abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:36:19 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39286502
Namens een familielid plaats ik dit topic.

Wegens omstandigheden moet Guus een nieuw onderkomen zoeken.
Het betreft een 10 maanden oude Gecastreerde Kater, voor nadere informatie is een telefoonnummer via mijn email adres op te vragen. De kat is op dit moment woonachtig in Hoensbroek en dus daar te bewonderen.

Foto's van actieve Guus:

Foto's van Guus in rust:

Zover ik weet is Guus een luie kater die goed met andere katten overweg kan.
The truth was in here.
pi_39286584
Welke omstandigheden zijn dat?
Zo'n prachtige jong beestje doe je toch zomaar niet weg
pi_39286594
Hebben die omstandigheden met de kater zelf te maken?
pi_39286730
Wat een prachtige kater!

Die doe je zeker niet zomaar weg!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:44:24 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39286798
Guus is verkocht aan een particulier nadat mijn tante een nestje heeft gehad, maar die particulier ziet nu van Guus af omdat hij wel lief is, maar nog erg speels blijft (goh) en het feit dat de particulier binnenkort op vakantie gaat en Guus in de weg zit speelt ook mee.
Kortom, mijn tante heeft Guus terug gekregen maar zit wel met hem in de maag nu... ze heeft liever dat Guus zo geplaatst kan worden, dan dat hij bij een asiel moet worden gebracht, daar worden katten nooit beter van.

Dat is helaas alles wat ik er van weet, zoals gezegd, verder informatie is op te vragen bij mijn tante, een telefoonnummer kan ik je via email geven.
Als het kon had ik Guus zelf in huis genomen, maar ik heb al 3 katten, en een 7 mnd oude baby, tweede op komst, geen ruimte voor een jonge kat dus.
The truth was in here.
pi_39286863
Okay, klinkt plausibel.
Mooi beestje hoor, komt wel goed, mooie britjes zijn altijd wel gewild, zeker als er geen "verhaal" aanhangt.

We hebben ook ooit eens een Ragdoll "genomen". Ze was 2 en fokpoesje af. Meeste mensen willen alleen kittens, wij vonden het wel prettig om een niet-kitten te kiezen, kan je toch al een beetje karakter zien en of het beestje mooi en gezond is uitgegroeid. We hadden niet beter kunnen kiezen, het is een hele lieve rustige meid en verdiende een beter leven dan in een drukke cattery. Niet dat catterys slecht zijn, maar hier bloeide ze helemaal op.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:48:05 #7
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_39286912
Binnen of buitenkat?
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_39286943
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Binnen sneeuwt het niet hoor
pi_39286985
damn hij is wel mooi zeg jammer dat ik al 4 katten heb
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:50:34 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39286987
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Ik heb geen idee
The truth was in here.
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 15:52:52 #11
8781 crew  Frutsel
pi_39287062
wel een prachtig beest... Hoensbroek is een beetje ver.....om een kat te halen...
ik heb er al wel twee... hopelijk vind je een goed tehuis.
pi_39287310
Oh jezus, wat een mooie. .

En nu wil het geluk dat ik met mijn nieuwe huisgenootje idd een kat uit het asiel zou gaan halen. Mijn hart gaat al sneller kloppen. Gedachten als "Hoensbroek, oh, ik heb een OV", schieten door mijn hoofd. Maar, geen overhaaste beslissingen. Ik ga eens nadenken.

Edit: Nee. Dit lijkt me niet handig. Het is een prachtige kat, maar ik denk dat het in mijn/onze situatie beter is om een kat hier in Utrecht uit het asiel te halen. Mijn huisgenootje en ik zijn allebei heel jong nog, en het zou voor ons beter zijn om een wat oudere kat uit het asiel te halen. Dat klinkt misschien berekenend, maar gezien de tijd die we samen gaan wonen is het beter voor de kat om een oude(re) kat nog een mooie 5-8 jaar te geven, dan om ons meteen te binden aan zo'n jong huppeltje. Los daarvan denk ik niet dat Guus erg vrolijk wordt van 2,5 uur treinen in een mandje. En dit is zo'n prachtig katertje dat ik zeker weet dat je er binnen no time aan iemand anders heel gelukkig mee maakt.
It's my party and I'll cry if I want to.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:00:40 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39287321
ow ow breng me niet in verleiding......
en Hoensbroek is voor mij een kippendje.
zucht maar ik heb al genoeg *katten die niet bij elkaar willen wonen* ellende achter de rug
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39287421
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh jezus, wat een mooie. .

En nu wil het geluk dat ik met mijn nieuwe huisgenootje idd een kat uit het asiel zou gaan halen. Mijn hart gaat al sneller kloppen. Gedachten als "Hoensbroek, oh, ik heb een OV", schieten door mijn hoofd. Maar, geen overhaaste beslissingen. Ik ga eens nadenken.
Denkt hoopvol met je mee
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 16:04:50 #15
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39287457
Prachtig beestje idd. Ik heb besloten voorlopig geen katten meer te nemen maar je zou zo voor de bijl gaan.
pi_39287480
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Denkt hoopvol met je mee
Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:05:58 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39287505
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef deedeetee het volgende:
ow ow breng me niet in verleiding......
en Hoensbroek is voor mij een kippendje.
zucht maar ik heb al genoeg *katten die niet bij elkaar willen wonen* ellende achter de rug
Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..

The truth was in here.
pi_39287523
Los daarvan kan ik niet met mijn huisgenootje overleggen omdat die vanmorgen voor een paar dagen naar Wenen vertrokken is.

En ik heb eigenlijk geen zin om haar te vertellen dat ik op Fok zit. . Wat ben ik toch een mietje.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:07:44 #19
78780 deedeetee
pi_39287556
Ik ben ook niet zozeer bang voor hoe Guus 't gaat vinden maar meer hoe mijn Jules reageert op een nieuwe huisgenoot.
pi_39287636
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:

Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.
Je edit na mijn opmerking

Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?

We wachten het af
pi_39287686
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je edit na mijn opmerking

Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?

We wachten het af
. Die foto's ook. .
pi_39287714
Owwww wat een schatje.
Ik wil hem wel een goed tehuis bieden, ik woon in Brunssum, tegen Hoensbroek aan maar ik moet ff kijken of ik voor vervoer kan zorgen, zie het niet echt zitten met hem in de bus te gaan ocherm.
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:13:53 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39287762
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

(...)
Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 16:16:03 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39287837
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo.
Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probleem te worden.

Uiteindelijk moet je zo'n beslissing wel goed overwegen natuurlijk, maar als jullie toch al van plan waren een te nemen (?)
pi_39287844
Okee, ik heb Bastard toch maar gemaild. . Ik ga het gewoon overleggen met huisgenote.

Tenzij iemand anders in een betere uitgangssituatie zit dan ik, dan moet die gewoon Guus ophalen en gaan wij een katje uit het asiel gelukkig maken.

Hoezo ik ben een draaikont. .
pi_39287889
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probllem te worden.

Uiteindelijk moet je zo'n beslissing wel goed overwegen natuurlijk, maar als jullie toch al van plan waren een te nemen (?)
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 16:18:21 #27
8781 crew  Frutsel
pi_39287922
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..

[afbeelding]

die rooie...das net mijn ene kat...
zouden ze vast saampies weer zo goed samen kunnen? kom je hem ook brengen?
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 16:18:43 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39287928
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.
Ah ik snap
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:19:41 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39287971
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'
The truth was in here.
pi_39288030
Het zou overigens mijn eerste kat worden.

Mijn huisgenootje heeft sinds een jaartje parttime de buurkat Gompie op bezoek. Gompie komt uit een huis met een jong meisje en een werkende moeder, geloof ik, en die zijn amper thuis voor Gompie. Dus Gompie zoekt overdag de gezelligheid bij mijn huisgenootje in huis (het huis waar we dus samen gaan wonen, een klein huisje met woonkamer, keuken, drie slaapkamers) en gaat 's avonds terug naar zijn/haar* eigen huis.

* weet even niet of Gompie een mannetje of vrouwtje is. Ik meende een vrouwtje.
pi_39288078
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:19 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'
Dat zou ik nooit doen. Hand op hart, tuffen door mijn vingers, andere hand op de Bijbel, en dan zweren op het leven van mijn moeder enzo. Echt, geen haar op mijn hoofd.

Ons huis thuis vroeger was altijd een waar konijnenasiel voor "opgegeven" konijnen van anderen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een dier in de steek te laten.

Maar, ik wil dus wel een weloverwogen keus maken. En als er mensen zijn die na het horen van dit verhaal zeggen dat ik dit beter niet kan doen, dan is dat zo. Ik wil het beste voor Guus. En als dat betekent dat iemand anders beter voor hem kan zorgen dan ik ivm die situatie dus, dan is dat zo.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:28:02 #32
78780 deedeetee
pi_39288272
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:19 schreef Bastard het volgende:

[..]

Daarom durf ik 't niet aan en ik vind 'm zo liev
Er komt vast wel iemand langs die hem beter op kan vangen en dat verdiend hij
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:28:06 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39288275
Ik zal als ik thuis kom even het tel nummer opzoeken van mn tante.. dan mail ik je die door, moet je met haar verder opnemen hoe of wat. Ik probeer alleen maar namens haar een nieuw baasje/vrouwtje te vinden voor Guus
The truth was in here.
pi_39288413
Maar, nogmaals, mocht er iemand anders zijn die nu kan zeggen dat hij/zij het gaat doen en Guus in huis kan nemen, dan moet die persoon vooral dat doen. Reken niet teveel op mij nu al. Ik ben er over na aan het denken dus, en ik moet overleggen met iemand die pas zondag weer terug is en dat soort dingen, maar ik kan absoluut niet garanderen dat ik Guus in huis kan nemen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:32:48 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39288460
Ik ben allang blij dat er mensen zijn die intresse in Guus hebben..iemand is nog aan het kijken voor vervoer... ik zie de mailtjes wel aankomen, en die krijgen allemaal netjes een reply.
The truth was in here.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:37:50 #36
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39288623
Ohw Guus Wat een pech kerel !

Ik vind het zooooooo jammer dat ik geen idee heb hoe die 4 trutten van mij (en de hondjes) zouden reageren op een 'nieuwe'
Hoop dat je snel een goed huis vind voor Guus !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39288828
Hmm ben ik hier de e nige die het raar vind dat zijn tante eerst een nestje met mooie britjes heeft en het beestje nu niet kwijt zou kunnen?
Stapels mensen die britjes willen kopen.. dus ik zou serieus niet weten waarom dat beest anders naar het asiel zou gaan.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:45:35 #38
78780 deedeetee
pi_39288909
Nou zó hard loopt 't hier anders óók weer niet
En als die tante meer katten heeft kan Guus opvangen toch best nog lastig zijn. Misschien zitten er een paar vechtlustige katten bij die tante thuis ofsow
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:46:27 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39288930
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ben ik hier de e nige die het raar vind dat zijn tante eerst een nestje met mooie britjes heeft en het beestje nu niet kwijt zou kunnen?
Stapels mensen die britjes willen kopen.. dus ik zou serieus niet weten waarom dat beest anders naar het asiel zou gaan.
Waar heb ik gezegd dat ze de kat niet kwijt zou kunnen? Ik help haar gewoon mee om de kat zo snel mogelijk weer aan een huis te helpen.
En tsja, als je veel mensen kan benaderen via een zeer bekend forum....
The truth was in here.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:47:37 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39288973
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ze de kat niet kwijt zou kunnen? Ik help haar gewoon mee om de kat zo snel mogelijk weer aan een huis te helpen.
En tsja, als je veel mensen kan benaderen via een zeer bekend forum....
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:49:05 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39289014
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.
Een zo geschikt mogelijk huis, maar het liefste in korte tijd maar zeggen dan?
The truth was in here.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:50:20 #42
78780 deedeetee
pi_39289065
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat die tante verstandig genoeg is om zelf een goeie baas voor Guus uit te pikken, uit het aanbod dat ze krijgt.
Als ze niet goed voor haar dieren zorgde had ze Guus toch immers gewoon niet terug genomen en het die mensen zélf laten uitzoeken. ?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:55:10 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39289232
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik denk dat die tante verstandig genoeg is om zelf een goeie baas voor Guus uit te pikken, uit het aanbod dat ze krijgt.
Als ze niet goed voor haar dieren zorgde had ze Guus toch immers gewoon niet terug genomen en het die mensen zélf laten uitzoeken. ?
Precies, dat denk ik dus ook..
Ik heb zelf ook een Britse Korthaar via haar, prima poes, mijn ouders hebben een kater via haar, prima en mooi beest.

Maar ik denk dat de mensen die nadere info willen hebben van Guus, het hoe en waarom, en Guus zelf willen zien toch het beste gewoon contact moeten opnemen met mijn tante.

Ik weet er tenslotte ook niet het fijne van
The truth was in here.
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 16:59:34 #44
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39289406
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het zou overigens mijn eerste kat worden.

Mijn huisgenootje heeft sinds een jaartje parttime de buurkat Gompie op bezoek. Gompie komt uit een huis met een jong meisje en een werkende moeder, geloof ik, en die zijn amper thuis voor Gompie. Dus Gompie zoekt overdag de gezelligheid bij mijn huisgenootje in huis (het huis waar we dus samen gaan wonen, een klein huisje met woonkamer, keuken, drie slaapkamers) en gaat 's avonds terug naar zijn/haar* eigen huis.

* weet even niet of Gompie een mannetje of vrouwtje is. Ik meende een vrouwtje.
Ik heb ook een heel stel katten die altijd komen buurten. Soms is het wel vervelend als ik weg moet en er staat eentje op de loer en glipt vlug naar binnen.

Mijn eigen schuld. Ik heb altijd kattesnoepjes in huis om ze te verwennen.

Maar das een heel ander topic.
pi_39289926
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:13 schreef Lienekien het volgende:

Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?
Mmmm, dat idee heb ik er gewoon altijd bij.
Katten in hokken etc.
Maar idd. Guus is een prachtbeest en zo weg w.s..
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:25:15 #46
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39290417
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mmmm, dat idee heb ik er gewoon altijd bij.
Katten in hokken etc.
Maar idd. Guus is een prachtbeest en zo weg w.s..
waarschijnlijk wel ja, maar zou jij het er persoonlijk op gokken ?
Ik niet hoor Er zitten zoveel mooie/lieve katten in het asiel, waarvan je verwacht dat ze over 5 minuten wel opgehaald zullen worden maar niks hoor, met een beetje pech zitten ze daar nog een maand of wat
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:27:29 #47
78780 deedeetee
pi_39290502
Het is vakantie tijd de asiels zitten overvol denk ik.
pi_39290893
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:25 schreef Nonneke het volgende:

waarschijnlijk wel ja, maar zou jij het er persoonlijk op gokken ?
Ik niet, Lienekien is wat positiever
quote:
Ik niet hoor Er zitten zoveel mooie/lieve katten in het asiel, waarvan je verwacht dat ze over 5 minuten wel opgehaald zullen worden maar niks hoor, met een beetje pech zitten ze daar nog een maand of wat
En wat deedeetee zegt.

Guus mot gewoon rechtstreeks naar een goed huis
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:49:34 #49
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39291316
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik niet, Lienekien is wat positiever
[..]

En wat deedeetee zegt.

Guus mot gewoon rechtstreeks naar een goed huis
Idd, en Guus vind ook vast een liefdevol huis, met wellicht wat poezenvriendjes
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39292764
Mja hier past ie niet....
huis vol
jobensaskia.nl
pi_39294094
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef Uhmmie het volgende:
De laatste keer dat ik op kittentekoop keek stonden er 103 nestjes Britjes op. Ter vergelijking, 35 nesten Maine Coons en van de Birmaan en Ragdoll ieder 27 nesten. Brittenfokkers die al lang met het ras bezig zijn zien het ten onder gaan aan zijn eigen succes (Whiskasreclames enzo) omdat ineens iedereen die een Brit koopt ermee gaat fokken, kittens raakt men nog net kwijt, mensen gaan helaas eerder voor een kitten dan voor een herplaatser.

Ik vind Guus echt beeldschoon, hij is nog een redpoint ook geloof ik Ik hoop dat hij een goed huisje krijgt !
pi_39294154
Helaas, het wordt niks met het vervoer. Succes verder met het vinden van een nieuw baasje, hopelijk komt Guus snel op een goed plekje terecht.
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:14:15 #53
78780 deedeetee
pi_39294170
Kan ook cremepoint zijn is moeilijk te zeggen van een foto.
Maar wat een beeldig beertje hé ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 19:19:29 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39294323
Guus is wel een droppie zeg *ernstig in de verleiding komt*

Ik ga er serieus over nadenken. Ik heb al twee Scottish Folds en ik ben gek op Britten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:25:27 #55
78780 deedeetee
pi_39294558
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Rewimo het volgende:

Ik ga er serieus over nadenken. Ik heb al twee Scottish Folds en ik ben gek op Britten.
Bij jou zou hij wel écht op zijn plaats zijn Rewimo

En heb je zijn lieve dikke koppie al goed bekeken ? Hij ziet eruit om te

10 maandjes jong dus hij kan zich nog makkelijk aanpassen.
Jouw poezen zijn geen lastpakken zoals siamezen zijn
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:30:07 #56
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39294749
Ooooh jeetje, wat een geweldig mooi beestje zeg, ik gok op creme-point.
Ben zelf trotse "moeder" van een 14 maand oud Brits katertje (sealpoint) en weet uit ervaring wat voor geweldige lieve, sociale, knuffelige, nieuwsgierige, enz, enz, katten het zijn.
Ik kom ernstig in de verleiding, maar helaas ben ik hier thuis niet de enige die het voor het zeggen heeft

Maar goed...ik denk dat het weinig moeite kost om hem te herplaatsen, maar ik wens jou en je tante veel succes met Guus!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_39295398
quote:
mensen gaan helaas eerder voor een kitten dan voor een herplaatser.
Dat is best heel erg jammer... ook herplaatsers zijn lief tenslotte.
Wilde zelf een herplaats-aby maar dat mocht niet van de fokker.
Nu kreeg ik een half jaar oude (nog niet verkochte) aby dus

Schatje hoor
Zelfs al heb ik dr echte kittentijd natuurlijk gemist
jobensaskia.nl
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 20:04:57 #58
8781 crew  Frutsel
pi_39295997
hou ons op de ontwikkelingen van Guus please...
als ie echt niet terecht komt daar in de buurt... dan kom ik hem halen...
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:18:29 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39311624
Guus heeft nog maar 1 mailtje gehad
The truth was in here.
pi_39311817
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Rewimo het volgende:

Ik dacht direct al aan jou toen ik dit topic begon te lezen.

Twee of drie, maakt weinig uit, toch?

Guus is inderdaad een prachtbeest, dik en tevreden koppie.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_39312013
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:18 schreef Bastard het volgende:
Je topic staat er dan ook maar net

Duimt verder voor mooie Guus
pi_39312019
Het is dat we al 6 katten hebben maar Guus is echt een beeldje
Twinning = boring
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:43:49 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39312092
Oh Rewimo! Hij zou idd mooi bij jou passen!

Het is dat we nu Janus door het huis hebben stuiteren, anders had ik het wel geweten!
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:52:59 #64
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39312293
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Je topic staat er dan ook maar net

Duimt verder voor mooie Guus
Ik moet toch iets verzinnen om het topic onder de aandacht te brengen.
The truth was in here.
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 09:54:50 #65
8781 crew  Frutsel
pi_39312336
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:18 schreef Bastard het volgende:
per wanneer moet ie 'weg' dan?
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:55:26 #66
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39312350
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:54 schreef Frutsel het volgende:

[..]

per wanneer moet ie 'weg' dan?
Wanneer wil je m hebben?
The truth was in here.
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 10:17:21 #67
8781 crew  Frutsel
pi_39312829
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wanneer wil je m hebben?
ik woon vrij ver weg en vind het voor het beestje zonde als ie zolang in de auto moet... als er dus iemand is die in de buurt woont die hem een goed thuis wil geven, dan met alle liefde...
Als er dus nog niet accute haast is, kijk ik het even aan... hoop dat ie in de buurt gelukkig kan worden. Zelf heb ik pas over een tijdje vakantie en dat zou perfect zijn om te kijken of het klikt tussen de andere 2 en Guus... niet dat ze elkaar afmaken als ik weg ben werken. Zo heb ik de andere twee ook bij elkaar gezet, dat we zeker een week samen zijn dat ze kunnen wennen terwijl ik er bij ben.
pi_39312974
Niet dat ik ervan overtuigd ben dat Guus gelukkiger zou zijn in een mandje in de trein, maar als jij dat een fijner idee vindt dan lang in de auto wil ik desnoods Guus wel komen brengen met het OV. Dan zie ik m toch nog even. .

Bastard, ik heb er nog een nachtje over geslapen, maar ik denk dat het voor jou en voor mij beter is als Guus niet bij mij komt wonen. Ik denk dat het in mijn geval verstandiger is om over een paar weken met huisgenote erbij op ons gemak een kat uit te zoeken in het asiel die helemaal bij ons past in plaats van helemaal hoteldebotel te worden op Guusje in Hoensbroek, hoe lief ie ook is. Guus is niet de enige kat die een nieuw huis zoekt, dus wij gaan een andere Guus heel gelukkig maken.

En als ik kan helpen om Guus bij iemand anders te brengen (met de trein weliswaar), dan wil ik daar in ieder geval zeker bij helpen. .
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 10:27:27 #69
8781 crew  Frutsel
pi_39313056
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Niet dat ik ervan overtuigd ben dat Guus gelukkiger zou zijn in een mandje in de trein, maar als jij dat een fijner idee vindt dan lang in de auto wil ik desnoods Guus wel komen brengen met het OV. Dan zie ik m toch nog even. .
heb je het nou tegen mij of ??
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:28:13 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39313077
Er komt vanzelf wel iemand die Guus kan en wil hebben.. en dan kunnen ze via mijn email het telefoonummer krijgen om meer info op te vragen.

Tis ook geen must, het zou gewoon fijn zijn als het op deze manier geregeld kon worden. Waarschijnlijk word hij via een asiel ook wel opgehaald, tis een mooie kat namelijk..
The truth was in here.
pi_39313348
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

heb je het nou tegen mij of ??
Ja. Dat was misschien niet heel duidelijk, maar als ik je kan helpen met mijn vakantietijd en mijn OV, dan wil ik dat graag doen.

.
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 11:07:16 #72
8781 crew  Frutsel
pi_39314179
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:38 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ja. Dat was misschien niet heel duidelijk, maar als ik je kan helpen met mijn vakantietijd en mijn OV, dan wil ik dat graag doen.

.
Interessant aanbod... thx Moeten het topic maar even in de gaten houden. Mooie zou zijn als ik zelf gewoon een kleine week met alle drie de katten kan doorbrengen om te kijken of ie goed geaccepteerd zou worden... daar gaat het me om. Maar ja, misschiend meldt iemand anders zich nog op FoK of in het dagelijkse leventje daar.
pi_39314216
Ik hou dit topic wel in de gaten, dus als ik je kan helpen meld je het maar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 11:14:28 #74
13151 crew  Rewimo
pi_39314396
Ik zit ook een beetje met de afstand (woon in Haarlem) maar ik vind Guus echt een droppie en ik wil 'm eigenlijk best een goed thuis bieden Ik ga even mailen, misschien is er iets te regelen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39315664
Ik baal nu echt dat mn moeder allergisch is, anders had ik toch even heel erg gezeurd..

Ik las Brits Konthaar

Maar hij is idd erg mooi .
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:01:08 #76
78780 deedeetee
pi_39316051
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit ook een beetje met de afstand (woon in Haarlem) maar ik vind Guus echt een droppie en ik wil 'm eigenlijk best een goed thuis bieden Ik ga even mailen, misschien is er iets te regelen.

Pech dat ik er zo kort bij woon anders zou ik voorstellen om als * tussen station * te dienen, maar dat stukkie van Geleen naar Hoensbroek is niet veel.........
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 13:37:59 #77
13151 crew  Rewimo
pi_39319351
Mja, op zich heb ik geen plannen voor zondag, dus als Guus haast heeft...
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:41:35 #78
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39319519
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_39319566
.

Tof, Rewimo.
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 13:42:55 #80
8781 crew  Frutsel
pi_39319591
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
pi_39319616
rewimo: we eisen dan natuurlijk wel hele mooie fotoos
jobensaskia.nl
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:45:39 #82
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39319696
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:43 schreef Uhmmie het volgende:
rewimo: we eisen dan natuurlijk wel hele mooie fotoos
Met Rewimo dr andere fotomodellen uiteraard
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 13:49:36 #84
13151 crew  Rewimo
pi_39319861
Hoe kun je van mij nou eisen dat ik géén foto's maak?

(zie sig )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 13:52:09 #85
13151 crew  Rewimo
pi_39319943
Ik laat de foto's net aan Christan zien. Hij vindt Guus lief. Ik zeg tegen hem: Guus zoekt een ander huis. Waarom? Omdat hij niet kan blijven waar hij nu woont. O, mama, zegt hij, zullen wij hem dan in huis nemen?
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:52:28 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39319959
Ik zal vanavond je email beantwoorden Rewimo
The truth was in here.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 13:54:20 #87
13151 crew  Rewimo
pi_39320033
Prima
pi_39320118
Rewimo wat goed
Guusssssss here she comes

hoef jij dat niet te overleggen trouwens
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 13:57:53 #89
8781 crew  Frutsel
pi_39320150
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Hoe kun je van mij nou eisen dat ik géén foto's maak?

(zie sig )
een eigen Guus-Topic
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:58:15 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39320158
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:56 schreef Bluezz het volgende:
hoef jij dat niet te overleggen trouwens
Ja, met Christan en dat heeft ze net gedaan.

Leuk Rewimo! Goeie oplossing!
pi_39320197
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:58 schreef Brighteyes het volgende:

Ja, met Christan en dat heeft ze net gedaan.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:00:09 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39320226
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

*fluister
*roddel
Zij en d'r vent latten... Tssssk.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 14:04:32 #93
13151 crew  Rewimo
pi_39320392
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
*fluister
*roddel
Zij en d'r vent latten... Tssssk.

Gaan we roddelen, tante?
  † In Memoriam † woensdag 28 juni 2006 @ 14:07:15 #94
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39320476
Tof dat hij zo snel een plekje heeft.

Veel geluk met Guus, Rewimo. Of hoe zeg je zoiets? Nah je weet wel wat ik bedoel.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:07:46 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39320495
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:04 schreef Rewimo het volgende:
Gaan we roddelen, tante?

woensdag 28 juni 2006 @ 14:18:29 #96
78780 deedeetee
pi_39320822
Joepieeeee Guus heeft een nieuw thuis
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 14:22:08 #97
13151 crew  Rewimo
pi_39320948
Hoho, het moet allemaal nog geregeld worden hoor Misschien kom ik wel niet door de ballotagecommissie
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:23:51 #98
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39321010
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik laat de foto's net aan Christan zien. Hij vindt Guus lief. Ik zeg tegen hem: Guus zoekt een ander huis. Waarom? Omdat hij niet kan blijven waar hij nu woont. O, mama, zegt hij, zullen wij hem dan in huis nemen?
Dat lijkt me een heel goed idee Christan !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:32:52 #99
78780 deedeetee
pi_39321329
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Hoho, het moet allemaal nog geregeld worden hoor Misschien kom ik wel niet door de ballotagecommissie
Tuuluk wel
Maaja we weten niet wat die tante vandaag mss al met iemand anders heeft afgesproken

We houden de moed er in

Waarom heb jij dat telefoonnummer ook niet bij je Bastard Of kun je vanuit 't werk niet mailen ???
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:35:00 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39321404
Ow wacht.. die zou in de send items kunnen staan!!

* Bastard gaat zoeken.
The truth was in here.
pi_39322363
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:35 schreef Bastard het volgende:
Ow wacht.. die zou in de send items kunnen staan!!

* Bastard gaat zoeken.
Moet ik m je even mailen ?

Edit: done.
pi_39322830
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:45 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Met Rewimo dr andere fotomodellen uiteraard
Yup
jobensaskia.nl
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:18:56 #103
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39322841
Nou hemel en aarde worden bewogen voor Guus
Khad het nummer gevonden (ouders gebeld) en al doorgemaild.
The truth was in here.
pi_39322863
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:04 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Moet ik m je even mailen ?

Edit: done.
Hmm toen ik alleen deze reactie zag... dacht ik onwillekeurig aan een poes in een envelop
jobensaskia.nl
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:20:23 #105
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39322898
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:19 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

Hmm toen ik alleen deze reactie zag... dacht ik onwillekeurig aan een poes in een envelop
Waar het hoofd vol van is...
The truth was in here.
pi_39322963
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Waar het hoofd vol van is...
Eh ik weet niet precies waar jij aan dacht.. maar ik ben gewoon een lief braaf onschuldig meisje hoor

Voor de duidelijkheid.. ik dacht aan een stevige britt in een envelopje
jobensaskia.nl
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:23:03 #107
78780 deedeetee
pi_39322996
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:18 schreef Bastard het volgende:
Nou hemel en aarde worden bewogen voor Guus
Khad het nummer gevonden (ouders gebeld) en al doorgemaild.
Nu maar ff afwachten tot we wat horen.....

Hopelijk heel goed nieuws
pi_39323280
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:07 schreef Brighteyes het volgende:

Rewimo, BE weet aaaaaaaaaaaalles
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 16:02:13 #109
13151 crew  Rewimo
pi_39324447
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:31 schreef Bluezz het volgende:

Rewimo, BE weet aaaaaaaaaaaalles
Ik heb het in de gaten

Ik heb de mail ontvangen en ga straks bellen
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:04:49 #110
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39324540
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb het in de gaten

Suc6 !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:11:29 #111
78780 deedeetee
pi_39324795
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb het in de gaten

Straks pas ? waarom niet meteen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 16:20:34 #112
13151 crew  Rewimo
pi_39325138
Omdat de baasjes van Guus werken momenteel
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:31:18 #113
78780 deedeetee
pi_39325475
Oeps me and my big mouth
pi_39325945
Ik heb geen zin om alles terug te lezen
Rewimo ga jij bellen voor de mooie brit
Zo ja. GOED ZO!! Anders had ik het gedaan, en was mijn vriend niet blij geweest met mij

Wat ziet hij/zij er onwijs goed en lief uit!
pi_39326085
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:44 schreef ymme het volgende:
Ik heb geen zin om alles terug te lezen
Rewimo ga jij bellen voor de mooie brit
Zo ja. GOED ZO!! Anders had ik het gedaan, en was mijn vriend niet blij geweest met mij

Wat ziet hij/zij er onwijs goed en lief uit!
Dan heeft Rewimo je maar weer mooi gered *grin*
jobensaskia.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 16:50:05 #116
13151 crew  Rewimo
pi_39326124
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Uhmmie het volgende:
Dan heeft Rewimo je maar weer mooi gered *grin*
Ik stuur de rekening wel
pi_39328355
Rewimo, yessss!!!

Je bent lief, en je zoon ook.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 18:31:06 #118
13151 crew  Rewimo
pi_39328898
Christan wil wel 30 poezen, maar vanaf zondag hebben we er 3
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:37:04 #119
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39329034
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Christan wil wel 30 poezen, maar vanaf zondag hebben we er 3

Guus !!! Gefeliciteerd met je nieuwe huis en je nieuwe baasjes en vriendjes
Rewimo en Christan, gefeli met de nieuwe aanwinst
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:05:32 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39329642
Jaaaaaa!!!!!!!!!
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:11:14 #121
78780 deedeetee
pi_39329784
YESSSS één hoera 'tje voor Rewimo
pi_39329828
* Bluezz is trots op de doortastende Christan die een definitieve positieve draai aan dit verhaal heeft gegeven
pi_39329949
Rewimo en Christan gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot
Christan ga jij Guus een heleboel knuffels geven?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 19:33:14 #124
13151 crew  Rewimo
pi_39330392
Christan gaat en passant ook Arwen even knuffelen
pi_39330439
Guus Geluk

Gefeliciteerd Guus, Christan en Rewimo
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:37:17 #126
78780 deedeetee
pi_39330496
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:33 schreef Rewimo het volgende:
pi_39330759
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:33 schreef Rewimo het volgende:
Dat vind Arwen heel leuk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 19:48:57 #128
13151 crew  Rewimo
pi_39330837
Wij ook
pi_39330973
Nu eis ik ook foto's van Arwen en Christan en niet alleen van Guus
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 20:06:31 #130
13151 crew  Rewimo
pi_39331312
Dat moet lukken hoor, ik neem mijn camera uiteraard mee
pi_39331570
Ik voel me met Rewimo gewoon een beetje zwanger
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 20:27:16 #132
13151 crew  Rewimo
pi_39331919
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:15 schreef Bluezz het volgende:
Ik voel me met Rewimo gewoon een beetje zwanger
Ehm ik voel me niet zwanger hoor Wil je een augurk?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 20:46:28 #133
13151 crew  Rewimo
pi_39332544
't Is trouwens een ondernemend beestje:

Na een duik tussen de vissen in het aquarium
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:49:15 #134
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39332635
OMG Dat beloofd nog wat
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 20:59:09 #135
13151 crew  Rewimo
pi_39333005
Echt wel

Zit me helemaal te verkneukelen hier om zijn streken
pi_39333066
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij zich niet op zn gemak voelt
jobensaskia.nl
pi_39333094
OMG
Natterikkie

Dat wc papier is heulllll herkenbaar
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:01:57 #138
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_39333095
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:03:11 #139
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39333133
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:50 schreef S1tH het volgende:
damn hij is wel mooi zeg jammer dat ik al 4 katten heb
Hier hetzelfde, alleen dan 2. Erg mooi beestje
pi_39333165
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:01 schreef Bluezz het volgende:
OMG
Natterikkie

Dat wc papier is heulllll herkenbaar
Mja ik laat hier ook geen wcpapier meer in huis slingeren.. dat scheelt hoop opruimen
Want er blijft niets anders dan snippers over
jobensaskia.nl
pi_39333210

*kuch*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 21:05:51 #142
13151 crew  Rewimo
pi_39333223
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:01 schreef Uhmmie het volgende:
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat hij zich niet op zn gemak voelt
Deze foto's zijn van zijn huidige baasje hoor Hij is nog niet hier gearriveerd.
pi_39333326
Wanneer dan rewimo?
Wij zaten al heelmaal vol smart op meer fotoos te wachten.

En kreeg spontaan inspiratie voor abby.. maar natuurlijk tegen de tijd de cam hier is.. is poes weer voor het raam gaan zitten
Dus tja.. volgende keer maar weer
jobensaskia.nl
pi_39333418
En het was zo'n rustig katertje
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:14:00 #145
78780 deedeetee
pi_39333470
Wat een lekker boeffie
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 21:22:37 #146
13151 crew  Rewimo
pi_39333770
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:09 schreef Uhmmie het volgende:
Wanneer dan rewimo?
Wij zaten al heelmaal vol smart op meer fotoos te wachten.

En kreeg spontaan inspiratie voor abby.. maar natuurlijk tegen de tijd de cam hier is.. is poes weer voor het raam gaan zitten
Dus tja.. volgende keer maar weer
Zondag gaan Christan en ik hem halen
pi_39334476
geweldig die streken
Dat vind ik zo leuk aan katten, lekker hun ding doen en lekker ondeugend
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:43:41 #148
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_39334629
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zondag gaan Christan en ik hem halen
Hebbie nog meer foto's ????
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 21:44:31 #149
13151 crew  Rewimo
pi_39334662
Ik wil nog wel even kijken op zijn weblog, momentje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 21:50:22 #150
13151 crew  Rewimo
pi_39334879
Hij houdt van kunstbloemen

En van emmers

En hij blijft graag op de hoogte van het nieuws

pi_39335240
Haha wat een geweldige foto's. Heb net het topic doorgelezen en gefeliciteerd Rewimo en Christian! Echt super!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_39335293
Prachtig dat koppie op die krant
Wat haal jij een heerlijke stoute schat in huis
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 22:07:00 #153
13151 crew  Rewimo
pi_39335491
Je komt maar een keer kijken, je woont zowat om de hoek
pi_39335870
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:07 schreef Rewimo het volgende:
Je komt maar een keer kijken, je woont zowat om de hoek
pi_39336050
Wat leuk dat Guus bij jouw en Christan komt wonen!!! Ik wens jullie alvast heeeel veel plezier met de deugniet
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:20:12 #156
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_39336082
AAah wat een lieverd zeg!!! ERg leuke foto's!!!

Ik hoop dat je lekker lang van hem mag genieten!!!
pi_39346018
wauw zeg, wat een prachtige kater Rewimo.
ben hier heen gelinkt via OUD, moet toch vaker hier kijken
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:10:35 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39346053
Wat leuk zo
The truth was in here.
pi_39346343
danosa: voor schattige poezenfotoos zit je hier wel goed ja

Rewimo: jij gaat ook een weblog bij houden van zn streken?
jobensaskia.nl
pi_39346957
. Wat super. .

Ik zou bijna willen vragen of ik een keertje mag komen kijken. .

Raar is dat, dat je zo verliefd kan worden op een katje als je alleen al zo die foto's ziet. Wat ik Bluezz ook al hoor zeggen: dat koppie, en die streken. Geweldig. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juni 2006 @ 11:17:55 #161
13151 crew  Rewimo
pi_39348992
Ik zal zeker foto's plaatsen hier ergens Heb Guus' huidige vrouwtje ook moeten beloven haar op de hoogte te houden, ze vindt het erg naar dat hij weg moet.
pi_39349290
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:44 schreef Bastard het volgende:
Guus is verkocht aan een particulier nadat mijn tante een nestje heeft gehad, maar die particulier ziet nu van Guus af omdat hij wel lief is, maar nog erg speels blijft (goh) en het feit dat de particulier binnenkort op vakantie gaat en Guus in de weg zit speelt ook mee.
Kortom, mijn tante heeft Guus terug gekregen maar zit wel met hem in de maag nu... ze heeft liever dat Guus zo geplaatst kan worden, dan dat hij bij een asiel moet worden gebracht, daar worden katten nooit beter van.

Dat is helaas alles wat ik er van weet, zoals gezegd, verder informatie is op te vragen bij mijn tante, een telefoonnummer kan ik je via email geven.
Als het kon had ik Guus zelf in huis genomen, maar ik heb al 3 katten, en een 7 mnd oude baby, tweede op komst, geen ruimte voor een jonge kat dus.
Britten kan je makkelijk kwijt op kittentekoop.nl
Mooi dier, echt onbegrijpelijk dat de koper zo dom is...

Zou iig niet naar een asiel brengen. Dat is geen plaats voor een raskat... Veel te veel vraag voor een raskat om hem daar te brengen.

Nog 1 weekje en wij krijgen ons nestje... Word onze wachtlijst weer wat korter.

Oops is al opgelost.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2006 11:28:30 ]
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:40:30 #163
78780 deedeetee
pi_39349709
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:27 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Britten kan je makkelijk kwijt op kittentekoop.nl
Makkelijk er staan meer dan 100 nestjes op.....

Volgens mij klinkt dat niet als * makkelijk * maar meer als * moeilijk *
pi_39350253
En toch zijn er wachtrijen voor britten.

De meeste die ik zie zijn niet bijzonder mooi, kom echt weinig nestjes tegen waarvan ik zeg: Mooie dieren.

Als ik naar de meest recente berichten kijk:

Datum Plaatsing Advertentietekst Voor Informatie:
28-06-2006 Mooie brits korthaar kittens, groeien op in huiselijke kring.
1 Cinnamon poesje (besproken)
1 Cinnamon poesje (beschikbaar)
1 Cinnamon Katertje (besproken)
1 Fawn katertje (besproken)
1 Fawn katertje (beschikbaar)
1 Fawn poesje (besproken)
1 Fawn poesje (beschikbaar)
Vader Adnarim's Blof, Cinnamon. Moeder Baffy von Seiferts,
Cinnamon. Ouders neg. getest op HCM, PKD, Leukemie en
aids. Mogen rond 10-08-2006 naar hun nieuwe baasjes. Naam J.J. van Dijk-Verwiel
Cattery Shabaloe
Lid van NVVK
Woonplaats Hellevoetsluis
Telefoon 0181-335384
Email adres shabaloe@planet.nl
Website ga naar website

Dan zie je direct al dat een zeer groot nest direct al deels besproken is... Britten die er mooi uitzien, een stamboom hebben, getest zijn en helemaal in orde zijn zijn zo weg. Getuige ook de wachtlijsten die mensen hebben: Wij hebben 4 mensen op de wachtlijst terwijl we niet adverteren of verkondigen dat we nestjes krijgen.

Mooi voorbeeld is ook deze :

http://www.catterybritney.nl/kittens/kittens.htm

Allemaal besproken.
pi_39350538
Aneurism, er is een ander topic, dat gaat helemaal over asielproblematiek. mbt raskatten/broodfokkers en wat al niet meer. Ik denk dat deze discussie daar meer op z'n plek is.

Echter, ik kan dat topic niet meer vinden. .
pi_39350577
  † In Memoriam † donderdag 29 juni 2006 @ 12:16:44 #167
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39350793
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:46 schreef Rewimo het volgende:
't Is trouwens een ondernemend beestje:

[afbeelding]

Na een duik tussen de vissen in het aquarium
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:42:05 #168
78780 deedeetee
pi_39351470
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kan best een ongelukje zijn, de kat van een iemand die ik ken had de gewoonte om bovenop het aquarium te slapen. Lekker warm door de lampen. Todat hij 't ook probeerde toen de bovenkant eraf was gehaald om 't aquarium schoon te maken en hij dus zo erin kieperde......

Vissen, planten, water en kat vlogen toen door de kamer heen
pi_39352089
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:08 schreef AudreyHepburn het volgende:
Aneurism, er is een ander topic, dat gaat helemaal over asielproblematiek. mbt raskatten/broodfokkers en wat al niet meer. Ik denk dat deze discussie daar meer op z'n plek is.

Echter, ik kan dat topic niet meer vinden. .
Dat topic heeft niets, maar dan ook niets te maken wat fokkers zoals wij thuis doen. Raskat komt al niet eens ter sprake in het topic omdat het over een asiel gaat, en we zijn ook geen broodfokkers.

Catterys zoals wij hebben (ingeschreven bij Neocat, Cattery Puzzo ((italiaans voor stinkerd, gezien onze poes enorm stonk als kitten )) ) raken hun kittens wel kwijt. En het is een totaal andere groep mensen die een raskat zoeken. Mensen die echt maanden wachten nu al om een raskat te krijgen, terwijl ze allang een aantal uit het asiel kunnen halen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2006 13:02:03 ]
pi_39352211
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kan best een ongelukje zijn, de kat van een iemand die ik ken had de gewoonte om bovenop het aquarium te slapen. Lekker warm door de lampen. Todat hij 't ook probeerde toen de bovenkant eraf was gehaald om 't aquarium schoon te maken en hij dus zo erin kieperde......

Vissen, planten, water en kat vlogen toen door de kamer heen
De kat vloog het hardst?

Overigens heb ik thuis ook al paar keer iemand uit de wcpot mogen vissen.. maar je krijgt niet van die leuke natte koppies op abessijnen
Het dringt amper door het haar en je merkt het pas als je ze optilt
Gelukkig word ze al wat handiger in uit de wc drinken zonder te vallen.. want dat is gewoon ranzig
jobensaskia.nl
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:21:36 #171
78780 deedeetee
pi_39371748
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:06 schreef Uhmmie het volgende:

[..]

De kat vloog het hardst?

Overigens heb ik thuis ook al paar keer iemand uit de wcpot mogen vissen..

Leuke beessies abessijntjes
pi_39372265
Ja heerlijk.. en ze zijn ook zo slim
Je wil niet weten hoe vaak ik daar aan twijfel.. als ze rondvliegt is ze gewoon ZO lomp....
En dat in de wcpot vallen komt ook al niet al te snugger over
jobensaskia.nl
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:04:12 #173
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39373457
Als ik hier de badkamerdeur open laat staan, zit onze Britse kerel ook direct of in de WC-pot, of hij ligt in de wasbak... En vervolgens lekker op schoot willen met z'n "zeik" natte pootjes
pi_39374316
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Als ik hier de badkamerdeur open laat staan, zit onze Britse kerel ook direct of in de WC-pot, of hij ligt in de wasbak... En vervolgens lekker op schoot willen met z'n "zeik" natte pootjes
Hmm dat niet.. abby gaat zielig op de stortbak zitten tot je dr eraf tilt.
En omdat je niet ziet dat ze nat is.. ging dat eerste paar keer gepaard met licht gevloek
jobensaskia.nl
pi_39422545
Morgen is het zover
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 juli 2006 @ 22:44:16 #176
13151 crew  Rewimo
pi_39435277
Nog 1 nachtje en dan komt Guus naar huus
pi_39437644
Guus komt naar huus
want Rewimo staat op springen
Christan ligt nog wakker, het and're vee wacht ook al lang
Guus kom naar huus
daar gebeuren fijne dingen
dit kon toch zo niet doorgaan guus ze eten uit je hand

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 00:04:36 #178
13151 crew  Rewimo
pi_39437805
  zondag 2 juli 2006 @ 00:10:52 #179
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39437998
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:59 schreef Bluezz het volgende:
Guus komt naar huus
want Rewimo staat op springen
Christan ligt nog wakker, het and're vee wacht ook al lang
Guus kom naar huus
daar gebeuren fijne dingen
dit kon toch zo niet doorgaan guus ze eten uit je hand

Eigenlijk 1 min te vroeg
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_39442794
vandaag
jobensaskia.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 08:45:05 #181
13151 crew  Rewimo
pi_39442839
Ja!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 09:32:35 #182
13151 crew  Rewimo
pi_39443062
Ik ga
pi_39445438
En?? Zijn jullie al weer terug samen met Guus?
  zondag 2 juli 2006 @ 12:19:41 #184
78780 deedeetee
pi_39445779
Op en neer is 5-6 uur rijden
  zondag 2 juli 2006 @ 12:37:54 #185
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39446686
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:19 schreef deedeetee het volgende:
Ooh!! Ja dat gaat moeilijk dan om nu al terug te zijn...
pi_39448182
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:19 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoop dat er airco in de auto zit
pi_39448326
Och ja, arm beest. Arme rewimo.
  zondag 2 juli 2006 @ 16:09:26 #189
78780 deedeetee
pi_39450569
Het is hier in Limburg erg warm maar er staat wel een lekker windje
Jammer genoeg bij Maasbracht en Weert wegwerkzaamheden en dus kans op file/langzaam rijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 18:19:08 #190
13151 crew  Rewimo
pi_39453315
Geen airco, alleen arko

Guus en ik zijn zojuist veilig thuisgekomen. Het was een lange warme rit en
ik ben een paar keer gestopt om Guus drinken te geven. Waarbij hij mijn
drinkfles prefereerde boven een bakje. Hij heeft gezellig zitten zingen
onderweg.

Christan is helemaal weg van hem. Jamie en Beauty zijn momenteel wat minder
enthousiast maar dat trekt wel bij. Ze vliegen elkaar in elk geval niet in
de haren maar zitten op afstand naar elkaar te kijken.

Straks zal ik foto's maken van het spul. Eerst eten en zoon in bed leggen.
pi_39453406
Pfff dat is een zware rit geweest met deze temp! Nu eerst lekker bijtanken hooren dan over een uurtje foto's plaatsten ofzo
pi_39453411
. Ik kijk er nu al naar uit. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 18:38:40 #193
13151 crew  Rewimo
pi_39453779
Voorlopig heeft meneer zich teruggetrokken in een hoekje...
  zondag 2 juli 2006 @ 19:25:05 #194
78780 deedeetee
pi_39455024
Ha Rewimo, ik ben blij te horen dat je weer veilig thuis bent met de nieuwe aanwinst.
Jullie zullen wel moe zijn, knap van Christan dat hij braaf zolang in de warme auto heeft gezeten, ik weet uit ervaring dat dat voor kinderen niet meevalt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 19:54:22 #195
13151 crew  Rewimo
pi_39455707
Christan is niet meegeweest uiteindelijk Gelukkig maar want het was echt vreselijk heet
pi_39457439
Komt allemaal wel goed Rewimo.
Het gezellige zingen, was het te harden? Of was het krijsen en klagen, zoals onze Xien altijd doet?

Ik ben erg benieuwd naar foto's
Maar beter is nu ff rust voor Guus... hij is eindelijk tuus
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 21:03:28 #197
13151 crew  Rewimo
pi_39457595
Het was voornamelijk meedelen dat ie het er niet mee eens was, dat het te warm was, dat ie dorst had en of we er nou eindelijk eens waren
  zondag 2 juli 2006 @ 21:04:42 #198
78780 deedeetee
pi_39457635
Zo te horen was Guus dus goed bij stem
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 21:07:02 #199
13151 crew  Rewimo
pi_39457709
Ik vond het wel zielig voor zijn vrouwtje, ze had het er zo moeilijk mee Het was echt loslaten uit liefde, voor Guus en voor haar andere kater. Gelukkig was ze er wel van overtuigd dat ik goed voor Guus zou zorgen.
pi_39457840
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:07 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond het wel zielig voor zijn vrouwtje, ze had het er zo moeilijk mee Het was echt loslaten uit liefde, voor Guus en voor haar andere kater.
Dat lijkt me verschrikkelijk idd

Is ie groter dan je dacht, of is het nog een klein pubertje?

Nu nog ff afwachten of Jamie en Beauty voor de bijl gaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 21:16:04 #201
13151 crew  Rewimo
pi_39457971
Hij is groot ja! 5 kilo al en hij is nog geen jaar. Hij moet alleen nog een beetje in de breedte groeien om een echte Brit te worden Zo'n kop als Jamie, zeg maar.

zondag 2 juli 2006 @ 21:19:55 #202
78780 deedeetee
pi_39458091
Is hij voor een brtitje niet redelijk vroeg gecastreerd? IK dat dat bij dat ras het castreren zolang mogelijk werd uitgesteld om een mooie dikke * katerkop * te krijgen ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juli 2006 @ 21:24:38 #203
13151 crew  Rewimo
pi_39458236
Ik weet niet precies de reden waarom hij gecastreerd is. Vermoedelijk vanwege bepaalde 'katereigenschappen' Ik zal het eens navragen.
pi_39458282
Wat fijn dat jullie weer heelhuids en met Guus thuis zijn gekomen. Ben benieuwd naar de foto's en heel veel geluk met het manneke!
pi_39466283
Veel geluk met Guus
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 09:27:41 #206
13151 crew  Rewimo
pi_39466658
Guus zat vanmorgen nog steeds in zijn hoekje. Als ik naar hem toe ga, komt hij wel tevoorschijn. Ik denk dat ie nog een beetje onder de indruk is van de verhuizing en het feit dat er een grote dikke kater naar hem blies (wat er overigens meer plichtmatig dan boos uitzag )
  maandag 3 juli 2006 @ 12:01:29 #207
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_39470067
Foto's Foto's Foto's

Als Guus tevoorschijn is gekomen natuurlijk
  maandag 3 juli 2006 @ 12:19:05 #208
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39470531
*is ook zeer nieuwsgierig*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 13:25:59 #209
13151 crew  Rewimo
pi_39472340
Camera ligt klaar, maar ik zit nu op mijn werk en Guus is thuis
  maandag 3 juli 2006 @ 13:41:09 #210
78780 deedeetee
pi_39472770
Ik ben benieuwd hoe dat gaat zo tussen Guus en de andere wollepetoetels

Het zal wel een mooi gezicht zijn 3 van die gezellige pluizige dikkertjes bij elkaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 13:52:10 #211
13151 crew  Rewimo
pi_39473082
Jamie en Beauty trekken zich er voorlopig weinig van aan. Maar ja, Guus houdt zich schuil dus hun territorium wordt niet bedreigd Nu zijn Foldjes toch makkelijk, dus ik verwacht eigenlijk geen grote problemen, was bij de intrede van Beauty ook helemaal geen probleem.
pi_39475477
Bange Guusje
We wachten (on)geduldig tot je weer thuis bent
pi_39482896
En hoe gaat het vanavond met Guus? Durft hij al uit zijn hoekje te komen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 19:55:29 #214
13151 crew  Rewimo
pi_39483038
Ik heb hem uit zijn hoekje geplukt vanavond. Even met hem op schoot gezeten maar een zeer dichtbij zittende Jamie (die vriendelijk miauwde naar hem) was toch iets te veel van het goede Hij zit nu achter Christans legokastje maar komt af en toe even om het hoekje kijken. Zometeen foto's.
pi_39483203
Ah hij is nog steeds onwennig. Gelukkig blazen Jamie en Beauty iig niet naar 'm. Met wat tijd komt het vast helemaal goed.

Leuk, foto's! Ben benieuwd

[ Bericht 2% gewijzigd door Nilasha op 03-07-2006 20:09:07 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 20:03:47 #216
13151 crew  Rewimo
pi_39483285
Guus steekt zijn neus voorzichtig om het kastje, even gluren...

De andere foto's waren bewogen, maar er komen er meer hoor
  maandag 3 juli 2006 @ 20:04:44 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39483309
Guus!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 20:31:21 #218
13151 crew  Rewimo
pi_39484275
Meer Guus, hij komt uit de kast

Beauty bekijkt het allemaal rustig

pi_39484397
wat een mooi kat is het! Beauty ook hoor
En dat ontdekken
  maandag 3 juli 2006 @ 20:49:27 #220
78780 deedeetee
pi_39485012
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:03 schreef Rewimo het volgende:
Guus steekt zijn neus voorzichtig om het kastje, even gluren...

[afbeelding]

De andere foto's waren bewogen, maar er komen er meer hoor
Leuke foto
  maandag 3 juli 2006 @ 20:52:48 #221
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39485147
beauty is echt een hele mooie..prachtkop

is Guus nu een lailac-point btw?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 3 juli 2006 @ 20:57:06 #222
78780 deedeetee
pi_39485292
Lilac
Hij lijkt me rood of cremepoint.
  maandag 3 juli 2006 @ 21:00:19 #223
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39485403
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:57 schreef deedeetee het volgende:
Lilac
Hij lijkt me rood of cremepoint.
cremepoint of rood Die varianten ken ik nog niet.
* gaat googlen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_39486234
Ik heb dit topic gevolgt, tof dat je Guus op kan vangen.

Sorrie ik kon het niet laten, ff de rode ogen weggeshopt. Niet goed dan haal ik hem weer weg.

I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 21:26:22 #225
13151 crew  Rewimo
pi_39486356
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:22 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Ik heb dit topic gevolgt, tof dat je Guus op kan vangen.

Sorrie ik kon het niet laten, ff de rode ogen weggeshopt. Niet goed dan haal ik hem weer weg.

[afbeelding]
Nu heeft ie een dubbele iris
  maandag 3 juli 2006 @ 21:34:32 #226
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_39486633
Bedankt voor de leuke foto's!!!

Houdt ons op de hoogte!
  maandag 3 juli 2006 @ 22:34:20 #227
30488 coolbabe
My little pwny
pi_39488907
Wat een prachtbeest is het!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 juli 2006 @ 22:59:52 #228
13151 crew  Rewimo
pi_39489965
't Is een plaatje. Inmiddels ligt heel het spul verspreid over de vloer zonder ook maar enige vorm van onenigheid
pi_39490684
Oh wat goed!! Top dat hij zo goed geaccepteerd wordt. En lieve foto's ook! Keep them coming..
pi_39490947
Het is ook gewoon veel te warm voor die beestjes om te vechten.

Maar hopelijk blijft de rust en onderlinge verhouding zoals die nu is.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_39492639
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

cremepoint of rood Die varianten ken ik nog niet.
* gaat googlen
Point kan in combinatie met elke kleur die je maar kunt bedenken. (of het dan erkend is binnen een bepaald ras is een tweede) dus zwart met point=sealpoint, chocolate+point= chocolatepoint, chocolate+point+ verdunning= lilacpoint, rood+ point= redpoint (ook wel flamepoint genoemd). Je kunt zelfs buitenissige combi's hebben als cinnamonsilvertortietabbypoint ofzo, al zul je die misschien nooit in het echt tegenkomen omdat er maar een paar van op de wereld zijn.

Ik vind het echt supergaaf voor Rewimo dat ze Guus heeft, ze had al twee van die mooie katten en nu ook nog zo'n mooie "rooie" , ik wil zelf al heel lang een kat in die kleur maar dat zit er nog een hele tijd niet in. Fijn om te horen dat Guus goed gaat met Jamie en Beauty.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 07:22:42 #232
13151 crew  Rewimo
pi_39496939
Guus zat vanmorgen weer in zijn hoekje Hij is dus in elk geval het huis doorgewandeld. En er liggen geen plukken haar dus kennelijk is dat zonder problemen verlopen.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 07:35:57 #233
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39496980
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 07:22 schreef Rewimo het volgende:
Guus zat vanmorgen weer in zijn hoekje Hij is dus in elk geval het huis doorgewandeld. En er liggen geen plukken haar dus kennelijk is dat zonder problemen verlopen.
En hoe is hij naar jou/jullie? Komt hij bij jullie en laat hij zich aanhalen of is hij (nog wat) schuw?

edit: aaaww die foto's. Echt een mooi beestje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 07:39:03 #234
13151 crew  Rewimo
pi_39496989
Als ik hem roep komt hij wel tevoorschijn en kan ik hem ook aanhalen
pi_39497006
Wat een ontzettend mooie kat, wat fijn dat hij weer een goed huisje heeft.
  † In Memoriam † dinsdag 4 juli 2006 @ 07:42:58 #236
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39497010
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 07:39 schreef Rewimo het volgende:
Als ik hem roep komt hij wel tevoorschijn en kan ik hem ook aanhalen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:17:27 #237
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39497855
Wat een koppie zeg! Prachtig! Fijn dat hij het naar z'n zin heeft
pi_39498520
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nu heeft ie een dubbele iris
Als je wil kan ik van de week nog wel een keer beter mijn best doen?
weerforum
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 10:02:13 #239
13151 crew  Rewimo
pi_39498786
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 09:51 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
Als je wil kan ik van de week nog wel een keer beter mijn best doen?
't Is volgens mij een kwestie van wachten tot Guus wat meer op zijn gemak is en niet meer van die grote pupillen heeft

Maar als je het nog eens wilt proberen, ga je gang
pi_39499532
Hier nog wat nieuwe foto's van onze aanstaande blotched ocicat kitten en foto's met zijn broers

pi_39499630
Nu is zijn nek nog te zien

LEEEUK SPOTTEDS! (Hoopt op een spotted katertje bij ons nestje volgende week)
pi_39500672
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

't Is volgens mij een kwestie van wachten tot Guus wat meer op zijn gemak is en niet meer van die grote pupillen heeft

Maar als je het nog eens wilt proberen, ga je gang
Ik vind het wel leuk om te proberen, ik zie nu ook dat het niet klopt met zijn ogen, ze mogen donkerder.

Tof trouwens dat ie blauwe ogen heeft/lijkt te hebben.
weerforum
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:28:08 #243
78780 deedeetee
pi_39501093
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 11:13 schreef Pitbull-Guppie het volgende:

Tof trouwens dat ie blauwe ogen heeft/lijkt te hebben.
Colourpoints moeten altijd blauwe ogen hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 11:34:56 #244
13151 crew  Rewimo
pi_39501286
Hij heeft hele mooie lichtblauwe ogen
pi_39501709
Dat dat zo was wist ik niet, ik ben wel gek op katten, maar ik heb gewoon een huistuin en keuken kat die is aan komen lopen.
weerforum
pi_39501835
Wat een schatje rtim! Welke cattery komt dit katje vandaan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 12:34:13 #247
13151 crew  Rewimo
pi_39503081
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:33 schreef rtim1980 het volgende:
Hier nog wat nieuwe foto's van onze aanstaande blotched ocicat kitten en foto's met zijn broers
Ocicat, dat merk ken ik niet Lief katje zeg! Al ben ik meer van de stevige Britten
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:36:31 #248
78780 deedeetee
pi_39503169
Fijn dat het tot nu toe zo goed gaat met Guus. Hij klinkt helemaal niet overdreven schuw ofzo.
Ik ben benieuwd of er toch nog een schermutseling komt tussen de 3 poezebeesten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 12:58:20 #249
13151 crew  Rewimo
pi_39503816
Nee, echt schuw is hij niet, hij kijkt gewoon even de kat uit de boom. Hij is gewoon te benaderen en luistert ook. Dat komt echt wel goed.
pi_39503836
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:58 schreef Rewimo het volgende:
Nee, echt schuw is hij niet, hij kijkt gewoon even de kat uit de boom. Hij is gewoon te benaderen en luistert ook. Dat komt echt wel goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 22:24:15 #251
13151 crew  Rewimo
pi_39521323
Laatste nieuws: Guus wandelt door de kamer, al snuffelend aan alles wat ie tegenkomt. Jamie op zijn beurt heeft aan Guus gesnuffeld Geen vijandigheden

Inmiddels draait ie om mijn benen, kroelt lekker en springt nu op mijn bureau
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 22:33:01 #252
13151 crew  Rewimo
pi_39521676
Ik was net te laat voor een neus-aan-neus foto

dinsdag 4 juli 2006 @ 22:35:18 #253
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39521765

wat een dotjes
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:36:27 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39521802
Oh, wat ligt 'ie er alweer lekker bij.
pi_39522339
Aww wat leuk zo
Wat fijn dat ie zich al wat gaat ontspannen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 juli 2006 @ 22:51:56 #256
13151 crew  Rewimo
pi_39522427
Guus en Jamie geven elkaar steeds neusjes en ze 'praten' ook tegen elkaar. Guus schrikt af en toe nog wel van dingen maar hij wandelt toch vrolijk rond.
pi_39522556
Neusjes geven . Wat zul je genieten Rewimo!
pi_39523647
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Laatste nieuws: Guus wandelt door de kamer, al snuffelend aan alles wat ie tegenkomt. Jamie op zijn beurt heeft aan Guus gesnuffeld Geen vijandigheden

Inmiddels draait ie om mijn benen, kroelt lekker en springt nu op mijn bureau
Mooi zo! Dat gaat snel
Het is een mooitje hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juli 2006 @ 08:21:12 #259
13151 crew  Rewimo
pi_39530697
Ik kan inmiddels geen stap meer zetten zonder over Guus te struikelen En hij kruipt echt overal in (was ik al voor gewaarschuwd ). Hij is druk aan het verkennen overal.
  woensdag 5 juli 2006 @ 09:02:08 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39531207
Wat gaat dat goed!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juli 2006 @ 09:04:16 #261
13151 crew  Rewimo
pi_39531246
Foldjes zijn zó sociaal, die vinden het echt allemaal prima Er is één keer geblazen toen Guus er net was, meer uit plichtsbesef dan uit kwaadheid
pi_39531358
Guus

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_39532123
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:04 schreef Rewimo het volgende:
Foldjes zijn zó sociaal, die vinden het echt allemaal prima Er is één keer geblazen toen Guus er net was, meer uit plichtsbesef dan uit kwaadheid
Wat grappig en niet des kats
Echt zo van : Oh ja, er moet geblazen worden.
pi_39538842
Huisgenootje is terug van vakantie, en we hebben het gisteren uitgebreid over katten gehad. We gaan in augustus een kat uit de opvang halen, dan zijn we allebei thuis en heeft de kat alle tijd om aan ons te wennen. .

Vanmorgen heb ik kennisgemaakt met buurtkat Gompie, en wel door perongeluk een doos bevroren tonijn op haar hoofd te laten vallen. . . . Ik schaamde me rot. Gompie was vreselijk geschrokken. Ik was dus net terug van de Lidl, van boodschappen doen, en ik had een tas vol met spullen. Gompie zat voor de deur keihard te joelen dat ze naar binnen wou. Ik doe de deur open, Gompie rent naar binnen en gaat in de keuken zitten. Ik wil eerst de tassen uitpakken en dingen in de koelkast en vriezer zetten enzo, pak ik dus dat pak vis verkeerd vast, waardoor het uit mijn handen glijdt en plat op Gomp d'r kop valt. Gompie was ZO geschrokken en beledigd dat ze naar boven rende en daar anderhalf uur lang strontchaggerijnig is blijven zitten. Ik heb d'r net een beetje gepaaid met een kattesnoepje, en toen kwam ze met d'r allernuffigste koppie weer een beetje mijn kant op. . Dat gaat nog wel even duren voordat die zonder uiterst zuur te kijken bij me komt zitten.
pi_39538923
pi_39539008
Geen dier kan ook zo ontzettend overtuigd zwaar beledigd zitten te wezen als een kat.
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:41:11 #267
78780 deedeetee
pi_39539134
Die Guus hij gaat het erg gezellig krijgen, ik ben benieuwd wat hij allemaal gaat uitspoken als hij écht los komt.

Wat een lieve katten heb jij Rewimo.
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:24:04 #268
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39542364
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Geen dier kan ook zo ontzettend overtuigd zwaar beledigd zitten te wezen als een kat.
Onze allerliefste (enige dus) poes heeft OF een geheugen van drie seconden OF is enorm vergevingsgezind... ze is werkelijk nooit beledigd.

Onze kater daarin tegen
pi_39544349
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:32 schreef AudreyHepburn het volgende:
Huisgenootje is terug van vakantie, en we hebben het gisteren uitgebreid over katten gehad. We gaan in augustus een kat uit de opvang halen, dan zijn we allebei thuis en heeft de kat alle tijd om aan ons te wennen. .

Vanmorgen heb ik kennisgemaakt met buurtkat Gompie, en wel door perongeluk een doos bevroren tonijn op haar hoofd te laten vallen. . . . Ik schaamde me rot. Gompie was vreselijk geschrokken. Ik was dus net terug van de Lidl, van boodschappen doen, en ik had een tas vol met spullen. Gompie zat voor de deur keihard te joelen dat ze naar binnen wou. Ik doe de deur open, Gompie rent naar binnen en gaat in de keuken zitten. Ik wil eerst de tassen uitpakken en dingen in de koelkast en vriezer zetten enzo, pak ik dus dat pak vis verkeerd vast, waardoor het uit mijn handen glijdt en plat op Gomp d'r kop valt. Gompie was ZO geschrokken en beledigd dat ze naar boven rende en daar anderhalf uur lang strontchaggerijnig is blijven zitten. Ik heb d'r net een beetje gepaaid met een kattesnoepje, en toen kwam ze met d'r allernuffigste koppie weer een beetje mijn kant op. . Dat gaat nog wel even duren voordat die zonder uiterst zuur te kijken bij me komt zitten.
Ik denk niet dat ze sjaggo, nuffig of zuur is, ik denk dat ze gewoon pijn heeft
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juli 2006 @ 17:18:47 #270
13151 crew  Rewimo
pi_39546010
Guus is inmiddels voorzien van een bandje met bellen en adreskoker. Hij zit nogal eens achter de voordeur en ik ben als de dood dat ie in een onbewaakt ogenblik naar buiten piept. Nu heeft ie tenminste identificatie Bovendien hoor ik hem nu en aangezien hij in allerlei hoekjes kruipt is dat ook wel handig
pi_39551244
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze sjaggo, nuffig of zuur is, ik denk dat ze gewoon pijn heeft
Hoofdpijn.. Maar dat trekt wel weer weg. Nog een foto van Gompie? Ben wel benieuwd hoe het buurtkatje eruit ziet.

Rewimo werd Guus eerst niet helemaal gek van dat belletje? Sam heeft ook een poosje zo'n ding gehad (tot ie een te dikke nek kreeg.. ) en de eerste dag was hij helemaal idioot aan 't doen.
pi_39554191
Alles is weer koek en ei met Gompie.

Ze leek geen pijn te hebben, maar was echt heel erg geschrokken van me, zo leek het. Vlak nadat ik dat tikte vanmiddag kwam ze bij me zitten. Ik heb vanmiddag op de bank zitten lezen en ze heeft de hele middag op de stoel naast me gezeten tegen de leuning te kroelen terwijl ik haar aaide. Mijn huisgenootje vertelde dat Gompie waarschijnlijk veel te vroeg bij haar moeder weggehaald is, waardoor ze een aantal jeugdtrauma's opgelopen heeft. Een daarvan is dat ze niet graag bij mensen op schoot zit, maar wel een ontzettende aaidoos is. En zo geschiede. Gomp en ik hebben het weer helemaal bijgelegd, en zij heeft ook wel door dat er bij mij wel fiks aandacht te halen is. ( . Een kat in huis, kom op, ik ben een sucker voor katten ! .)

En Bluezz, reken maar dat ik me kneiterschuldig voelde. Ik schrok ongeveer net zo hard als Gompie zelf. . Ik voelde me zo ontzettend lomp en stom.
pi_39554637
Ok dan
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juli 2006 @ 22:24:47 #274
13151 crew  Rewimo
pi_39555566
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:31 schreef Nilasha het volgende:
Rewimo werd Guus eerst niet helemaal gek van dat belletje? Sam heeft ook een poosje zo'n ding gehad (tot ie een te dikke nek kreeg.. ) en de eerste dag was hij helemaal idioot aan 't doen.
Hij zat eerst wel te schudden en zijn nek te krabben Maar ik geloof dat ie het nu wel best vindt.
pi_39558554
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:00 schreef Bluezz het volgende:
Ok dan
Ik kan werkelijk niet wachten tot augustus. .

We hebben het er zelfs al stiekum over gehad om allebei een kat te nemen. Maar daar willen we nog even over nadenken. Want dat zou dan betekenen dat die twee katten een jaar of twee samen hier zouden wonen (met sporadisch gezelschap van mevrouw Gomp) en dat ze na die tijd elk met een van ons mee zouden gaan naar een nieuw huis.

Trekken katten dat ? Er is waarschijnlijk ook nog verschil of je broertjes en zusjes neemt en van welk ras of ze het ten eerste trekken om samen in 1 huis te wonen en daarna dus weer zonder elkaar te moeten.

Kan een van jullie daar iets over zeggen ? We gaan daar ieg nog eens even goed over inlezen, maar ik wou het ook nog even hier komen vragen. Mijn huisgenootje had zich al wat ingelezen op kattenrassen, en zag een Britse korthaar sowieso wel zitten als we 1 kat in huis nemen. (Die schijnen sociaal te zijn, maar het ook aan te kunnen om alleen thuis te zijn, aangezien zij 3,5 dag per week werkt en ik volgend jaar 3 dagen per week in Amsterdam ga studeren en we in Utrecht wonen.)

Graag jullie eerlijke experts-mening hierover. Ik wil nog even benadrukken dat we allebei het beste voor de kat(ten) willen en er daarom alles aan zullen doen om voor hem/haar/ze de omstandigheden zo gunstig mogelijk te maken met zo min mogelijk trauma's en zo veel mogelijk onvoorwaardelijke liefde van twee kattengekken.
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:43:01 #276
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39558784
Volgens mij kunnen katten op den duur best gescheiden worden. Tenminste, onze eerste 2 katten waren 2 HTK-tjes; broertje en zusje en die deden altijd alles samen. Toen Mickey (zusje) begin februari dit jaar plotseling ziek werd, was Melvin (broertje) eerst heel lief en zorgzaam voor haar, maar toen ze echt letterlijk doodziek werd, wilde hij niet eens meer bij haar in de buurt zijn! Vond ik zooooo zielig . En 1 maart hebben we haar uiteindelijk in laten slapen en geen 1 van de katten heeft ooit tekenen van "verdriet" getoond. Wij daarentegen des te meer.
Verder kan ik beamen dat Britjes idd makkelijke dieren zijn, erg sociaal en kunnen zich prima alleen vermaken, maar als je eenmaal thuis bent, willen ze ook wel graag even alle aandacht!
Oh ja...en het zijn prima binnenkatten.
pi_39559041
Die aandacht, dat zit wel goed. .

Ik heb altijd konijnen gehad bij mijn ouders, en ik mis ze vreselijk sinds ze overleden zijn. Ze zijn allebei 8 geworden, en ik ben echt met ze opgegroeid. Ik praatte altijd tegen ze, en dat zal ik met mijn kat(ten) ook zeker gaan doen. Ik vind dat zo fijn. Mijn konijn vond het altijd leuk als ik voor haar zong. . Heel zachtjes, dat wel. Maar praten tegen dieren, dat is ook zo vertrouwd en zo bouw je ook echt een band met ze op, dat ze voelen dat iemand constant aandacht aan ze besteedt.

Nou is een konijn geen kat natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel.
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:55:39 #278
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39559244
Ik snap het ja...
pi_39559398
. Nog een maandje ! .

Ik word echt helemaal hyper van alle leuke kattenverhalen en foto's in dit forum. Als mijn nieuwe homeboy/girl er is ga ik ook echt helemaal los !
pi_39560053
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:36 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik kan werkelijk niet wachten tot augustus. .

We hebben het er zelfs al stiekum over gehad om allebei een kat te nemen. Maar daar willen we nog even over nadenken. Want dat zou dan betekenen dat die twee katten een jaar of twee samen hier zouden wonen (met sporadisch gezelschap van mevrouw Gomp) en dat ze na die tijd elk met een van ons mee zouden gaan naar een nieuw huis.

Trekken katten dat ? Er is waarschijnlijk ook nog verschil of je broertjes en zusjes neemt en van welk ras of ze het ten eerste trekken om samen in 1 huis te wonen en daarna dus weer zonder elkaar te moeten.

Kan een van jullie daar iets over zeggen ? We gaan daar ieg nog eens even goed over inlezen, maar ik wou het ook nog even hier komen vragen. Mijn huisgenootje had zich al wat ingelezen op kattenrassen, en zag een Britse korthaar sowieso wel zitten als we 1 kat in huis nemen. (Die schijnen sociaal te zijn, maar het ook aan te kunnen om alleen thuis te zijn, aangezien zij 3,5 dag per week werkt en ik volgend jaar 3 dagen per week in Amsterdam ga studeren en we in Utrecht wonen.)
Twee katten vind ik sowieso beter dan één zeker als je veel weg bent, een kat heeft ook zo z'n sociale interactie nodig en dat gaat prima met een mens, maar met een andere kat erbij is natuurlijk nóg beter. Als je een raskat neemt zijn er veel fokkers die geen kittens als enige huisdier plaatsen omdat ze dat eigenlijk niet goed vinden voor de kat. Er zijn wel katten die door slechte ervaringen met andere katten in het verleden wel liever alleen zitten, die kun je vinden als herplaatser.

En of ze het trekken om gescheiden te worden hangt van de kat af. Mijn tante heeft een Maine Coon herplaatser die na de verhuizing helemaal wegkwijnde inclusief lichamelijke symptomen, op aanraden van de dierenarts hebben ze een kitten erbij genomen en hij knapte helemaal op. dEUS hier zou echt zielig zijn in z'n eentje, hij probeert ook met iedereen vriendjes te zijn (of dat nu wederzijds is of niet), Ernesto is dol op Flynn, Flynn is zo mensgericht dat hij wel alleen zou kunnen maar zoekt Ernesto en dEUS ook veel op, Mimosa zou liever alleen met haar mensen zitten. Ernesto en Mimosa komen uit hetzelfde nest maar hebben van het begin al een hekel aan elkaar, dEUS en Flynn komen niet uit hetzelfde nest maar zijn wel samen opgegroeid en gaa goed met iedereen. Daar zou je dus waarschijnlijk alleen in de praktijk achterkomen. En als jullie zeker weten dat jullie de katten in de toekomst gaan scheiden dan kan er na zo'n verhuizing desnoods een tweede kat bij ter vervanging van de kat die met de ander mee is.

Veel plezier met het wachten op en uitzoeken van een kat (of twee).
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 07:08:42 #281
13151 crew  Rewimo
pi_39563129
Het is best lastig. Want de kat waar Guus bij woonde kon helemaal niet tegen een andere kat erbij. Terwijl Guus dus overduidelijk een meer-katten-is-gezellig-kat is En die andere boeven van mij gelukkig ook. Maar als je twee katten neemt die samen opgegroeid zijn en ook veel samen spelen (moet je dus al vroeg, in het nest, bekijken) dan gaat het over het algemeen prima. Wat je natuurlijk ook zou kunnen doen is in het asiel vragen naar twee katten die bij elkaar horen Dat wordt dan alleen weer lastig als je ze later uit elkaar gaat halen, hoewel dat niet per se problemen hoeft te geven.

Nog een tip: laat de kat jou uitzoeken, niet andersom
.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 07:10:02 #282
13151 crew  Rewimo
pi_39563134
Guus apporteert
pi_39564422
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 07:10 schreef Rewimo het volgende:
Guus apporteert
Woef!
Xena heeft het ook een tijdje gedaan, maar nu is het over helaas
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 09:34:42 #284
13151 crew  Rewimo
pi_39564452
Hij springt ook 600 keer achter elkaar op mijn bureau Ik heb hem inmiddels gedreigd de plantenspuit te voorschijn te halen.

Hij was not impressed.
pi_39564872
Guus ook een tafelspringer? Als mikki op de tafel springt heft ze een knuffelbui en dan kan je de laptop niet meer gebruiken
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 10:00:44 #286
13151 crew  Rewimo
pi_39564985
Guus tikt zelf berichten. Met zijn achterste
pi_39565860
En al die haren in je computer. .

Gompie verhaart ook bij het leven momenteel. Vandaar dat wij ook eindeloos bezig zijn om haar van onze bedden af te houden. Op de leren bank hebben we geen last van d'r, maar op mijn bed wil ik haar niet hebben. Slapen is al zo lastig met dit weer, dan lig ik als het even kan liever niet tussen de haarballen. Heel gek. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 10:43:02 #288
13151 crew  Rewimo
pi_39565976
De katten mogen hier niet op bed slapen. Strikt genomen mogen ze niet op de slaapkamers komen, maar er glipt er weleens eentje naar binnen natuurlijk. 's Nachts zijn de slaapkamers echter no-go
pi_39566275
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:43 schreef Rewimo het volgende:
De katten mogen hier niet op bed slapen. Strikt genomen mogen ze niet op de slaapkamers komen, maar er glipt er weleens eentje naar binnen natuurlijk. 's Nachts zijn de slaapkamers echter no-go
Precies. Maar met dit weer staan bij ons alle deuren tegen elkaar open, met name in mijn kamer, omdat die op het zuiden ligt. En Gompie grijpt dan haar kans. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 11:02:39 #290
13151 crew  Rewimo
pi_39566584
Ik heb de deuren altijd dicht, maar dan wel de rolluiken naar beneden. Als ik 's middags thuiskom en de zon min of meer weg is (kamers liggen ook op het zuiden) gooi ik alles open normaal gesproken. Is weer even wennen met een kat die overal inkruipt, die andere twee kennen het huis al en hebben die neiging niet meer zo erg.
pi_39569287
Hier kan ik geen ramen opzetten als de kat boven is. Ze klimt dan zeker weten door het raam de vensterbanken op.
Ze is dan ook meestal nooit boven, meestal gewoon alleen in de huiskamer/keuken/bijkeuken.
Nu op het moment heb ik alles tegen over elkaar open staan, zodat het ff lekker kan doorwaaien, en de poes ligt buiten in de tuin aan het lijntje.

Fijn om te lezen dat het helemaal goed gaat komen/goed is
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 juli 2006 @ 12:40:53 #292
13151 crew  Rewimo
pi_39569756
Ik heb horren in de ramen
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 juli 2006 @ 16:23:07 #293
22592 crew  Ole
pi_39576577
Wat leuk dat jullie hem hebben rewimo!!! Veel succes
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 juli 2006 @ 16:28:22 #294
22592 crew  Ole
pi_39576751
quote:
Guus apporteert
Doet mijn panter van 12 ook nog steeds
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 juli 2006 @ 16:28:22 #295
22592 crew  Ole
pi_39576752
quote:
Guus apporteert
jaja.. (dubbel)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2006 @ 09:20:58 #296
13151 crew  Rewimo
pi_39596860
Ik zou jullie graag verblijden met verse foto's, maar Guus zit letterlijk geen twee tellen stil Zal straks een voorbeeldje plaatsen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:23:15 #297
78780 deedeetee
pi_39596907
Is Guus zo uitgelaten vrolijk, of heeft het gewoon erg druk met verkennen en uitproberen ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2006 @ 11:28:38 #298
13151 crew  Rewimo
pi_39599855
Allebei Ik heb de plantenspuit al moeten inzetten omdat ie 60 keer per minuut op mijn bureau springt en omdat ie hier en daar wat nageltests uitvoert op niet toegestane plekken Gelukkig is ie als de dood voor die waterstraal
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:31:59 #299
78780 deedeetee
pi_39599968
Het is een echt boeffie hé ?

Maar hij is nog jong en hopelijk best op te voeden, je hebt er zo te horen wel je handen aan vol
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juli 2006 @ 11:33:33 #300
13151 crew  Rewimo
pi_39600028
Ik heb vooral letterlijk mijn handen vol als ik 'm weer van m'n bureau moet tillen

Maar het geeft niks hoor, ik vind het beregezellig dat hij lekker bij me komt. Alleen weleens lastig lopen met een kat die zich om je benen kronkelt
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:45:32 #301
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39600421
Ik zeg: we willen foto's!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')