Gelukkig zit er een cam op die dingen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:09 schreef Limburger_noord het volgende:
The Syrian statement did not mention the reported overflight of al-Assad's home.
Nog niks op CNN maar dat duurt gelukkig nooit lang.quote:Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben
vanavond over een zomerpaleis van de
Syrische president Assad in Latakia
gevlogen.Het was volgens het leger een
waarschuwing dat Syrië geen Palestijnse
extremisten moet steunen.
teletekst.
Olmert is de opvolger van Hitlerquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:38 schreef Nielsch het volgende:
Deze hele Israëlische operatie is geen reddingsmissie, maar een collectieve straf voor vele onschuldige Palestijnen. Wat dat betreft weet Olmert net zo goed te straffen als de Duitsers de Joden straften in de 2de WO.
Och, ik zeg niet dat Olmert de opvolger is van Hitler. Er zijn echter wel paralellen te trekken tussen de handelswijze van Israël nu en die van Nazi Duitsland destijds.quote:
Syrie gaat toch ook niet boven USA vliegen ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Och, ik zeg niet dat Olmert de opvolger is van Hitler. Er zijn echter wel paralellen te trekken tussen de handelswijze van Israël nu en die van Nazi Duitsland destijds.
Sharon 1982quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:48 schreef opinionr het volgende:
Ja, Olmert vergast immers ook systematisch duizenden mensen
trek eens een parallel dan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Och, ik zeg niet dat Olmert de opvolger is van Hitler. Er zijn echter wel paralellen te trekken tussen de handelswijze van Israël nu en die van Nazi Duitsland destijds.
Nee hij bombardeert onschuldige vrouwen en kind . VN moet israel straffenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:48 schreef opinionr het volgende:
Ja, Olmert vergast immers ook systematisch duizenden mensen
Prima...quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima...
- Het bouwen van een muur op Palestijns grondgebied en de muur die de Duitsers bouwden in de Jodenwijk van Warschau.
deze muur is bedoeld om zelfmoordterroristen buiten de steden houden.
- Het collectief straffen van onschuldige burgers als vergeldingsmaatregel.
de palestijnse terroristen blijven het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van onschuldige burgers in de hoop dat Israël terugslaat en er onschuldige slachtoffers vallen en de hele wereld medelijden krijgt met de palestijnen.
- Het (soms jarenlang) opsluiten van Palestijnse mannen, vrouwen en kinderen zonder enige vorm van proces of rechtsbijstand.
meesten houden zich met terreur bezig. en een proces en rechtsbijstand krijgen ze uiteindelijk wel als ze al niet worden vrijgelaten.
- Het vermoorden van onschuldige burgers.
zie punt 2
- De Palestijnen bewust financieel afhankelijk maken van de staat Israël en deze afhankelijkheid gebruiken als dreigmiddel.
parallel? en de palestijnen zijn vooral afhankelijk van de EU
En de lijst gaat nog wel even door. Israël zou hard gestraft moeten worden voor deze vormen van staatsterrorisme.
[b]moet israël dan gewoon toelaten dat er raketten af worden geschoten op dorpen in niet-bezet gebied.
Je hebt helemaal gelijkquote:
helaas ben je weer in de war - jij bent helemaal hersenspoelt voor pro-Israel en pro-terrorismequote:Op donderdag 29 juni 2006 00:20 schreef Caesu het volgende:
vast een laffe Hamas-terrorist die net op tijd wegsprong zodat de baby de kogel opving.
gek dat er nooit foto's openbaar worden gemaakt van ontplofte buspassagiers als er weer eens een Hamas-terrorist zich heeft opgeblazen.
waarom hebben Palestijnen toch zulke propagandabeelden nodig voor 'hun zaak'?
Check this.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:20 schreef Caesu het volgende:
Ik heb zo vaak beelden van opgeblazen buspassagiers gezien. Misschien doe jij aan selectief kijken en stop je lekker je kop in het zand wanneer de Joodse propagandamachine weer eens lekker op gang komt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:20 schreef Caesu het volgende:
de gruwelijkste beelden worden nooit gepubliceerd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb zo vaak beelden van opgeblazen buspassagiers gezien. Misschien doe jij aan selectief kijken en stop je lekker je kop in het zand wanneer de Joodse propagandamachine weer eens lekker op gang komt.
Dat land bestaat niet en heeft nooit bestaanquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Syrie gaat toch ook niet boven USA vliegen ?
Israel is terroristisch bezig - de Palestijnen komen voor hun land op
Onzin. Zelfs de gruwelijkste beelden worden gepubliceerd. Je bent naïef als je echt denkt dat Israël niet aan propaganda doet. Ik geef ook toe dat de Palestijnen weten hoe ze aan propaganda moeten doen, maar er blijven genoeg betrouwbare en onafhankelijke instellingen over die de misstanden in de Palestijnse gebieden en het staatsterrorisme van Israël op een professioneel niveau aankaarten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:47 schreef Caesu het volgende:
[..]
de gruwelijkste beelden worden nooit gepubliceerd.
was nog een discussie over vorig jaar in Israël. of ze ook maar al die beelden naar buiten zouden moeten brengen zodat de wereld misschien iets meer begrip zou kunnen krijgen voor de acties van Israël.
geen onzin. je moet er iig lang naar zoeken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin. Zelfs de gruwelijkste beelden worden gepubliceerd. Je bent naïef als je echt denkt dat Israël niet aan propaganda doet. Ik geef ook toe dat de Palestijnen weten hoe ze aan propaganda moeten doen, maar er blijven genoeg betrouwbare en onafhankelijke instellingen over die de misstanden in de Palestijnse gebieden en het staatsterrorisme van Israël op een professioneel niveau aankaarten.
Echter, de grootste propagandastunt blijft waarschijnlijk wel dat Israël het voor elkaar krijgt om hun acties - in de Westerse wereld - uit te leggen als reactie op de Palestijnse acties.
Je hebt echt geen idee wat je zegt. Ben je ooit in een concentratiekamp geweest?quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:38 schreef Nielsch het volgende:
Deze hele Israëlische operatie is geen reddingsmissie, maar een collectieve straf voor vele onschuldige Palestijnen. Wat dat betreft weet Olmert net zo goed te straffen als de Duitsers de Joden straften in de 2de WO.
Sharon slaaptquote:
Goed he? De enige elektriciteitscentrale in Gaza. Alles wat geen aggregaat heeft ligt stil. Onder andere de ziekenhuizen (voor zover die nog functioneerden zonder medicijnen als gevolg van het afsluiten van de grenzen door Israel).quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat heeft die brug en die elektriciteitscentrale ermee te maken? (Antwoord: collectieve straf op de gehele Palestijnse bevolking in Gaza)
Ik hoop dat de Nederlanders daar dan ook geen bruggen en elektriciteitscentrales gaan opblazen.
Dat er Nederlandse doden gaan vallen moeten we ons zelf al klaar voor maken trouwens.
quote:
Why can’t Palestinians equally claim enemy prisoners when they are fighting for their freedom from Israeli occupation? Israelis argue they are at war. But they want a war in which only Israelis can take prisoners, only Israelis can kill the enemy, only Israelis can lay siege to their "enemy."
How Israel betrays George Bush and the United States
Een van de, 50% heeft nog stroom. En als die lui in zo'n gebied het verzuimen om een noodaggregaat voor hun ziekenhuizen te bouwen terwijl ze wel duizenden raketten in elkaar kunnen schroeven hebben ze het echt aan zichzelf te danken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 03:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Goed he? De enige elektriciteitscentrale in Gaza. Alles wat geen aggregaat heeft ligt stil. Onder andere de ziekenhuizen (voor zover die nog functioneerden zonder medicijnen als gevolg van het afsluiten van de grenzen door Israel).
"Israel moet van de kaart geveegd worden" Mahmoud Ahmadinejad, President van Iran en belangrijke steunpilaar van Hamas. Die extremistische rabbi heeft niet zoveel macht hoor, in Moslimlanden zijn het de machthebbers die dergelijke dingen roepen.quote:"One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." - Rabbi Yaacov Perrin
Sieg Heil!
Ik ben er een die dat weet. Die kinderen zitten daar omdat ze met stenen naar mensen gooien, of wapens transporteren. Volledig terecht.quote:Hoeveel westerlingen zouden uberhaupt weten dat Israel rond de 430 Palestijnse kinderen heeft opgesloten in gevangenissen?
Bron voor dat 20 jaar zonder aanklacht verhaal??quote:Of de plusminus 130 vrouwen, waarvan sommigen al 20 jaar zonder aanklacht in de cel zitten.
Onderhandelen met terroristen doet geen enkel land nee. Moeten ze ook niet doen, dan is het hek helemaal van de dam.quote:"There will be no negotiations, no bargaining, no agreements." - Ehud Olmert
Hier heb je wel gelijk in.quote:Waarom is het opsluiten van Palestijnse burgers "gevangennemen" en wordt er over deze soldaat gesproken van "ontvoering"?
[..]
"Why can’t Palestinians equally claim enemy prisoners when they are fighting for their freedom from Israeli occupation? Israelis argue they are at war. But they want a war in which only Israelis can take prisoners, only Israelis can kill the enemy, only Israelis can lay siege to their "enemy."quote:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1150885858552&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFullquote:The IDF confirmed early Thursday a report the Popular Resistance Committees issued from Gaza that it had executed Eliyahu Asheri, 18, of Itamar, who was kidnapped earlier this week in the West Bank.IDF combat engineers and Shin Bet agents, acting on intelligence, found Asheri's body Wednesday night in an abandoned car in an open field outside of Ramallah. The youth had been shot in the head, and initial findings indicated that he may have been killed as early as Sunday.
Sorry maar deze opmerking schiet me echt in het verkeerde keelgatquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een van de, 50% heeft nog stroom. En als die lui in zo'n gebied het verzuimen om een noodaggregaat voor hun ziekenhuizen te bouwen terwijl ze wel duizenden raketten in elkaar kunnen schroeven hebben ze het echt aan zichzelf te danken.
[..]quote:"Israel moet van de kaart geveegd worden" Mahmoud Ahmadinejad, President van Iran en belangrijke steunpilaar van Hamas. Die extremistische rabbi heeft niet zoveel macht hoor, in Moslimlanden zijn het de machthebbers die dergelijke dingen roepen.
Blij dat jij dat weet was je erbij ?quote:Ik ben er een die dat weet. Die kinderen zitten daar omdat ze met stenen naar mensen gooien, of wapens transporteren. Volledig terecht.
klopt maar dat beantwoord de vraag niet ...of zijn ze gewoon schuldig OMDAT ze in de gevangenis zitten ?quote:Bron voor dat 20 jaar zonder aanklacht verhaal??
Als vrouwen de wet overtreden worden ze ook opgesloten ja, lijkt me terecht.
Sommige noemen die 'terroristen ' vrijheidsstrijders of patriotten ..net van welke kant je het bekijktquote:Onderhandelen met terroristen doet geen enkel land nee. Moeten ze ook niet doen, dan is het hek helemaal van de dam.
[..]quote:Hier heb je wel gelijk in.
Waarom verbaast me deze reaktie nu niet ?quote:"Why can’t Palestinians equally claim enemy prisoners when they are fighting for their freedom from Israeli occupation? Israelis argue they are at war. But they want a war in which only Israelis can take prisoners, only Israelis can kill the enemy, only Israelis can lay siege to their "enemy."
Ja, dat is oorlog. Als je een vijandelijke soldaat gevangen neemt zullen z proberen hem te bevrijden. Wat wil je dan dat ze doen? En "only Israel can".. gelukkig wel ja, omdat ze een stuk slimmer zijn. Als de rollen waren omgedraaid had er allang geen een Jood meer in Israel/Palestina gewoond. Ik vind dat de Israelis zich nog zeer gematigd opstellen als je hoort wat hun vijand allemaal met hun van plan is mochten ze winnen...
* die gaat ter beoordeling naar FA/A *quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:29 schreef CeeJee het volgende:
Een andere ontvoerde Israelier is vermoord door de Palestijnen.
[..]
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1150885858552&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
hoezo 100 jaar?..verwacht je nog zolang te leven dan ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:19 schreef Bensel het volgende:
echt, ik denk dat de oplossing heel simpel is: heel israel en palestina overnemen onder VN mandaat, zwaargewapende troepen heensturen, het hele gebied schoonvegen van alle wapen, vervolgens alle mensen verhuizen naar diverse delen van de wereld. en als laatste: het land de eerste komende 100 jaar niet vrijgeven.
Ah, het is eigenlijk een eenzijdig conflict met maar één schuldige partij?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:27 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Niet, Arabieren spele geen vieze spelletjes zoals de Joden die geen vrede willen daarzo, Arabieren willen dat wel
Heb je het ook al eens bekeken vanaf de andere kant of zijn de Palestijnen helemaal niet van belang in dit verhaal?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 02:29 schreef Viajero het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5116952.stm
Oa de gewapende tak van Hamas claimt verantwoordelijkheid. De politieke tak roept daarentegen op om hem goed te behandelen, het lijkt erop dat niemand echt de baas is in Palestina en er dus ook niemand is waarmee Israel kan onderhandelen..
Hoe zal dit het vredesproces beinvloeden? Ik ga er van uit dat Israel er alles aan zal doen om deze soldaat levend en wel terug te krijgen. Natuurlijk zullen ze geen gevangenen vrijlaten, want dan is het einde zoek, en zullen de radicale Palestijnen steeds meer Israelis kidnappen om hun zin te krijgen.
Ik hoop op een commando raid die hem weet te redden.
Sterkte ook aan deze soldaat, het lijkt me geen pretje om als Israelische soldaat door Hamas gevangen te worden gehouden..
nee, niet etnisch zuiveren. Gewoon 2 vechtende partijen uit elkaar halen.. gewelddadig protesteren moet voorkomen worden, vandaar zwaarbewapen. Als je de mensen over de wereld verspreid zul je minder snel dezelfde problemen krijgen. En na 100 (of meer) jaren pas het geclaimde land weer vrijgeven om op te wonen (en voorzorgsmaatregelen treffen om ervoor te zorgen dat zoiets niet weer gebeurd.) Dan zijn er een aantal generaties overheen gegaan, en zal er minder conflict erover ontstaan (mits de geloofsdruk ook wat afgenomen is)quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:24 schreef sp3c het volgende:
jaaaa de VN moet gebieden etnisch gaan zuiveren
Is dit dezelfde VN die in Irak na 1 aanslag de benen nam ? Die in 1967 hun vredes(on)macht in de Siniaï meteen liet vertrekken toen Nasser daarom vroeg ? Die in Rwanda, Bosnië, Somalië, Sierra Leone en nog veel meer plaatsen totaal gefaald heeft ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, niet etnisch zuiveren. Gewoon 2 vechtende partijen uit elkaar halen.. gewelddadig protesteren moet voorkomen worden, vandaar zwaarbewapen. Als je de mensen over de wereld verspreid zul je minder snel dezelfde problemen krijgen. En na 100 (of meer) jaren pas het geclaimde land weer vrijgeven om op te wonen (en voorzorgsmaatregelen treffen om ervoor te zorgen dat zoiets niet weer gebeurd.) Dan zijn er een aantal generaties overheen gegaan, en zal er minder conflict erover ontstaan (mits de geloofsdruk ook wat afgenomen is)
Ben jij bereid je land verlaten met die theorie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, niet etnisch zuiveren. Gewoon 2 vechtende partijen uit elkaar halen.. gewelddadig protesteren moet voorkomen worden, vandaar zwaarbewapen. Als je de mensen over de wereld verspreid zul je minder snel dezelfde problemen krijgen. En na 100 (of meer) jaren pas het geclaimde land weer vrijgeven om op te wonen (en voorzorgsmaatregelen treffen om ervoor te zorgen dat zoiets niet weer gebeurd.) Dan zijn er een aantal generaties overheen gegaan, en zal er minder conflict erover ontstaan (mits de geloofsdruk ook wat afgenomen is)
Ik heb dan geen keus. dus er is geen bereid zijn aan. Bovendien hoef ik dan niet meer in angst te leven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:03 schreef Chou het volgende:
[..]
Ben jij bereid je land verlaten met die theorie?
Mja, ik bedoelde een overkoepelende orgaan van Landen, en de VN schooot me te binnen.. (en ja, ik weet dat het totaal onrealistisch is, maar volgens mij op de korte termijn de enige oplossing)quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:59 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Is dit dezelfde VN die in Irak na 1 aanslag de benen nam ? Die in 1967 hun vredes(on)macht in de Siniaï meteen liet vertrekken toen Nasser daarom vroeg ? Die in Rwanda, Bosnië, Somalië, Sierra Leone en nog veel meer plaatsen totaal gefaald heeft ?
De harde kern zal idd willen blijven. maar zoals laatst israel deed (een aantal nederzettingen ontruimen enz, zonder al te veel tegengeweld), denk ik niet dat het al te veel problemen oplevert..quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:55 schreef sp3c het volgende:
wat jij denkt dat die mensen uit zichzelf weggaan?
het gebied zal dus gewoon etnisch gezuiverd moetenw orden
Lijkt me een prima plan, we lazeren al die Israeliërs en Palestijnen op Antartica, kunnen ze fijn sneeuwballengevechten houden. En van Israel maken we dan een fijne golfbaan voor de happy few en de rotsmoskee verbouwen we tot sjieke bar om voor en na te borrelen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:55 schreef sp3c het volgende:
wat jij denkt dat die mensen uit zichzelf weggaan?
het gebied zal dus gewoon etnisch gezuiverd moetenw orden
Ik heb juist een heel goed idee over wat ik zeg. Ik zeg namelijk dat Israël aan collectief straffen van Palestijnen doet, net zoals de Duitsers dat deden. Collectief straffen is heel iets anders dan een volk proberen te vernietigen in concentratiekampen. Ik hoef jouw dat verschil toch niet te gaan uitleggen. Stel je in hemelsnaam niet zo aan voordat je weer eens moet gaan reageren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 01:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee wat je zegt. Ben je ooit in een concentratiekamp geweest?
Waar zijn de concentratiekampen in Israel? Waar systematisch miljoenen Palestijnen worden vermoord? waar zijn de honderden Palestijnse dorpen waar de bevolking in de Moskee wordt bijeengedreven en vervolgens de Moskee in fik gezet?
Hou alsjeblieft je mond, dit soort onzin maakt echt duidelijk dat je niet zelfstandig op feiten gebaseerd kan nadenken. Lees eerst eens een boek over de holocaust of zo..
Pardon? Omdat een Palestijns kind van 5 met wat steentjes naar een tank gooit moet het maar worden opgesloten? Wat een zieke gedachten gaan er in jouw hoofd rond. Je mag blij zijn dat jouw kinderen kunnen opgroeien in een land waarin het niet gelijk naar de gevangenis hoeft als het straks met een sneeuwbal tegen de auto van een rijke meneer gooit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:55 schreef Viajero het volgende:
Ik ben er een die dat weet. Die kinderen zitten daar omdat ze met stenen naar mensen gooien, of wapens transporteren. Volledig terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |