Ik heb zelf ook niets positiefs over Israel te zeggen hoor, behalve dat Natalie Portman er geborenquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:44 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar goed het is mij vaker opgevallen (in mijn omgeving) dat Moslims erg negatief tegenover Israël staan. Terwijl de gehele Arabische wereld hun handen van de Palestijnen aftrekt zo gauw het op steun enz. aankomt, vind ik dat dus nogal hypocriet van Nederlandse Moslims. Ik vind dat jouw mening uitdraagt dat je het probleem nogal zwart/wit bekijkt.
Hoe moet ik het dan bekijken?quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:04 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Dan bekijk je het dus té zwart / wit.
Tuurlijk gaat het heel diep, maar uiteindelijk kom ik en ieder weldenkend mens tot de conclussie, dat de Israelische staat een kolonie is van westerse mogendheden. Hoe je het conflict ook bekijkt. Dit staat als een paal boven water.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:10 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou het gehele Israël / Palestijnen conflict gaat zo diep en ondanks dat ik zelf meer pro-Israël ben weet ik wel dat beide kanten hun slechte zaken hebben. Maar ik vind niet dat je zomaar kan zeggen, Palestijnen, Israëli's
of andersom.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:12 schreef Slayage het volgende:
Tuurlijk gaat het heel diep, maar uiteindelijk kom ik en ieder weldenkend mens tot de conclussie, dat de Israelische staat een kolonie is van westerse mogendheden. Hoe je het conflict ook bekijkt. Dit staat als een paal boven water.
Ik had al zo'n vermoedenquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik blijf dromen van een staat waar alles tussen de verschillende bevolkings groepen een dagelijkse feest is, maar daar kan ik lang op wachten vrees ik.
Wat dat betreft begrijp ik ook de relatie VS en Iran niet zo goed, terwijl tegelijkertijd landen als Pakistan en Saoedie Arabië bondgenoten heten te zijn. Maar dat het beleid van de VS tov het MO een ramp is zijn we het beiden wel eens denk ik.quote:Jawel die dingen spelen ook mee, maar alles begon met de failed state, die onderinvloed kwam van Wahabisten uit SA en de Pakistaanse veiligheidsdiensten.
Ja, de VS zit helemaal op de lijn van 19e eeuws Europa inclusief The White Mens Burden. Als ik ook de columns lees in Amerikaanse kranten krijg ik soms het gevoel dat ze werkelijk het contact met de bodem verloren hebben. Volgens mij lezen al die Amerikaanse columnisten en opiniemakers uitsluitend elkaars stukken. En als je de realiteit uit het oog verliest kom je onherroepelijk in de problemen.quote:De VS heeft er na de WO2 bewust voor gekozen om dat juist niet te doen, omdat ze zo meer invloed kunnen uitoefenen, dus dat zal nooit gebeuren.
[..]
ik reageer hier maar op in de SCquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zij is inderdaadIk ging helemaal uit mijn dak toen ze in een van de laatste eps van Angel een scene samen had met Darla en Angel
![]()
Mijn favo is wel Faith![]()
Tuurlijk, maar bestudeer de geschiedenis en je kan simpel weg niet tot een andere conclussie komen, maar omdat het zo diep gaat is het ook zo moeilijk op te lossen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:13 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Goed ieder zn mening, maar ik ben het er niet mee eens.
Mwah ben redelijk ingelezen, maar dan nogquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar bestudeer de geschiedenis en je kan simpel weg niet tot een andere conclussie komen, maar omdat het zo diep gaat is het ook zo moeilijk op te lossen.
Argumenten graagquote:
Gesticht door Joodse Europeanen in het MO. De conclussie is niet moeilijk te trekkenquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Mwah ben redelijk ingelezen, maar dan nog
En de Palestijnen zijn Arabische kolonisten. (overigens, al die volkeren van Syrië, Palestina, Egypte etc zijn uiteraard geen Arabieren maar de verarabiseerde/ge-islamiseerde inheemse volkeren)quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het heel diep, maar uiteindelijk kom ik en ieder weldenkend mens tot de conclussie, dat de Israelische staat een kolonie is van westerse mogendheden. Hoe je het conflict ook bekijkt. Dit staat als een paal boven water.
Hmm ik weet aardig wat van de geschiedenis van het midden-oosten, en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de staat israel toch vooral het gevolg is van de golven Joden die tussen 1880 en eind WOII het land zijn binnengetrokken om "hun" heilige land opnieuw te claimen, zoals het volgens het moderne zionisme van Hess & Co hoorde. Het einde van WOII en de engelse aanwezigheid betekende puur een mogelijkheid tot formalisatie van de situatie. In het begin ging deze migratie overigens zeer vredig, de Joden betaalden prima prijzen voor het land en leefden op goede voet met de Palestijnen. Dit werd echter snel minder toen er meer Joden kwamen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar bestudeer de geschiedenis en je kan simpel weg niet tot een andere conclussie komen, maar omdat het zo diep gaat is het ook zo moeilijk op te lossen.
Als je eeuwen terug gaat inderdaad, maar zoals je zegt hoe ver wil je dit doortrekken. Ik heb het hier bv over waar komt de opa van Sharon vandaan? en waar komt de opa van Abbas vandaan? Dit is maar een paar decennia terug itst waar de Israelisch op beroepen, vind ik het veel aannemelijker, dat een Palestijn zegt ik wil naar de geboortegrond van mijn vader op opa dan dat een Jood zegt God heeft ons dit land belooft. Hoe dan ook is de staat Israel grotendeels gesticht door nationalistische Joden, die sinds de 19e eeuw bezig waren om een eigen Heimat tot stand te brengen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:27 schreef Glasnosteraar het volgende:
En de Palestijnen zijn Arabische kolonisten. (overigens, al die volkeren van Syrië, Palestina, Egypte etc zijn uiteraard geen Arabieren maar de verarabiseerde/ge-islamiseerde inheemse volkeren)
En als je al dit soort redeneringen doortrekt komen mensen uiteindelijk met de Filistijnen op de proppen om aan te tonen dat de Joden geen inheems volk zijn. Niet dat er enig bewijs is voor het bestaan van Filistijen behalve dan het oude testament/torah, maar goed. Zinloze bezigheid.
De Israeliërs laten zien dat ook een land in het Midden Oosten modern en welvarend kan zijn zonder de aanwezigheid van olie, puur op basis van de produktiviteit van de Israelische economie, en een moderne liberale samenleving. Volgens mij is dát de werkelijke reden voor de woede richting Israel.
En waar komt het geld van de Palestijnen vandaan... oooh jaquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Israel heeft natuurlijk hele gunstige handelsvoorwaarden met een hele hoop landen ook Nederland en laten we niet al die miljarden op jaarbasis vergeten wat gunstig gezinden landen en de grote Joodse lobby in Israel pompt.
Je beschrijft hier gewoon heel duidelijk een kolonisatie, maar wil daar dus blijkbaar niet het woord zelf gebruiken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:29 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Hmm ik weet aardig wat van de geschiedenis van het midden-oosten, en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de staat israel toch vooral het gevolg is van de golven Joden die tussen 1880 en eind WOII het land zijn binnengetrokken om "hun" heilige land opnieuw te claimen, zoals het volgens het moderne zionisme van Hess & Co hoorde. Het einde van WOII en de engelse aanwezigheid betekende puur een mogelijkheid tot formalisatie van de situatie. In het begin ging deze migratie overigens zeer vredig, de Joden betaalden prima prijzen voor het land en leefden op goede voet met de Palestijnen. Dit werd echter snel minder toen er meer Joden kwamen.
Dat zijn broodkruimels vergeleken met wat de Israelisch krijgenquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:44 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
En waar komt het geld van de Palestijnen vandaan... oooh ja![]()
Ja, het was absoluut een kolonisatie, maar "het westen" bestaan net zo min als "de moslims". Een hoop Joden die eerst in het westen waren daar gaan wonen, dat is iets anders als een kolonisatie door "het westen". Je zou het ook als remigratie kunnen zien, want de Joden zijn er door de romeinen en later de arabieren over een perdiode van ongeveer 1000 jaar uitgetrapt. Het ironische is dat de Joden die achterbleven zijn bekeerd tot de Islam en hun nakomelingen nu de Palestijnen zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je beschrijft hier gewoon heel duidelijk een kolonisatie, maar wil daar dus blijkbaar niet het woord zelf gebruiken.
Ik duid met het westen alleen aan dat mensen uit het westen waren. Met name uit Europa en Amerika en gesteund werden door verscheidene westerse landen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:12 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Ja, het was absoluut een kolonisatie, maar "het westen" bestaan net zo min als "de moslims". Een hoop Joden die eerst in het westen waren daar gaan wonen, dat is iets anders als een kolonisatie door "het westen". Je zou het ook als remigratie kunnen zien, want de Joden zijn er door de romeinen en later de arabieren over een perdiode van ongeveer 1000 jaar uitgetrapt. Het ironische is dat de Joden die achterbleven zijn bekeerd tot de Islam en hun nakomelingen nu de Palestijnen zijn.
lol grapjas.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:27 schreef Glasnosteraar het volgende:
De Israeliërs laten zien dat ook een land in het Midden Oosten modern en welvarend kan zijn zonder de aanwezigheid van olie, puur op basis van de produktiviteit van de Israelische economie, en een moderne liberale samenleving. Volgens mij is dát de werkelijke reden voor de woede richting Israel.
Net zoals Osama gesteund werd/wordt door verscheidene Islamitische landen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik duid met het westen alleen aan dat mensen uit het westen waren. Met name uit Europa en Amerika en gesteund werden door verscheidene westerse landen.
Goddomme, krijg je dat weer. Ogrish, hold the line...quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:37 schreef Caesu het volgende:
Palestinians report gunmen have kidnapped a third Israeli (Channel 2)
lekker de onschuldigenquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:49 schreef Slayage het volgende:
Lekker een brug en een elektriciteitscentrale opgeblazenDat zal ze leren
![]()
Ach doe maar net alsof het een Israelische bus is die wordt opgeblazen door jouw Broeders.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
lekker de onschuldigen
wat een smerige terroristen
quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
lekker de onschuldigen
Zeg dan niksquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:29 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ach doe maar net alsof het een Israelische bus is die wordt opgeblazen door jouw Broeders.
Voel je je al wat beter?![]()
On topic blijven aubquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:26 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Net zoals Osama gesteund werd/wordt door verscheidene Islamitische landen?
ik heb geen broedersquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:29 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ach doe maar net alsof het een Israelische bus is die wordt opgeblazen door jouw Broeders.
Voel je je al wat beter?![]()
dus express elektriciteit kapot maken en zomaar mensen vermoorden is geen terrorismequote:Op woensdag 28 juni 2006 18:30 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
![]()
Zoek eens een keer de betekenis op van "terrorisme"....
Nee, JIJ vindt Israël een terroristisch land.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
dus express elektriciteit kapot maken en zomaar mensen vermoorden is geen terrorisme
er zijn ziekenhuizen die op elektriciteit draaien
Israel is een terroristisch land en moet aangepakt worden in de VN
vind jij nu goed wat Israel aan het doen is ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nee, JIJ vindt Israël een terroristisch land.![]()
eens uitproberen ?....quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:02 schreef Glasnosteraar het volgende:
Er is allang een Palestijnse staat: Jordanië. Ik meen dat de koning zelfs getrouwd is met een Palestijnse. En dat er meer en meer druk onstaat in de Palestijnse gebieden komt door een tomeloze voortplantingsdrift. Als we Israel zouden verplaatsen, en de palestijnen zouden het huidige Israel in bezit kunnen nemen zal er niets veranderen, behalve dan dat nu Israel niet meer de schuld krijgt voor de eigen ellendigheid maar alleen nog het Westen.
Ik beschouw de "disengagement" van Israel als een nieuwe realistische koers die ook het Westen goede perspectieven biedt. En voor alle neo-koloniale activisten in het Westen kunnen we met het bespaarde geld lollige computerspelletjes kopen als Civilizations, World of Warcraft etc, zijn die ook zoet.
- nu zit ik onderhand wel helemaal op de koers van deze topic: VN: geef islamisme een kans.
Ik denk niert dat er iemand van jouw mening wakker ligt. Het zal ze een reet roesten wat jij denkt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook niets positiefs over Israel te zeggen hoor, behalve dat Natalie Portman er geborenDaarnaast heb ik ook niets positiefs te zeggen over die Arabische landen hoe ze met de Palestijnen zijn omgegaan.
He Meki, wat je vergeet te vertellen is dat de waterleidingen in Gaza werken op electricitiet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
lekker de onschuldigen
quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:00 schreef Frances het volgende:
[..]
Ik denk niert dat er iemand van jouw mening wakker ligt. Het zal ze een reet roesten wat jij denkt.![]()
Nu nog de Israelische nukesquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:07 schreef Roi het volgende:
[afbeelding]
Rockets stored by Palestinian militants in a Gaza warehouse burning after an IAF strike Wed. (AP)
ik weet al hoe jij denkt over Palestijnse kinderen en mensenquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Frances het volgende:
[..]
He Meki, wat je vergeet te vertellen is dat de waterleidingen in Gaza werken op electricitiet.Wat zullen ze gaan stinken en een dorst hebben
![]()
of de mening van wie dan ook hier ...wie denkt dat het anders is zou ik graag eens horenquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:00 schreef Frances het volgende:
[..]
Ik denk niert dat er iemand van jouw mening wakker ligt. Het zal ze een reet roesten wat jij denkt.![]()
Correcte constateringquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:21 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
of de mening van wie dan ook hier ...wie denkt dat het anders is zou ik graag eens horen
quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:02 schreef Frances het volgende:
[..]
He Meki, wat je vergeet te vertellen is dat de waterleidingen in Gaza werken op electricitiet.Wat zullen ze gaan stinken en een dorst hebben
![]()
Tja zeg het maar JIJ bracht het ter sprakequote:Op woensdag 28 juni 2006 19:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Correcte constateringWat doen we hier eigenlijk dan?
![]()
Gewoon gezzelliiiig je weet welquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Tja zeg het maar JIJ bracht het ter sprake![]()
Elkaar en beetje stangen ofzo?...of gewoon discuseren ....
Moet dit stuk bewijzen dat de Israeli's niet kunnen vliegen \geen richting gevoel hebbenquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:55 schreef Frutsel het volgende:
Breaking News: Syria Chases Israeli Jets in Syrian airspace
(CNN) -- Syria says it chased Israeli warplanes out of its airspace Wednesday after what it called a "hostile and provocative act," Syrian state television reported Wednesday.
Israeli jets flew over the country home of Syrian President Bashar al-Assad in Ladekye, the Israeli military reported. Israeli television reported that al-Assad was at home at the time.
A banner on Syrian television reported that the Syrian air force intercepted the Israeli aircraft and "forced them to separate and leave the area." It called the Israeli airspace breach "an unacceptable, hostile and provocative act."
The Syrian statement did not mention the reported overflight of al-Assad's home.
The flyover occurred three days after Israeli Cpl. Gilad Shalit was kidnapped inside Israel. He is believed to be held captive by groups linked with Syria.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |