abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39204884
quote:
Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken heeft gisteren gezegd dat de moslims in Europa en Nederland een 'maatschappelijk contract' zouden moeten sluiten met de landen waarin ze wonen. De CDA-bewindsman sprak tijdens een bijeenkomst met Turkse en Marokkaanse imams in Nederland. Een maatschappelijk contract is eerder al bepleit door de Groot-Mufti van Bosnië-Herzegovina, de hoogste moslimgeestelijke ten westen van de Bosporus.

Volgens Bot moet het contract tweeledig zijn: De moslimmigranten leren de taal van hun nieuwe land, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Aan de andere kant betekent het dat moslims net als christenen, joden, hindoes, boeddhisten en anderen ''vrij hun religie kunnen beleven en als volwaardig burger kunnen participeren in de samenleving.''

Bot zei tegen de imams verder dat moslims moeten begrijpen dat Europa en ook Nederland, geen huis van de islam (Dar al-Islam) is, maar ook geen huis van oorlog (Dar al-Harb). Nederland moet het huis van het maatschappelijk contract zijn (Dar al-Sulh).

Positief
Dat het in het verleden mis is gegaan op het gebied van integratie en immigratie, komt volgens de minister omdat zowel migranten als de Nederlandse overheid er te veel van uitgingen dat migranten hier waren voor een tijdelijk verblijf.

Bot sprak verder zijn waardering uit voor het werk van de de aanwezige imams. De opleidingen voor islamitische theologie aan universiteiten en een hogeschool in Nederland zijn volgens hem ''een teken van acceptatie van de islam in ons land.'' Over de toekomst is de CDA'er positief gestemd, zeker als meer moslims/allochtonen een voorbeeldfunctie gaan vervullen. Hij sprak zelfs zijn vertrouwen uit in de multiculturele samenleving. ''Die zal de komende twintig tot vijftig jaar de meest creatieve blijken de zijn, de samenleving die het best weet in te spelen op globalisering'', aldus onze minister van Buitenlandse Zaken.
waarom alleen moslims?
pi_39205099
Niet normaal dit. (als het zover zou komen zou dat echt te ver gaan)

Kijk hoe je hiermee gestigmatiseerd word, en welke vooroordelen eronder schuilen.

Komt die nog met een Mufti in Bosnie aanzetten en Islamitische termen die hij zelf niet eens kan uitleggen, sukkel, contract kan die in zijn reet steken, geen woorden voor echt waar.

Geen contract een Moslim net als elke andere mens houd zich gewoon aan de wet, punt.
X
pi_39205543
dit is gewoon puur racisme

en bij Joden die mogen lekker hun gang doorgaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39205650
wat hebben de joden hier mee te maken dan?
pi_39205658
Hij zal toch niet echt een contract bedoelen waar je je handtekening voor moet zetten?
eeeh
pi_39205687
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:06 schreef DaveHarris het volgende:
Hij zal toch niet echt een contract bedoelen waar je je handtekening voor moet zetten?
Hoe wil je het anders bevestigd zien?
pi_39205738
Mondelinge overeenkomst
X
pi_39206616
Accepteren ze niet, "moslims mogen liegen tegen niet moslims toch? " theorie.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:52:38 #9
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39207102
quote:
immigranten leren de taal van hun nieuwe land, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land
Ik vind dit zo vanzelfsprekend dat ik niet kan geloven dat er een afspraak nodig is om het te bevestigen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39207174
quote:
De moslimmigranten leren de taal van hun nieuwe land, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Aan de andere kant betekent het dat moslims net als christenen, joden, hindoes, boeddhisten en anderen ''vrij hun religie kunnen beleven en als volwaardig burger kunnen participeren in de samenleving.''
Eh, wát? En als je dat contract breekt (omdat je geen werk vindt o.i.d.), dan ben je als moslim géén 'volwaardig burger' meer?

Eng idee.
  zondag 25 juni 2006 @ 15:02:59 #11
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39207398
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:36 schreef Triggershot het volgende:
Accepteren ze niet, "moslims mogen liegen tegen niet moslims toch? " theorie.
Denk dat je theorie vaak praktijk is.

Je vraagt waarom moslims, omdat moslims de groep is waar de meeste problemen mee zijn. Het zijn vaak niet westerse allochtonen. Ik vind het geen slecht idee hoewel ik me afvraag wat het toevoegt dit zou allemaal al gedaan moeten worden zonder een contract. Ik weet ook niet wat voor repercussies er genomen worden als het contract gebroken wordt.
mai pen rai
  zondag 25 juni 2006 @ 15:15:35 #12
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_39207783
Ik heb altijd medelijden met moslims. Zij hangen een totaal belachelijke religie aan. Daarnaast wat hebben moslims nu bereikt in de wereld behalve oorlog voeren? Aan technologie en medische ontwikkeling verrekte weinig dacht ik zo. Dus die lui moeten wat minder hoog van de toren blazen. Gewoon net zoals iedere andere burger behandelen. Fuck religies.
pi_39207991
uhm .. enlighten me .. maar in islamitische landen heb je toch ook iets soortgelijks .. gedragscodes hoe je met iemand van een bepaalde groepering moet omgaan (incluis extra belastingen die je vrede moeten waarborgen) ?

ik begrijp dat het idee uiterst vreemd overkomt op de hier geboren en getogen moslim maar voor diegene die uit zo'n islamitsche staat komt waar dus de oude wetten nog wel gebruikt worden misschien nog niet eens zo'n slecht idee ?
pleased to meet you
pi_39209402
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders bevestigd zien?
Du contrat social.
pi_39209715
* die staat nu achter de schermen *

[ Bericht 78% gewijzigd door Drugshond op 25-06-2006 17:02:56 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_39210066
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Mag ik dan antwoorden dat je een naief gansje bent?
Ken je uberhaupt wel een moslim? Ik ken er namelijk wel een paar. Stuk voor stuk hard werkende lieve en leuke mensen. Ik ben niet zo naief dat ik niet weet dat er ook klootzakken tussen zitten. Maar gelukkig ben ik wel zo verstandig te weten dat je mensen per individu moet beoordelen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39210108
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat hij geen gelijk heeft? Moslims hebben door de eeuwen heen niet erg uitgeblonken in keurige assimilatie. Waarom zou dat nu wel lukken?
Dat gaat ook helemaal niet lukken. Persoonlijk vind ik assimilatie niet eens wenselijk. Dus daar houdt het dan al bij op.
pi_39210144
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ken je uberhaupt wel een moslim? Ik ken er namelijk wel een paar. Stuk voor stuk hard werkende lieve en leuke mensen. Ik ben niet zo naief dat ik niet weet dat er ook klootzakken tussen zitten. Maar gelukkig ben ik wel zo verstandig te weten dat je mensen per individu moet beoordelen.
Oh jij beoordeelt mensen of ze lief zijn of niet.
Zolang ze in de minderheid zijn zullen ze inderdaad lief voor je zijn, maar dat is afgelopen als ze de meerderheid hebben, dan loop jij in een burka.
Ik word zo moe van die domme wijven hier.
  zondag 25 juni 2006 @ 16:31:46 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39210169
ik zie het meer als schone lei.

prima initiatief, betrokkenheid, liefde en geloofsovertuiging.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39210238
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat gaat ook helemaal niet lukken. Persoonlijk vind ik assimilatie niet eens wenselijk. Dus daar houdt het dan al bij op.
Jij vindt assimilatie niet wenselijk? Jij denkt dus dat verschillende culturen vreedzaam in een samenleving kunnen bestaan? Ik weet iets teveel van de geschiedenis om te kunnen geloven dat dat ooit kan werken. Het is om die reden dat ik een voorstander van assimilatie ben, het alternatief lijkt sociaal, maar is het zeer zeker niet.
pi_39210265
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zou bijna medelijden met je krijgen... Maar nee, het lukt me toch ook weer niet, zoveel domheid.
Gewoon negeren die hap, lukt prima. Kijk maar:
pi_39210297
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zolang ze in de minderheid zijn zullen ze inderdaad lief voor je zijn, maar dat is afgelopen als ze de meerderheid hebben, dan loop jij in een burka.
Feit is alleen dat ze niet in de meerderheid zijn, en dat voorlopig ook niet zullen worden. Dan hebben we nog het feit dat een ruime meerderheid niet fundamentalistisch is, en de kans dat ik in een burqa zal moeten gaan rondsjouwen bijzonder, bijzonder klein is.
Ik word zo moe van die domme kneuzen hier.
pi_39210449
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij vindt assimilatie niet wenselijk? Jij denkt dus dat verschillende culturen vreedzaam in een samenleving kunnen bestaan? Ik weet iets teveel van de geschiedenis om te kunnen geloven dat dat ooit kan werken. Het is om die reden dat ik een voorstander van assimilatie ben, het alternatief lijkt sociaal, maar is het zeer zeker niet.
Ik ben voor vrijheid, en pas voor ingrijpen bij dreigen van het verliezen (van een gedeelte) daarvan. Daarnaast moet je nog begrijpen dat assimilatie generaties lang duurt. Je kunt niet tot assimilatie dwingen, zo werkt dat gewoon niet.
pi_39210612
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben voor vrijheid, en pas voor ingrijpen bij dreigen van het verliezen (van een gedeelte) daarvan. Daarnaast moet je nog begrijpen dat assimilatie generaties lang duurt. Je kunt niet tot assimilatie dwingen, zo werkt dat gewoon niet.
Ik ben ook niet voor dwang hoor (Iintegendeel zelfs), maar een beetje sturing in de juiste richting is natuurlijk wel mogelijk. Een belangrijk onderdeel daarvan is het afleggen van de postmoderne overtuigingen en het pal staan voor een Leitkultur. De moslims moeten er zelf voor kiezen, uit volle overtuiging. Ik heb daar overigens alle vertrouwen in, mits de tegenwerking uit bepaalde hoeken wat afneemt.
pi_39210706
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor dwang hoor (Iintegendeel zelfs), maar een beetje sturing in de juiste richting is natuurlijk wel mogelijk. Een belangrijk onderdeel daarvan is het afleggen van de postmoderne overtuigingen en het pal staan voor een Leitkultur. De moslims moeten er zelf voor kiezen, uit volle overtuiging. Ik heb daar overigens alle vertrouwen in, mits de tegenwerking uit bepaalde hoeken wat afneemt.
Bij mijn weten hebben we daar wetgeving al voor. Het wordt alleen tijd voor een betere en strengere handhaving daarvan.
pi_39211039
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Bij mijn weten hebben we daar wetgeving al voor. Het wordt alleen tijd voor een betere en strengere handhaving daarvan.
Neen. De wet schiet tekort. Het gaat om een diepe, culturele verankering van bepaalde gedeelde overtuigingen. De wet kan soms behulpzaam zijn, maar niet meer dan dat. Waar ik o.a. op doel is het afleggen van de overtuiging dat religie boven alles gaat, uit die overtuiging is verschrikkelijk veel ellende voortgekomen (het zal je niet verbazen, ik heb ook problemen met de SGP, maar die groep houdt de terreur intern en is te klein om je echt zorgen over te maken). Als langs die weg de religie onschadelijk is gemaakt, is volgens mij de grootste strijd al gestreden.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:51:22 #27
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39212995
Ik woon nu zelf in het buitenland assimulatie is niet heel belangrijk maar gewon de normale gewoontes van een land overnemen zoals anders groeten (buiging met gevouwen handen voor mij) Dat is geen probleem. Zolang ik maar geen totaal andere ideeen als hun eropna houd en hun voor het hoofd stoot gaat het wel goed. Maar goed in Nederland zie je juist dat er totaal niet geassimuleerd wordt.
mai pen rai
pi_39213360
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:51 schreef niet_links het volgende:
Maar goed in Nederland zie je juist dat er totaal niet geassimuleerd wordt.
Een vriend van me (Turks) woont al jaren samen met zijn Arubaanse vriendin. Een Surinaamse (moslim) vriend woont samen met zijn Nederlandse vriendin (baby op komst). Mijn neef (Turks) heeft nu een aantal jaar een Nederlandse vriendin.

Ik weet niet hoe jullie dit soort dingen zien, maar imo is de integratie volop gaande.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39213580
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:02 schreef Meki het volgende:
Maar natuurlijk.
quote:
Antisemitisme!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 25 juni 2006 @ 18:28:51 #30
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39214392
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een vriend van me (Turks) woont al jaren samen met zijn Arubaanse vriendin. Een Surinaamse (moslim) vriend woont samen met zijn Nederlandse vriendin (baby op komst). Mijn neef (Turks) heeft nu een aantal jaar een Nederlandse vriendin.

Ik weet niet hoe jullie dit soort dingen zien, maar imo is de integratie volop gaande.
Ik woon met een thaise.. dat maakt mij nog geen thai. Ook assimuleert dat me niet. Ik wil niet ontkennen dat het niet helpt. Het kan best wel helpen met taal en gewoontes. Maar het betekend niet hetzelfde als assimulatie.

Het is niet alsof ik in een keer Thai ben nu. Ik ben nog steeds Nederlander die zich wel een beetje aanpast aan de Thaise cultuur. Zeker als het om hun koning gaat en dat soort dingen. Ik heb meer begrip.

Ik denk gewoon dat het geloof het moeilijk maakt voor moslims om te assimuleren. Ik heb dat probleem totaal niet omdat ik geen geloof heb. (gelukkig) Mijn vriendin is boediste.

Vraagje zijn die vriendinnen van die moslims ook moslim geworden... if so is er juist geen sprake van assimulatie... Als zij juist minder praktiserend zijn geworden is er wel sprake van assimulatie.
mai pen rai
pi_39215373
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:28 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik woon met een thaise.. dat maakt mij nog geen thai. Ook assimuleert dat me niet. Ik wil niet ontkennen dat het niet helpt. Het kan best wel helpen met taal en gewoontes. Maar het betekend niet hetzelfde als assimulatie.

Het is niet alsof ik in een keer Thai ben nu. Ik ben nog steeds Nederlander die zich wel een beetje aanpast aan de Thaise cultuur. Zeker als het om hun koning gaat en dat soort dingen. Ik heb meer begrip.

Ik denk gewoon dat het geloof het moeilijk maakt voor moslims om te assimuleren. Ik heb dat probleem totaal niet omdat ik geen geloof heb. (gelukkig) Mijn vriendin is boediste.

Vraagje zijn die vriendinnen van die moslims ook moslim geworden... if so is er juist geen sprake van assimulatie... Als zij juist minder praktiserend zijn geworden is er wel sprake van assimulatie.
Ik heb het ook niet over assimilatie natuurlijk, maar over integratie.

Zowel de moslims als de niet-moslims zijn niet meer of minder moslim geworden imo.

Waarom maakt geloof assimilatie dan moeilijk, omdat assimilatie zou betekenen niet meer moslim worden? Ik denk namelijk niet dat dat een vereiste is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39215736
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:30 schreef lionsguy18 het volgende:
dat doe ik ook .. heel normaal toch, lieve mensen zijn leuk om in de buurt de hebben en etterbakken liever niet
hoe beoordeel jij mensen dan ?
quote:
ooh je, en jij met zo'n lap op je kop en een baard vol met vlooien ..
quote:
uhm, en ik maar denken dat de moslims hun vrouwen met minachting behandelen .. U is moslim ?
pleased to meet you
  zondag 25 juni 2006 @ 19:40:51 #33
3542 Gia
User under construction
pi_39217224
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:51 schreef niet_links het volgende:
Ik woon nu zelf in het buitenland assimulatie is niet heel belangrijk maar gewon de normale gewoontes van een land overnemen zoals anders groeten (buiging met gevouwen handen voor mij) Dat is geen probleem. Zolang ik maar geen totaal andere ideeen als hun eropna houd en hun voor het hoofd stoot gaat het wel goed. Maar goed in Nederland zie je juist dat er totaal niet geassimuleerd wordt.
Precies. Als ik onder de Fransen ben en ik word door één van hen begroet met twee zoenen, dan ga ik die niet lopen ontwijken, omdat wij thuis niet begroeten met zoenen of omdat Nederlanders groeten met een hand geven.
Jij buigt met gevouwen handen ter begroeting, omdat dat in het land waar je verblijft 'normaal' is.

Waarom weigeren moslims hier dan een vrouw de hand te schudden en worden ze boos als een vrouw het maar waagt een hand uit te steken naar een moslim ter begroeting.
(Akkoord, niet allemaal, maar hooggeplaatste voorbeeldfiguren wel vaak).
pi_39217381
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef Gia het volgende:

Waarom weigeren moslims hier dan een vrouw de hand te schudden en worden ze boos als een vrouw het maar waagt een hand uit te steken naar een moslim ter begroeting.
Als je blieft zeg.

Hooggeplaatste voorbeeld figuren wel vaak? Heb je het over die ene imam een aantal jaar terug terwijl tig andere imams de minister wel een hand gaven of heb je het over die ene pas ingeburgerde een tijdje terug terwijl tig anderen het wel deden?
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 juni 2006 @ 19:56:31 #35
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39217837
zoveelste project om moslims te laten integreren.

wanneer komt er eens een keihard uitzetbeleid.

netzoals in een deelstaat van duitsland.

als een 17 jarige relmarokkaan 3 keer iets kuts flikt wordt hij inclusief familie het land uitgezet.
heerlijk toch
ik ben lief :)
pi_39226845
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef Gia het volgende:
Waarom blijft iedereen maar over de moslims vallen terwijl dat al heel wat jaartjes de gewoonte is met joden ? Omdat het anti-semitisme zou kunnen zijn als je een rabbi vraagt om gewoon wel netjes de hand te schudden ?
pleased to meet you
pi_39228319
Hey schoonheid sorry voor me late reply, maar komt net van werk.
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:23 schreef moussie het volgende:
uhm .. enlighten me .. maar in islamitische landen heb je toch ook iets soortgelijks .. gedragscodes hoe je met iemand van een bepaalde groepering moet omgaan (incluis extra belastingen die je vrede moeten waarborgen) ?
Er is sprake van Jizyah, een jaarlijk staatbelasting van 2,5% van je bezittingen moet je afstaan aan de Islamitische staat, in ruil daarvoor krijg je vrede, worden je bezittingen en familie beschermd krijg je vrijheid van religie en ben je evenveel waard als een moslim.

Moslims daarintegen zijn ook verplicht om jaarlijks 2,5% van hun bezittingen af te staan, dus om geen onderscheid te maken tussen niet geloven en moslims is er een speciale wet gemaakt, alleen zijn Moslims verplicht anders gelovigen te beschermen met hun leven, andersom hoeft dat niet.
quote:
ik begrijp dat het idee uiterst vreemd overkomt op de hier geboren en getogen moslim maar voor diegene die uit zo'n islamitsche staat komt waar dus de oude wetten nog wel gebruikt worden misschien nog niet eens zo'n slecht idee ?
Hoe je het wend of keert dan maak je onderscheid tussen allochtoons burgerse die hier zijn geboren of later zijn gekomen, is dat niet tegen de grondwet?
pi_39232099
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:16 schreef Triggershot het volgende:
Hey schoonheid sorry voor me late reply, maar komt net van werk.
brood op de plank gaat voor .. ik heb geen haast hoor
quote:
Er is sprake van Jizyah, een jaarlijk staatbelasting van 2,5% van je bezittingen moet je afstaan aan de Islamitische staat, in ruil daarvoor krijg je vrede, worden je bezittingen en familie beschermd krijg je vrijheid van religie en ben je evenveel waard als een moslim.

Moslims daarintegen zijn ook verplicht om jaarlijks 2,5% van hun bezittingen af te staan, dus om geen onderscheid te maken tussen niet geloven en moslims is er een speciale wet gemaakt, alleen zijn Moslims verplicht anders gelovigen te beschermen met hun leven, andersom hoeft dat niet.
heel normaal dus .. eigenlijk .. met dien verstaande dat je wel elkaars verschillen erkend en respecteerd .. heel humaan imo, niets op aan te merken
quote:
Hoe je het wend of keert dan maak je onderscheid tussen allochtoons burgerse die hier zijn geboren of later zijn gekomen, is dat niet tegen de grondwet?
uhm nee, want je hebt het over een rechtssysteem en niet over geloof etc .. je zou het gelijk kunnen stellen aan de 2,5% Jizyah .. iets andere vormgeving ?
pleased to meet you
pi_39232596
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:57 schreef moussie het volgende:

[..]

brood op de plank gaat voor .. ik heb geen haast hoor
Warme pizza in dit geval
quote:
heel normaal dus .. eigenlijk .. met dien verstaande dat je wel elkaars verschillen erkend en respecteerd .. heel humaan imo, niets op aan te merken
Zijn we het over eens dus.
quote:
uhm nee, want je hebt het over een rechtssysteem en niet over geloof etc .. je zou het gelijk kunnen stellen aan de 2,5% Jizyah .. iets andere vormgeving ?
In een kalifaat is geloof en een rechtsysteem niet van elkaar los te koppelen. Enige toegestane onderscheid die ik ken ik Nederland is positieve discriminatie, als je van een bepaald deel van het volk die al een NLs nationaliteit iets eist ben je niet echt geweldig bezig, ik en in mijn omgeving autochtone mensen waarbij je geen spoor van sociale omgang of cultureel kennis/achtergrond(nederlandse) kunt vinden, moeten die ook een contract aangaan, of?
pi_39233188
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zolang de man maar moslim is.
Want moslim meisjes mogen niet met een niet-moslim jongen.
Dat is geen integratie maar willekeur.
pi_39235150
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:04 schreef Triggershot het volgende:
Enige toegestane onderscheid die ik ken ik Nederland is positieve discriminatie, als je van een bepaald deel van het volk die al een NLs nationaliteit iets eist ben je niet echt geweldig bezig, ik en in mijn omgeving autochtone mensen waarbij je geen spoor van sociale omgang of cultureel kennis/achtergrond(nederlandse) kunt vinden, moeten die ook een contract aangaan, of?
hmz .. dit voorstel teld toch alleen voor nieuwkomers dacht ik ?
Al denk ik/verwacht ik dat dat voor iedereen gaat tellen die nieuw binnen komt, ik zou het niet willen focussen op een bepaalde groep ..

moeten we wel even duidelijke regels stellen .. en sinds Rita weten we zeker dat er geen integratie gevraagd wordt maar assimilatie .. geen joodse, chineze, indonesische of marokkaanse wijken meer .. pff .. niks multiculti

white man's burdon .. resistance is futile .. you will be assimilated ?
pleased to meet you
pi_39235233
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:12 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zolang de man maar moslim is.
Want moslim meisjes mogen niet met een niet-moslim jongen.
Dat is geen integratie maar willekeur.
uhm, blanke meisjes mogen ook niet met negers hoor .. als ze het wel doen zijn het vast BrEeZaH sletjes die gaan voor de dikke lul die jij mist
pleased to meet you
  maandag 26 juni 2006 @ 00:53:29 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39235490
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, blanke meisjes mogen ook niet met negers hoor .. als ze het wel doen zijn het vast BrEeZaH sletjes die gaan voor de dikke lul die jij mist
pi_39235886
j/k
pleased to meet you
  maandag 26 juni 2006 @ 01:06:23 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39235917
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:05 schreef moussie het volgende:
j/k
sorry?
pi_39235943
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Al denk ik/verwacht ik dat dat voor iedereen gaat tellen die nieuw binnen komt, ik zou het niet willen focussen op een bepaalde groep ..
Ik denk het niet, voel me wel aangesproken.
quote:
Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken heeft gisteren gezegd dat de moslims in Europa en Nederland een 'maatschappelijk contract' zouden moeten sluiten met de landen waarin ze wonen.
Ik interpreteer het dus ook als moslims die hier al zijn.
quote:
moeten we wel even duidelijke regels stellen .. en sinds Rita weten we zeker dat er geen integratie gevraagd wordt maar assimilatie .. geen joodse, chineze, indonesische of marokkaanse wijken meer .. pff .. niks multiculti
Ik denk dat praktijk wel erg kan afwijken van theorie en dat het bijna niet mogelijk zal zijn om duidelijke regels te stellen.
quote:
Assimilation in progress
pi_39235970
quote:

[..]

maandag 26 juni 2006 @ 07:21:45 #48
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39238896
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Als er nu eens niet zoveel problemen met allochtonen waren geweesd in het verleden was dit niet nodig. Het is dus een kwestie van het ingooien van eigen ruiten. We waren gewoon niet hard genoeg in het verleden maar veel te soft alles kon hier.. nu zitten we met de gebakken peren. We hadden het veel beter vanaf het begin streng kunnen aanpakken dan hoefden we nu niet zo ver door te slaan om nog enig effect te sorteren.
mai pen rai
pi_39240168
Wat een baggertopic dit
pi_39240847
bla stom gelul zo'n maatschappelijk contract. De moslims die gewoon hun best doen er wat van te maken worden ermee lastig gevallen en op een eiland geplaatst, de straatschoffies interesseert het geen drol en de religieuze extremisten ondertekenen het met een vriendelijke glimlach omdat ze dan weer 10 jaar hun gang kunnen gaan.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39241309
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:09 schreef Musketeer het volgende:
bla stom gelul zo'n maatschappelijk contract. De moslims die gewoon hun best doen er wat van te maken worden ermee lastig gevallen en op een eiland geplaatst, de straatschoffies interesseert het geen drol en de religieuze extremisten ondertekenen het met een vriendelijke glimlach omdat ze dan weer 10 jaar hun gang kunnen gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39243210
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry?
just kidding
pleased to meet you
pi_39243738
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:07 schreef Triggershot het volgende:
Ik denk het niet, voel me wel aangesproken.
[..]

Ik interpreteer het dus ook als moslims die hier al zijn.
Hij doet z'n naam wel eer aan
quote:
Ik denk dat praktijk wel erg kan afwijken van theorie en dat het bijna niet mogelijk zal zijn om duidelijke regels te stellen.
Vooral als je bedenkt welke groep binnen de allochtonen het is die je geregeld in het nieuws tegenkomt .. de hier opgegroeide jeugd onder de 18, dus die kan je in principe nog niet eens zo'n contract aanbieden, hoe zou je dat willen doen, minderjarig en zo ..
Dat is trouwens ook zoiets wat ik iedere keer maar weer zo vreemd vind in dit soort discussies .. dat niemand stil blijft staan bij het feit dat het kinderen zijn die hier zijn opgegroeid, wat hebben wij fout gedaan dat dat zo scheef groeit lijkt dan toch een voor de hand liggende vraag imo
quote:
Assimilation in progress
pff .. ik zag dametje Verdonk op visite in Canada, hoe doen ze het daar met de allochtonen ..
en dat neerbuigende toontje bij haar commentaar op de buitenlandse wijken, argh, misselijkmakend mens die vrouw
pleased to meet you
pi_39244564
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:36 schreef buachaille het volgende:
Wat een baggertopic dit
wat een baggerreactie
pi_39244659
quote:

[..]

-Rabia Al-Basri
pi_39244732
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarom alleen moslims?
Bot gebruikt overduidelijk een term uit de islamitische wereld om een gewenste maatschappelijke houding / insteek te omschrijven.

Het zou "jullie" toch duidelijk moeten zijn wat hij bedoelt. Maar goed, men denkt weer discriminatie en is weer geheel onvatbaar voor redelijke argumentatie.

Goed zo, daarmee creëer je goodwill hoor
pi_39244934
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Hij doet z'n naam wel eer aan
En dat voor een minister van buitenlandse zaken nota bene, niet eens emancipatie, integratie of immigrati
quote:
Vooral als je bedenkt welke groep binnen de allochtonen het is die je geregeld in het nieuws tegenkomt .. de hier opgegroeide jeugd onder de 18, dus die kan je in principe nog niet eens zo'n contract aanbieden, hoe zou je dat willen doen, minderjarig en zo ..
Dat is trouwens ook zoiets wat ik iedere keer maar weer zo vreemd vind in dit soort discussies .. dat niemand stil blijft staan bij het feit dat het kinderen zijn die hier zijn opgegroeid, wat hebben wij fout gedaan dat dat zo scheef groeit lijkt dan toch een voor de hand liggende vraag imo
Zeg maar gerust marokkanen, ik kan het wel hebben
Mja, als je ze geen contract kunt aanbieden, dan zal het wel als zo een financiele regeling worden wanneer je in de schulden zit dat tot je 21e je ouders verantwoordelijk en aanspreekbaar zijn? Mja, zal dan ook weer lekker worden als jongeren geen ouders meer hebben of verstoten zijn. Ik denk wel dat deels fout bij ons ligt voor een enkel uitzondering, maar niet voor de meesten alhoewel je wel kan zeggen dat veel afwijzingen bij sollicitaties kan leiden tot zo een soortgelijk gedrag. Ik was een keer met een Brits Marokkaan aan het praten, en hij wou maar niet geloven dat ze in NL zo crimineel waren en ik moest zweren dat de slachter van theo een Marokkaanse moslim was en bewijzen met nieuws data. Ligt het aan Nederland? Deels, maar dat is niet de reden.
quote:
pff .. ik zag dametje Verdonk op visite in Canada, hoe doen ze het daar met de allochtonen ..
en dat neerbuigende toontje bij haar commentaar op de buitenlandse wijken, argh, misselijkmakend mens die vrouw
Canada is helemaal niet recht door zee
pi_39245015
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:24 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Bot gebruikt overduidelijk een term uit de islamitische wereld om een gewenste maatschappelijke houding / insteek te omschrijven.

Het zou "jullie" toch duidelijk moeten zijn wat hij bedoelt. Maar goed, men denkt weer discriminatie en is weer geheel onvatbaar voor redelijke argumentatie.

Goed zo, daarmee creëer je goodwill hoor
juist ja, goodwill creëer je na het ondertekenen van een contract na aanleiding van iets wat je niet hebt gedaan. Wat mij betreft tekent elke Nederlander ongeacht je ideologie/religieuze achtergrond zo een contract, immaterieel, mondeling of schriftelijk doet mij er niet toe, elke extremist is gevaarlijk en daar moet gezamenlijk tegen gevochten worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 12:33:26 ]
pi_39245231
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:09 schreef Musketeer het volgende:
pi_39264748
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat een baggerreactie
Ik reageerde op een racistische opmerking van moussie. Een opmerking die ging over de terechte constatering van lionsguy18 dat het moslims-meisjes verboden is verkering te hebben met onbesnedenen, wat hem als gezonde hollandse jongen kennelijk helemaal niet zint
  maandag 26 juni 2006 @ 21:38:46 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39265038
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat voor een minister van buitenlandse zaken nota bene, niet eens emancipatie, integratie of immigrati
[..]

Zeg maar gerust marokkanen, ik kan het wel hebben
Mja, als je ze geen contract kunt aanbieden, dan zal het wel als zo een financiele regeling worden wanneer je in de schulden zit dat tot je 21e je ouders verantwoordelijk en aanspreekbaar zijn? Mja, zal dan ook weer lekker worden als jongeren geen ouders meer hebben of verstoten zijn. Ik denk wel dat deels fout bij ons ligt voor een enkel uitzondering, maar niet voor de meesten alhoewel je wel kan zeggen dat veel afwijzingen bij sollicitaties kan leiden tot zo een soortgelijk gedrag. Ik was een keer met een Brits Marokkaan aan het praten, en hij wou maar niet geloven dat ze in NL zo crimineel waren en ik moest zweren dat de slachter van theo een Marokkaanse moslim was en bewijzen met nieuws data. Ligt het aan Nederland? Deels, maar dat is niet de reden.
[..]

Canada is helemaal niet recht door zee
zoals je weet ben ik nogal betrokken als het gaat om werkzaamheden en marokkanen, ja ik noem het beestje maar ff bij de naam, 'je kan het wel hebben'

de verantwoordelijkheid van die ouders in diamantbuurt, baarsjes, en nog heel wat buurten (met wel 100 groepen) is heel erg ver te zoeken. al dan niet uitkeringtrekkend hun kinderen opvoeden voor galg en rad is geen goede ontwikkeling. niet voor die ouders, kinderen, maatschappij.

ik denk zelfs dat het probleem niet in de maatschappij gezocht moet worden, maar bij juist die ouders.

ik heb het nu dan even over amsterdam, maar dit geldt inmiddels voor bijna heel europa.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 26-06-2006 22:18:10 ]
pi_39266584
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik reageerde op een racistische opmerking van moussie. Een opmerking die ging over de terechte constatering van lionsguy18 dat het moslims-meisjes verboden is verkering te hebben met onbesnedenen, wat hem als gezonde hollandse jongen kennelijk helemaal niet zint
dan had je reactie moeten zeggen en niet topic .. er is een verschil

en tja, het was een een racistische opmerking, eentje die ik helaas nog steeds geregeld hoor van blanke jongens als ze een mooie meid met een negroïde persoon zien ..
dus like it or not .. maar dat soort "binnen je eigen soort blijven" is ook de autochtone nederlander niet vreemd
pleased to meet you
pi_39266928
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals je weet ben ik nogal betrokken als het gaat om werkzaamheden en marokkaanen, ja ik noem het beestje maar ff bij de naam, 'je kan het wel hebben'

de verantwoordelijkheid van die ouders in diamantbuurt, baarsjes, en nog heel wat buurten (met wel 100 groepen) is heel erg ver te zoeken. al dan niet uitkeringtrekkend hun kinderen opvoeden voor galg en rad is geen goede ontwikkeling. niet voor die ouders, kinderen, maatschappij.

ik denk zelfs dat het probleem niet in de maatschappij gezocht moet worden, maar bij juist die ouders.

ik heb het nu dan even over amsterdam, maar dit geldt inmiddels voor bijna heel europa.
als je veel met marokkanen werkt zou je moeten weten dat juist daar de schoen knelt kwa cultureel verschil .. de verantwoordelijkheid van de ouders houd bij de marokkanen op bij de voordeur .. daarbuiten is het de maatschappij die je aanspreekt op je gedrag .. maar laten wij nou net een maatschappij hebben die dat niet (meer) doet
pleased to meet you
  maandag 26 juni 2006 @ 22:24:49 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39267024
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:22 schreef moussie het volgende:

[..]

als je veel met marokkanen werkt zou je moeten weten dat juist daar de schoen knelt kwa cultureel verschil .. de verantwoordelijkheid van de ouders houd bij de marokkanen op bij de voordeur .. daarbuiten is het de maatschappij die je aanspreekt op je gedrag .. maar laten wij nou net een maatschappij hebben die dat niet (meer) doet
ja. en laat ik dat nou juist rete irritant vinden bij een opvoeding in deze maatschappij waar bijna niets onziend wordt! daar moet heel snel iets aan gedaan worden.
  maandag 26 juni 2006 @ 22:26:54 #65
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39267112

Een quasi exclusief voorrecht van Marokkanen (mannen) bij uitbreiding N-Afrikanen.

De reden is eenvoudig, de identiteitscrisis uit zich in agressie onder de mannen, depressie wacht de onder de knoet gehouden vrouwen, de islam en alle uitwassen bieden sommigen verstrooiing tegen de realiteit, een contract dat je niet kan nakomen of hard maken is onzinnig.
pi_39267593
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Vandaar dat je het een baggertopic noemde?
pi_39267929
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals je weet ben ik nogal betrokken als het gaat om werkzaamheden en marokkanen, ja ik noem het beestje maar ff bij de naam, 'je kan het wel hebben'
hehe, klopt had je verteld ja
quote:
Het ergste er aan is dat 2e generatie die bezig was met drugs, stelen, vechtpartijen etc, vele zijn getrouwd en kinderen hebben, bij het opvoeding hebben ze zelf ook lak aan wat hun kinderen doen en wordt 3e generatie erger als de 2e. Met als resultaat, een nog slechter naam, maatschappij en vooroordelen zien bevestigd worden.
quote:
Mee eens.
quote:
In Engeland blijkt het de pakistanen te zijn
  dinsdag 27 juni 2006 @ 06:33:19 #68
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39274377
quote:
Op maandag 26 juni 2006 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het ergste er aan is dat 2e generatie die bezig was met drugs, stelen, vechtpartijen etc, vele zijn getrouwd en kinderen hebben, bij het opvoeding hebben ze zelf ook lak aan wat hun kinderen doen en wordt 3e generatie erger als de 2e. Met als resultaat, een nog slechter naam, maatschappij en vooroordelen zien bevestigd worden.
[..]
Als vooroordelen steeds bevestigd worden zijn het dan geen feiten ?
Maar goed het is natuurlijk heel erg allemaal maar praten enzo helpt niet meer. Hard aanpakken helpt wel gewoon zo lang mogelijk opsluiten dan ben je van ze af. De tijd dat ze in het gevang zitten kunnen ze niets plegen.. Volg ze zodra ze uit het gevangenis komen en als ze dan weer wat doen gelijk oppakken en weer oplsluiten. Zijn we er weer vanaf. Op deze manier wordt de samenleving tenminste beschermd.
mai pen rai
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:32:48 #69
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_39278703
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:02 schreef Meki het volgende:

Zoooooo typerend weer. Dat broeit onderhuids bij jullie hé
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_39278964
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 06:33 schreef niet_links het volgende:

[..]

Als vooroordelen steeds bevestigd worden zijn het dan geen feiten ?
Valt over te beredeneren.. Ik heb in mijn eigen omgeving gezien dat constante afwijzing vooroordelen kan bevestigen.
quote:
Maar goed het is natuurlijk heel erg allemaal maar praten enzo helpt niet meer. Hard aanpakken helpt wel gewoon zo lang mogelijk opsluiten dan ben je van ze af. De tijd dat ze in het gevang zitten kunnen ze niets plegen.. Volg ze zodra ze uit het gevangenis komen en als ze dan weer wat doen gelijk oppakken en weer oplsluiten. Zijn we er weer vanaf. Op deze manier wordt de samenleving tenminste beschermd.
Enig idee hoeveel centjes dat ons gaat kosten?
pi_39279515
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Zoooooo typerend weer. Dat broeit onderhuids bij jullie hé
Was jij niet zo een van dat vooroordelen niet zomaar ontstaan
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:00:27 #72
3647 B.R.Oekhoest
pi_39279582
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Was jij niet zo een van dat vooroordelen niet zomaar ontstaan
Die ontstaan inderdaad niet zomaar, maar door de paplepel en anti-joodse retoriek in jullie kringen.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_39279627
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Die ontstaan inderdaad niet zomaar, maar door de paplepel en anti-joodse retoriek in jullie kringen.
Zou dat niet geheel wederzijds zijn
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:10:56 #74
3647 B.R.Oekhoest
pi_39279896
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou dat niet geheel wederzijds zijn
Er bestaat fervente Moslim en Christenhaat bij Nederlandse joden?
pi_39280128
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Er bestaat fervente Moslim en Christenhaat bij Nederlandse joden?
Er bestaat zeker Moslimhaat onder autochtonen En tevens wordt er in Israel met de paplepel ingegoten dat de Pallies terroristen zijn dus tja. Zoals ik al zei, geheel wederzijds. Niet goed natuurlijk, maar je blijft het houden. Net als anti-semitisme binnen Europa door autochtonen zelf (zie stormfront). Ik ken nog geen moslimorg. binnen Europa die zichzelf zo organiseren als Stormfront
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:26:15 #76
3647 B.R.Oekhoest
pi_39280328
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er bestaat zeker Moslimhaat onder autochtonen En tevens wordt er in Israel met de paplepel ingegoten dat de Pallies terroristen zijn dus tja. Zoals ik al zei, geheel wederzijds. Niet goed natuurlijk, maar je blijft het houden. Net als anti-semitisme binnen Europa door autochtonen zelf (zie stormfront). Ik ken nog geen moslimorg. binnen Europa die zichzelf zo organiseren als Stormfront
Wat hebben de Pallies ermee van doen, dat is misschien een promille van alle moslims ter wereld, dus waar dat nou relevant voor is weet ik niet.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:26:59 #77
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39280347
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Valt over te beredeneren.. Ik heb in mijn eigen omgeving gezien dat constante afwijzing vooroordelen kan bevestigen.
[..]
krijgen we het kip en ei verhaal wat was eerder. Ik houd het erop dat ongepast gedrag eerder was.

Enig idee hoeveel centjes dat ons gaat kosten?

[b]Vast een hele berg maar criminaliteit kost ook een berg en ik zie niet in hoe we het anders kunnen regelen. Anders blijft het altijd zo utizetten mag niet.
[/b]
mai pen rai
pi_39280436
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:26 schreef niet_links het volgende:

krijgen we het kip en ei verhaal wat was eerder. Ik houd het erop dat ongepast gedrag eerder was.
Dat is je goed recht.
quote:
Vast een hele berg maar criminaliteit kost ook een berg en ik zie niet in hoe we het anders kunnen regelen. Anders blijft het altijd zo utizetten mag niet.
Dan maar een onderzoek financieren die uitzetting wel mogelijk maakt.
pi_39280548
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wat hebben de Pallies ermee van doen, dat is misschien een promille van alle moslims ter wereld, dus waar dat nou relevant voor is weet ik niet.
En wat me opvalt is dat ze op kritiekloze 100% steun kunnen rekenen van bijna alle moslims op de planeet, alleen omdat ze moslim zijn en tegen joden vechten.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:36:47 #80
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_39280628
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

Er bestaat zeker Moslimhaat onder autochtonen.
Vraag ontweken.

Als je naast elkaar legt de problemen die Joden veroorzaken en de houding die ze uitdragen ten opzichte van moslims tijdens bijvoorbeeld een georganiseerde demonstratie of optocht, of in materiaal tijdens religieuze lessen of preken, en de problemen en houdingen van moslims op dezelfde vlakken, dan zie je dat Moslims voor meer problemen zorgen dan Joden.

Wanneer was de laatste keer dat jij een artikel las over Nederlandse Joodse jongeren die op een zwembad jonge vrouwen lastig vielen? Als je nu denkt dat je de media kunt beschuldigen, je kunt gewoon naar de cijfers kijken wat betreft de samenstelling van het Nederlandse gevangenis apparaat.
quote:
En tevens wordt er in Israel met de paplepel ingegoten dat de Pallies terroristen zijn dus tja.
Eens even denken, wil jij bij deze beweren dat de Palestijnen GEEN terroristische acties uitvoeren waarbij ze als doelwit nemen willekeurige burgers?

Maar goed om te zien dat je een totaal irrelevante zaak erbij trekt. Dit topic gaat niet over Israel, waarom je het zo graag hierbij wil betrekken is een raadsel. Je ontwijkt alleen verder de gestelde vraag.
quote:
Zoals ik al zei, geheel wederzijds. Niet goed natuurlijk, maar je blijft het houden. Net als anti-semitisme binnen Europa door autochtonen zelf (zie stormfront).

leuk... maar nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag.
quote:
Ik ken nog geen moslimorg. binnen Europa die zichzelf zo organiseren als Stormfront
Niet? Zelfs Stormfront heeft het lef niet op peuters en kleuters de meest ranzige plaatjes en ideeen voor te schotelen, of zijn we dat betreffende incident alweer vergeten, een Islamitische kleuterschool waarbij de ondermaatse dwergen scandeerden "Joden moeten we doden" en waarbij en een mooie afbeelding hing van een vliegtuig dat afstevende op de Twin Towers?

Stormfront heb ik nooit horen predikken en workshops organiseren over hoe je het beste je vrouw kunt slaan zonder dat de omgeving vragen gaat stellen.

Stormfront is een randgroepering die goed in de gaten wordt gehouden, al vanaf het eerste moment, geinfiltreerd door leden van verschillende geheime diensten, verschillende moskeeen daarentegen krijgen nog altijd geld uit dubieuze bronnen waar nauwelijks naar word omgekeken. En waar Stormfront meer lucht is dan actie, weten we met zekerheid dat er bij verschillende moskeeen actief jongeren worden geronseld voor een gewapende strijd.

Er is niemand die Stormfront verdedigt, jij daarentegen doet alle moeite om de Islam van alle blaam te zuiveren, en ontkent dat er ook maar het minste of geringste probleem is, of probeert op trieste wijze de aandacht te verleggen of je doet alle mogelijke moeite om het te bagataliseren.

"Problemen? Ja maar zij doen het ook!" is geen geldend argument in een redelijke discussie.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_39280758
Juist ja, vergelijkingen maken van net 30.000.000 joden met 1300.000.000 moslims
pi_39280936
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:36 schreef Cairon het volgende:

[..]

Vraag ontweken.

Als je naast elkaar legt de problemen die Joden veroorzaken en de houding die ze uitdragen ten opzichte van moslims tijdens bijvoorbeeld een georganiseerde demonstratie of optocht, of in materiaal tijdens religieuze lessen of preken, en de problemen en houdingen van moslims op dezelfde vlakken, dan zie je dat Moslims voor meer problemen zorgen dan Joden.

Wanneer was de laatste keer dat jij een artikel las over Nederlandse Joodse jongeren die op een zwembad jonge vrouwen lastig vielen? Als je nu denkt dat je de media kunt beschuldigen, je kunt gewoon naar de cijfers kijken wat betreft de samenstelling van het Nederlandse gevangenis apparaat.
[..]

Eens even denken, wil jij bij deze beweren dat de Palestijnen GEEN terroristische acties uitvoeren waarbij ze als doelwit nemen willekeurige burgers?

Maar goed om te zien dat je een totaal irrelevante zaak erbij trekt. Dit topic gaat niet over Israel, waarom je het zo graag hierbij wil betrekken is een raadsel. Je ontwijkt alleen verder de gestelde vraag.
[..]

leuk... maar nog steeds geen antwoord op de oorspronkelijke vraag.
[..]

Niet? Zelfs Stormfront heeft het lef niet op peuters en kleuters de meest ranzige plaatjes en ideeen voor te schotelen, of zijn we dat betreffende incident alweer vergeten, een Islamitische kleuterschool waarbij de ondermaatse dwergen scandeerden "Joden moeten we doden" en waarbij en een mooie afbeelding hing van een vliegtuig dat afstevende op de Twin Towers?

Stormfront heb ik nooit horen predikken en workshops organiseren over hoe je het beste je vrouw kunt slaan zonder dat de omgeving vragen gaat stellen.

Stormfront is een randgroepering die goed in de gaten wordt gehouden, al vanaf het eerste moment, geinfiltreerd door leden van verschillende geheime diensten, verschillende moskeeen daarentegen krijgen nog altijd geld uit dubieuze bronnen waar nauwelijks naar word omgekeken. En waar Stormfront meer lucht is dan actie, weten we met zekerheid dat er bij verschillende moskeeen actief jongeren worden geronseld voor een gewapende strijd.

Er is niemand die Stormfront verdedigt, jij daarentegen doet alle moeite om de Islam van alle blaam te zuiveren, en ontkent dat er ook maar het minste of geringste probleem is, of probeert op trieste wijze de aandacht te verleggen of je doet alle mogelijke moeite om het te bagataliseren.

"Problemen? Ja maar zij doen het ook!" is geen geldend argument in een redelijke discussie.
Je kunt niet zomaar alle moskeen/moslims op een hoop gooien alleen omdat de slechten en de goeien moeilijk te herkennen zijn. Stormfront is makkelijk te herkennen door hun schreeuwerige attitude, bekende randfiguren en mediageilheid en zal daarom inderdaad makkelijk geinfiltreerd en geobserveerd worden, de extremistische Islam is veel sluwer, die houden zich in ieder geval in het openbaar stil, je komt er niet zomaar binnen en ze zitten niet op publieke aandacht te wachten.

Probleem met buitenlandse gelden is dat dat soort buitenlandse donorstichtingen financieel niet door te lichten zijn, omdat ze nu eenmaal in SA of een ander midden-oosters land gevestigd zijn, en net zoals bij hamas lopen liefdadigheid, evangelisatie en oorlogvoering nogal door elkaar heen, maar voert de liefdadigheid de boventoon.
pi_39280971
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:26 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dus omdat het een promille is van alle moslims ter werle doen de pallies er niet toe?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:51:10 #84
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_39281113
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus omdat het een promille is van alle moslims ter werle doen de pallies er niet toe?
Dit topic gaat niet over Pallestijnen, jij bent hier de figuur die ze perse erbij moest sleuren omdat je een simpele vraag niet kon beantwoorden omdat je daarmee aan zou geven dat je het bij het foute eind had.

De Pallies doen er niet toe in dit topic, omdat dit topic over de situatie in de eerste instantie in NEDERLAND gaat. Dat jij er als een of andere driftkikker Israel wil bijsleuren is jouw probleem.

Geef gewoon antwoord op de oospronkelijke vraag die je zo naargeestig probeert te ontduiken.
I'm hungry!
pi_39281356
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:36 schreef Cairon het volgende:
Vraag ontweken.
Vraag beantwoord met wedervraag.
quote:
Dat is natuurlijk erg te vergelijken, 1,6 miljard moslims met hoeveel miljoen joden?
quote:
Wanneer was de laatste keer dat jij uberhaupt een Joodse jongen zag?
[..]
quote:
Wil jij bij deze beweren dat de Israelische soldaten niet meer burgerdoden op hun geweten hebben dan de Pallies?
quote:
Het is typisch dat het je raakt, immers kritiek uiten op de Joodse wereldgemeenschap is een algemeen taboe. Het is meteen antisemitisme en je wordt meteen de mond gesnoerd. Anti-islamisme is gemeengoed geworden in Europa, dat mag!
[..]
quote:
Je bedoelt dat leugentje van de Telegraaf. Mooi dat jij er zelf nog ingetrapt bent. Het zegt meer over jouw dan over die scholen. De afbeelding stond op een kalender, daarop stond een vliegtuig afgebeeld dat in zee stortte, in die maand werden de doden van dat ongeluk herdacht
quote:
Nee stormfront heeft het over vrouwen als broedmachines, als wapens om Joden en Moslims in de minderheid te houden. Blanke kinderen baren, dat is hun enig recht.
quote:
Stormfront heeft vrijspel en het is een Westerse organisatie. Een westerse anti-semitische anti-islamitische en anti-joodse organisatie. Stormfront heeft bovendien vrijspel gezien de website niet op een Europese server staat. Kijk eerst maar naar je eigen troep voordat je anderen op hun troep wijst. Anti-semitisme viert hoogtij in Oost-Europese landen, op een veel ergere manier dan het zich manifesteert onder Moslims in West-europa.
quote:
De Islam is geen organisatie met een doel op deze aarde. De Islam is helemaal geen organisatie. De Islam verschilt tevens per individu. Je vergelijkingen zeggen al meer over jou dan over mij.
quote:
Zeker dat het een geldig argument is. Dat jij het geen argument VIND is je goed recht, maar dat kan mij natuurlijk niet zoveel schelen. Andere mensen wijzen op hun problemen en dan de eigen problemen afdoen als niets aan de hand, daar heb jij wel een handje vol van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39281439
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:51 schreef Cairon het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over Pallestijnen, jij bent hier de figuur die ze perse erbij moest sleuren omdat je een simpele vraag niet kon beantwoorden omdat je daarmee aan zou geven dat je het bij het foute eind had.

De Pallies doen er niet toe in dit topic, omdat dit topic over de situatie in de eerste instantie in NEDERLAND gaat. Dat jij er als een of andere driftkikker Israel wil bijsleuren is jouw probleem.

Geef gewoon antwoord op de oospronkelijke vraag die je zo naargeestig probeert te ontduiken.
Pardon, ik heb zijn vraag beantwoord. Dat jij denkt dat ik geen gelijk hebt, moet je zelf weten, maar presenteer dat niet als een feit. Als jij denkt dat Jodenhaat onder bepaalde moslims in Nederland, niets met de situatie in Israel-Palestina te maken heeft, ben je gewoon niet goed wijs. Dan kan je natuurlijk wel die link negeren, komt je immers goed uit. Dan kan je zeggen dat het niet aan het conflict ligt, nee aan de Islam ligt het
Allah Al Watan Al Malik
pi_39281883
Het is altijd typisch dat mensen als Cairon vooraan in de rij staan als het gaat om het verdedigen van Joden. Ondertussen doen zij hetzelfde als wat anti-semieten over Joden zelf zeggen. Leugens verspreiden, generaliseren en nog meer leugens verspreiden." Vooroordelen over moslims die komen niet zomaar uit de lucht vallen ". Vooroordelen over Joden kennelijk wel. Anti-semitisme is niet beperkt tot moslims, het is verspreid over de gehele wereld, ook waar er geen moslims of islam te bekennen is viert anti-semitisme hoogtij. Of dat nu Zuidelijk of Oost-Europa is, of Amerika. Echter in Islamitische gebieden moet volgens mensen als Cairon de bron van Anti-semitisme liggen in de Islam. Iets wat uiteindelijk gebaseerd is op het feit dat er anti-semitisme is in de Islamitische wereld. Als je dan als tegenargument geeft, dat anti-semitisme net zo goed in de Westerse Wereld te vinden is, dan is het ineens een "flauwe kul argument". Dat valt bij mij bijna onder de noemer holocaust-ontkenning, Europa heeft miljoenen joden vermoord en uitgeleverd. Maar dat mag ik niet als argument aanhalen. Anti-semitisme heeft altijd wel een bron, echter het is nooit gerechtvaardigd. Je kan wel een reden hebben om iemand te haten, maar haten an sich is niet gerechtvaardigd. Volgens mij kan Cairon dat onderscheid niet maken en denkt hij dat ik omdat ik de redenen benoem (om iemand te kunnen hate), ik (of mijn bevolkingsgroep) die personen dus per defenitie haat.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:21:36 #88
3647 B.R.Oekhoest
pi_39282322
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon, ik heb zijn vraag beantwoord. Dat jij denkt dat ik geen gelijk hebt, moet je zelf weten, maar presenteer dat niet als een feit. Als jij denkt dat Jodenhaat onder bepaalde moslims in Nederland, niets met de situatie in Israel-Palestina te maken heeft, ben je gewoon niet goed wijs. Dan kan je natuurlijk wel die link negeren, komt je immers goed uit. Dan kan je zeggen dat het niet aan het conflict ligt, nee aan de Islam ligt het
Die zogenaamde 'broederliefde' onder moslims is echt zum Kotzen. Hoor je in Nederland Christenen op de Veluwe zeuren over hun onderdrukte 'broeders' in moslimlanden?
pi_39282332
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

Stormfront heeft vrijspel en het is een Westerse organisatie. Een westerse anti-semitische anti-islamitische en anti-joodse organisatie. Stormfront heeft bovendien vrijspel gezien de website niet op een Europese server staat. Kijk eerst maar naar je eigen troep voordat je anderen op hun troep wijst. Anti-semitisme viert hoogtij in Oost-Europese landen, op een veel ergere manier dan het zich manifesteert onder Moslims in West-europa.
[..]

De Islam is geen organisatie met een doel op deze aarde. De Islam is helemaal geen organisatie. De Islam verschilt tevens per individu. Je vergelijkingen zeggen al meer over jou dan over mij.
[..]

Zeker dat het een geldig argument is. Dat jij het geen argument VIND is je goed recht, maar dat kan mij natuurlijk niet zoveel schelen. Andere mensen wijzen op hun problemen en dan de eigen problemen afdoen als niets aan de hand, daar heb jij wel een handje vol van.
Hmm, stormfront is net zo min zijn probleem als dat al qaeda jouw probleem is. Verder zie ik 2 regels erboven jou het anti-semitisme onder moslims afdoen als niets omdat het in oost-europa ook aanwezig is. Practice what you preach enzo
pi_39282514
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Die zogenaamde 'broederliefde' onder moslims is echt zum Kotzen. Hoor je in Nederland Christenen op de Veluwe zeuren over hun onderdrukte 'broeders' in moslimlanden?
Ik zou het geheel in hun recht vinden om de moslims op hun hypocriete punten wijzen.
pi_39282553
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ja. Dat doen ze regelmatig (en dat is geen grap).
Allah Al Watan Al Malik
pi_39282632
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:21 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Hmm, stormfront is net zo min zijn probleem als dat al qaeda jouw probleem is. Verder zie ik 2 regels erboven jou het anti-semitisme onder moslims afdoen als niets omdat het in oost-europa ook aanwezig is. Practice what you preach enzo
Nee, ik sprak in de overtreffende trap. Ik heb nooit en te nimmer gezegd dat het anti-semitisme onder moslims "niets is". Ik heb wel gezegd dat het in Oost Europa zich veel erger manifesteert dan onder bijv moslims in West Europa. Practice what you read
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:30:05 #93
3647 B.R.Oekhoest
pi_39282664
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja. Dat doen ze regelmatig (en dat is geen grap).
Nou wordt ie echt leuk. En daar komt de overbekende moslimhaat in terroristendorp Epe natuurlijk ook vandaan?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:31:27 #94
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_39282705
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
Vraag beantwoord met wedervraag.
Dan moet je je ogen open doen:

Vraag: Er bestaat fervente Moslim en Christenhaat bij Nederlandse joden?
Antwoord: Er bestaat zeker Moslimhaat onder autochtonen.

Men vraagt niet naar autochtonen, maar naar Nederlandse Joden. Heb je een antwoord op de oorspronkelijke vraag? Zo ja, mooi zo, geef dat antwoord en kom met bewijs voor je stelling, anders kun je net zo goed toegeven dat je vol met stront zit en je niet kan verweren tegen een simpele vraag.
quote:
Dat is natuurlijk erg te vergelijken, 1,6 miljard moslims met hoeveel miljoen joden?
Sinds wanneer wonen er 1,6 miljard moslims in NEDERLAND?

Als je niet kunt lezen, dan kun je net zo goed wieberen, want dan neem je alleen maar digitale ruimte in beslag die door een ander beter gebruikt kan worden. Jij bent hier de enige blinde vink die alles betrekt op de situatie in het Midden Oosten, terwijl het in de verste verte nog niet gaat over het Midden Oosten.

We wonen niet in Israel, en de oorspronkelijke vraag waar jouw bericht een reactie op was onderstreepte de categorie waarover deze discussie gaat slechts verder... Nederlandse Joden... in een topic dat over Nederland gaat en in mindere mate de rest van Europa.
quote:
Wanneer was de laatste keer dat jij uberhaupt een Joodse jongen zag?
Gisteren.
quote:
Wil jij bij deze beweren dat de Israelische soldaten niet meer burgerdoden op hun geweten hebben dan de Pallies?
Vraag beantwoorden met een wedervraag... dus je geeft bij deze toe dat je geen antwoord kunt geven op mijn vraag omdat het antwoord dat je dan zou moeten geven je niet aanstaat.

You FaiL TeH IntErN3t!!!111!!!oneone
quote:
Het is typisch dat het je raakt,
Wie zegt dat het mij raakt?
quote:
immers kritiek uiten op de Joodse wereldgemeenschap is een algemeen taboe.
Grappig dat die verklaring uit jouw vingertoppen is komen druipen, de man die angstvallig alles ontwijkt dat ook maar lichtelijk confronterend is voor "zijn" geloofsovertuiging.

Grappig omdat je het hebt over de Joodse Wereldgemeenschap, terwijl ik in het stuk dat je aanhaalde er juist op hamerde dat dit topic niets te maken heeft met Israel en dat jij de enige bent die Israel bij deze discussie wil betrekken.
quote:
Het is meteen antisemitisme en je wordt meteen de mond gesnoerd. Anti-islamisme is gemeengoed geworden in Europa, dat mag!
Jij hebt geen recht van spreken over anderen die de mond snoeren, aangezien je maar wat graag zelf een ander van zijn woorden wil beroven. Waarom zou je anders meteen als een spastische puber wijzen naar Israel in een discussie over Nederland? Wat is het nut van het constant ontwijken van een vraag door de aandacht te verleggen naar een volledig ongerelateerd onderwerp.

- Pietje steelt een koekje! Dat mag niet! We moeten Pietje straf geven!
- Oh jah? Maar M'Botu in Ghana heeft drie weken geleden ook een koekje gejat.

Wat kan het in godsnaam boeien dat M'Boto iets heeft gejat in Ghana, want we hebben het hier over Pietje.

Dat is jouw M.O. om iets uit de weg te gaan, om anderen het zwijgen op te leggen, verleg je constant de aandacht zonder antwoord te geven op de verdomde vraag.
quote:
Je bedoelt dat leugentje van de Telegraaf. Mooi dat jij er zelf nog ingetrapt bent. Het zegt meer over jouw dan over die scholen. De afbeelding stond op een kalender, daarop stond een vliegtuig afgebeeld dat in zee stortte, in die maand werden de doden van dat ongeluk herdacht
daar mag je dan mooi bewijs van geven dat het een leugen was, daarbij heb je de andere zaken bij deze bevestigd.

Ronseling van jongeren bij moskeen.
Buitenlandse gelden uit dubieuze bronnen.
Lessen in moskeeen die gegeven worden over hoe je je vrouw het beste kunt slaan.
quote:
Stormfront heeft vrijspel en het is een Westerse organisatie. Een westerse anti-semitische anti-islamitische en anti-joodse organisatie.
Je spreekt jezelf tegen niet waar... want hing er geen reuzachtig groot taboe op anti-semitisme en jodenhaat?
quote:
Stormfront heeft bovendien vrijspel gezien de website niet op een Europese server staat.
Janken dan dat hun website niet in Nederland staat, want de organisatie zelf wordt nauwlettend door verschillende instanties in de gaten gehouden. Vrij spel hebben ze dus zeker niet.
quote:
Kijk eerst maar naar je eigen troep voordat je anderen op hun troep wijst. Anti-semitisme viert hoogtij in Oost-Europese landen, op een veel ergere manier dan het zich manifesteert onder Moslims in West-europa.
Nu sleur je Oost-Europa er weer bij.

Maar we kijken ook naar "onze" troep (bespeur ik daar een wens naar segregatie bij jou Mutant01?) want die moskeeen staan gewoon in Nederland, die marrokaanse jongeren schoppen in Nederland stennis. Islamitische vrouwen op de vlucht voor hun man zitten in Nederlandse opvanghuizen.

Maar grappig... probeer je "ons" nu weer de mond te snoeren met een leuke dooddoener. Snoezig Mutant01, erg snoezig.
quote:
Dat je een hypocriet bent is nu al wel bewezen, maar het blijft leuk dat je hier iets ontkent dat je elders bevestigd en in andere instanties zelf meer dan graag gebruikt gebruikt. En weer die ondertoon van segregatie, weer die noodzaak om je eigen groep te verlossen van alle blaam.
quote:
Nee dat is geen argument, dat noemen ze nu een ad-hominem aanval. Een "logical fallacy". Een ras-echte Ad hominem tu quoque.

Dus alsjeblieft, wieber een eind op met je mismaakte poging tot een discussie, je kunt niet eens fatsoenlijke argumenten construeren.
I'm hungry!
pi_39282876
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nou wordt ie echt leuk. En daar komt de overbekende moslimhaat in terroristendorp Epe natuurlijk ook vandaan?
Moslimhaat is niet beperkt tot een dorp of streek. Dat geldt ook voor anti-semitisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39283198
Ahem:
Neem 1300.000.000 joden en er zijn problemen
Neem 1300.000.000 moslims en er zijn problemen
Neem 1300.000.000 atheïsten en er zijn problemen
Neem 1300.000.000 christenen en er is
pi_39283262
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef buachaille het volgende:
Ahem:
pi_39283360
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik sprak in de overtreffende trap. Ik heb nooit en te nimmer gezegd dat het anti-semitisme onder moslims "niets is". Ik heb wel gezegd dat het in Oost Europa zich veel erger manifesteert dan onder bijv moslims in West Europa. Practice what you read
precies, en je bracht dat punt op om de problemen die zich binnen "jouw" groepje (moslimimmigranten en hun kinderen) voordoen in perspectief te plaatsen (downplayen) door op problemen in een andere groep te wijzen. Precies hetgeen dat je in de laatste regel je discussiepartner verwijt.

Of had het een andere reden dat je het antisemitisme in oost-europa erbij haalde?
pi_39283408
quote:
Ahem:
In Noord-ierland hebben ze er stukken minder en die hebben elkaar ook tientallen jaren de hersens in geslagen.
pi_39283517
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:31 schreef Cairon het volgende:
Dan moet je je ogen open doen:
Vraag: Er bestaat fervente Moslim en Christenhaat bij Nederlandse joden?
Antwoord: Er bestaat zeker Moslimhaat onder autochtonen.
[quote]
Dat jij Nederlandse Joden niet als autochtonen ziet is natuurlijk jouw probleem. Moslimhaat bestaat ook onder de Joodse Nederlanders. Tenminste dat is mijn eigen ervaring.

[quote]
Men vraagt niet naar autochtonen, maar naar Nederlandse Joden. Heb je een antwoord op de oorspronkelijke vraag? Zo ja, mooi zo, geef dat antwoord en kom met bewijs voor je stelling, anders kun je net zo goed toegeven dat je vol met stront zit en je niet kan verweren tegen een simpele vraag.
Jahoor, wat betreft Christenhaat onder Nederlandse Joden durf ik dat niet te zeggen. Wat betreft moslimhaat, ik heb zelf in een "interreligeuze discussie" geparticipeerd met verschillende gelovigen. De Joodse man waarmee ik discussieerde portreteerde moslims als een soort van bloed-etende monsters. Echt positief kan ik dat niet noemen toch Cairon? Eigenlijk zouden ze ook een onderzoek moeten houden onder de Joodse medemens.
quote:
Sinds wanneer wonen er 1,6 miljard moslims in NEDERLAND?
Boeit niet, wil jij het terugbrengen naar nederland, dan doen we dat toch. Er zijn meer dan 1 miljoen moslims. Hoeveel Joden zijn er in Nederland?
quote:
Als je niet kunt lezen, dan kun je net zo goed wieberen, want dan neem je alleen maar digitale ruimte in beslag die door een ander beter gebruikt kan worden. Jij bent hier de enige blinde vink die alles betrekt op de situatie in het Midden Oosten, terwijl het in de verste verte nog niet gaat over het Midden Oosten.
Hupla shoot the messenger. Lekker kop in het zand steken en vooral doen alsof het midden-oostenconflict er helemaal niets mee te maken heeft. Lekker inhoudelijk tegenargument overigens. Waarom heeft de situatie in het Midden-Oosten volgens jouw niets te maken met het anti-semitisme onder moslims?
quote:
We wonen niet in Israel, en de oorspronkelijke vraag waar jouw bericht een reactie op was onderstreepte de categorie waarover deze discussie gaat slechts verder... Nederlandse Joden... in een topic dat over Nederland gaat en in mindere mate de rest van Europa.
Dat heb ik dan hierbij beantwoord
[..]
quote:
Gisteren
Knap van je..
[..]
quote:
Vraag beantwoorden met een wedervraag... dus je geeft bij deze toe dat je geen antwoord kunt geven op mijn vraag omdat het antwoord dat je dan zou moeten geven je niet aanstaat.
Vraag is al beantwoord.
quote:
You FaiL TeH IntErN3t!!!111!!!oneone
Lekker inhoudelijk
quote:
Wie zegt dat het mij raakt?
De manier waarop je reageert spreekt boekdelen.
quote:
Grappig dat die verklaring uit jouw vingertoppen is komen druipen, de man die angstvallig alles ontwijkt dat ook maar lichtelijk confronterend is voor "zijn" geloofsovertuiging.
Als ik alles zou ontwijken zou ik nooit hebben gereageerd
quote:
Grappig omdat je het hebt over de Joodse Wereldgemeenschap, terwijl ik in het stuk dat je aanhaalde er juist op hamerde dat dit topic niets te maken heeft met Israel en dat jij de enige bent die Israel bij deze discussie wil betrekken.
Zoals ik al zei hamer jij erop dat het niets te maken heeft met Israel, enkel en alleen om het feit omdat dat juist het belangrijkste argument is wat hier speelt. Maar dat wil je in je naiviteit niet zien. Immers Moslims haten Joden van nature. Dat is het enige wat je wil horen.
[..]
quote:
Jij hebt geen recht van spreken over anderen die de mond snoeren, aangezien je maar wat graag zelf een ander van zijn woorden wil beroven. Waarom zou je anders meteen als een spastische puber wijzen naar Israel in een discussie over Nederland? Wat is het nut van het constant ontwijken van een vraag door de aandacht te verleggen naar een volledig ongerelateerd onderwerp.
Volgens mij heb ik dat nu al tig keer uitgelegd. Het is mij goed recht om Israel erbij te halen als het gaat om anti-semitisme in Nederland. Anti-semitisme komt niet uit de lucht gevallen. Het Israel-Palestina conflict is een van de oorzaken van anti-semitisme.
quote:
- Pietje steelt een koekje! Dat mag niet! We moeten Pietje straf geven!
- Oh jah? Maar M'Botu in Ghana heeft drie weken geleden ook een koekje gejat.
Meneer M'Botu uit Ghana moet ook straf krijgen. Rechtsongelijkheid
quote:
Wat kan het in godsnaam boeien dat M'Boto iets heeft gejat in Ghana, want we hebben het hier over Pietje.
Het zou goed kunnen dat Pietje geinformeerd is door M'boto uit ghana over de manier van stelen die Pietje moet hanteren.
quote:
Dat is jouw M.O. om iets uit de weg te gaan, om anderen het zwijgen op te leggen, verleg je constant de aandacht zonder antwoord te geven op de verdomde vraag.
Nee vriend, je kan er gewoon niet tegen dat ik een argument gebruikt die valide is. Omdat het een valide argument is, blijf je er maar omheen draaien en heb je er tot op heden niet inhoudelijk op gereageerd.
quote:
daar mag je dan mooi bewijs van geven dat het een leugen was, daarbij heb je de andere zaken bij deze bevestigd.
Klopt ja dat incident (want dat was het), was op camera vastgelegd. Ik ben niet zo naief om dingen te gaan negeren. In tegenstelling tot u. Wat betreft de leugen met betrekking tot die kalender, ik zal nog eens even een link voor je zoeken als je zo graag bewijs wil.
quote:
Ronseling van jongeren bij moskeen.
Buitenlandse gelden uit dubieuze bronnen.
Lessen in moskeeen die gegeven worden over hoe je je vrouw het beste kunt slaan.
En dat wordt in organisatorisch verband gedaan door de Islam? Ziehier een persoon die de radicale islam niet kan onderscheiden van de normale islam. Een beetje net als de Islamitische Fundi's.
quote:
Je spreekt jezelf tegen niet waar... want hing er geen reuzachtig groot taboe op anti-semitisme en jodenhaat?
Nee, wel om te spreken over de redenen van antisemitisme en/of Jodenhaat.
quote:
Janken dan dat hun website niet in Nederland staat, want de organisatie zelf wordt nauwlettend door verschillende instanties in de gaten gehouden. Vrij spel hebben ze dus zeker niet.
Door welke instantie? Worden moskeeén dan ook niet in de gaten gehouden
quote:
Nu sleur je Oost-Europa er weer bij.
Je zegt net zelf dat we het in mindere mate over Europa hadden
quote:
Maar we kijken ook naar "onze" troep (bespeur ik daar een wens naar segregatie bij jou Mutant01?) want die moskeeen staan gewoon in Nederland, die marrokaanse jongeren schoppen in Nederland stennis. Islamitische vrouwen op de vlucht voor hun man zitten in Nederlandse opvanghuizen.
Jij spreekt in termen van Marokkaanse jongeren. Bespeur ik daar een wens naar segregratie Cairon? Zijn het dan niet gewoon Nederlandse Jongeren?
quote:
Maar grappig... probeer je "ons" nu weer de mond te snoeren met een leuke dooddoener. Snoezig Mutant01, erg snoezig.
Wederom een inhoudelijke reactie!
quote:
Dat je een hypocriet bent is nu al wel bewezen, maar het blijft leuk dat je hier iets ontkent dat je elders bevestigd en in andere instanties zelf meer dan graag gebruikt gebruikt. En weer die ondertoon van segregatie, weer die noodzaak om je eigen groep te verlossen van alle blaam.
Zeker. Immers het wijzen naar de problematiek van een ander houd in dat je meteen je eigen groep van blaam verlost : ') (Wie spreekt er hier nu ook in termen van "eigen groep")
quote:
Nee dat is geen argument, dat noemen ze nu een ad-hominem aanval. Een "logical fallacy". Een ras-echte Ad hominem tu quoque.
Dat maakt het niet minder waar.
quote:
Dus alsjeblieft, wieber een eind op met je mismaakte poging tot een discussie, je kunt niet eens fatsoenlijke argumenten construeren.
Gelukkig hou ik de discussie enigszins fatsoenlijk door niet constant te gaan huilen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:57:00 #101
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_39283546
quote:
En we zwaaien met z'n allen naar elkaar
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_39283630
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:50 schreef Musketeer het volgende:

[..]

precies, en je bracht dat punt op om de problemen die zich binnen "jouw" groepje (moslimimmigranten en hun kinderen) voordoen in perspectief te plaatsen (downplayen) door op problemen in een andere groep te wijzen. Precies hetgeen dat je in de laatste regel je discussiepartner verwijt.

Of had het een andere reden dat je het antisemitisme in oost-europa erbij haalde?
Dus je geeft zelf toe dat ik nergens heb gezegd dat antisemitisme onder moslims "niets is". En ik plaats het in perspectief inderdaad. Mijn discussiepartner verwijt ik dat hij het helemaal niet over zijn "eigen" problemen heeft, iets wat jij mij in eerste instantie verwijtte en er nu op terugkomt. Als hij zegt ja er is anti-semitisme, ook onder mijn bevolkingsgroep, maar minder dan onder de Islamitische bevolkingsgroep, is dat in mijn ogen een valide argument. Als hij zegt wij hebben geen anti-semitisme, en "jullie" wel. Dan is dat gewoon een leugen
Allah Al Watan Al Malik
pi_39283843
Om maar weer terug te komen op het maatschappelijk contract, en het onderwerp anti-semitisme te verlaten:

Een dergelijk contract is onnodig voor de geintegreerde moslims, een dergelijk contract zal nooit de medewerking krijgen van kut-moslims (om in algemene termen te spreken). Dan vraag ik mij dus af, hoe wil zo'n contract werken.

De mensen die het goed doen hebben er niets aan, die mensen die het slecht doen trekken zich er niets van aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39283874
weer typisch nederlands een papieren oplossing... werkt dus alleen op papier

zonder van de moeite
pi_39283987
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je geeft zelf toe dat ik nergens heb gezegd dat antisemitisme onder moslims "niets is". En ik plaats het in perspectief inderdaad. Mijn discussiepartner verwijt ik dat hij het helemaal niet over zijn "eigen" problemen heeft, iets wat jij mij in eerste instantie verwijtte en er nu op terugkomt. Als hij zegt ja er is anti-semitisme, ook onder mijn bevolkingsgroep, maar minder dan onder de Islamitische bevolkingsgroep, is dat in mijn ogen een valide argument. Als hij zegt wij hebben geen anti-semitisme, en "jullie" wel. Dan is dat gewoon een leugen

Dit waren de punten die jullie postten.

Hij downplayede de rol van SF door te stellen dat ze meer lucht dan actie zijn, al geinfiltreerd zijn, en een randgroepring, nergens ontkent hij de antisemitische aard van de orgniasatie of de nederlandse origine.

Jij reageert daarop door op OOST Europa te wijzen, en dat daar ook antisemitisme aanwezig is, en meer dan onder moslims in west-europa. Dit heeft niets met het statement van de poster voor jou te maken, en kan niet anders dan opgevat worden als een poging tot bagatellisatie van het anti-semitisme binnen de eigen (moslims, west-europa) kring, en daarmee hetgeen je de hem juist verwijt, namelijk het negeren van de eigen problemen, en proberen snel de aandacht te verleggen naar een ander probleem.

Eveneens maak je je schuldig aan hokjesdenken door stormfront " je eigen troep" te noemen, het is immers net zo veel jouw troep als de zijne
pi_39284212
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:12 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat radicale Moskeeén en organisaties veel meer bekeken worden dan een organisatie als Stormfront. Of dat terecht is of onterecht is laat ik in het midden, maar dan moet hij niet doen alsof Stormfront wel doorgelicht wordt en andere islamitische organisaties niet.
quote:
Dit waren de punten die jullie postten.

Hij downplayede de rol van SF door te stellen dat ze meer lucht dan actie zijn, al geinfiltreerd zijn, en een randgroepring, nergens ontkent hij de antisemitische aard van de orgniasatie of de nederlandse origine.
Downplayen? Het is gewoon de rol van SF baggetaliseren. Doen alsof het een kleine organisatie is, heel simpel.
quote:
Jij reageert daarop door op OOST Europa te wijzen, en dat daar ook antisemitisme aanwezig is, en meer dan onder moslims in west-europa. Dit heeft niets met het statement van de poster voor jou te maken, en kan niet anders dan opgevat worden als een poging tot bagatellisatie van het anti-semitisme binnen de eigen (moslims, west-europa) kring, en daarmee hetgeen je de hem juist verwijt, namelijk het negeren van de eigen problemen, en proberen snel de aandacht te verleggen naar een ander probleem.
Ik reageerde er inderdaad op door (omdat hij de rol van SF zo baggetaliseerde) hem dan maar eens te wijzen op het feit dat anti-semitisme tevens in een zware vorm voorkomt in Oost-Europa. Daarmee ONTKEN ik totaal niet het feit dat er anti-semitisme onde moslims is. Dit standpunt heb ik zelfs 2 keer herhaalt en snap dan ook niet waarom jij het weer probeert te doen lijken alsof ik zeg dat er niets is binnen de eigen gelederen.
quote:
Eveneens maak je je schuldig aan hokjesdenken door stormfront " je eigen troep" te noemen, het is immers net zo veel jouw troep als de zijne
Je spreekt nu anders ook over anti-semitisme binnen de "de eigen kring". Het is evengoed jouw kring als de mijne
Allah Al Watan Al Malik
pi_39284449
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarom alleen moslims?
Gezien jouw onderschrift:
Daar Chinezen Hindustanis Atheisten en Christenen uit andere landen veel en veel minder in zelfveroorzaakjt isolement zitten.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_39284521
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:28 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Gezien jouw onderschrift:
Daar Chinezen Hindustanis Atheisten en Christenen uit andere landen veel en veel minder in zelfveroorzaakjt isolement zitten.
que?
pi_39284621
quote:
Bot zei tegen de imams verder dat moslims moeten begrijpen dat Europa en ook Nederland, geen huis van de islam (Dar al-Islam) is, maar ook geen huis van oorlog (Dar al-Harb). Nederland moet het huis van het maatschappelijk contract zijn (Dar al-Sulh).
Volledig mee eensch
En als ze daar problemen me hebben gaan ze maar lekker naar een "Dar al-Islam"
het is gvd belachelijk dat we blijven accomoderen. Er zijn AVD "Sharia hypotheken"
Absoluut belachelijk
pi_39284660
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:33 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Volledig mee eensch
En als ze daar problemen me hebben gaan ze maar lekker naar een "Dar al-Islam"
het is gvd belachelijk dat we blijven accomoderen. Er zijn AVD "Sharia hypotheken"
Absoluut belachelijk
ben je daarom vertrokken?
pi_39284695
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

en als jij nou een kind had en die hoort jou zo spreken, wat is dat dan ? met de paplepel ingegeven anti-islam/moslim/allochtoon retoriek ?

of te wel .. het begint idd bij de ouders .. maar niet alleen bij de allochtone, ook autochtone ouders (!!) doen eraan mee .. lekker kankeren met het krantje in de hand/achter de TV op alles wat buitenlands is ..

het begon in een ver verleden met schelden op de buitenlander die je baantje inpikt en het autochtone kindje die dat 's ochtends hoort aan de koffietafel en meeneemt naar de kleuterschool, om daar op zijn beurt leker te schoppen tegen "die vuile buitenlander die papa's baantje inpikt" .. en wat dat aangaat is er weinig verandert, het marokkaanse kleintje op de kleuerterschool zat en zit nog steeds bij voorbaat in het verdoemhoekje ..
tja, en dat dat kleintje op gegeven moment groot wordt en een hekel krijgt aan de maatschappij die hem/haar loopt te koeieneren vanaf day 1 op de kleuterschool .. zo vreemd is dat niet imho
pleased to meet you
pi_39284852
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ben je daarom vertrokken?
Ondermeer, het is een van de redenen dat ik niet denk aan terugkeren.
pi_39284887
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:40 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ondermeer, het is een van de redenen dat ik niet denk aan terugkeren.
probleem opgelost
pi_39284901
Doet allen zeer hoe door een stel zieke geesten de cultuur van mijn vaderland vergiftigt en verziekt word. Zelfs Oezbeken die je op vacantie tegenkomt spreken over het achterlijke gedrag van hun geloofsgenoten in Nederland
pi_39284944
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:41 schreef desiredbard het volgende:
Nu jouw soort nog
ok we trekken masaal met zn allen naar Ierland

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2006 14:44:15 ]
pi_39284951
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ok we trekken masaal met zn alleen naar Ierland
Allah Al Watan Al Malik
pi_39285047
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:20 schreef Mutant01 het volgende:

Ik reageerde er inderdaad op door (omdat hij de rol van SF zo baggetaliseerde) hem dan maar eens te wijzen op het feit dat anti-semitisme tevens in een zware vorm voorkomt in Oost-Europa. Daarmee ONTKEN ik totaal niet het feit dat er anti-semitisme onde moslims is. Dit standpunt heb ik zelfs 2 keer herhaalt en snap dan ook niet waarom jij het weer probeert te doen lijken alsof ik zeg dat er niets is binnen de eigen gelederen.
[..]
Err je haalde oost-europa erbij om hem er fijntjes op te wijzen dat europeanen net zo schuldig zijn. In plaats van dat je zegt: Ja, er is antisemitisme onder west-europese moslims en daar moeten we wat aan doen, zeg je: Ja maar kijk maar eens een stukje naar het oosten, hun/jullie doen het ook, en zelfs meer dan wij.

Dat heet in goed oud-nederlands: elkaar de zwarte piet toeschuiven. Ik had van jou als jonge intelligente moslimjongen eigenlijk gedacht dat jij jezelf boven dat gedrag plaatst, en aangezien je in de post erna juist je tegenstander dit gedrag verwijt, ben ik enigszins verwonderd.

Ik zou trouwens graag eens ergens een post op het forum uit het verleden willen zien, waar jij toegeeft dat de marokkaanse gemeenschap een probleem (whatever problem that may be, als het over slechte kwaliteit pijptabak of couscous gaat mag ook) heeft zonder dat je onmiddelijk de schuld daarvan bij een andere bevolkingsgroep danwel externe factor legt. Je hebt duizenden posts hier, je moet je er toch eentje kunnen herrinneren. Verder niks tegen jou overigens, zoals gezegd je komt vrij intelligent en welgeinformeerd over, het is alleen volwassener om problemen of fouten toe te geven dan je maar in allerlei bochten te wringen om maar vol te kunnen houden dat je perfect bent.

verder ben ik het met je eens dat we beter weet on topic kunnen gaan, al hoewel iedereen het er wel over eens is dat zo'n maatschappelijk contract helemaal niemand gaat helpen.
pi_39285113
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:47 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Err je haalde oost-europa erbij om hem er fijntjes op te wijzen dat europeanen net zo schuldig zijn. In plaats van dat je zegt: Ja, er is antisemitisme onder west-europese moslims en daar moeten we wat aan doen, zeg je: Ja maar kijk maar eens een stukje naar het oosten, hun/jullie doen het ook, en zelfs meer dan wij.

Dat heet in goed oud-nederlands: elkaar de zwarte piet toeschuiven. Ik had van jou als jonge intelligente moslimjongen eigenlijk gedacht dat jij jezelf boven dat gedrag plaatst, en aangezien je in de post erna juist je tegenstander dit gedrag verwijt, ben ik enigszins verwonderd.

Ik zou trouwens graag eens ergens een post op het forum uit het verleden willen zien, waar jij toegeeft dat de marokkaanse gemeenschap een probleem (whatever problem that may be, als het over slechte kwaliteit pijptabak of couscous gaat mag ook) heeft zonder dat je onmiddelijk de schuld daarvan bij een andere bevolkingsgroep danwel externe factor legt. Je hebt duizenden posts hier, je moet je er toch eentje kunnen herrinneren. Verder niks tegen jou overigens, zoals gezegd je komt vrij intelligent en welgeinformeerd over, het is alleen volwassener om problemen of fouten toe te geven dan je maar in allerlei bochten te wringen om maar vol te kunnen houden dat je perfect bent.

verder ben ik het met je eens dat we beter weet on topic kunnen gaan, al hoewel iedereen het er wel over eens is dat zo'n maatschappelijk contract helemaal niemand gaat helpen.
Je verwacht toch niet dat ik duizenden posts afga om dat eens even op te zoeken. Ik kan het toch ook gewoon hier zeggen: De Marokkaanse gemeenschap heeft een groot probleem, de kut-marokkanen welteverstaan, dat ga ik niet onder stoelen of banken steken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39285132
An Sich is er niets mis met een hele hoop moslims. Maar het fanatiek achterlijke achternichthuwende fundamentalistische orthodoxe zooitje dat het verdomd zich aan het vrije westen waarin ze KIEZEN te leven aan te passen komt mijn strot uit.
-Een persoon die Allah niet vereerd is geen hond
-Mohammed is niet de profeet voor iedereen, voor sommigen is hij iets heel anders.
-Een vrouw zonder hoofddoek is geen hoer
-Een man die zijn vrouw dwingt zich als brievenbus te verkleden is een op zijn zachts uitgedrukt een chauvinistisch zwijn,
-en iedere vrouw die het uit vrije keuze doet is geindoctrineerd door eenkudde chauvinistische zwijnen.

En als je vanwege religieus fanatisme geen hypotheek kan aanvragen, de Nederlandse staat kent hoerhuursubsidie
pi_39285604
Volgens mij gebruik je het woord chavinistisch niet goed.

Verder zijn er mensen die geheel uit vrije wil raardere dingen doen dan er als brievenbus bijlopen, dus het afdoen van brievenbusdraagsters als geindoctrineerd door zwijnen is niet juist.

Tevens is het erg lullig voor een moslim om hem een zwijn te noemen. Onreine dieren enzo... Noem het dan pinguins of koeien als je er een dier van moet maken.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:05:31 #121
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39287482
wat een kansloze discussie.

@ musketeer --> moslims maken geen fouten dus je kunt ze ook niet wijzen op hun fouten. discussie met mutant is dus zinloos aangezien hij toch om alles heen lult.
bijvoorbeeld met die kinderen die al fuck nederland konden zeggen en schrijven. eerst is het nooit gebeurd en daarna is het een incident

@ mutant

je bent hier moslims zo aan het verdedigen. waarom zijn er dan gruwelijk veel problemen met moslims? niet alleen in nederland maar heel europa en azie? sinds nieuwjaar zijn er al weer zoveel achterlijke incidenten geweest door moslims... maar moslims hebben daar zeker geen schuld aan he....

en waarom geen contract voor andere bevolkingsgroepen.... nou, omdat andere groeperingen niet in die mate problemen veroorzaken als moslims en daarbij worden antillianen al hard aangepakt en hoor je die ook nooit zeuren dat ze onschuldig zijn.

en joden komen nog wel redelijk voor in nederland. probleem is dat ze vaak zo geintegreerd zijn dat de meesten ze niet als jood herkennen.
ik ben lief :)
pi_39287699
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:05 schreef Musketeer het volgende:
Volgens mij gebruik je het woord chavinistisch niet goed.

Verder zijn er mensen die geheel uit vrije wil raardere dingen doen dan er als brievenbus bijlopen, dus het afdoen van brievenbusdraagsters als geindoctrineerd door zwijnen is niet juist.

Tevens is het erg lullig voor een moslim om hem een zwijn te noemen. Onreine dieren enzo... Noem het dan pinguins of koeien als je er een dier van moet maken.
Terdege correct gebruik van het woord chauvinistisch, als in de betekenis van.
Mensen die uit vrije wil rare dingen doen worden mogen vaak in een kliniek wonen
Zwijn is een normale Nederlandse uitdrukking
Koe is alleen met het woord koe te gebruiken tegen een vrouw, domme geindoctrineerde koeien dus

@A_L_N_F
Idd en een geintegreerde moslim herken je ook niet, en die hoor je ook niet.
Was samen met een goser uit Oezbekistan op een Osama die een duikcursus deed aan het kankeren. Maar de Oezbeek wiens vrouw in een bikinitje ook een cocktail zat te drinken bleek ook moslim te zijn (zijn vrouw ook) .

[ Bericht 8% gewijzigd door desiredbard op 27-06-2006 16:17:28 ]
pi_39288695
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef A_L_N_F het volgende:
wat een kansloze discussie.

@ musketeer --> moslims maken geen fouten dus je kunt ze ook niet wijzen op hun fouten. discussie met mutant is dus zinloos aangezien hij toch om alles heen lult.
bijvoorbeeld met die kinderen die al fuck nederland konden zeggen en schrijven. eerst is het nooit gebeurd en daarna is het een incident

@ mutant

je bent hier moslims zo aan het verdedigen. waarom zijn er dan gruwelijk veel problemen met moslims? niet alleen in nederland maar heel europa en azie? sinds nieuwjaar zijn er al weer zoveel achterlijke incidenten geweest door moslims... maar moslims hebben daar zeker geen schuld aan he....

en waarom geen contract voor andere bevolkingsgroepen.... nou, omdat andere groeperingen niet in die mate problemen veroorzaken als moslims en daarbij worden antillianen al hard aangepakt en hoor je die ook nooit zeuren dat ze onschuldig zijn.

en joden komen nog wel redelijk voor in nederland. probleem is dat ze vaak zo geintegreerd zijn dat de meesten ze niet als jood herkennen.
Volgens mij kan je OF niet lezen OF wil je gewoon niet lezen wat men schrijft. Er staat nergens dat men schuldig dan wel niet onschuldig is. Een bevolkingsgroep kan namelijk nooit schuldig zijn van iets. Slechts de individuen die handelen zijn schuldig van iets. Ik ben niet verantwoordelijk voor Ali B die slecht zingt, net als jij niet verantwoordelijk bent voor het gedrag van SF-leden. Dat betekend niet dat we daar niet kritisch naar mogen kijken. Zelfs desired begrijpt het.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39288791
Oh dat moet je de Duitsers eens vragen, of daar een volk verantwoordelijk geworden houden word zeg
pi_39288894
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:42 schreef desiredbard het volgende:
Oh dat moet je de Duitsers eens vragen, of daar een volk verantwoordelijk geworden houden word zeg
Ja maar dat is toch ook fout? Je kan het duitse volk niet in zijn totaliteit verantwoordelijk houden voor wandaden van het regime.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39288972
Ah maar de aanhangers van hget regime toch wel?
Alle shariastrevers en andere fundi's mag je dus best verantwoordelijk stellen.
Iedereen die het regime verdedigt vergoeilijk is mede verantwoordelijk voor dat regime.
pi_39289037
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:47 schreef desiredbard het volgende:
Ah maar de aanhangers van hget regime toch wel?
Alle shariastrevers en andere fundi's mag je dus best verantwoordelijk stellen.
Iedereen die het regime verdedigt vergoeilijk is mede verantwoordelijk voor dat regime.
Er is een essentieel verschil. Bij nazi-Duitsland werd wat je moest denken, bepaald door 1 persoon. Bij de Sharia is dat heel anders zo, het is een geschrift en je kan er je eigen interpretatie aan geven. Daarom kan je niet ALLE shariastrevers verantwoordelijk stellen voor bijv de wandaden van Iran. Extremisten mag je altijd verantwoordelijk stellen voor hun daden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39289295
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Terdege correct gebruik van het woord chauvinistisch, als in de betekenis van.
Mensen die uit vrije wil rare dingen doen worden mogen vaak in een kliniek wonen
Zwijn is een normale Nederlandse uitdrukking
Koe is alleen met het woord koe te gebruiken tegen een vrouw, domme geindoctrineerde koeien dus
chau·vi·nis·me (het ~)
1 blinde ingenomenheid met alles van en in het eigen land => nationalisme

Ik zie het je vrouw verpakken in een tent zonder haringen niet als iets nationalistisch, eerder als iets religieus. Kijk naar Staphorst en dorpjes in Tholen voor de oud nederlandsche tegenhanger.

Verder laten mensen zich betaald rondslingeren in machines, rennen met X man achter balletjes van verschillende grootte aan, inhaleren kankerverwekkende stoffen en worden op de eerste hulp binnengebracht met de raarste objecten (achter) in hun spijsverteringskanaal, allemaal vrijwillig. In een lichtelijk onpraktische en niet-modieuze tent rondlopen is daarbij vergeleken nog vrij normaal.

Zwijn is een in nederland veel gebruikte uitdrukking, net zoals kankerjood, maar het is niet netjes dat te zeggen over/tegen een jood die kanker heeft. Het is ook niet netjes zwijn te gebruiken als je het over een moslim hebt. Maja who cares about netjes.
pi_39289408
Oh is Allahs woord voor meerdere opvattingen interpreteerbaar?????
Dus er is Een god, een man (om maar niet op zijn historische daden in te gaan) die "zijn" woord neerschrijft en profeet claimt te zijn, maar dat is op meerdere manieren uit te leggen.

Dat kunnen we zien aan saoudie arabie, de emiraten en indonesie.
Tolerant geloof dat Islam gedoe. Dat blijkt ook wel uit hetr respekt van die brulapen op straat en hier op FOK

Zoals gezegd er zijn moslims die wel westers kunnen integreren maar die vallen niet als moslim op en worden door hun blaaskakerige geloofsbroeders en zusters (als die laatste iets te zeggen zouden hebben) niet als Moslim gezien.
pi_39289670
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:56 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Ik zie het je vrouw verpakken in een tent zonder haringen niet als iets nationalistisch, eerder als iets religieus. Kijk naar Staphorst en dorpjes in Tholen voor de oud nederlandsche tegenhanger.
cultuur gebonden, en nogmaals staphorst is Nederland en de kledij Nederlands.
Een staphorstenaar zal ook niet zeiken als ie raar aangekeken wordt in scheveningen in zijn of op zijn bureaubaantje in Amsterdam.
quote:
Zwijn is een in nederland veel gebruikte uitdrukking, net zoals kankerjood, maar het is niet netjes dat te zeggen over/tegen een jood die kanker heeft. Het is ook niet netjes zwijn te gebruiken als je het over een moslim hebt. Maja who cares about netjes.
Idd
Als de moslims DIE zich gepikeerd voelen door het woord zijn, zich eerst even aanpassen aan Nederlandse normen en waarden, zal ik daarna rekening houden met hun tere moslimzieltjes.
Een geintegreerde moslim diie de taal sp[reekt zal zich 99% zeker niet storen aan het woord.
Aanstoot nemen daar zijn de aanhangers van de die mekkaman goed in.
Hoer of Hond zeggen tegen een westerling is ook niet netjes, maar wie daar wat van zegt zeurt
pi_39289698
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:59 schreef desiredbard het volgende:
Dus er is Een god, een man (om maar niet op zijn historische daden in te gaan) die "zijn" woord neerschrijft en profeet claimt te zijn, maar dat is op meerdere manieren uit te leggen.
Met interpreteren bedoel ik interpreteren naar tijd. De Sharia is een wettenstelsel dat bovendien ook nog eens geen "verplicht" deel uitmaakt van de Islam. Je kan het een beetje zien als het oudtestament bij de Christenen.
quote:
Tolerant geloof dat Islam gedoe. Dat blijkt ook wel uit hetr respekt van die brulapen op straat en hier op FOK
Er zijn inderdaad hele strenge moslimlanden, dat heeft voorzover ik weet niemand ontkent. De brulapen op straat zijn uiteindelijk ook gewoon pubers die zich afzetten op hun manier, conform hun identiteit. Dat afzetten is weliswaar heel normaal, maar dat moet ook gecoriggeerd worden.
quote:
Zoals gezegd er zijn moslims die wel westers kunnen integreren maar die vallen niet als moslim op en worden door hun blaaskakerige geloofsbroeders en zusters (als die laatste iets te zeggen zouden hebben) niet als Moslim gezien.
Ja, maar die "geloofsbroeders" hebben niets te zeggen over hun andere broeders. Of die wel of niet moslim zijn is niet aan hun om te bepalen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39290081
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Met interpreteren bedoel ik interpreteren naar tijd. De Sharia is een wettenstelsel dat bovendien ook nog eens geen "verplicht" deel uitmaakt van de Islam. Je kan het een beetje zien als het oudtestament bij de Christenen.
[..]

Er zijn inderdaad hele strenge moslimlanden, dat heeft voorzover ik weet niemand ontkent. De brulapen op straat zijn uiteindelijk ook gewoon pubers die zich afzetten op hun manier, conform hun identiteit. Dat afzetten is weliswaar heel normaal, maar dat moet ook gecoriggeerd worden.
[..]

Ja, maar die "geloofsbroeders" hebben niets te zeggen over hun andere broeders. Of die wel of niet moslim zijn is niet aan hun om te bepalen.
Agie, het is verspilde moeite.

Dan men in eerste instantie al een associatie met de islam voert is al fout, de chronologische bestaan van de islam loopt tot 1924, rest is alleen maar troep die tegen soenat nabawieya is toch
pi_39290206
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:59 schreef desiredbard het volgende:

Mensen reageren meestal positiever op een uitgereikte hand dan op een bits toegebeten verwijt, en jij bent alleen maar verwijten aan het rondstrooien naar mensen die er meestal nog niks mee kunnen ook.

Mensen die overigens uit religieuze gronden weigeren anderen de hand te geven of vinden dat ze de hele (werk) dag in zo'n brienvenbus moeten rondlopen moeten mijns inziens wel verwijderd worden van de lijst met uitkeringsgerechtigden en hoertoeslagen. Je aanpassen aan de basisomgangsnormen van een land moet je nu eenmaal doen als je er gaat wonen, en als je vindt dat dat onverenigbaar is met je religie is dat jouw probleem, en niet dat van het land waar je woont, en dien je ook zelf voor de (financiele) gevolgen op te draaien, en niet de belastingbetalers. Dit zien veel (jongere) moslims ook zo overigens.
pi_39290403
Ik ben te moe om nog handrijkingen te toen als men er om een vraagt kan men er mischien een krijgen. Maar je poot uitsteken en erin gebeten worden ...nee dank je.

IDD hypotheek is hypotheek naar lands wetten

Och ... leugens op leugens op leugens in dat romannetje, dat voor zovele verklaringen vatbaar is:
a.q.m.a.m.m. had 12 vrouwen, het zgn heilig boek styaat er 4 toe maar toch eigenlijk slechts eentje en moslim"theologen" claimen dat hun geschriftje het enige is dat monogamie predikt?
Laat me niet lachen wat een onzin.
pi_39316944
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:15 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik heb altijd medelijden met moslims. Zij hangen een totaal belachelijke religie aan. Daarnaast wat hebben moslims nu bereikt in de wereld behalve oorlog voeren? Aan technologie en medische ontwikkeling verrekte weinig dacht ik zo. Dus die lui moeten wat minder hoog van de toren blazen. Gewoon net zoals iedere andere burger behandelen. Fuck religies.
Wat te denken van wiskunde bijvoorbeeld, daar waren de geleerden in het Midden oosten heel beroemd om in de 13e eeuw.
pi_39317610
Dar el harb, salaam en sulh zijn trouwens 3 termen die voortstromen uit Sharia, de minister wil punten van de shariah invoeren, wat een verrader
pi_39318292
Nee de minister probeert op verstaanbaar niveau over te komen voor de mensen die geen Nedelands kunnen en willen begrijpen.

Maar gelukkig lijkt het woord van allah voor meerdere uitleg vatbaar al naar gelang het uitkomt.
Er is een god, een man (om maar niet op zijn historische daden in te gaan) die "zijn" woord neerschrijft en profeet claimt te zijn, maar dat is op meerdere manieren uit te leggen.

Daarnaast zijn er wat sexistische baardmannen die regeltjes aanpassen en ieder moslim heeft zich zich te richten naar de sharia heilstaat (Indonesie Saoudie Arbie <dat zelf in overteding is door teveel te bidden en bovendien het enige land waar je in de supermarkt gist per kilogram kan kopen>

Niks Sharia hypotheken, pas je maar aan aan de normen waarden en witten van het land waarin je leeft. En als je je in Nederland niet fijn voelt ga je maar elders wonen. SA bijvoorbeeld daar geven ze je ook nog het advies hoeveel kg suiker je bij je gist moet gooien. Beneden scientologie en boven jehovas neemt de strikte islam een mooie tweede plaats in qua huichelarij en leugens.
pi_39318539
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:13 schreef desiredbard het volgende:
Nee de minister probeert op verstaanbaar niveau over te komen voor de mensen die geen Nedelands kunnen en willen begrijpen.

Maar gelukkig lijkt het woord van allah voor meerdere uitleg vatbaar al naar gelang het uitkomt.
Er is een god, een man (om maar niet op zijn historische daden in te gaan) die "zijn" woord neerschrijft en profeet claimt te zijn, maar dat is op meerdere manieren uit te leggen.

Daarnaast zijn er wat sexistische baardmannen die regeltjes aanpassen en ieder moslim heeft zich zich te richten naar de sharia heilstaat (Indonesie Saoudie Arbie <dat zelf in overteding is door teveel te bidden en bovendien het enige land waar je in de supermarkt gist per kilogram kan kopen>

Niks Sharia hypotheken, pas je maar aan aan de normen waarden en witten van het land waarin je leeft. En als je je in Nederland niet fijn voelt ga je maar elders wonen. SA bijvoorbeeld daar geven ze je ook nog het advies hoeveel kg suiker je bij je gist moet gooien. Beneden scientologie en boven jehovas neemt de strikte islam een mooie tweede plaats in qua huichelarij en leugens.
Hoevaak val jij in herhaling met je hypotheken, krijg bijna medelijden met je
pi_39319025
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:28 schreef woniya het volgende:

[..]

Wat te denken van wiskunde bijvoorbeeld, daar waren de geleerden in het Midden oosten heel beroemd om in de 13e eeuw.
Sindsdien is het alleen jammer genoeg bijna stil blijven staan, vooral de afgelopen 200 jaar is er weinig wetenschappelijk niieuws uit het MO gekomen. Dat geen enkel land tussen Israel en India er ooit in geslaagd is vliegtuigen te bouwen is bijvoorbeeld tekekened.
pi_39319489
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:30 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Sindsdien is het alleen jammer genoeg bijna stil blijven staan, vooral de afgelopen 200 jaar is er weinig wetenschappelijk niieuws uit het MO gekomen. Dat geen enkel land tussen Israel en India er ooit in geslaagd is vliegtuigen te bouwen is bijvoorbeeld tekekened.
En vliegen kunnen ze ook niet, dat moge bewezen zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')