abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39204884
quote:
Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken heeft gisteren gezegd dat de moslims in Europa en Nederland een 'maatschappelijk contract' zouden moeten sluiten met de landen waarin ze wonen. De CDA-bewindsman sprak tijdens een bijeenkomst met Turkse en Marokkaanse imams in Nederland. Een maatschappelijk contract is eerder al bepleit door de Groot-Mufti van Bosnië-Herzegovina, de hoogste moslimgeestelijke ten westen van de Bosporus.

Volgens Bot moet het contract tweeledig zijn: De moslimmigranten leren de taal van hun nieuwe land, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Aan de andere kant betekent het dat moslims net als christenen, joden, hindoes, boeddhisten en anderen ''vrij hun religie kunnen beleven en als volwaardig burger kunnen participeren in de samenleving.''

Bot zei tegen de imams verder dat moslims moeten begrijpen dat Europa en ook Nederland, geen huis van de islam (Dar al-Islam) is, maar ook geen huis van oorlog (Dar al-Harb). Nederland moet het huis van het maatschappelijk contract zijn (Dar al-Sulh).

Positief
Dat het in het verleden mis is gegaan op het gebied van integratie en immigratie, komt volgens de minister omdat zowel migranten als de Nederlandse overheid er te veel van uitgingen dat migranten hier waren voor een tijdelijk verblijf.

Bot sprak verder zijn waardering uit voor het werk van de de aanwezige imams. De opleidingen voor islamitische theologie aan universiteiten en een hogeschool in Nederland zijn volgens hem ''een teken van acceptatie van de islam in ons land.'' Over de toekomst is de CDA'er positief gestemd, zeker als meer moslims/allochtonen een voorbeeldfunctie gaan vervullen. Hij sprak zelfs zijn vertrouwen uit in de multiculturele samenleving. ''Die zal de komende twintig tot vijftig jaar de meest creatieve blijken de zijn, de samenleving die het best weet in te spelen op globalisering'', aldus onze minister van Buitenlandse Zaken.
waarom alleen moslims?
pi_39205099
Niet normaal dit. (als het zover zou komen zou dat echt te ver gaan)

Kijk hoe je hiermee gestigmatiseerd word, en welke vooroordelen eronder schuilen.

Komt die nog met een Mufti in Bosnie aanzetten en Islamitische termen die hij zelf niet eens kan uitleggen, sukkel, contract kan die in zijn reet steken, geen woorden voor echt waar.

Geen contract een Moslim net als elke andere mens houd zich gewoon aan de wet, punt.
X
pi_39205543
dit is gewoon puur racisme

en bij Joden die mogen lekker hun gang doorgaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39205650
wat hebben de joden hier mee te maken dan?
pi_39205658
Hij zal toch niet echt een contract bedoelen waar je je handtekening voor moet zetten?
eeeh
pi_39205687
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:06 schreef DaveHarris het volgende:
Hij zal toch niet echt een contract bedoelen waar je je handtekening voor moet zetten?
Hoe wil je het anders bevestigd zien?
pi_39205738
Mondelinge overeenkomst
X
pi_39206616
Accepteren ze niet, "moslims mogen liegen tegen niet moslims toch? " theorie.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:52:38 #9
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39207102
quote:
immigranten leren de taal van hun nieuwe land, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land
Ik vind dit zo vanzelfsprekend dat ik niet kan geloven dat er een afspraak nodig is om het te bevestigen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39207174
quote:
De moslimmigranten leren de taal van hun nieuwe land, participeren in de samenleving en investeren in een toekomst in hun nieuwe land. Aan de andere kant betekent het dat moslims net als christenen, joden, hindoes, boeddhisten en anderen ''vrij hun religie kunnen beleven en als volwaardig burger kunnen participeren in de samenleving.''
Eh, wát? En als je dat contract breekt (omdat je geen werk vindt o.i.d.), dan ben je als moslim géén 'volwaardig burger' meer?

Eng idee.
  zondag 25 juni 2006 @ 15:02:59 #11
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39207398
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:36 schreef Triggershot het volgende:
Accepteren ze niet, "moslims mogen liegen tegen niet moslims toch? " theorie.
Denk dat je theorie vaak praktijk is.

Je vraagt waarom moslims, omdat moslims de groep is waar de meeste problemen mee zijn. Het zijn vaak niet westerse allochtonen. Ik vind het geen slecht idee hoewel ik me afvraag wat het toevoegt dit zou allemaal al gedaan moeten worden zonder een contract. Ik weet ook niet wat voor repercussies er genomen worden als het contract gebroken wordt.
mai pen rai
  zondag 25 juni 2006 @ 15:15:35 #12
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_39207783
Ik heb altijd medelijden met moslims. Zij hangen een totaal belachelijke religie aan. Daarnaast wat hebben moslims nu bereikt in de wereld behalve oorlog voeren? Aan technologie en medische ontwikkeling verrekte weinig dacht ik zo. Dus die lui moeten wat minder hoog van de toren blazen. Gewoon net zoals iedere andere burger behandelen. Fuck religies.
pi_39207991
uhm .. enlighten me .. maar in islamitische landen heb je toch ook iets soortgelijks .. gedragscodes hoe je met iemand van een bepaalde groepering moet omgaan (incluis extra belastingen die je vrede moeten waarborgen) ?

ik begrijp dat het idee uiterst vreemd overkomt op de hier geboren en getogen moslim maar voor diegene die uit zo'n islamitsche staat komt waar dus de oude wetten nog wel gebruikt worden misschien nog niet eens zo'n slecht idee ?
pleased to meet you
pi_39209402
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders bevestigd zien?
Du contrat social.
pi_39209715
* die staat nu achter de schermen *

[ Bericht 78% gewijzigd door Drugshond op 25-06-2006 17:02:56 ]
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_39210066
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Mag ik dan antwoorden dat je een naief gansje bent?
Ken je uberhaupt wel een moslim? Ik ken er namelijk wel een paar. Stuk voor stuk hard werkende lieve en leuke mensen. Ik ben niet zo naief dat ik niet weet dat er ook klootzakken tussen zitten. Maar gelukkig ben ik wel zo verstandig te weten dat je mensen per individu moet beoordelen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39210108
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat hij geen gelijk heeft? Moslims hebben door de eeuwen heen niet erg uitgeblonken in keurige assimilatie. Waarom zou dat nu wel lukken?
Dat gaat ook helemaal niet lukken. Persoonlijk vind ik assimilatie niet eens wenselijk. Dus daar houdt het dan al bij op.
pi_39210144
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ken je uberhaupt wel een moslim? Ik ken er namelijk wel een paar. Stuk voor stuk hard werkende lieve en leuke mensen. Ik ben niet zo naief dat ik niet weet dat er ook klootzakken tussen zitten. Maar gelukkig ben ik wel zo verstandig te weten dat je mensen per individu moet beoordelen.
Oh jij beoordeelt mensen of ze lief zijn of niet.
Zolang ze in de minderheid zijn zullen ze inderdaad lief voor je zijn, maar dat is afgelopen als ze de meerderheid hebben, dan loop jij in een burka.
Ik word zo moe van die domme wijven hier.
  zondag 25 juni 2006 @ 16:31:46 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39210169
ik zie het meer als schone lei.

prima initiatief, betrokkenheid, liefde en geloofsovertuiging.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39210238
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat gaat ook helemaal niet lukken. Persoonlijk vind ik assimilatie niet eens wenselijk. Dus daar houdt het dan al bij op.
Jij vindt assimilatie niet wenselijk? Jij denkt dus dat verschillende culturen vreedzaam in een samenleving kunnen bestaan? Ik weet iets teveel van de geschiedenis om te kunnen geloven dat dat ooit kan werken. Het is om die reden dat ik een voorstander van assimilatie ben, het alternatief lijkt sociaal, maar is het zeer zeker niet.
pi_39210265
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zou bijna medelijden met je krijgen... Maar nee, het lukt me toch ook weer niet, zoveel domheid.
Gewoon negeren die hap, lukt prima. Kijk maar:
pi_39210297
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:30 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zolang ze in de minderheid zijn zullen ze inderdaad lief voor je zijn, maar dat is afgelopen als ze de meerderheid hebben, dan loop jij in een burka.
Feit is alleen dat ze niet in de meerderheid zijn, en dat voorlopig ook niet zullen worden. Dan hebben we nog het feit dat een ruime meerderheid niet fundamentalistisch is, en de kans dat ik in een burqa zal moeten gaan rondsjouwen bijzonder, bijzonder klein is.
Ik word zo moe van die domme kneuzen hier.
pi_39210449
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij vindt assimilatie niet wenselijk? Jij denkt dus dat verschillende culturen vreedzaam in een samenleving kunnen bestaan? Ik weet iets teveel van de geschiedenis om te kunnen geloven dat dat ooit kan werken. Het is om die reden dat ik een voorstander van assimilatie ben, het alternatief lijkt sociaal, maar is het zeer zeker niet.
Ik ben voor vrijheid, en pas voor ingrijpen bij dreigen van het verliezen (van een gedeelte) daarvan. Daarnaast moet je nog begrijpen dat assimilatie generaties lang duurt. Je kunt niet tot assimilatie dwingen, zo werkt dat gewoon niet.
pi_39210612
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ben voor vrijheid, en pas voor ingrijpen bij dreigen van het verliezen (van een gedeelte) daarvan. Daarnaast moet je nog begrijpen dat assimilatie generaties lang duurt. Je kunt niet tot assimilatie dwingen, zo werkt dat gewoon niet.
Ik ben ook niet voor dwang hoor (Iintegendeel zelfs), maar een beetje sturing in de juiste richting is natuurlijk wel mogelijk. Een belangrijk onderdeel daarvan is het afleggen van de postmoderne overtuigingen en het pal staan voor een Leitkultur. De moslims moeten er zelf voor kiezen, uit volle overtuiging. Ik heb daar overigens alle vertrouwen in, mits de tegenwerking uit bepaalde hoeken wat afneemt.
pi_39210706
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor dwang hoor (Iintegendeel zelfs), maar een beetje sturing in de juiste richting is natuurlijk wel mogelijk. Een belangrijk onderdeel daarvan is het afleggen van de postmoderne overtuigingen en het pal staan voor een Leitkultur. De moslims moeten er zelf voor kiezen, uit volle overtuiging. Ik heb daar overigens alle vertrouwen in, mits de tegenwerking uit bepaalde hoeken wat afneemt.
Bij mijn weten hebben we daar wetgeving al voor. Het wordt alleen tijd voor een betere en strengere handhaving daarvan.
pi_39211039
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Bij mijn weten hebben we daar wetgeving al voor. Het wordt alleen tijd voor een betere en strengere handhaving daarvan.
Neen. De wet schiet tekort. Het gaat om een diepe, culturele verankering van bepaalde gedeelde overtuigingen. De wet kan soms behulpzaam zijn, maar niet meer dan dat. Waar ik o.a. op doel is het afleggen van de overtuiging dat religie boven alles gaat, uit die overtuiging is verschrikkelijk veel ellende voortgekomen (het zal je niet verbazen, ik heb ook problemen met de SGP, maar die groep houdt de terreur intern en is te klein om je echt zorgen over te maken). Als langs die weg de religie onschadelijk is gemaakt, is volgens mij de grootste strijd al gestreden.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:51:22 #27
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39212995
Ik woon nu zelf in het buitenland assimulatie is niet heel belangrijk maar gewon de normale gewoontes van een land overnemen zoals anders groeten (buiging met gevouwen handen voor mij) Dat is geen probleem. Zolang ik maar geen totaal andere ideeen als hun eropna houd en hun voor het hoofd stoot gaat het wel goed. Maar goed in Nederland zie je juist dat er totaal niet geassimuleerd wordt.
mai pen rai
pi_39213360
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:51 schreef niet_links het volgende:
Maar goed in Nederland zie je juist dat er totaal niet geassimuleerd wordt.
Een vriend van me (Turks) woont al jaren samen met zijn Arubaanse vriendin. Een Surinaamse (moslim) vriend woont samen met zijn Nederlandse vriendin (baby op komst). Mijn neef (Turks) heeft nu een aantal jaar een Nederlandse vriendin.

Ik weet niet hoe jullie dit soort dingen zien, maar imo is de integratie volop gaande.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39213580
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:02 schreef Meki het volgende:
dit is gewoon puur racisme
Maar natuurlijk.
quote:
en bij Joden die mogen lekker hun gang doorgaan
Antisemitisme!
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 25 juni 2006 @ 18:28:51 #30
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39214392
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Een vriend van me (Turks) woont al jaren samen met zijn Arubaanse vriendin. Een Surinaamse (moslim) vriend woont samen met zijn Nederlandse vriendin (baby op komst). Mijn neef (Turks) heeft nu een aantal jaar een Nederlandse vriendin.

Ik weet niet hoe jullie dit soort dingen zien, maar imo is de integratie volop gaande.
Ik woon met een thaise.. dat maakt mij nog geen thai. Ook assimuleert dat me niet. Ik wil niet ontkennen dat het niet helpt. Het kan best wel helpen met taal en gewoontes. Maar het betekend niet hetzelfde als assimulatie.

Het is niet alsof ik in een keer Thai ben nu. Ik ben nog steeds Nederlander die zich wel een beetje aanpast aan de Thaise cultuur. Zeker als het om hun koning gaat en dat soort dingen. Ik heb meer begrip.

Ik denk gewoon dat het geloof het moeilijk maakt voor moslims om te assimuleren. Ik heb dat probleem totaal niet omdat ik geen geloof heb. (gelukkig) Mijn vriendin is boediste.

Vraagje zijn die vriendinnen van die moslims ook moslim geworden... if so is er juist geen sprake van assimulatie... Als zij juist minder praktiserend zijn geworden is er wel sprake van assimulatie.
mai pen rai
pi_39215373
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:28 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik woon met een thaise.. dat maakt mij nog geen thai. Ook assimuleert dat me niet. Ik wil niet ontkennen dat het niet helpt. Het kan best wel helpen met taal en gewoontes. Maar het betekend niet hetzelfde als assimulatie.

Het is niet alsof ik in een keer Thai ben nu. Ik ben nog steeds Nederlander die zich wel een beetje aanpast aan de Thaise cultuur. Zeker als het om hun koning gaat en dat soort dingen. Ik heb meer begrip.

Ik denk gewoon dat het geloof het moeilijk maakt voor moslims om te assimuleren. Ik heb dat probleem totaal niet omdat ik geen geloof heb. (gelukkig) Mijn vriendin is boediste.

Vraagje zijn die vriendinnen van die moslims ook moslim geworden... if so is er juist geen sprake van assimulatie... Als zij juist minder praktiserend zijn geworden is er wel sprake van assimulatie.
Ik heb het ook niet over assimilatie natuurlijk, maar over integratie.

Zowel de moslims als de niet-moslims zijn niet meer of minder moslim geworden imo.

Waarom maakt geloof assimilatie dan moeilijk, omdat assimilatie zou betekenen niet meer moslim worden? Ik denk namelijk niet dat dat een vereiste is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39215736
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:30 schreef lionsguy18 het volgende:
dat doe ik ook .. heel normaal toch, lieve mensen zijn leuk om in de buurt de hebben en etterbakken liever niet
hoe beoordeel jij mensen dan ?
quote:
ooh je, en jij met zo'n lap op je kop en een baard vol met vlooien ..
quote:
uhm, en ik maar denken dat de moslims hun vrouwen met minachting behandelen .. U is moslim ?
pleased to meet you
  zondag 25 juni 2006 @ 19:40:51 #33
3542 Gia
User under construction
pi_39217224
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:51 schreef niet_links het volgende:
Ik woon nu zelf in het buitenland assimulatie is niet heel belangrijk maar gewon de normale gewoontes van een land overnemen zoals anders groeten (buiging met gevouwen handen voor mij) Dat is geen probleem. Zolang ik maar geen totaal andere ideeen als hun eropna houd en hun voor het hoofd stoot gaat het wel goed. Maar goed in Nederland zie je juist dat er totaal niet geassimuleerd wordt.
Precies. Als ik onder de Fransen ben en ik word door één van hen begroet met twee zoenen, dan ga ik die niet lopen ontwijken, omdat wij thuis niet begroeten met zoenen of omdat Nederlanders groeten met een hand geven.
Jij buigt met gevouwen handen ter begroeting, omdat dat in het land waar je verblijft 'normaal' is.

Waarom weigeren moslims hier dan een vrouw de hand te schudden en worden ze boos als een vrouw het maar waagt een hand uit te steken naar een moslim ter begroeting.
(Akkoord, niet allemaal, maar hooggeplaatste voorbeeldfiguren wel vaak).
pi_39217381
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef Gia het volgende:

Waarom weigeren moslims hier dan een vrouw de hand te schudden en worden ze boos als een vrouw het maar waagt een hand uit te steken naar een moslim ter begroeting.
Als je blieft zeg.

Hooggeplaatste voorbeeld figuren wel vaak? Heb je het over die ene imam een aantal jaar terug terwijl tig andere imams de minister wel een hand gaven of heb je het over die ene pas ingeburgerde een tijdje terug terwijl tig anderen het wel deden?
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 juni 2006 @ 19:56:31 #35
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39217837
zoveelste project om moslims te laten integreren.

wanneer komt er eens een keihard uitzetbeleid.

netzoals in een deelstaat van duitsland.

als een 17 jarige relmarokkaan 3 keer iets kuts flikt wordt hij inclusief familie het land uitgezet.
heerlijk toch
ik ben lief :)
pi_39226845
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef Gia het volgende:
Waarom blijft iedereen maar over de moslims vallen terwijl dat al heel wat jaartjes de gewoonte is met joden ? Omdat het anti-semitisme zou kunnen zijn als je een rabbi vraagt om gewoon wel netjes de hand te schudden ?
pleased to meet you
pi_39228319
Hey schoonheid sorry voor me late reply, maar komt net van werk.
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:23 schreef moussie het volgende:
uhm .. enlighten me .. maar in islamitische landen heb je toch ook iets soortgelijks .. gedragscodes hoe je met iemand van een bepaalde groepering moet omgaan (incluis extra belastingen die je vrede moeten waarborgen) ?
Er is sprake van Jizyah, een jaarlijk staatbelasting van 2,5% van je bezittingen moet je afstaan aan de Islamitische staat, in ruil daarvoor krijg je vrede, worden je bezittingen en familie beschermd krijg je vrijheid van religie en ben je evenveel waard als een moslim.

Moslims daarintegen zijn ook verplicht om jaarlijks 2,5% van hun bezittingen af te staan, dus om geen onderscheid te maken tussen niet geloven en moslims is er een speciale wet gemaakt, alleen zijn Moslims verplicht anders gelovigen te beschermen met hun leven, andersom hoeft dat niet.
quote:
ik begrijp dat het idee uiterst vreemd overkomt op de hier geboren en getogen moslim maar voor diegene die uit zo'n islamitsche staat komt waar dus de oude wetten nog wel gebruikt worden misschien nog niet eens zo'n slecht idee ?
Hoe je het wend of keert dan maak je onderscheid tussen allochtoons burgerse die hier zijn geboren of later zijn gekomen, is dat niet tegen de grondwet?
pi_39232099
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:16 schreef Triggershot het volgende:
Hey schoonheid sorry voor me late reply, maar komt net van werk.
brood op de plank gaat voor .. ik heb geen haast hoor
quote:
Er is sprake van Jizyah, een jaarlijk staatbelasting van 2,5% van je bezittingen moet je afstaan aan de Islamitische staat, in ruil daarvoor krijg je vrede, worden je bezittingen en familie beschermd krijg je vrijheid van religie en ben je evenveel waard als een moslim.

Moslims daarintegen zijn ook verplicht om jaarlijks 2,5% van hun bezittingen af te staan, dus om geen onderscheid te maken tussen niet geloven en moslims is er een speciale wet gemaakt, alleen zijn Moslims verplicht anders gelovigen te beschermen met hun leven, andersom hoeft dat niet.
heel normaal dus .. eigenlijk .. met dien verstaande dat je wel elkaars verschillen erkend en respecteerd .. heel humaan imo, niets op aan te merken
quote:
Hoe je het wend of keert dan maak je onderscheid tussen allochtoons burgerse die hier zijn geboren of later zijn gekomen, is dat niet tegen de grondwet?
uhm nee, want je hebt het over een rechtssysteem en niet over geloof etc .. je zou het gelijk kunnen stellen aan de 2,5% Jizyah .. iets andere vormgeving ?
pleased to meet you
pi_39232596
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:57 schreef moussie het volgende:

[..]

brood op de plank gaat voor .. ik heb geen haast hoor
Warme pizza in dit geval
quote:
heel normaal dus .. eigenlijk .. met dien verstaande dat je wel elkaars verschillen erkend en respecteerd .. heel humaan imo, niets op aan te merken
Zijn we het over eens dus.
quote:
uhm nee, want je hebt het over een rechtssysteem en niet over geloof etc .. je zou het gelijk kunnen stellen aan de 2,5% Jizyah .. iets andere vormgeving ?
In een kalifaat is geloof en een rechtsysteem niet van elkaar los te koppelen. Enige toegestane onderscheid die ik ken ik Nederland is positieve discriminatie, als je van een bepaald deel van het volk die al een NLs nationaliteit iets eist ben je niet echt geweldig bezig, ik en in mijn omgeving autochtone mensen waarbij je geen spoor van sociale omgang of cultureel kennis/achtergrond(nederlandse) kunt vinden, moeten die ook een contract aangaan, of?
pi_39233188
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zolang de man maar moslim is.
Want moslim meisjes mogen niet met een niet-moslim jongen.
Dat is geen integratie maar willekeur.
pi_39235150
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:04 schreef Triggershot het volgende:
Enige toegestane onderscheid die ik ken ik Nederland is positieve discriminatie, als je van een bepaald deel van het volk die al een NLs nationaliteit iets eist ben je niet echt geweldig bezig, ik en in mijn omgeving autochtone mensen waarbij je geen spoor van sociale omgang of cultureel kennis/achtergrond(nederlandse) kunt vinden, moeten die ook een contract aangaan, of?
hmz .. dit voorstel teld toch alleen voor nieuwkomers dacht ik ?
Al denk ik/verwacht ik dat dat voor iedereen gaat tellen die nieuw binnen komt, ik zou het niet willen focussen op een bepaalde groep ..

moeten we wel even duidelijke regels stellen .. en sinds Rita weten we zeker dat er geen integratie gevraagd wordt maar assimilatie .. geen joodse, chineze, indonesische of marokkaanse wijken meer .. pff .. niks multiculti

white man's burdon .. resistance is futile .. you will be assimilated ?
pleased to meet you
pi_39235233
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:12 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zolang de man maar moslim is.
Want moslim meisjes mogen niet met een niet-moslim jongen.
Dat is geen integratie maar willekeur.
uhm, blanke meisjes mogen ook niet met negers hoor .. als ze het wel doen zijn het vast BrEeZaH sletjes die gaan voor de dikke lul die jij mist
pleased to meet you
  maandag 26 juni 2006 @ 00:53:29 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39235490
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, blanke meisjes mogen ook niet met negers hoor .. als ze het wel doen zijn het vast BrEeZaH sletjes die gaan voor de dikke lul die jij mist
pi_39235886
j/k
pleased to meet you
  maandag 26 juni 2006 @ 01:06:23 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39235917
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:05 schreef moussie het volgende:
j/k
sorry?
pi_39235943
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Al denk ik/verwacht ik dat dat voor iedereen gaat tellen die nieuw binnen komt, ik zou het niet willen focussen op een bepaalde groep ..
Ik denk het niet, voel me wel aangesproken.
quote:
Minister Ben Bot van Buitenlandse Zaken heeft gisteren gezegd dat de moslims in Europa en Nederland een 'maatschappelijk contract' zouden moeten sluiten met de landen waarin ze wonen.
Ik interpreteer het dus ook als moslims die hier al zijn.
quote:
moeten we wel even duidelijke regels stellen .. en sinds Rita weten we zeker dat er geen integratie gevraagd wordt maar assimilatie .. geen joodse, chineze, indonesische of marokkaanse wijken meer .. pff .. niks multiculti
Ik denk dat praktijk wel erg kan afwijken van theorie en dat het bijna niet mogelijk zal zijn om duidelijke regels te stellen.
quote:
Assimilation in progress
pi_39235970
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef moussie het volgende:

[..]

maandag 26 juni 2006 @ 07:21:45 #48
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39238896
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Als er nu eens niet zoveel problemen met allochtonen waren geweesd in het verleden was dit niet nodig. Het is dus een kwestie van het ingooien van eigen ruiten. We waren gewoon niet hard genoeg in het verleden maar veel te soft alles kon hier.. nu zitten we met de gebakken peren. We hadden het veel beter vanaf het begin streng kunnen aanpakken dan hoefden we nu niet zo ver door te slaan om nog enig effect te sorteren.
mai pen rai
pi_39240168
Wat een baggertopic dit
pi_39240847
bla stom gelul zo'n maatschappelijk contract. De moslims die gewoon hun best doen er wat van te maken worden ermee lastig gevallen en op een eiland geplaatst, de straatschoffies interesseert het geen drol en de religieuze extremisten ondertekenen het met een vriendelijke glimlach omdat ze dan weer 10 jaar hun gang kunnen gaan.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')