't Zou me niks verbazen. Maar de aangiftebereidheid is laag, vrees ik. Gesloten gemeente, afhandelen in eigen kring en de mishandelde kinderen groeien uiteindelijk geindocttrineerd op en worden óók grefo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
En kinderen mishandelen is iets wat grefo's structureel doen, en de rest niet?
Jij gaat mee in het shoppen. Je vind Nederlanders Marokkaans - precies waar jij hun van beschuldigt. Ik niet. Ik vind Nederlanders Nederlands.quote:[..]
Zo 'braaf en lief'ben ik niet.
Als je het die gasten zelf vraagt, wordt er 9/10 volmondig geantwoord dat ze 'marokkaan' zijn, alleen als het ze uitkomt vinden ze zichzelf NL'er, en jij gaat lekker mee in dat nationaliteit shoppen.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:18 schreef Cairon het volgende:
[..]
bronnen met bewijzen
hoe moeilijk is het OM. TE. LEZEN.
wordt toch vastgesteld in een rapport van PvdA Europarlementariër Emine Bozkurtquote:Dat geeft het Bozkurt des te meer redenen haar bevindingen genuanceerd op te schrijven. Ze omschrijft haar eigen houding ‘positief kritisch’. “Turkije maakt momenteel een enorme inhaalslag met het aanpassen van de wet. Vrouwen hebben de laatste twee jaar meer rechten gekregen dan in de veertig jaar daarvoor.” Zo is scheiden makkelijke gemaakt en is eerwraak gelijk gesteld aan moord, met levenslang als maximale straf. “Maar geweld blijft een groot probleem, vervolging van daders blijft moeilijk”, aldus Bozkurt. “Recht hebben en recht krijgen is niet altijd hetzelfde.”
Dat kan ook niet, het Christendom is zo breed evenals de Islam. Je zou te veel mensen daarmee te kort doen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef Cairon het volgende:
[..]
ik heb het niet of grefo's ik heb het over het hele christendom... en blijkbaar kun je het niet opbrengen om te beweren dat het Christendom net zo vredelievend is als de Islam.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3183248.stmquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:18 schreef Cairon het volgende:
[..]
bronnen met bewijzen
hoe moeilijk is het OM. TE. LEZEN.
Lekkere communicatie is dat wanneer Mutant het toch wel over een specifiek stroming had, als je een beetje verder had gekeken dan je neus lang is en mijn sig had gelezen, zou je weten hoe ik tegen over het Christendom sta, de vraag is, kan jij het wel?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef Cairon het volgende:
[..]
ik heb het niet of grefo's ik heb het over het hele christendom... en blijkbaar kun je het niet opbrengen om te beweren dat het Christendom net zo vredelievend is als de Islam.
Correct.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Eens. Maar voor de duidelijkheid: zoiets toont dus aan dat het niet ligt aan het moslim-zijn, of aan de Marokkaanse afkomst. Maar aan de menselijke neiging na emigratie conservatiever te worden.
Nee, een regenjas dient een practisch nut. Het voorkomt dat je nat word. Een wollen trui ook, voorkomt dat je kou vat.quote:Ik ben daarvoor niet blind. Ik ben ook niet blind voor het fanatisme dat vaak afdruipt van de hoofddoekjesvreters.
En het is waar, werkelijk waar, dat velen dat hoofddoekje echt vrijwillig dragen. Ja, dat is indoctrinatie, maar dat is het dragen van alle kledij anders dan als bescherming tegen het weer.
yeah babyquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3183248.stm
Hier heb je wat OM. TE. LEZEN.
Alle moslims lopen 500 jaar achter?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Correct.
Maar er valt daarbovenop niet te ontkennen dat dat geloof, wat zo'n 500 jaar achterloopt op de rest van de wereld een factor is die dat in de hand werkt.
[..]
Ik vind Nederlanders ook Nederlanders hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:20 schreef sigme het volgende:
Jij gaat mee in het shoppen. Je vind Nederlanders Marokkaans - precies waar jij hun van beschuldigt. Ik niet. Ik vind Nederlanders Nederlands.
alleen die in west europaquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Alle moslims lopen 500 jaar achter?![]()
Geloof er geen drol van wat je hier zegt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind Nederlanders ook Nederlanders hoor.
Alleen mensen die zichzelf 'marokkaan' noemen, vind ik geen Nederlanders. Die vind ik 'marokkanen'.
Nee, van elk individu kun je dat niet zeggen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Alle moslims lopen 500 jaar achter?![]()
Welk gedeelte?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geloof er geen drol van wat je hier zegt.
Dat je een Marokkaan alleen als Marokkaan ziet als hij zich ook daadwerkelijk Marokkaan noemt.quote:
Waarom niet, is dat niet politiek correct ofzo? Ben je zelf toevallig Christen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:31 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat Christenen hier bij hun haren bijgesleept worden omdat marokkaanse jongeren, die meestal niet zo heel gelovig zijn, de boel terroriseren? Het zal toch duidelijk zijn dat er geen groepen christelijke jongeren zijn die voor zoveel overlast zorgen als marokkanen, bij christelijke jongeren hangt er niet zo'n macho/ganstha/op-straat-hangen cultuur en zorgen niet voor problemen.
Jah, en als je de Amish als referentiekader neemt kun je zoiets ook over het Christelijke geloof zeggenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, van elk individu kun je dat niet zeggen.
Van de islamitische invloedsfeer kun je dat wel zeggen.
Religie=cultuurquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
De Islamitische invloedssfeer nogwel, een persoon die cultuur en religie niet uit elkaar kan houden wederom. Nogmaals wijs ik je op de grote steden van de meeste islamitische landen.
Oh, ook ik ben maar mens, en vooroordelen zullen mij ook parten spelen, ja.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je een Marokkaan alleen als Marokkaan ziet als hij zich ook daadwerkelijk Marokkaan noemt.
Man, die kreeg niet eens genoeg handtekeingen om een partij op te richten bij elkaarquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:11 schreef Cairon het volgende:
[..]
Aboe Jar Jar is je even ontschoten met zijn AEL?
Ik ben inderdaad christelijk, en ik heb nog nooit van een groep hangende christenjongeren gehoord, terwijl ik als ik in Rotterdam wil winkelen zeer regelmatig last heb van marokkanen die vanaf bankjes schunnige en kwestende dingen roepen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom niet, is dat niet politiek correct ofzo? Ben je zelf toevallig Christen?
Religie= niet cultuur. Religie beinvloed slechts ten dele bepaalde aspecten van een cultuur. De onderliggende cultuur zal altijd een veel sterkere rol spelenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Religie=cultuur
Zoek ens op wat cultuur nu precies is.
En ja, bij gebrek aan een eenduidigere omschrijving, de invloedsfeer.
Ik kan ook zeggen: "De islamitische wereld" maar dan kunnen we wachten op smart asses: "Maar er bestaat helemaal geen islamitische wereld"
Mutant heeft toch geen gitzwarte naam (hoewel - sinds ie niet meer blauw is is ie zwart). Waarom zou hij meer verantwoordelijk zijn voor wat anderen uitvreten dan dat jij verantwoordelijk bent voor wat anderen uitvreten?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben het erover dat een of andere marokkaan hier op dit forum het bestaat om te zeggen dat grefo's een probleem zijn, terwijl die zelf dus deel van een bevolkingsgroep is die ondertussen een gitzwarte naam heeft.
Toch welquote:Dan is mijn verzoek of'tie eerst z'n eigen augiusstal uitmest voordat'ie naar anderen gaat wijzen toch niet zo'n vreemd verzoek?
Nou, dat het zo te zien wel meevalt met dat fundamentalisme onder de moslims, in tegenstelling tot dat onder de grefo's.quote:
[..]
Ja, en dus...?
Cultuur en Religie zijn met elkaar verbonden maar niet gelijk, het lijkt me beter dat jij even opzoekt wat cultuur nou precies is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Religie=cultuur
quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Religie=cultuur
En ja, bij gebrek aan een eenduidigere omschrijving, de invloedsfeer.
Ik kan ook zeggen: "De islamitische wereld" maar dan kunnen we wachten op smart asses: "Maar er bestaat helemaal geen islamitische wereld"
quote:cul·tuur (de ~ (v.))
1 (-turen/-tures) het verbouwen van gewassen => teelt
2 (-turen) geheel van voortbrengselen van een gemeenschap
3 kunst en wetenschap
4 (-turen) kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen
5 stijl
Juist ja, misschien moet je je eigen advies even zelf opnemen?quote:gods·dienst (de ~ (m.))
1 geheel van de leerstellingen en plechtigheden van een volk of kerkgenootschap => geloof, geloofsovertuiging, religie
2 verering, aanbidding van God
Er zijn in het topic zat voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat fundamentalistische christenen er ook bepaalde wormen en maden op nahouden die niet stroken met de huidige Nederlandse cultuur. Dat is een structureel probleem dat OOK opgelost moet worden en OOk de aandacht verdient. Ik vind dus dat ook daar het FOKKEN wat minder mag wezen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad christelijk, en ik heb nog nooit van een groep hangende christenjongeren gehoord, terwijl ik als ik in Rotterdam wil winkelen zeer regelmatig last heb van marokkanen die vanaf bankjes schunnige en kwestende dingen roepen.
Ik zeg niet dat alle marokkanen zo zijn, maar als er een topic is over het vervelend zijn van een deel van de marokkaanse jeugd is het onzinnig om te doen alsof christenen ook zo doen, zonder enige basis.
Maak het nog iets extremer, we hebben wekelijks dat er netwerken van Christelijke jongeren zijn die politici willen vermoorden, of filmpjes die opduiken van Christenen die hulpverleners ontvoeren en ze dan doodleuk de keel doorsnijdenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:37 schreef sigme het volgende:
Nou, dat het zo te zien wel meevalt met dat fundamentalisme onder de moslims, in tegenstelling tot dat onder de grefo's.
Dat is prima te ontkennen. Een geloof 'loopt niet achter'. Het is geloof, dat is redelijk tijdloos. 'Achterlopen' is een absurde notie. Er kan niets achterlopen in de wereld van nu - het maakt deel uit van het nu.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Correct.
Maar er valt daarbovenop niet te ontkennen dat dat geloof, wat zo'n 500 jaar achterloopt op de rest van de wereld een factor is die dat in de hand werkt.
Klopt, dat zei ik toch. Kleding als bescherming tegen de elementen is niet geindocrineerd, alle overige redenen om kleren wel of niet te dragen is dat wel. Een broek afdanken omdat ie niet meer in de mode is. Korte rokjes dragen terwijl je een blaasontsteking oploopt. Een vuilniszak over je hoofd trekken terwijl je daar haarbroei van krijgt.quote:[..]
Nee, een regenjas dient een practisch nut. Het voorkomt dat je nat word. Een wollen trui ook, voorkomt dat je kou vat.
Klopt. Ik hou er ook niet van, van de reden die erachter zit.quote:Een hoofddoekje is een oplossing voor het probleem dat mannen zich welis niet kunnen gedragen, en die oplossing wordt door dat mooie sprookje integraal bij de vrouw gelegd.
Oh jawel. Het alternatief is vaststellen dat er niet zoiets bestaat als vrije wil - iedereen denkt dat ie iets doet omdat hij dat wil tenzij er actief een pistool op de kop staat. Vinden dat je iets vrijwillig doet is een redelijke maatstaf.quote:En als je erkent dat het indoctrinatie is, kun je niet in dezelfde zin stellen dat het vrije keuze is.
Sigme een moslimquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Maak het nog iets extremer, we hebben wekelijks dat er netwerken van Christelijke jongeren zijn die politici willen vermoorden, of filmpjes die opduiken van Christenen die hulpverleners ontvoeren en ze dan doodleuk de keel doorsnijden![]()
Jij moet wel heel erg moslim zijn om zulke onzin te verkondigen![]()
onder de douche en aan het lezen...quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
Waar is Cairon heen gegaan trouwens?
Nou, zo ver gezocht is dat niet hoorquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Maak het nog iets extremer, we hebben wekelijks dat er netwerken van Christelijke jongeren zijn die politici willen vermoorden, of filmpjes die opduiken van Christenen die hulpverleners ontvoeren en ze dan doodleuk de keel doorsnijden![]()
Ha! Hahaha! Hahahahahahaquote:Jij moet wel heel erg moslim zijn om zulke onzin te verkondigen![]()
Trigger had het over een ander land.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Cairon het volgende:
[..]
onder de douche en aan het lezen...
grappig dat jullie het voorbeeld pakken van 1 land en daarme denken voldoende bewijs te hebben geleverd voor "de hele moslimswereld" die grote stappen voorwaarts neemt...
op het NOS journaal hadden ze het ook over de wetswijziging, maar daar noemden ze het een kleine stap voorwaarts, omdat de wet nog niet meteen zou leiden tot een verandering in houding van het volk. Een begin is er gemaakt in Marokko... maar het werk is nog verre van gedaan, en de situatie voor vrouwen nog verre van gelijk in de praktijk.
Onzinnig dat ze het systeem te veel belasten, je moet werken voor je geld, en als je een uitkering hebt zonder het nodig te hebben ben je volgens Christenen heel slecht bezig, dat zouden de imams ook wat meer moeten uitdragen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb er last van, ze vallen mij lastig met hun religie. Ze integreren niet en hebben veel te veel kinderen (ze belasten dus ook nog eens het systeem dus), alles wat anders is vervloeken ze en net als bij fundamentalistische moslims worden ongelovigen gezien als een soort van duiveltjes. Kritiek geven op hun geloof, en hupla bedreigingen enzo. Bovendien laatst dat incident waarbij een paar Christelijke broertjes even een Turk zn harses insloegen omdat ie met hun zusje ging.
Mug en olifant verhaalquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn in het topic zat voorbeelden gegeven waaruit blijkt dat fundamentalistische christenen er ook bepaalde wormen en maden op nahouden die niet stroken met de huidige Nederlandse cultuur. Dat is een structureel probleem dat OOK opgelost moet worden en OOk de aandacht verdient. Ik vind dus dat ook daar het FOKKEN wat minder mag wezen.
[POL SC 975] (Uncle) Sam the shamquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sigme een moslimDoet me denken aan die discussie in POL-chat Sigme
![]()
over welk land had hij het dan? Als hij het NIET over Marokka had?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Trigger had het over een ander land.
En de link leidt naar "Marokko en de Westelijke Sahara"... nu is mijn Aardrijkskunde niet al te best... maar volgens de atlas bestaat er geen land dat zichzelf "De Westelijke Sahara" noemt...quote:In februari 2004 werd in Marokko een nieuwe familiewetgeving afgekondigd waarbij het wettelijk kader voor de rechten van de vrouw op aanzienlijke wijze verbeterd werd. Mannen en vrouwen krijgen voortaan een gelijke en gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het gezin en voor de opvoeding van de kinderen en de verplichting van de vrouw om te gehoorzamen aan haar man werd afgeschaft. De minimumleeftijd voor vrouwen om te huwen werd opgetrokken van 15 jaar naar 18 jaar (dezelfde leeftijd als voor mannen) en de vereiste dat vrouwen de toestemming nodig hebben van een mannelijke voogd om te kunnen huwen werd eveneens afgeschaft. Er werden strenge voorwaarden ingevoerd i.v.m. mannelijke polygamie. Tenslotte werd het recht om te scheiden met onderlinge toestemming ingevoerd en werd de mogelijkheid voor de man om zijn vrouw te verstoten aan een strenge rechterlijke controle onderworpen. De bepalingen inzake discriminatie op het vlak van erfrecht werden daarentegen nauwelijks gewijzigd.
Waar dan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, zo ver gezocht is dat niet hoor. Er zijn nogal wat moordende en terrorisrende christenen. Alleen kijkt men daar niet de hele christelijke gemeenschap op aan, laat staan de hele bevolking in landen waar je de cultuur als 'christelijk' zou kunnen aanduiden.
[..]
Ha! Hahaha! Hahahahahaha![]()
![]()
Neem de mensen die arbortusartsen vermoorden. Bijvoorbeeld.quote:
Hoewel ik abortus verwerpelijk vind ben ik het met je eens dat het schandelijk is om deze mensen te vermoorden, ik kan me alleen niet herinneren dat dit recentelijk is gebeurd? En al helemaal nooit in Nederland waar de grefo's wonen waar jij het over had.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Neem de mensen die arbortusartsen vermoorden. Bijvoorbeeld.
En reageer liever hier eens opquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:55 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Onzinnig dat ze het systeem te veel belasten, je moet werken voor je geld, en als je een uitkering hebt zonder het nodig te hebben ben je volgens Christenen heel slecht bezig, dat zouden de imams ook wat meer moeten uitdragen.
Christenen bedreigen niet, waarom denk je dat alle columunisten Christenen pakken, en nadat Theo van Gogh was vermoord, drie keer raden door wie, kwam er een film uit over ontolerantie van gelovigen, en 3x raden waar ze dat op baseerden? Op Christenen, want Christenen keren de andere wang toe, terwijl moslims graag geweld gebruiken tegen ongelovigen.
En inderdaad kan er een incident zijn dat er wat randchristelijke jongeren een hekel hebben aan allochtonen en dan erachteraan gaan, wat af te keuren is, waarna de jongen zelf de macht over het stuur verliest en tegen een boom parkeert je verdraait het nogal.
O wacht dat was Mutant die dat schreef....quote:
Religie komt in dev natuur niet voor, derhalve is het een bedenksel van de mens, en dus cultuur.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie= niet cultuur. Religie beinvloed slechts ten dele bepaalde aspecten van een cultuur. De onderliggende cultuur zal altijd een veel sterkere rol spelen![]()
Zo zie je dat ook bij Amazigh mensen, die zijn HEEL anders dan bijv Arabieren, terwijl ze dezelfde religie aanhangen.
Trigger had aan het begin het voorbeeld van Turkije aangehaald, je zet jezelf steeds meer buitenspelquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:56 schreef Cairon het volgende:
[..]
over welk land had hij het dan? Als hij het NIET over Marokka had?
[..]
En de link leidt naar "Marokko en de Westelijke Sahara"... nu is mijn Aardrijkskunde niet al te best... maar volgens de atlas bestaat er geen land dat zichzelf "De Westelijke Sahara" noemt...
Christenen bedreigen nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
O wacht dat was Mutant die dat schreef....
Dat is'ie wat mij betreft ook niet hoor.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:37 schreef sigme het volgende:
Waarom zou hij meer verantwoordelijk zijn voor wat anderen uitvreten dan dat jij verantwoordelijk bent voor wat anderen uitvreten?
Erug intelligent lijk je niet te zijn hey?quote:Ja het zijn zijn landgenoten, zoals het ook de jouwe zijn. En zoals de grefo's ook jou en mijn en zijn landgenoten zijn.
quote:Toch wel. Het is niet zijn Augiasstal die uitgemest moet worden maar de onze, en bovendien is het fundamentele probleem -fundamentalistische geloof - niet voorbehouden aan moslims, in dit land.
Kietel jezelf, een ander doet het niet.quote:Nou, dat het zo te zien wel meevalt met dat fundamentalisme onder de moslims, in tegenstelling tot dat onder de grefo's.
Volgens grefo's mogen vrouwen niet werken, en volgens de economische heilsleer van tegenwoordig (het systeem) is dat het onttrekken van arbeidspotentieel aan de maatschappij. Om de vergijzing te bekostigen zouden we allemaal moeten werken!quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:55 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Onzinnig dat ze het systeem te veel belasten, je moet werken voor je geld, en als je een uitkering hebt zonder het nodig te hebben ben je volgens Christenen heel slecht bezig, dat zouden de imams ook wat meer moeten uitdragen.
Iets meegekregen van de bedreigingen en rellen rondom 'the last temptation of christ'?quote:Christenen bedreigen niet, waarom denk je dat alle columunisten Christenen pakken, en nadat Theo van Gogh was vermoord, drie keer raden door wie, kwam er een film uit over ontolerantie van gelovigen, en 3x raden waar ze dat op baseerden? Op Christenen, want Christenen keren de andere wang toe, terwijl moslims graag geweld gebruiken tegen ongelovigen.
OK. Over en sluiten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:37 schreef ExTec het volgende:
Erug intelligent lijk je niet te zijn hey?
Je dhimmie mentaliteit begint echt te vervelen.
Wat een dikke onzinquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is prima te ontkennen. Een geloof 'loopt niet achter'. Het is geloof, dat is redelijk tijdloos. 'Achterlopen' is een absurde notie. Er kan niets achterlopen in de wereld van nu - het maakt deel uit van het nu.
Ow, nu is het hoofddoekje ineens gereduceert tot 'mode'quote:Klopt, dat zei ik toch. Kleding als bescherming tegen de elementen is niet geindocrineerd, alle overige redenen om kleren wel of niet te dragen is dat wel. Een broek afdanken omdat ie niet meer in de mode is. Korte rokjes dragen terwijl je een blaasontsteking oploopt. Een vuilniszak over je hoofd trekken terwijl je daar haarbroei van krijgt.
Hoofddoekje is indoctrinatie - evenals mode.
Joh, meen je dat nou??quote:Klopt. Ik hou er ook niet van, van de reden die erachter zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |