Ik weet niet of dat met jou het geval is, maar als er iets erger is dan een keuze maken is het geen keuze maken. Mensen die zeuren dat we ergens zouden moeten ingrijpen want het is o zo vreselijk, maar dan ook binnen de kortste keren staan te brullen omdat we ons teveel met anderen zouden bemoeien en dat het allemaal verkeerd wordt aangepakt. Ze kunnen de realiteit van de situatie niet aan, evenals wat de oplossing zou kosten, dus knuffelen ze maar tot hun geweten gesust is terwijl de situatie aanhoudt.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Minder bemoeien, minder opdringen, minder marktdumpingen en meer goede hulp en vrijblijvende adviseurs.
Volledig loslaten kan toch al niet meer, met de globalisering van tegenwoordig.
Wat overigens een goed proces is.
Dat heeft al helemaal niet meer te maken met het al dan niet toestaan van de islam, maar toch.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat met jou het geval is, maar als er iets erger is dan een keuze maken is het geen keuze maken. Mensen die zeuren dat we ergens zouden moeten ingrijpen want het is o zo vreselijk, maar dan ook binnen de kortste keren staan te brullen omdat we ons teveel met anderen zouden bemoeien en dat het allemaal verkeerd wordt aangepakt. Ze kunnen de realiteit van de situatie niet aan, evenals wat de oplossing zou kosten, dus knuffelen ze maar tot hun geweten gesust is terwijl de situatie aanhoudt.
Als je andere concrete oplossingen aandraagt wil ik je kritiek op het beleid wel serieus nemen, maar anders is het voor mij gewoon weer zeiken met als hoofdoel te zeiken.
Je begrijpt het volgens mij niet helemaal, het gaat over Islamisme, niet over de Islam.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Onderdrukken heeft niets met geloof te maken, als er een dictatuur is, welke het volk slecht behandeld, dient daar wel een beetje geholpen te worden ja. Maar opleggen, forceren, werkt niet altijd even ideaal.
Een dicatatuur heeft mijns inziens meer met lokale cultuur dan geloof te maken, maar misschien is dat mijn naïeve insteek.
Maar aan de andere kant, de islam uitbannen omdat het ergens slecht is? Kom op, op die manier kan je de mens wel uitbannen omdat ergens anders mensen elkaar het leven zuur willen maken.
Ik kan er dus samenvattend geen oordeel over geven, ik heb niet genoeg wereldkennis om een zinnig antwoord hierop te geven. Weet ik veel wat de invloed van 'het westen' op 'het oosten' nu is, en vice versa...
Ah, en sorry hoor, maar wat is dat meer of minder, dan het uitoefenen van een geloof?quote:Op zondag 2 juli 2006 14:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je begrijpt het volgens mij niet helemaal, het gaat over Islamisme, niet over de Islam.
Het is een regeringsvorm in de stijl van fascisme en communisme, alleen een ander deuntje.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, en sorry hoor, maar wat is dat meer of minder, dan het uitoefenen van een geloof?
Goed idee.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Laten ze het Christendom een kans geven, om in de moslimlanden een stem te hebben!
idd.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Laten ze het Christendom een kans geven, om in de moslimlanden een stem te hebben!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |