quote:
Ik kan werkelijk niet wachten tot augustus.
![]()
.
We hebben het er zelfs al stiekum over gehad om allebei een kat te nemen. Maar daar willen we nog even over nadenken. Want dat zou dan betekenen dat die twee katten een jaar of twee samen hier zouden wonen (met sporadisch gezelschap van mevrouw Gomp) en dat ze na die tijd elk met een van ons mee zouden gaan naar een nieuw huis.
Trekken katten dat ? Er is waarschijnlijk ook nog verschil of je broertjes en zusjes neemt en van welk ras of ze het ten eerste trekken om samen in 1 huis te wonen en daarna dus weer zonder elkaar te moeten.
Kan een van jullie daar iets over zeggen ? We gaan daar ieg nog eens even goed over inlezen, maar ik wou het ook nog even hier komen vragen. Mijn huisgenootje had zich al wat ingelezen op kattenrassen, en zag een Britse korthaar sowieso wel zitten als we 1 kat in huis nemen. (Die schijnen sociaal te zijn, maar het ook aan te kunnen om alleen thuis te zijn, aangezien zij 3,5 dag per week werkt en ik volgend jaar 3 dagen per week in Amsterdam ga studeren en we in Utrecht wonen.)
Graag jullie eerlijke experts-mening hierover. Ik wil nog even benadrukken dat we allebei het beste voor de kat(ten) willen en er daarom alles aan zullen doen om voor hem/haar/ze de omstandigheden zo gunstig mogelijk te maken met zo min mogelijk trauma's en zo veel mogelijk onvoorwaardelijke liefde van twee kattengekken.