Binnen sneeuwt het niet hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:48 schreef tweakdsl het volgende:
Binnen of buitenkat?
Denkt hoopvol met je meequote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh jezus, wat een mooie..
En nu wil het geluk dat ik met mijn nieuwe huisgenootje idd een kat uit het asiel zou gaan halen. Mijn hart gaat al sneller kloppen. Gedachten als "Hoensbroek, oh, ik heb een OV", schieten door mijn hoofd. Maar, geen overhaaste beslissingen. Ik ga eens nadenken.
Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.quote:
Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:00 schreef deedeetee het volgende:
ow ow breng me niet in verleiding......
en Hoensbroek is voor mij een kippendje.
zucht maar ik heb al genoeg *katten die niet bij elkaar willen wonen* ellende achter de rug
Je edit na mijn opmerkingquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Lees nog eens terug. Wat zeg jij daar als kattenexpert van ? Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo. En dan dus dat 2,5 uur treinen.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je edit na mijn opmerking![]()
Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?
We wachten het af
Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Tja... het beest is altijd beter af dan in een asiel. En dat treinen is toch maar eenmalig? Om hem naar huis te halen?
(...)
Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probleem te worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Twee jonge mensen die niet "oneindig" bij elkaar gaan wonen, waardoor de kat dus met een van twee mee zal moeten verhuizen op een gegeven moment enzo.
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Goede afspraken over maken. Hoeft het later nooit een probllem te worden.
Uiteindelijk moet je zo'n beslissing wel goed overwegen natuurlijk, maar als jullie toch al van plan waren een te nemen (?)
die rooie...das net mijn ene kat...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet dat Guus heeft gewoond met op zn minst 1 andere kat..
[afbeelding]
Ah ik snapquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.
Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Het plan was een oude kat uit te zoeken met het idee dat we die nog een paar jaar een mooi leven konden geven zonder dat ze onze verhuizing mee hoefde te maken.
Dat zou ik nooit doen. Hand op hart, tuffen door mijn vingers, andere hand op de Bijbel, en dan zweren op het leven van mijn moeder enzo. Echt, geen haar op mijn hoofd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'
Daarom durf ik 't niet aan en ik vind 'm zo lievquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zolang Guus maar niet weer de dupe word.. en weer weg moet "wegens omstandigheden'
Waar heb ik gezegd dat ze de kat niet kwijt zou kunnen? Ik help haar gewoon mee om de kat zo snel mogelijk weer aan een huis te helpen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ben ik hier de e nige die het raar vind dat zijn tante eerst een nestje met mooie britjes heeft en het beestje nu niet kwijt zou kunnen?
Stapels mensen die britjes willen kopen.. dus ik zou serieus niet weten waarom dat beest anders naar het asiel zou gaan.
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze de kat niet kwijt zou kunnen? Ik help haar gewoon mee om de kat zo snel mogelijk weer aan een huis te helpen.
En tsja, als je veel mensen kan benaderen via een zeer bekend forum....
Een zo geschikt mogelijk huis, maar het liefste in korte tijd maar zeggen dan?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.
Ik denk dat die tante verstandig genoeg is om zelf een goeie baas voor Guus uit te pikken, uit het aanbod dat ze krijgt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk aan een nieuw huis te helpen, of aan een zo geschikt mogelijk huis? Snelheid gaat hier ten koste van de kwaliteit.
Precies, dat denk ik dus ook..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat die tante verstandig genoeg is om zelf een goeie baas voor Guus uit te pikken, uit het aanbod dat ze krijgt.![]()
Als ze niet goed voor haar dieren zorgde had ze Guus toch immers gewoon niet terug genomen en het die mensen zélf laten uitzoeken. ?
Ik heb ook een heel stel katten die altijd komen buurten. Soms is het wel vervelend als ik weg moet en er staat eentje op de loer en glipt vlug naar binnen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het zou overigens mijn eerste kat worden.
Mijn huisgenootje heeft sinds een jaartje parttime de buurkat Gompie op bezoek. Gompie komt uit een huis met een jong meisje en een werkende moeder, geloof ik, en die zijn amper thuis voor Gompie. Dus Gompie zoekt overdag de gezelligheid bij mijn huisgenootje in huis (het huis waar we dus samen gaan wonen, een klein huisje met woonkamer, keuken, drie slaapkamers) en gaat 's avonds terug naar zijn/haar* eigen huis.
* weet even niet of Gompie een mannetje of vrouwtje is. Ik meende een vrouwtje.
Mmmm, dat idee heb ik er gewoon altijd bij.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Als deze kat in het asiel terecht zou komen, zou hij ongetwijfeld in no time met een gemotiveerd en verantwoordelijk 'baasje' mee naar huis gaan. Hoezo, 'altijd beter af dan in een asiel'?![]()
waarschijnlijk wel ja, maar zou jij het er persoonlijk op gokken ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm, dat idee heb ik er gewoon altijd bij.
Katten in hokken etc.
Maar idd. Guus is een prachtbeest en zo weg w.s..
Ik niet, Lienekien is wat positieverquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:25 schreef Nonneke het volgende:
waarschijnlijk wel ja, maar zou jij het er persoonlijk op gokken ?
En wat deedeetee zegt.quote:Ik niet hoorEr zitten zoveel mooie/lieve katten in het asiel, waarvan je verwacht dat ze over 5 minuten wel opgehaald zullen worden maar niks hoor, met een beetje pech zitten ze daar nog een maand of wat
![]()
Idd, en Guus vind ook vast een liefdevol huis, met wellicht wat poezenvriendjesquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik niet, Lienekien is wat positiever
[..]
En wat deedeetee zegt.
Guus mot gewoon rechtstreeks naar een goed huis![]()
![]()
De laatste keer dat ik op kittentekoop keek stonden er 103 nestjes Britjes op. Ter vergelijking, 35 nesten Maine Coons en van de Birmaan en Ragdoll ieder 27 nesten. Brittenfokkers die al lang met het ras bezig zijn zien het ten onder gaan aan zijn eigen succes (Whiskasreclames enzo) omdat ineens iedereen die een Brit koopt ermee gaat fokken, kittens raakt men nog net kwijt, mensen gaan helaas eerder voor een kitten dan voor een herplaatser.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:43 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ben ik hier de e nige die het raar vind dat zijn tante eerst een nestje met mooie britjes heeft en het beestje nu niet kwijt zou kunnen?
Stapels mensen die britjes willen kopen.. dus ik zou serieus niet weten waarom dat beest anders naar het asiel zou gaan.
Bij jou zou hij wel écht op zijn plaats zijn Rewimoquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Guus is wel een droppie zeg*ernstig in de verleiding komt*
Ik ga er serieus over nadenken. Ik heb al twee Scottish Folds en ik ben gek op Britten.
Dat is best heel erg jammer... ook herplaatsers zijn lief tenslotte.quote:mensen gaan helaas eerder voor een kitten dan voor een herplaatser.
Ik dacht direct al aan jou toen ik dit topic begon te lezen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Guus is wel een droppie zeg*ernstig in de verleiding komt*
Ik ga er serieus over nadenken. Ik heb al twee Scottish Folds en ik ben gek op Britten.
Ik moet toch iets verzinnen om het topic onder de aandacht te brengen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je topic staat er dan ook maar net
Duimt verder voor mooie Guus
ik woon vrij ver weg en vind het voor het beestje zonde als ie zolang in de auto moet... als er dus iemand is die in de buurt woont die hem een goed thuis wil geven, dan met alle liefde...quote:
heb je het nou tegen mij of ??quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
Niet dat ik ervan overtuigd ben dat Guus gelukkiger zou zijn in een mandje in de trein, maar als jij dat een fijner idee vindt dan lang in de auto wil ik desnoods Guus wel komen brengen met het OV. Dan zie ik m toch nog even..
Ja. Dat was misschien niet heel duidelijk, maar als ik je kan helpen met mijn vakantietijd en mijn OV, dan wil ik dat graag doen.quote:
Interessant aanbod... thx Moeten het topic maar even in de gaten houden. Mooie zou zijn als ik zelf gewoon een kleine week met alle drie de katten kan doorbrengen om te kijken of ie goed geaccepteerd zou worden... daar gaat het me om. Maar ja, misschiend meldt iemand anders zich nog op FoK of in het dagelijkse leventje daar.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:38 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja. Dat was misschien niet heel duidelijk, maar als ik je kan helpen met mijn vakantietijd en mijn OV, dan wil ik dat graag doen..
quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit ook een beetje met de afstand (woon in Haarlem) maar ik vind Guus echt een droppie en ik wil 'm eigenlijk best een goed thuis biedenIk ga even mailen, misschien is er iets te regelen.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
Mja, op zich heb ik geen plannen voor zondag, dus als Guus haast heeft...
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:37 schreef Rewimo het volgende:
Mja, op zich heb ik geen plannen voor zondag, dus als Guus haast heeft...
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:43 schreef Uhmmie het volgende:
rewimo: we eisen dan natuurlijk wel hele mooie fotoos
een eigen Guus-Topicquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Hoe kun je van mij nou eisen dat ik géén foto's maak?![]()
(zie sig)
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, met Christan en dat heeft ze net gedaan.![]()
![]()
Gaan we roddelen, tante?quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
*fluister
*roddel
Zij en d'r vent latten... Tssssk.
Dat lijkt me een heel goed idee Christan !quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik laat de foto's net aan Christan zien. Hij vindt Guus lief. Ik zeg tegen hem: Guus zoekt een ander huis. Waarom? Omdat hij niet kan blijven waar hij nu woont. O, mama, zegt hij, zullen wij hem dan in huis nemen?
Tuuluk welquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Hoho, het moet allemaal nog geregeld worden hoorMisschien kom ik wel niet door de ballotagecommissie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |