abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39448969
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:37 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Minder bemoeien, minder opdringen, minder marktdumpingen en meer goede hulp en vrijblijvende adviseurs.

Volledig loslaten kan toch al niet meer, met de globalisering van tegenwoordig.
Wat overigens een goed proces is.
Ik weet niet of dat met jou het geval is, maar als er iets erger is dan een keuze maken is het geen keuze maken. Mensen die zeuren dat we ergens zouden moeten ingrijpen want het is o zo vreselijk, maar dan ook binnen de kortste keren staan te brullen omdat we ons teveel met anderen zouden bemoeien en dat het allemaal verkeerd wordt aangepakt. Ze kunnen de realiteit van de situatie niet aan, evenals wat de oplossing zou kosten, dus knuffelen ze maar tot hun geweten gesust is terwijl de situatie aanhoudt.

Als je andere concrete oplossingen aandraagt wil ik je kritiek op het beleid wel serieus nemen, maar anders is het voor mij gewoon weer zeiken met als hoofdoel te zeiken.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:52:32 #152
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39449080
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat met jou het geval is, maar als er iets erger is dan een keuze maken is het geen keuze maken. Mensen die zeuren dat we ergens zouden moeten ingrijpen want het is o zo vreselijk, maar dan ook binnen de kortste keren staan te brullen omdat we ons teveel met anderen zouden bemoeien en dat het allemaal verkeerd wordt aangepakt. Ze kunnen de realiteit van de situatie niet aan, evenals wat de oplossing zou kosten, dus knuffelen ze maar tot hun geweten gesust is terwijl de situatie aanhoudt.

Als je andere concrete oplossingen aandraagt wil ik je kritiek op het beleid wel serieus nemen, maar anders is het voor mij gewoon weer zeiken met als hoofdoel te zeiken.
Dat heeft al helemaal niet meer te maken met het al dan niet toestaan van de islam, maar toch.

Hoezo zou ik hierin zwart wit moeten zijn in het loslaten danwel bemoeien..

Je kan daar toch geen antwoord op geven? Dat is net zo iets als wel of geen overheid. Het gaat meer om de mate van overheid, en de graad van bemoeienis / handel. Dat kan je niet zwart-wit zien, of zie ik het verkeerd?

Over protectionisme, zoals importheffingen, ben ik nog niet over uit, maar marktdumpingen vind ik toch wel zo schandalig, dat díe bemoeienis met de lokale markt ingeperkt dient te worden. Dát is een concreet voorstel van me.
Maar dan komen we in dit Waarom zijn niet-westerse landen boos op het Westen? topic terecht.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39449154
Ok, het raakt nu inderdaad een beetje offtopic, andere keer verder.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:58:10 #154
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39449184
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Onderdrukken heeft niets met geloof te maken, als er een dictatuur is, welke het volk slecht behandeld, dient daar wel een beetje geholpen te worden ja. Maar opleggen, forceren, werkt niet altijd even ideaal.

Een dicatatuur heeft mijns inziens meer met lokale cultuur dan geloof te maken, maar misschien is dat mijn naïeve insteek.

Maar aan de andere kant, de islam uitbannen omdat het ergens slecht is? Kom op, op die manier kan je de mens wel uitbannen omdat ergens anders mensen elkaar het leven zuur willen maken.

Ik kan er dus samenvattend geen oordeel over geven, ik heb niet genoeg wereldkennis om een zinnig antwoord hierop te geven. Weet ik veel wat de invloed van 'het westen' op 'het oosten' nu is, en vice versa...
Je begrijpt het volgens mij niet helemaal, het gaat over Islamisme, niet over de Islam.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 2 juli 2006 @ 15:04:42 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39449298
quote:
Op zondag 2 juli 2006 14:58 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je begrijpt het volgens mij niet helemaal, het gaat over Islamisme, niet over de Islam.
Ah, en sorry hoor, maar wat is dat meer of minder, dan het uitoefenen van een geloof?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39449329
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ah, en sorry hoor, maar wat is dat meer of minder, dan het uitoefenen van een geloof?
Het is een regeringsvorm in de stijl van fascisme en communisme, alleen een ander deuntje.
  zondag 2 juli 2006 @ 20:12:58 #157
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39456188
Laten ze het Christendom een kans geven, om in de moslimlanden een stem te hebben!
pi_39456220
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Laten ze het Christendom een kans geven, om in de moslimlanden een stem te hebben!
Goed idee.
pi_39598043
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')