Binnen sneeuwt het niet hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Denkt hoopvol met je meequote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh jezus, wat een mooie..
En nu wil het geluk dat ik met mijn nieuwe huisgenootje idd een kat uit het asiel zou gaan halen. Mijn hart gaat al sneller kloppen. Gedachten als "Hoensbroek, oh, ik heb een OV", schieten door mijn hoofd. Maar, geen overhaaste beslissingen. Ik ga eens nadenken.
Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.quote:
Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef deedeetee het volgende:
ow ow breng me niet in verleiding......
en Hoensbroek is voor mij een kippendje.
zucht maar ik heb al genoeg *katten die niet bij elkaar willen wonen* ellende achter de rug
Je edit na mijn opmerkingquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je edit na mijn opmerking![]()
Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?
We wachten het af
Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?
(...)
Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probleem te worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo.
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probllem te worden.
Uiteindelijk moet je zo'n beslissing wel goed overwegen natuurlijk, maar als jullie toch al van plan waren een te nemen (?)
die rooie...das net mijn ene kat...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..
[afbeelding]
Ah ik snapquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.
Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.
Dat zou ik nooit doen. Hand op hart, tuffen door mijn vingers, andere hand op de Bijbel, en dan zweren op het leven van mijn moeder enzo. Echt, geen haar op mijn hoofd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'
Daarom durf ik 't niet aan en ik vind 'm zo lievquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'
Waar heb ik gezegd dat ze de kat niet kwijt zou kunnen? Ik help haar gewoon mee om de kat zo snel mogelijk weer aan een huis te helpen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ben ik hier de e nige die het raar vind dat zijn tante eerst een nestje met mooie britjes heeft en het beestje nu niet kwijt zou kunnen?
Stapels mensen die britjes willen kopen.. dus ik zou serieus niet weten waarom dat beest anders naar het asiel zou gaan.
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze de kat niet kwijt zou kunnen? Ik help haar gewoon mee om de kat zo snel mogelijk weer aan een huis te helpen.
En tsja, als je veel mensen kan benaderen via een zeer bekend forum....
Een zo geschikt mogelijk huis, maar het liefste in korte tijd maar zeggen dan?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.
Ik denk dat die tante verstandig genoeg is om zelf een goeie baas voor Guus uit te pikken, uit het aanbod dat ze krijgt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.
Precies, dat denk ik dus ook..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat die tante verstandig genoeg is om zelf een goeie baas voor Guus uit te pikken, uit het aanbod dat ze krijgt.![]()
Als ze niet goed voor haar dieren zorgde had ze Guus toch immers gewoon niet terug genomen en het die mensen zélf laten uitzoeken. ?
Ik heb ook een heel stel katten die altijd komen buurten. Soms is het wel vervelend als ik weg moet en er staat eentje op de loer en glipt vlug naar binnen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het zou overigens mijn eerste kat worden.
Mijn huisgenootje heeft sinds een jaartje parttime de buurkat Gompie op bezoek. Gompie komt uit een huis met een jong meisje en een werkende moeder, geloof ik, en die zijn amper thuis voor Gompie. Dus Gompie zoekt overdag de gezelligheid bij mijn huisgenootje in huis (het huis waar we dus samen gaan wonen, een klein huisje met woonkamer, keuken, drie slaapkamers) en gaat 's avonds terug naar zijn/haar* eigen huis.
* weet even niet of Gompie een mannetje of vrouwtje is. Ik meende een vrouwtje.
Mmmm, dat idee heb ik er gewoon altijd bij.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?![]()
waarschijnlijk wel ja, maar zou jij het er persoonlijk op gokken ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm, dat idee heb ik er gewoon altijd bij.
Katten in hokken etc.
Maar idd. Guus is een prachtbeest en zo weg w.s..
Ik niet, Lienekien is wat positieverquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:25 schreef Nonneke het volgende:
waarschijnlijk wel ja, maar zou jij het er persoonlijk op gokken ?
En wat deedeetee zegt.quote:Ik niet hoorEr zitten zoveel mooie/lieve katten in het asiel, waarvan je verwacht dat ze over 5 minuten wel opgehaald zullen worden maar niks hoor, met een beetje pech zitten ze daar nog een maand of wat
![]()
Idd, en Guus vind ook vast een liefdevol huis, met wellicht wat poezenvriendjesquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik niet, Lienekien is wat positiever
[..]
En wat deedeetee zegt.
Guus mot gewoon rechtstreeks naar een goed huis![]()
![]()
De laatste keer dat ik op kittentekoop keek stonden er 103 nestjes Britjes op. Ter vergelijking, 35 nesten Maine Coons en van de Birmaan en Ragdoll ieder 27 nesten. Brittenfokkers die al lang met het ras bezig zijn zien het ten onder gaan aan zijn eigen succes (Whiskasreclames enzo) omdat ineens iedereen die een Brit koopt ermee gaat fokken, kittens raakt men nog net kwijt, mensen gaan helaas eerder voor een kitten dan voor een herplaatser.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ben ik hier de e nige die het raar vind dat zijn tante eerst een nestje met mooie britjes heeft en het beestje nu niet kwijt zou kunnen?
Stapels mensen die britjes willen kopen.. dus ik zou serieus niet weten waarom dat beest anders naar het asiel zou gaan.
Bij jou zou hij wel écht op zijn plaats zijn Rewimoquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Guus is wel een droppie zeg*ernstig in de verleiding komt*
Ik ga er serieus over nadenken. Ik heb al twee Scottish Folds en ik ben gek op Britten.
Dat is best heel erg jammer... ook herplaatsers zijn lief tenslotte.quote:mensen gaan helaas eerder voor een kitten dan voor een herplaatser.
Ik dacht direct al aan jou toen ik dit topic begon te lezen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Guus is wel een droppie zeg*ernstig in de verleiding komt*
Ik ga er serieus over nadenken. Ik heb al twee Scottish Folds en ik ben gek op Britten.
Ik moet toch iets verzinnen om het topic onder de aandacht te brengen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je topic staat er dan ook maar net
Duimt verder voor mooie Guus
ik woon vrij ver weg en vind het voor het beestje zonde als ie zolang in de auto moet... als er dus iemand is die in de buurt woont die hem een goed thuis wil geven, dan met alle liefde...quote:
heb je het nou tegen mij of ??quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Niet dat ik ervan overtuigd ben dat Guus gelukkiger zou zijn in een mandje in de trein, maar als jij dat een fijner idee vindt dan lang in de auto wil ik desnoods Guus wel komen brengen met het OV. Dan zie ik m toch nog even..
Ja. Dat was misschien niet heel duidelijk, maar als ik je kan helpen met mijn vakantietijd en mijn OV, dan wil ik dat graag doen.quote:
Interessant aanbod... thx Moeten het topic maar even in de gaten houden. Mooie zou zijn als ik zelf gewoon een kleine week met alle drie de katten kan doorbrengen om te kijken of ie goed geaccepteerd zou worden... daar gaat het me om. Maar ja, misschiend meldt iemand anders zich nog op FoK of in het dagelijkse leventje daar.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:38 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja. Dat was misschien niet heel duidelijk, maar als ik je kan helpen met mijn vakantietijd en mijn OV, dan wil ik dat graag doen..
quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit ook een beetje met de afstand (woon in Haarlem) maar ik vind Guus echt een droppie en ik wil 'm eigenlijk best een goed thuis biedenIk ga even mailen, misschien is er iets te regelen.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
Mja, op zich heb ik geen plannen voor zondag, dus als Guus haast heeft...
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
Mja, op zich heb ik geen plannen voor zondag, dus als Guus haast heeft...
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:43 schreef Uhmmie het volgende:
rewimo: we eisen dan natuurlijk wel hele mooie fotoos
een eigen Guus-Topicquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Hoe kun je van mij nou eisen dat ik géén foto's maak?![]()
(zie sig)
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, met Christan en dat heeft ze net gedaan.![]()
![]()
Gaan we roddelen, tante?quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
*fluister
*roddel
Zij en d'r vent latten... Tssssk.
Dat lijkt me een heel goed idee Christan !quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik laat de foto's net aan Christan zien. Hij vindt Guus lief. Ik zeg tegen hem: Guus zoekt een ander huis. Waarom? Omdat hij niet kan blijven waar hij nu woont. O, mama, zegt hij, zullen wij hem dan in huis nemen?
Tuuluk welquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Hoho, het moet allemaal nog geregeld worden hoorMisschien kom ik wel niet door de ballotagecommissie
Moet ik m je even mailen ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:35 schreef Bastard het volgende:
Ow wacht.. die zou in de send items kunnen staan!!
* Bastard gaat zoeken.
Yupquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:45 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Met Rewimo dr andere fotomodellen uiteraard
![]()
Hmm toen ik alleen deze reactie zag... dacht ik onwillekeurig aan een poes in een envelopquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Moet ik m je even mailen ?
Edit: done.
Waar het hoofd vol van is...quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:19 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Hmm toen ik alleen deze reactie zag... dacht ik onwillekeurig aan een poes in een envelop![]()
Eh ik weet niet precies waar jij aan dacht.. maar ik ben gewoon een lief braaf onschuldig meisje hoorquote:
Nu maar ff afwachten tot we wat horen.....quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:18 schreef Bastard het volgende:
Nou hemel en aarde worden bewogen voor Guus
Khad het nummer gevonden (ouders gebeld) en al doorgemaild.
Ik heb het in de gatenquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb het in de gaten
Ik heb de mail ontvangen en ga straks bellen
Straks pas ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb het in de gaten
Ik heb de mail ontvangen en ga straks bellen
Dan heeft Rewimo je maar weer mooi gered *grin*quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
Ik heb geen zin om alles terug te lezen
Rewimo ga jij bellen voor de mooie brit
Zo ja. GOED ZO!! Anders had ik het gedaan, en was mijn vriend niet blij geweest met mij
Wat ziet hij/zij er onwijs goed en lief uit!
Ik stuur de rekening welquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Uhmmie het volgende:
Dan heeft Rewimo je maar weer mooi gered *grin*
quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Christan wil wel 30 poezen, maar vanaf zondag hebben we er 3
quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:33 schreef Rewimo het volgende:
Christan gaat en passant ook Arwen even knuffelen
quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:33 schreef Rewimo het volgende:
Christan gaat en passant ook Arwen even knuffelen
Ehm ik voel me niet zwanger hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:15 schreef Bluezz het volgende:
Ik voel me met Rewimo gewoon een beetje zwanger![]()
Hier hetzelfde, alleen dan 2. Erg mooi beestjequote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:50 schreef S1tH het volgende:
damn hij is wel mooi zeg jammer dat ik al 4 katten heb
Mja ik laat hier ook geen wcpapier meer in huis slingeren.. dat scheelt hoop opruimenquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:01 schreef Bluezz het volgende:
OMG![]()
Natterikkie
Dat wc papier is heulllll herkenbaar![]()
Deze foto's zijn van zijn huidige baasje hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:01 schreef Uhmmie het volgende:
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij zich niet op zn gemak voelt![]()
Zondag gaan Christan en ik hem halenquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:09 schreef Uhmmie het volgende:
Wanneer dan rewimo?
Wij zaten al heelmaal vol smart op meer fotoos te wachten.
En kreeg spontaan inspiratie voor abby.. maar natuurlijk tegen de tijd de cam hier is.. is poes weer voor het raam gaan zitten
Dus tja.. volgende keer maar weer
quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Je komt maar een keer kijken, je woont zowat om de hoek
Britten kan je makkelijk kwijt op kittentekoop.nlquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:44 schreef Bastard het volgende:
Guus is verkocht aan een particulier nadat mijn tante een nestje heeft gehad, maar die particulier ziet nu van Guus af omdat hij wel lief is, maar nog erg speels blijft (goh) en het feit dat de particulier binnenkort op vakantie gaat en Guus in de weg zit speelt ook mee.
Kortom, mijn tante heeft Guus terug gekregen maar zit wel met hem in de maag nu... ze heeft liever dat Guus zo geplaatst kan worden, dan dat hij bij een asiel moet worden gebracht, daar worden katten nooit beter van.
Dat is helaas alles wat ik er van weet, zoals gezegd, verder informatie is op te vragen bij mijn tante, een telefoonnummer kan ik je via email geven.
Als het kon had ik Guus zelf in huis genomen, maar ik heb al 3 katten, en een 7 mnd oude baby, tweede op komst, geen ruimte voor een jonge kat dus.![]()
Makkelijkquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:27 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Britten kan je makkelijk kwijt op kittentekoop.nl
quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:46 schreef Rewimo het volgende:
't Is trouwens een ondernemend beestje:
[afbeelding]
Na een duik tussen de vissen in het aquarium
Kan best een ongelukje zijn, de kat van een iemand die ik ken had de gewoonte om bovenop het aquarium te slapen. Lekker warm door de lampen. Todat hij 't ook probeerde toen de bovenkant eraf was gehaald om 't aquarium schoon te maken en hij dus zo erin kieperde......quote:
Dat topic heeft niets, maar dan ook niets te maken wat fokkers zoals wij thuis doen. Raskat komt al niet eens ter sprake in het topic omdat het over een asiel gaat, en we zijn ook geen broodfokkers.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:08 schreef AudreyHepburn het volgende:
Aneurism, er is een ander topic, dat gaat helemaal over asielproblematiek. mbt raskatten/broodfokkers en wat al niet meer. Ik denk dat deze discussie daar meer op z'n plek is.
Echter, ik kan dat topic niet meer vinden..
De kat vloog het hardst?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kan best een ongelukje zijn, de kat van een iemand die ik ken had de gewoonte om bovenop het aquarium te slapen. Lekker warm door de lampen. Todat hij 't ook probeerde toen de bovenkant eraf was gehaald om 't aquarium schoon te maken en hij dus zo erin kieperde......![]()
Vissen, planten, water en kat vlogen toen door de kamer heen![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:06 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
De kat vloog het hardst?
Overigens heb ik thuis ook al paar keer iemand uit de wcpot mogen vissen..
Hmm dat niet.. abby gaat zielig op de stortbak zitten tot je dr eraf tilt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Als ik hier de badkamerdeur open laat staan, zit onze Britse kerel ook direct of in de WC-pot, of hij ligt in de wasbak... En vervolgens lekker op schoot willen met z'n "zeik" natte pootjes![]()
Eigenlijk 1 min te vroegquote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:59 schreef Bluezz het volgende:
Guus komt naar huus
want Rewimo staat op springen
Christan ligt nog wakker, het and're vee wacht ook al lang
Guus kom naar huus
daar gebeuren fijne dingen
dit kon toch zo niet doorgaan guus ze eten uit je hand
Ooh!! Ja dat gaat moeilijk dan om nu al terug te zijn...quote:
Dat lijkt me verschrikkelijk iddquote:Op zondag 2 juli 2006 21:07 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond het wel zielig voor zijn vrouwtje, ze had het er zo moeilijk meeHet was echt loslaten uit liefde, voor Guus en voor haar andere kater.
Leuke fotoquote:Op maandag 3 juli 2006 20:03 schreef Rewimo het volgende:
Guus steekt zijn neus voorzichtig om het kastje, even gluren...
[afbeelding]
De andere foto's waren bewogen, maar er komen er meer hoor
cremepoint of roodquote:
Nu heeft ie een dubbele irisquote:Op maandag 3 juli 2006 21:22 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb dit topic gevolgt, tof dat je Guus op kan vangen.
Sorrie ik kon het niet laten, ff de rode ogen weggeshopt. Niet goed dan haal ik hem weer weg.
[afbeelding]
Point kan in combinatie met elke kleur die je maar kunt bedenken. (of het dan erkend is binnen een bepaald ras is een tweede) dus zwart met point=sealpoint, chocolate+point= chocolatepoint, chocolate+point+ verdunning= lilacpoint, rood+ point= redpoint (ook wel flamepoint genoemd). Je kunt zelfs buitenissige combi's hebben als cinnamonsilvertortietabbypoint ofzo, al zul je die misschien nooit in het echt tegenkomen omdat er maar een paar van op de wereld zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
cremepoint of roodDie varianten ken ik nog niet.
* gaat googlen
En hoe is hij naar jou/jullie? Komt hij bij jullie en laat hij zich aanhalen of is hij (nog wat) schuw?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 07:22 schreef Rewimo het volgende:
Guus zat vanmorgen weer in zijn hoekjeHij is dus in elk geval het huis doorgewandeld. En er liggen geen plukken haar dus kennelijk is dat zonder problemen verlopen.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 07:39 schreef Rewimo het volgende:
Als ik hem roep komt hij wel tevoorschijn en kan ik hem ook aanhalen
Als je wil kan ik van de week nog wel een keer beter mijn best doen?quote:
't Is volgens mij een kwestie van wachten tot Guus wat meer op zijn gemak is en niet meer van die grote pupillen heeftquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:51 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Als je wil kan ik van de week nog wel een keer beter mijn best doen?
Ik vind het wel leuk om te proberen, ik zie nu ook dat het niet klopt met zijn ogen, ze mogen donkerder.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is volgens mij een kwestie van wachten tot Guus wat meer op zijn gemak is en niet meer van die grote pupillen heeft![]()
Maar als je het nog eens wilt proberen, ga je gang
Colourpoints moeten altijd blauwe ogen hebbenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:13 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Tof trouwens dat ie blauwe ogen heeft/lijkt te hebben.
Ocicat, dat merk ken ik nietquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:33 schreef rtim1980 het volgende:
Hier nog wat nieuwe foto's van onze aanstaande blotched ocicat kitten en foto's met zijn broers
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Nee, echt schuw is hij niet, hij kijkt gewoon even de kat uit de boom. Hij is gewoon te benaderen en luistert ook. Dat komt echt wel goed.
Mooi zo! Dat gaat snelquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Laatste nieuws: Guus wandelt door de kamer, al snuffelend aan alles wat ie tegenkomt. Jamie op zijn beurt heeft aan Guus gesnuffeldGeen vijandigheden
Inmiddels draait ie om mijn benen, kroelt lekker en springt nu op mijn bureau
Wat grappig en niet des katsquote:Op woensdag 5 juli 2006 09:04 schreef Rewimo het volgende:
Foldjes zijn zó sociaal, die vinden het echt allemaal primaEr is één keer geblazen toen Guus er net was, meer uit plichtsbesef dan uit kwaadheid
Onze allerliefste (enige dus) poes heeft OF een geheugen van drie seconden OF is enorm vergevingsgezind... ze is werkelijk nooit beledigd.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Geen dier kan ook zo ontzettend overtuigd zwaar beledigd zitten te wezen als een kat.
Ik denk niet dat ze sjaggo, nuffig of zuur is, ik denk dat ze gewoon pijn heeftquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:32 schreef AudreyHepburn het volgende:
Huisgenootje is terug van vakantie, en we hebben het gisteren uitgebreid over katten gehad. We gaan in augustus een kat uit de opvang halen, dan zijn we allebei thuis en heeft de kat alle tijd om aan ons te wennen..
Vanmorgen heb ik kennisgemaakt met buurtkat Gompie, en wel door perongeluk een doos bevroren tonijn op haar hoofd te laten vallen..
.
. Ik schaamde me rot. Gompie was vreselijk geschrokken. Ik was dus net terug van de Lidl, van boodschappen doen, en ik had een tas vol met spullen. Gompie zat voor de deur keihard te joelen dat ze naar binnen wou. Ik doe de deur open, Gompie rent naar binnen en gaat in de keuken zitten. Ik wil eerst de tassen uitpakken en dingen in de koelkast en vriezer zetten enzo, pak ik dus dat pak vis verkeerd vast, waardoor het uit mijn handen glijdt en plat op Gomp d'r kop valt. Gompie was ZO geschrokken en beledigd dat ze naar boven rende en daar anderhalf uur lang strontchaggerijnig is blijven zitten. Ik heb d'r net een beetje gepaaid met een kattesnoepje, en toen kwam ze met d'r allernuffigste koppie weer een beetje mijn kant op.
. Dat gaat nog wel even duren voordat die zonder uiterst zuur te kijken bij me komt zitten.
Hoofdpijn..quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze sjaggo, nuffig of zuur is, ik denk dat ze gewoon pijn heeft
Hij zat eerst wel te schudden en zijn nek te krabbenquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:31 schreef Nilasha het volgende:
Rewimo werd Guus eerst niet helemaal gek van dat belletje? Sam heeft ook een poosje zo'n ding gehad (tot ie een te dikke nek kreeg..) en de eerste dag was hij helemaal idioot aan 't doen.
![]()
Ik kan werkelijk niet wachten tot augustus.quote:
Twee katten vind ik sowieso beter dan één zeker als je veel weg bent, een kat heeft ook zo z'n sociale interactie nodig en dat gaat prima met een mens, maar met een andere kat erbij is natuurlijk nóg beter. Als je een raskat neemt zijn er veel fokkers die geen kittens als enige huisdier plaatsen omdat ze dat eigenlijk niet goed vinden voor de kat. Er zijn wel katten die door slechte ervaringen met andere katten in het verleden wel liever alleen zitten, die kun je vinden als herplaatser.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:36 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik kan werkelijk niet wachten tot augustus..
We hebben het er zelfs al stiekum over gehad om allebei een kat te nemen. Maar daar willen we nog even over nadenken. Want dat zou dan betekenen dat die twee katten een jaar of twee samen hier zouden wonen (met sporadisch gezelschap van mevrouw Gomp) en dat ze na die tijd elk met een van ons mee zouden gaan naar een nieuw huis.
Trekken katten dat ? Er is waarschijnlijk ook nog verschil of je broertjes en zusjes neemt en van welk ras of ze het ten eerste trekken om samen in 1 huis te wonen en daarna dus weer zonder elkaar te moeten.
Kan een van jullie daar iets over zeggen ? We gaan daar ieg nog eens even goed over inlezen, maar ik wou het ook nog even hier komen vragen. Mijn huisgenootje had zich al wat ingelezen op kattenrassen, en zag een Britse korthaar sowieso wel zitten als we 1 kat in huis nemen. (Die schijnen sociaal te zijn, maar het ook aan te kunnen om alleen thuis te zijn, aangezien zij 3,5 dag per week werkt en ik volgend jaar 3 dagen per week in Amsterdam ga studeren en we in Utrecht wonen.)
Precies. Maar met dit weer staan bij ons alle deuren tegen elkaar open, met name in mijn kamer, omdat die op het zuiden ligt. En Gompie grijpt dan haar kans.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:43 schreef Rewimo het volgende:
De katten mogen hier niet op bed slapen. Strikt genomen mogen ze niet op de slaapkamers komen, maar er glipt er weleens eentje naar binnen natuurlijk. 's Nachts zijn de slaapkamers echter no-go
Doet mijn panter van 12 ook nog steedsquote:
jaja.. (dubbel)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |