Ze vinden die soldaat/jongen nooit, en als ze te dichtbij komen dan krijgt hij alsnog een kogel door zijn kop. Waarna het leger zich terugtrekt en duizenden mensen zonder bruggen en elektriciteit achterlaat. Nee, dáár zullen ze van leren...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:49 schreef Slayage het volgende:
Lekker een brug en een elektriciteitscentrale opgeblazenDat zal ze leren
![]()
Tuurlijk! De Hamas stond op het punt om Israel te erkennen en dat mag natuurlijk niet, want dan moeten de Israelisch en de internationale gemeenschap hun woorden nakomen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:50 schreef venomsnake het volgende:
moeten ze Gaza weer binnenvallen, een hoop vernielen...Israel
![]()
Het begón hier met een ontvoering. De partij die dáár achter zit heeft ook baat bij ontwrichting van de onderhandlingen, dunkt me.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tuurlijk! De Hamas stond op het punt om Israel te erkennen en dat mag natuurlijk niet, want dan moeten de Israelisch en de internationale gemeenschap hun woorden nakomen.
Ah, dat zei je al.quote:Zo zullen er altijd mensen zijn aan weerszijde van de hek, die geen behoefte hebben om het probleem op te lossen, maar enkelt uit zijn op confrontatie en de totaal vernietiging van de ander.
Yep, nog meer mensen gaan door dit soort acties mooie bomvestjes leren maken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:49 schreef Slayage het volgende:
Lekker een brug en een elektriciteitscentrale opgeblazenDat zal ze leren
![]()
Ach, en de timing van dat berichtje (wat ook niet blijkt te kloppen) was natuurlijk puur toeval.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Tuurlijk! De Hamas stond op het punt om Israel te erkennen en dat mag natuurlijk niet, want dan moeten de Israelisch en de internationale gemeenschap hun woorden nakomen.
Zo zullen er altijd mensen zijn aan weerszijde van de hek, die geen behoefte hebben om het probleem op te lossen, maar enkelt uit zijn op confrontatie en de totaal vernietiging van de ander.
Israël pakt deze operatie goed aan. Die groepering achter deze ontvoering roept het zelf over zich af, hoe zou jij willen dat de Nederlanders reageren in Afghanistan als daar een Nederlandse soldaat door de taliban zou worden ontvoerd?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Yep, nog meer mensen gaan door dit soort acties mooie bomvestjes leren maken.![]()
Dat roepen sommige Israelisch ook en trekken daarnaa ook de conclussie dat alle Palestijnen inclusiief die in Israel maar effe moeten verhuizen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:02 schreef Glasnosteraar het volgende:
Er is allang een Palestijnse staat: Jordanië.
Ik weet niet of dat zo wenselijk is. Kijk maar naar Afghanisten. Het heeft effe geduurt, maar het conflict heeft uiteindelijk ook een staartje gekregen in het WTC.quote:Ik beschouw de "disengagement" van Israel als een nieuwe realistische koers die ook het Westen goede perspectieven biedt. En voor alle neo-koloniale activisten in het Westen kunnen we met het bespaarde geld lollige computerspelletjes kopen als Civilizations, World of Warcraft etc, zijn die ook zoet.
- nu zit ik onderhand wel helemaal op de koers van deze topic: VN: geef islamisme een kans.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Ach, en de timing van dat berichtje (wat ook niet blijkt te kloppen) was natuurlijk puur toeval.
Wat heeft die brug en die elektriciteitscentrale ermee te maken? (Antwoord: collectieve straf op de gehele Palestijnse bevolking in Gaza)quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:10 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Israël pakt deze operatie goed aan. Die groepering achter deze ontvoering roept het zelf over zich af, hoe zou jij willen dat de Nederlanders reageren in Afghanistan als daar een Nederlandse soldaat door de taliban zou worden ontvoerd?
Jawel hoor, tussen camp david in '78 en midden jaren 80 zijn er geen nederzettingen gebouwd of uitgebreid, en was het zelfs rustig en relatief vreedzaam. Dat stuk tuig van een arafat heeft dat alleen benut om zn organisatie te herorganiseren, strijders op te leiden en wapens te regelen en ging vervolgens weer verder met waar ie het beste in was. Wil niet zeggen dat de Israelische regering altijd even fijn bezig is geweest, maar ze hebben het wel geprobeerd.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er zijn ook Israelisch, die een Endlosung voor Palestijnen hebben klaarliggen. Wat dat betreft ben jij dan een lieverd.
Mijn punt is dat de Israelisch bij machte zijn dit conflict op te lossen en niet de Palestijnen. Mijn punt is dat in de jaren dat vredesonderhandeling gaande waren de Israelisch geen seconde hebben gestopt met hun landje pik beleid. Elke Israelische regering is daarmee doorgegaan en het is nog steeds gaande. Een twee staat oplossing komt hierdoor steeds verder te liggen.
Goh als je een offensief begint wil je de vijand zoveel mogelijk belemmeren. En die bruggen hebben zij uitgeschakeld zodat vervoer van die kerel niet mogelijk, ook het vervoer van bv wapens wordt een stuk lastiger.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat heeft die brug en die elektriciteitscentrale ermee te maken? (Antwoord: collectieve straf op de gehele Palestijnse bevolking in Gaza)
Ik hoop dat de Nederlanders daar dan ook geen bruggen en elektriciteitscentrales gaan opblazen.
Dat er Nederlandse doden gaan vallen moeten we ons zelf al klaar voor maken trouwens.
Ik zou willen dat de Nederlanders zich terug trekken uit Afghanistan want we hebben daar namelijk HELEMAAL NIKS te zoeken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:10 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Israël pakt deze operatie goed aan. Die groepering achter deze ontvoering roept het zelf over zich af, hoe zou jij willen dat de Nederlanders reageren in Afghanistan als daar een Nederlandse soldaat door de taliban zou worden ontvoerd?
Dat is de praktische kant op korte termijn idd. Op lange termijn krijg je natuurlijk een paar duizend gedupeerde mensen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:21 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Goh als je een offensief begint wil je de vijand zoveel mogelijk belemmeren. En die bruggen hebben zij uitgeschakeld zodat vervoer van die kerel niet mogelijk, ook het vervoer van bv wapens wordt een stuk lastiger.
Laat me raden, je bent Moslim?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik zou willen dat de Nederlanders zich terug trekken uit Afghanistan want we hebben daar namelijk HELEMAAL NIKS te zoeken.
Maar laat ik me verder ook maar niet meer met dit topic bemoeien. Als er 1 land is op deze planeet waar ik een tyfus hekel aan heb dan is het Israel wel. Al jaren lang lopen ze SS praktijken uit te voeren, iets waar ze (joden) in 39/45 schande over spraken.Israel
![]()
Nee, gewoon een kaaskop. moet ik nu Israel liev vinden?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:30 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent Moslim?
De kolonies hebben altijd een "natuurlijke" groei gekend. Het is maar wat je rustig en vreedzaam noemt natuurlijk. De bezetting heeft sinds 1967 nooit een tussenpoos gehad.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:19 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Jawel hoor, tussen camp david in '78 en midden jaren 80 zijn er geen nederzettingen gebouwd of uitgebreid, en was het zelfs rustig en relatief vreedzaam.
En wie mag daarvoor dokken? De internationale gemeenschap maw jij en ikquote:Deze actie slaat overigens nergens op. Lekker tientallen miljoenen aan schade veroorzaken, honderden mensen werkeloos en dakloos maken vanwege 1 soldaat die net zo goed allang dood kan zijn. De afgelopen 10 jaar is Israel toch alleen maar bezig het conflict te escaleren met zo veel mogelijk onschuldige slachtoffers lijkt het wel.
Dat is ook uiteindelijk de enige optie denk ik, of we gaan gewoon verder op oude voet. Maar denk je nu werkelijk dat ook onder ideale omstandigheden staatjes als Gaza en de Westbank levensvatbaar zijn?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat roepen sommige Israelisch ook en trekken daarnaa ook de conclussie dat alle Palestijnen inclusiief die in Israel maar effe moeten verhuizen.
Dat was meer het gevolg van de rol die de VS speelde in de eerste golfoorlog en de aanwezigheid in Saoedie Arabië. Daarbij was het doel van Bin Laden om de VS nóg dieper het MO in te trekken, wat hem ook idd uitstekend gelukt is.quote:Ik weet niet of dat zo wenselijk is. Kijk maar naar Afghanisten. Het heeft effe geduurt, maar het conflict heeft uiteindelijk ook een staartje gekregen in het WTC.
[POL-SC #974] al-QEDsquote:PS Je bent Queen Elizabeth dus zat?
Voor die Afghanistan missie ben ik dan wel voor, want dat land is heeft sinds 1979 geen vrede gekend en door een bizarre loop van gebeurtenissen is de internationale gemeenschap weer betrokken geraakt met het land. Het werd tijd dat die mensen ee normale bestaan krijgen en dat dus dit keer niet het land moeten verlaten zonder dit te hebben bereikt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef venomsnake het volgende:
Ik zou willen dat de Nederlanders zich terug trekken uit Afghanistan want we hebben daar namelijk HELEMAAL NIKS te zoeken.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:30 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Laat me raden, je bent Moslim?
Nee hoor, maar goed het is mij vaker opgevallen (in mijn omgeving) dat Moslims erg negatief tegenover Israël staan. Terwijl de gehele Arabische wereld hun handen van de Palestijnen aftrekt zo gauw het op steun enz. aankomt, vind ik dat dus nogal hypocriet van Nederlandse Moslims. Ik vind dat jouw mening uitdraagt dat je het probleem nogal zwart/wit bekijkt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:32 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, gewoon een kaaskop. moet ik nu Israel liev vinden?
ik vind Drusilla leukerquote:
Ja, dat is wel vervelend, er lopen een hoop leuke Marrokaanse en Turkse meisjes rond, maar vervolgens krijg je er ten eerste allerlei rare politieke ideeën (quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:44 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar goed het is mij vaker opgevallen (in mijn omgeving) dat Moslims erg negatief tegenover Israël staan. Terwijl de gehele Arabisch wereld hun handen van de Palestijnen aftrekt zo gauw het op steun enz. aankomt, vind ik dat dus nogal hypocriet van Nederlandse Moslims. Ik vind dat jouw mening uitdraagt dat je het probleem nogal zwart/wit bekijkt.
Ik blijf dromen van een staat waar alles tussen de verschillende bevolkings groepen een dagelijkse feest is, maar daar kan ik lang op wachten vrees ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:39 schreef Glasnosteraar het volgende:
Dat is ook uiteindelijk de enige optie denk ik, of we gaan gewoon verder op oude voet. Maar denk je nu werkelijk dat ook onder ideale omstandigheden staatjes als Gaza en de Westbank levensvatbaar zijn?
Wat ze kunnen doen is een uitruil tussen de Westbank en Gaza, en vervolgens de Westbank aansluiten bij Jordanië. Eventueel met internationale toezicht op de grens.
Jawel die dingen spelen ook mee, maar alles begon met de failed state, die onderinvloed kwam van Wahabisten uit SA en de Pakistaanse veiligheidsdiensten.quote:Dat was meer het gevolg van de rol die de VS speelde in de eerste golfoorlog en de aanwezigheid in Saoedie Arabië. Daarbij was het doel van Bin Laden om de VS nóg dieper het MO in te trekken, wat hem ook idd uitstekend gelukt is.
Vandaar ook mijn voorkeur voor "disengagement", ik zie niets liever dan dat de VS alle troepen terugtrekt uit het MO en Afghanistan, inclusief ook alle financiele en materiele steun. Als er dan al wat initiatieven genomen worden in het MO, dan uitsluitend via de VN.
quote:http://forum.fok.nl/topic/876821/3/50#39318255![]()
Zij is inderdaadquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |