invloed van 'het westen' op 'het oosten' nu is, en vice versa...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')